Parvekelasien hinnat

oma parveke

Paljonko maksaa (suurinpiirtein) parvekelasit? Lasit tulisivat ainoastaan etupuolelle; siis kyseessä parveke, jonka sivuja ei tarvitse lasittaa. Onko parvekelasit tehty tavallista vahvemmasta eli jostakin erikoislasista? Vai onko näissä vaihtoehtoja ja minkälaiset niiden väliset hintaerot? Kyseessä ensimmäisen kerroksen parveke, joten lasit saisivat toimia myös jonkinlaisena "suojana".

161

164261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laritsa M.

      Laitatin 3 vuotta sitten halvimman tarjouksen perusteella parvekelasituksen. Parvekkeeni on 11 metriä pitkä ja lasitus, tavarat ja asennus, maksoi vähän yli 4000 euroa. Nyt yksi ruutu ei liiku ja toimittaja on tehnyt konkurssin. Eli takuuta ei ole, maksan itse korjaukset.

      Kirkkonummelainen liikemies kai toimii alalla vieläkin, mutta toisella nimellä.

      Todella "jonkinlaisena suojana". Auringolta ei kuitenkaan pääse suojaan parvekkeella lasituksesta huolimatta ilman sälekaihdinta tai tummennetulla lasilla.

      • Jone S

      • myös mahdollinen ost

      • Kokemusta on

        Älkää hyvät ihmiset ainakaan Caratollan laseja ostako, laseilla ei ole takuuta ja asennuskin huonoa !!


      • Sepe, ei susi

        Luin tämän keskustelun, koska talossamme on tulossa julkisivuremontti, jossa myös parvekelasit menevät uusiksi. Ihmettelemme täällä miksi, sillä nämähän ovat ihan ehjät ja toimivat vielä. Entinen asukas sanoo, että ovat ainakin jo kymmenen vuotta olleet. Nämä asennettiin ihan ensimmäisten joukossa.
        Itse olemme muuttaneet tähän vajaa vuosi sitten, eikä ollut ennestään parvekelaseista kokemusta. Ihastuimme parvekkeeseen, joka on kuin olohuoneen jatke vielä pittkälle syksyyn ja varhaiskeväästä samoin.
        Mutta onpa ihmisillä huonoja kokemuksia lasittamisesta! Vain yhtä merkkiä kehutaan hyväksi, mutta se onkin sitten kallis.
        Kallis on kyllä taloyhtiön saama tarjouskin, joten ajattelin, etteikö sentään jkokin halvempi merkkikin riittäisi.
        Meninpä katsomaan parvekkeelle, mitä laseissa lukee. "Lumon"! Enpä usko, että merkki vaihtuu täällä meillä.


    • lasitus

      Pyydä hinta-arvio sellaiselta firmalta, jossa samassa yrityksessä lasituksen suunnittelu, valmistus, asennus ja takuuhuolto. Siis sama yritys vastaa kaikesta, tulee pitemmän päälle edullisemmaksi kun lasitus toimii ja huolto pelaa. Parveke laseihin käytetään karkaistua lasia, 6,8 tai 10mm, riippuen lasituksen korkeudesta. Karkaistu lasi on kestävää, no ei ihan ampumista kestä ja vasarallakin saa rikki jos oikeaan paikkaan osa iskeä, mutta todella vahvaa. Hinta riippuu monesta tekijästä, lasituksen pituudesta, korkeudesta, lasien lukumäärästä, lasin väristä, paksuudesta ym. Ja mitä kesän kuumuuteen tulee, niin ainahan lasituksen saa auki kesäksi vaikka koko parvekkeen pituudelta. Mainio suoja syksyn tuulilta, sateilta ja talvella lumelta. Ja koska parvekelasituksen saa suljettua niin, ettei ulkopuolelta saa sitä aukaistua, niin suojaa myös odottamattomilta vierailta. Puhdistus on helppoa, parveke pysyy siistinä, asunnon ikkunat puhtaina ja kalusteet ja matot parvekkeella kuivina. Suosittelen!

    • lumon.fi

      www.lumon.fi

      • oma parveke

        Olen kuullut, että Lumon parvekelasit olisivat parhaat?? Ja Nika-nimiset hyvät myös. Onko näistä mielipiteitä??


      • mulla
        oma parveke kirjoitti:

        Olen kuullut, että Lumon parvekelasit olisivat parhaat?? Ja Nika-nimiset hyvät myös. Onko näistä mielipiteitä??

        Mulla on ollut Lumonin parvekelasit pari vuotta. Olen ollut tyytyväinen. Asennus tehty siististi. Toimineet hyvin.


      • entso

        molemmista firmoista.


      • entso
        mulla kirjoitti:

        Mulla on ollut Lumonin parvekelasit pari vuotta. Olen ollut tyytyväinen. Asennus tehty siististi. Toimineet hyvin.

        Ja nyt vuotaavat kuin seulat, kyllä on matot märkänä vaikka kuinka kehuvat omiaan ja tuntuvat haukkuvan vain muita.


      • Tyytymätön
        mulla kirjoitti:

        Mulla on ollut Lumonin parvekelasit pari vuotta. Olen ollut tyytyväinen. Asennus tehty siististi. Toimineet hyvin.

        Juu kun se lumonin heppu möi mulle nää lasit ja kehui/sanoi että muut lasit vuotaa ei lumonit. Täytyy huomenna soittaa sille "myyntimiehelle", että tervetuloa katsomaan vuotaako lumonit. No nyt sade lakkas nyt kuivatellaan parveketta.
        Elkää ihmiset uskoko lumonin "miehiä" että vain heidän lasit ei vuoda. Kuvat onneksi otin.


      • seula
        Tyytymätön kirjoitti:

        Juu kun se lumonin heppu möi mulle nää lasit ja kehui/sanoi että muut lasit vuotaa ei lumonit. Täytyy huomenna soittaa sille "myyntimiehelle", että tervetuloa katsomaan vuotaako lumonit. No nyt sade lakkas nyt kuivatellaan parveketta.
        Elkää ihmiset uskoko lumonin "miehiä" että vain heidän lasit ei vuoda. Kuvat onneksi otin.

        Oletko varmistanut, ettei joku käy tarpeillaan teidän parvekkeella vai onko se vettä?

        Tiiviin parvekkeen saat kun pellität sen umpeen.
        Tietysti parvekelasien välissä on raot johan sen tyhmempikin tajuaa. Ei kai se mikään kasvihuone ole tarkoitus olla.
        Onko muuten Teidän laseissa sama vika kun mun laseissa ettei tupakan savu mene lasin läpi ?


      • Pettyneet
        oma parveke kirjoitti:

        Olen kuullut, että Lumon parvekelasit olisivat parhaat?? Ja Nika-nimiset hyvät myös. Onko näistä mielipiteitä??

        Tilasimme nika-lasit MARRASKUUSSA. Asennus sovittiin TAMMIKUUN lopulle (viimeistään).

        Myyjä saa firmasta potkut jonka seurauksena asennuksen kerrotaan viivästyvän n. KUUKAUDEN (todellisuudessa YLI KAKSI KUUKAUTTA)

        Nika-lasituksen työvaiheet:
        - uusi myyjä käy mittaamassa taas parvekkeen
        - asentaja käy toteamassa, että hänellä ei ole tarvittavia työkaluja (mittaajalta on unohtunut tietoja )
        - asentaja tulee viikon päästä uudelleen
        - nyt on lasit parvekkeella, n 2 1/2 KK MYÖHÄSSÄ.

        Missään vaiheessa myyjä ei ottanut meihin yhteytta saatikka pahoitellut mokiaan.

        Hyvitys myöhästymisestä,turhasta päivystämisestä ja työaikojen muuttamisista,puhelinsoitoista ja vastaamattomasta sähköpostista= 58,60 € !! (laskun loppusumma oli 1 358,50 €)

        Myyjän vastaus reklamaatioon oli tyly: "ihmiset tekevät tätä työtä"


      • Pettynyt
        Pettyneet kirjoitti:

        Tilasimme nika-lasit MARRASKUUSSA. Asennus sovittiin TAMMIKUUN lopulle (viimeistään).

        Myyjä saa firmasta potkut jonka seurauksena asennuksen kerrotaan viivästyvän n. KUUKAUDEN (todellisuudessa YLI KAKSI KUUKAUTTA)

        Nika-lasituksen työvaiheet:
        - uusi myyjä käy mittaamassa taas parvekkeen
        - asentaja käy toteamassa, että hänellä ei ole tarvittavia työkaluja (mittaajalta on unohtunut tietoja )
        - asentaja tulee viikon päästä uudelleen
        - nyt on lasit parvekkeella, n 2 1/2 KK MYÖHÄSSÄ.

        Missään vaiheessa myyjä ei ottanut meihin yhteytta saatikka pahoitellut mokiaan.

        Hyvitys myöhästymisestä,turhasta päivystämisestä ja työaikojen muuttamisista,puhelinsoitoista ja vastaamattomasta sähköpostista= 58,60 € !! (laskun loppusumma oli 1 358,50 €)

        Myyjän vastaus reklamaatioon oli tyly: "ihmiset tekevät tätä työtä"

        Niin mä kanssa petyin Nikaan. Myyjä kehui lasien olevan samanlaiset ku Lumonit, mutta paljon halvemmat. Totuus selvisi kun naapuri osti Lumonit ja kylässä kokeilin. On ero ku yöllä ja päivällä Lumonin eduksi. nikat oli aika amatöörien puuhastelua! Hinta oli Nikassa ruhtinaallisen 100E halvempi, mutta jos tänään saisi päättää en ottais puoleen hintaankaan Nikoja, joissa aukeamisen kanssa on vaan vikoja!


      • A-P Mustonen

        www.parvekelasit.suntuubi.com Täältä suomen Edullisimat parvekelasit ja paras takuu 10 vuotta muilla vaan 5 vuotta.
        eikä vuoda eikä keiku vaan kulkee kevyesti ja on vakaat....


      • partsipera
        entso kirjoitti:

        Ja nyt vuotaavat kuin seulat, kyllä on matot märkänä vaikka kuinka kehuvat omiaan ja tuntuvat haukkuvan vain muita.

        Lasitettu parveke ei ole eikä myydä vesitiiviinä koskaan. Tuonhan nyt tajuaa jo aivan nuijakin.


      • eikysyjäeksy
        Pettyneet kirjoitti:

        Tilasimme nika-lasit MARRASKUUSSA. Asennus sovittiin TAMMIKUUN lopulle (viimeistään).

        Myyjä saa firmasta potkut jonka seurauksena asennuksen kerrotaan viivästyvän n. KUUKAUDEN (todellisuudessa YLI KAKSI KUUKAUTTA)

        Nika-lasituksen työvaiheet:
        - uusi myyjä käy mittaamassa taas parvekkeen
        - asentaja käy toteamassa, että hänellä ei ole tarvittavia työkaluja (mittaajalta on unohtunut tietoja )
        - asentaja tulee viikon päästä uudelleen
        - nyt on lasit parvekkeella, n 2 1/2 KK MYÖHÄSSÄ.

        Missään vaiheessa myyjä ei ottanut meihin yhteytta saatikka pahoitellut mokiaan.

        Hyvitys myöhästymisestä,turhasta päivystämisestä ja työaikojen muuttamisista,puhelinsoitoista ja vastaamattomasta sähköpostista= 58,60 € !! (laskun loppusumma oli 1 358,50 €)

        Myyjän vastaus reklamaatioon oli tyly: "ihmiset tekevät tätä työtä"

        Kyseinen myyjä jo poistunut pilaamasta asioita kyseisessä firmassa.


      • Price Point
        Pettyneet kirjoitti:

        Tilasimme nika-lasit MARRASKUUSSA. Asennus sovittiin TAMMIKUUN lopulle (viimeistään).

        Myyjä saa firmasta potkut jonka seurauksena asennuksen kerrotaan viivästyvän n. KUUKAUDEN (todellisuudessa YLI KAKSI KUUKAUTTA)

        Nika-lasituksen työvaiheet:
        - uusi myyjä käy mittaamassa taas parvekkeen
        - asentaja käy toteamassa, että hänellä ei ole tarvittavia työkaluja (mittaajalta on unohtunut tietoja )
        - asentaja tulee viikon päästä uudelleen
        - nyt on lasit parvekkeella, n 2 1/2 KK MYÖHÄSSÄ.

        Missään vaiheessa myyjä ei ottanut meihin yhteytta saatikka pahoitellut mokiaan.

        Hyvitys myöhästymisestä,turhasta päivystämisestä ja työaikojen muuttamisista,puhelinsoitoista ja vastaamattomasta sähköpostista= 58,60 € !! (laskun loppusumma oli 1 358,50 €)

        Myyjän vastaus reklamaatioon oli tyly: "ihmiset tekevät tätä työtä"

        Miten laaja parveke oli?


      • Suoja

        Onko joku laitattanut lasituksen omakotitalon ulko-oven avokuistille? Paljonko tuli maksamaan töineen? Tilahan on pieni, lahaalta avolaudoitettu ja ylhäältä avoin. Tarkoitus olisi lasittaa kuisti tuulen, roskien ja lumen suojaksi.


      • ihmeissään :D
        entso kirjoitti:

        Ja nyt vuotaavat kuin seulat, kyllä on matot märkänä vaikka kuinka kehuvat omiaan ja tuntuvat haukkuvan vain muita.

        onko ruutu hajonnut vai miten se lasi vuotaa


      • Levynoomi
        seula kirjoitti:

        Oletko varmistanut, ettei joku käy tarpeillaan teidän parvekkeella vai onko se vettä?

        Tiiviin parvekkeen saat kun pellität sen umpeen.
        Tietysti parvekelasien välissä on raot johan sen tyhmempikin tajuaa. Ei kai se mikään kasvihuone ole tarkoitus olla.
        Onko muuten Teidän laseissa sama vika kun mun laseissa ettei tupakan savu mene lasin läpi ?

        Älkäähän nyt PARTSIPERA ja SEULA viisastelko!

        "Tyytymättömälle" tiedoksi. Lumonilta saa lasien väliin tulevat suojat jotka estävät sadeveden tulon parvekkeellesi.

