vastaanotin usb tikku vai kortti

hardis

moi olin tossa jo ostamassa wlan lähetintä korttia pötäkoneeseen ja pcima korttia kannettavaan mut nyt törmäsin johonkin buffalon usb tikkuun ...

onko toi yhtä varma kun kortti.. mites latenssi kun usb ei ole mikään maailman nopein väylä..

ja mites kun mulla onjo aika monta usb paikkaa käytössä.. tuleeko katkeilee yhteys

kiitti

8

2030

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

No, mulla on selvä kanta näihin. USB sopii kirjoittimelle, hiirelle jne. Verkkohommat pitää jättää oikeille verkkolaitteille.

Eli osta se pc-kortti. Pitkän päälle säästät, ainakin hermojasi.

• mielipuolta

olen. Nuo USB-verkkojutuilla saisi heittää vesilintua.

• kotiverkottaja

WLAN käytössä etuna on pöytäkoneessa se, että USB-kaapelin avulla voi sen USB-tikun paikan hakea tosi helposti radiotielle optimaaliseksi.

Kavereilla ovat toimineet ongelmitta, itse en ole tarvinnut.

• tikku.
        kotiverkottaja kirjoitti:

WLAN käytössä etuna on pöytäkoneessa se, että USB-kaapelin avulla voi sen USB-tikun paikan hakea tosi helposti radiotielle optimaaliseksi.

Kavereilla ovat toimineet ongelmitta, itse en ole tarvinnut.

Olen yrittänyt saada toimivaa yhteyttä ensin Linksysin PCI-kortilla, ei toiminut ollenkaan.

Sitten kahdella eri SMC- kortilla joilla toimi muutaman tunnin kerrallaan.

Sitten oli pakko siirtyä USB-tikkuihin Linksys WUSB-54GP ensimmäinen toimi pari viikkoa nyt nykyinen saman mallinen on toiminut reilu puoli vuotta.

Salauksien kanssa on vähän ongelmia, kunnolla toimii ainoastaan WEP, WPA tahtoo välillä katkoa yhteyttä. Täytyy sanoa, että munun tapauksessa ainut toimiva on USB:n liitetty kortti/tikku.

• 1stMacFinn
        tikku. kirjoitti:

Olen yrittänyt saada toimivaa yhteyttä ensin Linksysin PCI-kortilla, ei toiminut ollenkaan.

Sitten kahdella eri SMC- kortilla joilla toimi muutaman tunnin kerrallaan.

Sitten oli pakko siirtyä USB-tikkuihin Linksys WUSB-54GP ensimmäinen toimi pari viikkoa nyt nykyinen saman mallinen on toiminut reilu puoli vuotta.

Salauksien kanssa on vähän ongelmia, kunnolla toimii ainoastaan WEP, WPA tahtoo välillä katkoa yhteyttä. Täytyy sanoa, että munun tapauksessa ainut toimiva on USB:n liitetty kortti/tikku.

Siis tuota kutsut toimivaksi ratkaisuksi.

Eli WPA on, mutta pätkii... minusta, jos WPA on tuettu, se toimii, aina.

Itse olen käyttänyt langatonta verkko kolme vuotta, ilman ongelmia. Mutta mitään USB laitteita meillä ei ole verkkokäytössä. Eikä tule.

• Salaaja

tikku korttiin? Tukiasemana on TW-EA 510v2 ja koneessa DWL-122. Salaamattomana yhteys toimii, mutta salattuna ei. On yritetty WEP sekä WPA, mutta kun ei, niin ei.
        Vaikka tuo salaaminen taitaakin olla varsinaista salatiedettä, niin joku ehkä osaa ja viitsii kertoa mikä kortti tässä toimisi. Koneessa on XP-home ja kortille vapaa paikka.

• Osta PCI-kortti, koska siihen voit tarvittaessa kytkeä erillisen, kunnollisen antennin.
      Toinen (kalliimpi) vaihto ehto on ns. ethernetmuunnin, joka kytketään verkkoliittimeen, jos koneessa sellainen on.

• Taisikin olla kyse nimenomaan siitä kannettavasta, johon tarvitset pcmcia-kortin. Niissä taitaa olla aina sisäinen antenni.
        Ethernetmuunninkaan ei ole kätevä kannettavan kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      33
      7807
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4533
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      31
      4295
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      189
      3559
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      2723
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2605
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2313
    8. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      30
      2301
    9. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      164
      2023
    10. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      43
      1581
    Aihe