vastaanotin usb tikku vai kortti

hardis

moi olin tossa jo ostamassa wlan lähetintä korttia pötäkoneeseen ja pcima korttia kannettavaan mut nyt törmäsin johonkin buffalon usb tikkuun ...

onko toi yhtä varma kun kortti.. mites latenssi kun usb ei ole mikään maailman nopein väylä..

ja mites kun mulla onjo aika monta usb paikkaa käytössä.. tuleeko katkeilee yhteys



kiitti

8

2067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      No, mulla on selvä kanta näihin. USB sopii kirjoittimelle, hiirelle jne. Verkkohommat pitää jättää oikeille verkkolaitteille.

      Eli osta se pc-kortti. Pitkän päälle säästät, ainakin hermojasi.

      • mielipuolta

        olen. Nuo USB-verkkojutuilla saisi heittää vesilintua.


      • kotiverkottaja

        WLAN käytössä etuna on pöytäkoneessa se, että USB-kaapelin avulla voi sen USB-tikun paikan hakea tosi helposti radiotielle optimaaliseksi.

        Kavereilla ovat toimineet ongelmitta, itse en ole tarvinnut.


      • tikku.
        kotiverkottaja kirjoitti:

        WLAN käytössä etuna on pöytäkoneessa se, että USB-kaapelin avulla voi sen USB-tikun paikan hakea tosi helposti radiotielle optimaaliseksi.

        Kavereilla ovat toimineet ongelmitta, itse en ole tarvinnut.

        Olen yrittänyt saada toimivaa yhteyttä ensin Linksysin PCI-kortilla, ei toiminut ollenkaan.

        Sitten kahdella eri SMC- kortilla joilla toimi muutaman tunnin kerrallaan.

        Sitten oli pakko siirtyä USB-tikkuihin Linksys WUSB-54GP ensimmäinen toimi pari viikkoa nyt nykyinen saman mallinen on toiminut reilu puoli vuotta.

        Salauksien kanssa on vähän ongelmia, kunnolla toimii ainoastaan WEP, WPA tahtoo välillä katkoa yhteyttä. Täytyy sanoa, että munun tapauksessa ainut toimiva on USB:n liitetty kortti/tikku.


      • 1stMacFinn
        tikku. kirjoitti:

        Olen yrittänyt saada toimivaa yhteyttä ensin Linksysin PCI-kortilla, ei toiminut ollenkaan.

        Sitten kahdella eri SMC- kortilla joilla toimi muutaman tunnin kerrallaan.

        Sitten oli pakko siirtyä USB-tikkuihin Linksys WUSB-54GP ensimmäinen toimi pari viikkoa nyt nykyinen saman mallinen on toiminut reilu puoli vuotta.

        Salauksien kanssa on vähän ongelmia, kunnolla toimii ainoastaan WEP, WPA tahtoo välillä katkoa yhteyttä. Täytyy sanoa, että munun tapauksessa ainut toimiva on USB:n liitetty kortti/tikku.

        Siis tuota kutsut toimivaksi ratkaisuksi.

        Eli WPA on, mutta pätkii... minusta, jos WPA on tuettu, se toimii, aina.

        Itse olen käyttänyt langatonta verkko kolme vuotta, ilman ongelmia. Mutta mitään USB laitteita meillä ei ole verkkokäytössä. Eikä tule.


      • Salaaja

        tikku korttiin? Tukiasemana on TW-EA 510v2 ja koneessa DWL-122. Salaamattomana yhteys toimii, mutta salattuna ei. On yritetty WEP sekä WPA, mutta kun ei, niin ei.
        Vaikka tuo salaaminen taitaakin olla varsinaista salatiedettä, niin joku ehkä osaa ja viitsii kertoa mikä kortti tässä toimisi. Koneessa on XP-home ja kortille vapaa paikka.


    • Osta PCI-kortti, koska siihen voit tarvittaessa kytkeä erillisen, kunnollisen antennin.
      Toinen (kalliimpi) vaihto ehto on ns. ethernetmuunnin, joka kytketään verkkoliittimeen, jos koneessa sellainen on.

      • Taisikin olla kyse nimenomaan siitä kannettavasta, johon tarvitset pcmcia-kortin. Niissä taitaa olla aina sisäinen antenni.
        Ethernetmuunninkaan ei ole kätevä kannettavan kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe