Otsikkoaine 26.9.

Abi

Valitsiko kukaan sitä tehtävää, joka meni suurin piirtein näin: "Sivullisen on joskus vaikea päättää kantaansa, kun asian puolesta esitetään sekä puolesta että vastaan ihan järkeenkäypiä perusteita. Mikä on ollu tai on sinulle tällainen asia?"? Tais olla numero 26, mut siit en oo varma.

Mietin, että oisko siinä pitäny ottaa joku yleisempi linja, kun itse kirjotin koko aineen lähinnä yhdestä esimerkistä. Kerroin kaikki argumentit puolesta ja vastaan joita olin asian tiimoilta kuullut, ja koitin pitää punaisena lankana sitä, että vaikea tietää mitä ajatella, kun kaikki asiantuntijoiden pointit tuntuu ihan mielekkäiltä.. Pelkään, että meni liian suppeaksi pohdinnaksi..

17

4237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petu

Mä kirjotin siitä 25:sta, jossa piti ottaa kantaa nykyisen asevelvollisuuden säilyttämiseksi tai palkka-armeijan käyttöön otosta... Niitä piti pohtia siinä... ja jotain uusia mahdollisia vaihtoehtoja.. Kirjotin kuusi sivua. Tuli sivun verran aineistoainetta pidempi.

Jos jotkut muut on kirjottanu samasta, niin kommentoikaapa, mitä kirjotitte.. ja minkä verran..

• tytteli

mä kirjotin kans tosta palkka-armeija jutusta (25). en oikeen tiiä, miten onnistu. oli niin kovat paineet epäonnistuneen aineistoaineen jälkeen. mulle tuli tekstiä jotain 5½ sivua. vähän jäi hatariks noi uudet maholliset vaihtoehdot, eli ei tuu välttämättä niin hyvää, kun odotin vielä ennen kirjotuksia.

• abitsu

Kirjotin myöskin kyseisestä aiheesta..Otin aiheeks eutanasian ja selitin siitä kans lähes kaiken mitä tiesin..ja sit siitä miten päädyin omaan mielipiteeseen..(esim.keskustelin asiasta eri ihmisten kanssa ..)
      Mullakin tais mennä vähän vikaan..aineistoainekaan ei menny hyvin :(

• Abi

Toisaalta en mä keksi mitää kauheen yleispätevää linjausta tohon..? Ja pyydettiinhän siinä nimenomaa omaa kokemusta.. Mut silti pelottaa, et onks siin tarpeeks asiaa..

Inhottavaa vaan, ku aineistoaine meni mullakin tosi pahasti pieleen. Oon tunneilla kirjottanu hyviä aineita, mut nyt tuntuu olevan jotenki hakusessa.. Harmittaa, jos ei saakaan äikästä hyvää arvosanaa, niinku toivois. Keväällä kyllä sit viel uudestaan, jos nää nyt meni molemmat huonosti :P

• minä vaan
        Abi kirjoitti:

Toisaalta en mä keksi mitää kauheen yleispätevää linjausta tohon..? Ja pyydettiinhän siinä nimenomaa omaa kokemusta.. Mut silti pelottaa, et onks siin tarpeeks asiaa..

Inhottavaa vaan, ku aineistoaine meni mullakin tosi pahasti pieleen. Oon tunneilla kirjottanu hyviä aineita, mut nyt tuntuu olevan jotenki hakusessa.. Harmittaa, jos ei saakaan äikästä hyvää arvosanaa, niinku toivois. Keväällä kyllä sit viel uudestaan, jos nää nyt meni molemmat huonosti :P

Kirjotin siitä armeija jutusta (nro. 25). Ei tullut mitään ihmeellistä ainetta. Käsittelin siinä miten armeija on menettänyt merkitystään nyky-yhteiskunnassa, ja miksi palkka-armeija ei ole hyvä asia, koska isänmaallisuus häviää. Sitten kun piti käsitellä niitä muita mahdollisuuksia, niin nostin esiin Euroopan unionin maiden sotilasjoukot, mutta tyrmäsin nekin mahdollisuutena yleisen asevelvollisuuden tilalle... Tuli joku 3,5 sivuu.. saa nähdä mitä tulee, ku meni jo toi aineistoainekin niin persiilleen... :)

• kirjotin kanssa tosta... otin käsittelyyn pakolaiset.. mistähän seki päähän pomppas. oli aika iisei aiheit

• Tiina

Kirjoitin siitä, onko taivasta ja helvettiä olemassa. Tuli ehkä käsiteltyä turhankin laajasti ja monelta kantilta. Aika moni taisi tehdä myös matikasta, ainakin meillä.

• Jonna

..kirjottelin. Väitin hanakasti, että taivas ja helvetti on maan päällä.=) *ateistin* puhetta..Saa nyt nähdä. Aineistoaineesta tulis varmaan M, mutten tyydy siihen..

• Suklaaton

Kirjoitin aineeni otsikolla "Pakko näkyä". Juttua tulikin 6 ja ½ sivua syntymästä kuolemaan, miksi ja miten ihmiset haluavat tuoda itseään esille. Otsikolla varmaan haettiin juttua salarakkaista ym. turhista julkkiksista, joten toivottavasti en onnistunut kirjoittamaan kuitenkin aiheen vierestä... Kaikki on tämän varassa, sillä aineistoaine meni niin huonosti, että en ole edes uskaltanut kysyä tuloksia! Otsikollisen aiheen valitsin, vaikka muutkin aiheet olivat kiinnostavia, koska minulle otsikon ja aloituksen tekeminen tuottaa usein vaikeuksia.

• abi myöskin

Itse taas kirjoitin samasta aiheesta, mutta kirjoitin täysin eri kantilta. Itse kirjoitin miten näin syksyn tullen on tärkeää käyttää autossa valoja, heijastimia ja miten tärkeää on, että polkupyörässä on valot. Tuokin otsikko oli sellainen, että saattoi kirjoittaa niin monelta kantilta. Yksi kirjoitti persoonallisuuden tärkeydestä työpaikkaa/koulupaikkaa haettaessa, yksi kirjoitti julkisuushakuisuudesta, yksi reality-ohjelmista ym.

• Mimmi

Mieki kirjotin siitä viimisestä ja kirjotin just niistä salarakkaista...persiilleen meni,tekstiä tuli juuri ja juuri neljä sivua. Aineistoaine meni paljon paremmin mut opettaja ainaki tänään vihjas et se saatto olla liian pitkä (n.7 sivua). Noh,pistää vähän masentaan mut ei kai sille mitään voi...

• abina2006

aika moni on tainnu kirjottaa siitä armeijajutusta.. no minä kuitenki kirjotin siitä numerosta 31. eli aiheena oli milloin on väärin vaieta, itse sai kuitenki keksiä otsikon .. noin 4 1/2 sivua tuli.. käsittelin aihetta kahdelta kannalta, eli rikoksen kannalta.. bodom-juttua käytin esimerkkinä ja sitten ihmisten välisessä känssakäymisessä.. jonka kirjoitin suoraan omasta elämästä.. eli tunnetta on mukana :) tuntuu ainakin että tämä meni paremmin kuin aineistopohjanen, jota en ollut edes paljon harjotellu.. toivotaan parasta :) cee olis tavotteena ettei tarviis uusia keväällä..

• jaaaahas

Kirjotin äänestämisen tärkeydestä ja pohdin sitä, miksi nuoret eivät äänestä ja mitä siitä seuraa. Sekä mitä asialle tulisi tehdä!
        Toivottavasti meni putkeen...tuntu menevän paremmin kun ainestoaine, selvästi. Kirjotin 3 sivua, tulikohan liian lyhyt? =/

• uusija
        jaaaahas kirjoitti:

Kirjotin äänestämisen tärkeydestä ja pohdin sitä, miksi nuoret eivät äänestä ja mitä siitä seuraa. Sekä mitä asialle tulisi tehdä!
        Toivottavasti meni putkeen...tuntu menevän paremmin kun ainestoaine, selvästi. Kirjotin 3 sivua, tulikohan liian lyhyt? =/

Kirjoitin myäs tuosta 31. aiheesta. Vitsi, tuo äänestamisjuttu olisi ollut hyvä! Ei käynyt mielessä. Kirjoitin vain juuri rikosten ja ihmisten kanssakäymisen kannalta.

• hoopee83

Kirjoitin lapun ensimmäisen tehtävän - numero 21. Valmis otsikko: Minä luen runoja! Iski heti silmiin ja siitä se ajatus sitten lähti. Konsepti täyteen liirumlaarumia ja ällä takataskuun ;)

• Heidi

Onko joku muu kirjottanu siittä Venäjästä, tais olla 32 tai jotain sinne päin?

Ite kirjotin siittä, ja selitin kaikkee Natosta,
      suomen ilmatilan loukkauksista ja historiasta
      jne... mut ohitin vähä aiheen, kun kirjotin niin
      paljo suomesta... Huono homma... mut onneks
      aineistosta tuli jo C...:)

• kummakivi

Mie kirjotin siitä aiheesta jossa piti tarkastella jotain lukemansa kirjan pohjalta tehtyä elokuvaa ja sen suhdetta kirjaan. Kirjotin Trainspottingista 88 pisteen aineen. Oon kyllä ihan tyytyväinen ku ennen miun aineet on pyöriny siellä välillä 75-80. Olin kyllä sen verran tyytyväinen tuohon saavutukseen ku tänään sain tietää pisteet että piti mennä makuunista vuokraamaan sen kunniaks Trainspotting leffa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2937
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      60
      2789
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2313
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      25
      1763
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1679
    6. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1556
    7. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1546
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1225
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1216
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79