Puhelimenne säteilee ja mitä se säteily on ja minne pysähtyy?
Ootteko tulleet ajatelleeksi, että
34
1543
Vastaukset
- Hintriika
Olet varmaan katsonut Kotikatsomon viimeisintä draamasarjaa... Onneksi se ei perustu tositarinaan. Luulisin, ettei meidän iässämme mitään säteilyvaurioita enää ehdi saada, vaikka puhuisi päivät pääksytysten kännykkään. Edelleenkin tutkimisen arvoinen asia se on nykyajan lapsilla, jotka saavat oman kännykän viimeistään ekalle luokalle mennessään.
- Angi ....
Ensinnäkin mikä on säteily, kun sitä ei missään näy ei tunnu? Vai tuntuuko? Minulla tuntuu on sellainen kummallinen olo jälkeenpäin kun puhelu on loppu. Mutta tietääkö kukaan mitä se tekee ennen kuin se syöpä syntyy?
- olet saanut
Angi .... kirjoitti:
Ensinnäkin mikä on säteily, kun sitä ei missään näy ei tunnu? Vai tuntuuko? Minulla tuntuu on sellainen kummallinen olo jälkeenpäin kun puhelu on loppu. Mutta tietääkö kukaan mitä se tekee ennen kuin se syöpä syntyy?
tosi paljon jos sulla on mikro.Kännykän satunnaiset käyttäjät on turvassa.
olet saanut kirjoitti:
tosi paljon jos sulla on mikro.Kännykän satunnaiset käyttäjät on turvassa.
Mikron säteily tapahtuu uunin sisällä, tuskin omistaja uunin menee.
Radiopuhelimen teho on niin olematon, ettei se mitään soluja tuhoa.
Jos luulotautiset eivät tietäisi, että suurjännitelinjojen ja muidenkin sähköjohtojen ympärillä on sähkö-ja magneettikenttä, he kulkisivat täysin oireetoomina.- Muija
Ruuneperi kirjoitti:
Jos luulotautiset eivät tietäisi, että suurjännitelinjojen ja muidenkin sähköjohtojen ympärillä on sähkö-ja magneettikenttä, he kulkisivat täysin oireetoomina.Aivan kuin meidän koulumme rehtori aikoinaan ;)
Ruuneperi kirjoitti:
Jos luulotautiset eivät tietäisi, että suurjännitelinjojen ja muidenkin sähköjohtojen ympärillä on sähkö-ja magneettikenttä, he kulkisivat täysin oireetoomina.Taas on tämäkin päivä pelastettu hehhee...
Ruuneperi kirjoitti:
Jos luulotautiset eivät tietäisi, että suurjännitelinjojen ja muidenkin sähköjohtojen ympärillä on sähkö-ja magneettikenttä, he kulkisivat täysin oireetoomina.Kun vielä ihmiset osaisivat tehdä eron säteilyn ja SÄTEILYN välillä.
Syöttekö säteiletettyä ruokaa?
No millä hitolla te sitten sen lämmitätte, jollei edes uunia voi käyttää, kun siellä on sähkömagneettista lämpösäteilyä????
Kännykkä on vielä ongelmallinen pikkupenskoille. Kallo kun on lähes resonanssissa noille hieman alle "Gigaisille" radioaalloille. Jää "kaikumaan" pääkoppaan.
Itse käytän huoletta kännykkää....- Pääsky64
Angi .... kirjoitti:
puhelussa vain lyhyt puhelu menee ohitse ettei tunnu miltään,pitkässä puhelussa puh,kuumenee itsellä käy päähän,tulee väsyttävä olo,odottaa että loppuisi,
mikroa en käytä kun muutaman kerran vuodessa jos on pakko, ovathan ne ennekin saannet ruuan lämpimäksi ilman mikroa,
oma päätelmäni mikron viroksumisee,on niin paljon uusia sairauksia ilmaantunut eikä ole selitystä,enkä sairasta flunssia ,luulen että sätely tappaa ruuasta hyvät bakteerit,
ei tartte uskoa en antaisi lasten käyttää mutta eivät viitsi muuten lämmittää, - Angi ....