        Ne ovat valmistetut muovista,jossa toisessa reunassa uritus joka
        painetaan lasin päälle. Muotoillun ansiosta toinen reuma jää vie-
        reisen lasin päälle.
        Muovisuoja ei tarvitse mitään kiinnitysainetta,se pysyy paikallaan
        sellaisenaan ja helppo asentaa kenenne vaan.

        Muilla toimenpiteillä,lattiatasossa ja lasien alaprofiileissa olen saa-
        nut parvekkeeni veitiiviiksi. (Ei tarvita mitää pellitystä,vaikka olenkin
        peltiseppä) Taisi olla pellitys SEULALTA sarkasmia,tiedä sitä.


      • TyytymätönLumoniin
        oma parveke kirjoitti:

        Olen kuullut, että Lumon parvekelasit olisivat parhaat?? Ja Nika-nimiset hyvät myös. Onko näistä mielipiteitä??

        Olen etsinyt ympäri Suomea yli puoli vuotta pientä varaosaa ( alalähtösaranaa ) Lumon 1 parvekelasitukseen. Olen tiedustellut asiaa myös Lumonin pääkallonpaikankalta tuotteesta vastaavalta henkilöltä. Hän vastasi, että Lumon 1 tuote on haudattu, työkalut millä varaosia tehtiin hävitetty. Joudun purkamaan yli viisimetriä pitkän parvekelasituksen ja hankkimaan tilalle uudet muutaman kympin varaosan takia. Missä on Lumon Oy Vastuu. Älkää ihmiset uskoko kaikkia mitä Lumonin mainoksissa sanotaan.


      • Anonyymi

        Yksittäiset (ja ehkä vähän enemmän suunnittelua = työtä) vaativat parvekelasiasennukset ei kiinnosta isoimpia firmoja pätkääkään. Tullaan kuluttamaan aikaa partsilla muka mittaillen ja ”tarjous” annetaan hintana PostIt -lapulla. Sähköposteihin tai soittopyyntöihin ei vastata, terveisiä Lumonille ja Nikalle. Yhtiössämme kolmen asunnon asukkaat ovat samassa tilanteessa. Kyllä on Suomen kilpailukyky kaukana maailman menosta. Ei nääs tarvitse vaivautua kun isot rakennuttajat ym. pitävät leivän syrjässä kiinni. Onko kenelläkään (oikeasti) tietoa / kokemusta ko. työn teettämisestä esim. Virosta. Kotimaisen työn kannatus on nyt meillä nollassa, eikä siis homma yksinkertaisesti hoidu tai sitten ns. tarjoushinta on älytön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäiset (ja ehkä vähän enemmän suunnittelua = työtä) vaativat parvekelasiasennukset ei kiinnosta isoimpia firmoja pätkääkään. Tullaan kuluttamaan aikaa partsilla muka mittaillen ja ”tarjous” annetaan hintana PostIt -lapulla. Sähköposteihin tai soittopyyntöihin ei vastata, terveisiä Lumonille ja Nikalle. Yhtiössämme kolmen asunnon asukkaat ovat samassa tilanteessa. Kyllä on Suomen kilpailukyky kaukana maailman menosta. Ei nääs tarvitse vaivautua kun isot rakennuttajat ym. pitävät leivän syrjässä kiinni. Onko kenelläkään (oikeasti) tietoa / kokemusta ko. työn teettämisestä esim. Virosta. Kotimaisen työn kannatus on nyt meillä nollassa, eikä siis homma yksinkertaisesti hoidu tai sitten ns. tarjoushinta on älytön.

        On kokemusta, taloyhtiöömme tilattiin aikoinaan Lumonin lasit, mutta julkisivurempan tehnyt Consti olikin vaihtanut ne virolaisen yrityksen laseihin ja hallituksen puudelit, jotka hoitivat asiaa ihan käsittämättömän heikosti, menivät vielä hyväksymään rempan vaikka papruissa luki Lumon. Consti teki kaiken erittäin surkeasti, mutta hallitus tunaroi tämän kyllä aivan täydellisesti.

        Lasit toimivat ihan hyvin ensimmäisen vuoden, jonka jälkeen jokaisen asunnon laseissa on ollut melkoisia ongelmia. Niitä ei saa kiinni eikä auki ja lasit liukuvat pois paikoiltaan ym. Kyseinen parvekelasipaja meni konkkaan aika nopeasti tuon jälkeen ja kuten täälläkin joku mainitsi, alalla toimitaan kuten huonekalualallakin, annetaan 10 vuoden takuu mutta firma pyöräytetään konkkaan parin kolmen vuoden jälkeen ja laitetaan uusi pystyyn, jatketaan samojen tuotteiden myymistä..

        Nyt edessä on rivariin muutto ja sinne en edes harkitse mitään muuta kuin Lumonin laseja, sen verran olen päässyt niitä ihastelemaan kavereillani että ovat kyllä ihan eri planeetalta kuin monet muut lasit. On aivan sama jos säästää 500 euroa laseissa, jos ne eivät toimi paria vuotta pidempään. Jos laseja ei käytä kuin kerran vuodessa, voi harkita muitakin merkkejä.


      • Anonyymi
        TyytymätönLumoniin kirjoitti:

        Olen etsinyt ympäri Suomea yli puoli vuotta pientä varaosaa ( alalähtösaranaa ) Lumon 1 parvekelasitukseen. Olen tiedustellut asiaa myös Lumonin pääkallonpaikankalta tuotteesta vastaavalta henkilöltä. Hän vastasi, että Lumon 1 tuote on haudattu, työkalut millä varaosia tehtiin hävitetty. Joudun purkamaan yli viisimetriä pitkän parvekelasituksen ja hankkimaan tilalle uudet muutaman kympin varaosan takia. Missä on Lumon Oy Vastuu. Älkää ihmiset uskoko kaikkia mitä Lumonin mainoksissa sanotaan.

        https://www.plvaraosat.fi/lumon/lumon-1 tuolla näyttäisi olevan vielä 2023 saatavilla.


      • Anonyymi
        oma parveke kirjoitti:

        Olen kuullut, että Lumon parvekelasit olisivat parhaat?? Ja Nika-nimiset hyvät myös. Onko näistä mielipiteitä??

        Loman on kaikista huonoin mutta kyllä kallein.


    • kesällä

      nika lasit 3.7m ja hinta 1100e.lumon tais olla 100e kalliimpia.en ole näihin täysin tyytyväinen ja jos nyt saisin valita niin ottaisin kyllä lumon lasit

    • lumon.fi

      Minulla on ollut 7 vuotta Lumonit ja olen tyytyväinen. Olen tosin puolueellinen arvostelija, olen nimittäin itse Lumonilla töissä :=) Mutta olen tutustunut myös kilpailijoiden tuotteisiin, ja suosittelen kyllä rehellisin mielin sinulle Lumonia. Lumonia viedään myös jatkuvasti 18 eri maahan, ympäri Eurooppaa ja mm. Kanadaan sekä Libanoniin. Tyytyväisiä ovat asiakkaat olleet joka puolella.

      • oma parveke

        Kyllä, Lumonin lasit olisivat varmasti hyvät:) Nyt kuitenkin kuulin, että yleensä taloyhtiössä kaikkien on otettava samanlaiset/saman firman lasit, jotta julkisivu säilyy yhtenäisenä. Täytyy siis kysyä mistä tämän yhtiön lasit on hommattu.

        Tähän samaan liittyen kyselen vielä kaihtimista parvekkeelle. Minkähintaisia ne ovat? Kyseessä noin kolme metriä pitkä parveke ja kaihtimet tulisivat yhdelle sivulle. Onko näissä kaihtimissa sitten eroja? Saako niitä eri värisinä? Ovatko samaa tavaraa kuin sisälle asennettavat kaihtimet vai erikoisvalmisteisia?


      • parvekelasit
        oma parveke kirjoitti:

        Kyllä, Lumonin lasit olisivat varmasti hyvät:) Nyt kuitenkin kuulin, että yleensä taloyhtiössä kaikkien on otettava samanlaiset/saman firman lasit, jotta julkisivu säilyy yhtenäisenä. Täytyy siis kysyä mistä tämän yhtiön lasit on hommattu.

        Tähän samaan liittyen kyselen vielä kaihtimista parvekkeelle. Minkähintaisia ne ovat? Kyseessä noin kolme metriä pitkä parveke ja kaihtimet tulisivat yhdelle sivulle. Onko näissä kaihtimissa sitten eroja? Saako niitä eri värisinä? Ovatko samaa tavaraa kuin sisälle asennettavat kaihtimet vai erikoisvalmisteisia?

        Meillä on parvekelasien lisäksi sisäpuolella bambuverhot (ylös rullattavat). Todella hyvät - estävät liian auringonpaisteen ja kuitenkin läpi
        näkyy sisältä ulospäin. Erinomaiset muutoinkin esim. I kerroksen asuntoihin, joissa usein näkösuojaongelmia.


      • The Rat
        oma parveke kirjoitti:

        Kyllä, Lumonin lasit olisivat varmasti hyvät:) Nyt kuitenkin kuulin, että yleensä taloyhtiössä kaikkien on otettava samanlaiset/saman firman lasit, jotta julkisivu säilyy yhtenäisenä. Täytyy siis kysyä mistä tämän yhtiön lasit on hommattu.

        Tähän samaan liittyen kyselen vielä kaihtimista parvekkeelle. Minkähintaisia ne ovat? Kyseessä noin kolme metriä pitkä parveke ja kaihtimet tulisivat yhdelle sivulle. Onko näissä kaihtimissa sitten eroja? Saako niitä eri värisinä? Ovatko samaa tavaraa kuin sisälle asennettavat kaihtimet vai erikoisvalmisteisia?

        Itselläkin olisi parvekelasit hankinnassa.

        Taloyhtiössä on osaan kämpistä hommattu parvekelasit ennen kuin sinne muutin. Jostain syystä kyseisen asunnon omistaja ei niitä halunnut... :)

        Mutta kysymys, keneltä tulisi tiedustella näistä sallituista laseista? Huoltomieheltä? Taloyhtiön hallitukselta? Isännöitsijältä?

        Jotenkin hankala mieltää kenelle tuo kuuluu - tai siis taloyhtiölle tietysti, mutta ei oikein viitsisi hallituksen puheenjohtajan ovikelloa mennä pimputtelemaan. :)


      • tietää
        The Rat kirjoitti:

        Itselläkin olisi parvekelasit hankinnassa.

        Taloyhtiössä on osaan kämpistä hommattu parvekelasit ennen kuin sinne muutin. Jostain syystä kyseisen asunnon omistaja ei niitä halunnut... :)

        Mutta kysymys, keneltä tulisi tiedustella näistä sallituista laseista? Huoltomieheltä? Taloyhtiön hallitukselta? Isännöitsijältä?

        Jotenkin hankala mieltää kenelle tuo kuuluu - tai siis taloyhtiölle tietysti, mutta ei oikein viitsisi hallituksen puheenjohtajan ovikelloa mennä pimputtelemaan. :)

        isännöitsijä tietää ,mistä yhtiöstä parvekelasit on tilattu . Jos kaikilla pitää olla samanlaiset.


      • tietoa saanut
        The Rat kirjoitti:

        Itselläkin olisi parvekelasit hankinnassa.

        Taloyhtiössä on osaan kämpistä hommattu parvekelasit ennen kuin sinne muutin. Jostain syystä kyseisen asunnon omistaja ei niitä halunnut... :)

        Mutta kysymys, keneltä tulisi tiedustella näistä sallituista laseista? Huoltomieheltä? Taloyhtiön hallitukselta? Isännöitsijältä?

        Jotenkin hankala mieltää kenelle tuo kuuluu - tai siis taloyhtiölle tietysti, mutta ei oikein viitsisi hallituksen puheenjohtajan ovikelloa mennä pimputtelemaan. :)

        Isännöitsijät on palkattuja työntekijöitä. Kysy ihmeessä reilusti haluamasi asiat heiltä.


      • lupa jo on
        tietoa saanut kirjoitti:

        Isännöitsijät on palkattuja työntekijöitä. Kysy ihmeessä reilusti haluamasi asiat heiltä.

        Eli jos talossa jo on parvekelasituksia niin uusia lupia ei tarvi. Ei tarvitse ilmoittaa myöskään isännöitsijälle. Lasitusten täytyy vaan olla samannäköiset(suunnilleen), ei välttämättä samasta firmasta.
        Katsopa googlella vaikka Helsingin kaupungin rakennusviraston ohjeista parvekelasituksesta, tai oman kuntasi/kaupungin ohjeita.


      • lumon.fi
        oma parveke kirjoitti:

        Kyllä, Lumonin lasit olisivat varmasti hyvät:) Nyt kuitenkin kuulin, että yleensä taloyhtiössä kaikkien on otettava samanlaiset/saman firman lasit, jotta julkisivu säilyy yhtenäisenä. Täytyy siis kysyä mistä tämän yhtiön lasit on hommattu.

        Tähän samaan liittyen kyselen vielä kaihtimista parvekkeelle. Minkähintaisia ne ovat? Kyseessä noin kolme metriä pitkä parveke ja kaihtimet tulisivat yhdelle sivulle. Onko näissä kaihtimissa sitten eroja? Saako niitä eri värisinä? Ovatko samaa tavaraa kuin sisälle asennettavat kaihtimet vai erikoisvalmisteisia?

        Lumonilta saat tilaamiisi parvekelaseihin myös kaihtimet mittojen mukaan tehtyinä, asennettuina paikoilleen. Ne eivät ole samanlaiset kuin sisätiloihin asennettavat, vaan nimenomaan parvekelasitukseen suunnitellut.


