Yksi sukulaiseni on ottanut kunnia-asiakseen tehdä minusta alkoholistin.Hän soittaa noin 5kertaa päivässä ja tenttaa olenko humalassa.
Sen myönnän ,että otan jos otan ,niinkuin Mattikin tekee.Nyt kysynkin mikä on alkoholistin mitta tai viina määrä tai mikä mitta se onkin?
Kertokaa ja olkaa rehellisiä?
juoppopaska
17
1518
Vastaukset
- Pirre*
pahoillasi jos joku haluaa vielä pitää huolta sinusta, se on merkki välittämisestä...eikä elämäänsä kannata tuhlata viinan juomiseen..eihän?
- n.54v.
Juoppopaskaksi luokittelen sen joka juomisellaan aiheuttaa mielipahaa ja epäsopua perheelleen ja ympäristölleen ja tätä kautta myös itselleen.
(ps. Ei tarvitse vielä olla työhön kykenemätön, siihen on varmaan jo se alkoholisti nimenä.) - ani_liini
Miksi hän tenttaa?
Onko aihetta?
En tiedä määristä , mutta olen läheltä seurannut alkoholistia.
Ainakaan alkoholisti ei pysty lopettamaan juomista jos on aloittanut ja viinaa riittää.
Amulla ensimmäisenä ja illalla viimeisenä on viina mielessä.
Vähättelee juomistaan ja salailee.
Syyttää muita juomisestaan.
Jos sinulle ei ole mitään haittaa juomisestasi ja pystyt olemaan juomatta halutessasi eikä juominen pyöri alati mielessäsi, silloin kai olet kohtuukäyttäjä.
Mutta tuokin on veteen piirretty viiva, alkoholistin mielestä hänen juomisensa on hallinnassa vaikka läheiset ovat asiasta täysin eri mieltä. - Melko raitis
Jos sulle tulee paha elämä viinan otosta
oot juoppo.
Jos pitää aamulla ottaa rapularyyppy
oot rapajuoppo.
Nää on varmat merkit.- Talisker
Tässä taannoin,jokunen vuosi sitten,olin sellaisissa illanistujaisissa,että aamu oli varsin ankea.
Onneksi oli jääkaapissa pari kylmää olutta.
Ilolla otti vatsani ne vastaan ja pääsin taas "elävien kirjoihin".
Monen,niin Sinunkin,asteikolla aamulla otettu "loivennus" on varma juopon merkki.
Siis nöyrästi myönnän että juoppohan minä olen.
Mieti:
Kuinka kauan pystyt olemaan ilman?
Jos otat, pystytkö lopettamaan ennen päihtymistä?
Onko alkoholi viihdyke vai alkaako juominen tuntua pakolliselta kuviolta?
Osaatko viettää viikonloppuja ilman alkoholia?
Maistuuko krapularyyppy?
Katoaako ulkomuisti?
Netistä löytyy varmaan monenlaisia mittareita, jotka auttavat tarkistamaan tilannetta.
Mielestäni kannattaa pitää varansa, koska niin moni on "juopotellut" kaikki hyvät asiat elämästään.
Matti-parka on jo juopotellut elämänsä surullisen hunningolle. Hän ei selvästikään kykene hallitsemaan juomistaan eikä omaa käyttäytymistään juomaan ryhdyttyään. Toivotaan, että hän osaisi hakeutua hoitoon ja saisi elämänsä jonkinmoisille raiteille.
Jokainen päättää itse omat valintansa. En toivo kenenkään valitsevan alkoholistin itsetuhoista elämää. Olen joutunut katselemaan yhtä sellaista satuttavan läheltä.
Toivotan kaikkea hyvää sinulle.- juoppo=??
1=päivän 2=en 3=joo 4=ei 5=ehdottomasti 6=ei ainakaan vielä 7=Varmasti sitä tarvitsevalle ei minulle 8=hoidossa ollaan enkä ole vielä pilalla ? 9= sinun täytyy katsella vieläkin? Minä vain jatkan valitsemallani tiellä,koska tämä ei selvästikään kuulu sinulle!! 10= Kuin myös hyvää joulua???
