Tuore kk.kettuterrierin omistaja=)

pälä

Joo, eli olen tuore kk.kettuterrierin omistaja.Joten olisi mukava vaihdella kuulumisia,ajatuksia muilta omistajilta. Ja mielelläni otan vastaan hoito-, pito-, koulutus-, liikunta-, jne. vinkkejä!=) Kiitokset jo valmiiksi varmastikkin apua antavista vinkeistä....=)

18

1904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omistaja myös!

Olen myös itse etsinyt kk.kettereiden omistajia mutta tuntuu olevan harvassa!:(

Onneksi olkoon perheenlisäyksen johdosta!:)

Onkos sulla uros vai narttu, nimi ja ikä?x)

Mulla on kaks kappaletta näitä ihania karvakuonoja!
      Uros on vuoden ja narttu n.6kk..ihan erilaiset luonteeltaan mutta molemmat ihanii!
      Itsepäisiä kuin pikku pirut mutta lopulta uskoo!
      Missäs päin te olette?
      Mistä kennelistä vai oliko yksityinen?
      Kannattaa heti pennusta ottaa kova kuri käytäntöön koska noi on tosi ovelia ja itsepäisiä joten pitää olla pitkäpinna!
      Monesti huomannut kun tää meidän uros yrittää selvästi rajojaan..heh..ei siinä kyllä hermot mee..päin vastoin..alkaa ennemmin naurattaa!x)

• pälä

Kyllä tämä herra saa/joutuu elämään kurinalaisena, mua meinaan aika moni varoitellu tosta itsepäisyydeestä...Ja mun mielestä muutenki säälittävän näköistä ko koira vie omistajaa, se ei tässä tapauksessa onnistu.
        Joo eli Nemo on tämän herran nimi, ja ikää on vasta n.9 vko, ja toistuvasta herra nimittelystä todennäköisesti osasit päätellä et uroshan tämä on.=)
        Yksityiseltä hain, oon pari vuotta odottanu tätä pentua. Koska olisin ottanut jo edellisestä pentueesta, mutta se ei ollut elämäntilanteeni takia mahdollista mutta nyt kun tuli uusi pentue niin varasin herran heti..=)
        Aika nopeesti Nemo tuntuis oppivan asioita, tosin jos vähäkin on häiriötekijöitä niin ei ota kuuleviin korviinsakkaan..Yksin oloa on treenailtu ja hyvää edistystä siinäki..On tosin selvästi havaittavis itsepäisyys, se tuntuu oikeen koittavan välillä et, mitä jos tehtäis välillä niinko mä(nemo) haluun..Mut toistaiseksi hallinnas ja pysyy..=)
        Etelä-pohjanmaalla asustellaan..
        Kerros ny kokeneempana, onko pahoja eroahdistuksia, jne...=)

• Omistaja myös
        pälä kirjoitti:

Kyllä tämä herra saa/joutuu elämään kurinalaisena, mua meinaan aika moni varoitellu tosta itsepäisyydeestä...Ja mun mielestä muutenki säälittävän näköistä ko koira vie omistajaa, se ei tässä tapauksessa onnistu.
        Joo eli Nemo on tämän herran nimi, ja ikää on vasta n.9 vko, ja toistuvasta herra nimittelystä todennäköisesti osasit päätellä et uroshan tämä on.=)
        Yksityiseltä hain, oon pari vuotta odottanu tätä pentua. Koska olisin ottanut jo edellisestä pentueesta, mutta se ei ollut elämäntilanteeni takia mahdollista mutta nyt kun tuli uusi pentue niin varasin herran heti..=)
        Aika nopeesti Nemo tuntuis oppivan asioita, tosin jos vähäkin on häiriötekijöitä niin ei ota kuuleviin korviinsakkaan..Yksin oloa on treenailtu ja hyvää edistystä siinäki..On tosin selvästi havaittavis itsepäisyys, se tuntuu oikeen koittavan välillä et, mitä jos tehtäis välillä niinko mä(nemo) haluun..Mut toistaiseksi hallinnas ja pysyy..=)

