täällä? Nimittäin Helvetistä ilman raamattua..?
Saako tästä aiheesta keskustella...
102
3186
Vastaukset
- Risuparta
Mikä se helvetti on, onko joku selvinnyt kertomaan mitä siellä puuhataan?Tietenkin jos mielikuvitus lentää niin voi sanoa että se raamatun mukaan on kuuma pätsi? Olen itse ollut joskus työssä kuuma valssaamolla kaksi vuotta, jossa lämpötila oli noin 60-80C, ja pidin sitä jotenkin esi helvettinä, voisiko se olla samanlaista en tiedä?
- Angi ....
helvetin esikartanon. Muttet oikeasti kuten jo mainitsit mielikuvitus maailmasta.. Sinä et kokenut muuta kuin kuumuuden. Tunsit sen ja näit, siinä kaikki.
Tulisi olla ihan eri kuin että kerjupoikana/tyttönä tarttis arvuutella
onko tästä sopivaa keskustella.- Angi ....
täällä on sellainen sivukin jossa puhutaan asiasta kuin leivästä. Mutta asiani koskee sitä seikkaa. Että uskotteko te Helvettiin kirjaimellisesti?
- tota
samaa?
- Angi ....
Jumalaankaan usko?
Rohkenen arvella, että tämä helvetin ikuisella tulella uhkailu
ylittää kyllä jo anonyymien työpaikkakiusattujen tapaiset direktiivit tullen mennen.- Angi *
capt.cöpenick kirjoitti:
Rohkenen arvella, että tämä helvetin ikuisella tulella uhkailu
ylittää kyllä jo anonyymien työpaikkakiusattujen tapaiset direktiivit tullen mennen.Uskotko sinä sitten Helvettiin? Uskotko että sellainen tulipätsi jossain odottaisi? Minä en usko en ollenkaan. Sellaista ei tarvitse kenenkään pelätä. Kuolema on siirtymä takaisin mistä ollaan tänne tultu. Siellä nauramme tai itkemme kuka mistäkin syystä, kun huomaa mitä kaikkea on oikein toilannut materijalistisena ollessaan.
- Angi *
tämä rupeaa olemaan loppuun käsitelty asia
- humanisti
Eikö riitä, että uskoo ihmiseen? Älä vie sitä uskoa minulta!
- Angi ....
johon joudutaan kun ollaan pahoja? Minä en usko.
- Angi ....
maanpäällisessä elämässä.
- Risuparta
Olemme kaikki vain yhden kirjan varassa tässä asiassa, siinä kerrotaan tarinoita parin vuosituhannen takaa, joita eri kirjoittajat ovat mielensä mukaan sepitelleet. Kuka sen totuuden voi meille kertoa?Kuka sen on todellisesti kokenut? Miten hän sen kongreettisesti voi todistaa, muuten kuin että raamatussa sanotaan, uskokaa ja peljätkää mitä? Minä henkilökohtaisesti uskon että meitä johtaa jokin suurempi voima ,en kuitenkaan tiedä onko se jumala vai jokin muu meitä vahvempitaho.
- Angi ....
Risuparta kirjoitti:
Olemme kaikki vain yhden kirjan varassa tässä asiassa, siinä kerrotaan tarinoita parin vuosituhannen takaa, joita eri kirjoittajat ovat mielensä mukaan sepitelleet. Kuka sen totuuden voi meille kertoa?Kuka sen on todellisesti kokenut? Miten hän sen kongreettisesti voi todistaa, muuten kuin että raamatussa sanotaan, uskokaa ja peljätkää mitä? Minä henkilökohtaisesti uskon että meitä johtaa jokin suurempi voima ,en kuitenkaan tiedä onko se jumala vai jokin muu meitä vahvempitaho.
joka meistä huolehtii. Mutta joskus ihmettelen sitä miksi jonkun täytyy täältä maallisesta elämästään muuttaa ajasta ikuisuuteen niin valtavien tuskien saattelemana? Jos on sellainen kuuma tuli odottamassa? Miksi tuon ihmisen täytyy kärsiä jo täällä ollessaan, vaikka varmuudella tiedämme ettei ole kärpästäkään tappanut.
- Leny
Angi .... kirjoitti:
joka meistä huolehtii. Mutta joskus ihmettelen sitä miksi jonkun täytyy täältä maallisesta elämästään muuttaa ajasta ikuisuuteen niin valtavien tuskien saattelemana? Jos on sellainen kuuma tuli odottamassa? Miksi tuon ihmisen täytyy kärsiä jo täällä ollessaan, vaikka varmuudella tiedämme ettei ole kärpästäkään tappanut.
Miksi hyvä ihminen joutuu kärsimään ja paha pääsee helpolla. Minä olen ajatellut, että Sanan mukaan kun Jumala antaa aurinkonsa paistaa niin hyville kuin pahoillekin, niin tasapuolisuuden vuoksi myös sairaudet ja tuskat kohtaavat niin hyviä kuin pahojakin. Ehkä me kuitenkin katsomme asioita näkyväisen ja tästä ajan vinkkelistä minkä me ymmärrämme. Jäämmekö me vastausta vaille, vaan selviääkö nämä kuoltuamme. Kun kukaan ei ole tullut kertomaan. Onkohan uskominen varmuuden vuoksi tyhmää vai viisasta.
- Risuparta
Angi .... kirjoitti:
Olen monesti myöskin miettinyt näitä asioita,ja olen seurannut monien ihmisten taistelua lopullista lähtöä varten,ja myöskin ajatellut että mikä siinä on että toiset kituvat viikkoja ja jopa vuosia, hirveissä tuskissa ennenkuin kuolema armahtaa. Siitä minulla ei taas ole käsitystä minne sen kuoleman jälkeen joudutaan,onko se ikuinen autuus vai ikuinen helvetti ja mikä se sitten on?
Siellä raamatussa luvataan että, kaikki saavat syntinsä anteeksi jotka sitä pyytävät.Siitä taas on monta mielipidettä, täytyykö olla uskovainen ja saako tavallinen tallaaja syntinsä anteeksi,minun uskomukseni mukaan meillä kaikilla on, syntien anteeksi saamis oikaus, ainakin raamatun mukaan,Jeesus sovitti verellään kaikkien syntisten synnit Golgatalla? - Angi ....
Risuparta kirjoitti:
Olen monesti myöskin miettinyt näitä asioita,ja olen seurannut monien ihmisten taistelua lopullista lähtöä varten,ja myöskin ajatellut että mikä siinä on että toiset kituvat viikkoja ja jopa vuosia, hirveissä tuskissa ennenkuin kuolema armahtaa. Siitä minulla ei taas ole käsitystä minne sen kuoleman jälkeen joudutaan,onko se ikuinen autuus vai ikuinen helvetti ja mikä se sitten on?
Siellä raamatussa luvataan että, kaikki saavat syntinsä anteeksi jotka sitä pyytävät.Siitä taas on monta mielipidettä, täytyykö olla uskovainen ja saako tavallinen tallaaja syntinsä anteeksi,minun uskomukseni mukaan meillä kaikilla on, syntien anteeksi saamis oikaus, ainakin raamatun mukaan,Jeesus sovitti verellään kaikkien syntisten synnit Golgatalla?raamattu on tavallisten ihmisten kirjoittama ja moneen kertaan muuteltu. Sekä ymmärretty erillailla sen sanoma. Minä olen yhtäkkiä ruvennut hirveästi epäilemään Raamattua... Silti uskon Jumalaan eräänlaisena henkenä koko maailman kaikkeudessa. Ei Jumala ole ihmisen näköinen olento vaan suuri ja mahtava henki joka vaeltelee maitten ja vetten päällä. Enkä missään nimessä usko sellaiseen kuin Helvetti... Se on täällä missä elämme ja olemme. Uskon siihen että ihminen järjestää itse itselleen maanpäällisen Helvetin.. uskon että jos ei järjestä niin hänelle annetaan se täällä ennen lähtöä. Koska niin moni saa lähteä kivuin ja säryin ja muine tuskineen täältä. Olen siitä aivan varma että rakkaus joka tulee etteristä se tulee meille kaikille olimme hyviä tai pahoja. Uskon että ne jotka tappavat toisiaan on laitettu niin tekemään koska me olemme täällä opiskelemassa ainavain paremmiksi ihmisiksi. Sitä en tiedä miksi mutta luulen että meillä on siellä henkimaailmassa jokin suuri tehtävä joka meidän täytyy tälläpuolella käydä oppimassa.
