SMCWBR14-G hävittää IP:n?

Tietämätön tyttönen

Elikkäs minulla on läppäri/pöytäkone varustettu PCI Wlan kortilla (molemmissa tekee samaa), kaikki toimii niin kauan kunnes tukiasema hävittää IP:n, se hakee muutaman sekunnin ip:tä ja useimmiten löytääkin sen uudestaan. Tavallista nettiselailua se ei kauheasti häiritse, mutta yritä siinä nyt sitten pelata jotain nettipeliä :( Ilman suojausta katkoo harvemmin kun esim. WPA:lla mutta tekee sitä kuitenkin.

5

826

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuluu niihin

niin yleisluontoisiin että olosuhteita tuntematta ihan mahdoton sanoa mitään varmaa.

Vaikuttaisi siltä, että wlan-kenttäsi on heikko.
      Kaikissa wlan-sovitinohjelmissa (juu, koneessasi on sellainen) on jonkinlainen kentänvoimakkuuden mittari.
      Tutki asia sillä, ja vaihda tukiaseman paikka edullisemmaksi jos tästä on kyse.

• Tietämätön tyttönen

ole singnaalin voimakkuuden heikentymisestä kyse, ei ainakaan pitäisi olla. Tukiasema on näköyhteyden päässä koneista n. 3-4metriä. Mutta nyt kun asiaa kysyit nii kyllähän siinä aika rankasti heittoa on alottaessani kirjoituksen oli vahvuus sen max 54Mbps mutta jossain vaiheessa kirjoutusta se oli jopa 2Mbps (Heikko), eli mitä ihmettä???? Miksi se näin paljon heittää vaikka tälläkin hetkellä katson tukiasemaa joka on 3,43 metrin päässä..... Eli voisiko syy olla siinä että se voimakkuus katoaa hetkellisesti kokonaan, miten tämän voisi korjata ilman mitään lisä antenneja, koska kyllä sen pitäisi näin lyhyellä matkalla toimia ilmankin.

• näköyhteys
        Tietämätön tyttönen kirjoitti:

ole singnaalin voimakkuuden heikentymisestä kyse, ei ainakaan pitäisi olla. Tukiasema on näköyhteyden päässä koneista n. 3-4metriä. Mutta nyt kun asiaa kysyit nii kyllähän siinä aika rankasti heittoa on alottaessani kirjoituksen oli vahvuus sen max 54Mbps mutta jossain vaiheessa kirjoutusta se oli jopa 2Mbps (Heikko), eli mitä ihmettä???? Miksi se näin paljon heittää vaikka tälläkin hetkellä katson tukiasemaa joka on 3,43 metrin päässä..... Eli voisiko syy olla siinä että se voimakkuus katoaa hetkellisesti kokonaan, miten tämän voisi korjata ilman mitään lisä antenneja, koska kyllä sen pitäisi näin lyhyellä matkalla toimia ilmankin.

nimenomaan antennista antenniin.

Ettet esimerkiksi istu itse välissä.
        Ihminen on erinomainen kentänvaimennin.

• Tietämätön tyttönen
        näköyhteys kirjoitti:

nimenomaan antennista antenniin.

Ettet esimerkiksi istu itse välissä.
        Ihminen on erinomainen kentänvaimennin.

No läppäri sylissä olen joskus ns. välissä mutta kyllä pöytäkone on periaatteessa antennista antenniin...... nyt juuri pelasin tunnin ilman mitään ongelmia, tosin otin jo eilen suojauksen pois käytöstä kokonaan nii vähentää merkittävästi ongelmaa. Mutta sitten mieltä vaivaa suojaamaton verkko...

• Mitä tarkoitit sillä, että tukiasema hävittää IP:n? Jos todellakin tukiasema arpoo uutta IP:tä, syy voi olla internetyhteydessä.

Jos kyse on kentän voimakkuudesta, kuten muista vieteistä voisi päätellä, kokeile vaihtaa kanavaa. Oletuksena oleva 6 ei toimi useinkaan parhaiten. Kokeile vaikkapa 5 tai 11 kanavia. Onko lähistöllä muita verkkoja tai muita häiritseviä laitteita?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      35
      9714
    2. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      41
      5294
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4973
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      203
      3821
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3333
    6. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      44
      3138
    7. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2906
    8. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2573
    9. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      69
      2542
    10. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56
      2453
    Aihe