Gallup: Kuinka moni teistä vakimatkaajista:

Landshut

On tullut ryöstetyksi ja/tai hakatuksi Venäjän reissullaan?

19

4118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katja.jkl

Eipä oo ryöstetty, hakattu tai raiskattu tai edes yritetty. Mutta eihän sitä koskaan tiedä ja siksi varaudunkin asiaan vähän niinkuin etukäteen.

Minun mieheltä sen sijaan on viety kännykkä Pietarin metrossa, mutta olipa sekin typerään paikkaan, eli rintataskuun laitettu. Lisäksi joskus monta vuotta sitten "muutaman" kerran Viipurin torilla "paita/kartta" -kauppiaat ovat olleet kimpussa, mutta mitään ei ole lähtenyt. Onkohan niitä siellä vielä?

Enemmän saisit varmaan vastauksia kun kysyisit toisinpäin. Tai kiva olisi, jos nekin vastais, joille mitään ei ole käynyt.

• matkaajakin

9-vuotta olen kulkenut säännöllisen epäsäännöllisesti Venäjän maalla ja mulle ei ole tuonsuuntaisia tapauksia sattunut.tänä vuonna olen kun leimoja tässä lasken käynyt 28-kertaa rajan toisella puolen ja aikaisempina vuosina suunnilleen saman verran.väkivaltaisia hetkiä en tosiaan ole siellä kokenut kuin kuulopuheiden mukaan.ehkä minun kohdalla asiat ovat toisin koska liikun paikallisten ystävieni kanssa yöelämässä ja saan ehkä siksi olla rauhassa.

• Landshut

Hyvää ja turvallista matkaa!

• arktika

kertaa olen Venäjällä käynyt ja koskaan ei väkivalta tai ryöstely ole omalle kohdalle sattunut. Sen sijaan minut on ryöstetty kerran Roomassa ja kerran Casablancassa. Turpaan on tullut kerran Suomessa ja samoin huijattu muutamaan otteesseen autokaupoissa samassa maassa.

• fareast

asuttuani nyt muutamat vuodet Venajalla, ei sitten minkaanlaista uhkaavaa tilannetta, mutta sitavastoin rakkaassa ja turvallisessa lintukodossamme, Helsingissa, kahdesti minut on ryostetty vakivallalla uhaten. Muutamaan otteeseen olen vahan simoissani vaeltanut seka Helsingin etta Usemman venalaiskaupungin ulitsalla kohti kotia.

• oikeasti.tonttu

Ovat mielestäni uhkkavimpia venäläisiä tuttavuuksia, toivottavasti jatkossakaan en tule heitä hurjempia tapaamaan. Muuten, kyllähän Venäjällä varmaan voi saada turpiin, jos oikein haluaa. Onnistuuhan se kerran Suomessakin...

• olga74

... ei oo tullu ryöstetyksi eikä taskuvarkaatkaan ole iskeneet. Muutaman kerran olen luullut tavaraa repusta kadonneen, mutta joko oli sitten kiltti voro ja lainas vaan. Tavarat on aina löytyneet. Nevskillä joskus takavuosina repun sivutasku oli avattu, mutta eipä niille nenäliinapaketti ollu kelevannu. Ja saattohan se olla, että se sivutasku jäi auki ittelläki.

Neitsyys meinas lähtee kevväällä Murmanskin junassa, mutta turvamiäs tul välliin. Kai oli siis senki reissun jäläkeen tallella ;=)

• Itäsuomalainen

N. kymmenen vuoden ulkomaan matkailussa, josta suurin osa on itämatkailua, sattui Viipurilisen kerrostalon hississä. Tämäkin on vähän off topic, koska tuo uhka aiheutui tekniikasta. Ovi rämähti kiini puolet seurueesta jäi hissin ulkopuolelle, valot sammuivat. Käsin haromalla sai jonkin nappulan painettua ja hissin liikkeelle ja ovet viimen auki.

Mutta vastaus kysymykseen: Ei kertaakaan. Itämatkailijoita tunnen paljon, mutta en nyt muista ketään, kuka olisi tullut ryöstetyksi, raiskatuksi, saati tapetuksi.

