SMCWBR14-G hävittää IP:n?

Tietämätön tyttönen

Elikkäs minulla on läppäri/pöytäkone varustettu PCI Wlan kortilla (molemmissa tekee samaa), kaikki toimii niin kauan kunnes tukiasema hävittää IP:n, se hakee muutaman sekunnin ip:tä ja useimmiten löytääkin sen uudestaan. Tavallista nettiselailua se ei kauheasti häiritse, mutta yritä siinä nyt sitten pelata jotain nettipeliä :( Ilman suojausta katkoo harvemmin kun esim. WPA:lla mutta tekee sitä kuitenkin.

5

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuluu niihin

      niin yleisluontoisiin että olosuhteita tuntematta ihan mahdoton sanoa mitään varmaa.

      Vaikuttaisi siltä, että wlan-kenttäsi on heikko.
      Kaikissa wlan-sovitinohjelmissa (juu, koneessasi on sellainen) on jonkinlainen kentänvoimakkuuden mittari.
      Tutki asia sillä, ja vaihda tukiaseman paikka edullisemmaksi jos tästä on kyse.

      • Tietämätön tyttönen

        ole singnaalin voimakkuuden heikentymisestä kyse, ei ainakaan pitäisi olla. Tukiasema on näköyhteyden päässä koneista n. 3-4metriä. Mutta nyt kun asiaa kysyit nii kyllähän siinä aika rankasti heittoa on alottaessani kirjoituksen oli vahvuus sen max 54Mbps mutta jossain vaiheessa kirjoutusta se oli jopa 2Mbps (Heikko), eli mitä ihmettä???? Miksi se näin paljon heittää vaikka tälläkin hetkellä katson tukiasemaa joka on 3,43 metrin päässä..... Eli voisiko syy olla siinä että se voimakkuus katoaa hetkellisesti kokonaan, miten tämän voisi korjata ilman mitään lisä antenneja, koska kyllä sen pitäisi näin lyhyellä matkalla toimia ilmankin.


      • näköyhteys
        Tietämätön tyttönen kirjoitti:

        ole singnaalin voimakkuuden heikentymisestä kyse, ei ainakaan pitäisi olla. Tukiasema on näköyhteyden päässä koneista n. 3-4metriä. Mutta nyt kun asiaa kysyit nii kyllähän siinä aika rankasti heittoa on alottaessani kirjoituksen oli vahvuus sen max 54Mbps mutta jossain vaiheessa kirjoutusta se oli jopa 2Mbps (Heikko), eli mitä ihmettä???? Miksi se näin paljon heittää vaikka tälläkin hetkellä katson tukiasemaa joka on 3,43 metrin päässä..... Eli voisiko syy olla siinä että se voimakkuus katoaa hetkellisesti kokonaan, miten tämän voisi korjata ilman mitään lisä antenneja, koska kyllä sen pitäisi näin lyhyellä matkalla toimia ilmankin.

        nimenomaan antennista antenniin.

        Ettet esimerkiksi istu itse välissä.
        Ihminen on erinomainen kentänvaimennin.


      • Tietämätön tyttönen
        näköyhteys kirjoitti:

        nimenomaan antennista antenniin.

        Ettet esimerkiksi istu itse välissä.
        Ihminen on erinomainen kentänvaimennin.

        No läppäri sylissä olen joskus ns. välissä mutta kyllä pöytäkone on periaatteessa antennista antenniin...... nyt juuri pelasin tunnin ilman mitään ongelmia, tosin otin jo eilen suojauksen pois käytöstä kokonaan nii vähentää merkittävästi ongelmaa. Mutta sitten mieltä vaivaa suojaamaton verkko...


    • Mitä tarkoitit sillä, että tukiasema hävittää IP:n? Jos todellakin tukiasema arpoo uutta IP:tä, syy voi olla internetyhteydessä.

      Jos kyse on kentän voimakkuudesta, kuten muista vieteistä voisi päätellä, kokeile vaihtaa kanavaa. Oletuksena oleva 6 ei toimi useinkaan parhaiten. Kokeile vaikkapa 5 tai 11 kanavia. Onko lähistöllä muita verkkoja tai muita häiritseviä laitteita?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe