Onko nykyään enää mitään noitia tms? ei sillä että olisin lukenut paljon harry potteria tai niin edelleen, kunhan vaan kysyin ja haluan myös tietää että jos on niin millä tavalla nämä "noidat" loitsii ja taikoo? :)
voiko olla?
7
505
Vastaukset
noitia nykyään, sekä wiccoja.Mutta mahdatko nyt kysyä millaisista noidista? Wiccasta enemmän tiedän, ja niistä kaikki eivät edes "loitsi" mitään..
- nikkiunohtu
Noita tulee saamenkielen sanasta noeid, joka tarkottaa shamaania, yhteisönsä palvelukseen antautunutta henkien seuralaista. Onhan noita perinteisiä shamaanejakin vielä kai jokunen jossain Siperiassa ja vastaavia poppamiehiä ja -naisia sun muuta Amerikoissa ynnä muualla. Ja sitten on myös kaikenlaisia uus-("perinne-")noitia ja varsinkin näitä "noituudesta" kiinnostuneita fluffy bunny nyykkäreitä, jotka kyselee netissä että mitenkä niitä loitsuja ja taikoja tehdään...
- nikkiunohtu
...vaivautumatta edes lukemaan palstaa jolle kysymyksiänsä viskelevät, että olisikohan aiheesta jotain aiemmin kirjoitettu! :)
- AROSUSI-09
Tottahan toki noituutta,magiaa ja muuta samankaltaista touhua harrastetaan nyt ja aina ja iankaikkisesti.Vilkaiseppa esim. kirjaston tai kirjakaupan uskonto-osastolta:)
- energia-dyykkari
palmusunnuntain aikaan ovikelloa soittelevat pienet tyttö- ja poikanoidat heiluttaen pajunoksia. Heistä pääsee eroon antamalla roposen tai jotain karkkia yms.
- AROSUSI-09
energia-dyykkari kirjoitti:
palmusunnuntain aikaan ovikelloa soittelevat pienet tyttö- ja poikanoidat heiluttaen pajunoksia. Heistä pääsee eroon antamalla roposen tai jotain karkkia yms.
yhtään virpomista yrittämättä,kun pöllähdin ovelle aika kosmisessa jurrissa.Kiäh kiäh.
- Kamrusepas
...noitia. Tässä yksi.
Ja Harry Potter on velho, ei noita. Niillä kahdella on suuri ero.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503704
- 1053385
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342671Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262348- 201839
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51729- 1831704
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841427- 271347
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91168