- liian kiltti
juoppo=?? kirjoitti:
1=päivän 2=en 3=joo 4=ei 5=ehdottomasti 6=ei ainakaan vielä 7=Varmasti sitä tarvitsevalle ei minulle 8=hoidossa ollaan enkä ole vielä pilalla ? 9= sinun täytyy katsella vieläkin? Minä vain jatkan valitsemallani tiellä,koska tämä ei selvästikään kuulu sinulle!! 10= Kuin myös hyvää joulua???
sukulainen soittaa vaan kännissä ja tuntuu että en jaksa hänen höpinöitä kuunnella enää-lyönkö luurin korvaan?
liian kiltti kirjoitti:
sukulainen soittaa vaan kännissä ja tuntuu että en jaksa hänen höpinöitä kuunnella enää-lyönkö luurin korvaan?
voitaisko keskustella sitten, kun olet selvin päin.
Näin teen erään ystäväni kanssa ja soitan hänelle itse kun arvelen,että on keskustelukunnossa.
Ei mielestäni 'tekosyillä'saa kuin lakaistua ongelman 'maton alle',joten kestävämpi keino on olla rehellinen tunteistaan myös sukulaiselleen???
- Loistava.polku
.....sillä sukulaisella pikku mielenterveysongelma.
- j-virta
Sukulainen onnelliseksi. Testamenttaa omaisuutesi
hänelle.
Meinaan ne tyhjät viina/viini/kaljapullot. - riskirajat
Jos käyttää säännöllisesti viikossa : mies 24 annosta ja nainen 16 annosta, niin terveyshaitat selvästi lisääntyvät. Tai jos viikottaisena kerta-annoksena mies käyttää 7 ja nainen 5 annosta, niin sama juttu.
Yksi alkoholiannos on: pullo keskiolutta tai siideriä, lasi mietoa viiniä (12 cl), tai yksi väkevä annos ( 4cl).
esm tuoppi ( 0.5l) A-olutta jo 2 annosta, tuoppi keskiolutta 1.5 annosta.
Jos vielä mietit oletko alkoholin liikakäyttäjä, tee vaikka AUDIT-kysely itsellesi. Löytyy kyllä googlen kautta monilla eri hakunimillä, alkoholia käsitteleviltä sivuilta. Rehellinen ja helppo tapa rauhassa tutkia omaa alkon käyttöä.- juoppo paska
Ihanaa olla kännissä ja varsinkin darrassa.Ei tartte kantaa huolta kuin itestään,kun kaikki inhoaa.
Eipä ole kutsuttu sukujuhliin ym. pippaloihin,joten rahaa on säästynyt kossuun. - riskirajat
juoppo paska kirjoitti:
Ihanaa olla kännissä ja varsinkin darrassa.Ei tartte kantaa huolta kuin itestään,kun kaikki inhoaa.
Eipä ole kutsuttu sukujuhliin ym. pippaloihin,joten rahaa on säästynyt kossuun.Mitä sitten kyselet täällä mitään
- jospa oliskin näin
kun kantaa huolta itsestään mutta useimmin juopot saa aikaan pahaa oloa ympäristölle.Eli he heittäytyy aina avuttomiksi että voisvat käyttää toisia hyväksi.Ei kukaan jaksa kuulla sitä jatkuvaa narinaa ja kielenkäyttö on törkeää,usein haukutaan muita koko ajan ja itse ollaan muka hyviä eli mitä suurinta itsekkyyttä.Pitäkää huolta vaan itsestä.
- Tanevaan
Silloin kun alkoholi ohjaa elämääsi etkä sinä.Toisin sanoen jos ajattelet esim.vapaapäiviä sillä silmällä,että taas voi rentoutua ja vetää lärvit niin silloin olet jo pulassa.
- Miksi Juota
Eikös aamusin ole kivempi herätä pirteän ylös..Kuin pää hirveän kipeä..Tässä monelle ajateltavaa!!!Kuka juo..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu832032Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3941811- 591808
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691475Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681354Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101350Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä751317- 671253
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141123KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1011107