Pääsky64 kirjoitti:
puhelussa vain lyhyt puhelu menee ohitse ettei tunnu miltään,pitkässä puhelussa puh,kuumenee itsellä käy päähän,tulee väsyttävä olo,odottaa että loppuisi,
mikroa en käytä kun muutaman kerran vuodessa jos on pakko, ovathan ne ennekin saannet ruuan lämpimäksi ilman mikroa,
oma päätelmäni mikron viroksumisee,on niin paljon uusia sairauksia ilmaantunut eikä ole selitystä,enkä sairasta flunssia ,luulen että sätely tappaa ruuasta hyvät bakteerit,
ei tartte uskoa en antaisi lasten käyttää mutta eivät viitsi muuten lämmittää,Luulin jo olevani ainoa ja rupesin tuntemaan itseni aivan hölmöksi kumallisin aloituksineni.
Tiedätkö jos sinulla tulee tuo inhottava tunne niin älä vastaa siihen puhelimeen vaan pyydä että lähettävät tekstiviestiä sinulle. Jos siinä sinun puhelimessasi ei ole pykälät ylhäällä siinä vahvuus näytössä niin puhelimesi on hengenvaarallinen. Me asumme kaukana linkistä josta vahvuus johtuu siksi minun puhelin on myös vaarallinen. Olen päättänyt etten puhu siihen viittä minuuttia enempää vaikka soittaja olisi toinen. Itse en soita ollenkaan käytän lankallista puhelinta. Annan sen numeron aina virka asioissa konttoreille sun muille tahoille.
- ggg
angilla ei nyt oikein säteile
- Angi ....
Mukavia kommentteja täytyy myöntää...* Säteily-laitos antaa lisää säteilyä jos järki meinaa loppua...
Minä kysyin, mitä säteily tekee ennen kuin se tekee syövän? Täytyy kait sen jotain tehdä mutta välkkyykö teidän päässänne tämä tärkeän kysymyksen vastaus?
- Angi ....
vastasusta.. Minäpäs sanon, että tiedätte sen sanoa teidän lastenlapsille. Säteily lämmittää kudoksia pään sisäpuolella ja korvan ympäristössä. Laittakaapas paistinpannu ykköselle hellalle ja siihen kananmuna, niin siltikin tuo muna paistuu, ottaa tietty aikaa mutta eipä tuo säteilykään aivan ensimmäisellä kerrälla paista kudoksimme valmiiksi. Sitten kun muna on tarpeeksi monta päivää ollut pannulla niin se vielä pilaantuukin. Samoin käy meidän kudosten päämme sisällä. Kudokset jotka ovat paistuneet alkavat pikkuhiljaa pilaantumaan ja tehän tiedätte jo mitä on tuo pilaantumis prosessi ja mitä tuo tullessaan? Vai tiedättekö?
- Muija
puhua tuntikausia päivässä kännykkään, tai lankapuhelimeen, jos alkaisi "säteillä" vaarallisesti.
Jostainhan lisääntyneet syöpäsairaudet johtuvat.
Joko ravinnon lisäaineista, kodinkoneiden "säteistä", tai vaikkapa pohjavedessä , maapohjassa olevasta radonista.
Tupakan kyllä uskon olevan syövälle altistavan aineen, tai joidenkin siinä olevien aineosien.
Jokin aika sitten syyllistyin luultavasti hätävarjelun liioitteluun, sillä en uskaltanut käyttää oikeastaan mitään muuta pesuainetta kuin mäntysuopaa. Se tosin johtui osaksi poikamme allergiataipumuksestakin.- Magdolna
Suomessa sähköallergia nimisen sairauden epäillään johtuvan psyykkisistä syistä, jossakin muualla se jo myönnetään sairaudeksi, johon nimenomaan herkät ihmiset, mm. taiteilijat saattavat sairastua. He saavat erilaisia oireita esim. kännykän ja tietokoneen käytöstä. Ehkä joku teistä tietää tästä asiasta enemmän.
- Angi ....
Magdolna kirjoitti:
Suomessa sähköallergia nimisen sairauden epäillään johtuvan psyykkisistä syistä, jossakin muualla se jo myönnetään sairaudeksi, johon nimenomaan herkät ihmiset, mm. taiteilijat saattavat sairastua. He saavat erilaisia oireita esim. kännykän ja tietokoneen käytöstä. Ehkä joku teistä tietää tästä asiasta enemmän.
Tiedän sen minkä sinäkin. Olen tuosta senverran eri mieltä mitä itsekkin sanoit muualla hyväksytyn. Uskon minäkin tuohon ettei ole psyykenkanssa mitään tekemistä. Asia on niin että sähköallerginen ihminen on altistunut jo kauan säkömangneetille. Hän on ollut liian lähellä esimerkiski nukkuessaan sähköistä kelloa, tai radiolähetintä. Monilla on tänä päivänäkin herätys radio päänsä läheisyydessä. Toinen kiusan kappale on mikro. Siitä saa myös säteilyä jos seisoo liian lähellä odottelemassa. Varsinkin voimakkaat mikrot ovat vaarana käyttäjälleen. Sitten kun ajattelee entis aikoja kun TV.eet olivat vanhoja rotiskoja ja asunnot pieniä katsoimme monet meistä sitä liian läheltä.
Mutta jos nyky-aikaa vain ajatellaan niin nyt on tulleet puhelimet muoti asiaksi. Sitten nämä kauko säätimet ovat myös säteileviä, voi, voi kuinka paljon onkaan vaarallista nyky elämä. Mutta jos näitä kaikkia rupeaa pelkäämään niin ei tässä kohta uskalla yhtään mitään. - Angi ....
Tämäkin. Mutta puhelin aikana on aivokasvaimet lisääntyneet huimasti. Minulla on vielä sellainen hirveä aavistus, että tulee lisääntymään entisestään. Siis älkää pitäkö puhelintanne korvassa kiinni. Muistakaa myös katsoa että puhelin voimakkuus-patsas on lopussa eli pisin. Jos voima on alhainen tai olematon niin älkää käyttäkö puhumiseen ollenkaan vaan lähettäkää teksti viestejä. Tämä on vain ystävän huomautus..
- henki pihisten
Angi .... kirjoitti:
Tämäkin. Mutta puhelin aikana on aivokasvaimet lisääntyneet huimasti. Minulla on vielä sellainen hirveä aavistus, että tulee lisääntymään entisestään. Siis älkää pitäkö puhelintanne korvassa kiinni. Muistakaa myös katsoa että puhelin voimakkuus-patsas on lopussa eli pisin. Jos voima on alhainen tai olematon niin älkää käyttäkö puhumiseen ollenkaan vaan lähettäkää teksti viestejä. Tämä on vain ystävän huomautus..
Tai sitten suojatiellä auto ajaa ylitse. Elämä on niin vaarallista, että olisi parempi olla kuollut.
- Angi ....
henki pihisten kirjoitti:
Tai sitten suojatiellä auto ajaa ylitse. Elämä on niin vaarallista, että olisi parempi olla kuollut.
Tai kotona voi mennä eväät henkeen. Tai pudottaa terävän leipävetsen jalkaterään pystyyn..Siis aivan mitä vain. Mutta niinhän Raamatussakin sanotaan jossain en tiedä missä" sanotaan että jollet auta itse itseäsi ei Jumalakaan tule sinua auttamaan. Esimerkiksi hän ei tule lusikoimaan velliä suuhusi..?
- kokenut
Angi .... kirjoitti:
Ei ole tällaiset asiat tulleet mieleen,vaikka olen sairastanut rintasyövän.Ei ollut kännykkää olemassaakaan.Samoin mieheni kuoli aivokasvaimeen ,eikä ollut kännykkää eikä muitakaan koneita.Mistä etsisin syyllistä???
- Angi ....
kokenut kirjoitti:
Ei ole tällaiset asiat tulleet mieleen,vaikka olen sairastanut rintasyövän.Ei ollut kännykkää olemassaakaan.Samoin mieheni kuoli aivokasvaimeen ,eikä ollut kännykkää eikä muitakaan koneita.Mistä etsisin syyllistä???
Tai olette asuneet lähellä voimaverkostoa siis sähkölankoja. Tai miehesi on kaatunut ja saanut ruhje vamman joka ei koskaan parantunut. Tai olette juoneet vettä joka on raronilla koostunut. Ihan mikä vaan voi olla syyllinen.
- Hintriika
Angi .... kirjoitti:
Tai olette asuneet lähellä voimaverkostoa siis sähkölankoja. Tai miehesi on kaatunut ja saanut ruhje vamman joka ei koskaan parantunut. Tai olette juoneet vettä joka on raronilla koostunut. Ihan mikä vaan voi olla syyllinen.
"Ihan mikä vaan voi olla syyllinen." Sinäpä sen sanoit. Ei ole syytä hysteriaan, vaikka elämä on täynnä vaaroja. Jokainen kuolee johonkin.