Ei oo ainakaan meidän hurtilla ollut eroahdistusta..sillon kyllä kun meidän poitsu oli pieni niin se oli syönyt mikron johdon kun ei oltu kotona..ja aluks kun opetettiin oleen yksin niin tottakai aluks on vikinää ja valitusta mutta nopeesti ne oppi eikä oo mitään ongelmii ollut..kun meen kotiin niin siellä ne karvapallot räpyttelee silmiä että mitä sä herätit ja sitten tulee tervehtiin!:)
        Juu..nää oppii aivan älyttömän nopeesti..mut se on just siinä kun ne on nii itsepäisiä että ne aluks miettii että viittiikö tota nyt tehdä mitä käsketään vaikka osaan..täytyy vaan toistaa uudestaan ja näyttää että on tosissaan niin kyllä se temppu sieltä sitten tehdään!x)
        Heh..tää meijän poitsu ei suostunu tekee pienen mitää jos se huomas ettei palkkioo oo tulos..heti ku nappulaa vähä heilutti ni johan istuttiin ja annettiin tassuu nopeesti!:)
        Tää meidän pikku tytteli katsoo poitsusta mallii et mitä pitää tehdä!x)

Mitä kaikkee oot opettanu teidän herralle!:)

Mä en enää keksi mitä tolle pojalle enää opetan..se osaa jo kaikkee turhaakin..osaa tietysti istuu, antaa tassuu, maahan, paikka, pyörii eli kuono kiinni peppuun ja ympäri, etsii, noutaa, irti, vilkuttaa eli nousee takatassuille ja heiluttaa etutassuja ylhäällä..ja eikä mennyn yhden tempun oppimiseen kun noin.3min. eli uskon kyllä kun sanoit että teidän poitsu oppii nopeesti!x)

Uskomattomin juttu kyllä oli kun sanoin poitsulle että tuo tossut..aattelin huvin vuoks koittaa mitä tapahtuu kun ei olla ees opettu mikä/minkänäkönen on tossu eli ei osaa koko tossu sanaa..en tietenkää odottanu et saisin tossuni mutta..poitsu katsoi mua silmiin, kallisti päätään ja lähti eteiseen..aattelin että juu no sinne meni..muutaman sekunnin päästä poitsu tulee seisomaan mun eteen ja kyllä..mun tossu suussa..katoin sitä että häh..se toi tossun mun käteen ja jäi istumaan mun eteen..emmä ees käsittäny mitä tapahtu..tuijotin sitä ja se mua ja aattelin että no koitetaan hakeeko toisen ja sanoin että tuo toinen tossu ja se toi..se oli jo niin ufo juttu että sitä eioo ketkään tuttavat pystyny selvittää..kysyin myös sieltä mistä poitsu haettiin että onko siellä opetettu mut ei nekään olleet..omia persoonia nämä veitikat!:)

Meidän poitsun nimi on Jeppe ja se on yksityiseltä ja tyttelin koko nimi ketunsurman Ambrosia eli Amppu!:)

• Omistaja myös kirjoitti:

Ei oo ainakaan meidän hurtilla ollut eroahdistusta..sillon kyllä kun meidän poitsu oli pieni niin se oli syönyt mikron johdon kun ei oltu kotona..ja aluks kun opetettiin oleen yksin niin tottakai aluks on vikinää ja valitusta mutta nopeesti ne oppi eikä oo mitään ongelmii ollut..kun meen kotiin niin siellä ne karvapallot räpyttelee silmiä että mitä sä herätit ja sitten tulee tervehtiin!:)
        Juu..nää oppii aivan älyttömän nopeesti..mut se on just siinä kun ne on nii itsepäisiä että ne aluks miettii että viittiikö tota nyt tehdä mitä käsketään vaikka osaan..täytyy vaan toistaa uudestaan ja näyttää että on tosissaan niin kyllä se temppu sieltä sitten tehdään!x)
        Heh..tää meijän poitsu ei suostunu tekee pienen mitää jos se huomas ettei palkkioo oo tulos..heti ku nappulaa vähä heilutti ni johan istuttiin ja annettiin tassuu nopeesti!:)
        Tää meidän pikku tytteli katsoo poitsusta mallii et mitä pitää tehdä!x)

Mitä kaikkee oot opettanu teidän herralle!:)

Mä en enää keksi mitä tolle pojalle enää opetan..se osaa jo kaikkee turhaakin..osaa tietysti istuu, antaa tassuu, maahan, paikka, pyörii eli kuono kiinni peppuun ja ympäri, etsii, noutaa, irti, vilkuttaa eli nousee takatassuille ja heiluttaa etutassuja ylhäällä..ja eikä mennyn yhden tempun oppimiseen kun noin.3min. eli uskon kyllä kun sanoit että teidän poitsu oppii nopeesti!x)

Uskomattomin juttu kyllä oli kun sanoin poitsulle että tuo tossut..aattelin huvin vuoks koittaa mitä tapahtuu kun ei olla ees opettu mikä/minkänäkönen on tossu eli ei osaa koko tossu sanaa..en tietenkää odottanu et saisin tossuni mutta..poitsu katsoi mua silmiin, kallisti päätään ja lähti eteiseen..aattelin että juu no sinne meni..muutaman sekunnin päästä poitsu tulee seisomaan mun eteen ja kyllä..mun tossu suussa..katoin sitä että häh..se toi tossun mun käteen ja jäi istumaan mun eteen..emmä ees käsittäny mitä tapahtu..tuijotin sitä ja se mua ja aattelin että no koitetaan hakeeko toisen ja sanoin että tuo toinen tossu ja se toi..se oli jo niin ufo juttu että sitä eioo ketkään tuttavat pystyny selvittää..kysyin myös sieltä mistä poitsu haettiin että onko siellä opetettu mut ei nekään olleet..omia persoonia nämä veitikat!:)

Meidän poitsun nimi on Jeppe ja se on yksityiseltä ja tyttelin koko nimi ketunsurman Ambrosia eli Amppu!:)

Moikka vaa molemmille teille terrieri ihmisille. Mullakin on pari kettistä toinen on yksityiseltä ja sen nimi on meldee virallisesti ja toinen on ketunsurman mandi.Mukavia ja oppivaisia koiria.

• pälä
        PHessu kirjoitti:

Moikka vaa molemmille teille terrieri ihmisille. Mullakin on pari kettistä toinen on yksityiseltä ja sen nimi on meldee virallisesti ja toinen on ketunsurman mandi.Mukavia ja oppivaisia koiria.

En itse vielä kunnolla tunne rotua, mutta tutustumis halu kova ja mielelläni otan vastaan vinkkejä, tietoa, kokemuksia, jne, vastaan...=) Joo oon kans huomannu et mahdottoman nopia on poika oppimaan, mut välillä yrittää tehä niinko ite haluaa...Esim.remmin kans tulee toisinaan yllättävän nätisti, rimpuilematta. Muuuuutta, taas välillä ei millään...
        Yritän tosin ettei remmiä tarvisi paljoa käyttää, mutta totutan kuiteski siihenkin. Ainahan ei ole mahdollista liikkua ilman remmiä, ja on se mukavampaa molempien kannalta ko remmissä kulkeminen sujuu nätisti..=)
        Onko sulla minkä ikääset kettarit?=)

• Kettari
        PHessu kirjoitti:

Siis sulla on koira KETUNSURMAN KENNELISTÄ vai?
        Eioo totta..oon yrittänyt löytää sisaruksia mun ketteri nartulle..se on sieltä kennelistä!:)

Millanen se sun karvakuono on ja minkä ikänen?

Me otettiin toi ketunsurman Ambrosia 5.4.2005 syntyneestä pentueesta..

• pälä
        Kettari kirjoitti:

Eioo totta..oon yrittänyt löytää sisaruksia mun ketteri nartulle..se on sieltä kennelistä!:)

...ole ketunsurman kennelistä, yksityiseltä olen koiran hakenut. Eikä sukutauluskaan näytä olevan ketunsurmasta kukaan..=/
        Tämä karvakuono on aivan mahtava tapaus, leikkiä pitääs kokoajan, ja sitte ko ei leikitä niin pitääs olla sylis..Hellyyden kipeä reppana..=) Nyt oli ensimmäinen yö ettei ikävöiny ollenkaan, tai ainakaan ääneen. Yritän meinaan totuttaa olemaan ainaki yöt yksin..
        Mutta kyllähän tuotiin taas narun pätkää sun muuta leikkikalua aamulla ko heräiltiin...Nemo on tämän herran nimi n.9vko ikäänen..

• Ei Kukaan
        pälä kirjoitti:

Meidän kk. kettuterrieri Nemo on 1 v 2 kk ja melkoisen kova luonteeltaan. Aiemmin on ollut kaksi ketteriurosta, mutta tämän kanssa on käyty kovaa koulua ongelmakoirakouluttajienkin kanssa, on ollut huomioimattomuusjaksoja, kolinapurkkeja, johtajuudesta väännetty kättä ja muuta mukavaa. Kovat otteet eivät tuota tulosta, vaan viekkaudella ja määrätietoisella ohjauksella saa tuloksia.

Nykyään koira on asettunut omalle paikalleen, mutta pienikin lipsuminen kurista sytyttää Nemon älynvalon ja huomaamattoman hivuttautumisen omatoimiseen arvonnostamiseen.

Suurin ongelma on autojen jahtaaminen, koira "sekoaa" täysin autoja kohdatessa, ei auta EIt, kolinapurkit, ei nakit. Jos jostakin löytyisi hyvät neuvot autojen saalistamisen kitkemiseksi, niin otan ne mielelläni vastaan.

Nemo on tosi mukava lenkkikaveri (siellä missä ei ole autoja ;) ja agilitykin sitä kiinnostaa.

• Kettari
        pälä kirjoitti:

...ole ketunsurman kennelistä, yksityiseltä olen koiran hakenut. Eikä sukutauluskaan näytä olevan ketunsurmasta kukaan..=/
        Tämä karvakuono on aivan mahtava tapaus, leikkiä pitääs kokoajan, ja sitte ko ei leikitä niin pitääs olla sylis..Hellyyden kipeä reppana..=) Nyt oli ensimmäinen yö ettei ikävöiny ollenkaan, tai ainakaan ääneen. Yritän meinaan totuttaa olemaan ainaki yöt yksin..
        Mutta kyllähän tuotiin taas narun pätkää sun muuta leikkikalua aamulla ko heräiltiin...Nemo on tämän herran nimi n.9vko ikäänen..

Juu eikun tarkotin PHessun koiraa!:)

• Kettari kirjoitti:

Juu sieltä kennelistä se mun nuorempi on.Oikein mukava koira nöyrä ja varsin alistuvainen ei tarvitse ääntä kovempaa ollenkaan kun mandille käskyjä antaa ja oppii temppuja helposti ja nopeasti.minulla on ensimmäinen koira siitä yhdistelmästä pitä on tehty eli mandi on reilun pari vuotta vanha näyttelyitä on käyty ja nyt ois tarkoitus jyväskylään tulla.Laitoin sulle viestiä myös sinne koirat.com keskustelu sivuille jos haluat enemmän tietoo niin laittele viestiä mun s-postiin tai soittamalla.mukava ois kuulla sinunkin koirasta et millainen se on luonteeltaan ja muutenkin verrattuna minun koiraan siis laita viestii

• pälä
        Kettari kirjoitti:

Juu eikun tarkotin PHessun koiraa!:)

No joo niinpä näyttiki olevan...Sori!=)

• Amrosia
        PHessu kirjoitti:

Juu sieltä kennelistä se mun nuorempi on.Oikein mukava koira nöyrä ja varsin alistuvainen ei tarvitse ääntä kovempaa ollenkaan kun mandille käskyjä antaa ja oppii temppuja helposti ja nopeasti.minulla on ensimmäinen koira siitä yhdistelmästä pitä on tehty eli mandi on reilun pari vuotta vanha näyttelyitä on käyty ja nyt ois tarkoitus jyväskylään tulla.Laitoin sulle viestiä myös sinne koirat.com keskustelu sivuille jos haluat enemmän tietoo niin laittele viestiä mun s-postiin tai soittamalla.mukava ois kuulla sinunkin koirasta et millainen se on luonteeltaan ja muutenkin verrattuna minun koiraan siis laita viestii

Anteeks tyhmä kysymys varmaan mutta mikä sun sähköposti osote on niin vois jutskailla noista sisaruksista kun "sukulaisia" ollaan?:)

• Amrosia kirjoitti:

Anteeks tyhmä kysymys varmaan mutta mikä sun sähköposti osote on niin vois jutskailla noista sisaruksista kun "sukulaisia" ollaan?:)

juu tais kiireessä unohtua pois eli [email protected]

• Nemo on?
        Ei Kukaan kirjoitti:

Meidän kk. kettuterrieri Nemo on 1 v 2 kk ja melkoisen kova luonteeltaan. Aiemmin on ollut kaksi ketteriurosta, mutta tämän kanssa on käyty kovaa koulua ongelmakoirakouluttajienkin kanssa, on ollut huomioimattomuusjaksoja, kolinapurkkeja, johtajuudesta väännetty kättä ja muuta mukavaa. Kovat otteet eivät tuota tulosta, vaan viekkaudella ja määrätietoisella ohjauksella saa tuloksia.

Nykyään koira on asettunut omalle paikalleen, mutta pienikin lipsuminen kurista sytyttää Nemon älynvalon ja huomaamattoman hivuttautumisen omatoimiseen arvonnostamiseen.

Suurin ongelma on autojen jahtaaminen, koira "sekoaa" täysin autoja kohdatessa, ei auta EIt, kolinapurkit, ei nakit. Jos jostakin löytyisi hyvät neuvot autojen saalistamisen kitkemiseksi, niin otan ne mielelläni vastaan.

Nemo on tosi mukava lenkkikaveri (siellä missä ei ole autoja ;) ja agilitykin sitä kiinnostaa.

Olenpa kasvatellut tossa yhden Nemon ja ikäkin tuntuu täsmäävän.
        Eli kysynpä edelliseltä, miksi et kysy kasvattajaltasi apua koirasi ongelmiin?
        Jos kettari jahtaa autoja on kyllä vian ydin siellä hihnan yläpäässä, joka on päästänyt tilanteen sellaiseksi kuin se nyt on.
        Pidä hihna kireällä kun liikut ja aina kun koira kävelee hyvin palkitse se, kehu ja paijaa. Et pääse ongelmastasi päivässä, tuskin se päivässä tulikaan.Vähitellen saat päästää hihnankin taas löysälle.
        Vähitellen se alkaa huomata, millaisesta käytöksestä se palkitaan.

• milou

Heippa.

Täällä olisi kanssa vajaa 4kk vanhan kk terrierin omistaja. Koiran nimi on Ketunsurman Milou.
      Kovastin on yritetty koulutusta harrastaa ja opettaa ulos tarpeille vaihtelevalla menestyksellä.

T.Milou

• Ambrosia

Hienoa!:)

Mulla on Ketunsurman Ambrosia ja haluaisin kuvia koirani sisaruksista..voisitko lähettää mulle koirastasi kuvan niin saisin täydennystä Ambrosian valokuva albumiin?

• Ketunsurman Mortti alias Jokke

Moro!
        Sattumalta tätä sivua selatessa törmäsin tuohon sinun viestiin... Oulussa asustelee Miloun veli, 4kk ikäinen Ketunsurman Mortti (piti olla Mr.Jock, mutta kasvattaja vaihtoi nimen) alias Jokke.
        Reipas poika on ja välillä kovakalloinen, mutta ihana ja hellyydenkipeäkin. Nopea oppimaan hyvässä ja pahassa:)
        Mites sun koira?

• Milou
        Ketunsurman Mortti alias Jokke kirjoitti:

Moro!
        Sattumalta tätä sivua selatessa törmäsin tuohon sinun viestiin... Oulussa asustelee Miloun veli, 4kk ikäinen Ketunsurman Mortti (piti olla Mr.Jock, mutta kasvattaja vaihtoi nimen) alias Jokke.
        Reipas poika on ja välillä kovakalloinen, mutta ihana ja hellyydenkipeäkin. Nopea oppimaan hyvässä ja pahassa:)
        Mites sun koira?

Heippa.

Kiva kuulla veljestä.
        Kuultiin silloin että yksi menee Ouluun.
        Kyllä on näköjään samaa sukua keskenään luonteen piirteet. :)
        Sisällä on meilläkin hellyydenkipeä mutta kun ulos päästään niin silloin näyttää muille että ei olisi enään pentu. :)
        Kyllä meillä hyvin pitää paikkanssa se pieni suuri koira. :)
        Nytten on alkanut hampaat vaihtumaan joten saapi nähdä miten käy huonekalujen kanssa vaikka tähän mennessä on kyllä saaneet olla rauhassa.

Hyviä jatkoja pohjoiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      66
      880
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      643
    Aihe