poikani istui illan luonani, koska hänen avopuoliso oli iltavuorossaa sairaalassa. Hän kertoi, että seitsemän vuoden yhteisolon jälkeen olo on jotenkin tyhjä, ja yhteiset harrastuksetkaan ei enää lonksahda yhteen. Molemmat ovat alkaneet elää tavallaan omaa elämää omien kavereitten kanssa, ja yhdessäolo tuntuu vaan tottumuksen omaiselta. Poikani rakastaa avovaimoaan, mutta hänelle ne omat frendit ja menot tuntuvat tärkeämmältä kuin yhdessaolo.
Poikani siivosi illan kämppää, pesi pyykit ja astiat..Oli yksin ja lähti sitten ajaa pratkällä "tuulettaen ajatuksiaan"
Onko kellään samanlaisia kokemuksia, kun lapsi tulee kertoo omgelmistaan?
Äitillä on paha mieli :(
kun arki astuu elämään
17
1029
Vastaukset
- anza-vaan
mahtaakohan poikas olla noin 25? Minä olen ite just hiljan tullu jo vaariks, että en ihan muista noita nuoruusaikoja niin hyvin.
Mutta kysymyshän kuului, kun lapsi tulee kertomaan ongelmistaan!
Näin on käynyt ja se on tuskanen paikka. Itse asiassa kertoja oli lapsen puoliso, joka kylläkin satuili vähän juttuja.
Mutta oli kumminpäin tahansa, niin lapsiin liittyvät ikävät asiat ovat aina ikäviä. Molemminpuolin oli erilaisia syytöksiä toista kohtaan ja kaiketi oma lapseni oli se "syyttömämpi" puoli.
Heillä lopputulos oli se, ettei kumpikaan enää rakastanut toista, joka helpotti tilannetta.
Nyt omalla lapsellani on uusi elämäntoveri, joka vaikuttaa todella viksulta.
Paha tähän on oikeestaan muuta sanoa, kuin että niin oli iskälläkin paha mieli! - Yks ukkeli
Suomalaisten aikuispoikien suurin ongelma on joka paikkaan sekaantumassa olevat äidit jolle ei kelpaa kukaan tyttöystävä vaikka pojat seurustelisivat Ruotsin prinsessojen kanssa eikä ole väliä vaikka poika olisi yli 50-vuotias!
- Pirre*
ole joutunut samanlaiseen tilanteeseen..ja toivon etten koskaan joutuisikaan.
Olisi todella vaikeaa olla tasapuolinen ja kyllä niistä minukoista ja vävyistäkin on tullut rakkaita, ja ennenkaikkea he ovat lastenlastemme isiä ja äitejä. - MinnaMinna
Minulla on samanlaisia kokemuksia.
Kun poikani ensirakkaus romuttui hänen ollessa 22, hän tuli luokseni itkemään...minun iso poikani. En unohda sitä hetkeä, en sitä tuskaa, joka sisälläni oli, pojasta puhumattakaan.
Se on luottamuksen osoitus, kun lapsi tulee aikuisena kertomaan huolistaan vanhemmilleen.
Hyvä, että tulee.
Ei kai sitä voi muuta sanoa, kuin että kukaan ei säästy kolhuilta elämässä, vaikka kuinka toivoisi. Myös lapsillemme tulee niitä.
Mutta he selviävät, vaikeudet kuuluvat elämään.
Kun oppii, että on vaikeuksia, iloitsee sitten taas onnen hetkistäkin ihan toisella tavalla. - Ansku
kuvitellut itseni samanlaiseen tilanteeseen.
Tuntisin valtavaa tuskaa, koska miniäni ovat vuosien mittaan tulleet erittäin rakkaiksi ja läheisiksi.
Pojalleni annan usein mahdollisuuden kahdenkeskiseen lomaan vaimonsa kanssa. ja 'osaaottavaa'kyllä päässäni liikkuu,mutta en osaa tuoda tuntemuksia esiin,niin kuin haluaisin.
Jos jotain hyvää tuon julki tilanteestasi,niin kolme asiaa on ainakin positiivisia.
- poikasi avautuminen sinulle
- ettei etsi ongelmaan ratkaisua kapakasta
- rakastaa edelleen 'puolisoaan'**)
Meillä on vanhimmalla lapsella on sellainen 'käytäntö',että hän soittaa minulle ja kysäisee,olisko,esim.huomenna minulla mitään'bisnes matkaa,kun hänellä olisi sellaista vapaata,että tekis mieli lähteä 'ajeleen'.
Siellä autossa,sitten tulee keskusteltua niin iloa kuin murheita tuovista asioista sekä kaikesta mahdollisesta maailman menosta yleensä.
Nämä reisut ovat molemmin puolin terapiaa ainakin itse koen ne sellaisiksi kulissi- matkoiksi jolloi voidaan rennosti ja kiireettömästi sanoa sellaisia asioita,mitä ei normaaleissa tapaamisissa keskusteluun tule otettua esiin.
Tilanne on myös hänen poikakaverinsa kanssa tuttua touhua,sillä hänen isä asuu melko kaukana ja ns."terapia tapaamisia" ei siksi ole helppo järjestää.
No toivon että niin lapsesi kumppaninsa kanssa löytävät parhaan mahdollisen ratkaisun tilanteeseen ja että äidin paha mieli voi palautua onnellisempaan suuntaan.
ps.Eipä näitä lasten elämäntilanteita kantsi ottaa 'liian'syvin tuntein,koska elämään kuuluu,että välillä on sukelletaan,mutta myös noustaan pintaan jopa lennetään pilvissä.
Ja elämään kuuluu myös,että aikuiset lapset selvittävät omat kriisinsä itsenäisesti ja meidän vanhempien tulisi'malttaa'pysyä vain tukijoina ja kuuntelijoina,sillä emme valitettavasti voi elää muuta kuin tätä omaamme.
Oman isäni lohduttava ja kaikkiin tilanteisiin avun tuova tapa oli ottaa syliin ja kysyä:"mikäs sinun on" ja vastauksen(syyn)saatuaan yleensä jatkoi; "älähän ole milläsikään,kyllä se tästä paremmaksi muuttuu".
Joten käytännön keinona ehdotan,että menet miehesi "syliin"ja pyydät häntä lohduttamaan sinua,että saat paremman mielen ja elämä 'tilaisuuden alkaa hymyillä niin sinulle kuin koko perheellesi.- Remmari
...myös hyvä mieli, koska teillä kahdella on noin luottamukselliset välit. Se on harvinaista!
Ikävä, että joudut kantamaan murhetta, joka on poikasi murhe, ja joka hänen täytyy pystyä ratkaisemaan itse. Kuunteluapuna ja "terapeuttina" olet tehnyt sen, minkä voit. Jos poikasi on sinulle noin avoin sinulle, niin voit olla hänelle tukena jatkossakin kuuntelijana. Ajatustensa ääneen kertominen ymmärtävälle henkilölle on usein katalysaattori, joka panee hänet itsensä etsimään ratkaisua tosissaan.- pullukka
minulla ja pojalla(25v) on aina ollut hyvät välit, myös miniän kanssa. Olen pienestä pitäen sanonut pojalleni, jos teet pahaa, niin aina jää kiinni ja totuus tulee esille. parempi aina sanoa asia aina niinkuin se on, ei kierrellä ja käännetä ja asioita ei jätetä "takaraivoon"
Olen opettanut sitä kautta, että luottamus on yksi tärkeimpiä ihmisen ominaisuuksia ja varsinkin parisuhteessa.
Kiitän kaikkia tässä näin kommenteista,(kerroin pojalleni, että laitoin tänne viestiä ja hän lukee niitä nyt joka ilta, jos hän saisi vähän osviittaa elämälleen, tosin itsehän minä sitä pyysin) - pullukka
Meillä on tosi hyvät välit.Myös miniän kanssa. Mutta tämä äidin rooli tahtoo näköjään kestää vuosia, jos lapsella on paha mieli, niin äitilläkin on. Mulla ainakin. Mutta he ovat molemmat tervetulleita kotiini. poikani katsoi muuten näitä kommenteja äsken kun käväs täällä, kerroin että laitoin suomelle viestiä.
- Remmari
pullukka kirjoitti:
Meillä on tosi hyvät välit.Myös miniän kanssa. Mutta tämä äidin rooli tahtoo näköjään kestää vuosia, jos lapsella on paha mieli, niin äitilläkin on. Mulla ainakin. Mutta he ovat molemmat tervetulleita kotiini. poikani katsoi muuten näitä kommenteja äsken kun käväs täällä, kerroin että laitoin suomelle viestiä.
Kun hän luki viestit, niin mitä hän sanoi?
Kyllä teillä kahdella taitaa olla todella luottamukselliset välit!
Sanot, että miniäsi on tervetullut kotiisi. Se onkin normaali, hyvä tilanne. Itse en ole koskaan ympäristössäni nähnyt mitään anopin ja miniän välistä vihanpitoa. Se on tainnut jäädä jo sadan vuoden taakse. Yleensä miniät sanovat: "Minulla on ihana anoppi".