      • jali
        lupa jo on kirjoitti:

        Eli jos talossa jo on parvekelasituksia niin uusia lupia ei tarvi. Ei tarvitse ilmoittaa myöskään isännöitsijälle. Lasitusten täytyy vaan olla samannäköiset(suunnilleen), ei välttämättä samasta firmasta.
        Katsopa googlella vaikka Helsingin kaupungin rakennusviraston ohjeista parvekelasituksesta, tai oman kuntasi/kaupungin ohjeita.

        on parasta ottaa yhteyttä ensin isännöitsijään tai hallitukseen, koska joissain taloissa lupa vaaditaan aina - riippuu yhtiöjärjestyksetä. Samalla varmasti selviää kenellä on lasitusten korjausvastuu, se voi olla joko yhtiöllä tai osakkaalla. Hankinta ei siis ole aivan niin simppeliä kuin voisi luulla ;-).


      • entso

        ..ei omaa firmaa kehuis, mutta Lumonilla se on luonnollista. Kysykää ihmiset tarjoukset useammista paikoista, mutta muistakaa ostopaikan jatkuvuus. Itselläni on Lumonit ja myrskysäällä vuotavat, niinkuin varmaan kaikki muutkin.


      • entso
        oma parveke kirjoitti:

        Kyllä, Lumonin lasit olisivat varmasti hyvät:) Nyt kuitenkin kuulin, että yleensä taloyhtiössä kaikkien on otettava samanlaiset/saman firman lasit, jotta julkisivu säilyy yhtenäisenä. Täytyy siis kysyä mistä tämän yhtiön lasit on hommattu.

        Tähän samaan liittyen kyselen vielä kaihtimista parvekkeelle. Minkähintaisia ne ovat? Kyseessä noin kolme metriä pitkä parveke ja kaihtimet tulisivat yhdelle sivulle. Onko näissä kaihtimissa sitten eroja? Saako niitä eri värisinä? Ovatko samaa tavaraa kuin sisälle asennettavat kaihtimet vai erikoisvalmisteisia?

        ..olla samanmalliset, ei missään nimessä samalta toimittajalta. Jos näin olisi niin perustaisin heti lasitusfirman ja antaisin ensimmäiselle lasit ilmaiseksi ja lopuille myisin kaksinkertaiseen hintaa. Tämä suurin ja kaunein lasitusfirma kylläkin antaa ymmärtää niin, että samaan taloon saa laittaa vain yhden valmistajan laseja, näin EI ole.


      • rkuikka

        Paitsi täällä. Lumonin lasien asennus kesti meillä noin 6 kk. Lasit ovat kyllä hyvät, mutta asennuksen puolen vuoden myöhästyminen sovitusta päivämäärästä ei oikein vakuuttanut. Asennus ei edes alkanut sopimuksessa lukevaan toimituspäivämäärään mennessä. Lisäksi puolen vuoden odottelusta sai huiman 10%:n alennuksen. Suosittelen harkitsemaan myös jotain muuta firmaa.


      • Nykyaikaa

        Tulin äsken töistä ja avasin postista tulleen Lumonin lasituslaskun. Yli 500€ kalliimpi kuin sovittu hinta ja johon laitoin nimen alle. Saas nähdä mitä rehellistä huomenna Lumonilta vastataan.


      • X3X3
        tietää kirjoitti:

        isännöitsijä tietää ,mistä yhtiöstä parvekelasit on tilattu . Jos kaikilla pitää olla samanlaiset.

        luin jostain että Lumon maksaa taloyhtiöiden isännöitsijöille provikkaa, että nämä hommaisivat lasituskauppaa. Eihän isännöitsijöiden pitäisi olla puolueellisia näissä asioissa?


      • minä tiedän
        oma parveke kirjoitti:

        Kyllä, Lumonin lasit olisivat varmasti hyvät:) Nyt kuitenkin kuulin, että yleensä taloyhtiössä kaikkien on otettava samanlaiset/saman firman lasit, jotta julkisivu säilyy yhtenäisenä. Täytyy siis kysyä mistä tämän yhtiön lasit on hommattu.

        Tähän samaan liittyen kyselen vielä kaihtimista parvekkeelle. Minkähintaisia ne ovat? Kyseessä noin kolme metriä pitkä parveke ja kaihtimet tulisivat yhdelle sivulle. Onko näissä kaihtimissa sitten eroja? Saako niitä eri värisinä? Ovatko samaa tavaraa kuin sisälle asennettavat kaihtimet vai erikoisvalmisteisia?

        Väärää tietoo ei tarvitse olla samaa merkkiä vaan kun ne on samanlaiset ja näyttää ulos samalt ja lasi jako on sama niin se riittää.
        toi on vaan lumonin keksimä myyntikikka joka on täyttä soopaa.......www.parvekelasit.suntuubi.com


      • kaikki merkit
        lumon.fi kirjoitti:

        Lumonilta saat tilaamiisi parvekelaseihin myös kaihtimet mittojen mukaan tehtyinä, asennettuina paikoilleen. Ne eivät ole samanlaiset kuin sisätiloihin asennettavat, vaan nimenomaan parvekelasitukseen suunnitellut.

        Kaihtimet kaikkiin merkkeihin asennettuna meiltä

        www.parvekelasit.suntuubi.com


      • backdoorman

        Oletko tavannut Lumonin asikkaita esim Libanonista tai Kanadasta..? kun noin hyvin tiedät asiakastyytyväisyyden, hohhoijaa :()


      • valkkariputeli
        tietoa saanut kirjoitti:

        Isännöitsijät on palkattuja työntekijöitä. Kysy ihmeessä reilusti haluamasi asiat heiltä.

        Monet isännöitsijät ovat lopen kyllästyneitä elämäänsä ja täysiä mulkeroita... aika monta olen niitä tavannut ja erittäin vähän asiallisia. Toki isännöitsijä menee vaihtoo taloyhtiössä jos hommat ei skulaa, kukaan ei ole korvaamaton ei edes isännöitsijä.


      • valot sammuu
        lumon.fi kirjoitti:

        Lumonilta saat tilaamiisi parvekelaseihin myös kaihtimet mittojen mukaan tehtyinä, asennettuina paikoilleen. Ne eivät ole samanlaiset kuin sisätiloihin asennettavat, vaan nimenomaan parvekelasitukseen suunnitellut.

        NIKA:lta saat myös parvekeverhot mittojen mukaan NIKA-Parvekelaseihin. Ja kyseessä nimenomaan parvekelasitukseen suunniteltu tuote, ei kaihdin.


      • PH
        X3X3 kirjoitti:

        luin jostain että Lumon maksaa taloyhtiöiden isännöitsijöille provikkaa, että nämä hommaisivat lasituskauppaa. Eihän isännöitsijöiden pitäisi olla puolueellisia näissä asioissa?

        Tää tais olla joku läppä! Olen Lumonilla töissä ja tiedän hyvin tarkkaan, että Lumon ei maksa mitään ulkopuolisille. Myyjätkin joutuvat maksamaan työpaidoistaan, koska verottaja verottaa niitä palkkana ja niitä ei voi lain mukaan antaa. Aika outoa sinänsä.


      • justnii
        lumon.fi kirjoitti:

        Lumonilta saat tilaamiisi parvekelaseihin myös kaihtimet mittojen mukaan tehtyinä, asennettuina paikoilleen. Ne eivät ole samanlaiset kuin sisätiloihin asennettavat, vaan nimenomaan parvekelasitukseen suunnitellut.

        Ei niitä Lumonilta saa vaan Lumonin kautta. Aivan toivottoman kalliita verattuna kilpailijoiden verhoihin. Kysykää ihmeessä tarjous myös muualta.


      • bona fide
        X3X3 kirjoitti:

        luin jostain että Lumon maksaa taloyhtiöiden isännöitsijöille provikkaa, että nämä hommaisivat lasituskauppaa. Eihän isännöitsijöiden pitäisi olla puolueellisia näissä asioissa?

        Nyt vähän jarrua hyvät ihmiset. Toivon, ettei kenenkään taloyhtiössä isännöitsijä tee yksin päätöksiä yhtiön korjaushankkeista. Lisäksi työpaitoja verotetaan luontoisetuna henkilökohtaisessa verotuksessa eli siis tulona. Tällekin löytyy laista ja hallituksen esityksistä perustelut, joihin voi tutustua osoitteessa finlex.fi. Asian ytimessä oli kuitenkin parvekelasit. Itselläni kokemusta ainoastaan Lumoneista viiden vuoden takaa. Muutaman vuoden kateltiin ja hyvinä pidettiin. Ei kyllä päästänyt juuri koskaan vettä tai lunta parvekkeelle. Tosin parvekkeemme oli kerrostalon sisäpihan puolella nurkassa ja vieläpä syvennyksessä, joten tarkemmin ajatellen erittäin suojaisassa paikassa. Kaikesta huolimatta tuuli ja tuisku koetteli meidänkin lasejamme - asuimme Helsingin Laajasalossa. Se on suuri saari, ja kyllä sen selkeästi aisti, että meri on lähellä silloin kun kelit olivat huonot. Meidän lumonit pitivät parvekkeemme kuivana ja toimivat aina moitteettomasti. Minkäänlaisia huoltotoimenpiteitä pesua lukuunottamatta ei tehty kertaakaan. Tuntuivat jämäkiltä eivätkä koskaan nitisseet tai harannut vastaan. Olivat myös vahvat ja kestivät rajumpaakin otetta. Tämän päivän hintoihin en ole perehtynyt, mutta voin vakuuttaa, että olivat varmasti hintansa arvoiset, kun huomioidaan se, kuinka paljon harmittaa, kun jokatapauksessa hintavat lasit eivät toimi kunnolla tai päästävät sään läpi. Sille vitutuksen määrälle on vaikea laskea hintaa, ja joitakin se vituttaa paljon ja loppuja niin paljon, että ne aina smoothistí rullaavat Lumonit olis valinta, jos uudestaan sais päättää. Word! And I´m out.


      • alastikko hommiin?
        PH kirjoitti:

        Tää tais olla joku läppä! Olen Lumonilla töissä ja tiedän hyvin tarkkaan, että Lumon ei maksa mitään ulkopuolisille. Myyjätkin joutuvat maksamaan työpaidoistaan, koska verottaja verottaa niitä palkkana ja niitä ei voi lain mukaan antaa. Aika outoa sinänsä.

        Mitenkä on mahdollista?? koska työvaatteet on työpaikan hommattava!


      • tasapuolisuutta
        valkkariputeli kirjoitti:

        Monet isännöitsijät ovat lopen kyllästyneitä elämäänsä ja täysiä mulkeroita... aika monta olen niitä tavannut ja erittäin vähän asiallisia. Toki isännöitsijä menee vaihtoo taloyhtiössä jos hommat ei skulaa, kukaan ei ole korvaamaton ei edes isännöitsijä.

        Jaa jaa. Kummassakohan ihmislajissa on enemmän mulkeroita, isännöitsijöissä vai
        talojen asukkaissa? Omasta puolestani voin sanoa, että en ole tavannut yhtään mulkeroisännöitsijää, vaan sivistyneitä ja kohteliaita ammattilaisia. Naapuriasukkaissa sen sijaan on löytynyt jos jonkinlaista "mulkeroa", tyhjän natkuttajaa ja asiantuntematonta besserwisseriä.....


      • yksmulkero
        tasapuolisuutta kirjoitti:

        Jaa jaa. Kummassakohan ihmislajissa on enemmän mulkeroita, isännöitsijöissä vai
        talojen asukkaissa? Omasta puolestani voin sanoa, että en ole tavannut yhtään mulkeroisännöitsijää, vaan sivistyneitä ja kohteliaita ammattilaisia. Naapuriasukkaissa sen sijaan on löytynyt jos jonkinlaista "mulkeroa", tyhjän natkuttajaa ja asiantuntematonta besserwisseriä.....

        Kumpaakohan ihmislajia edustat? Luulen,että mielestäsi sitä sivisty-
        neenpää ja fiksumpaa.Mutta kysymyshän ei ole siitä kummassako niitä "mulkeroita"on enenmän tai vähemmän.Koska suhde muuhun väestöön on epätasapainossa.
        Isännöitsijähän pitäisi olla asukkaiden "RENKI" taloyhtiössä.
        Ja yleensä hän toimii aina enenmistön mielipiteen mukaan,vaikka vastaan olisivat muut lait ja säädökset.
        Otampa omakohtaisen esimerkin kun niin kehut niitä omia rakasta-
        miasi "Mulkeroita".
        Pyysin aikanaan lupaa suojautua taloyhtiön hallitukselta,parveke-
        tupakoinnilta ja krillauskäryiltä.Asiaan suhtauduttiin leväperäisesti
        niin hallituksen kuin isännöitsijänkin taholta.
        Otin yhteyttä terveystarkastajaan,joka vaati isännöitsijää ilmoitta-
        maan mitä tullaan tekemään asian hyväksi.
        Mitä tämä "ihannoimasi ammattikunta"sai aikaan?
        Valehteli terveystarkastajalle,että kyseinen pariskunta tupakoi vain
        liesikuvun alla,talon vastakkaisella sivulla.Häneen ei edes vaikut-
        tanut haiseva 20sm korkea natsapurkki parvekkeella,josta hänelle
        dokumentoitiin.
        Tuli kevään yhtiökokous,tämä surkimus sanoi itsensä irti,vedoten
        luottamuspulaan.Tämä on tätä suomalaista johtamistyyliä,em mää
        mitään virhettä oo tehny. Mutta pääasia,että sain oikeutta


      • Weskuilija

        Kyllä isännöitsijät ottavat maasurahaa, kuten muutkin rakentamiseen vaikuttajat. Parhaissa tapauksissa isännöitsijä jakaa saamansa hyvää hallituksille, jolloin keikansaaja on varma.


      • Anonyymi
        backdoorman kirjoitti:

        Oletko tavannut Lumonin asikkaita esim Libanonista tai Kanadasta..? kun noin hyvin tiedät asiakastyytyväisyyden, hohhoijaa :()

        Käytä nyt järkeäsi! Kyllä firmassa tiedettäisiin, jos reklamaatioita olisi tullut! Ja jos koko ajan viedään lisää, niin eiköhän sekin jotain kerro.


      • Anonyymi
        The Rat kirjoitti:

        Itselläkin olisi parvekelasit hankinnassa.

