Nartun sterilointi

spanieli

Onko koiran käytös muuttunut paljon?
Entäs karva? ja ruokahalu?
Kannattaako leikkautta näin kuraiseen aikaan vai odottaa lumen tuloa?
Ja kaikki muukin tieto on tervetullutta =)

Koirani on vuoden ikäinen wss

5

478

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roosa

Sterilointia suositellaan juoksujen puolivälissä, jolloin hormoonitoiminta on tasapainoisin.
      Meillä on kaksi leikattua narttua, turkkirotuja. Molempien luonne muuttui iloisemmaksi ja leikkisämmäksi. Turkkia kasvaa, se pehmeni hieman. Ei mahdoton takku, kuitenkin hankalampi harjattava kuin ennen. Ruokahalu on hyvä. Eivät ole lihoneet, säännöstelen vähän.

• Meidän narttukoiran turkki lähti leikkauksen jälkeen isoina tuppoina, siis alusvillaa. On siis pitkäkarvanen koira. Nyt, pari vuotta myöhemmin, turkki on paljon pidempi ja pöyheämpi, vaikkei ehkä tiheämpi. Lyhytkarvakoirissa en ole nähnyt turkissa eroa.

• lellu1960

ole muuttunut millään lailla,oli kyllä jo vanha koira,kun märkäkohdun vuoksi leikattiin.

• blösö:D

Kun meillä leikattiin narttu lihoi ihan hirveesti!! vaikka mukamas katottiin mitä söi.. nyt vuoden jälkeen laihtunut MELKEIN normaaliksi.
      Karvan laatu ei ole muuttunut kiiltää ihan normaalisti. En oikeen osaa sanoa tuosta vuodenajasta.. olisikohan tuo lumen tulo sopivampi?? riippuu hiukan onko iso koira vai pieni jolla on aina mahan alusta ravassa.(tyhmä kun oon en osaa yhditää lyhennettä wss mihinkään:D ) Aluksihan koiraa ei saa paljon liikuttaa, mutta kyllä sen huomaa kun pitemmille lenkeille haluaa:)! Lisäksi koiramme murisi pitkään toisille koirille ,jotka yrittivät haistella sen mahan alle. luuli vissiin että koskevat sen niin kipeään haavan(silloin jo parantunut. Nyt onneksi jo lopettanut tuon tavan...

• spanieli

Wss=walesinspringespanieli, elikkäs keskikokonen koirus on kyseessä. Toista juoksua tässä odotellaan, jos vaikka sitten talvella/keväällä soiteltas lääkärille ja kyseltäs vaikeita =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3884
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2609
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      42
      2568
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2365
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      29
      2188
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      303
      2083
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1799
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1623
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      46
      1488
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1477
    Aihe