Molemmat rakastatte samaa henkilöä, ja eihän rakasta ihmistä tietenkään panna mihinkään välikäteen. - pullukka
Remmari kirjoitti:
Kun hän luki viestit, niin mitä hän sanoi?
Kyllä teillä kahdella taitaa olla todella luottamukselliset välit!
Sanot, että miniäsi on tervetullut kotiisi. Se onkin normaali, hyvä tilanne. Itse en ole koskaan ympäristössäni nähnyt mitään anopin ja miniän välistä vihanpitoa. Se on tainnut jäädä jo sadan vuoden taakse. Yleensä miniät sanovat: "Minulla on ihana anoppi".
Molemmat rakastatte samaa henkilöä, ja eihän rakasta ihmistä tietenkään panna mihinkään välikäteen.se hymähteli, mutta sanoi, että aika yllättävää palutetta, koska se kannusti poikaani ja minua paljon. Tänään hän ei ole katsonut, ksoka tekee pitkää päivää työssa.
Kiitos sullekin.. on se kyllä ok, kun on hyvät suhteet, se helpottaa kaikkien elämää huomattavasti, eikä ole mitään "kyräilyä"
Minun uusi miesystävänikin on hyvää pataa näitten nurten kanssa. - poikasi
pullukka kirjoitti:
se hymähteli, mutta sanoi, että aika yllättävää palutetta, koska se kannusti poikaani ja minua paljon. Tänään hän ei ole katsonut, ksoka tekee pitkää päivää työssa.
Kiitos sullekin.. on se kyllä ok, kun on hyvät suhteet, se helpottaa kaikkien elämää huomattavasti, eikä ole mitään "kyräilyä"
Minun uusi miesystävänikin on hyvää pataa näitten nurten kanssa.isä?
- pullukka
poikasi kirjoitti:
isä?
on isänsä kanssa yhteydessä, muttei kerro hänelle henk.koht. asioita. Erosimme, kun poikani oli 12v.
- aika
katsoa peiliin.Äidin oisi aika katkaista napanuora poikaan.Jos hän todella on ollut seitsämän vuotta kimpassa naisen kanssa niin eiköhän he selvitä välinsä.En ihmettele jos nainen ottaa jalat alleen.kerran poika ei pääse äidistään irti!!!!Meinaan et on kokemusta asiasta.Annoin pojan taks Äidin helmoihin.Nyt nautin elämästä!!!
- pullukka
ajat sitten katkaistu (5,5 v.sitten) .. ei kai siinä mitään pahaa voi olla, jos poikani kertoo huolistaan äidille.. Äidille on helppo puhua, koska on erittäin luottamukselliset ja hyvät välit. Niin minäkin kerron hänelle omia asioitani.
Minusta tuntuisi pahalta, jos asioita pitää sisällään eikä voi niistä puhua..((vrt.itsemurhatilastot) monesti nuoret tekevät itsemurhia tai jopa tappoja ja murhia, koska ei voi puhua asioista kenellekkään..tässä ei ole mitään sitä mistä kerroit...napanuora--höh pullukka kirjoitti:
ajat sitten katkaistu (5,5 v.sitten) .. ei kai siinä mitään pahaa voi olla, jos poikani kertoo huolistaan äidille.. Äidille on helppo puhua, koska on erittäin luottamukselliset ja hyvät välit. Niin minäkin kerron hänelle omia asioitani.
Minusta tuntuisi pahalta, jos asioita pitää sisällään eikä voi niistä puhua..((vrt.itsemurhatilastot) monesti nuoret tekevät itsemurhia tai jopa tappoja ja murhia, koska ei voi puhua asioista kenellekkään..tässä ei ole mitään sitä mistä kerroit...napanuora--höhKyllä minäkin menisin vielä äidille kertomaan murheeni,jos hän vain eläisi vielä....
- pullukka
mii-su kirjoitti:
Kyllä minäkin menisin vielä äidille kertomaan murheeni,jos hän vain eläisi vielä....
kerroin äidilleni kun harmitti niin kovasti, että remonttini siirtyy kahdella viikolla ja olin jo varautunut evakkoasumiseen.
Tosi harmi´, ettei sulla ole enää äitiä..sorry.
Ei mullakaan varmaan pitkään ole äitiä, Hän on tosi kyllä pirstakka mutta muisti ei pelaa (85v)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215364- 501401
- 11817
- 47789
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58788- 46772
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52767Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49756Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132745Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8744