        Taloyhtiössä on osaan kämpistä hommattu parvekelasit ennen kuin sinne muutin. Jostain syystä kyseisen asunnon omistaja ei niitä halunnut... :)

        Mutta kysymys, keneltä tulisi tiedustella näistä sallituista laseista? Huoltomieheltä? Taloyhtiön hallitukselta? Isännöitsijältä?

        Jotenkin hankala mieltää kenelle tuo kuuluu - tai siis taloyhtiölle tietysti, mutta ei oikein viitsisi hallituksen puheenjohtajan ovikelloa mennä pimputtelemaan. :)

        Kuule, ei ne muutkaan asiakkaat oo ilmaiseksi parvelasitustaan saanut, ite ovat ne maksaneet. Osta sinäkin. Jos asut vuokralla, niin et kai niin hullu oo, että siihen menisit ostamaan. Mutta jos asut omassa, niin ilmoitat isännöitsijälle, joka antaa luvan ja sitten vaan 4000-5000 pöytään.


      • Anonyymi
        lupa jo on kirjoitti:

        Eli jos talossa jo on parvekelasituksia niin uusia lupia ei tarvi. Ei tarvitse ilmoittaa myöskään isännöitsijälle. Lasitusten täytyy vaan olla samannäköiset(suunnilleen), ei välttämättä samasta firmasta.
        Katsopa googlella vaikka Helsingin kaupungin rakennusviraston ohjeista parvekelasituksesta, tai oman kuntasi/kaupungin ohjeita.

        Muutosilmoitus isännöitsijälle pitää tehdä, ainakin v 2023 piti tehdä. Muuten ei tarvitse lupia kysellä.


    • 7 metrin parveke

      Pitkä parveke ja lasitus nmaksoi noin 3100 euroa kesällä 2005.

      • tiedustelija

        miten voi olla mahdollista että sinulla maksoi lasit noin paljon? huomasin itse juuri että meidän parveke on saman kokoinen ja sain työkaverini kautta ( kiitos eppu!) erittäin mukavan oloisen kaverin puhelin numeron ja päätin kokeilla mitä on ostaa lasitus pien yrittäjältä. olen todella onnellinen vissiin kun päädyin kokeilemaan. takuu asiat tämä kyseinen kaveri hoitaa todella upeasti kun minulla oli alussa ongelmia saada lasitus auki soitin kaverille joka asensi lasit. hän tuli jo seuraavana päivänä ja vika olikin käyttäjässä. tämä ei kuitenkaan maksanut mitään. niin ja lasitukseni maksoi 2650€


      • Takuu?
        tiedustelija kirjoitti:

        miten voi olla mahdollista että sinulla maksoi lasit noin paljon? huomasin itse juuri että meidän parveke on saman kokoinen ja sain työkaverini kautta ( kiitos eppu!) erittäin mukavan oloisen kaverin puhelin numeron ja päätin kokeilla mitä on ostaa lasitus pien yrittäjältä. olen todella onnellinen vissiin kun päädyin kokeilemaan. takuu asiat tämä kyseinen kaveri hoitaa todella upeasti kun minulla oli alussa ongelmia saada lasitus auki soitin kaverille joka asensi lasit. hän tuli jo seuraavana päivänä ja vika olikin käyttäjässä. tämä ei kuitenkaan maksanut mitään. niin ja lasitukseni maksoi 2650€

        Niin tarkoitatko siis, että kaveri myy samoja laseja kuin muutkin ja 20% halvemmalla:)
        Eiköhän se ero ole laadussakin ja mitä takuuseen tulee niin yleensä nää pienyrittäjät tahtoo kadota parin vuoden yrittämisen jälkeen. Varaosiakaan ei niiden laseihin tahdo saada kun mallit muuttuvat päivittäin....myyvät sellaisia kokoonpanoja. Haalivat osat pitkin maailmaa mistä halvimmalla saavat ja laadusta viis...


      • tyytymätön
        Takuu? kirjoitti:

        Niin tarkoitatko siis, että kaveri myy samoja laseja kuin muutkin ja 20% halvemmalla:)
        Eiköhän se ero ole laadussakin ja mitä takuuseen tulee niin yleensä nää pienyrittäjät tahtoo kadota parin vuoden yrittämisen jälkeen. Varaosiakaan ei niiden laseihin tahdo saada kun mallit muuttuvat päivittäin....myyvät sellaisia kokoonpanoja. Haalivat osat pitkin maailmaa mistä halvimmalla saavat ja laadusta viis...

        niin.. kylläpä täällä näyttää ahkerasti lumonin henkilökunta vastailevan viesteihin?? En nyt tiedä siitä avaimet-käteen periaatteesta.. Mullakin on heppu jo 2 päivää asentanut laseja? Äsken röökillä käydessäni huomasin että yhdestä sivusta "on unohtuntut" pellitykset kokonaan ja yhden lasin ja seinän välissä on monen cm:n aukko? Todella laadukasta työtä? Hyvin on lumon kouluttanu asentajansa? Puolet tavaroista unohtuu asentaa, ja toimituskin myöhässä. Tuttavalta, yrittäjältä olisin saanut lasit 700€ halvemmalla kuin lumonilta. Takuu ihan sama kuin lumonilla. Että vaikka yrittäjä parin vuoden päästä firmansa lopettaisikin, niin ei sitä takuuta olisi lumonillakaan enään muutaman vuoden päästä jäljellä! Olipas asentaja heppu saanut myös uuden laminaattilattianikin paskaseks, ei paljon remppamiehiä kiinnosta toisen koti! En todellakaan aio maksa täyttä hintaa!!


      • Yrittaja
        tyytymätön kirjoitti:

        niin.. kylläpä täällä näyttää ahkerasti lumonin henkilökunta vastailevan viesteihin?? En nyt tiedä siitä avaimet-käteen periaatteesta.. Mullakin on heppu jo 2 päivää asentanut laseja? Äsken röökillä käydessäni huomasin että yhdestä sivusta "on unohtuntut" pellitykset kokonaan ja yhden lasin ja seinän välissä on monen cm:n aukko? Todella laadukasta työtä? Hyvin on lumon kouluttanu asentajansa? Puolet tavaroista unohtuu asentaa, ja toimituskin myöhässä. Tuttavalta, yrittäjältä olisin saanut lasit 700€ halvemmalla kuin lumonilta. Takuu ihan sama kuin lumonilla. Että vaikka yrittäjä parin vuoden päästä firmansa lopettaisikin, niin ei sitä takuuta olisi lumonillakaan enään muutaman vuoden päästä jäljellä! Olipas asentaja heppu saanut myös uuden laminaattilattianikin paskaseks, ei paljon remppamiehiä kiinnosta toisen koti! En todellakaan aio maksa täyttä hintaa!!

        Mistähän tää tuttavayrittäjä ne lasit hommaa?
        Outoa keskustelua täällä puolin ja toisin..itse ostan sieltä missä tiedän, että myös lasit todella tulevat samasta firmasta.
        Näitä tuttavayrittäjiä on alalla kuin alalla ja aina ne myy "ihan samanlaisia" kuin muutkin, sitten kun on toimituksen aika niin asentelevat mitä sattuu. Terveisiä vaan tälle tuttavayrittäjälle...ei onnistunut sun mainostemppusi:)
        Ettei olis sama tuttavayrittäjä, joka tekee näitä muitakin rakennushommia?


      • rimpeli

      • Hans G
        rimpeli kirjoitti:

        Oma parvekkeeni kustansi 1990e. Tekijänä http://www.glascon.fi

        Mahtaako pitkät välimatkat aiheuttaa lisäkukuja? Ruuhka-suomessa saa parempaa tuotetta vähintään
        200 € edullisemmin. Ja tarvittaessa myös pohjoisessa......


      • öyskis
        tyytymätön kirjoitti:

        niin.. kylläpä täällä näyttää ahkerasti lumonin henkilökunta vastailevan viesteihin?? En nyt tiedä siitä avaimet-käteen periaatteesta.. Mullakin on heppu jo 2 päivää asentanut laseja? Äsken röökillä käydessäni huomasin että yhdestä sivusta "on unohtuntut" pellitykset kokonaan ja yhden lasin ja seinän välissä on monen cm:n aukko? Todella laadukasta työtä? Hyvin on lumon kouluttanu asentajansa? Puolet tavaroista unohtuu asentaa, ja toimituskin myöhässä. Tuttavalta, yrittäjältä olisin saanut lasit 700€ halvemmalla kuin lumonilta. Takuu ihan sama kuin lumonilla. Että vaikka yrittäjä parin vuoden päästä firmansa lopettaisikin, niin ei sitä takuuta olisi lumonillakaan enään muutaman vuoden päästä jäljellä! Olipas asentaja heppu saanut myös uuden laminaattilattianikin paskaseks, ei paljon remppamiehiä kiinnosta toisen koti! En todellakaan aio maksa täyttä hintaa!!

        Juu totta, että Lumonin takuu ei ole voimassa sen 5 vuoden päästä asennuksesta, mutta varaosia ja huollon niille saa kuitenkin vielä vuosien ja vuosien päästä. Eihän se sitä tarkoita, että kun takuu menee umpeen, niin laseja ei enää huolleta. Ei hyvvää päevää...


      • hartsa505
        tyytymätön kirjoitti:

        niin.. kylläpä täällä näyttää ahkerasti lumonin henkilökunta vastailevan viesteihin?? En nyt tiedä siitä avaimet-käteen periaatteesta.. Mullakin on heppu jo 2 päivää asentanut laseja? Äsken röökillä käydessäni huomasin että yhdestä sivusta "on unohtuntut" pellitykset kokonaan ja yhden lasin ja seinän välissä on monen cm:n aukko? Todella laadukasta työtä? Hyvin on lumon kouluttanu asentajansa? Puolet tavaroista unohtuu asentaa, ja toimituskin myöhässä. Tuttavalta, yrittäjältä olisin saanut lasit 700€ halvemmalla kuin lumonilta. Takuu ihan sama kuin lumonilla. Että vaikka yrittäjä parin vuoden päästä firmansa lopettaisikin, niin ei sitä takuuta olisi lumonillakaan enään muutaman vuoden päästä jäljellä! Olipas asentaja heppu saanut myös uuden laminaattilattianikin paskaseks, ei paljon remppamiehiä kiinnosta toisen koti! En todellakaan aio maksa täyttä hintaa!!

        1 15=16


      • Hartsa505
        hartsa505 kirjoitti:

        1 15=16

        Täällä Nummelassa jatketaan vain pellillä ja homma on se näköistä? Mm. majatupa oy:sså. Täällä on sellainen hallitus joka antaa kaikessa periksi. On tosi törkeet parvekkeet vaikka on asentamat lasitukset??


    • metriä

      Onkohan sillä leveydellä miten suuri merkitys hintaan?
      Mitähän tuo 4 metrinen maksaisi.

      • vaikuttaa

        Hintaan vaikuttaa leveys, korkeus, lasien lukumäärä, profiilien väri, lasin sävy ym. kannattaa pyytää tarjous, sehän ei velvoita ostamaan.


      • iav

        Meidän parveke 3,8 m. Saatiin juuri tarjous. Tilaajia 5-9 1520 e ja jos tilaajia yli 10 1460 e.


      • kysykää muiltakin
        iav kirjoitti:

        Meidän parveke 3,8 m. Saatiin juuri tarjous. Tilaajia 5-9 1520 e ja jos tilaajia yli 10 1460 e.

        Meilläkin on 3,8 m levee parveke, korkeus 1,6 ja sit tulee kuulema vain vesipelti. Hinta 1 200,-.
        Tarjoaja ei ole se suurin. Kyselkää hyvät ihmiset tarjouksia, ei se Lumon ainut ole


      • mik
        kysykää muiltakin kirjoitti:

        Meilläkin on 3,8 m levee parveke, korkeus 1,6 ja sit tulee kuulema vain vesipelti. Hinta 1 200,-.
        Tarjoaja ei ole se suurin. Kyselkää hyvät ihmiset tarjouksia, ei se Lumon ainut ole

        Yksi ja tärkein neuvo minkä annan on sellainen että olkaa vailla nähdä malli ja etenkin se että miten lasituslista on kiinnitetty lasiin onko läpi lasin niitattu EI MUUTEN PYSY LIIMALLA EIKA MILLÄÄN MASSALLA JA KAHDEN VUODEN PÄÄSTÄ ON LASITUSLISTAT IRTI ON MUUTEN TOSI!!


      • NIk24
        mik kirjoitti:

        Yksi ja tärkein neuvo minkä annan on sellainen että olkaa vailla nähdä malli ja etenkin se että miten lasituslista on kiinnitetty lasiin onko läpi lasin niitattu EI MUUTEN PYSY LIIMALLA EIKA MILLÄÄN MASSALLA JA KAHDEN VUODEN PÄÄSTÄ ON LASITUSLISTAT IRTI ON MUUTEN TOSI!!

        Nika kuulemma niittaa lasilistan muista en tiedä.


      • jaska jokunen
        kysykää muiltakin kirjoitti:

        Meilläkin on 3,8 m levee parveke, korkeus 1,6 ja sit tulee kuulema vain vesipelti. Hinta 1 200,-.
        Tarjoaja ei ole se suurin. Kyselkää hyvät ihmiset tarjouksia, ei se Lumon ainut ole

        eli keneltä otit ton tarjouksen?


      • kutti!
        NIk24 kirjoitti:

        Nika kuulemma niittaa lasilistan muista en tiedä.

        Eipä ole! Ylhäällä joku "teflon tappi" ja alhaalla liima!
        Omat on lumonilta ja niissä näkyy olevan niittejä 2 ylhäällä ja 2 alhaalla per lasi.
        P.S Ennen hankintaa pyysin nähdä mallit esitteet ja tarjoukset.
        Malleissa selkeä ero lumonin hyväksi ja hinta eroa ei ollut paljon, mutta mutta... se laatu ratkaisi tilauksen lumonin hyväksi.
        lisäksi Lumon parvekelasi toimitus sisälsi kaikki pellit ja on yhtiön itse valmistama tuote ja omat asentajat.
        Lisäksi lumon on yrityksenä terve mitä tulee yritystieto rekisterin tietoihin.


      • Laatua
        kysykää muiltakin kirjoitti:

        Meilläkin on 3,8 m levee parveke, korkeus 1,6 ja sit tulee kuulema vain vesipelti. Hinta 1 200,-.
        Tarjoaja ei ole se suurin. Kyselkää hyvät ihmiset tarjouksia, ei se Lumon ainut ole

        Taitaa olla Lumonin kilpilijat liikkeellä? Varokaa ottamasta niitä halvimpia NIKA-laseja, joita kaverini osti....Lasit vuotaa kuin seula ja toimitus asentajia myöten oli todella amatöörimäistä. Jättivät mm. asentamatta tärkeitä peltejä, että siitäköhän se halvempi hinta tuli. Ja lasit on toiminnaltaan muutenkin huonommat. Siis jos haluaa Ladan Toyotan hinnalla,silloin NIKA. Jos taas AUDIN:) silloin LUMON!
        Ja en ole Lumonin miehiä selvyyden vuoksi!


      • ladan ostanut
        Laatua kirjoitti:

        Taitaa olla Lumonin kilpilijat liikkeellä? Varokaa ottamasta niitä halvimpia NIKA-laseja, joita kaverini osti....Lasit vuotaa kuin seula ja toimitus asentajia myöten oli todella amatöörimäistä. Jättivät mm. asentamatta tärkeitä peltejä, että siitäköhän se halvempi hinta tuli. Ja lasit on toiminnaltaan muutenkin huonommat. Siis jos haluaa Ladan Toyotan hinnalla,silloin NIKA. Jos taas AUDIN:) silloin LUMON!
        Ja en ole Lumonin miehiä selvyyden vuoksi!

        ostin tuossa 5vuotta sitten ladan ja ei ole tarvinnut aamulla viritellä naruja tolpan ja auton väliin bensaa vie pikkusen enemmän kuin edellinen vm-80 audi80 1.6l. et jos siihen vertaan niin taidan kevään tiimellyksessä tilata sitten ne nika lasit eipähän tarvitse ruveta korjailemaan ihan heti =). todella tyytyväinen ladan omistaja olen. tämä palsta sai minut muuttamaan käsitykseni parvekelaseista!

        LUKEKAAS IHMISET VÄHÄN NÄITÄ JUTTUJA!


      • ÄRSYTTÄÄ
        kutti! kirjoitti:

        Eipä ole! Ylhäällä joku "teflon tappi" ja alhaalla liima!
        Omat on lumonilta ja niissä näkyy olevan niittejä 2 ylhäällä ja 2 alhaalla per lasi.
        P.S Ennen hankintaa pyysin nähdä mallit esitteet ja tarjoukset.
        Malleissa selkeä ero lumonin hyväksi ja hinta eroa ei ollut paljon, mutta mutta... se laatu ratkaisi tilauksen lumonin hyväksi.
        lisäksi Lumon parvekelasi toimitus sisälsi kaikki pellit ja on yhtiön itse valmistama tuote ja omat asentajat.
        Lisäksi lumon on yrityksenä terve mitä tulee yritystieto rekisterin tietoihin.

        MIKSI tyhmää kirjoittakaa lumonin edustaja rehellisesti nimenne. tähtähän näkee jo suoraan että tämä on jonku teidän kirjoittamaa. en ole itse ikinä kuullutkaan mistään teflon napista joten ei moni muukaan asiakas. itse olen kiilto tehtaassa töissä ja tiedän noista liima laaduista aikas paljon joten on sellaisia liimoja ja jopa pelkkä silikooni pitää jo lasin kiinni listoissa. joten minä ainakin kysyn millä liimalla koottu ennen kuin rupeisin niiteistä höyryämään. mitä virkaa niitillä on jos lasi irtoaa liimauksesta? no tyhmäkin huijaa! pakkohan silloin on lasin jäädä niitin varaan, entäs kun se lasi heiluu sitten niitin varassa 10v kysyn vaan. muutaman millin varassa 10v pyh eiköhän se alas tule jos ei kokonaisena niin palasina? kukas tähän vastaa?


      • Heh
        ladan ostanut kirjoitti:

        ostin tuossa 5vuotta sitten ladan ja ei ole tarvinnut aamulla viritellä naruja tolpan ja auton väliin bensaa vie pikkusen enemmän kuin edellinen vm-80 audi80 1.6l. et jos siihen vertaan niin taidan kevään tiimellyksessä tilata sitten ne nika lasit eipähän tarvitse ruveta korjailemaan ihan heti =). todella tyytyväinen ladan omistaja olen. tämä palsta sai minut muuttamaan käsitykseni parvekelaseista!

        LUKEKAAS IHMISET VÄHÄN NÄITÄ JUTTUJA!

        Heh!

        Ai sä ostat käytettyjä? Huom. vertaukseni koski siis uusia laseja ja siinä Lumonissa ei kuulemma tarvii naruja vedellä vaan on kahvalla avautuva?

        Mitä taas autoihin tulee niin vm 80 autoja en ostaisi minkään merkkisiä ja Ladaa en uuttakaan=)


      • Nikabluffi
        ÄRSYTTÄÄ kirjoitti:

        MIKSI tyhmää kirjoittakaa lumonin edustaja rehellisesti nimenne. tähtähän näkee jo suoraan että tämä on jonku teidän kirjoittamaa. en ole itse ikinä kuullutkaan mistään teflon napista joten ei moni muukaan asiakas. itse olen kiilto tehtaassa töissä ja tiedän noista liima laaduista aikas paljon joten on sellaisia liimoja ja jopa pelkkä silikooni pitää jo lasin kiinni listoissa. joten minä ainakin kysyn millä liimalla koottu ennen kuin rupeisin niiteistä höyryämään. mitä virkaa niitillä on jos lasi irtoaa liimauksesta? no tyhmäkin huijaa! pakkohan silloin on lasin jäädä niitin varaan, entäs kun se lasi heiluu sitten niitin varassa 10v kysyn vaan. muutaman millin varassa 10v pyh eiköhän se alas tule jos ei kokonaisena niin palasina? kukas tähän vastaa?

        Se on hyvä seurata tätä palstaa kun Nikan myyjä yrittää kaikella bluffilla puolustaa omia rimpuloitaan. Kerran erehdyin ostamaan ja toista ei tule. Se ylätappi ei todellakaan ole edes teflonia ja lasit oli liimalla kiinni ja nyt muutaman vuoden jälkeen helisevät....huoltoa vaan ei kuulu. Helinä kuulemma kuuluu asiaan,että se niistä Nika-laseista.


      • Juki
        ÄRSYTTÄÄ kirjoitti:

        MIKSI tyhmää kirjoittakaa lumonin edustaja rehellisesti nimenne. tähtähän näkee jo suoraan että tämä on jonku teidän kirjoittamaa. en ole itse ikinä kuullutkaan mistään teflon napista joten ei moni muukaan asiakas. itse olen kiilto tehtaassa töissä ja tiedän noista liima laaduista aikas paljon joten on sellaisia liimoja ja jopa pelkkä silikooni pitää jo lasin kiinni listoissa. joten minä ainakin kysyn millä liimalla koottu ennen kuin rupeisin niiteistä höyryämään. mitä virkaa niitillä on jos lasi irtoaa liimauksesta? no tyhmäkin huijaa! pakkohan silloin on lasin jäädä niitin varaan, entäs kun se lasi heiluu sitten niitin varassa 10v kysyn vaan. muutaman millin varassa 10v pyh eiköhän se alas tule jos ei kokonaisena niin palasina? kukas tähän vastaa?

        No kyllähän se on niin että oletpa mikä liima mies tahansa niin alumiini lasituslista elää lämpötilojen vaihtelusta ihan eri lailla kuin lasi. Eli liimalla ne ei kyllä pelkästään monta vuotta pysy varsinkaan auringon puolella taloa. Mitä tulee siihen lumonin niittaukseen niin lasissa on reikä jossa on nylon holkki ja sen läpi niitti tai rst ruuvi. Vaikka ei laitettaisi ollenkaan liimaa niin ei lasi kyllä hölkkäse siinä listassa. Ei siitä pääse mihinkään vaikka kuinka väiteltäs että Lumonin lasitus on vaan tällä hetkellä markkinoiden paras. Kansa sen äänestää ostamalla laatu tuotetta. En väitä etteikö muutkin ole laadukkaita tuotteina mutta ne ei vaan toimi niin kuin niiden pitää jos kyseessä on sisään avautuva parvekelasi järjestelmä.


      • Noppa
        Heh kirjoitti:

        Heh!

        Ai sä ostat käytettyjä? Huom. vertaukseni koski siis uusia laseja ja siinä Lumonissa ei kuulemma tarvii naruja vedellä vaan on kahvalla avautuva?

        Mitä taas autoihin tulee niin vm 80 autoja en ostaisi minkään merkkisiä ja Ladaa en uuttakaan=)

        Älytön höyryäminen siitä, kestääkö liima ja niitit ja niin edelleen. Aika monella kerrostaloasuminen kuitenkin väliaikainen vaihtoehto paremman puutteessa. Jos aikoo korkeintaa muutaman vuoden asua kerrostalossa niin tuskin kannattaa valita sitä kaikkein kalleinta Lumonin mallia. Itse valitsen halvimman minkä löydän kunhan saan tarjoukset. Esim. Asumisoikeus- ja osaomistusasunnoissa hyvityksen saa kyllä yhtälailla, oli lasien toimittaja Lumon tai joku muu. Lumonin "tarjous" 6 metriä pitkälle parvekkeelle 2500 euroa..huhhuh..Näkeehän sen vaalituloksestakin, että kun Suomessa on johonkin totuttu, se halutaan pitää, oli vikaa tai ei.


      • Ritsojako?
        Noppa kirjoitti:

        Älytön höyryäminen siitä, kestääkö liima ja niitit ja niin edelleen. Aika monella kerrostaloasuminen kuitenkin väliaikainen vaihtoehto paremman puutteessa. Jos aikoo korkeintaa muutaman vuoden asua kerrostalossa niin tuskin kannattaa valita sitä kaikkein kalleinta Lumonin mallia. Itse valitsen halvimman minkä löydän kunhan saan tarjoukset. Esim. Asumisoikeus- ja osaomistusasunnoissa hyvityksen saa kyllä yhtälailla, oli lasien toimittaja Lumon tai joku muu. Lumonin "tarjous" 6 metriä pitkälle parvekkeelle 2500 euroa..huhhuh..Näkeehän sen vaalituloksestakin, että kun Suomessa on johonkin totuttu, se halutaan pitää, oli vikaa tai ei.

        Joo osta sä vaan halvinta!
        Aika erikoinen on sun kommenttisi(taidat olla niitä halpojen ritsohen myyjiä!)
        Kun mulla on oma asunto (asuinpa siin vuoden tai kaksi) niin kyllä ostan siihen kunnon lasit,jotka myös toimii ja joissa myös takuu toimii!
        Tietysti ASO-asuntoon ostetuista lisätöistä saa palautuksen lähtiessä. Eri asia on sitten saako hyvitystä, joistain ritsoista, päinvastoin voipi olla, että joutuu irroittamaan jos on jotkut ritsat jotka ei toimi ja valmistajaakaan ei tiedä?

        Että silleen, jos sä oot niin rikas, että sulla on parin vuoden välein asuntoa vaihtaa ja ostella niihin mitä pa....aaa tahansa niin älä muille tuputa!


      • meke62
        jaska jokunen kirjoitti:

        eli keneltä otit ton tarjouksen?

        onko kenelläkään kokemusta smartglass-laseista?


      • tyytyväinen omistaja
        NIk24 kirjoitti:

        Nika kuulemma niittaa lasilistan muista en tiedä.

        lumon lasit ovat toimineet minulla ärettömän hyvin. ei valittamista laadukas tuote se on sen huomaa jo lasien hionnasta ja kiinnityksestä. onnellinen omistaja


      • vuokraemäntä
        Ritsojako? kirjoitti:

        Joo osta sä vaan halvinta!
        Aika erikoinen on sun kommenttisi(taidat olla niitä halpojen ritsohen myyjiä!)
        Kun mulla on oma asunto (asuinpa siin vuoden tai kaksi) niin kyllä ostan siihen kunnon lasit,jotka myös toimii ja joissa myös takuu toimii!
        Tietysti ASO-asuntoon ostetuista lisätöistä saa palautuksen lähtiessä. Eri asia on sitten saako hyvitystä, joistain ritsoista, päinvastoin voipi olla, että joutuu irroittamaan jos on jotkut ritsat jotka ei toimi ja valmistajaakaan ei tiedä?

        Että silleen, jos sä oot niin rikas, että sulla on parin vuoden välein asuntoa vaihtaa ja ostella niihin mitä pa....aaa tahansa niin älä muille tuputa!

        Paikkakunnallamme toimiva lasiliike tekee parvekelasituksia smart glassista. Minulla on yhdessä asunnossa ollut sellaiset. Avautuivat todella hyvin, eivät vuotaneet sateella. Ne oli tarkasti asennettu. Nyt parvekelasiton asuntoni on eri paikkakunnalla mutta käyn huomenna kysymässä tarjousta tai mahdollista jälleenmyyjää.


      • heh heh
        vuokraemäntä kirjoitti:

        Paikkakunnallamme toimiva lasiliike tekee parvekelasituksia smart glassista. Minulla on yhdessä asunnossa ollut sellaiset. Avautuivat todella hyvin, eivät vuotaneet sateella. Ne oli tarkasti asennettu. Nyt parvekelasiton asuntoni on eri paikkakunnalla mutta käyn huomenna kysymässä tarjousta tai mahdollista jälleenmyyjää.

        Ai yrittää smartti myyjä täälläkin kus...ttaa ihmisiä. Tervetuloa korjaamaan sotkusi tänne vuosaareen !!! Ihmiset tarkistakaa ainakin yrityksen luottotiedot!!! On tärkeä asia kun tämä smartti kävi laittamassa lasit ja kun ne ei toimineet niin korjausta oli turha odotella kun firman p...e ei kestänyt, oli talo jo valmiiksi niin kuralla. Kuinkahan on niiden 5:n vuoden takuun laita?? Ottakaa siis Nikalta tai Lumolta lasinne!!!!!


