Unessa olin juuri tullut työpaikalleni ja minulla oli kevyt, vihreä talvitakki päällä (jonka olen jo heittänyt roskiin). Juttelin naiskollegan kanssa, joka oli työpöytänsä ääressä ja ex-esimieheni istui hänen takanaan. Joku nuori mies meni lähellä työhuoneeseensa. Sanoin, että minulla on niin pitkä työmatka, että siihen menee kohtuuttoman paljon aikaa, jonka haluaisin käyttää jotenkin paremmin, mutta muuten olen aika tyytyväinen. Kollega kysyi oudon kysymyksen: "haluaisitko siis rakastella?". Vastasin "en tietenkään, miten moinen väärinkäsitys on päässyt syntymään? Johtuuko kenties siitä, että teillä on ruotsi äidinkielenä ja minulla suomi?"
Kävelin sitten kollegan kanssa käytävällä ja ihmettelin sitä kysymystä vieläkin, hän sanoi vain, että kun lähdin jonnekin niin olin sanonut "hei, hei" ja heiluttanut kättäni. Siihen uni loppui ja pyytäisin tulkintaa.
Unen outo kysymys
12
6054
Vastaukset
paha laittaa tulkintaa..
Tällaisen merkityksen löysin unestasi tällä kertaa:
Vanha vihreä talvitakki, joka on siis jo oikeasti roskissa, voisi kuvata jotain katkeruuden tunnetta, joka nostaa taas päätään vaikka olit siitä jo yrittänyt päästä eroon. Et ole jollain tasolla tyytyväinen työhösi, ehkä sen ihmissuhteisiin, vaikka muuten työ sinua miellyttääkin. Sosiaalisissa suhteissa on suurta "välimatkaa" toinen toiseen, ainakin jonkin henkilön kanssa. Työssä voi olla esim. jotain väärinkäsityksiä, tai yleensäkin sitä, että ollaan eri aaltopituudella, puhutaan kuin vierasta kieltä toinen toiselleen. Etsitään ehkä "piilomerkityksiä" toisen sanomisista eli yritetään lukea rivienvälistä. Uni koittaa ehkä näyttää, että tälle asialle ei kannata liikaa aikaa ja ajatuksia tuhlata, sinulla on parempaakin tekemistä, joten sille olisi ehkä parempi vain heiluttaa kättä, hyvästellä väärinymmärrysten aiheuttamat katkeruudet ja nauttia työstä työnä, eikä antaa vanhojen juttujen nousta vaikuttamaan tämänhetkiseen työntekoon ja työkaverin kanssa kommunikointiin.- Unisielu
Tämä pitää täysin paikkansa. Kiitos Nukkumaijatar hyvästä tulkinnastasi.
- Mökkihöperö
Parin viikon takainen uneni oli harvinaisen selvä. Oli lämmin syyskuinen päivä ja kävelin mökin kasvimaan ohi. Näin vieressä olevan vajarakennuksen lattian alla lämpimässä auringonpaisteessa kaksi n. 1.5-metristä, harmaanruskeaa ja hyvin paksua käärmettä vierekkäin pitkin pituuttaan makoilemassa. Kasvimaan toisessa puolella näin samassa asennossa toisen parin paikoillaan. Käärmeparin välissä oli ehkä noin 15 cm rako. Sitten huomasin että kasvimaan suuntaan valuu hitaasti muutama muukin yksinäinen käärme eri suunnista.
Olivat rauhallisen oloisia ja hitaita liikkumisessaan. Ihmettelin unessakin, mitä tämä tarkoittaa.
Jälkeenpäin ajatellen ne saattoivat ollakin jättikokoisia matoja pikemminkin kuin käärmeitä. Liikkumistapa ja ihon pehmeäntuntuinen vähän uurteinen pinta kielivät siitä.
Noihin aikoihin olin saanut kuulla ystäväni terveysongelmasta. - Unien enkeli
Mökkihöperö kirjoitti:
Parin viikon takainen uneni oli harvinaisen selvä. Oli lämmin syyskuinen päivä ja kävelin mökin kasvimaan ohi. Näin vieressä olevan vajarakennuksen lattian alla lämpimässä auringonpaisteessa kaksi n. 1.5-metristä, harmaanruskeaa ja hyvin paksua käärmettä vierekkäin pitkin pituuttaan makoilemassa. Kasvimaan toisessa puolella näin samassa asennossa toisen parin paikoillaan. Käärmeparin välissä oli ehkä noin 15 cm rako. Sitten huomasin että kasvimaan suuntaan valuu hitaasti muutama muukin yksinäinen käärme eri suunnista.
Olivat rauhallisen oloisia ja hitaita liikkumisessaan. Ihmettelin unessakin, mitä tämä tarkoittaa.
Jälkeenpäin ajatellen ne saattoivat ollakin jättikokoisia matoja pikemminkin kuin käärmeitä. Liikkumistapa ja ihon pehmeäntuntuinen vähän uurteinen pinta kielivät siitä.
Noihin aikoihin olin saanut kuulla ystäväni terveysongelmasta.Käärmeet tarkoittavat unessa seksualisuutta, kuin jättikokoisia peniksiä.-) Se on vain sellainen uni, joka hoitaa sinua. Varsinkin, jos et ole suhteessa.
- minna
Entisessä työpaikassasi oli jotain seksuaalista viritystä jota ikävöit, ja jota nykyisessä työssäsi ei ole.
- Unisielu
ei siellä kyllä sellaista viritystä ollut.
- psykologiaa
Ilmeisesti takki kuvasi mennyttä jälkeen jäänyttä elämää tai elämänvaihetta...jos takki oli sinulle mieluisa, myös mennyt oli.
Ex-esimies istui tämän kollegan takana...eli jotenkin "tossaun alla".
Koet saaneesi kollegalta seksuaalisia viestejä, mutta heilutit kättäsi ja sanoit "heihei" et ole halukas, olet lähdössä pois! - psykologiaa...
Ilmeisesti takki jonka jo olet heittänyt pois oli sinulle mieluisa...kuvaa jonkinlaista kaipausta menneeseen...
Se, että ex-esimies istui kolegasi takana, kertoo että hän on mies ja ilmeisesti jotenkin "tossun alla" kolleegaasi nähden!
Koet saaneesi seksuaalisia viestejä kollegaltasi, mutta se että sanot "hei hei" ja vilkutat osoittaa, että olet jatkamassa matkaasi ja et ole kiinnostunut kollegastasi!- Unisielu
Takki oli kyllä mieluisa, joten tämä kohta tuntuu osuvan oikeaan.
Ex-esimieheni ei millään tavalla ole "tossun alla" kollegaani nähden, he eivät tee työtä yhdessä eikä se tässä firmassa muutenkaan olisi edes mahdollista, että assistentti laittais pomon tossun alle, heh.
Seksuaalisia viestejä en koe saaneeni, kollega on samaa sukupuolta kuin minä ja sitä paitsi naimisissa ja 2 lapsen äiti.
- vaihtelua pitäs saada
seksielämään,siis lämpö puuttuu siitä tv:timanttimies härmästä
- Unien enkeli
Onko sinulla kommunikointivaikeuksia suhteessasi? Oletko epätoivoinen, ettei kumppanisi ymmärrä sinua oikein? Muista nyt, että sitä ei kannta miettiä niin paljon, koska koskaan ei toinen voi ymmärtää kaikkea. Mieht ajattelee erilailla kuin naiset. ostapa kirja, joka käsittelee kommunikointia. Sieltä saat vihjeitä miehen ja naisen tavasta ymmärtää ja tehdä asioita:-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.905509Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.553657Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j613005Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin492219Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611976Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.3011917- 471626
- 961511
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441407Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91363