Luonnollista kuolemaa ei enää ole. Sellaista ei yksinkertaisesti hyväksytä kuolinsyyksi. Luonnollisellekin pitää olla lääketieteellinen selitys. - Angi ....
Hintriika kirjoitti:
"Ihan mikä vaan voi olla syyllinen." Sinäpä sen sanoit. Ei ole syytä hysteriaan, vaikka elämä on täynnä vaaroja. Jokainen kuolee johonkin.
Luonnollista kuolemaa ei enää ole. Sellaista ei yksinkertaisesti hyväksytä kuolinsyyksi. Luonnollisellekin pitää olla lääketieteellinen selitys.Miksi joku kuoli aivosyöpään...? Vaan tarkoitus oli pistää ihmiset ajattelemaan enemmän nykyvaaroja ja kaikkein eniten lastenlapsia jotka jo nuorella iällä saavat taskuunsa säteilevän lelun.
- Iili
Angi .... kirjoitti:
Miksi joku kuoli aivosyöpään...? Vaan tarkoitus oli pistää ihmiset ajattelemaan enemmän nykyvaaroja ja kaikkein eniten lastenlapsia jotka jo nuorella iällä saavat taskuunsa säteilevän lelun.
...jossa todella suositeltiin, ettei aivan pienille lapsille anneta omaa kännykkää juuri säteilyn takia. Lapsen pää on pienempi kuin aikuisen, ja siksi se vähäinenkin säteily menee syvemmälle kuin aikuisella. -- Nykyisinhän kännykät eivät säteile lainkaan niin paljon kuin ennen. Valmistajat osaavat jo kiinnittää siihen huomiota.
Sitä vain en tiedä, miten paljon langattomat "lankapuhelimet" esimerkiksi kotona tai toimistossa säteilevät. En siitä ole minun tiedossani mitään tutkimusta. Tai onko bluetooth tai muu lagaton juttu toimistossa tai kotona vaarallista. Jotakin säteilyä tai vastaavaa niissä täytyy olla, kun esim. voi käyttää naapurinsa langatonta internetyhteyttä seinän läpi.
Toisaalta: TV:n alkuaikoina pelättiin sen säteilyä. Radiomastojen säteilyä on pelätty, jotkut pelkäävät mikroaaltouuniakin jne. - 25- vuotiaan äiti
Iili kirjoitti:
...jossa todella suositeltiin, ettei aivan pienille lapsille anneta omaa kännykkää juuri säteilyn takia. Lapsen pää on pienempi kuin aikuisen, ja siksi se vähäinenkin säteily menee syvemmälle kuin aikuisella. -- Nykyisinhän kännykät eivät säteile lainkaan niin paljon kuin ennen. Valmistajat osaavat jo kiinnittää siihen huomiota.
Sitä vain en tiedä, miten paljon langattomat "lankapuhelimet" esimerkiksi kotona tai toimistossa säteilevät. En siitä ole minun tiedossani mitään tutkimusta. Tai onko bluetooth tai muu lagaton juttu toimistossa tai kotona vaarallista. Jotakin säteilyä tai vastaavaa niissä täytyy olla, kun esim. voi käyttää naapurinsa langatonta internetyhteyttä seinän läpi.
Toisaalta: TV:n alkuaikoina pelättiin sen säteilyä. Radiomastojen säteilyä on pelätty, jotkut pelkäävät mikroaaltouuniakin jne.79 - 80 - luvun vaihteessa ja työskentelin kahvilassa, missä lämmitettiin asiakkaille mikrossa voileipiä ja munkkeja ynm.
Muistan kuinka pelkäsin säteilyä ja saatuani tarjottavan munkin tms. mikroon, otin hurjan spurtin takavasemmalle.
Minulle oli kerrotu, että alkuraskauden aikana sikiö vaurioituu saadessaan mikroaaltouunista tulevia säteitä. Onkohan totta? - Iili
25- vuotiaan äiti kirjoitti:
79 - 80 - luvun vaihteessa ja työskentelin kahvilassa, missä lämmitettiin asiakkaille mikrossa voileipiä ja munkkeja ynm.
Muistan kuinka pelkäsin säteilyä ja saatuani tarjottavan munkin tms. mikroon, otin hurjan spurtin takavasemmalle.
Minulle oli kerrotu, että alkuraskauden aikana sikiö vaurioituu saadessaan mikroaaltouunista tulevia säteitä. Onkohan totta?...jos luukun suojaverkko on vaurioitunut tai luukku falskaa muusta syystä. Olen kyllä jostakin lukenut, että kovin vanhoja mikroja ei pitäisi käyttää juuri sen luukun mahdollisen falskaamisen takia. Miten ne mikroaallot sitten vaikuttavat, sitä en tiedä. En ole kuullut sikiövaurioista.
- isosisko
Huutelin ja kyselin tässä palstalla pikkusiskoani kun ei ole mitään kuulunut,mutta ahkera luudalla lakaisija lakaisi sen menemään.
En tiedä onko sellainen ihan silkkaa kiusan tekoa,vai ymmärtämättömyyttä.
Miksi ei tänne saa enää kirjoittaa mitään kun jo poistetaan,se ei ollut ainakaan mikään loukkaava viesti,miksi toiset saavat kirjoittaa uskonasioista ja mistä tahansa niin ne kyllä pysyvät vaikka ei tämä ole mikään uskontopalsta,jos nimittäin joku sanoisi ettei tämä ole mikään etsintäkuulutus palsta.Silloinhan ei saisi kysellä eikä mitään muutakaan kirjoitella.
Kyselin pikkusiskoa vain sen vuoksi,kun ajattelin että onko lopettanut tykkänään täällä palstalla kirjoittelun,mutta huutia sai sekin avaus.Kiitos siitä serifille.Kysyisin vain mitä pahaa siinä oli???- sissi
Ehkä pikkusisko on vetänyt omat johtopäätöksensä jo ennen sinua. Ehkä tarkoituskin on karkoittaa kaikki. Me tyhmimmät jatkamme, kun ei ole älliä lopettaa.
- Angi ....
Ihan itse Sisko!!! Minäkö muka lopettaisin kirjoittelut? Ei ikinä eikä koskaan.
Muuten nyt oli puhelimen säteilystä kyse, jos satut jotain tietään mitä minä en tiedä niin kerro se täällä muillekkin samalla? - Angi ....
sissi kirjoitti:
Ehkä pikkusisko on vetänyt omat johtopäätöksensä jo ennen sinua. Ehkä tarkoituskin on karkoittaa kaikki. Me tyhmimmät jatkamme, kun ei ole älliä lopettaa.
pikkumaisia. Muuten olen tämän tyylini oppinut isoltasiskoltani, jolle sinä vastasit. Hänellä on tietäjän lahjat siksi löytää minut vaikka kuin neulen heinäkasasta.
- pusikko.
Lueppas kolmas viesti ennen tätä tuolta avaussivulta.
Mitä sieltä huuteletkaan. - sosisko
pusikko. kirjoitti:
Mitä sieltä huuteletkaan.No hei pusikko ookkos ny varma että on sama,
taitaa huudella joku toinenki en ihka tuolla tavalla huutele,otsikkoon laitan aina että pikkusiskolleni. - tarkkana
sosisko kirjoitti:
No hei pusikko ookkos ny varma että on sama,
taitaa huudella joku toinenki en ihka tuolla tavalla huutele,otsikkoon laitan aina että pikkusiskolleni.Eipä tällä palstalla ole muita siskonhakuilmoituksia näkynyt. Taitaa nyt "sosiskolla" itsellään muisti pettää... sitä tässä iässä sattuu.
- sosisko
tarkkana kirjoitti:
Eipä tällä palstalla ole muita siskonhakuilmoituksia näkynyt. Taitaa nyt "sosiskolla" itsellään muisti pettää... sitä tässä iässä sattuu.
mikä se sellainen muisti on en ole kuullukkaan,vaan enkö muista kuulleeni.
- Angi ....
pusikko. kirjoitti:
Mitä sieltä huuteletkaan.Kelle olet kysymyksesi osoittanut? Siskolleniko? Vai minulle? Ei kannata välittää me olemme tälläisiä ikä-ihmisiä jotka hiukan pellehtii joskus. Olemme iloisia kun olemme kumpikin opetelleet tämän tietokoneen aakkoset... :-)) Hänkin minun kultainen siskoni on uskaltautunut opettelemaan, vaikka aina sanoi ettei enään opi tuollaista vekotinta käyttämään.. Nyt sitten hihkutaan iloisena kun hän tietää minun nimi-merkkini.. Jota aina käytän..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843432- 252023
- 1941931
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3421319Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell851299Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12935- 82933
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790