      • puhetta
        heh heh kirjoitti:

        Ai yrittää smartti myyjä täälläkin kus...ttaa ihmisiä. Tervetuloa korjaamaan sotkusi tänne vuosaareen !!! Ihmiset tarkistakaa ainakin yrityksen luottotiedot!!! On tärkeä asia kun tämä smartti kävi laittamassa lasit ja kun ne ei toimineet niin korjausta oli turha odotella kun firman p...e ei kestänyt, oli talo jo valmiiksi niin kuralla. Kuinkahan on niiden 5:n vuoden takuun laita?? Ottakaa siis Nikalta tai Lumolta lasinne!!!!!

        Nyt meni kyllä konkka-smart viestittäjällä hieman liian pitkälle. Smart Glass Oy on kasvanut Suomen toiseksi suurimmaksi parvekelasien valmistajaksi muutamassa vuodessa ja tasekkin on kunnossa.Oman kokemukseni mukaan hoitavat hommat varmasti kuntoon, jos vaan viestiä laitetaan.


      • Smarttti
        puhetta kirjoitti:

        Nyt meni kyllä konkka-smart viestittäjällä hieman liian pitkälle. Smart Glass Oy on kasvanut Suomen toiseksi suurimmaksi parvekelasien valmistajaksi muutamassa vuodessa ja tasekkin on kunnossa.Oman kokemukseni mukaan hoitavat hommat varmasti kuntoon, jos vaan viestiä laitetaan.

        Eikö se Smart-lasi ole tehnyt useita konkursseja ja
        vaihtanut vaan nimeä tasaisin välein. Oli joku takuulasikin jossain vaiheessa.

        Käsittääkseni firma on kohtuullisen pieni ja yhteistyössä Nixa-lasin kanssa?


      • tietoa
        Smarttti kirjoitti:

        Eikö se Smart-lasi ole tehnyt useita konkursseja ja
        vaihtanut vaan nimeä tasaisin välein. Oli joku takuulasikin jossain vaiheessa.

        Käsittääkseni firma on kohtuullisen pieni ja yhteistyössä Nixa-lasin kanssa?

        Parempi olisi antaa tälläkin palstalla tietoa, joka pitää paikkansa. Tällaiset jutut; kuulin tai käsittääkseni ovat ihan puutaheinää todellisuuden kanssa.


      • Dilledong
        tietoa kirjoitti:

        Parempi olisi antaa tälläkin palstalla tietoa, joka pitää paikkansa. Tällaiset jutut; kuulin tai käsittääkseni ovat ihan puutaheinää todellisuuden kanssa.

        Totuushan on kuitenkin nyt se, että Lumonin uusinta mallia vastaavaa ei muilla ole. Siinä on tuotteenkehitys jo aika pitkällä ja ei muut valmistajat pääse lähellekkään. Ei varmasti ole halvin vaihtoehto, mutta on todellakin laadukkain, kätevin ja toimivin parvekelasi malli. Muut yrittävät vieläkin matkia Lumonin vanhaa mallia, mutta tulevat kaukana perässä. Epäonnistuneita asennuksia ja jne. on kaikilla, mutta määrään suhtauttena vähiten Lumonilla. Jos haluat rahoillesi kunnolla vastiketta osta Lumonit! Jos haluat päästä heti halvalla varaudu jatkossa ongelmiin!!

        T: kahdessa parvekelasi firmassa työskennellyt


      • herttinen sentään!
        Smarttti kirjoitti:

        Eikö se Smart-lasi ole tehnyt useita konkursseja ja
        vaihtanut vaan nimeä tasaisin välein. Oli joku takuulasikin jossain vaiheessa.

        Käsittääkseni firma on kohtuullisen pieni ja yhteistyössä Nixa-lasin kanssa?

        Kannattaisi ottaa asioista selvää edes ihan vähän ennen moista kommentointia. Smart lasituksella ei ole mitään tekemistä minkään nixa- lasin kanssa eikä vaihdellut nimeään tasaisin väliajoin. Yrityksellä taitaa olla päin vastoin yksi parhaista parvekelasitus vaihtoehdoista tarjota asiakkailleen tänä päivänä ja se näyttää jo joitakin vähän nyppivän. . . Suomi on kateellisten maa, niinhän sitä sanotaan....


      • Venäläistä autoa
        ladan ostanut kirjoitti:

        ostin tuossa 5vuotta sitten ladan ja ei ole tarvinnut aamulla viritellä naruja tolpan ja auton väliin bensaa vie pikkusen enemmän kuin edellinen vm-80 audi80 1.6l. et jos siihen vertaan niin taidan kevään tiimellyksessä tilata sitten ne nika lasit eipähän tarvitse ruveta korjailemaan ihan heti =). todella tyytyväinen ladan omistaja olen. tämä palsta sai minut muuttamaan käsitykseni parvekelaseista!

        LUKEKAAS IHMISET VÄHÄN NÄITÄ JUTTUJA!

        Hei !

        Olen etsinyt vanhaa Lada 1200L- mallista autoa. Onko auto katsastettu? Paljonko sillä ajettu?

        Mikäli olet myymässä vanhan autosi vastaisitko minulle. Vai missä on autoliikkeesi siis Nika??

        Mulla ei ole vaihdossa autoa, mutta etsin siis retrohenkistä kesäautoa ja tosi kiva kun löysin ilmoituksesi netin kautta. Vositko laitta yhteystietosi. Maksan max. 2000EUR kunnosta riippuen.

        Pertti Kyytsönen


      • säästöä
        herttinen sentään! kirjoitti:

        Kannattaisi ottaa asioista selvää edes ihan vähän ennen moista kommentointia. Smart lasituksella ei ole mitään tekemistä minkään nixa- lasin kanssa eikä vaihdellut nimeään tasaisin väliajoin. Yrityksellä taitaa olla päin vastoin yksi parhaista parvekelasitus vaihtoehdoista tarjota asiakkailleen tänä päivänä ja se näyttää jo joitakin vähän nyppivän. . . Suomi on kateellisten maa, niinhän sitä sanotaan....

        ois tulossa remppa parvekkeelle, enkä haluais maksaa 350 purusta ja uudelleen asennuksesta, eli minkälainen homma on lasien purku asennus amatööriltä??


      • hallituksen jäsen
        meke62 kirjoitti:

        onko kenelläkään kokemusta smartglass-laseista?

        Vertasimme laatua / hintoja , tulimme siihen
        tulokseen että valitsimme sopu-lasit kun
        lumon ylihintainen


      • Pettynyt
        vuokraemäntä kirjoitti:

        Paikkakunnallamme toimiva lasiliike tekee parvekelasituksia smart glassista. Minulla on yhdessä asunnossa ollut sellaiset. Avautuivat todella hyvin, eivät vuotaneet sateella. Ne oli tarkasti asennettu. Nyt parvekelasiton asuntoni on eri paikkakunnalla mutta käyn huomenna kysymässä tarjousta tai mahdollista jälleenmyyjää.

        Koko kerrostaloyhtiössämme (uudiskohde pääkaupunkiseudulla) ja kahdessa viereisessä kerrostalossa on Smart Glass parvekelasit. Asuntoja yhteensä yli 100. Aivan surkeata laatua. Vesi vuotaa parvekkeelle joko huonosti asennetuista tiivisteistä ja sitten tiivisteet on kokonaan jätetty asentamatta. Myös lasien raot esim. ulkoseiniin olivat alunperin luokkaa 3 cm (!), jolloin ko. raoista satoivat parvekkeelle vesi ja lumi. Firma oli vain kylmästi jättänyt oleellisia listoja asentamatta. Asiasta on reklamoitu useasti, mutta tuloksetta. Ongelmia parvekelasituksien kanssa on lähes jokaisella osakkaalla. Yhdellä osakkaalla lasit eivät taas auenneet lainkaan, koska käymisväli oli jätetty liian pieniksi (alumiini laajenee esim. auringon paisteessa). Onneksi rakennuttaja tulee korjaamaan epäkohdat, koska Dum Glass ei korjaa jälkiään. Varokaa siis hyvät ihmiset tätä Smart Glass firmaa.


      • jo
        ÄRSYTTÄÄ kirjoitti:

        MIKSI tyhmää kirjoittakaa lumonin edustaja rehellisesti nimenne. tähtähän näkee jo suoraan että tämä on jonku teidän kirjoittamaa. en ole itse ikinä kuullutkaan mistään teflon napista joten ei moni muukaan asiakas. itse olen kiilto tehtaassa töissä ja tiedän noista liima laaduista aikas paljon joten on sellaisia liimoja ja jopa pelkkä silikooni pitää jo lasin kiinni listoissa. joten minä ainakin kysyn millä liimalla koottu ennen kuin rupeisin niiteistä höyryämään. mitä virkaa niitillä on jos lasi irtoaa liimauksesta? no tyhmäkin huijaa! pakkohan silloin on lasin jäädä niitin varaan, entäs kun se lasi heiluu sitten niitin varassa 10v kysyn vaan. muutaman millin varassa 10v pyh eiköhän se alas tule jos ei kokonaisena niin palasina? kukas tähän vastaa?

        No liimakauppias, ei kai vain ole teidän liimalla liimattu, kun 5 vuotta vanhasta lasituksesta irtoaa lista? Kai siinä muillakin asioilla on merkitystä kuin liima laadulla! Lasi ei paljon elä, mutta alumiini laajenee ja kutistuu. voi olla monta milliä liike ja kun tahti on eri lasilla ja alumiinilla, niin eipä pysykään varmasti. Riski se on pelkkä liima. Lisäksi millainen pinta on listan sisäpuolella jne.


      • ek1
        Noppa kirjoitti:

        Älytön höyryäminen siitä, kestääkö liima ja niitit ja niin edelleen. Aika monella kerrostaloasuminen kuitenkin väliaikainen vaihtoehto paremman puutteessa. Jos aikoo korkeintaa muutaman vuoden asua kerrostalossa niin tuskin kannattaa valita sitä kaikkein kalleinta Lumonin mallia. Itse valitsen halvimman minkä löydän kunhan saan tarjoukset. Esim. Asumisoikeus- ja osaomistusasunnoissa hyvityksen saa kyllä yhtälailla, oli lasien toimittaja Lumon tai joku muu. Lumonin "tarjous" 6 metriä pitkälle parvekkeelle 2500 euroa..huhhuh..Näkeehän sen vaalituloksestakin, että kun Suomessa on johonkin totuttu, se halutaan pitää, oli vikaa tai ei.

        Ymmärrän ajatuksesi, mutta kokemuksesta voin sanoa, että jotkut lasit eivät avaudu helposti edes uutena ja jotkut on suunniteltu niin että pelottaa tuleeko ne niskaan. Toimin kiinteistöhuoltomiehenä ja näen kaikennäköisiä yritelmiä!
        Toisin sanoen ainut koino varmistaa, että lasit ovat hintansa arvoiset on NÄHDÄ MALLI jossakin. Myyjällä luulisi olevan uusin malli, koska saman firman lasit voivat olla aika erilaisia vanhemmat ja uudemmat. Mallista kannattaa katsoa mm. miten lasit avautuvat kokeilemalla, miten lasielementit on kiinnitetty yläkiskoon ja miten lasilistat ovat kiinni. Lasilistoja olen joutunut liimailemaan takaisin parikertaa, mutta ei ne oikein tahdo pysyä. Joissakin mailleissa on aika haprasta muoviosaa ja lasit ovat niitten varassa.
        Eli tutustu rakenteeseen hyvin tarkasti, ennen kuin ostat. Älä osta pelkällä mielikuvalla, vaan saada kokeilla laseja itse. Ikävä nähdä asukkaita, jotka ovat vain ostaneet lasinsa pelkän mielikuvan varassa ja sitten kun lasitus tulee, se ei toimi hyvin.


      • parvekelilli
        Pettynyt kirjoitti:

        Koko kerrostaloyhtiössämme (uudiskohde pääkaupunkiseudulla) ja kahdessa viereisessä kerrostalossa on Smart Glass parvekelasit. Asuntoja yhteensä yli 100. Aivan surkeata laatua. Vesi vuotaa parvekkeelle joko huonosti asennetuista tiivisteistä ja sitten tiivisteet on kokonaan jätetty asentamatta. Myös lasien raot esim. ulkoseiniin olivat alunperin luokkaa 3 cm (!), jolloin ko. raoista satoivat parvekkeelle vesi ja lumi. Firma oli vain kylmästi jättänyt oleellisia listoja asentamatta. Asiasta on reklamoitu useasti, mutta tuloksetta. Ongelmia parvekelasituksien kanssa on lähes jokaisella osakkaalla. Yhdellä osakkaalla lasit eivät taas auenneet lainkaan, koska käymisväli oli jätetty liian pieniksi (alumiini laajenee esim. auringon paisteessa). Onneksi rakennuttaja tulee korjaamaan epäkohdat, koska Dum Glass ei korjaa jälkiään. Varokaa siis hyvät ihmiset tätä Smart Glass firmaa.

        Onko Asennus Toivonen http://www.asennustoivonen.fi/ sama firma kuin tuo Smart Glass -firma??


      • justniin
        jo kirjoitti:

        No liimakauppias, ei kai vain ole teidän liimalla liimattu, kun 5 vuotta vanhasta lasituksesta irtoaa lista? Kai siinä muillakin asioilla on merkitystä kuin liima laadulla! Lasi ei paljon elä, mutta alumiini laajenee ja kutistuu. voi olla monta milliä liike ja kun tahti on eri lasilla ja alumiinilla, niin eipä pysykään varmasti. Riski se on pelkkä liima. Lisäksi millainen pinta on listan sisäpuolella jne.