• aina ryöstetyksi

Eikös se turismi niin mene, että turistin rahat viedään mahdollisimman tarkkaan tarjoamalla tuotteita ja palveluja.
      Ei Venäjä siinä tee poikkeusta.

• Pravda

Eräällä tällä palstalla vakituiseen vierailevalla on ihan varmaa toisenkäden tietoa, että Venjällä tulee aina ryöstetyksi, raiskatuksi ja hakatuksi.

• Ressu

Kolmannen käden tietoa.

Ei, mut hei, eihän mulla olekaan. Kaksi...

Kolmas on jo varmaan hakattu...... pois?

• Roman.Durak

....hyvällä onnella vältyin vastaanottokomitealta Petroskoissa takavuosina.
      Ehkä hankaluuksiin joutuu useinmiten (oli maa mikä tahansa) mitä enemmän on notkeassa kunnossa ja on pahasti pallo hukassa olevan näköinen ilta/yö-aikaan.

• antsu

en ole koskaan ollut Venäjällä, eikä ole tarkoitus koskaan mennäkään.

• kertaa ryöstetty aseella uhaten!ajalla 1983-2005

• Dobermann

Matkustaessa minut on ryöstetty ainoastaan kerran ja silloinkin Espanjassa. Venäjällä olen käynyt noin sata kertaa ja Espanjassa kolme.

Toki aina kannattaa olla varuillaan ja valppaana, liikkui sitten missä tahansa. Läheltäpititilanteita toki on Venäjälläkin sattunut. Matala profiili, selvä pää ja tilanteiden ennakointi auttaa pääosin selviämään kuitenkin pahemmista tilanteista.

• arrastelija

hotelli mossessa pikstooli ohimolla, kun securatisin miehet tulivat paikalle. sanoivat seuranneensa miekkosta ja kun meteli yltyi huoneesta, tulivat paikalle.

• Tanechka

pääsin tietämättäni päätähdeksi näytelmään, jonka juoni kaikessa yksinkertaisuudessaan oli mun rahojen kääntäminen. Teatteri oli korkeakulttuuria parhaimmillaan eikä veitsiä ja uhkauksia vilauteltu eikä väläytelty. En tiennyt heti ryöstön jälkeen edes tulleeni ryöstetyksi, vaan koko juttu selvisi mulle vasta kun varmuuden vuoksi tarkistin että onhan omaisuuteni tallella. Jaltalla sainkin sitten miliisiasemalla niin komiat liput ja laput että sain kaiken menetetyn rahan korkoineen takas vakuutusyhtiöstä. Ja kaupan päälle pari uutta kaveria :)

• Itäsuomalainen

Ei ole tullut hakatuksi, mutta varsinaisesti ei ole tullut kerjätyksi verta nenästä. Pahemmin ei ole humalassa kaupungilla seikkailtu, sitten villien risteilyvuosien.
      Varkaisiin tulee nykyisin suhtauduttua turhankin leväperäisesti.
      Takavuosina vielä piiloteltiin lompakkoa ja kännyköitä yms, mutta nykyisin ei ole viitsinyt vaivautua. Viipuria olen kierrellyt kohtalaisen arvokkaan digikameran kanssa, kännykkä vyöllä ja lompakko taskussa. Eipä ole varkaita vaatimaton olemukseni kiinnostanut. Auto säilyy lukitsematta vartioidulla pysäköintialueella.
      Kyllä minä useammin olen Helsingin keskustassa oloni turvattomaksi tuntenut, kuin missään Venäjällä. Esim. viime viikolla piiritti narkkari porukka tuulikaapin ovea asioidessani pankkiautomaatilla Aleksanterin kadulla keskellä päivää.

• Nat

Kysymys on vähän huvittava ja kertoo vain sen, että ihmiset uskovat mitä lehdessä lukee ja tuutista tulee.

Moni ei vaivaa päätään tippaakaan miettimällä mikä osa on faktaa, mikä sävelletty.

Kun valhe toistetaan riittävän monta kertaa, se
        muuttuu totuudeksi, siitä tulee ns. "pravda".

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2817
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      42
      2815
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2598
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      326
      1654
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1064
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1041
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      191
      884
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      752
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      750
    10. Kuinka pitkiä olette?

Ap aloittaa, 177cm
      Sinkut
      99
      681
    Aihe