- Angi ....
Leny kirjoitti:
Miksi hyvä ihminen joutuu kärsimään ja paha pääsee helpolla. Minä olen ajatellut, että Sanan mukaan kun Jumala antaa aurinkonsa paistaa niin hyville kuin pahoillekin, niin tasapuolisuuden vuoksi myös sairaudet ja tuskat kohtaavat niin hyviä kuin pahojakin. Ehkä me kuitenkin katsomme asioita näkyväisen ja tästä ajan vinkkelistä minkä me ymmärrämme. Jäämmekö me vastausta vaille, vaan selviääkö nämä kuoltuamme. Kun kukaan ei ole tullut kertomaan. Onkohan uskominen varmuuden vuoksi tyhmää vai viisasta.
kysymys? Jokainen tietty uskoo mihin uskoo. Mutta aina voi keskustella asiasta ja tuumata yhdessä miten se voisi olla..jookos?
Minä uskon että elämämme pohjautuu karmaan, mutta maanpäällisen elämän aikaiseen. Eli kun teet täällä eläessäsi jonkun ajattelemattoman teon toiselle ihmiselle tai eläimelle, niin eikös tuo tapahdu sinulle itsellesi hetken kuluttua? Muistatko sinä jotain mikä meni kuten olit itse toiselle tehnyt? Minulla on monta muistoa. Niitä voisi tänne luetella jokainen vuorollaan kohta me kaikki huomaamme että jokaiselle on tapahtunut karmaattista.
Yksi asia aivan lähi aikoina oli sellaisnen kun. Vävyni tuli silmät loistaen kertomaan minulle että nyt me odotamme tyttäresi kanssa poikaa ja sen nimeksi tulee Nikke.. Minä kauhistuin ja menin sanomaan Ett kai tosissasi ole? Sehän on koiran nimi! Vävyltä sammui ilo silmistä ja minä tunsin itseni hölmöksi. Pyysin anteeksi ja taas hän voi hyvin. Aattelin että onni oli kun pyysin anteeksi niin toivotaan että unohtaa minun typerän huomautuksen. Jo samana iltana lähdimme iltalenkille kaverini kanssa kun joku nainen käveli pienen valkoisen koiran kanssa vastaan. Kysyin mikä on koiran nimi? Kuulin oman nimeni lausuttavan olin pyörtyä, sitten sainkin itseni takaisin ja nauroin aivan kippurassa ja kerroin tuolle naiselle mitä aamulla oli tapahtunut..." Nyt me naurettiin koko porukka ja vielä saatiin lisää naurajia ympärillemme. Kerron lisää jos jollakin muulla on myös saman tapaisia juttuja? - Risuparta
Angi .... kirjoitti:
raamattu on tavallisten ihmisten kirjoittama ja moneen kertaan muuteltu. Sekä ymmärretty erillailla sen sanoma. Minä olen yhtäkkiä ruvennut hirveästi epäilemään Raamattua... Silti uskon Jumalaan eräänlaisena henkenä koko maailman kaikkeudessa. Ei Jumala ole ihmisen näköinen olento vaan suuri ja mahtava henki joka vaeltelee maitten ja vetten päällä. Enkä missään nimessä usko sellaiseen kuin Helvetti... Se on täällä missä elämme ja olemme. Uskon siihen että ihminen järjestää itse itselleen maanpäällisen Helvetin.. uskon että jos ei järjestä niin hänelle annetaan se täällä ennen lähtöä. Koska niin moni saa lähteä kivuin ja säryin ja muine tuskineen täältä. Olen siitä aivan varma että rakkaus joka tulee etteristä se tulee meille kaikille olimme hyviä tai pahoja. Uskon että ne jotka tappavat toisiaan on laitettu niin tekemään koska me olemme täällä opiskelemassa ainavain paremmiksi ihmisiksi. Sitä en tiedä miksi mutta luulen että meillä on siellä henkimaailmassa jokin suuri tehtävä joka meidän täytyy tälläpuolella käydä oppimassa.
se tietenkin on. Mutta vieläkin olen ihmeissäni, että miten jotku kuitenkin ottavat uskovaisen roolin ja haukkuvat toisiaan jumalattomiksi tai pakanoiksi,kun ei heidän mielipiteensä ja ajatusten mukaan toimi. Minun henkilökohtainen mielipide on että jokainen voi uskoa tai olla uskomatta omalta kohdaltaan, mutta en hyväksy että minulle pakkosyötetään jotain uskoa, vaan minun on itse punnittava asiat annenkuin ne hyväksyn, ja silloinkin omalla tavallani en tietyn kaavan mukaan.
Angi .... kirjoitti:
maanpäällisessä elämässä.
Kuka sen on sanonut, etteikö maapallo olisi jonkun toisen planeetan helvetti!
Risuparta kirjoitti:
se tietenkin on. Mutta vieläkin olen ihmeissäni, että miten jotku kuitenkin ottavat uskovaisen roolin ja haukkuvat toisiaan jumalattomiksi tai pakanoiksi,kun ei heidän mielipiteensä ja ajatusten mukaan toimi. Minun henkilökohtainen mielipide on että jokainen voi uskoa tai olla uskomatta omalta kohdaltaan, mutta en hyväksy että minulle pakkosyötetään jotain uskoa, vaan minun on itse punnittava asiat annenkuin ne hyväksyn, ja silloinkin omalla tavallani en tietyn kaavan mukaan.
ns kirkko on jo kauan ryöstänyt ns pakanoita vain silkan maallisen mammonan vuoksi!
Minä uskon "Jumalaan", joka on luonut ihmisen, EN "jumalaan", jonka ihmiset = kirkko (mikä niistä???) on luonut- Angi ....
vaarivaari kirjoitti:
ns kirkko on jo kauan ryöstänyt ns pakanoita vain silkan maallisen mammonan vuoksi!
Minä uskon "Jumalaan", joka on luonut ihmisen, EN "jumalaan", jonka ihmiset = kirkko (mikä niistä???) on luonutkanssa jännästä asiasta puhe, kun minulle sattui erikoinen asia. Aamulla kävin viemässä erään matonpätkän ulkoverannalle. Laitoin sen vain tuolille. Menin sisälle ja melkein samantien takaisin ulos kun unohtui ottaa kenkät sisälle. Kaikki tapahtui nopeasti kuin väläys mutta kuulin selvän kolahduksen kun joku olisi säikähtäen hypännyt tuolilta lattialle, avasin nimittäin oven niin nopeasti vaikka olin just laittanut kiinni, että se joka oli verannalla niin säikähti minun äkillistä avaustani.." Mutta mikä se oli? En nähnyt mitään enkä enempää kuullut mitään..olin kuin äimällä lyöty hetken en osannut mennä sisään en ulos. No kun lopultakin sisälle älysin mennä kerroin miehelle mikä kumma asia tapahtui tuolla verannan puolella.." Siitä meille virisi kysymys mikä se olisi voinut olla? Silloin minulle tuli ajatus että se olento kuuluu tänne se vain on toisellaista materiaa kuin me. Että meidän silmistä puuttuu se osa joka näkee nämä toisen tason oliot.. Siis eläimillä on kyky nähdä kärpästä myöten, muttei ihmisellä. Sen ymmärsimme hetken kuluttua että miksi on niin. Jos me nähtäisiin ne toisen tason olennot niin meillä ei olisi kehitys näin pitkällä kuin se nyt on.. Meillä ei olisi maanteitä eikä mitään olisimme kuin muutkin eläimet. Mikä olisi se joka meitä veisi eteenpäin? Ei mikään me eläisimme kuin siatpellossa tai sudet metsässä. Siksi on Jumala luonut meidät sellaisiksi ettemme näe toiseen tasoon joka hetki. Joskus kuulemme pientä kuorsausta ja näemme pieniä välähdyksiä, emme muuta. Uni maailmassa sitten saamme nähdä sellaista mikä päivä silmältä on salattu. Sitten sellaiset jotka ottavat jotain huumeita niin heillä menee tukkoon tämä päivä kanava ja he saavat yö kanavan auki ja näkevät sitten näitä olioita jotka ympärillämme hyörii kaiken aikaa.
- Angi ....
vaarivaari kirjoitti:
Kuka sen on sanonut, etteikö maapallo olisi jonkun toisen planeetan helvetti!
Olipa hyvä huomio.. Mistäs me voimme todellakaan tietää vaikka olisimme täällä helvetissä jo kitumassa entisiä pahoja tekojamme. Jotkut vain pääsee hiukan helpommalla ensiksi ja sitten myöhemmin saavat Syövän ja kuolevat tuskiin..Vaikka kaiken järjen mukaan Jumalan olisi pitänyt juuri hänet säästää tästä kauheasta sairaudesta.
- Angi ....
Risuparta kirjoitti:
kaikkien uskovaisten kanssa aivan riitaan saakka. En anna tuumaakaan perää vaikka olenkin hyvin kiltti ja myötämielinen ihminen, kumma etten voi hyväksyä jotain määrättyä kaavaa jonka joku Jehovalainen tai Helluntalainen on itselleen rakentanut. Voin hyvin olla toinen jalka toisessa lahkossa ja toinen toisessa tai sitten en millään kummassakaan.
Angi .... kirjoitti:
kaikkien uskovaisten kanssa aivan riitaan saakka. En anna tuumaakaan perää vaikka olenkin hyvin kiltti ja myötämielinen ihminen, kumma etten voi hyväksyä jotain määrättyä kaavaa jonka joku Jehovalainen tai Helluntalainen on itselleen rakentanut. Voin hyvin olla toinen jalka toisessa lahkossa ja toinen toisessa tai sitten en millään kummassakaan.
Vaimoni ei enää päästä minua inttämään ovelle saarnamiesten kanssa ;-)
Joskus isäni kanssa viisasteltiin tuntikaupalla ahtaan uskonnonkäsityksen levittäjien kanssa.- Angi *
vaarivaari kirjoitti:
Vaimoni ei enää päästä minua inttämään ovelle saarnamiesten kanssa ;-)
Joskus isäni kanssa viisasteltiin tuntikaupalla ahtaan uskonnonkäsityksen levittäjien kanssa.Minä kyllä uskon Jumalaan mutta minulla on aivan vastakohtaiset käsitykset uskovaisten kanssa.
- vähä
Risuparta kirjoitti:
miättiä jotain muuta?
- Angi *
Angi .... kirjoitti:
johon joudutaan kun ollaan pahoja? Minä en usko.
kävi miten kävi.
- Tyynentyttö
Eikös helvetti ollut joku kaatopaikan tapainen Jerusalemin ulkopuolella.Minusta olisi julmaa jos helvetti olisi olemassa.Helvettiin perustuva usko on pelkoa tai sitten raakaa pelottelua-jolloin helvetillä pelottelija uskoo itse pääsevänsä taivaaseen.Hirveän itsekästä ajattelua rajoittaa toiset mahdollisen armon ulkopuolelle.
- helvetti se oli
Uskon varjolla tehdään niin paljon pahaa kanssaihmisille,että kohta menee koko usko.
Ennen lapsia peloteltiin että helvetistä heitetään kuuma kivi päähän,jos on tuhma.
Ja että Jumala antaa sataa tulta ja tulikiveä,tuhmille lapsille.Ja kun sitten tuli ukonilma niin siellä Jumala kolisteli kuumien kivien kanssa,ja kun salama löi niin sehän se tulikivi sitten oli,että tälläistä pelottelua ennenvanhaan.Ei varmaankaan enää näin pelotella lapsia missään.
Jumalahan antoi sateenkaaren merkiksi,ettei enää vedenpaisumuksia,missä vika piilee,kun kuitenkin
monet hukkuvat näihin myrskyhin.* - Angi ....
Kuinkä minua ja serkkuani noin 4 vuotiaasta jo peloteltiin helvetin tulikivillä. Mikä kauhea pelko.Joskus juoksimme henkikurkussa kotiin kun pilven reuna oli punertava aurinkon valosta kun luulimme että nyt se Jumala heittää meidän niskaan niitä Helvetin tulikiviä!!!!
Ehkä tuo on saanut minut herkistymään asian ajatteluun aikuisena. Olen itse rakennellut mielessäni selityksiä ja lueskellut kirjoja saadakseni itselleni jonkin asteisen kongreettisen kuvan Helvetistä ja sen uskottavuudesta. Olen tullut siihen tulokseen että helvetti onkin täällä maanpäällä ja olemme täällä niin monesti että saamme maistaa mitä on sana helvetti ja miltä se tuntuu..Tai joudumme entisten elämiemme tähden tänne hyviksi ihmisiksi ja sitten kuitenkin kuolemme kirutukseen. Huomaamme sitten tullessamme takaisin sinne henki maailmaan että nyt olemme sovittaneet erellisen elämän pahat teot. - Vilpittömästi
Angi .... kirjoitti:
Kuinkä minua ja serkkuani noin 4 vuotiaasta jo peloteltiin helvetin tulikivillä. Mikä kauhea pelko.Joskus juoksimme henkikurkussa kotiin kun pilven reuna oli punertava aurinkon valosta kun luulimme että nyt se Jumala heittää meidän niskaan niitä Helvetin tulikiviä!!!!
Ehkä tuo on saanut minut herkistymään asian ajatteluun aikuisena. Olen itse rakennellut mielessäni selityksiä ja lueskellut kirjoja saadakseni itselleni jonkin asteisen kongreettisen kuvan Helvetistä ja sen uskottavuudesta. Olen tullut siihen tulokseen että helvetti onkin täällä maanpäällä ja olemme täällä niin monesti että saamme maistaa mitä on sana helvetti ja miltä se tuntuu..Tai joudumme entisten elämiemme tähden tänne hyviksi ihmisiksi ja sitten kuitenkin kuolemme kirutukseen. Huomaamme sitten tullessamme takaisin sinne henki maailmaan että nyt olemme sovittaneet erellisen elämän pahat teot.Ehkä lapsuudestasi löytyy selitys kaikenlaisiin uskomuksiisi, mutta tuolla menolla alat pian pelätä omaa varjoasikin (ellet jo pelkää). Joku kyllä käyttää hyväkseen herkkäuskoisuuttasi! Oletko koskaan (esim. tervyeskeskuksessa) puhunut jonkun ammatti-ihmisen kanssa peloistasi ja uskomuksistasi?
- pumpulissa
Vilpittömästi kirjoitti:
Ehkä lapsuudestasi löytyy selitys kaikenlaisiin uskomuksiisi, mutta tuolla menolla alat pian pelätä omaa varjoasikin (ellet jo pelkää). Joku kyllä käyttää hyväkseen herkkäuskoisuuttasi! Oletko koskaan (esim. tervyeskeskuksessa) puhunut jonkun ammatti-ihmisen kanssa peloistasi ja uskomuksistasi?
Mistä uskomuksista pitäisi terveyskeskuksessa puhua,pelko ja uskonto on kaksi eri asiaa.
Kun lapsena hyvin pelotellaan,niin kyllä sen aikuisena muistaa,että ei enää omia lapsiaan pelottele.
Ei tarvitse varjoaan pelätä,vaan kaikkea sitä mitä pahat ihmiset saavat aikaan,jopa täällä
kirjoitellessakin,ainakin aika usein mielipahaa.
Mutta ei kaikkea voi laittaa lapsuudenkaan syyksi,aihetta löytyy tästäkin päivästä.
Joillakin on ollut tai sanotaan usealla meistä on silti ollut onnellinen lapsuus,ja nyt kuitenkin monikin on hyvinkin peloissaan.
Ei ole sekään hyvä,että lapsi kasvatetaan pumpulissa.* - Tyynentyttö
helvetti se oli kirjoitti:
Uskon varjolla tehdään niin paljon pahaa kanssaihmisille,että kohta menee koko usko.
Ennen lapsia peloteltiin että helvetistä heitetään kuuma kivi päähän,jos on tuhma.
Ja että Jumala antaa sataa tulta ja tulikiveä,tuhmille lapsille.Ja kun sitten tuli ukonilma niin siellä Jumala kolisteli kuumien kivien kanssa,ja kun salama löi niin sehän se tulikivi sitten oli,että tälläistä pelottelua ennenvanhaan.Ei varmaankaan enää näin pelotella lapsia missään.
Jumalahan antoi sateenkaaren merkiksi,ettei enää vedenpaisumuksia,missä vika piilee,kun kuitenkin
monet hukkuvat näihin myrskyhin.*Kyllä todella ennen peloiteltiin ihmisiä.Maailmanloppuakin odotettiin vähän väliä.Kyllä minä otin tosissani ja pelkäsin.Kaikki tiesi pahaa.Jos tikka tuli koputtamaan tai varis lensi kirkolle päin.Otin niin opikseni etten omia lapsiani ole turhaan peloitellut.
- Angi ....
Vilpittömästi kirjoitti:
Ehkä lapsuudestasi löytyy selitys kaikenlaisiin uskomuksiisi, mutta tuolla menolla alat pian pelätä omaa varjoasikin (ellet jo pelkää). Joku kyllä käyttää hyväkseen herkkäuskoisuuttasi! Oletko koskaan (esim. tervyeskeskuksessa) puhunut jonkun ammatti-ihmisen kanssa peloistasi ja uskomuksistasi?
Muistaakseni kyllin selvästi tuli että lapsena meitä serkun kanssa peloteltiin (Helluntalaisten seurakunta salilla)Edellinen unohtui. Muuten tuli selväksi että 4 vuotiaana tämä tapahtui.
Sitten oli tälläinen väli joka meinaa että nyt on toisesta asiasta kysymys.. Siis lapsena pelkäsimme... Emme enään.
Minun ei tarvitse mitään keneltäkään lääkäriltä kysellä paremminkin päin vastoin, ymmärrän asioita enemmän kuin koskaan ennen. - Angi ....
pumpulissa kirjoitti:
Mistä uskomuksista pitäisi terveyskeskuksessa puhua,pelko ja uskonto on kaksi eri asiaa.
Kun lapsena hyvin pelotellaan,niin kyllä sen aikuisena muistaa,että ei enää omia lapsiaan pelottele.
Ei tarvitse varjoaan pelätä,vaan kaikkea sitä mitä pahat ihmiset saavat aikaan,jopa täällä
Mutta ei kaikkea voi laittaa lapsuudenkaan syyksi,aihetta löytyy tästäkin päivästä.
Joillakin on ollut tai sanotaan usealla meistä on silti ollut onnellinen lapsuus,ja nyt kuitenkin monikin on hyvinkin peloissaan.
Ei ole sekään hyvä,että lapsi kasvatetaan pumpulissa.*Täytyy tuohon sanoa ettei parempaa selitystä kaipaa kuin on tämä... Kiitos hienoista sanoistasi.. Olen ihan hämmästynyt..tais mennä kuperkeikkaa koko ajatus maailmani kun olin just vastannut jollekkin joka kertoi huolestuneena että pelkäisin jotain ja pitäisi mennä lääkäriin.. (* Kauniit sanat on kuin kauneimmat kukat..*)
- Angi ....
Tyynentyttö kirjoitti:
Kyllä todella ennen peloiteltiin ihmisiä.Maailmanloppuakin odotettiin vähän väliä.Kyllä minä otin tosissani ja pelkäsin.Kaikki tiesi pahaa.Jos tikka tuli koputtamaan tai varis lensi kirkolle päin.Otin niin opikseni etten omia lapsiani ole turhaan peloitellut.
konsteja kun nuo enteilyt ja helvetin tuli-kivet ja ukkoset. Nykyään tulee TV eestä tuutin täydeltä aikuisillekkin peloittelu asioita ettei tänäkään päivänä helpolla päästä.
- Risuparta
Angi .... kirjoitti:
Ehkä tuo on saanut minut herkistymään asian ajatteluun aikuisena. Olen itse rakennellut mielessäni selityksiä ja lueskellut kirjoja saadakseni itselleni jonkin asteisen kongreettisen kuvan Helvetistä ja sen uskottavuudesta. Olen tullut siihen tulokseen että helvetti onkin täällä maanpäällä ja olemme täällä niin monesti että saamme maistaa mitä on sana helvetti ja miltä se tuntuu..Tai joudumme entisten elämiemme tähden tänne hyviksi ihmisiksi ja sitten kuitenkin kuolemme kirutukseen. Huomaamme sitten tullessamme takaisin sinne henki maailmaan että nyt olemme sovittaneet erellisen elämän pahat teot.Lapsena todella vanhemmat pelotteli, kaiken laisilla tarinoilla ja juurituo, että jumala pudottaa kuuman kiven päähän, kun olet ollut tuhma. Voi että todella pelkäsi, kun ukkonen jyrisi ja salama välähteli, jos uskalsi katsoa. Aikuisena ja omalle lapselle ei voinut kertoa, niin kuin itselle oli kerrottu, koska tuli oma lapsuus mieleen, sekä se tunne mikä oli mielessä kun todella pelkäsi. Sanoisin että tämän päivän ihmisten,ei pitäisi pelotella lapsiaan millään tulevaisuuden visioilla, koska lapsi ei ymmärrä,vaan hänestä tulee pelokas ja hän ei luota oikeastaan mihinkään, vaan tuumii että antaa mennä,olut pullo kädessä jo 12 vuotiaana,elämä on toivotonta heistä?
- mummeliini
pumpulissa kirjoitti:
Ei ole sekään hyvä,että lapsi kasvatetaan pumpulissa.*Ällös pelkää yötä maan,
taivaan tähdet loistaa.
Luota Herraan Jumalaan,
Hän voi varjot poistaa.
Kyllähän kuulimme papin paatoksella huutavan saarnastuolista tästä helvetistä, jossa on tulta ja tulikiveä syntisille varattuna. Lienen ollut aika "hepsankeikka", kun ei se ole jättänyt minkäänlaisia pelkotiloja. Tai sitten olen niin suuri syntisäkki, etten enää perusta.
Tuota alussa kirjoittamaani laulua lauloin äitini kanssa. Äitini mielestä Jumala oli armollinen ja anteeksiantavainen, joten mitään pelkoa Helvetistä en ole koskaan tuntenut. Mahtaneeko se pamahtaa eteen kuoleman kynnyksellä?
Ajattelen myöskin niin, että jos jonkinlainen Helvetti on, niin se on täällä maanpäällä. Jokaisella meistä omanlaisensa. - Angi ....
Risuparta kirjoitti:
Lapsena todella vanhemmat pelotteli, kaiken laisilla tarinoilla ja juurituo, että jumala pudottaa kuuman kiven päähän, kun olet ollut tuhma. Voi että todella pelkäsi, kun ukkonen jyrisi ja salama välähteli, jos uskalsi katsoa. Aikuisena ja omalle lapselle ei voinut kertoa, niin kuin itselle oli kerrottu, koska tuli oma lapsuus mieleen, sekä se tunne mikä oli mielessä kun todella pelkäsi. Sanoisin että tämän päivän ihmisten,ei pitäisi pelotella lapsiaan millään tulevaisuuden visioilla, koska lapsi ei ymmärrä,vaan hänestä tulee pelokas ja hän ei luota oikeastaan mihinkään, vaan tuumii että antaa mennä,olut pullo kädessä jo 12 vuotiaana,elämä on toivotonta heistä?
on tuo katalin peto. Eikä monet vanhemmat edes ymmärrä miksi heidän lapsistaan on tullut alkoholisteja jo nuorella iällä. Eikä monet vanhemmat ymmärrä miksi heidän lapsi hakkaa ihmisiä kaduilla vaikka he kaikkensa yritti.
Luulen että yrittivät liikaa... - Angi *
mummeliini kirjoitti:
Ällös pelkää yötä maan,
taivaan tähdet loistaa.
Luota Herraan Jumalaan,
Hän voi varjot poistaa.
Kyllähän kuulimme papin paatoksella huutavan saarnastuolista tästä helvetistä, jossa on tulta ja tulikiveä syntisille varattuna. Lienen ollut aika "hepsankeikka", kun ei se ole jättänyt minkäänlaisia pelkotiloja. Tai sitten olen niin suuri syntisäkki, etten enää perusta.
Tuota alussa kirjoittamaani laulua lauloin äitini kanssa. Äitini mielestä Jumala oli armollinen ja anteeksiantavainen, joten mitään pelkoa Helvetistä en ole koskaan tuntenut. Mahtaneeko se pamahtaa eteen kuoleman kynnyksellä?
Ajattelen myöskin niin, että jos jonkinlainen Helvetti on, niin se on täällä maanpäällä. Jokaisella meistä omanlaisensa.Helvetti on täällä maanpäällä kaikessa karmeudessaan.. Mitä me nytkin uutisissa saimme kuulla? Kaikkea pahaa. Murhia, raiskauksia, sotaa, rosvoja ja hakkaamisia. Ne jotka joutuvat kaiken tämän kohteeksi ovat saaneet helvetin tulikivet päälleen.
- Angi *
Angi .... kirjoitti:
on tuo katalin peto. Eikä monet vanhemmat edes ymmärrä miksi heidän lapsistaan on tullut alkoholisteja jo nuorella iällä. Eikä monet vanhemmat ymmärrä miksi heidän lapsi hakkaa ihmisiä kaduilla vaikka he kaikkensa yritti.
Luulen että yrittivät liikaa...Kumma etten aijemmin tuota huomannut? Olenko jo sokea?
- Angi *
Angi .... kirjoitti:
Täytyy tuohon sanoa ettei parempaa selitystä kaipaa kuin on tämä... Kiitos hienoista sanoistasi.. Olen ihan hämmästynyt..tais mennä kuperkeikkaa koko ajatus maailmani kun olin just vastannut jollekkin joka kertoi huolestuneena että pelkäisin jotain ja pitäisi mennä lääkäriin.. (* Kauniit sanat on kuin kauneimmat kukat..*)
Minäkin.
- Angi *
Angi .... kirjoitti:
konsteja kun nuo enteilyt ja helvetin tuli-kivet ja ukkoset. Nykyään tulee TV eestä tuutin täydeltä aikuisillekkin peloittelu asioita ettei tänäkään päivänä helpolla päästä.
ja toivottavasti pysyy poissa
- Magda
Pariskunta oli tilannut matkan Floridaan. Vaimo pääsi matkustamaan vasta seuraavana päivänä. Ikävissään mies kirjoitti sähkärin vaimolle mutta osotteessa hänelle tapahtui virhe ja se meni papin rouvan osoitteeseen.
Mies kirjoitti:
Rakkaimpani, olen päässyt tänne ihanaan maahan perille. Täällä myös on mahdollisuus sähköposteihin. Kaunis ympärisö on kuin Edenin yrttitarha, monenlaiset kasvit antavat kauneuttaan asuinalueeseen. Linnut laulavat kaunista lauluaan kukkivien pensaiden oksilla.
Harppujen melodiat kaikuvat kaiken yllä jota ääneltään mahtava kuoro elävöittää laulullaan.
Odotan saapumistasi huomenna tänne olen portilla vastassa. Täällä on niin kuumaaaa...
Viesti meni papin rouvan koneeseen. Hänen mies oli kuollut edellisenä päivänä. Rouva luki viestin ja pyörtyi järkytyksestä lattialle, tytär tuli käymään aamupäivällä ja löysi äitinsä lattialta, siinä sitten mietittiin yhdessä onko taivaassa tietokoneita ja onko isä joutunut helvettiin kun sanoi olevan niin kuumaaaaaa...- Angi ....
tottakin yhtähyvin. Voi sitä kirjeet täälläkin harhaan mennä.
- realisti
Koko asetelma taivaineen ja helvetteineen on samaa väärinkäsitystä. Me elämme, kuolemme ja tulemme kuopatuiksi. Piste.
- Asrid
realisti kirjoitti:
Koko asetelma taivaineen ja helvetteineen on samaa väärinkäsitystä. Me elämme, kuolemme ja tulemme kuopatuiksi. Piste.
Mistäs sen niin varmasti tiedät,kun sitä ei tiedä kukaan muukaan,vaikka olisi taivaanporteilla käynyt.
- realisti
Asrid kirjoitti:
Mistäs sen niin varmasti tiedät,kun sitä ei tiedä kukaan muukaan,vaikka olisi taivaanporteilla käynyt.
Juuri kertomistasi syistä olen varma.
- Asrid
realisti kirjoitti:
Juuri kertomistasi syistä olen varma.
Ei ne olleet mitään syitä mitä kerroin,joten et voi olla varma sinäkään.
Ei ole kukaan tullut kertomaan mikä olisi varmaa,
uskoa niin tai näin.Realisesti ajateltuna uskoisin olevan toisin kuin mitä sinä uskot.
Korkeampi voima minua ojatkoon,myös sinua. - realisti
Asrid kirjoitti:
Ei ne olleet mitään syitä mitä kerroin,joten et voi olla varma sinäkään.
Ei ole kukaan tullut kertomaan mikä olisi varmaa,
uskoa niin tai näin.Realisesti ajateltuna uskoisin olevan toisin kuin mitä sinä uskot.
Korkeampi voima minua ojatkoon,myös sinua.Laki uskonnonvapaudesta suo sinulle oikeuden uskoa noin ja minulle näin. Hyvä niin. Väittelemällä emme varmasti saa toistemme päätä kääntymään. Eläkäämme siis sovussa ja ihmisiksi täällä maan päällä!
- Asrid
realisti kirjoitti:
Laki uskonnonvapaudesta suo sinulle oikeuden uskoa noin ja minulle näin. Hyvä niin. Väittelemällä emme varmasti saa toistemme päätä kääntymään. Eläkäämme siis sovussa ja ihmisiksi täällä maan päällä!
Sinäpä sen sanoit,älkäämme kinastelko,vaan eläkäämme sovussa.
Ei käännetä päitä,eikä minusta siihen oisikaan. Asrid kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit,älkäämme kinastelko,vaan eläkäämme sovussa.
Ei käännetä päitä,eikä minusta siihen oisikaan.Voimme heitellä niitä näitä uskomusasioista.
Mielestäni valvojan tehtävään lähtevän soisi olevan agnostiseen vivahtava.
Uskomusasioissa asiantuntijoita ei oikeasti ole!- Angi *
realisti kirjoitti:
Laki uskonnonvapaudesta suo sinulle oikeuden uskoa noin ja minulle näin. Hyvä niin. Väittelemällä emme varmasti saa toistemme päätä kääntymään. Eläkäämme siis sovussa ja ihmisiksi täällä maan päällä!
ettei mitään ole enään kuoleman jälkeen?
Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut? Pelkäätkö jotain vai eikö sinulla ole henkistä lahjaa? Minä yritän täältä lähettää sinulle enkelit kummallekkin puolellesi seisomaan ja antamaan sinulle sattumia jotka eivät ole niitä vaan johdatuksia. Jos esimerkisi näet ensin unen jostain pikku asiasta joka seuraavana päivänä tapahtuu. Niin voit olla varma että nuo enkelit laittoivat asiat vireille. Sinä vain olet välikappale. Ja jos enkelit pystyivät sinua johdattelemaan niin tiedät että he tulevat sieltä tasosta mihin olet itse joskus takaisin menevä. Voit olla rauhassa Helvettiä siellä ei ole se on täällä maanpäällä. - Angi *
capt.cöpenick kirjoitti:
Voimme heitellä niitä näitä uskomusasioista.
Mielestäni valvojan tehtävään lähtevän soisi olevan agnostiseen vivahtava.
Uskomusasioissa asiantuntijoita ei oikeasti ole!Kukan ei voi tietää aivan tarkalleen, en minäkään. Olen vain niin valtavan syvällinen ja paljon kokenut yliaistillisia asioita että luulen joskus melkein liikaa asioita. Parempi onkin että täällä keskustelen niin jotkut minua viisaammat kiskaisee minut takaisn maanpinnalle.
- realisti
Angi * kirjoitti:
Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut? Pelkäätkö jotain vai eikö sinulla ole henkistä lahjaa? Minä yritän täältä lähettää sinulle enkelit kummallekkin puolellesi seisomaan ja antamaan sinulle sattumia jotka eivät ole niitä vaan johdatuksia. Jos esimerkisi näet ensin unen jostain pikku asiasta joka seuraavana päivänä tapahtuu. Niin voit olla varma että nuo enkelit laittoivat asiat vireille. Sinä vain olet välikappale. Ja jos enkelit pystyivät sinua johdattelemaan niin tiedät että he tulevat sieltä tasosta mihin olet itse joskus takaisin menevä. Voit olla rauhassa Helvettiä siellä ei ole se on täällä maanpäällä.Sanon vielä kerran, että minulla on oikeus omaan maailmankatsomukseeni. En tyrkytä omaani toisille, enkä tarvitse kenenkään enkeleitä itselleni!
- Angi *
realisti kirjoitti:
Sanon vielä kerran, että minulla on oikeus omaan maailmankatsomukseeni. En tyrkytä omaani toisille, enkä tarvitse kenenkään enkeleitä itselleni!
Saat pitää ajatuksesi omanasi ja enkelit vedän takasin, on aivan kylliksi sairaita ja onnettomia ihmisiä maailmassa heille lähetän kaikki hyvät enkelit sinunkin. Toivon että menestyisit ja kauan eläisit onnellisena maanpäällä ilman enkeleitä.. Voi hyvin ja hyvää syksyn jatkoa sinulle..
- realisti
Angi * kirjoitti:
Saat pitää ajatuksesi omanasi ja enkelit vedän takasin, on aivan kylliksi sairaita ja onnettomia ihmisiä maailmassa heille lähetän kaikki hyvät enkelit sinunkin. Toivon että menestyisit ja kauan eläisit onnellisena maanpäällä ilman enkeleitä.. Voi hyvin ja hyvää syksyn jatkoa sinulle..
Myös vanhempani menestyivät ja kauan elivät maan päällä ilman enkeleitäkin. He opettivat minua kunnioittamaan toisen vakaumusta. Se on helpompaa, jos kunnioittaminen on molemminpuolista. Hyvää syksyn jatkoa sinullekin.
- uskomaton
Angi * kirjoitti:
Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut? Pelkäätkö jotain vai eikö sinulla ole henkistä lahjaa? Minä yritän täältä lähettää sinulle enkelit kummallekkin puolellesi seisomaan ja antamaan sinulle sattumia jotka eivät ole niitä vaan johdatuksia. Jos esimerkisi näet ensin unen jostain pikku asiasta joka seuraavana päivänä tapahtuu. Niin voit olla varma että nuo enkelit laittoivat asiat vireille. Sinä vain olet välikappale. Ja jos enkelit pystyivät sinua johdattelemaan niin tiedät että he tulevat sieltä tasosta mihin olet itse joskus takaisin menevä. Voit olla rauhassa Helvettiä siellä ei ole se on täällä maanpäällä.Sorry vaan, Angi, mutta pidätkö itseäsi jonakin jumalana, kun noin vain lähettelet enkeleitä, mihin mielesi tekee? Minä en usko taivaallisiinkaan jumaloihin, mutta tämmönen maanpäällinen kuulostaa vieläkin kummallisemmalta.
- Angi *
uskomaton kirjoitti:
Sorry vaan, Angi, mutta pidätkö itseäsi jonakin jumalana, kun noin vain lähettelet enkeleitä, mihin mielesi tekee? Minä en usko taivaallisiinkaan jumaloihin, mutta tämmönen maanpäällinen kuulostaa vieläkin kummallisemmalta.
Päin vastoin... Olen pakana kuten sinäkin. Olen vain joutunut kokemaan kummallisia sairauksia joista olen parantunut rukoilemalla. Olen pyytänyt enkeleiltä apua. Semmonen kiva laulukin on Pyyntö kori on enekeleillä melkein täysi mutta kiitos kori melkein tyhjä... Minä kun paranin ja sain muihinkin asioihin avun niin päätin lähettää rukoilemalla enkelitä muillekkin parantamaan ja auttamaan asioiden kulussa.Myös joka kerta kiitän vaikka ei apu olisi niin hyvä kun olin ajatellut. Esimerkiksi ei olekkaan parantunut häneltä syöpä, mutta hän on kuitenkin rauhoittunut kun sanoin lähettäneeni hänelle enkelitä sängyn ympärille.."
- Muija
Angi * kirjoitti:
Päin vastoin... Olen pakana kuten sinäkin. Olen vain joutunut kokemaan kummallisia sairauksia joista olen parantunut rukoilemalla. Olen pyytänyt enkeleiltä apua. Semmonen kiva laulukin on Pyyntö kori on enekeleillä melkein täysi mutta kiitos kori melkein tyhjä... Minä kun paranin ja sain muihinkin asioihin avun niin päätin lähettää rukoilemalla enkelitä muillekkin parantamaan ja auttamaan asioiden kulussa.Myös joka kerta kiitän vaikka ei apu olisi niin hyvä kun olin ajatellut. Esimerkiksi ei olekkaan parantunut häneltä syöpä, mutta hän on kuitenkin rauhoittunut kun sanoin lähettäneeni hänelle enkelitä sängyn ympärille.."
toivoa ja rukoilla, että taivaasta lähetettäisiin enkeleitä auttamaan jotain ahdingossa olevaa ihmistä hädän hetkellä.
Varsinainen 'lähetäjä' taitaa olla kuitenkin ihmistä suurempi voima, eli itse Jumala.
Enkeleistä kertovat tositarinat ovat kauniita ja kosketavia ja minäkin uskon enkeleihin, eli Hyvän voimaan, joka on kyllä usein ihmisen hahmossa esiintyvä auttava, lämminsydäminen lähimmäinen. - Angi *
Muija kirjoitti:
toivoa ja rukoilla, että taivaasta lähetettäisiin enkeleitä auttamaan jotain ahdingossa olevaa ihmistä hädän hetkellä.
Varsinainen 'lähetäjä' taitaa olla kuitenkin ihmistä suurempi voima, eli itse Jumala.
Enkeleistä kertovat tositarinat ovat kauniita ja kosketavia ja minäkin uskon enkeleihin, eli Hyvän voimaan, joka on kyllä usein ihmisen hahmossa esiintyvä auttava, lämminsydäminen lähimmäinen.Se on Jumala joka lähettää enkelinsä kun minä rukoilen niitä ensin Jumalalta.. Se kun on usein niin että pyydän ja rukoilen näille jotka eivät koskaan ole sanaa Jumala suustaan laskeneet ja usein ovat herjanneet uskovaisia.
- kun...
realisti kirjoitti:
noin ajattelet? Vähän liian yksi viivaisesti.
- Angi *
kun... kirjoitti:
noin ajattelet? Vähän liian yksi viivaisesti.
Jokainen saa olla mitä haluaa..
levolle lasken Luojani armias,
ole suojani. Jos SIJALTAINEN nousisi, taivaaseen ota tykösi.
Peloittava ihmisentappaja tuo sijaltainen...
;-)- Angi *
??????
- ylösalainen
Jos SIJALTAINEN yllättäen laskisi, niin mihin suuntaan silloin menisit, Vaarivaari?
- Angi *
ylösalainen kirjoitti:
Jos SIJALTAINEN yllättäen laskisi, niin mihin suuntaan silloin menisit, Vaarivaari?
Selitä tarkemmin...?
- ylösalainen
Angi * kirjoitti:
Selitä tarkemmin...?
Vaarivaarihan nämä "sijaltaiset" keksi. Minä vain kysyin.
- Angi *
ylösalainen kirjoitti:
Vaarivaarihan nämä "sijaltaiset" keksi. Minä vain kysyin.
Joku muu saa vastata kun minä en ällää kysymystä.."
- Angi *
Angi * kirjoitti:
Joku muu saa vastata kun minä en ällää kysymystä.."
Ei sun enään tartte mitään ällätäkkään..
- vaikka kuka sen tietää???
Kun ei kukaan ole tullut kertomaan. ;-)
Nämä ikä-ihmisten palstat, ettei näitä jätetä kuin susi jätöstään.
Näähän venyy ja paukkuu vielä päivienkin päästä.
Tässä aikaisemmin huomasin vaan, että valvojalla mielestäni näytti olevan
paitsi ohjailevaa roolia, myös hänen erinomaisuuttaan ylistävien ryhmä.
Muilla palstoilla aivan kohtaamaton juttu!!- Angi *
Aloitteen, niin siitä täytyy huolehtia, niin että vastaa kaikille kirjoittajille. Minäkin tulen iloiseksi jos minulle vastataan..
- hämmennys
Angi * kirjoitti:
Aloitteen, niin siitä täytyy huolehtia, niin että vastaa kaikille kirjoittajille. Minäkin tulen iloiseksi jos minulle vastataan..
Minä olen ymmärtänyt tämän palstan luonteen aivan toisellalailla. Ei kai ole tarkoitus, että ketjun avaaja "vastailee" kaikille ketjuun osallistuville. Eihän kaikilla ole avaajalta kysyttävää, vaan he esittävät oman mielipiteensä ko. asiasta.
Näin on käsittääkseni useimmissa ketjuissa myös toimittu. Joku häiriköksi määritelty on harrastanut joka mielipiteeseen vastaamista (enkä tarkoita nyt Angia). - Angi *
hämmennys kirjoitti:
Minä olen ymmärtänyt tämän palstan luonteen aivan toisellalailla. Ei kai ole tarkoitus, että ketjun avaaja "vastailee" kaikille ketjuun osallistuville. Eihän kaikilla ole avaajalta kysyttävää, vaan he esittävät oman mielipiteensä ko. asiasta.
Näin on käsittääkseni useimmissa ketjuissa myös toimittu. Joku häiriköksi määritelty on harrastanut joka mielipiteeseen vastaamista (enkä tarkoita nyt Angia)...avauksia, kyselin ihmisiltä miten minun on toimittava? Esimerkiksi annanko ihmisten vain kirjoitella vastauksia kysymykseeni enkä itse kirjoittele mitään, tai vain ani harvoin vastaan? Jokkut olivat sitä mieltä että hän ainakin olisi iloinen kun saisi jonkillaisen kommentin aloituksen tekijältä, toinen oli sitämieltä että sehän olisi ihan hullua jos jättää asian josta on aloituksen tehnyt elämään omaa elämäänsä? Tyhmempää hän ei ole kuullutkaan.. Sitten joku oli niin kuin sinä ettei aloittajan tarvitse aivan kaikille vastata. Siinä tulee se kompa kysymys...? Kenelle sitten olisi hyvä vastata ja kenelle ei? Miten voisin tietää kuka haluaa minun kanssa keskustella asiasiasta? Kuka ei?
- hihi........
hihihih
- sanaseni
Erinomaisuuttaan ylistäviä - missä ja missä asioissa? Siinä pointti. Ei olne helppo homma, olet varmaan samaa mieltä.
Lienee kyllä jo tarpeeksi setvitty asia palata eli oli vain pieni takertuminen... - Muija
Angi * kirjoitti:
..avauksia, kyselin ihmisiltä miten minun on toimittava? Esimerkiksi annanko ihmisten vain kirjoitella vastauksia kysymykseeni enkä itse kirjoittele mitään, tai vain ani harvoin vastaan? Jokkut olivat sitä mieltä että hän ainakin olisi iloinen kun saisi jonkillaisen kommentin aloituksen tekijältä, toinen oli sitämieltä että sehän olisi ihan hullua jos jättää asian josta on aloituksen tehnyt elämään omaa elämäänsä? Tyhmempää hän ei ole kuullutkaan.. Sitten joku oli niin kuin sinä ettei aloittajan tarvitse aivan kaikille vastata. Siinä tulee se kompa kysymys...? Kenelle sitten olisi hyvä vastata ja kenelle ei? Miten voisin tietää kuka haluaa minun kanssa keskustella asiasiasta? Kuka ei?
on mukavaa kun vastaat kaikille jotain.
Muistan ajan parisen vuotta sitten kun kirjoittelin täällä, niin olin uutena jotenkin paitsiossa, eikä minulle vastailleet kovin monet. Skillan oli sellainen ystävälinen sielu, joka vastaili(hänen nikkinsä ei ollut silloin Skillan, mutta en muista mikä se oli)
Muistan sellaisenkin mieleni pahoittaneen tilanteen kun yritin tehdä tuttavuutta erään naisnikin kanssa, niin hän vastasi minulle, ettei sinun tarvitse ..oliko se ottaa osaa, tai välittää. Hänkin siis vaivautui vastaamaan, mutta silloin ajattelin että olisi ollut parempi kuin ei olisi sanonut mitään.
En tarkoita, että sinä koskaan tylysti vastaat, vaan aivan päinvastoin. Tahtoisin sinun jatkavan aloittamallasi linjalla! Vaikka en ymärräkään noita hengellisia asoita aivan samalla lailla kuin sinä, niin mielipiteiden vaihto on kuitenkin kehittävää ja virkistävää. - Angi *
Muija kirjoitti:
on mukavaa kun vastaat kaikille jotain.
Muistan ajan parisen vuotta sitten kun kirjoittelin täällä, niin olin uutena jotenkin paitsiossa, eikä minulle vastailleet kovin monet. Skillan oli sellainen ystävälinen sielu, joka vastaili(hänen nikkinsä ei ollut silloin Skillan, mutta en muista mikä se oli)
Muistan sellaisenkin mieleni pahoittaneen tilanteen kun yritin tehdä tuttavuutta erään naisnikin kanssa, niin hän vastasi minulle, ettei sinun tarvitse ..oliko se ottaa osaa, tai välittää. Hänkin siis vaivautui vastaamaan, mutta silloin ajattelin että olisi ollut parempi kuin ei olisi sanonut mitään.
En tarkoita, että sinä koskaan tylysti vastaat, vaan aivan päinvastoin. Tahtoisin sinun jatkavan aloittamallasi linjalla! Vaikka en ymärräkään noita hengellisia asoita aivan samalla lailla kuin sinä, niin mielipiteiden vaihto on kuitenkin kehittävää ja virkistävää.Oppinut kaikenlaista. Olen oppinut ymmärtämään monen sorttisia ihmisiä ja ajatuksia. Joskus pidän pitkän välin kun olen täällä ja taas kun tulen niin olen sitten kunnolla.
- Angi *
sanaseni kirjoitti:
Erinomaisuuttaan ylistäviä - missä ja missä asioissa? Siinä pointti. Ei olne helppo homma, olet varmaan samaa mieltä.
Lienee kyllä jo tarpeeksi setvitty asia palata eli oli vain pieni takertuminen.....vastasta, vaan kun en tiedä mitä?
- sanaseni
Angi * kirjoitti:
..vastasta, vaan kun en tiedä mitä?
Katsoppa vielä kerran. Tuo oli vastaukseni capteenillemme.
Mitään en ole edes kysynyt.
Ei kaikkiin kirjoituksiin suinkaan aina tarvitse vastatakaan.
Nyt vastasin Sinulle selventääkseni, mistä oli kysymys.
- Angi *
Turhaa pitkittää tätä kun voidaan lyhyemmistä jatkaa. Minä en jaksa enään tätä aihetta..
Hyvää syksyn jatkoa toivotaan että aurinko paistaisi kaikkiin risukasoihinkin.- risukasa*
Kiitos toivotuksesta.
- Pääsky64
olin seuroissa joku satunnainen kiertävä puhuja,sanoi että venäjällä on porattu niin syvä reikä että oli kuulunut huutoa helvetistä että siinä teille pohtimista,kuolan niemimaalla on maapallolla syvin reikä 11,kilometriä lienekkö tullut uusia ennätyksiä,ne eivät ole vielä älynneet hyödyntää sitä matkailullisesti,siitä tulisi uusi matkailukohde,menkää sitten kuuntelemaan jos ette usko,
- risukasa*
Pääsky64 kirjoitti:
olin seuroissa joku satunnainen kiertävä puhuja,sanoi että venäjällä on porattu niin syvä reikä että oli kuulunut huutoa helvetistä että siinä teille pohtimista,kuolan niemimaalla on maapallolla syvin reikä 11,kilometriä lienekkö tullut uusia ennätyksiä,ne eivät ole vielä älynneet hyödyntää sitä matkailullisesti,siitä tulisi uusi matkailukohde,menkää sitten kuuntelemaan jos ette usko,
Tähän juttuun ainakin ois oottanut hymiöitä loppuun, vaikka muuten en niistä tykkää!
- Sukellusmies
Pääsky64 kirjoitti:
Saadaan tarvittaessa pumpattua tyhjäksi. On kai pitänyt rengaskaivon tavoin putkittaa?
Itä-Lappihan on pikkusen aktiivisempaa maankuoren likunnan suhteen. - Pääsky64
risukasa* kirjoitti:
Tähän juttuun ainakin ois oottanut hymiöitä loppuun, vaikka muuten en niistä tykkää!
vaikka se on kyllä totta, oma hymy riittää hymiöksi,kaunis sellainen,juttu sopi helvettikeskustelun päätteeksi,
- Pääsky64
Sukellusmies kirjoitti:
Saadaan tarvittaessa pumpattua tyhjäksi. On kai pitänyt rengaskaivon tavoin putkittaa?
Itä-Lappihan on pikkusen aktiivisempaa maankuoren likunnan suhteen.otti tämän tosissaan että kaivonrenkaat ja vettä mikä hel,,,,tti se sitten on jossa vettä, mutta kiitos kuitenkin ymmärtävästä kommentista voisi kysästä valmiiksi mistä saisi renkaita, ja kuunnella kuuluuko tuttuja ääniä,
- ylösalainen
koko helvetti.
- Angi *
risukasa* kirjoitti:
Kiitos toivotuksesta.
ja nauti aurinkosta..
- Angi *
Pääsky64 kirjoitti:
ole yleisön tiedossa? Etkä saanut kumminkaan sanoa viimeistä sanaa.
- Angi *
risukasa* kirjoitti:
Mitäs ne hymiöt ovat?
- Angi *
Pääsky64 kirjoitti:
vaikka se on kyllä totta, oma hymy riittää hymiöksi,kaunis sellainen,juttu sopi helvettikeskustelun päätteeksi,
Mistä puhutte kun en tiedä mitä ne Hymiöt ovat?
- Angi *
Sukellusmies kirjoitti:
Itä-Lappihan on pikkusen aktiivisempaa maankuoren likunnan suhteen...Teillä näyttää olevan oikein mahtava keskustelu käynnissä josta minulla ei ole hajuakaan.. Vaikka kuinka yritän tiirailla teidän viestejä niin ei leikkaa sitten millään?
- Angi *
ylösalainen kirjoitti:
koko helvetti.
siitä kun saat sanoa Helvetti reilusti..? Nyt tämä sana ei olekkaan kirosana vaan nimisana. Jota on voinut rauhassa käyttää, tuntematta itseään kiroilijaksi.
- Pääsky64
Angi * kirjoitti:
siitä kun saat sanoa Helvetti reilusti..? Nyt tämä sana ei olekkaan kirosana vaan nimisana. Jota on voinut rauhassa käyttää, tuntematta itseään kiroilijaksi.
hirvittää sanoa niin lujasti se on takaraivossa että ei saa kirota,
- Pääsky64
Angi * kirjoitti:
Mistä puhutte kun en tiedä mitä ne Hymiöt ovat?
ei tiedä mitä on hymiöt,en minäkään tiennyt vielä vajaa vuosi sitten ,catissa käytettävät kuvat,
- risukasa*
Angi * kirjoitti:
Mitäs ne hymiöt ovat?
Niitähän on nykyisin lähes joka viestin lopussa. Sulkumerkkejä, kaksoispisteitä, D-kirjaimia... minä en osaa käyttää, mutta kuulemma ne tarkoittavat, että kysymys on huumorista tai pitäisi ainakin hymyillä. Viisaammat neuvokoot lisää.
- Angi *
tällä kertaa ei ollut paljon puskasta heittäjiäkään pilaamassa keskustelua.
- Angi *
Kukaan ei sinne halua joutua. Eihän?
- sanaseni
Ei..
"Piipahdit siis taas!"
- Arvuuttelen. -
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683149
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753047Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682912On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632584Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli432098- 601667
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181639- 351625
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,241620- 591556