        Kuules viisas. Opettele ensin tuntemaan metallit ja lämpölaajeneminen ja puhu sitten vasta noista useista milleistä. Jos puhutaan kerran lasilistasta, niin en pituus on noin 600 - 800 mm
        Jos lasketaan yläkanttiin ja otetaan metrin mittainen alumiininen lasilista. Oletetaan että lämpötila vaihtelu, välillä -30 ja 30 on 60astetta,on lämpölaajenminen tällöin 1,38 mm
        Ja tiedoksesi taas. Lumonin lasilista EI ole niitillä kiinni ainakaan tänä päivänä, vaan liimalla. En tajua , miksi lumonin edsutajat pitävä täällä kynsin hampain lumonin puolta. On olemassa myös muita hyviä merkkejä, kuten riikku ja nika.
        Ottakaa järki käteen ja suodattakaa myyjien paskapuheet.


      • justniinn
        justniin kirjoitti:

        Kuules viisas. Opettele ensin tuntemaan metallit ja lämpölaajeneminen ja puhu sitten vasta noista useista milleistä. Jos puhutaan kerran lasilistasta, niin en pituus on noin 600 - 800 mm
        Jos lasketaan yläkanttiin ja otetaan metrin mittainen alumiininen lasilista. Oletetaan että lämpötila vaihtelu, välillä -30 ja 30 on 60astetta,on lämpölaajenminen tällöin 1,38 mm
        Ja tiedoksesi taas. Lumonin lasilista EI ole niitillä kiinni ainakaan tänä päivänä, vaan liimalla. En tajua , miksi lumonin edsutajat pitävä täällä kynsin hampain lumonin puolta. On olemassa myös muita hyviä merkkejä, kuten riikku ja nika.
        Ottakaa järki käteen ja suodattakaa myyjien paskapuheet.

        Niin ja lasi laajenee samoilla arvoilla 0,48mm. Näiden erotus on 60 asteen muutoksella 0,9 mm. Eli ei siis paljon paskaakaan. Mikä tahansa liima joustaa sen verran. Tietämättömät olkoot hiljaa.
        Ja kun teille tullaan asentamaan mistä tahansa firmasta lasit. Voi olla, että ensimmäisen ja toisen lasin väliin jää ISO rako. Perustellaan sitä AINA lämpölaajenemisella. Ottakaa laskin käteen ja laskekaa on se rako oikea vai liioiteltu huolimattomuudella. Pienellä säädöllä (jos mitat ovat oikein) saa siistin lopputuloksen
        ISON parvekkeen sivu voi olla useita metrejä, mutta jos perusparveke on esim 5m niin alumiinikiskojen lämpölaajeneminen on edellisillä arvoilla 5 * 1,38 = 6,9 mm
        AJATELKAA ITSE!!!


    • Pinja

      Olipa mielenkiintoinen keskustelu, josta en tullut otsikkoa viisaammaksi. Lumonilta saamani tarjous on voimassa 7 päivää ja on mielestäni aika kallis, n. 2,5 teuroa melko pienestä, mutta hieman erkkerimäisestä parvekkeesta.

      Hyvää kesää, lasillista tai ilman, kaikille!

      • BALCO

        BALCO parvekelasit www.itral.ee


      • Regulator
        BALCO kirjoitti:

        BALCO parvekelasit www.itral.ee

        "laatutuote" rapakon takaa. Jos tuote on saama tasoa kun sieltä tuleva lasi (karkaistu) en suosittele.
        Kokemuksella.


      • joutueli
        Regulator kirjoitti:

        "laatutuote" rapakon takaa. Jos tuote on saama tasoa kun sieltä tuleva lasi (karkaistu) en suosittele.
        Kokemuksella.

        Moro

        Parvekkeelle ja terasille Caavan lasi (teräs) kaiteet hintaan 384 e/juoksumetri. Onko tuo paljon vai vähän?


    • trghfze4hj

      tarjoukset kolmelta eri firmalta.

      Itse sain tarjouksen 1200 eur asennettuna. parveke 3 m pitkä...ei sivulaseja
      Sellaiset avattavat lasit.

      Lumonin tarjous oli 3000 euroa

      Lumon hyvä mutta myös kallein

      • Lasinen

        Olisiko Sinulla linkkiä lasitusliikkeen verkkosivuille?


      • Hävetkää pässit
        Lasinen kirjoitti:

        Olisiko Sinulla linkkiä lasitusliikkeen verkkosivuille?

        yhdellekään pölvästille tullut mieleen, että parvekelasitus vaatii useimmiten paljon muutakin kuin vain ne avattavat lasit.
        On kahta avausta, ampuma-aukkoa, sivulaseja, rakenteissa olevien rakojen pellitystä, alasvetoa, ulosvetoa, sisäänvetoa, ylä ja ala vesipeltiä, kulmapeltiä, ylä ja ala peiteprofiilia, ja vaikka sun hittoa. Kaikki nämä vaikuttavat hintaan.

        Ei ole olemassa ehdotonta metrihintaa. Jos joku muuta väittää niin ei tiedä asiasta paskaakaan.
        Useimmat lasimerkit ovat nykyisin jo hyvinkin toimivia, mutta joillakin toimittajilla ja asentajilla on aikatauluissa ja työn toteutuksessa vähän petraamista.
        Täydellistä tuotetta tosin ei ole kenelläkään.
        Yhden tai kahden kohteen perusteella on ihan turha lähteä tekemään laatuarviointia.

        Suurin osa tänne kirjoittelevista tuntuu olevan kilpailijoitaan haukkuvia pässejä, joiden ei pitäisi olla alalla laisinkaan.
        Heillä sopivin homma olisi metsurina vaikka Kainuun korvessa. Työkaluina pukkuri ja kirves.

        Terveisin: Eläköitynyt lasirakentaja


      • ihmetteliä

        mitenkähän korkea lasituksesi on? lumonin lasia 3m leveänä saat 10m korkeana tuolla hinnalla :D
        ei tuollainen 3m leveä ja 1.5m korkea pätkä maksa ku n.1500€


    • Lumonia tai ei

      Nika-lasit oli meille vikatikki, paljon mieliharmia ja ylimääräistä vaivaa tuli kaupan päälle.
      AINOA varma asia on se, että ikinä enään ei sen puulaakin edustaja tule ovesta sisään, ei ainoatakaan puoltolausetta saa ja tappiomme ( kiukkumme) olemme jo nielleet.

      Nyt vain odotellaan milloin nikalasit antautuu myrskytuulelle ja vakuutushyvitys käytetään toisenmerkkisten lasien hankintaan.
      Asuntomme sijaitsee paikalla minne etelätuuli iskee raivoisasti ja jo nyt nitisevät nikat osoittaa hajoamisen elkeitä ja toimintakin takkuaa pahasti.

      Itse saatte päätellä onko kirjoittaja Lumonin-mies vai todella pettynyt asiakas
      siltä kilpailevalta puulaakilta.

      HARMITTAA EDES SANOA SITÄ NIMEÄ

      • Voi voi...

        Selkeä arvaus: Olet Lumonin mies. Kyllä se jutusta tulee ilmi..... Odottele nyt vaan niitä myrskytuulia...... =)


    • Ma'm

      Osaako joku antaa ASIALLISTA neuvoa, miten kannattaisi edetä kun,
      - vuodenvaihteessa asennettua parvekelasitusta ei lukuisista
      korjausyrityskäynneistä huolimatta ole saatu toimimaan asianmukaisesti
      - myyjä on pyytänyt olemaan yhteydessä suoraan lasit valmistaneeseen ja asentaneeseen yritykseen, vaikka ensin ilmoitti reklamaatioiden menevän kyseiselle firmalle heidän kauttaan
      - myyjä ei ole kuitannut vastaanotetuksi sähköpostilla toimitettuja reklamaatiokirjeitä
      - kirjeissä olevia korjauksen viimeisiä aikarajoja ei ole noudatettu eikä niihin vastattu
      - kysymyksessä on asumisoikeusasunto
      - isännöitsijälle on lähetetty kopio reklamaatiokirjeistä
      - isännöitsijää ei ole vielä pyydetty tarkastamaan kyseistä lisä- ja muutostyötä
      - naapurihuoneistossa on samoja ongelmia.
      Mitä tässä kohdassa on syytä vaatia? Uusia, oikein mitoitettuja laseja, joissa rakennusmateriaalien lämpöliike on laskettu oikein (yläprofiilit on kiinnitetty puuhun)? Kaupanpurkua ja korvauksia tähänastisista kuluista? Vai?
      Kahden seinän lasit (n. 2x3,5 m) maksoivat 2.600 euroa.

      • utelias mies

        Minkä yrityksen lasit ?


      • utelias mies

        ja sika hintasetkin vielä jos maksoi 2600 euroa


      • pippuri

        HEI

        Hyvä tapa ota yhteys kuluttajasuoja-asia mieheen tai.....niin alkaa tapahtua
        toinen juttu kysy joltain lakimieheltä neuvoa
        terkuin pippuri


    • Ma'am

      HEXI-Parvekelasit Oy, myyjänä Takuukaihdin Ky. Edellisen lisäksi,

      - olen vaatinut kirjallisesti kaupanpurkua, johon ei ole reagoitu
      - - pyytänyt ja saanut toiselta parvekelaseja tekevältä yritykselltä tarjouksen uudesta lasituksesta seka nykyisen lasituksen purkamisesta ja kuljettamisesta jätelaitokselle
      - - kysynyt onko kyseisen yrityksen mainososasto kiinnostunut tulemaan kuvaamaan "sessiota"?!?!

      Jää nähtäväksi kuinka käy...

      (rr) Ma'am



































      HEXI-Parvekelasi Oy, myyjänä Takuukaihdin Ky.


      Olen viimeisen epäonnistuneen korjausyrityskäynnin(5h) jälkeen vaatinut kirjallisesti kaupanpurkua. Kirjattuna lähettämääni kirjeeseen ei ole reagoitu.

      Jää nähtäväksi kuinka käy...

    • SIJOITTAJA 62

      OTA YHTEYTTÄ JOHONKIN ASIALLISEEN YRITYKSEEN

      • Mopo karkasi

        Ai lumoniin vai.... =)


    • ihmettelijä 1

      kerro mopo karkasi mitkä hyvät lasit mitä yritystä suosittelet ?

    • Useita parvekkeita

      Saako joltain toimittajalta alennusta jos tilaa parvekelaseja 3:lle parvekkeelle?
      Onko kenelläkään tietoa asiasta?

    • mopo karkasi 1

      lasitukulta ainakin :(

    • täh ?

      Lumon tarjous 3kpl lasia 2,5 m pitkäsivu ja reunoihin pienemmät reunalasit 2 kpl.. Hinta 2150€ asennettuna, aika kallista.. ?

      • vkosiivous

        Ei kantsi Lumonilta ottaa yhdelle parvekkeelle. Kallis. Jos tehdään koko talo, niin sitten Lumon on ihan ok.


    • lumonit hyvät:)

      meollä hyvät lumonin lasit... Hyvveet ovvaat!:)

    • lilliXee

      Suosittelen ehdottomasti JP-lasitusta, ja Cover-laseja. Kaikki on toiminut tarjouksen teosta lähtien, asennus hoidettiin ammattimaisesti sovittuna aikana, ja käytössä lasit ovat ihan Ferrari-luokkaa! Suosittelen! :)

    • lasiporstua

      Itse tilasin Nika merkkiset parvekelasit toimittajasta saa lisätietoa www.parvekelasit.info toimitus oli asiallista, tuntui olevan keskihinta 400€ kieppeillä kautta rantojen.

      • Esko

        Lumon tai It-lasit kunhan saan vain tarjoukset.
        Muita en huoli ja 7 toimittajalta pyysin tarjouksen esittelyllä


    • Salmenranta

      Parvekelasit on tehty 6mm paksuisesta karkaistusta lasista ja teidän parvekkeen lasien hinta olis n.1500€, me tilattiin lasimme sellaisesta osoitteesta kuin www.parvekelasit.info toimittaja oli vanha alan konkari ja homma pelas ilman ylimääräisiä juttuja...

      • öljkhfoikjerg

        Eiköhän se kuule Salmenranta jo saanu lasinsa tilattua, kun kysyi vuonna 2005...


    • Laatua...

      Decomilan

      Itse voin kertoa ettei tuotteissa ole mitään vikaa (paitsi yhden aukeavan taitto-oven aukaisukahva eri korkeudella kuin muut ja yksi parvekelasi SL25 liian kapea ja hankautunut ei siis ole kurantti).
      Lasien ja taitto-ovien asennus ok, kunhan on säätänyt parvekelasit vielä ja sovitut peitelistat asennettu oikeilla pelleillä eikä väärän värisillä puulistoilla kuten nyt.

      Saumaustyön jälki täysin luokatonta. Otamme tavaran tarkastajan paikalle kun ei suostu yhtiö tulemaan vaihtaa laseja. Suostui kuitenkin tulla korjaamaan säälittävän saumauksen jäljet, ei kyllä tiedä vielä mitä siitä seuraa.
      Harmi että Solarlux on valinnut Suomesta ammattitaidottoman jälleenmyyjän, tai itse asiassa jälleenmyyjä ammattitaidottomia asentajia.
      Loppulasku tulee kyllä ajoissa ilman että olisi kerrottu asennuksen olevan valmis ja tehty katselmusta (Se ei meinaa selvinnyt katsomalla).4 päivän (5 päivää, mutta oli lähetetty sähköpostilla juuri ennen puoltayötä) maksuehdolla yksityisasiakkaalle ja kevyen laittomalla 16% viivästyskorolla. Taitaa olla pieniä kassaongelmia yhtiöllä. Viime vuoden tulos jotain 17000€ luokkaa, joten ohueksi jää leivän päälliset.
      Lopuksi vallitsimme Decomilanin koska lupasi ja "tarkisti" tehtaalta toimituksen ja asennuksen olevan valmis ennen Juhannusta. No homma vieläkin kesken...

      Toivottavasti menee kaikki vielä hyvin. Ilmoittelen sitten täällä lopputuloksesta.

    • Kiukuttaa

      Lumonin lasit olleet n. 7 vuotta ja jouduttu kahdesti korjaamaan, eka meni takuun piikkiin, toinen ei. Yläkerrassa samanlaiset lasit olleet yli 15 vuotta ilman mitään ongelmia. Eli taitaa olla niin, ettei sen jälkeen kun on saanut hyvän maineen, tarvitse enää pitää laadusta kiinni?

    • Kasper

      Joopa,joo!

      Parvekelasit ja muu tiivistys;
      Saat riittävän tiiviiksi niihin kuuluvin tiiviswtein,jotka eivät haittaa lasie3n käyttöä.
      Yläkiskon ja kiinnityspinan välisen raon,jonka mellalevyt aiheuttaa,on saatavilla myös
      tiiviste.
      Asiallisilla peitelistoilla,asianmukaisesti laitettuna saat myös ihmeitä aikaan.
      Kiskon päät,joko silkonilla,tai sopivalla kumitiivisteellä.

      Nämä saat niin tiiviiksi kuin vain maltat laittaa!

      Kaupanteosta ;
      Näköjään kellään ei ole käynnyt mielessä,tehdä työaikataulu,tarkoittaa asettaa päi-
      vämäärä milloin työn tulee olla valmis.Sakkoraha piiskaa kyllä työn surittajaa.

      Itse tein näin,koska tiedossani oli LUMONIN toimitusaikojen pitkäpiimäisyys.

      Työstä neuvoteltiin ns.jälkiasennuksena,koska en kerinnyt muiden mukaan.
      Myyjä pyysi 4400 euroa.hommasta ja halusi ottaa mitat valmiiksi,vaikka sanoin kau-
      pan olevan liian kallis.
      Sovittiin että harkitsen tarjoustani,sekä tehtiin paperit valmiiksi,näin vältyttäisiin toiselta käynniltä.

      Mitään yhteydenottoja ei välillämme ollut,vaan eräänä päivänä imeistyi postista nou-
      dettavaksi aurinkokaihtimet.
      Päädyin siihen ilmaisuuni,että en maksa hommasta kuin 2000 euroa.
      Kyllähän siinä paljon muutakin ilmaistiin,mutta minulle sopi asian käsittely miten vain..

      Asennuksesta;
      Peitelistat oli tuotu jonkun työmaan jäämistöstä,sillä niistä myyjä ei mittoja ottanut.
      Listat oli asennettu siten,että ne ylsivät kiinnityspintojen yli terävine reunoineen.
      Liian leveisiin peitelistoihin oli kalvettu nivelsaksilla aukot,jotta ne mahtuivat parveke-
      rakenteessa olevien pulttien väliin.Siinä ne peltisepän viholliset sitten törrötti,nämä
      terävät piikit.

      Asennetut lasit ja profiili
      Kaidelasit menivät kaikki uusiksi,liian kapeina tai lyhyeinä.
      Kaide.Profiili oli katkaistu kaksiosaiseksi koska lasitkin olivat kahta korkeutta

      Pomo väitti paikan päällä minun ja materiaalitarkastajien läsnäollessa,että työ on asianmukaisesti tehty,korottaen ääntään,joka taas ei minulle sopinut.Kuultuani hä-
      nen esimiessuhteensa,annoin kaverille hatkat kämpästäni.

      Materiaalitarkastajat olivat asiallisia,pyysivät anteeksi moista käytöstä ja kertoivat,
      että puutteet tullaan korjaamaan.

      Lopullinen hinta muodostui 1900 euroksi työn myöhästyttyä vajaan viikon.

      • Anonyymi

        Liialla lasien ja terassin tiivistyksellä on tehty jo useita homeparvekkeita.

        Ja niitä ei korjaa taloyhtiö, tai kyllä korjaa, mutta omistaja maksaa laskun ja työn suunnittelu 110 %

        Ulkoseinä homehtuu yllättävän nopeasti.


    • kill/Akzar

      17.5.2011 Ma'm

      Mene Guuglesta sivuille,Kuluttajariitalautakunta.
      Täytä kaavake ja lähetä se kyseiselle firmalle,se saa heidät havahtuun.

      Heidän tulisi vastata vaatimuksiisi ja antaa selvitys K-R-lautakuntaan.

      K-R-lautakunnasta otetaan sinuun yhteyttä.

      Jos näin ei tapahdu,ettei tuofirma vastaa,ota ja tee juttu asiasta,mutta harkitse vastaako
      vahinkosi tarvetta lähteä asiaa puimaan.
      Et kerro tarkemmin minkälainen ongelmasi on.

    • KatariinaL

      Lumonilla on järkyttävän huonoa ja kallista palvelua. Parvekelasien huolto 400 euroa (avausmekanismi oli rikki). Huoltomies oli reippaasti myöhässä, mikä taas aiheutti 5 ihmisen päivän aikataulujen sekoituksen. Huollon jälkeen avausmekanismi on edelleen tönkkö. Ja Lumon ei vastaa reklamaatioviesteihin mitenkään, laittoi vain ko. huoltomiehen soittamaan meille, että avausmekanismi kuuluukin olla tuollainen. Lasku tietysti tuli samana päivänä kuin huoltomies oli käynnyt. Eipä tuossa muuten mitään niin maata kaatavaa olisi, mutta 400 euroa on kyllä röyhkeyden huippu tällaisesta palvelusta. Älkää hyvät ihmiset tilatko näitä huoltopalveluita Lumonilta ainakaan!

      • epäoikeudenmukaista

        Meillä mentiin myös valitettavasti tilaamaan lumolta kallis parvekelasihuolto 400 euroa.
        Avausmekanismi vaihdettiin ,pari tiivistettä uusittiin,mekanismi ei toimi kunnolla,ottaa kiinni ylhäältä avattaessa,huoltomies kävi korjaamassa,ei kuulemma voi tehdä mitään.soitto Lumolle,vastaus sama,ettei vialle voi tehdä mitään,puhelu esimiehelle,joka lupasi tulla paikanpäälle katsomaan ja sopimaan asiasta.


    • Lumon pettää pahasti

      Välttäkää Lumonia, älkää tilatko parvekelaseja sieltä. Ammattitaidoton henkilökunta, mittavirheitä, puuttuvia osia toimituksissa ja viikkokausien viiveitä. Odotamme edelleen väärin mitattujen parvekelasiemme uutta toimitusta ja asennusta, ja olen ottamassa yhteyttä Kuluttajariitalautakuntaan.

      • Lumon ei todella

        lisäksi LUMONIIN on nykyään paljon heikompi , rissat ja rullat yms, kuin 10-v sitten,

        ovat tehneet heikomman, jotta tulee tuottoa varaosapuolelta.

        Mutta Lumonilla on hurja maine ja hyvät suhteet, aina sitä näytetään ostettavan,
        ilman että katsottaisiin oikea rakenne, jäykkyys, yms.


    • Glasöögon

      Lasit eivät ole enää nykyään hirmu kalliita, ovat aina tapauskohtaisia toki. Kannattaa muistaa että niistä voi saada kotitalousvähennykset verotuksessa, joten sikälikin kyseessä on investointi. Tällä hetkellä näyttäisi olevan muutamia kampanjoita päällä, ainakin Cover kertoo antavansa -15 pinnan alet talvella tehdyistä tilauksista

      • vuokkis

        Anteeksi vain, mutta tarvikkeista ei saa kotitalousvähennystä. Ainoastaan työn osuudesta. Ja työn osuus parvekelasituksessa on (asentajani mukaan) 25 %.


    • Raapeli

      Lumonista oli kyllä paljon kehuja ja vastakehuja. Itse ostimme Lumonin lasit ja nyt jännittää, miten asia hoidetaan. Toistaiseksi kaikki on sujunut juuri niinkuin on sovittu, mutta tässä vaiheessa on tehty vasta mittaus ja soppari. Lumonin hyödyksi voin sanoa, että sopimuksessa oli suoraan viivästymissakkomaininta. Ovat ilmeisesti itsekin lukeneet tätä sivustoa. Kun lasit on laitettu, kerron miten asian kanssa kävi. Mutta Halpa Lumon ei kyllä ole.

    • jormaII

      Riikun asennustyö on ala-arvoista. Vesi pääsee sisään parvekkeelle. En todellakaan suosittele kenellekään.

    • jamox

      Meidän taloyhtiöön tulivat Lumonin lasitukset takapihan kuisteihin. Korkeus 2,3 M Myös päätykolmioihin ja asuntojen väliin tulivat lasit. Olin erittäin kriittinen, että miten käy, kun otimme tarjoukset kolmelta valmistajalta. Päädyimme Lumoniin, vaikka se oli hieman kalliimpi, koska oletettavasti se firma on vielä pystyssä muutaman vuodenkin perästä. Lupasivat toimituksen ja asennuksen 6-8 viikon kuluttua. Kaikki meni hyvin ajallaan, eikä toimituksessa, eikä asennustyössä olluut moitittavaa. Taloyhtiössä kaikki olivat tyytyväisiä. Oliko meillä vain hyvä tuuri? En voi moittia.

    • 10koti

      Niin hyvää tuotetta ei ole valmistettu, ettei sitä huonolla asennuksella saa pilattua. Suurimmat erot lasituksissa tulee suunnittelussa ja asennuksessa.

    • Läpittenäkyy

      Se on poijaat silleen että kaikenlaiset lasitukset tulee nykyään " rapakontakaa ". Kaikki vielä pystyssä olevat lasittajat tilaavat lasit nykyään Latviasta. Ennen tilattiin Virosta,
      mutta hinnat ovat nyt nousseet. Itse tilasin ok-talon terassilasit Virosta . Kolmelle
      terassille 24 turvalasia 900 e . Kuljetus kuului hintaan ! Tilasin lasit kesällä 2016.
      Toimitus oli viikko tilauksesta. Näin se etenee.

    • Jutta19

      Tilasin Lumonin lasit ja sovitut aikataulut eivät pidä ollenkaan paikkansa.Myyjä,as.palv.,asentaja ja työnjohtaja puhuvat kaikki eri kieltä.Tekismieli peruuttaa koko kauppa.

      • Anonyymi

        Älkää ostako lumonen laseja! Ei toimi kunnolla, vesi tulee sisään. Eivät korjaa viallisia kelvottomia asennuksiaan tai sitten eivät osaa.


    • Kysyn

      Joo mäkin otelen tässä laseja lasipatiolta 10 viikko mennyt ja mitää ei kuulu. Mitä tee

    • Pinnapiukeena

      Nikalta lasit Heh. Tulihan ne 5 kuukautta myöhässä. Kyllä toimitus kesti siis liki 7 kuukautta.

    • johann4
    • Rahanvastine

      Lasipatiota suositeltu!! 6 viikkoa toimitus ja todellisuuden tajusi vasta kun terassi sai lasit. Rauhallinen myyjä lienee ollut alalla pidempää? Suomalaiset asentajat ja siivosivat vielä irtoroskat lähtiessään terassilta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Älä ota huoltoa lumonelta. Kallis. Siliconspray on helppo itse ruiskuttaa mekanismeihin ja säästät monta sataa euroa. Lumonen lupaama 5v takuu on pelkkää puhetta. Kun ovat saaneet rahat huollosta, ei sen firman ukkoja parvekkeellas näy!

    • Anonyymi

      Isoon taloyhtiöömme otettiin Lumonin parvekelasit, joita alettiin käyttää lämpimien säiden alettua tämän vuoden keväällä. Omalla parvekkeellani oli kaksi asennusvirhettä. Asiakaspalvelu on ollut huono aja vähättelevää ja korjaukseen niin pitkä jono, että odotan juuri nyt, heinäkuun lopun sadepäivänä, korjaajaa, joka on jo yli vartin myöhässä. Johtotason ihminen vastasi sähköpostiini ensin olevansa lomalla ja sitten, ettei vastaa kohteesta. Hän ei myöskään vastannut kysymykseeni, kenelle asia kuuluisi. En suosittele Lumonia.

      • Anonyymi

        Lumico .fi Edulliset lasit suomen hintoihin verrattuna!3.3 X 1.3 m aukkoon alle 800€ Lpr aan toimitettuna!


      • Anonyymi

        Onko kenelläkään kokemusta ja minkälaisia Luxion parvekelaseista ja kaihtimista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kenelläkään kokemusta ja minkälaisia Luxion parvekelaseista ja kaihtimista?

        On Älä osta. Lue huviksesi mitä porukasta on kirjotettu täällä muualla.


    • Anonyymi

      Parvekelasitus pahimmillaan esimerkiksi kerrostalo asunnossa, jossa ilmanvaihto ei toimi , on hellesäällä helvetti Lämpö ei pääse virtaamaan esteettä pois. Jos vielä kosteuttakin piisaa niin jo valmis hometalo muuttuu aivan kamalaksi. Ja jos ei vielä ole hometta, vielä se on odotettavissa. Sen kun säästätte energiaa. Mulla on onneksi avoparveke ja lämpöhalvausherkkänä on kiva vilvoitella öyllä parvekkeella, jossa mikään ei estä luomnollista tuuletusta. Tavalliseen huoneeseen lämmittämätöntä parveketta ei tule verrata, koska lämmityksellä voisi kosteuttakin rajoittaa. Home ja helle helvetti pahimmillaan.

      • Anonyymi

        Meillä on kerrostaloasunnossa parvekelasitus ollut sellaista avattavaa mallia. Se on ollut kyllä hyvä ja kätevä.


    • Anonyymi

      Tähän taloyhtiöön asennettiin parvekelasit. Asennus meni päin vittua jälki on aivan törkeän huonoa. Suunnittelussa kävi moka kun yksi lasi ei mahtunut eli yksi lasi puuttuu melkein kaikista parvekkeista. Että tämmönen tapaus kai puuttuva lasi tulee joskus syksymmällä.

    • Anonyymi

      Ensimmäiset parvekelasitukset otin vuonna 2001,silloiseen taloyhtiöön.
      Silloin maksoi noin 6200 MK.
      Lasitukset 6 kpl 160cm x 60 cm + parvekkeen etulevyn aukko 80 cm x 80 cm

      Nyt olis tarvista ottaa lasitukset nykyiseen asuinyhtiöön.
      Parveke P 4,3 M x K 160 cm tulis 6 kpl 60cm leveitä ja 160 korkeita laseja.

      Yhtiöllä on jokin sopimus Lumon lasitusliikkeen kanssa.
      Pitääpä kysellä hintoja,maksaako 3 tonnia vai 5tonnia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe