halkaisukone

emma

Mistä mökille edullinen halkaisukone tai siis puunpilkkomiskone tms. Ihan valovirralla pitäisi toimia. Ovatko käytännöllisiä?
Itse en meinaa jaksaa pilkkoa niitä suurimpia koivuhalkoja.

179

42672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka

      Ei ole tullut niin isoa/oksaista pölkkyä vielä vastaan, että ei olis haljennut.
      Hidastahan tuo vähän on.

      • xxx

        ovat monet pienet n. 1.7 kw laitteet.
        Meillä on talolla voimavirtalaite, maksoi aikanaan yli 6000 mk. Se on jo aika hyvä.
        Kesämökillä ei ole sähköä, joten siellä olen joutunut kirveellä halkaisemaan puut. Moottorisahalla on kaadettu ja pätkitty.
        Voisipa tuollainen hyvin pienitehoinen pilkontalaite toimia vaikka hyvällä aggregaatilla (Honda EU20) mutta varmasti on kovin hidas. Olen nähnyt sellaista koekäytettävän jossain liikkeessä ja nopeus oli aivan eri luokkaa kuin voimavirtakoneella. Traktorikäyttöiset ovat vielä vahvempia.


      • Pölkky-pää
        xxx kirjoitti:

        ovat monet pienet n. 1.7 kw laitteet.
        Meillä on talolla voimavirtalaite, maksoi aikanaan yli 6000 mk. Se on jo aika hyvä.
        Kesämökillä ei ole sähköä, joten siellä olen joutunut kirveellä halkaisemaan puut. Moottorisahalla on kaadettu ja pätkitty.
        Voisipa tuollainen hyvin pienitehoinen pilkontalaite toimia vaikka hyvällä aggregaatilla (Honda EU20) mutta varmasti on kovin hidas. Olen nähnyt sellaista koekäytettävän jossain liikkeessä ja nopeus oli aivan eri luokkaa kuin voimavirtakoneella. Traktorikäyttöiset ovat vielä vahvempia.

        Tuon Hakki pilke eaglen saa myös polttomoottori käyttöisenä, eikä maksa juuri enempää kuin tuo sinun "voimavirtalaite" ja tulee vielä sirkkeli kaupanpäälle. On takulla nopeampi, kuin hydaulihalkojat. Katso video täältä.
        http://www.maaselankone.fi/videot/Eagle.mpg


      • jaa
        xxx kirjoitti:

        ovat monet pienet n. 1.7 kw laitteet.
        Meillä on talolla voimavirtalaite, maksoi aikanaan yli 6000 mk. Se on jo aika hyvä.
        Kesämökillä ei ole sähköä, joten siellä olen joutunut kirveellä halkaisemaan puut. Moottorisahalla on kaadettu ja pätkitty.
        Voisipa tuollainen hyvin pienitehoinen pilkontalaite toimia vaikka hyvällä aggregaatilla (Honda EU20) mutta varmasti on kovin hidas. Olen nähnyt sellaista koekäytettävän jossain liikkeessä ja nopeus oli aivan eri luokkaa kuin voimavirtakoneella. Traktorikäyttöiset ovat vielä vahvempia.

        Mihin kiire


    • Ämmämäinen Ämmä

      Enhän minä näistä puuhommista tietystikään mitään ymmärrä, mutta... meillä on ympäri vuoden viikonloppuisin asuttu talo, johon tarvitaan pilkkeitä keittiön hellaan, kahteen kammariin ja saunaan - sekä halkoja tuvan leivinuuniin (n.12m3). Vietämme yleensä hiihtolomaviikon puita tehden. -
      No, se mitä haluan sanoa on se,että mielestäni sopivasti lepoaikana(?) kaadettu tuore puu on vain ilo pilkkoa; on aivan eri asia pätkiä puut keväällä ja pilkkoa ne joskus kesäloman aikaan sitkeinä...
      Toki en tosiaan näistä asioista näin naisena voi tietää enkä ymmärtää, mutta silti olen vielä pystynyt perheeni matriarkkana pitämään järkevän pääni..
      Eli- ei mitään klapikoneita tarvita (jos kysymys ei ole pienteollisesta toiminnasta!). Varsinkin jos puiden teko ajoitetaan oikein. Ja tietysti kirveskin voisi olla kunnollinen. Suosittelen näitä keveitä Fiskarsin funktionaalisia (sorry mainos! - mutta hyviä ovat!).
      Anteeksi, että vain näin ämmänä tartuin selvästi miehiseen TM-vertailuun. Kun vain näin järkevästi ja kokonallistaloudellisesti yritin kertoa akkamaisämmämäisen mielipiteeni.
      Toki älyän hävetä jo valmiiksi.
      Anteeksi.

      • - Pölkkypää -

        Ämmä hyvä!
        Älä käperry pinon rakoon, puunpilkonta oikealla kirveellä talvipakkasilla on mitä mainiointa kunnonkohennusta ja aivojen lepoa. Mutta nykypäivän kiireisillä ihmisillä ei riitä aikaa ja voimia moiseen rääkkiin, joten laittakaa mökkinaapureitten kanssa kimppa pystyyn ja hommatkaa kunnon klapikone.
        http://www.maaselankone.fi/tuotteet/tuote.php?id=10


      • halonhakkaaja
        - Pölkkypää - kirjoitti:

        Ämmä hyvä!
        Älä käperry pinon rakoon, puunpilkonta oikealla kirveellä talvipakkasilla on mitä mainiointa kunnonkohennusta ja aivojen lepoa. Mutta nykypäivän kiireisillä ihmisillä ei riitä aikaa ja voimia moiseen rääkkiin, joten laittakaa mökkinaapureitten kanssa kimppa pystyyn ja hommatkaa kunnon klapikone.
        http://www.maaselankone.fi/tuotteet/tuote.php?id=10

        Tai jos Maaselän koneen sinänsä hyvä sirkkeli tuntuu kalliilta niin alle tonnillakin saa kohtalaisen vekottimen; http://personal.inet.fi/yritys/sahatikka/kuvia.html


      • xxx

        on myös se, että yksin jos joutuu pilkkomiset, sahaamiset ja kaadot tekemään niin ei tahdo aika riittää. Minulla on ollut ongelmana se että olen joutunut yksin tekemään polttopuut mökillä vaikka meitä olisi muitakin, lapsista olisi jo apua.
        Vaimo ei suostu auttamaan eikä anna lasten tulla apuun esim. pinoamisessa ja kärräyksessä.

        Jos on niin kuin meillä, että ei vedetä yhtä köyttä, niin asioista ei oikein tule mitään.


    • klapi

      Hanki itsellesi mies. Älä ota juoppoa.

      • emma

        Juoposta erosin enkä uutta äijää huoli, vaikka rahaa maksettaisiin.
        Pari hyvää vihjettä tuli. Yksi onnellinen puunpilkkoja kertoi onnestaan. Olen tietysti samaa mieltä puunpilkkomisen ihanuudesta, etenkin jos selkä on kunnossa.
        Jos selkä ei ole ihan täyspeli, ei puunpilkkominen enää olekaan se ihanin asia mökillä.
        Hankin kyllä klapikoneen, en uutta äijää!


      • Oma etusi
        emma kirjoitti:

        Juoposta erosin enkä uutta äijää huoli, vaikka rahaa maksettaisiin.
        Pari hyvää vihjettä tuli. Yksi onnellinen puunpilkkoja kertoi onnestaan. Olen tietysti samaa mieltä puunpilkkomisen ihanuudesta, etenkin jos selkä on kunnossa.
        Jos selkä ei ole ihan täyspeli, ei puunpilkkominen enää olekaan se ihanin asia mökillä.
        Hankin kyllä klapikoneen, en uutta äijää!

        Puunpilkonta on erinomaista hyötyliikuntaa.
        Nyt sitä voi harrastaa uutuustuotteella, joka on osoittautunut 100 % turvalliseksi käyttäjälleen.
        On kaikkien edun mukaista olla ainakin tietoinen tästä keksinnöstä.
        www.vipukirves.fi


      • Tämä on fakta
        Oma etusi kirjoitti:

        Puunpilkonta on erinomaista hyötyliikuntaa.
        Nyt sitä voi harrastaa uutuustuotteella, joka on osoittautunut 100 % turvalliseksi käyttäjälleen.
        On kaikkien edun mukaista olla ainakin tietoinen tästä keksinnöstä.
        www.vipukirves.fi

        Hyötyliikunta OK, mutta vipukirves on suurta huijausta. Kaiken lisäksi vekottimen keksijä päivystää väsymättömästi verkossa eri nimimerkeillä ja pyrkii tyrkyttämään vekotinta mukamas laitteen tyytyväisenä käyttäjänä (vaikka onkin myyjä itse). Kaikki negatiivinen tietty pyritään argumentoimaan pois netistä, edelleen käyttämällä sopivia nimimerkkejä. Koittakoon ken tahtoo, mutta kirveeksi vekottimesta ei ole. Tosin ne jotka on maksaneet siitä nelinkertaisen hinnan normaalikirveeseen verrattuna niin eivät kehtaa myöntää epäonnistuneensa...


      • *puunpilkkoja*

        pilkkomaan pölkkyjä?
        Siellä vois tehdä Suomen ennätyksen pilkkomisessa...justhan tuolla oli (21.3)yksi ennätyksen yrittäjä, ei onnistunut tällä kertaa.
        En kyllä usko että ennätyksen tekijää ihan 60-0 tai edes 30-0 lyödään millään vehkeellä, jos lyödään ensinkään. Tuota vipukirvestä en tunne paremmin kun mitä oon netistä nähnyt mutta se siinä ihmetyttää että miten pystysuora liike-energia muutetaan vaakasuoraksi energiaksi?
        Tottakai epäkeskeisenä osa siitä muuttuu väännöksi, mutta varsin pieni osa...eli perustuuko idea vain kovaan voiman käyttöön/oikeaan halkomistekniikkaan(=laidasta pieniä paloja)?
        Jokainen kirvestä heilutellut tietää miten pienellä voimalla sitä pidetään "suorassa"...


      • Kirvestä vai vartta

        Ja menee ihan yhtä hyvin millä hyväänsä isolla kirveellä ;)
        Ei tuossa ole mitään ihmeellistä!


      • 10 mottia pilkkonut
        Tämä on fakta kirjoitti:

        Hyötyliikunta OK, mutta vipukirves on suurta huijausta. Kaiken lisäksi vekottimen keksijä päivystää väsymättömästi verkossa eri nimimerkeillä ja pyrkii tyrkyttämään vekotinta mukamas laitteen tyytyväisenä käyttäjänä (vaikka onkin myyjä itse). Kaikki negatiivinen tietty pyritään argumentoimaan pois netistä, edelleen käyttämällä sopivia nimimerkkejä. Koittakoon ken tahtoo, mutta kirveeksi vekottimesta ei ole. Tosin ne jotka on maksaneet siitä nelinkertaisen hinnan normaalikirveeseen verrattuna niin eivät kehtaa myöntää epäonnistuneensa...

        Tästä keksijän markkinointitavasta voi olla montaa mieltä, mutta itse kirves on kyllä juuri niin hyvä kuin hän väitää. Ei pärjää bilteman halkomakone tms lähellekään kun rupeaa mäiskimään vipukirveellä klapipölkkyjä. Jälkeä syntyy kuin liukuhihnalta eikä tarvitse olla edes kovin varovainen.


      • -pete-
        emma kirjoitti:

        Juoposta erosin enkä uutta äijää huoli, vaikka rahaa maksettaisiin.
        Pari hyvää vihjettä tuli. Yksi onnellinen puunpilkkoja kertoi onnestaan. Olen tietysti samaa mieltä puunpilkkomisen ihanuudesta, etenkin jos selkä on kunnossa.
        Jos selkä ei ole ihan täyspeli, ei puunpilkkominen enää olekaan se ihanin asia mökillä.
        Hankin kyllä klapikoneen, en uutta äijää!

        juurikaan helpota ja selkää armahda !! , samalla tavalla siinä joutuu seisoskelemaan ja pätkiä kumarrellen
        maasta ottamaan , yksi ehdotus olisi helpottamaan prosessia ?.......kylillä kyllä löytyy viljelijöitä
        jotka tulevat kohtuullista korvausta vastaan tekemään sun mökkipuut ja nopeasti ......... sun ei tartte
        muuta kuin keittää kahvit =).


      • MUUTTAA:::???
        10 mottia pilkkonut kirjoitti:

        Tästä keksijän markkinointitavasta voi olla montaa mieltä, mutta itse kirves on kyllä juuri niin hyvä kuin hän väitää. Ei pärjää bilteman halkomakone tms lähellekään kun rupeaa mäiskimään vipukirveellä klapipölkkyjä. Jälkeä syntyy kuin liukuhihnalta eikä tarvitse olla edes kovin varovainen.

        .

        jos käsitin oikein niin lyönnin loppuvaiheessa pitää opetella sellainen tekniikka jossa annetaan kirveen kääntyä vipuvarreksi, menisköhän tuon oppimiseen about 1,5 sekuntia

        .


      • coprNikkep
        Tämä on fakta kirjoitti:

        Hyötyliikunta OK, mutta vipukirves on suurta huijausta. Kaiken lisäksi vekottimen keksijä päivystää väsymättömästi verkossa eri nimimerkeillä ja pyrkii tyrkyttämään vekotinta mukamas laitteen tyytyväisenä käyttäjänä (vaikka onkin myyjä itse). Kaikki negatiivinen tietty pyritään argumentoimaan pois netistä, edelleen käyttämällä sopivia nimimerkkejä. Koittakoon ken tahtoo, mutta kirveeksi vekottimesta ei ole. Tosin ne jotka on maksaneet siitä nelinkertaisen hinnan normaalikirveeseen verrattuna niin eivät kehtaa myöntää epäonnistuneensa...

        mihin sie perustat väitteesi? Oletko halkonut paljon vai pelkkä”verhon ostaja”? vipukirves on tehokkaampi ku uskotkaan! 9 kuutiota tullu tehtyä ja koko ajan oon tyytyväisempi. Kävin just keksijällä vartavasten häntä kiittämästä hyvästä keksinnöstä ja ottamas vinkkii puunteko hommiin yleensäkin!


      • taas 1
        coprNikkep kirjoitti:

        mihin sie perustat väitteesi? Oletko halkonut paljon vai pelkkä”verhon ostaja”? vipukirves on tehokkaampi ku uskotkaan! 9 kuutiota tullu tehtyä ja koko ajan oon tyytyväisempi. Kävin just keksijällä vartavasten häntä kiittämästä hyvästä keksinnöstä ja ottamas vinkkii puunteko hommiin yleensäkin!

        Miksiköhän näitä netissä tuotteitaan kauppaavia keksijöitä yhdistää palstasta riippumatta tapa jossa he kiittelevät itseään mullistavasta keksinnöstä mielikuvituskavereiden välityksellä?


    • möcin ucco

      Baukkarin noin 200 egen herkules. Tuntuu aluksi hitaalta muttei oikeastaan ole ollenkaan.
      Nyt jos ostaisin niin katsoisin vähintään semmoisen missä on se halkaisuterä ristikkäin, eli
      yhdellä rutistuksella menee pölkky neljään osaan. Nopeuttaa entisestään.

      • On hyvä

      • Eagle Hakki Pilke
        On hyvä kirjoitti:

        Meillä on kolmen mökin kanssa kimpassa tämä, mutta sähkömoottorilla.

        http://www.youtube.com/watch?v=OIRLHsTpDAM

        Millainen tuo Eagle Hakki Pilke on käyttää ja onko ollut vikoja ?


      • on hyvä
        Eagle Hakki Pilke kirjoitti:

        Millainen tuo Eagle Hakki Pilke on käyttää ja onko ollut vikoja ?

        Meillä tuo on ollut yhteiskäytössä noin 5 vuotta, ei siinä mitää vikoja ole ilmennyt. katkaisuterä on parikertaa teroitettu ja akselin laakerien rasvanippoihin laitettu vaseliinia.
        Heti uutena tein muutoksen kuljetettavuuden parantamiseksi mökkien välillä. Eli hitsasin siihen vetoaisan, jolla sen voi kytkeä hekilöauton vetokoukkuun.
        Samalla vaihdoin isommat pyörät.
        Aika meluisa laite tuo on, mutta kun ajoittaa käytön silloin kun naapurimökillä ei ole ketään paikalla ja itse käyttää kuulosuojaimia, niin se ei ole ongelma.
        Nopeasti tuolla pilkkoo talven klapit, ainakin jos hommassa on kaksi henkeä, toinen katkoo ja toinen pilkkoo.


      • möcin ucco

    • Jänkäkoira

      löytyy parinsadan euron pintaan puolimetriseen pölkkyyn riittäviä valovirralla toimivia halkaisukoneita. Useimmat niistä ovat 4000 tai 6000 kilon puristusvoimalla toimivia. Ota isompi jos pölkkysi ovat oksaisia tai paksuja tyvipölkkyjä.

      Kuten on jo todettu, niin nuo ovat hitaita verrattuna kirveeseen. Lyhkäsille pölkylle nopeutta voi lisätä apupölkyllä työntömännän ja halkaistavan pölkyn välissä - palautusliike jää lyhyemmäksi.

      Hitaudestaan huolimatta klapikone on mainio vehje heikkovoimaiselle tai vaivojen rasittamalle naiselle ja miehelle. Meilläkn vaimo innostui klapien tekoon kun hankin hänelle halkaisukoneen (oma lehmä ojassa - jää itselle muihin hommiin aikaa kun on useampi rakennusprojekti menossa). Hänen voimillaan ja taidoillaan oksaiset kuusi- ja koivupölkyt eivät enää kirveellä halkea ja onhan tuo klapikone turvallisempikin kuin kirves taitamattoman käsissä. Itse kyllä irrottelen mieluummin hartiaseudun lihaksia kirvestä heilutellen niin hyötyliikunnan kuin tuon nopeuden vuoksi.

      Tokihan nuo kalliit ja järeät mallit ovat nopeita ja tehokkaita, mutta ei niitä kannata mökin saunapuiden pilkkomiseen hankkia.

      Katkaisusirkkeli on myös hyvä peli moottorisahaa pelkäävälle. Pienimuotoiseen puiden katkomiseen voin suositella myös sähkömoottorisahaa, tuttavaperheessä rouvakin uskaltaa sahata sillä vaikkei polttomootorisahaan koskekaan. Mökkikäyttöön riittävän sirkkelin sähkömoottorisahan saa edulliseen hintaan (100 - 300€).

      Mökkitalkkareilta saa myös klapien pilkkomiset :)

      • Kokemusta on

        www.vipukirves.fi/vipukirves_videot.htm


      • mökiltä palannut

        Ostettiin rautapertistä sekä klapikone että klapisirkkeli vajaat 200e per värkki. Metsänomistaja naapuri myy erittäin edukkaasti metsistään harventamia rankapuita. Ihan hyvin sujuu puutyöt noillakin värkeillä, saa edullista sauna ja hellapuuta.


    • sahausvihje

      Emma kirjoitti: Itse en meinaa jaksaa pilkkoa niitä suurimpia koivuhalkoja.

      En minäkään. Mutta kun itse pätkin ne rungot 30 cm pölleiksi jo metsässä (helppo nostaa rekeen) niin päätin kokeilla olisiko helpompaa pilkkoa oksaiset pöllit jos sahaa ne ensin lyhyemmiksi. Se toimi hyvin, nopeasti ja ilman uusia laitteita. Siis jos 30 cm pölli on oksaisena hiukankin vaikea pilkkoa niin suosiolla sahaan lyhyemmiksi, vaikka 5 cm pitkiksi. Ja helposti ne pilkkoontuvat. Siinä vain tarvitaan pilkkomisessa saha viereen varalle.

      Haittapuolena on ettei niitä sitten enää taaplaa yhtä nätisti kuin standardipituiset pilkkeet. Palamisessa en ole huomannut mitään eroa.

      Kirjoitan tämän siksi että vaikutti siltä että ongelma on jotkin suuret koivupöllit. Jos vihjeeni toimisi sinula niin koko hankinta on ehkä turha.

      • vihje on myöhässä

        Emma kyseli tuota jo vuonna 2005, joten saattaa olla, että pilkkomisongelma on hänellä jo ratkaistu ja puutkin poltettu. Mutta hyvä vinkki muille.
        Minä olen isot koivun tyvipölkyt halkaissut ensin moottorisahaalla, senjälkeen kirveelläkin on helpompi jatkaa pilkkomista.


      • möcin ucco
        vihje on myöhässä kirjoitti:

        Emma kyseli tuota jo vuonna 2005, joten saattaa olla, että pilkkomisongelma on hänellä jo ratkaistu ja puutkin poltettu. Mutta hyvä vinkki muille.
        Minä olen isot koivun tyvipölkyt halkaissut ensin moottorisahaalla, senjälkeen kirveelläkin on helpompi jatkaa pilkkomista.

        Tämä palstan toiminta on todellakin syvältä koska se tuo ketjun kärkeen vaikka kuinka vanhoja keskustelun avauksia kunhan joku niihin erehtyy reagoimaan. Neljä vuotta vanhoihin kysymyksiin vastaaminen on hieman turhan tuntuista, vaan ei tule aina joka viestin päiväystä niin tarkkaan katsottua.


      • Leka ja kiila
        vihje on myöhässä kirjoitti:

        Emma kyseli tuota jo vuonna 2005, joten saattaa olla, että pilkkomisongelma on hänellä jo ratkaistu ja puutkin poltettu. Mutta hyvä vinkki muille.
        Minä olen isot koivun tyvipölkyt halkaissut ensin moottorisahaalla, senjälkeen kirveelläkin on helpompi jatkaa pilkkomista.

        Ei ihmiset tiedä mihin niitä käytetään ?
        Kyllä ennen halkometässä oli aina mukana leka ja kiila kirveen lisäksi !


      • tarvita
        Leka ja kiila kirjoitti:

        Ei ihmiset tiedä mihin niitä käytetään ?
        Kyllä ennen halkometässä oli aina mukana leka ja kiila kirveen lisäksi !

        Totta että ennen käytettiin kiiloja ja jopa lekaa.

        Ne ovat tarpeettomia jos sahaa pahat pölkyt siivuiksi.

        Mutta jos haluaa käyttää kiiloja ja lekaa niin kaikin mokomin.


      • kguik
        tarvita kirjoitti:

        Totta että ennen käytettiin kiiloja ja jopa lekaa.

        Ne ovat tarpeettomia jos sahaa pahat pölkyt siivuiksi.

        Mutta jos haluaa käyttää kiiloja ja lekaa niin kaikin mokomin.

        "sekä halkoja tuvan leivinuuniin (n.12m3)."

        Tuon kun näkisi, kahdentoista kuution leivinuuni....


    • Halottu on

      Toimii ainakin meillä kun koivut on visaisia eikä halkea kirveellä. Ei kannata ostaa sitä pitkää mallia jos ei ole käyttöä pitkille haloille. On nimittäin joissain malleissa todella hidas se männän liike johtuen suuresta puristusvoimasta. Kannattaa heti pistää sellaiselle alustalle ettei tarvi kumarrella käyttäessä koska siinä kipeytyy selkä jopa nopeamminkuin kirveshommissa.

      • Hakkailija

      • PV MAN
        Hakkailija kirjoitti:

        Minuakin rassaa tuo halonhakkuu!

        Tuo rengas on hyvä keksintö - ei tarvi alinomaan nöyristellä karkaavia klapeja.

        Tuo kirves? Idea kait siinä, että se ei juutu koska väkänen reunassa pysähdyttää menon juuttumistilaan?

        Oksaisen pöllin pilkkominen on kyllä koneella helppoa joten kyllä sitäkin meinaan käyttää.

        Smart splitteriä ! On halpa turvallinen saa just sellasia puita kun haluaa aikas nopeasti ja on hyötyliikuntaa parhaasta päästä !


      • duett man
        PV MAN kirjoitti:

        Smart splitteriä ! On halpa turvallinen saa just sellasia puita kun haluaa aikas nopeasti ja on hyötyliikuntaa parhaasta päästä !

        Ei sillä että kirveet turvallisia olisi mutta noi halkaisukoneet on monet tehneet raajarikoiksi. Aina joku tollo tunkee handunsa ja tekniikka hoitaa loput.
        Itse napsin puut tuoreina pakkasilla ihan huvin ja kuntoilun vuoksi. Joku mainitsi fiskarsin kirveet ja itsellänikin sellainen on. Tosin en ymmärrä miten voi olla mahdollista että polttopuiden tekoon kaupataan muovivartista kirvestä joka oranssilla maalattuna on TODELLA luikas kun lumisia ja jäisiä puita käsittelee. Testaamisen jälkeen marssin rautakauppaan ja ostin pari rullaa kangasteippiä mitä käyttävät jääkiekkomailoissa ja pätkän narua. Ensin yksi kierros teippiä varren ympäri ja seuraavaksi naru kiertämään parin sentin välillä päästä päähän. Tämän päälle vielä teippiä ja johan ote rupes pitämään ja molemmat polvilumpiot on omat ja ehyet.


      • ILMAN KITKAA
        duett man kirjoitti:

        Ei sillä että kirveet turvallisia olisi mutta noi halkaisukoneet on monet tehneet raajarikoiksi. Aina joku tollo tunkee handunsa ja tekniikka hoitaa loput.
        Itse napsin puut tuoreina pakkasilla ihan huvin ja kuntoilun vuoksi. Joku mainitsi fiskarsin kirveet ja itsellänikin sellainen on. Tosin en ymmärrä miten voi olla mahdollista että polttopuiden tekoon kaupataan muovivartista kirvestä joka oranssilla maalattuna on TODELLA luikas kun lumisia ja jäisiä puita käsittelee. Testaamisen jälkeen marssin rautakauppaan ja ostin pari rullaa kangasteippiä mitä käyttävät jääkiekkomailoissa ja pätkän narua. Ensin yksi kierros teippiä varren ympäri ja seuraavaksi naru kiertämään parin sentin välillä päästä päähän. Tämän päälle vielä teippiä ja johan ote rupes pitämään ja molemmat polvilumpiot on omat ja ehyet.

        Ohessa hidastusvideoita Vipukirveestä.
        http://www.youtube.com/watch?v=yZf0Hi9XIkM
        http://www.youtube.com/watch?v=XBsNxfB9ZCM
        http://www.youtube.com/watch?v=E9_9wmjK3j8


      • Ei kirvestä
        ILMAN KITKAA kirjoitti:

        Ohessa hidastusvideoita Vipukirveestä.
        http://www.youtube.com/watch?v=yZf0Hi9XIkM
        http://www.youtube.com/watch?v=XBsNxfB9ZCM
        http://www.youtube.com/watch?v=E9_9wmjK3j8

        Nuohan menee helposti tavallisellakin. Esitellään videolla josssa halotaan oksatonta puuta. Mulla on huvilalla 60% kuusta ja ne ei kirveellä mene, tai menee mutta kova työ. Kotona ja huvilalla on 149 euron halkaisukoneet, kirveen oon heittänyt nurkkaa. Halkomakoneella saa nopeamminkuin kuin kirveellä ja ei vahingoita itseään. Muutaman kerran vahinko lähellä kun pääasiassa työskentelen yksin saarella niin halkomiskone parempi ratkaisu. Dieselagrekaatti pyörittää jo kolmatta vuotta 3kw kiinalainen ja hyvä peli. Halkomiskonetta kun käyttää ei haittaa vaikka on ottanut pari bissee....


      • VIPUKIRVEELLÄ
        Ei kirvestä kirjoitti:

        Nuohan menee helposti tavallisellakin. Esitellään videolla josssa halotaan oksatonta puuta. Mulla on huvilalla 60% kuusta ja ne ei kirveellä mene, tai menee mutta kova työ. Kotona ja huvilalla on 149 euron halkaisukoneet, kirveen oon heittänyt nurkkaa. Halkomakoneella saa nopeamminkuin kuin kirveellä ja ei vahingoita itseään. Muutaman kerran vahinko lähellä kun pääasiassa työskentelen yksin saarella niin halkomiskone parempi ratkaisu. Dieselagrekaatti pyörittää jo kolmatta vuotta 3kw kiinalainen ja hyvä peli. Halkomiskonetta kun käyttää ei haittaa vaikka on ottanut pari bissee....

        http://www.youtube.com/watch?v=lTag8CLWeqw


      • mökkiläinen.

      • Varoituksen sana
        mökkiläinen. kirjoitti:

        Turvallinen ja nopea laite keskikokoisille puille. Hinta nyt on melkoisen kova mutta...

        Älkääpä menkö haukkumaan vipukirvestä, sillä aikoinaan moittiessani sitä otti yhteyttä valmistaja ja vetosi työntekijöidensä puolesta että lopettaisin. Oli jonkinmoista vihjailua myös ilmassa...

        30cm puiden kanssa vipukirves toimii mutta jos pitempiä pitää niin sillä ei mitään tee.


      • Varoituksen sana
        Varoituksen sana kirjoitti:

        Älkääpä menkö haukkumaan vipukirvestä, sillä aikoinaan moittiessani sitä otti yhteyttä valmistaja ja vetosi työntekijöidensä puolesta että lopettaisin. Oli jonkinmoista vihjailua myös ilmassa...

        30cm puiden kanssa vipukirves toimii mutta jos pitempiä pitää niin sillä ei mitään tee.

        Korjataan sen verran tuohon vihjailuun että mitään suoraa vihjailua ei ollut mutta siltä tuntui.


      • Vipi-Heikki
        Varoituksen sana kirjoitti:

        Älkääpä menkö haukkumaan vipukirvestä, sillä aikoinaan moittiessani sitä otti yhteyttä valmistaja ja vetosi työntekijöidensä puolesta että lopettaisin. Oli jonkinmoista vihjailua myös ilmassa...

        30cm puiden kanssa vipukirves toimii mutta jos pitempiä pitää niin sillä ei mitään tee.

        Varoituksen sana
        18.8.2012 10:34
        0
        Sulje
        "Älkääpä menkö haukkumaan vipukirvestä, sillä aikoinaan moittiessani sitä otti yhteyttä valmistaja ja vetosi työntekijöidensä puolesta että lopettaisin. Oli jonkinmoista vihjailua myös ilmassa..."

        Sellaista se on kun ei tunne asioita. Voidaan kuvitella kaikenlaisen töryn menevän läpi. Koskaan ei mainitunlaista keskustelua ole käyty.
        Yrityksessäni ei ole ainoatakaan palkattua työntekijää.
        Perinteinen kirves ei tule siitä yhtään paremmaksi, vaikka kuinka koetettaisi alas ampua Vipukirvestä.


      • siis ei
        Vipi-Heikki kirjoitti:

        Varoituksen sana
        18.8.2012 10:34
        0
        Sulje
        "Älkääpä menkö haukkumaan vipukirvestä, sillä aikoinaan moittiessani sitä otti yhteyttä valmistaja ja vetosi työntekijöidensä puolesta että lopettaisin. Oli jonkinmoista vihjailua myös ilmassa..."

        Sellaista se on kun ei tunne asioita. Voidaan kuvitella kaikenlaisen töryn menevän läpi. Koskaan ei mainitunlaista keskustelua ole käyty.
        Yrityksessäni ei ole ainoatakaan palkattua työntekijää.
        Perinteinen kirves ei tule siitä yhtään paremmaksi, vaikka kuinka koetettaisi alas ampua Vipukirvestä.

        ole enää


      • 5+18=?
        Vipi-Heikki kirjoitti:

        Varoituksen sana
        18.8.2012 10:34
        0
        Sulje
        "Älkääpä menkö haukkumaan vipukirvestä, sillä aikoinaan moittiessani sitä otti yhteyttä valmistaja ja vetosi työntekijöidensä puolesta että lopettaisin. Oli jonkinmoista vihjailua myös ilmassa..."

        Sellaista se on kun ei tunne asioita. Voidaan kuvitella kaikenlaisen töryn menevän läpi. Koskaan ei mainitunlaista keskustelua ole käyty.
        Yrityksessäni ei ole ainoatakaan palkattua työntekijää.
        Perinteinen kirves ei tule siitä yhtään paremmaksi, vaikka kuinka koetettaisi alas ampua Vipukirvestä.

        "Perinteinen kirves ei tule siitä yhtään paremmaksi, vaikka kuinka koetettaisi alas ampua Vipukirvestä."

        Viitaten edelliseen, mitä järkeä koko lauseessa on asiasisältöineen koska em. vipukirveen markkinointi pohjautuu pääasiassa perinteisen kirveen alas ampumiseen?? Siinä sivussa taitaa mennä halkomakoneetkin??


      • J.Alapurra
        Vipi-Heikki kirjoitti:

        Varoituksen sana
        18.8.2012 10:34
        0
        Sulje
        "Älkääpä menkö haukkumaan vipukirvestä, sillä aikoinaan moittiessani sitä otti yhteyttä valmistaja ja vetosi työntekijöidensä puolesta että lopettaisin. Oli jonkinmoista vihjailua myös ilmassa..."

        Sellaista se on kun ei tunne asioita. Voidaan kuvitella kaikenlaisen töryn menevän läpi. Koskaan ei mainitunlaista keskustelua ole käyty.
        Yrityksessäni ei ole ainoatakaan palkattua työntekijää.
        Perinteinen kirves ei tule siitä yhtään paremmaksi, vaikka kuinka koetettaisi alas ampua Vipukirvestä.

        Muistan myös kyseisen keskustelun jonka "Varoituksen sana" nosti esille. Google kertoi missä se oli. Mielenkiintoisesti muuttuu keskustelun sävy sähköpostien jälkeen.

        Shakkimatti http://www.hilavitkutin.com/2010/07/16/keksintojen-viikko-heikki-vipukirves/

        Jokainen voi itse vetää johtopäätökset.


      • J.Alla J.Alla
        J.Alapurra kirjoitti:

        Muistan myös kyseisen keskustelun jonka "Varoituksen sana" nosti esille. Google kertoi missä se oli. Mielenkiintoisesti muuttuu keskustelun sävy sähköpostien jälkeen.

        Shakkimatti http://www.hilavitkutin.com/2010/07/16/keksintojen-viikko-heikki-vipukirves/

        Jokainen voi itse vetää johtopäätökset.

        Ei noita viestiketjuja jotka ovat täynnä mainoksia jaksa lukea, liitä kopio tänne. Ei hyvä tuollaiset keskustelupalstat joissa edellytetään sähköpostiosoittetta ainakaan edellisen kaltaisten "varoituksien" takia.
        Oli vaan lopussa varmaan loppukevennykseksi tarkoitettu video jota olisi tehnyt mieli kommentoida. Olisi "ihan kiva" tietää mitä tapahtuu jos vipukirvestä käyttää samalla tavalla kuin vasemmalla puollella käytettiin muita kirveitä? Lopulta fiskarssilla menee pölkky halki keskelle hakkaamalla jos järkeä ei muuhun ole mutta vipukirveellä ei koskaan tuolla "tekniikalla". Prkele samalla tavalla se fiskarssi pienii isonkin puun jos aloittaa pienimisen seivuilta. Onko mitään niin tyhmää kuin ihmisten pitäminen tyhmänä?
        Ja miksi se autonnakki ilmestyy vain pölkkyyn missä vipua käytetään?


      • joo,o
        J.Alapurra kirjoitti:

        Muistan myös kyseisen keskustelun jonka "Varoituksen sana" nosti esille. Google kertoi missä se oli. Mielenkiintoisesti muuttuu keskustelun sävy sähköpostien jälkeen.

        Shakkimatti http://www.hilavitkutin.com/2010/07/16/keksintojen-viikko-heikki-vipukirves/

        Jokainen voi itse vetää johtopäätökset.

        jos aihe oli mainostaminen, erikoisin mainostaja toisella Suomi24palstalla teki aikoinaan kertomuksiensa mukaan ilmoituksia tuotemainontaa häiritsevistä viesteistä? Erikoiseksi asian teki se, että mainostaminen palstalla oli kielletty..


      • J.alapurra
        joo,o kirjoitti:

        jos aihe oli mainostaminen, erikoisin mainostaja toisella Suomi24palstalla teki aikoinaan kertomuksiensa mukaan ilmoituksia tuotemainontaa häiritsevistä viesteistä? Erikoiseksi asian teki se, että mainostaminen palstalla oli kielletty..

        Tällaisesta markkinoinnin häirinnästä oli tässä "varoituksen sana" :n nostamassa asiassa kyse mitä muistan sähköposteista.


      • Vipu-Heikki
        siis ei kirjoitti:

        ole enää

        Siis ei ole koskaan ollutkaan.
        Työllistän toki osa-aikaisesti noin 65 henkilöä, jos katsotaan koko alihankinta ketju, ennenkuin Vipukirves on sen tilaajalla.


    • EEE.LPR keksijä

      Ehdotukseni on ,että teollisuus valmistaisi lisälaitteen autonosturiin ,joita useimmissa talouksissa on, Mökkimaailmaan sopivan äänetön.
      Voittaisi kyykkäpelin mökkikisailussa. Tosi turvallinen lapsillekin.
      Patentti hakematta. Saate kotiverstaasakin tehdä laitteita.

    • klapikoneen ostoon

      mene motonettiin ja osta halkomakone, itselläni oli palax polttomoottorilla, myin pois... älä välitä noista kirjoittajista, ihan hyviä koneita, eikä hintaa juuri mitään.. kohta joku taas ehdottaa vipukirvestä tai kymppitonnin lapikonetta kuljettimella..................................kyllä sillä halkaisukoneella puita tekee yllättävän nopeesti , kunhan ei ala läträän viinaksien kanssa.... tavallinen pöytä on paras alunen koneelle , niin ei tarvi jokaista klapia maasta haeskella.. suosittelen

    • voi rähmä

      ... älä hyvä ihminen tyydy alle parinsadan halkomakoneeseen ,osta ponsse mettäkone, pääsee helposti kohteen viereen ja on tosi tehokas, siihen vielä kunnon tukkirekka niin voit viedä puut liiteriin... kunnes saapuu vipukirveen markkinamies tuotettaan markkinoimaan... ei tää helppoa ole kun koittaa saada vastauksen alkuperäiseen kysymykseen.

    • Sahahalkoja

      Halo sahalla. Itse olen tehnyt puut moottorisahalla siten, että sahapukille nostettuun puuhun vedän pituussuuntaan halkaisun noin sydänpuuhun asti. Sitten vaan pätkii sopivan mittaiseksi. Sellaiset alle 10 cm paksut puut kuivuu ja palaa hyvin sillä pelkällä halkaisuvillolla. Isommat sitten halon kirveellä. Kun pölli on jo melkein puoleen asti sahalla halkaistu niin se loppu halkeaa helposti kirveellä.

    • kitkat

      Olet kyllä varsinainen neropatti,enpä ole moisesta puiden teosta kuullutkaan.Vaikuttaisi hitaanpuoleiselta hommalta.

      • Sahahalkoja

        Nopeammin ja kevyemmin käy kuin kirveellä halkominen tai hydraulihalkojan käyttö. Tietysti pitää olla terävä ketju ja mielellään sellainen isompi saha eli ne parin kilon mökkisahat ei oikein jaksa pyörittää ketjua siinä halkaisuviillossa. Ittellä n. viiden kilon oikea metsurisaha jossa riittää sekä ketjunopeutta että vääntöä.


    • kite katti

      Kyllä tämä tämä kitkatti jaksaa jauhaa skeidaa niin monella nikillä että pahasti epäilen hänen mielenterveyttä, toki ymmärrän että hän tieten tahtoen provoaa keskusteluja mutta motiiveja en ymmärrä. Suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriin, psyykkistä hoitoa on saatavilla eikä niistä kerrota välttämättä julkisuuteen ellet sattumoisin ole armeijan palvelukseen menossa mitä suuresti epäilen. Muista ottaa lääkkeesi iltaisin ja kuuntele äidin neuvoja.

    • juuupelinen

      Ompas vaikeeta tuo puiden pieniminen , paitsi jos käyttää hydraulihalkojaa. Meillä teki puut ennen isäntä ,nyt emäntä

    • Kehitys
      • Suomi24mainospalsta

        Kannattaa keksiä tuote jonka myymiseksi ei tarvitse alentua kauppaamaan sitä netin keskustelupalstalla?
        Aika tehokkaasti nämä vakiomainostajat ovat "tappaneet" viestiliikenteen näillä palstoilla?

        (TODELLA hyvin valikoitua pölkkyjä pienittävänä, ei ensimmäistäkään oksaa tms. eikä tule. Yksi vinosyinen oksanen pölkky ja kappas, mainosvideo tms. kertoo että ollaan lähtötilanteessa eikä ongelmiin joita mainostamisessa keskitytään (keksitään), olla keksitty mitään ratkaisua.)


      • Harppa
        Suomi24mainospalsta kirjoitti:

        Kannattaa keksiä tuote jonka myymiseksi ei tarvitse alentua kauppaamaan sitä netin keskustelupalstalla?
        Aika tehokkaasti nämä vakiomainostajat ovat "tappaneet" viestiliikenteen näillä palstoilla?

        (TODELLA hyvin valikoitua pölkkyjä pienittävänä, ei ensimmäistäkään oksaa tms. eikä tule. Yksi vinosyinen oksanen pölkky ja kappas, mainosvideo tms. kertoo että ollaan lähtötilanteessa eikä ongelmiin joita mainostamisessa keskitytään (keksitään), olla keksitty mitään ratkaisua.)

        Katoin kyllä tuon vipukirveen videon.

        Tosi vikkelään keveri naputteli. Pitäisi jossakin päästä itse kuitenkin kokeilemaan tuotakin - ainakin mielenkiinnosta.


      • 20
        Harppa kirjoitti:

        Katoin kyllä tuon vipukirveen videon.

        Tosi vikkelään keveri naputteli. Pitäisi jossakin päästä itse kuitenkin kokeilemaan tuotakin - ainakin mielenkiinnosta.

        Renkaan sisällä olevaa oksatonta pölliä halkoo fiskarssilla ainakin aivan yhtä nopeasti se on fakta.


      • Taunooxx
        20 kirjoitti:

        Renkaan sisällä olevaa oksatonta pölliä halkoo fiskarssilla ainakin aivan yhtä nopeasti se on fakta.

        Ja jaksaakin paremmin. Fiskars on lelumaisen keveä. Mielestäni pitää olla ainakin 2 kirvestä. Helpoille puille (talvella puu halkeaa helposti) kevyt kirves. Leppä ja koivu ovat helppoja puita, talvi tai alkukevät on hyvä vuodenaika puiden tekoon, homma on kevyttä.


    • Harppa

      Parinsadan euron Bauhaus -peli on käytössä.

      Sillä pilkkoo ison määrän kesämökin ja omakotitalon tavaraa. On toiminut ihan mukavasti.

      Vasemman käden kahva (lattapelti) on aivan liian pieni, koska kämmen on kipeä peukalon alta, jos erehtyy äkikseltään muutaman tunnin halkomaan putkeen. Jos se olisikin oikea kahva, niin hienoa.

      Iskin pituudenrajoitin on hajalla (mutterista meni kierre). Muuten toimii.

    • toimiva mutta hidas

      Minulla on K-raudasta hankittu myös parin sadan klapikone ja vaikka homma kävi helposti, on se sanottava että hidasta hommaa se on vaikka oli apupöllikin nopeuttamassa.
      Sellaiset suurimmat n. 50cm halkaisijaltaan joita sai rullata sen 8 -10 kertaa ja yhden kanssa turatessa meni aina se paut 5 minsaa joten meni siinä iso siivu kesää 8 kuution puukasaa tehdessä.
      Toisaalta olivat tosi oksaisia,joten siinä mielessä kannattava ostos.

    • Helpommin
      • Vertailua=Mainos

        Suomi24mainospalsta
        18.8.2012 09:37
        1
        Sulje
        Kannattaa keksiä tuote jonka myymiseksi ei tarvitse alentua kauppaamaan sitä netin keskustelupalstalla?
        Aika tehokkaasti nämä vakiomainostajat ovat "tappaneet" viestiliikenteen näillä palstoilla?

        (TODELLA hyvin valikoitua pölkkyjä pienittävänä, ei ensimmäistäkään oksaa tms. eikä tule. Yksi vinosyinen oksanen pölkky ja kappas, mainosvideo tms. kertoo että ollaan lähtötilanteessa eikä ongelmiin joita mainostamisessa keskitytään (keksitään), olla keksitty mitään ratkaisua.)


    • niinpä....

      Tosiaan aika mielenkiintoista,ettei oksapöllejä noissa kirvesvideoissa näy kun olisi kiva nähdä esimerkkejä niistäkin.
      Taitaisi mennä kyllä enimmäkseen koomisuuden puolelle oikein möhkyläpöllin kanssa rähkiessä.

      • tod näk

        Miten on mainosmies, laitatko videolinkkiä missä tuot esille vipumaisterin erinomaisuuden halkomalla kierteisen oksaisen halon?

        ihan joka jannu joka on joskus halkoja kirveellä pieninyt tietää, kuinka valitettavan suuri osa pölkyistä on sellaisia joita saa mäiskiä 5 min kun vastaavasti samassa pinossa on halkoja jotka menee kertalyönnillä haloiksi. Monessa syyt täytyy kirveellä vielä katkoa ennen kuin halot saa pölkystä erilleen jne. ja tuolla kirveellä se temppu jää tekemättä kun sen terää tarkastelee.

        (TODELLA hyvin valikoitua pölkkyjä pienittävänä, ei ensimmäistäkään oksaa tms. eikä tule. Yksi vinosyinen oksanen pölkky ja kappas, mainosvideo tms. kertoo että ollaan lähtötilanteessa eikä ongelmiin joihin mainostamisessa keskitytään, olla keksitty mitään ratkaisua.)


    • ty pical

      Kuittailematta erikseen vipukirveelle ja sen valmistajalle, noinhan ne mainokset aina tehdään.

      Halkaisukoneeseen on haettu juuri tuollainen "punainen" pölkky joka on ongelmallinen halkaistava ja kirveelle on valittu "yllättäen" kirkas kuiva suorasyinen pölkky. Jos pölkyt olisi vaihdettu keskenään, lopputulos olisi toinen.
      Hitaitahan nuo halkomakoneet aina on mutta kirveellä tuo samainen pölkky joka oli halkomakoneessa, olisi jäänyt halkaisematta. Edelleen nuo halkomakoneet on tarkoitettu niille, joilla kirveet syystä tai toisesta "ei pysy" käsissä joten vertailukohteena hiukan epäasiallinen? Jos tarkoitus on vertailla kirveitä, vertailukohtana tulisi olla toinen kirves, ei harhaanjohtavasti teknisesti poikkeava halkomakone. Toisaalta, tuolla tyylillä ei kukaan kirveen kanssa heilu puolta tuntia pidempään eikä ole edes turvallista?

      Noin minäkin tekisin mainoksen jos kauppaisin kirvestä. Montakohan kertaa taltiointi piti ottaa uusiksi ennen toivotun lopputuloksen saavuttamiseksi?

    • Mottiman

      Just lopetin klapikoneen kanssa. Motti tuli pilkottua eikä tullut hiki.

      Lainakone kun on niin omistaja sanoi, että yksi ruuvi pitää irroittaa työn ajaksi? Siintä sylinteristä.

      Voiko olla totta tai edes järkevää.

    • Oho,

      tällä palstallahan toimii valvonta? 10points

    • Mä omistan vipukirveen ja oon kyllä todella tyytyväinen. 12 kuutiota olen pilkkonut sillä ja pöllini ovat 5ocm pitkiä ja todella hyvin homma mulla vaan käy! En ymmärrä sitä kun jotkun sanovat ettei yli 33cm halkeaisi vipukirveellä... Mä en muita pituuksia pilkokkaan kun puol metrisiä ja koukkuun jää sillä halkomiseen, se on fakta.

      Itse olin epäileväinen vuosi sitten vipukirves videoita kattellessani mutta otin riskin joka kannatti, iso polte jäi vaimaan että kirves pitää ostaa. Vuoden päivät kirves oli käyttämätön kun tuli perhetta yms. vastaavaa niin en kerennyt perehtyä sen käyttöön ja siihen kuuluvan autonrengas hakkuupölkyn rakentamiseen. mutta 2kk sitten sain pölkyn aikaiseksi ja siitä lähtien kun aikaa on vaan ollut olen ollu puukasalla. 12kuutiota nyt, itsea asiassa tänään tuli 13 kuutio. Tehokas hakkuu aika ollu yleensä 15min per. kerta ja tuollaasia määriä. Kunnon takia varmaan alussa en olis jaksanu pitempää hakata ja sitä paitsi ei ollut ikinä sahattuna suurtaa määrää kerralla. Helposti päiväs tekee 7-8 kuutiota jos tekemällä tekee.. kuution olen tehny 30min huonolla kunnolla. traktorin hydr. halkojalla tein kuution 28min.....

      • elämäni paras ostos tähän mennessä vipukirves ja oon 25v. baarirahat vaan kirveeseen niin menee hyvään tarkotukseen ja punttisaliakin siinä on samalla!


      • nikkeli8 kirjoitti:

        elämäni paras ostos tähän mennessä vipukirves ja oon 25v. baarirahat vaan kirveeseen niin menee hyvään tarkotukseen ja punttisaliakin siinä on samalla!

        nykykunnolla hakkaan 13-20min kuution 50cm pöllejä! =)


    • niksnaksniks

      Juu, ja meikäläinen tekee metrisestä puusta 4 mottia tunnissa ja samaa tahtia menee koko päivä

      • klapikoneella ilmeisesti?


    • ostakkee ihmeessä

      Minä tässä vipukirves myyyjä, ostakee ostakee ihmeessä, jos ei hydraulihalkasialla mene , niin vipukirveellä menee ... hermot

    • leijonienluola

      Jos tässä nyt vipukirvestä mainostetaan niin hinta vastaamaan tuoteryhmän yleistä hintatasoa jonka jälkeen "nettimarkkinointiin" ei pitäisi olla tarvetta? Huntti hakomakirveestä on paljon ja kaksi sataa on jo lähes naurettava hinta.

      Sillä kun saa jo sepän takomaan vaikka piilukirveen joka on "hiukan" toisella tasolla kuin halkomakirves jos em. vertauskuvaa voi käyttää kirveiden eroja tarkastellessa?

      • leijonienluola onko sulla vipukirvestä jos ei ole niin oletko päässyt testaamaan?
        Sillä ei kannata puhua jos ei ole kokemusta! tuosta todellakin kannattaa maksaa se pari hunttia, maksaa sulle saman verran joku halkomakonekkin. Se vie lisäksi sähköä ja on helvetin hidas jos koneella tekee. Sillä yleensä vielä molemmilla käsillä pitää käyttää katkasijaa niin hankalaksi menee koneella. (sähkö kone)

        Hinta laatu suhde vipukirveellä on sama kun fiskarssi maksaisi 5€. on se vaan mahtava peli. Liikutaan aivan uudella tasolla jota kumminkin on suuren kansan vaikea uskoa kun ei ole tietoa aiheesta. Suosittelen että jos aihe kiinnostaa niin ottakaa yhteyttä vipukirveen keksijään, hänen luonaan mahdollista testata kirvestä! ja se 200€ menee baariin aika monella ni ei ole naurettava hinta minusta ;)


      • nikkeli8 kirjoitti:

        leijonienluola onko sulla vipukirvestä jos ei ole niin oletko päässyt testaamaan?
        Sillä ei kannata puhua jos ei ole kokemusta! tuosta todellakin kannattaa maksaa se pari hunttia, maksaa sulle saman verran joku halkomakonekkin. Se vie lisäksi sähköä ja on helvetin hidas jos koneella tekee. Sillä yleensä vielä molemmilla käsillä pitää käyttää katkasijaa niin hankalaksi menee koneella. (sähkö kone)

        Hinta laatu suhde vipukirveellä on sama kun fiskarssi maksaisi 5€. on se vaan mahtava peli. Liikutaan aivan uudella tasolla jota kumminkin on suuren kansan vaikea uskoa kun ei ole tietoa aiheesta. Suosittelen että jos aihe kiinnostaa niin ottakaa yhteyttä vipukirveen keksijään, hänen luonaan mahdollista testata kirvestä! ja se 200€ menee baariin aika monella ni ei ole naurettava hinta minusta ;)

        "Jos tässä nyt vipukirvestä mainostetaan niin hinta vastaamaan tuoteryhmän yleistä hintatasoa jonka jälkeen "nettimarkkinointiin" ei pitäisi olla tarvetta? Huntti hakomakirveestä on paljon ja kaksi sataa on jo lähes naurettava hinta. "

        Verkkokaupastahan koko homma on lähteny liikkeelle alunperin, ei siihen ole tarvetta keksijällä, kyllä se sen verran hyvän maineen on maailmalla saanut jo =)

        http://www.vipukirves.fi/yhteystiedot.htm tuossa on yhteys tiedot. Ei muutakun sovitte ajan ja kokeilkaa..


      • nikkeli8 kirjoitti:

        "Jos tässä nyt vipukirvestä mainostetaan niin hinta vastaamaan tuoteryhmän yleistä hintatasoa jonka jälkeen "nettimarkkinointiin" ei pitäisi olla tarvetta? Huntti hakomakirveestä on paljon ja kaksi sataa on jo lähes naurettava hinta. "

        Verkkokaupastahan koko homma on lähteny liikkeelle alunperin, ei siihen ole tarvetta keksijällä, kyllä se sen verran hyvän maineen on maailmalla saanut jo =)

        http://www.vipukirves.fi/yhteystiedot.htm tuossa on yhteys tiedot. Ei muutakun sovitte ajan ja kokeilkaa..

        Kuningaskuluttaja
        TV1 To 06.09.2012 klo: 19.30


        vipukirves siinä..


      • kikkeli8
        nikkeli8 kirjoitti:

        Kuningaskuluttaja
        TV1 To 06.09.2012 klo: 19.30


        vipukirves siinä..

        Mistä vetoa että vanha kaava toistuu eli oksattomia valikoituja pölkkyjä eikä ensimmäistäkään vinosyistä oksapölliä?


      • vipunen
        nikkeli8 kirjoitti:

        Kuningaskuluttaja
        TV1 To 06.09.2012 klo: 19.30


        vipukirves siinä..

        Mikä on vipukirves?


    • 20

      Toteampa vaan ,että jos se vipukirves olisi niin hyvä kun mainostetaan eihän paljon muuta myytäiskään. Kyllä perinteinen kirves edelleen on se paras ja fiskars niistä ykkönen.

    • Vipu-Heikki

      Kyllä "Vipu-Heikkiä" ny tuppaa vähän naurattamaan. Kun noita spekulointeja lueskeleen niin enpä yhtään ihmettele, että kesti näinkin kauan, ennenkuin Vipukirves tuli keksittyä. Monen aivolohkossa ei nähtävästi ole sellaista osaa, jossa käsitellään vipua. Kiila tuntuu sitävastoin olevan melkein joka päässä. Miten voi olla noin ylivoimaisen mahdotonta ymmärtää tiettyjä fysiikan lakeja.
      Vaikuttaa myös siltä, että puun rakenne on sellainen asia, jota monikaan ei tajua.
      Kuitenkin kirjoitellaan melkoisella paatoksella ja paljastetaan kerta kerralta se asia, että oksat on paha pulma perinteiselle kirveelle. Niin on minunkin mielestäni.
      Nyt on vain niin, että oksaiset puut eivät ole mikään este Vipukirveelle. Päin vastoin, oksat lisäävät pilkonnan hauskuutta, koska mukaan voi ottaa kokemuksen tuoma puunlukutaito. Tällöin pilkonnasta tulee ikäänkuin peli, jossa mitataan oma tietoisuus ja taidot. Vipukirvestekniikka sallii lukuisia uusia tapoja pilkkoa puita. Harjoittelu käy myös tyrvallisesti kokemattomaltakin, koska terä pysähtyy pilkjottavan puun päälle.
      Puhumalla ei yksikään puu halkea. Tarvitaan myös näyttöä. Jos et itse oikein onnistu pilkonnassasi, niin syy saattaa olla välineessä ja tekniikassa. Kaikki eivät kuitenkaan ole kanssasi samassa veneessä, koska ovat tehneet toisenlaisen valinnan. Heiltä kuuluu pelkästään kiitoksia.
      Asian tajuaminen voisi alkaa vaikka täältä.
      http://www.vipukirves.fi/tuotekuvaus.htm

      • dont feed the t

        Miten on selitettävissä se, että näitä nettimainostajia palstoilla joissa mainostaminen on kielletty, yhdistää ihmeellinen taipumus vittuilemiseen jos mainostettavaa tuotetta joku uskaltautuu arvostelemaan tai esittämään mainostettavasta tuotteesta omia mielipiteitä keskustelupalstalla?

        Tappioillisen liikevaihdon lisäksi (yhdistävä tekíjä).

        Jos tuotteeseen kohdistuvaa arvostelua ei haistattelematta kyetä käsittelemään, olisiko parempi siirtyä maksullisiin mainosformaatteihin?


      • se selitys :
        dont feed the t kirjoitti:

        Miten on selitettävissä se, että näitä nettimainostajia palstoilla joissa mainostaminen on kielletty, yhdistää ihmeellinen taipumus vittuilemiseen jos mainostettavaa tuotetta joku uskaltautuu arvostelemaan tai esittämään mainostettavasta tuotteesta omia mielipiteitä keskustelupalstalla?

        Tappioillisen liikevaihdon lisäksi (yhdistävä tekíjä).

        Jos tuotteeseen kohdistuvaa arvostelua ei haistattelematta kyetä käsittelemään, olisiko parempi siirtyä maksullisiin mainosformaatteihin?

        http://www.youtube.com/watch?v=37Yp0gVzy48

        Hissi jumittaa ja ylimelinen asenne


      • Vip uhenkilö
        se selitys : kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=37Yp0gVzy48

        Hissi jumittaa ja ylimelinen asenne

        -Minä ostin valmistamani tuotteen ja olen h..lvetin tyytyväinen ostokseeni jota en maksanut koska olen ko. tuotteen keksijä mutta samalla lähettäisin keksijälle kiitokset innovaatisesta keksinnöstä joka en siis itse ole mutta siis suosittelen lämpimästi ko. tuotteeni hankintaa ja maailma pelastuu

        -Osta minun keksintö, muiden valmistajien tuotteilla lähtee henki tai palaa talo, minun keksintö palauttaa kuolleet henkiin ja siinä sivussa naputtelee talon sivutöinä pystyyn naapurin puista

        -Muiden tuotteet vie naiset ja työpaikat ja aiheuttaa viljakatoa perunaruton lisäksi mutta hankkimalla minun tuote, saat kolme työpaikkaa haaremin lisäksi joiden elanto on helppoa viljavien peltojen ja perunavuorien myötä mikä on siis keksintöni ansiota. Soveltuu myös hirvenpyyntiin kalastuksen lisäksi ettei ravinto käy liian niukaksi

        -Miten sinä voit olla niin s..tanan tyhmä ettet ymmärrä ostaa minun keksintöä eikä kukaan muukaan ja tili on taas miinuksella sen lisäksi että keksintöni valloitti maailman joten hallitsee markkinoita vippaa viitonen

        -V..ttuako sinä häiritset minun nettimainontaa oletko kilpaileva tuotevalmistaja

        tms

        tuntuu olevan yleinen piirre näillä kyläh..keksijöille näillä mainospals..keskustelupalstoilla?


      • et tiedä mitään. heh
        Vip uhenkilö kirjoitti:

        -Minä ostin valmistamani tuotteen ja olen h..lvetin tyytyväinen ostokseeni jota en maksanut koska olen ko. tuotteen keksijä mutta samalla lähettäisin keksijälle kiitokset innovaatisesta keksinnöstä joka en siis itse ole mutta siis suosittelen lämpimästi ko. tuotteeni hankintaa ja maailma pelastuu

        -Osta minun keksintö, muiden valmistajien tuotteilla lähtee henki tai palaa talo, minun keksintö palauttaa kuolleet henkiin ja siinä sivussa naputtelee talon sivutöinä pystyyn naapurin puista

        -Muiden tuotteet vie naiset ja työpaikat ja aiheuttaa viljakatoa perunaruton lisäksi mutta hankkimalla minun tuote, saat kolme työpaikkaa haaremin lisäksi joiden elanto on helppoa viljavien peltojen ja perunavuorien myötä mikä on siis keksintöni ansiota. Soveltuu myös hirvenpyyntiin kalastuksen lisäksi ettei ravinto käy liian niukaksi

        -Miten sinä voit olla niin s..tanan tyhmä ettet ymmärrä ostaa minun keksintöä eikä kukaan muukaan ja tili on taas miinuksella sen lisäksi että keksintöni valloitti maailman joten hallitsee markkinoita vippaa viitonen

        -V..ttuako sinä häiritset minun nettimainontaa oletko kilpaileva tuotevalmistaja

        tms

        tuntuu olevan yleinen piirre näillä kyläh..keksijöille näillä mainospals..keskustelupalstoilla?

        http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/3087


      • Ei taas
        et tiedä mitään. heh kirjoitti:

        http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/3087

        testiä jossa voittaja on jo valittu ennen itse testiä?

        Muilla kirves jumiin keskelle pölkkyä ja nimeltä mainitsemattomalla pieniminen aloitetaan pöllin sivuista, ei toisinpäin?

        Jos muut kirveet on niin hengenvaarallisia ja Suomen talous kaatuu raajarikkojen sairauslomiin, miksi niiden yhteydessä ei voi käyttää autonrengasta tms? Ase on vaarallinen vain ihmisen kädessä. Tuossa vedotaan tuotteen turvallisuuteen käyttämällä tuotteen yhteydessä "kortsua" ehkäisyvälineenä. Miten tuotteeseen liitetyn oheistuotteen turvallisuussaavutukset siirtyi tuotteen saavutukseksi?

        En lähtisi noin alasajamaan "perinnekirveitä" (joita ei ole tehty vuosikymmeniin, "kirveet" pitää etsiä kirpputoreilta tms.) tuotemarkkinoinnin puitteissa. Niillä kun on Suomea rakennettu siinä määrin ettei ole onnistunein myyntiargumentti. Metsään mentiin kirveen kanssa ja samaisella kirveellä veistettiin hirsitalo. Sitä ennen reenjalat jne. samaisella kirveellä puun kuljettamiseksi metsästä. Lopuksi vielä polttopuut akkain, poikasten tai vanhojen ukkojen toimesta. Yleistyökalu sanan varsinaisessa merkityksessä. Jos saman ohittaa halkomaihmeellä jonka käyttöalue oli tasan siinä, missä oli saavutukset jos uhkakuvien luomiset kohteliaasti sivuutetaan niitä kuitenkaan vähättelemättä? Tai sitten testissä on vain ns. halkomakirveitä?

        Perinteinen kirves oikeilla teräkulmilla on soiva peli edelleen. Eikä "uusien asioiden" kommentointia voi mitätöidä kertomalla sen kuuluvan ihmisen perusluonteeseen. Asia on kuten se esitettiin, uudet asiat vieraina alussa torjutaan tai niihin suhtaudutaan epäilevästi mutta ongelmana asiayhteydessä näen sen, että uutukaisella on jo ikää josta pitäisi vetää omat johtopäätökset? Edelleen ihmisten älykkyyteen viittaaminen halventavalla tavalla on "hiukan" tyhmää markkinointia. Niin yllättävältä kuin se kuulostaakin, uuden asioiden torjuminen voi myös johtua siitä, ettei uusi asia ole kuin vanha asia toteutettuna poikkeavalla tavalla jolloin ollaan periaatteessa lähtötilanteessa. Yhtenä epäkohtana edelleen se, että "uutuuksien" kohdalla keskitytään mahd. saavutuksiin kertomatta mitä menetettiin tavoitteisiin pyrkiessä? Yritän siis sanoa että jos joku ei myytävästä tuotteesta syty, miksi sitä seuraa aina haukut valmistajan taholta?

        Moni edellisen kaltaisista keksijöistä menestyisi ainakin marginaalitasolla jos ymmärtäisivät siirtyä takavasemmalle myyntitehtävistä joihin ei ole lahjoja vaan lähes päinvastoin. Näkee valitettavan usein potentiaalisia tuotteita joiden menestyksen "estää" tuotteen keksijä omalla käytöksellään ja varsinkin ei niin järkevillä lausunnoillaan niin omasta kuin kilpailijoiden tuotteista.

        Puollan innovatiivisia keksintöjä mutta jos asialinjalla pidättäytyminen tuottaa ongelmia, katse peiliin jos kioskilla ei ole ruuhkaa.


      • testi ng
        Ei taas kirjoitti:

        testiä jossa voittaja on jo valittu ennen itse testiä?

        Muilla kirves jumiin keskelle pölkkyä ja nimeltä mainitsemattomalla pieniminen aloitetaan pöllin sivuista, ei toisinpäin?

        Jos muut kirveet on niin hengenvaarallisia ja Suomen talous kaatuu raajarikkojen sairauslomiin, miksi niiden yhteydessä ei voi käyttää autonrengasta tms? Ase on vaarallinen vain ihmisen kädessä. Tuossa vedotaan tuotteen turvallisuuteen käyttämällä tuotteen yhteydessä "kortsua" ehkäisyvälineenä. Miten tuotteeseen liitetyn oheistuotteen turvallisuussaavutukset siirtyi tuotteen saavutukseksi?

        En lähtisi noin alasajamaan "perinnekirveitä" (joita ei ole tehty vuosikymmeniin, "kirveet" pitää etsiä kirpputoreilta tms.) tuotemarkkinoinnin puitteissa. Niillä kun on Suomea rakennettu siinä määrin ettei ole onnistunein myyntiargumentti. Metsään mentiin kirveen kanssa ja samaisella kirveellä veistettiin hirsitalo. Sitä ennen reenjalat jne. samaisella kirveellä puun kuljettamiseksi metsästä. Lopuksi vielä polttopuut akkain, poikasten tai vanhojen ukkojen toimesta. Yleistyökalu sanan varsinaisessa merkityksessä. Jos saman ohittaa halkomaihmeellä jonka käyttöalue oli tasan siinä, missä oli saavutukset jos uhkakuvien luomiset kohteliaasti sivuutetaan niitä kuitenkaan vähättelemättä? Tai sitten testissä on vain ns. halkomakirveitä?

        Perinteinen kirves oikeilla teräkulmilla on soiva peli edelleen. Eikä "uusien asioiden" kommentointia voi mitätöidä kertomalla sen kuuluvan ihmisen perusluonteeseen. Asia on kuten se esitettiin, uudet asiat vieraina alussa torjutaan tai niihin suhtaudutaan epäilevästi mutta ongelmana asiayhteydessä näen sen, että uutukaisella on jo ikää josta pitäisi vetää omat johtopäätökset? Edelleen ihmisten älykkyyteen viittaaminen halventavalla tavalla on "hiukan" tyhmää markkinointia. Niin yllättävältä kuin se kuulostaakin, uuden asioiden torjuminen voi myös johtua siitä, ettei uusi asia ole kuin vanha asia toteutettuna poikkeavalla tavalla jolloin ollaan periaatteessa lähtötilanteessa. Yhtenä epäkohtana edelleen se, että "uutuuksien" kohdalla keskitytään mahd. saavutuksiin kertomatta mitä menetettiin tavoitteisiin pyrkiessä? Yritän siis sanoa että jos joku ei myytävästä tuotteesta syty, miksi sitä seuraa aina haukut valmistajan taholta?

        Moni edellisen kaltaisista keksijöistä menestyisi ainakin marginaalitasolla jos ymmärtäisivät siirtyä takavasemmalle myyntitehtävistä joihin ei ole lahjoja vaan lähes päinvastoin. Näkee valitettavan usein potentiaalisia tuotteita joiden menestyksen "estää" tuotteen keksijä omalla käytöksellään ja varsinkin ei niin järkevillä lausunnoillaan niin omasta kuin kilpailijoiden tuotteista.

        Puollan innovatiivisia keksintöjä mutta jos asialinjalla pidättäytyminen tuottaa ongelmia, katse peiliin jos kioskilla ei ole ruuhkaa.

        Kuka ottaa tosissaan jonkin tv-ohjelman testit? Silloin harvoin kuin koko kuningasvalittajaa tulee seurattua, juuri ne testit ovat lähimpänä viihdettä uskottavuuspulan takia. Jeesus joitain perunankuorija testejä yms, joissa raati kerätään ohjelmatoimiston kahvilasta tai kadulta, naapureista tms? Hiukan koko ohjelma kuin Karpolla on asiaa sen huonoina päivinä. Muuten hyvä paitsi kun pitää tehdä ohjelma-ajalle ohjelmaa vaikka sitä ei olisi. Väkisin väännetään jauhamalla epäoleellisuuksia tms. tuubaa kaivamalla Pults Ari roskiksesta jonka jälkeen syyllistetään yhteiskunta ja tungetaan arjensankarille kinkku käteen sympatiasaarnan yhteydessä joka (kinkku) vaihtaa olemustaan vaihtokauppojen yhteydessä nestemäisiin nautintoaineisiin kuvausryhmän perävalojen häipyessä näkyvistä.. Budjettialijäämä käyttöön ettei ensi vuoden budjettimäärät laske

        And the winnwer is riippuu onnistuuko vipumaisteri herättämään arvon herroissa (raati) sympatiat vai raivon herroissa arvon ennen itse testejä?


    • vipuvirveli

      Taitaapi vipukirveen ns. keksijä kehuskella täällä tuotettaan eri nimimerkeillä. Voidaan luokitella samaan sarjaan kiilakirveen kanssa ei tule koskaa nousemaan suosioon ja häviää markkinoilta.

    • tiptaptiptaptipetipe

      Minun mielestä miinus tuossa viputekniikassa on se, että toimii vain toiseen suuntaan. Videolla ukko pyörii kuin piirileikissä halkomapölkyn ympärillä.

    • fisk-ars

      Vipukirveellä ei tee mitään, kokeiltu on!

      • miten niin ei tee...

        tekee paljonkin kun perehtyy siihen ja lueppas käyttö ohje ja katso youtubesta aiheeseen liittyvät videot.. riippuu käyttäjästä paljolti.. sanot varmaan kans että ruuvimeisselilläkään ei tee mitään =)


    • Vipu-Heikki
      • Vip-heikille

        Tässä tiivis tietopaketti palstan säännöistä.
        __________________________________

        "Keskustelun säännöt ja kirjoittajan vastuu

        Suomi24 tarjoaa maksuttoman kanavan julkiseen keskusteluun ja mielipiteiden vaihtoon. Jotta keskustelupalstojen ilmapiiri säilyisi miellyttävänä ja kaikille sopivana, on kaikkien kirjoittajien noudatettava palstoja koskevia sääntöjä. Muistathan, että olet vastuussa omasta kirjoituksestasi ja sen sisällöstä. Kirjoittajaa sitoo Suomen laki ja lakia rikkovien viestien kirjoittaja voi joutua teksteistään oikeudelliseen vastuuseen ja saada sakkoja.

        Keskustelupalstat on tarkoitettu rakentavaa ja asiallista ajatusten vaihtoa varten. Keskustelu ei ole chattailua tai samojen viestien lähettelyä jokaikiselle palstalle. Yritysten mainonta ja markkinointi ei myöskään kuulu keskustelupalstoille.

        Yksityinen henkilö voi jättää myynti- tai markkinointi ilmoituksen torille. Jos haluat yrityksellesi medianäkyvyyttä Suomi24:ssä, katso mainostaminen.

        Keskustelusivuilla sanomasi tavoittaa suuren yleisön. Pidä mielessäsi muutama tärkeä asia, kun kirjoitat palstoille.

        Valitse oikea palsta aiheellesi. Jos haluat kirjoittaa esim. uskonnosta, käytä uskontoon liittyviä palstoja. Viestit jotka eivät mitenkään liity palstan aiheeseen poistetaan tai siirretään oikeaan paikkaan.

        Keskusteluissa on noudatettava voimassa olevaa lainsäädäntöä, mm. henkilökohtaisen tietosuojan ja tekijänoikeuksien osalta.

        Keskusteluissa ei saa:

        # Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan
        # Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
        # Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
        # Linkittää tiedostoihin tai sivuille, jotka sisältävät ihmisiin tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa.
        # Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta
        # Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
        # Kirjoittaa rasistisia tekstejä
        # Kirjoittaa tai kuvata karkeaa pornografiaa
        # Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
        # Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty.

        Jos huomaat näitä sääntöjä rikottavan, voit ilmoittaa siitä kyseisen viestin kohdalta.

        Suomi24.fi pidättää itsellään oikeuden poistaa asiattomat lausunnot keskusteluista. Toistuvasta häiriköinnistä keskustelusivuilla seuraa IP-osoitteen jäljitys ja tarvittavat jatkotoimenpiteet.

        Emme velvoita sheriffejä kommentoimaan toimiaan tai viestien poistoa palstalla. Yksittäisiä sheriffejä koskevat keskustelut voidaan poistaa keskustelupalstoilta. Epäasiallisesti käyttäytyvistä sheriffeistä voi ilmoittaa palautteen kautta."
        http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot


      • Tyhmä kysymys

        videon pohjalta:
        Siis onko tuossa keksitty kirves vai tapa halkoa aloittamalla halkominen pölkyn reunoilta ja miksi samaa ei voi soveltaa tavalliseen kirveeseen?


      • tyhmän kysyjä
        Tyhmä kysymys kirjoitti:

        videon pohjalta:
        Siis onko tuossa keksitty kirves vai tapa halkoa aloittamalla halkominen pölkyn reunoilta ja miksi samaa ei voi soveltaa tavalliseen kirveeseen?

        Tuntuu että erot perinteisen ja keksinnön välille luodaan käyttämällä mainittuja kirveitä poikkeavalla tavalla erojen luomiseksi? Jos asia esitetään hiukan epäasialliseen sävyyn, jää hiukan p#skan maku suuhun esittelyvideoista.


      • Mitenkäs
        tyhmän kysyjä kirjoitti:

        Tuntuu että erot perinteisen ja keksinnön välille luodaan käyttämällä mainittuja kirveitä poikkeavalla tavalla erojen luomiseksi? Jos asia esitetään hiukan epäasialliseen sävyyn, jää hiukan p#skan maku suuhun esittelyvideoista.

        pikkupuiden (raivauksen jäljiltä, kokoluokka n.10-15cm) halkominen onnistuu ko. kirveen osilta?


      • Vipu-Heikki
        Mitenkäs kirjoitti:

        pikkupuiden (raivauksen jäljiltä, kokoluokka n.10-15cm) halkominen onnistuu ko. kirveen osilta?

        Onnisuu erinomaisen hyvin.


      • Vipu-Heikki
        Vip-heikille kirjoitti:

        Tässä tiivis tietopaketti palstan säännöistä.
        __________________________________

        "Keskustelun säännöt ja kirjoittajan vastuu

        Suomi24 tarjoaa maksuttoman kanavan julkiseen keskusteluun ja mielipiteiden vaihtoon. Jotta keskustelupalstojen ilmapiiri säilyisi miellyttävänä ja kaikille sopivana, on kaikkien kirjoittajien noudatettava palstoja koskevia sääntöjä. Muistathan, että olet vastuussa omasta kirjoituksestasi ja sen sisällöstä. Kirjoittajaa sitoo Suomen laki ja lakia rikkovien viestien kirjoittaja voi joutua teksteistään oikeudelliseen vastuuseen ja saada sakkoja.

        Keskustelupalstat on tarkoitettu rakentavaa ja asiallista ajatusten vaihtoa varten. Keskustelu ei ole chattailua tai samojen viestien lähettelyä jokaikiselle palstalle. Yritysten mainonta ja markkinointi ei myöskään kuulu keskustelupalstoille.

        Yksityinen henkilö voi jättää myynti- tai markkinointi ilmoituksen torille. Jos haluat yrityksellesi medianäkyvyyttä Suomi24:ssä, katso mainostaminen.

        Keskustelusivuilla sanomasi tavoittaa suuren yleisön. Pidä mielessäsi muutama tärkeä asia, kun kirjoitat palstoille.

        Valitse oikea palsta aiheellesi. Jos haluat kirjoittaa esim. uskonnosta, käytä uskontoon liittyviä palstoja. Viestit jotka eivät mitenkään liity palstan aiheeseen poistetaan tai siirretään oikeaan paikkaan.

        Keskusteluissa on noudatettava voimassa olevaa lainsäädäntöä, mm. henkilökohtaisen tietosuojan ja tekijänoikeuksien osalta.

        Keskusteluissa ei saa:

        # Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan
        # Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
        # Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
        # Linkittää tiedostoihin tai sivuille, jotka sisältävät ihmisiin tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa.
        # Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta
        # Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
        # Kirjoittaa rasistisia tekstejä
        # Kirjoittaa tai kuvata karkeaa pornografiaa
        # Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
        # Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty.

        Jos huomaat näitä sääntöjä rikottavan, voit ilmoittaa siitä kyseisen viestin kohdalta.

        Suomi24.fi pidättää itsellään oikeuden poistaa asiattomat lausunnot keskusteluista. Toistuvasta häiriköinnistä keskustelusivuilla seuraa IP-osoitteen jäljitys ja tarvittavat jatkotoimenpiteet.

        Emme velvoita sheriffejä kommentoimaan toimiaan tai viestien poistoa palstalla. Yksittäisiä sheriffejä koskevat keskustelut voidaan poistaa keskustelupalstoilta. Epäasiallisesti käyttäytyvistä sheriffeistä voi ilmoittaa palautteen kautta."
        http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot

        http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot
        Ei auennut linkki. Olen kyllä aiemmin tavannut läpi.
        Onko mainos, jos puhuu puolesta?
        Onko mainos, jos mainitsee muita merkkejä?
        Saako antimainostaa rajattomasti, eli lausua mielipiteitä ilman kokemusta tuotteesta?
        En ole keneltäkään ottamassa mitään pois.
        Koetan mahdollistaa toisenkin vaihtoehdon.
        Väkisin ei tehdä mitään. Valinta on aina kuluttajalla.
        Toivottelen itse kullekin hyviä päätöksiä.


      • Vipu-hei kille
        Vipu-Heikki kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot
        Ei auennut linkki. Olen kyllä aiemmin tavannut läpi.
        Onko mainos, jos puhuu puolesta?
        Onko mainos, jos mainitsee muita merkkejä?
        Saako antimainostaa rajattomasti, eli lausua mielipiteitä ilman kokemusta tuotteesta?
        En ole keneltäkään ottamassa mitään pois.
        Koetan mahdollistaa toisenkin vaihtoehdon.
        Väkisin ei tehdä mitään. Valinta on aina kuluttajalla.
        Toivottelen itse kullekin hyviä päätöksiä.

        "Keskustelun säännöt ja kirjoittajan vastuu

        Suomi24 tarjoaa maksuttoman kanavan julkiseen keskusteluun ja mielipiteiden vaihtoon. Jotta keskustelupalstojen ilmapiiri säilyisi miellyttävänä ja kaikille sopivana, on kaikkien kirjoittajien noudatettava palstoja koskevia sääntöjä. Muistathan, että olet vastuussa omasta kirjoituksestasi ja sen sisällöstä. Kirjoittajaa sitoo Suomen laki ja lakia rikkovien viestien kirjoittaja voi joutua teksteistään oikeudelliseen vastuuseen ja saada sakkoja.

        Keskustelupalstat on tarkoitettu rakentavaa ja asiallista ajatusten vaihtoa varten. Keskustelu ei ole chattailua tai samojen viestien lähettelyä jokaikiselle palstalle. Yritysten mainonta ja markkinointi ei myöskään kuulu keskustelupalstoille.

        Yksityinen henkilö voi jättää myynti- tai markkinointi ilmoituksen torille. Jos haluat yrityksellesi medianäkyvyyttä Suomi24:ssä, katso mainostaminen.



        Keskusteluissa ei saa:

        # Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
        # Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
        # Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta
        # Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
        # Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
        # Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty.


      • Vipu-Heikki
        Vip-heikille kirjoitti:

        Tässä tiivis tietopaketti palstan säännöistä.
        __________________________________

        "Keskustelun säännöt ja kirjoittajan vastuu

        Suomi24 tarjoaa maksuttoman kanavan julkiseen keskusteluun ja mielipiteiden vaihtoon. Jotta keskustelupalstojen ilmapiiri säilyisi miellyttävänä ja kaikille sopivana, on kaikkien kirjoittajien noudatettava palstoja koskevia sääntöjä. Muistathan, että olet vastuussa omasta kirjoituksestasi ja sen sisällöstä. Kirjoittajaa sitoo Suomen laki ja lakia rikkovien viestien kirjoittaja voi joutua teksteistään oikeudelliseen vastuuseen ja saada sakkoja.

        Keskustelupalstat on tarkoitettu rakentavaa ja asiallista ajatusten vaihtoa varten. Keskustelu ei ole chattailua tai samojen viestien lähettelyä jokaikiselle palstalle. Yritysten mainonta ja markkinointi ei myöskään kuulu keskustelupalstoille.

        Yksityinen henkilö voi jättää myynti- tai markkinointi ilmoituksen torille. Jos haluat yrityksellesi medianäkyvyyttä Suomi24:ssä, katso mainostaminen.

        Keskustelusivuilla sanomasi tavoittaa suuren yleisön. Pidä mielessäsi muutama tärkeä asia, kun kirjoitat palstoille.

        Valitse oikea palsta aiheellesi. Jos haluat kirjoittaa esim. uskonnosta, käytä uskontoon liittyviä palstoja. Viestit jotka eivät mitenkään liity palstan aiheeseen poistetaan tai siirretään oikeaan paikkaan.

        Keskusteluissa on noudatettava voimassa olevaa lainsäädäntöä, mm. henkilökohtaisen tietosuojan ja tekijänoikeuksien osalta.

        Keskusteluissa ei saa:

        # Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan
        # Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
        # Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
        # Linkittää tiedostoihin tai sivuille, jotka sisältävät ihmisiin tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa.
        # Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta
        # Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
        # Kirjoittaa rasistisia tekstejä
        # Kirjoittaa tai kuvata karkeaa pornografiaa
        # Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
        # Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty.

        Jos huomaat näitä sääntöjä rikottavan, voit ilmoittaa siitä kyseisen viestin kohdalta.

        Suomi24.fi pidättää itsellään oikeuden poistaa asiattomat lausunnot keskusteluista. Toistuvasta häiriköinnistä keskustelusivuilla seuraa IP-osoitteen jäljitys ja tarvittavat jatkotoimenpiteet.

        Emme velvoita sheriffejä kommentoimaan toimiaan tai viestien poistoa palstalla. Yksittäisiä sheriffejä koskevat keskustelut voidaan poistaa keskustelupalstoilta. Epäasiallisesti käyttäytyvistä sheriffeistä voi ilmoittaa palautteen kautta."
        http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot

        Tässä on opiskeltavaa monelle muullekin. "Kuka heittää ensimmäisem kiven?"


      • ota koppi
        Vipu-Heikki kirjoitti:

        Tässä on opiskeltavaa monelle muullekin. "Kuka heittää ensimmäisem kiven?"

        No sinähän taidat olla normaalia yksinkertaisempi tapaus? Miten sinun mainonta joka on palstalla kielletty, muuttuu oikeutetuksi jos sinä kerrot muidenkin rikkovan palstan sääntöjä? Mieskö sinä olet vai hiiri jos juokset äitin helmoihin kun isot pojat kiusaa?


    • vipuvirveli

      Kun sillä vipukirveellä ei saa mitään lisäarvoa (tehoa puunpilkkomiseen) fiskarsiin nähden päinvastoin niin en ymmärrä miksi ostaisin paljon paljon kalliimman vipukirveen.

      • Vipu-Heikki

        vipuvirveli
        4.9.2012 08:57
        1
        Sulje
        Kun sillä vipukirveellä ei saa mitään lisäarvoa (tehoa puunpilkkomiseen) fiskarsiin nähden päinvastoin niin en ymmärrä miksi ostaisin paljon paljon kalliimman vipukirveen.

        Siinäpä se, kuten itse sanoit, et ymmärrä.


    • hmm... tuohan olen kuullut jo lapsena että kirveellä alotetetaan halkominen reunasta! mutta yllättävän moni lyön keskelle.onhan se toki maskuliinisempaa touhua.. mutta ei ole turvallista hakata reunaan fiskarsilla.

      kirvesta videoissa mainostetaan ja samalla yllättävän monelle aukeaa se HEI PUUN REUNASTA ON HELPOMPI TEHÄ KLAPEJA KUIN KESKELTÄ!

      eli oma tietotaito puunteossa on tästapauksessa lähes nolla. 13pinokuutiota tehny vipukirveellä ja muulla en enää niitä teekkään.

      • halkeaa vivulla moninkertaisesti paremmin kun fiskarsseilla! sanoohan sen järkikin että normi kirveellä teijän täytyy saada aikaiseksi paljon kovempi lyöntivoima kuin vivulla. olette varmasti käyttäneet joskus rautakankea?

        eli käsin ku yrität saada jottai kiveekin käännettyä niin vaikiaa on.. mutta kun otat kangen avuksi niin jo alkoi siirtymään!!

        Heikki Kärnä on viisas mies kun osasi tämän ominaisuuden teettää kirveeseen. Miksi tapella voiman kanssa hikihatussa kun saa kangen omaisesti voimaa kirveeseen 30 kertaa nähden firskarsseihin..=) en tajua kun jengi väittelee tällä aiheella.! Omaa järkeä saa käyttää ja funtsata asioita..


      • nikkeli8 kirjoitti:

        halkeaa vivulla moninkertaisesti paremmin kun fiskarsseilla! sanoohan sen järkikin että normi kirveellä teijän täytyy saada aikaiseksi paljon kovempi lyöntivoima kuin vivulla. olette varmasti käyttäneet joskus rautakankea?

        eli käsin ku yrität saada jottai kiveekin käännettyä niin vaikiaa on.. mutta kun otat kangen avuksi niin jo alkoi siirtymään!!

        Heikki Kärnä on viisas mies kun osasi tämän ominaisuuden teettää kirveeseen. Miksi tapella voiman kanssa hikihatussa kun saa kangen omaisesti voimaa kirveeseen 30 kertaa nähden firskarsseihin..=) en tajua kun jengi väittelee tällä aiheella.! Omaa järkeä saa käyttää ja funtsata asioita..

        ja meneehän fiskarsilla helpot puut hienosti.. mutta vipukirveellä menee kaikki! eli yksi hyvä riittää vallan mainiosti ihmisille puuntekoon!


      • olkoon voima kanssas
        nikkeli8 kirjoitti:

        halkeaa vivulla moninkertaisesti paremmin kun fiskarsseilla! sanoohan sen järkikin että normi kirveellä teijän täytyy saada aikaiseksi paljon kovempi lyöntivoima kuin vivulla. olette varmasti käyttäneet joskus rautakankea?

        eli käsin ku yrität saada jottai kiveekin käännettyä niin vaikiaa on.. mutta kun otat kangen avuksi niin jo alkoi siirtymään!!

        Heikki Kärnä on viisas mies kun osasi tämän ominaisuuden teettää kirveeseen. Miksi tapella voiman kanssa hikihatussa kun saa kangen omaisesti voimaa kirveeseen 30 kertaa nähden firskarsseihin..=) en tajua kun jengi väittelee tällä aiheella.! Omaa järkeä saa käyttää ja funtsata asioita..

        dont feed the t
        2.9.2012 18:15
        2
        Sulje
        Miten on selitettävissä se, että näitä nettimainostajia palstoilla joissa mainostaminen on kielletty, yhdistää ihmeellinen taipumus vittuilemiseen jos mainostettavaa tuotetta joku uskaltautuu arvostelemaan tai esittämään mainostettavasta tuotteesta omia mielipiteitä keskustelupalstalla?

        Tappioillisen liikevaihdon lisäksi (yhdistävä tekíjä).

        Jos tuotteeseen kohdistuvaa arvostelua ei haistattelematta kyetä käsittelemään, olisiko parempi siirtyä maksullisiin mainosformaatteihin?


      • Vipu-Heikki
        olkoon voima kanssas kirjoitti:

        dont feed the t
        2.9.2012 18:15
        2
        Sulje
        Miten on selitettävissä se, että näitä nettimainostajia palstoilla joissa mainostaminen on kielletty, yhdistää ihmeellinen taipumus vittuilemiseen jos mainostettavaa tuotetta joku uskaltautuu arvostelemaan tai esittämään mainostettavasta tuotteesta omia mielipiteitä keskustelupalstalla?

        Tappioillisen liikevaihdon lisäksi (yhdistävä tekíjä).

        Jos tuotteeseen kohdistuvaa arvostelua ei haistattelematta kyetä käsittelemään, olisiko parempi siirtyä maksullisiin mainosformaatteihin?

        Olisin todella mielissäni, jos arvostelut ja mielipiteet tulisivat vasta sen jälkeen, kun mielipiteensä esille tuonut on tutustunut siihen, mistä mieliputeensä ja varsinkin arvostelunsa julki tuo.


      • PaavoNikolainen
        nikkeli8 kirjoitti:

        halkeaa vivulla moninkertaisesti paremmin kun fiskarsseilla! sanoohan sen järkikin että normi kirveellä teijän täytyy saada aikaiseksi paljon kovempi lyöntivoima kuin vivulla. olette varmasti käyttäneet joskus rautakankea?

        eli käsin ku yrität saada jottai kiveekin käännettyä niin vaikiaa on.. mutta kun otat kangen avuksi niin jo alkoi siirtymään!!

        Heikki Kärnä on viisas mies kun osasi tämän ominaisuuden teettää kirveeseen. Miksi tapella voiman kanssa hikihatussa kun saa kangen omaisesti voimaa kirveeseen 30 kertaa nähden firskarsseihin..=) en tajua kun jengi väittelee tällä aiheella.! Omaa järkeä saa käyttää ja funtsata asioita..

        On se kyllä viisas kun keksi vipuvoiman teettää kirveeseen;)


    • perkkari

      On se vaan kumma,kun ihmiset ovat vuosisatojen saatossa saaneet oksaisetkin puut halki ilman vipukirvestä jos olisi niin hyvä niin eihän perinteistä halkomakirvestä enää myytäisikään. Vaan on niin että ,sitä vipukirvestä ei juuri monikaan osta. Mistähän johtunee?????????!!!!!!!!!.

      • SE

        Aika turhake ja huomattavasti kalliimpi kuin muut tuoteryhmän tuotteet-->ylihinta joka pudottaa sen kaltaistensa tavoin markkinoilta pois (ostaisiko kirveen vai moottorisahan hintaluokka ei ole kilpailukykyinen muiden kanssa)? Noilla summilla saa jo minkä tahansa laadukkaan veistokirveen, saati sitten halkomakirveen

        Kyllä nuo keksijät itse ovat valitettavan usein SE este kauppalliseen menestymiseen tai edes kannattavalla tasolla pysymiseen. Monen monen vastaavankaltaisen "itseensä hyvin tyytyväisen" keksijän tuote menestyisi huom. paremmin jos ymmärtäisivät siirtyä myyntitehtävistä pois vaikka sinne hallin puolelle lattioita harjaamaan suuremman vahingon estämiseksi. Tuokin vipu-ukko on itseään niin täynnä että huh huh?


      • Vipu-Heikki
        SE kirjoitti:

        Aika turhake ja huomattavasti kalliimpi kuin muut tuoteryhmän tuotteet-->ylihinta joka pudottaa sen kaltaistensa tavoin markkinoilta pois (ostaisiko kirveen vai moottorisahan hintaluokka ei ole kilpailukykyinen muiden kanssa)? Noilla summilla saa jo minkä tahansa laadukkaan veistokirveen, saati sitten halkomakirveen

        Kyllä nuo keksijät itse ovat valitettavan usein SE este kauppalliseen menestymiseen tai edes kannattavalla tasolla pysymiseen. Monen monen vastaavankaltaisen "itseensä hyvin tyytyväisen" keksijän tuote menestyisi huom. paremmin jos ymmärtäisivät siirtyä myyntitehtävistä pois vaikka sinne hallin puolelle lattioita harjaamaan suuremman vahingon estämiseksi. Tuokin vipu-ukko on itseään niin täynnä että huh huh?

        Siinäpä taas mielipide, joka on täysin MUTU-teoriaan perustuva.
        Kerrronnastasi näkyy jälleen se, että Vipukirves on sinulle liian kallis.
        Niin antoi kettukin ymmärtää pihlajamarjoista, koska ei yltänyt niihin.
        Osta ihmeessä mitä hyvänsä kirveitä haluat. En minä sinua siitä moiti. Jos sinulla ei ole varaa Vipukirveeseen, niin älä osta sitä. Olen jo vuosia taistellut Suomalaisen työn puolesta ja taistelu jatkuu. Ei tätä maata raenneta sillä, että veisin tuotteeni johonkin halpamaahan tehtäväksi.
        Ilman keksijöitä ei itseasiassa olisi paljoa kaupallisuuttakaan. Kaikki asiat on tavalla tai toisella joku keksinyt. Miksi olet niin huolestunut minun menestymisestäni. Minä itse en ole siitä huolissani lainkaan.
        Minulla on syytä olla tyytyväinen itseeni, sillä olenhan keksinyt jotain sellaista, mitä kukaan ihminen maailmassa ei ollut aiemmin keksinyt. Olen myös tehnyt melko hyvän elämänuran edellisessä työelämässäni, joka mahdollistaa varsin mukavat eläkepäivät itselleni. Tällä koulutuksella ei tarvitse lattioita harjata.
        Toivoisin sinunkin joskus saavuttavan sellaisen olotilan josta voit olla tyytyväinen itseesi ja olla itseäsi tyäynnä. Ei se tunnu ollenkaan hassummalta,joten tervetuloa vaan joukkoon, ja huh-hutellaan yhdesssä.


      • Vipu-Heikki

        Kaikki ottaa oman aikansa. Enää ei ajeta hevosella niin kuin ennen.
        Tänä päivänä jopa lennetään.
        Tämä kaikki on kehitystä. Ottaa myös oman aikansa, ennen kuin kollektiivisesti ymmärretään tämän keksinnön hyvät puolet.

        Huonot puolet, kuten monen kohdalla hinta näkyy olevan helpomminm tajuttavissa.


      • vipu-hei kille
        Vipu-Heikki kirjoitti:

        Siinäpä taas mielipide, joka on täysin MUTU-teoriaan perustuva.
        Kerrronnastasi näkyy jälleen se, että Vipukirves on sinulle liian kallis.
        Niin antoi kettukin ymmärtää pihlajamarjoista, koska ei yltänyt niihin.
        Osta ihmeessä mitä hyvänsä kirveitä haluat. En minä sinua siitä moiti. Jos sinulla ei ole varaa Vipukirveeseen, niin älä osta sitä. Olen jo vuosia taistellut Suomalaisen työn puolesta ja taistelu jatkuu. Ei tätä maata raenneta sillä, että veisin tuotteeni johonkin halpamaahan tehtäväksi.
        Ilman keksijöitä ei itseasiassa olisi paljoa kaupallisuuttakaan. Kaikki asiat on tavalla tai toisella joku keksinyt. Miksi olet niin huolestunut minun menestymisestäni. Minä itse en ole siitä huolissani lainkaan.
        Minulla on syytä olla tyytyväinen itseeni, sillä olenhan keksinyt jotain sellaista, mitä kukaan ihminen maailmassa ei ollut aiemmin keksinyt. Olen myös tehnyt melko hyvän elämänuran edellisessä työelämässäni, joka mahdollistaa varsin mukavat eläkepäivät itselleni. Tällä koulutuksella ei tarvitse lattioita harjata.
        Toivoisin sinunkin joskus saavuttavan sellaisen olotilan josta voit olla tyytyväinen itseesi ja olla itseäsi tyäynnä. Ei se tunnu ollenkaan hassummalta,joten tervetuloa vaan joukkoon, ja huh-hutellaan yhdesssä.

        "Keskustelun säännöt ja kirjoittajan vastuu

        Suomi24 tarjoaa maksuttoman kanavan julkiseen keskusteluun ja mielipiteiden vaihtoon. Jotta keskustelupalstojen ilmapiiri säilyisi miellyttävänä ja kaikille sopivana, on kaikkien kirjoittajien noudatettava palstoja koskevia sääntöjä. Muistathan, että olet vastuussa omasta kirjoituksestasi ja sen sisällöstä. Kirjoittajaa sitoo Suomen laki ja lakia rikkovien viestien kirjoittaja voi joutua teksteistään oikeudelliseen vastuuseen ja saada sakkoja.

        Yritysten mainonta ja markkinointi ei kuulu keskustelupalstoille.

        Yksityinen henkilö voi jättää myynti- tai markkinointi ilmoituksen torille. Jos haluat yrityksellesi medianäkyvyyttä Suomi24:ssä, katso mainostaminen.

        Keskusteluissa ei saa:

        # Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
        # Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
        # Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta
        # Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
        # Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
        # Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty.


      • Siinähän huhuilet..
        Vipu-Heikki kirjoitti:

        Siinäpä taas mielipide, joka on täysin MUTU-teoriaan perustuva.
        Kerrronnastasi näkyy jälleen se, että Vipukirves on sinulle liian kallis.
        Niin antoi kettukin ymmärtää pihlajamarjoista, koska ei yltänyt niihin.
        Osta ihmeessä mitä hyvänsä kirveitä haluat. En minä sinua siitä moiti. Jos sinulla ei ole varaa Vipukirveeseen, niin älä osta sitä. Olen jo vuosia taistellut Suomalaisen työn puolesta ja taistelu jatkuu. Ei tätä maata raenneta sillä, että veisin tuotteeni johonkin halpamaahan tehtäväksi.
        Ilman keksijöitä ei itseasiassa olisi paljoa kaupallisuuttakaan. Kaikki asiat on tavalla tai toisella joku keksinyt. Miksi olet niin huolestunut minun menestymisestäni. Minä itse en ole siitä huolissani lainkaan.
        Minulla on syytä olla tyytyväinen itseeni, sillä olenhan keksinyt jotain sellaista, mitä kukaan ihminen maailmassa ei ollut aiemmin keksinyt. Olen myös tehnyt melko hyvän elämänuran edellisessä työelämässäni, joka mahdollistaa varsin mukavat eläkepäivät itselleni. Tällä koulutuksella ei tarvitse lattioita harjata.
        Toivoisin sinunkin joskus saavuttavan sellaisen olotilan josta voit olla tyytyväinen itseesi ja olla itseäsi tyäynnä. Ei se tunnu ollenkaan hassummalta,joten tervetuloa vaan joukkoon, ja huh-hutellaan yhdesssä.

        Edellisellä viitattiin (lattioiden harjaamisella) siihen, ettei älykkyysosamäärä riitä myyntitehtäviin, koulutuksen kanssa asiayhteyttä ei ole (vaikka iltakoulua voisin kyllä suositella eläkepäivien ratoksi kirjoitusvirheiden perusteella).

        "taistelu jatkuu" mutta "et ole huolissasi" miten paljon kirves tuottaa tappiota? Eikö sinun mielestä edellisessä ole jotain ristiriitaista?

        Montako kirvestä sinä tuolla "osta kirves, et osta? no haista v#ttu" linjalla olet myynyt?


      • ..ostajien perään
        Siinähän huhuilet.. kirjoitti:

        Edellisellä viitattiin (lattioiden harjaamisella) siihen, ettei älykkyysosamäärä riitä myyntitehtäviin, koulutuksen kanssa asiayhteyttä ei ole (vaikka iltakoulua voisin kyllä suositella eläkepäivien ratoksi kirjoitusvirheiden perusteella).

        "taistelu jatkuu" mutta "et ole huolissasi" miten paljon kirves tuottaa tappiota? Eikö sinun mielestä edellisessä ole jotain ristiriitaista?

        Montako kirvestä sinä tuolla "osta kirves, et osta? no haista v#ttu" linjalla olet myynyt?

        Älykkyysosamäärää parempi sanavalinta voisi olla ihmisuhdetaidot jos sanoilla pyritään määrittelemään ihmisen soveltuvuutta myyntitehtäviin jos asian hahmottaminen on vaikeaa, edelleen toki matalan äo:n takia?

        Ihmissuhdetaidoilla ei siis tarkoiteta vitsintasolle yltävää itseihailua.

        Mikäli myyntitehtäviin joutuu syystä tai toisesta, itseensä rakastunut ihminen, pitäisi hänellä olla kykyä laskeutumaan tavallisten kuolevaisten tasolle edes hetkellisesti jos hän aikoo heiltä rahaa saavansa.

        Jos edellinen vaatimus on liikaa, yritä edes teeskennellä olevasi kiinnostunut muistakin edes siihen asti kun saat kaupat syntymään. Sen jälkeen voit pyrähtää maantasolta tavallisten kuolevaisten keskuudesta pilvilinnaasi takaisin jatkamaan itsesi ihailua siihen asti kun saat näköpiiriisi seuraavan ostajakandin, ok?

        Minä en oikeasti erota sinun puheistasi, kehutko sinä itseäsi vai kirvestä?


      • ...??
        Vipu-Heikki kirjoitti:

        Kaikki ottaa oman aikansa. Enää ei ajeta hevosella niin kuin ennen.
        Tänä päivänä jopa lennetään.
        Tämä kaikki on kehitystä. Ottaa myös oman aikansa, ennen kuin kollektiivisesti ymmärretään tämän keksinnön hyvät puolet.

        Huonot puolet, kuten monen kohdalla hinta näkyy olevan helpomminm tajuttavissa.

        Ei ajeta hevosilla ei eikä muuten hakata halkojakaan kirveellä jos viittasit kehitykseen vai tarkoititko sanalla lentäminen pääsiäisnoitien kulkuneuvoja?
        Koskaan kuullut esim. traktorista jonka perässä voisi olla edelleen vaikka halkomakone?
        Hinnasta olen täsmälleen samaa mieltä valmistajan kanssa (Huonot puolet, hinta).


    • perkkari

      Koita nyt vipu-Heikki myöntää ,että leivinuuneja lämmitellään suomessa hyvinkin paljon ja niihin tarvitaan 3-4 ketaa pidempää puuta kun 20-30cm klapia ja niihin puihin vipukirves on toivoton vehje valitettavasti varsinkin kun sitä oksatonta puuta ei jokaisella ole vara ostaa. Käytetään paksut oksaiset pihakoivut ym polttopuuksi. Ja turha sanoa,että ette osaa;kyllä osataan usko pois kokeiltu on toimii kyllä vähäoksaisia klapeja pilkkoessa.

      • Vipu-Heikki

        Tervetuloa oppimaan oksaisten puiden pilkontaa.


      • vipu-hei kille
        Vipu-Heikki kirjoitti:

        Tervetuloa oppimaan oksaisten puiden pilkontaa.

        Tervetuloa oppimaan palstan sääntöjä.

        "Keskustelun säännöt ja kirjoittajan vastuu

        Suomi24 tarjoaa maksuttoman kanavan julkiseen keskusteluun ja mielipiteiden vaihtoon. Jotta keskustelupalstojen ilmapiiri säilyisi miellyttävänä ja kaikille sopivana, on kaikkien kirjoittajien noudatettava palstoja koskevia sääntöjä. Muistathan, että olet vastuussa omasta kirjoituksestasi ja sen sisällöstä. Kirjoittajaa sitoo Suomen laki ja lakia rikkovien viestien kirjoittaja voi joutua teksteistään oikeudelliseen vastuuseen ja saada sakkoja.

        Yritysten mainonta ja markkinointi ei kuulu keskustelupalstoille.

        Yksityinen henkilö voi jättää myynti- tai markkinointi ilmoituksen torille. Jos haluat yrityksellesi medianäkyvyyttä Suomi24:ssä, katso mainostaminen.

        Keskusteluissa ei saa:

        # Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
        # Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
        # Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta
        # Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
        # Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
        # Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty.


    • eiköhän tuo keksijän äo ole korkeampi kuin yhdenkään teistä! :D se on kulkaas maailmaa nähny mies. Satun tietämään kun tunnen hänet. Pikkuisen on hän nähnyt tätä maailmaa. Mua naurattaa vallan kun tuomitsette hänet jonkun virtuaalimaailman mukaan!! :DD
      Kysymys kuuluukin? mitä te normaalit pulliaiset olette saaneet aikaan?

      Kärnä kuitenki tajusi laittaa rautakangen ominaisuuden kirveeseen joka helpottaa meijän pulliaisten elämää! tajuatte vielä.! Heti kun joku keksii jotain niin on helppo soittaa poskea:" ei tolla sun kirveelläs mitään tee." tyyliin.. ottaako päähän kun itte ette keksinyt, kummasti kuitenki tämä aihe päähän aika monia ja "tyyli" miten siitä puhutaan.. voivoi

      Odotan innolla teijän muiden keksintöjä niin sitten tulen tänne huutelee että katoppa jotain sääntöjä palstalla kun muuta ei voi sanoa enää keksijää vastaan.

      • Kysymys kuuluukin? m

        dont feed the t
        2.9.2012 18:15
        2
        Sulje
        Miten on selitettävissä se, että näitä nettimainostajia palstoilla joissa mainostaminen on kielletty, yhdistää ihmeellinen taipumus vittuilemiseen jos mainostettavaa tuotetta joku uskaltautuu arvostelemaan tai esittämään mainostettavasta tuotteesta omia mielipiteitä keskustelupalstalla?

        Tappioillisen liikevaihdon lisäksi (yhdistävä tekíjä).

        Jos tuotteeseen kohdistuvaa arvostelua ei haistattelematta kyetä käsittelemään, olisiko parempi siirtyä maksullisiin mainosformaatteihin?


    • kyllähän teistä on arvostelemaan täällä kirjoitusvirheitä ja mitä kukakin vittuilee mutta onko teistä tekemään puuta, se on toinen juttu? täällä bittiavaruudessa helppo olla vaikka juutalainen lelukauppias joka ostaa arvostella jonkun äo, miten myy, miten tekee,, miten keksii... Pakkohan täällä on vittuilla ja heittää vettä myllyynn minkä kerkee koska te kaikki muut kuluttajat olette 90% Keksijää sekä tätä uuttaa Innovaatiota vastaan.. Tuomitaan vaikka ei tiedetä että mitä vipukirveellä tehdään! tuntuu vähä nää teitin jutut semmosilta, anteeksi vaan!

      Jos vaikka tekiskin tappiota keksijä niin mitän se teille kuuluu ja toisekseen hänellä on syntynyt jotakin semmoista suurta "mistä tappiota tekee". väitän että sosiaalituella eläviä oo nää nettifoorumit täynnä. Ja täältä sitten pitää hakea elämälle jotain lohduketta ja pakkohan jonkun on jossain päästä pätemään.!

      • mä oon eläny vähän semmosessa ilmapiirissä missä ei välttämättä ole oikein ihmissuhde taitoja aina ollu... en osaa ehkä kirjoittaa loukkaamatta ketään.. Mutta sen tiedän että keksijällä on mitä parhaimmat ihmissuhde taidot kun hänet tapaa face to face! Ilman hänen keksintöä en olis saanu puunteosta pientä uutta harrastusta joka loistavaa liikuntaa! Urheilutaustani on ollu jääkiekko 8vuotta ja nyttemmin salibandy.. tää on mitä parasta treeniä! Kun mitataan sitä mitä SÄÄSTÖÄ vipukirves saa aikaan tuottaen samalla loistavaa tulosta niin täytyy sanoa että tää keksintö painii kyllä omassa luokassaan. Ei mene polttoainetta traktoreihin kun ei tartte halkomakonetta, eikä sähköä. Ruista vaan ja omakin kunto nousee!


    • eenokki

      Lopetetaan nyt jo keskustelu mokomasta vipukirveestä. Tuli kuningaskuluttaja ohjelmassa erittäin selvästi esiin miten esim. fiskarsin kirves toimi renkaan sisään asetetun puun pilkkomisessa nopeammin ja helpommin kuin vipukirves.Tästä syystä vipukirveen keksijä ei antanut julkistaa testin tulosta vipukirveen osalta.

      • tässä se syy

        Alkuvaiheessa mukana ollut suomalaisinnovaatio Vipukirves jätettiin pois arvioinnista. Syy tähän on se, että kyseisen kirveen suunnittelija sekaantui testin tekoon.


      • eenokki
        tässä se syy kirjoitti:

        Alkuvaiheessa mukana ollut suomalaisinnovaatio Vipukirves jätettiin pois arvioinnista. Syy tähän on se, että kyseisen kirveen suunnittelija sekaantui testin tekoon.

        Mietippä sitä miksi vipu-heikki testiin sekaantui,se varmaan tuli edellisessä kirjoituksessani selväksi.


    • Vipu-Heikki

      "Lopetetaan nyt jo keskustelu mokomasta vipukirveestä. Tuli kuningaskuluttaja ohjelmassa erittäin selvästi esiin miten esim. fiskarsin kirves toimi renkaan sisään asetetun puun pilkkomisessa nopeammin ja helpommin kuin vipukirves.Tästä syystä vipukirveen keksijä ei antanut julkistaa testin tulosta vipukirveen osalta."

      En ehkä tälläkään kertaa osaa kirjoittaa "hunajaa", mutta totuuden kerronnassa olen hyvä, sillä pystyn todistamaan kaiken kirjoittamani.
      Autonrengaspölkky on myös minun ideoima apuväline, jonka otin käyttöön 80 luvun puolivälin vaiheilla. Testaajat totesivat siitä olevan apua myös perinteisellä kirveellä pilkottaessa, joskaan sarjapilkonnassa ilmeneviä haittoja perinnepilkonnassa ei tuotu esiin. Testi siis tehtiin myös Vipukirveen osalta, mutta koska arvio oli liian hyvä, niin ...tutkitaan!

      "Tästä syystä vipukirveen keksijä ei antanut julkistaa testin tulosta vipukirveen osalta. "

      Minä suorastaan VAADIN, että poisjätetty osa testistä näytettäisiin.
      Tässä voit sinäkin auttaa.Kiitos.

      "Alkuvaiheessa mukana ollut suomalaisinnovaatio Vipukirves jätettiin pois arvioinnista. Syy tähän on se, että kyseisen kirveen suunnittelija sekaantui testin tekoon."

      Saan päivittäin kymmeniä puheluja. En voi tietää soittajaa ennakkoon.
      Vastaan puheluihin, kuten tapa vaatii. Jos minulta kysytään neuvoa Vipukirveen käytössä, niin tokihan sitä annan. Jos tämä nyt katsotaan testiin sekaantumiseksi, niin tulee mieleen monia muitakin vastaavanlaisia tapauksia aivan lähihistoriassa, joissa erilaisten tekaistujen syiden takia tietyt henkilöt on saatu pois häiriköimästä joidenkin elämää.

      Eihän ole mitään vaaraa kenenkään muun valmistajan tuotteelle, jos Vipukirves niille häviäisi. Olisiko Vipukirvestä siinä tapausessa diskattu ohjelmasta pois?
      Toivon todella, että myös näyttämätt'ä jätetty osa testistä näytettäisiin.
      Aurinko nousi tänäkin aamuna.

      • Jokin mättää?

        Oliko testi kohdistettu auton renkaaseen vai kirveisiin? Itseä ei edes kiinnosta testin lopputulos koska edellisen kaltaiset testit eivät vaikuta omiin ostopäätöksiin mutta syy "diskaamiseen" kyllä herättää mielenkiinnon.
        Viestiketjun kommentteja valmistajan taholta lukiessa itselle muodostuu mielikuva tilanteesta missä valmistajaa ei miellyttänyt testituloksien lopputulos vertailujen jälkeen joiden perusteella meni sekaantumaan testin suorittamiseen saadakseen tulokset käännettyä omalle tuotteelle edullisemmaksi muihin testiin osallistuneisiin kirveisiin nähden?


    • Ei hyvä.

      En nähnyt ko. ohjelmaa mutta JOS asiat meni noin kun edellä esitettiin niin täytyy kyllä sanoa että olipa todella "fiksua" tuotemarkkinointia (paino sanalla jos)?

      Toivottavasti asiassa oli jotain muutakin, muuten valmistaja heitti vertauskuvia käyttäen em. asiayhteydessä "kirveensä kaivoon".

      • (poiminta)

        SE5.9.2012 18:31
        Kyllä nuo keksijät itse ovat valitettavan usein SE este kauppalliseen menestymiseen tai edes kannattavalla tasolla pysymiseen. Monen monen vastaavankaltaisen "itseensä hyvin tyytyväisen" keksijän tuote menestyisi huom. paremmin jos ymmärtäisivät siirtyä myyntitehtävistä pois vaikka sinne hallin puolelle lattioita harjaamaan suuremman vahingon estämiseksi.


      • (toinen poiminta)
        (poiminta) kirjoitti:

        SE5.9.2012 18:31
        Kyllä nuo keksijät itse ovat valitettavan usein SE este kauppalliseen menestymiseen tai edes kannattavalla tasolla pysymiseen. Monen monen vastaavankaltaisen "itseensä hyvin tyytyväisen" keksijän tuote menestyisi huom. paremmin jos ymmärtäisivät siirtyä myyntitehtävistä pois vaikka sinne hallin puolelle lattioita harjaamaan suuremman vahingon estämiseksi.

        testi ng
        2.9.2012 23:43
        1
        Sulje
        Kuka ottaa tosissaan jonkin tv-ohjelman testit? Silloin harvoin kuin koko kuningasvalittajaa tulee seurattua, juuri ne testit ovat lähimpänä viihdettä uskottavuuspulan takia. Jeesus joitain perunankuorija testejä yms,

        And the winnwer is riippuu onnistuuko vipumaisteri herättämään arvon herroissa (raati) sympatiat vai raivon herroissa arvon ennen itse testejä?


    • Vipu-Heikki

      "Viestiketjun kommentteja valmistajan taholta lukiessa itselle muodostuu mielikuva tilanteesta missä valmistajaa ei miellyttänyt testituloksien lopputulos vertailujen jälkeen joiden perusteella meni sekaantumaan testin suorittamiseen saadakseen tulokset käännettyä omalle tuotteelle edullisemmaksi muihin testiin osallistuneisiin kirveisiin nähden?"

      Näin ohjelman ensi kertaa silloin, kun se tuli ulos.
      Pettymyksekseni Vipukirves osiota ei näytetty.
      Se, että vastaan puheluihin ja kysyttäessä neuvon Vipukirveen käyttöä ei mielestäni ole mikään rikos.

    • Jokin mättää?

      Kuten ei ole (rikos) myöskään se, että osallistuu keskustelupalstan aiheen käsittelemiseen omilla mielipiteillä.

      Minä luulen (en tiedä) että menit soittamaan suutasi samalla tavalla kuin sitä soitat tässäkin viestiketjussa haukkumalla muita joiden perusteella tulin edellisen kirjoittamani viestin lopputulokseen.

      Kyllä minä olen edelleen melko varma siitä, ettei sinulle sopinut se, että verrokkikirveitä olisi käytetty muulla tavoin kuin sinun (tarkoitushakuisissa) videoissa?
      Edellisellä tarkoita sitä, kuinka kilpailevilla tuotteilla lyöt (lyötät) aina ja poikkeuksetta kirveet suuren pölkyn keskelle tiedostaen lopputuloksen sen sijaan että pieniminen aloitettaisiin pölkyn sivuilta kuten omalla kirveelläsi.
      Ymmärrätkö?
      Mitä jos minä teen videon jossa hakkaan seitsemän tuntia putkeen vipukirveellä suuren pölkyn keskelle saamatta aikaiseksi muuta kuin vitutuksen jonka jälkeen liitän sen nettiin?

      Luulen (en siis edelleenkään tiedä) että meni vaippa vinoon kun muillakin kirveillä (tasapuolisuuden nimissä?) pienittiin puita reunoilta alkaen jota menit arvostelemaan jonka takia herroilla testin järjestäjillä meni herneet nenään?

      Huono homma joka tapauksessa. Siinähän etsitte noidan roviollenne poltettavaksi.

      • Vipu-Heikki

        Sinä luulet.
        Minä tiedän.
        Siinä ero.


      • Heikki-vipuun?
        Vipu-Heikki kirjoitti:

        Sinä luulet.
        Minä tiedän.
        Siinä ero.

        Niin että..Minä luulen että sinä tietoisesti hakkaat muiden kirveitä keskelle suurta pölliä mutta et tee sitä omalla kirveelläsi koska lopputulos on sama molemmilla.

        Niin että..Sinä tiedät että sinä tietoisesti hakkaat muiden kirveitä keskelle suurta pölliä mutta et tee sitä omalla kirveelläsi koska lopputulos on sama molemmilla.

        Niin että..Minä luulen että sinä tietoisesti aloitat suuren pölkyn pienimisen reunoilta omalla kirveelläsi mutta et tee sitä muiden kirveellä koska lopputulos on sama molemmilla.

        Niin että..Sinä tiedät että sinä tietoisesti aloitat suuren pölkyn pienimisen reunoilta omalla kirveelläsi mutta et tee sitä muiden kirveellä koska lopputulos on sama molemmilla.

        Missä ero?


    • Vttuilija-Heikki?

      dont feed the t
      2.9.2012 18:15
      2
      Sulje
      Miten on selitettävissä se, että näitä nettimainostajia palstoilla joissa mainostaminen on kielletty, yhdistää ihmeellinen taipumus vittuilemiseen jos mainostettavaa tuotetta joku uskaltautuu arvostelemaan tai esittämään mainostettavasta tuotteesta omia mielipiteitä keskustelupalstalla?

      Tappioillisen liikevaihdon lisäksi (yhdistävä tekíjä).

      Jos tuotteeseen kohdistuvaa arvostelua ei haistattelematta kyetä käsittelemään, olisiko parempi siirtyä maksullisiin mainosformaatteihin?

    • . . .

      Vipukirveen testaus

      Kirjoittanut coprakai-87 Pe, 07/09/2012 - 14:03.


      Onhan tämä aivan oikeusmurha Vipukirvestä kohtaan ettei sitä pisteytetty!

      Tässä hyvin huomasi sen että uutuustuotteelle ei haluta menestystä ja tehdään keinolla millä hyvänsä.
      Uudesta tuotteesta kun on kysymys niin pitäähän sen käyttöä perehdyttää. minusta väärin perustein diskattiin Vipukirves. VOittaja olisi ollut näin toinen!
      .

      Vipukirveen diskaaminen kirves testistä!

      Kirjoittanut coprakai-87 Pe, 07/09/2012 - 14:24.


      Minun mielipide asiasta on että testaajat ovat töpänneet eikä keksijä. Miten nyt asiaan voi sekaantua jos siihen ei anneta mahdollisuutta? En tiedä asian oikeaa laitaa mutta veikkaan että tämmöinen on kyseessä.

      Kummasti testissä kumminkin oli ns. "vipukirvesmiehen" kehittämä autonrengas pölkky jota ei varmastikkaan muilla ihmisillä tule mieleen että se voisi helpottaa puiden pilkkomista. Eli minusta tässä nyt on annettu mahdollisuus puuttua ulkopuolisen tähän testiin ja kumminkin otettu jotain vinkkejä (autonrengas pölkky) esimerkiksi.

      Ei minusta tässä mitään rikosta ole tapahtunut mutta nyt se vaan antoi Vipukirveelle NEGATIIVISEN KUVAN sekä sen keksijälle.

      Vertailupohja on vähä eritässä asiassa. Firskars on jo kaikille geeneissä tuttu juttu. sitä helposti mielletään voittajaksi vaikka hyvä kumminkin on.
      Jos näin on tapahtunut että keksijä puuttui testiin niinkuin kyseisessä jaksossa väitettiin niin piitäähän minusta uutta täsmätyökalua vähä valaistaa miten se toimii.. Sama kun testattas uusia sirkkeleitä sillai että kukaan testaajista ei ole käyttänyt ja tiedä mistä saa sen käyntiin. Niin minusta sillon on oikeus sirkkelin keksijällä neuvoa testaajia.

      Tämä on vain minun mielipiteeni asiasta ja olen hyvin suivaaantunut tuosta eilisestä jaksosta koska tässä ei annettu uudelle tuotteelle mitään jalansijaa.. minun pitää vielä joku päivä hommata tuo vipukirves, olen kuullut pelkästään hyvää siitä muualta! tervesin: Samu

      • MeneVipuunKirves

        Coprakai-87 valehtelee niin selvästi että se on noloa. Keväällä ja syksyllä kirjoittanut Kuningaskuluttajan sivuille suurella kiihkolla kirveestä jota ei muka edes omista. Unohti vain sen että on kommentoinut kuukausi sitten Youtubessa nimimerkillä CopraKai22: "i have Heikki Vipukirves too. this axe is best of the world."


      • ei ole+on=?
        MeneVipuunKirves kirjoitti:

        Coprakai-87 valehtelee niin selvästi että se on noloa. Keväällä ja syksyllä kirjoittanut Kuningaskuluttajan sivuille suurella kiihkolla kirveestä jota ei muka edes omista. Unohti vain sen että on kommentoinut kuukausi sitten Youtubessa nimimerkillä CopraKai22: "i have Heikki Vipukirves too. this axe is best of the world."

        Tämähän taitaa tapaus olla? coprakai-googlehaku tuo mitä mielenkiintoisempaa infoa. Tyypillä omat sivut vipu-kirveelle vaikka ei sitä omista jne. Tuntuu olevan oikein kuuluisa netissä eri nimimerkeistä mainoksineen?!?

        http://www.masinistit.com/viewtopic.php?p=529936&sid=213bc375571b547f366d980ca4a42bfa


    • Kappas,

      samat fraasit samoilla kirjoitusvirheillä. Kun samaa levyä pyörittää ja pyörittää ja pyörittää, neula jumittaa

    • Reikä-Eero

      niin ihmisten pitäisi mennä Vipuun! vipukirves "on valittu" kahden parhaan joukkoon. oha ne äijät todennu siel kuvauksissa että vipukirves on niin erilainen ettei se paini samassa sarjassa. Fiskarssi on monipuolinen kuulemma mutta Vipukirves on erinomainen. Tarkottaa varmaan monipuolisuudellaan sitä että Fisulla voipi halakaista pöllin sivustakin ja monessa muussakin muussakin hommassa.

      • Pissi-iita

        V-k:n tarina oli sitten siinä. Tippu niin korkealta niin alas ettei nouse ylös


      • duodaduoda
        Pissi-iita kirjoitti:

        V-k:n tarina oli sitten siinä. Tippu niin korkealta niin alas ettei nouse ylös

        Kinkkinen juttu. Maine meni tai ainakin uskottavuusaste kärsi mutta suoranaista markkinoikeuskelvollista materiaalia ei ole esitetty joten mitä tuossa nyt sitten voisi tehdä maineensa puhdistamiseksi? Käräjöinti tai kommentit eri formaateissa helposti pahentaa tilannetta entisestään joten...?


      • eikä-Eero

        Luulen että monipuolisuudella tarkoitetaan sitä, että Fis karssilla repertuaari halkomisessa on laajempi kuin vipukirveellä jolla voi pieniä puuta vain reunoilta toiseen suuntaan kun Fisulla halkoa voi molemmille sivuille sen lisäksi että puuta voi pieniä muutenkin kuin sivuilta. Siinä missä vivulla kierretään pölkkyä ympäri tai pyöritellään pölkkyä, Fisulla "saa" seistä yhdessä kohtaa ilman ylimääräisiä peliliikkeitä


    • vipinäää

      Ostakee ostakee vipukirveeeees ostakkeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, ostakaa nyt pleeeees jookos

    • Backy Rolboa
    • Heikki Kärnä

      Kirjoituksista voin helposti havaita sen, että Vipukirveen halkomatekniikka on vielä kovin tuntematon monille. Enpä siitä ketään moiti, mutta kirjoitusten sisällön vuoksi olisi parempi, jos koetettaisi tutustua aiheeseen muutenkin, kuin täällä kirjoituspalstoilla. Mahdollisuuksia siihen löytyy runsaasti netin käyttäjllä.
      Päkaupunkiseudulla asuvat ja myös kauempanakin asuvat voivat koska hyvänsä myös tulla kokeilemaan. Ajo ohjeet on nettisivuillani. Sovitaan aika puhelimella, tai lähetä tekstari, niin soitan sinulle.
      Monille on auennut Vipukirveen edut vasta sitten, kun olen kädestä pitäen näyttänyt ja opettanut sen tekniikan. Se ei todellakaan ole monimutkainen, mutta pikku määrä oivallusta auttaa asiaa. Uskon jokaisen täällä käyneen oppineen Vipukirveen käytön.
      Sinun ei tarvitse ostaa . Valinta jää sinulle. Opastus ei maksa mitään.
      Vipukirveellä voidaan pilkkoa kuten millä hyvänsä perinteiselläkin kirveellä, mutta sen lisäksi johtuen sen terään rakennetuista turva elementeistä sillä voidaan lyödä tuirvallisesti myös sellaisiin kohtiin puuta, mikä aiemmin ei ole ollut järkevää.
      Toivon, että antaisit asiantuntija lausuntoja vasta sen jälkeen, kun olet itse kokeillut.
      Olisi myös mielenkiintoista, jos toisit mukanasi joitakin sinulle pulmaksi tulleita pöllejä.
      Tervetuloa
      Heikki Kärnä

      • he troll

        ja ketä kiinnostaa kirves joka potkittiin testistä ulos?


      • kovin tuntematon

        Tervetuloa oppimaan palstan sääntöjä.

        "Keskustelun säännöt ja kirjoittajan vastuu

        Yritysten mainonta ja markkinointi ei kuulu keskustelupalstoille.

        Yksityinen henkilö voi jättää myynti- tai markkinointi ilmoituksen torille. Jos haluat yrityksellesi medianäkyvyyttä Suomi24:ssä, katso mainostaminen.

        Keskusteluissa ei saa:

        # Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
        # Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
        # Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta
        # Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
        # Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
        # Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty.


      • he troll kirjoitti:

        ja ketä kiinnostaa kirves joka potkittiin testistä ulos?

        Sattuu niitä virheitä kelle tahansa ja tässä niistä on hyvä esimerkki että tv-formaattikin voi tehdä virheen. Niin kun tuolla ylempänä sanottiin että testaatajat teki virheen, ei keksijä. Tässä näemme että toisen virheistä voi hyvin monessa asiassa kärsiä toinen henkilö. Tässä esimerkissä on kyllä ikävä seuraus se että kaikki leimaa heti tuon mokoman kuningaskuluttajan tähden!

        Ei tämä varmastikkaan tähän jää. Minäkin vaadin että pois jätetty osa NÄYTETTÄISIIN!


      • andrei n. äppi
        nikkeli8 kirjoitti:

        Sattuu niitä virheitä kelle tahansa ja tässä niistä on hyvä esimerkki että tv-formaattikin voi tehdä virheen. Niin kun tuolla ylempänä sanottiin että testaatajat teki virheen, ei keksijä. Tässä näemme että toisen virheistä voi hyvin monessa asiassa kärsiä toinen henkilö. Tässä esimerkissä on kyllä ikävä seuraus se että kaikki leimaa heti tuon mokoman kuningaskuluttajan tähden!

        Ei tämä varmastikkaan tähän jää. Minäkin vaadin että pois jätetty osa NÄYTETTÄISIIN!

        Kyllähän se negatiivinen leimaaminen tulee siitä että testiin sekaannutaan jonka vuoksi tulee diskaaminen.

        Kyllä sen leimaamisen on hoitanut keksiä itse omalla toiminnalla.

        Kuningaskuluttaja on tehnyt aivan oikean ratkaisun, sillä jos tuotteen testaukseen sekaannutaan oli kyse sitten mikä tahansa esine/vehe niin kyllä siitä silloin pitää lentää ulos testistä heti. Kyseessähän on Matti Meikäläisistä perustuva raati joten olisi ollut mielenkiintoista tietää heidän mielipiteensä myös vipukirveestä myös muuta kuin vain se että on "erilainen" valitettavasti eräs "hoiti homman" kotiin ja itkee sitä netin palstoilla.


      • testaatajat
        nikkeli8 kirjoitti:

        Sattuu niitä virheitä kelle tahansa ja tässä niistä on hyvä esimerkki että tv-formaattikin voi tehdä virheen. Niin kun tuolla ylempänä sanottiin että testaatajat teki virheen, ei keksijä. Tässä näemme että toisen virheistä voi hyvin monessa asiassa kärsiä toinen henkilö. Tässä esimerkissä on kyllä ikävä seuraus se että kaikki leimaa heti tuon mokoman kuningaskuluttajan tähden!

        Ei tämä varmastikkaan tähän jää. Minäkin vaadin että pois jätetty osa NÄYTETTÄISIIN!

        Ja minä vaadin että palstan häiriköinti vipukirveen edustajien puolelta loppuu, Jos vipumaisteri onnistuu ryssimään testit, muiden syyllistäminen on raukkamaista


      • Testaajien virhe?
        nikkeli8 kirjoitti:

        Sattuu niitä virheitä kelle tahansa ja tässä niistä on hyvä esimerkki että tv-formaattikin voi tehdä virheen. Niin kun tuolla ylempänä sanottiin että testaatajat teki virheen, ei keksijä. Tässä näemme että toisen virheistä voi hyvin monessa asiassa kärsiä toinen henkilö. Tässä esimerkissä on kyllä ikävä seuraus se että kaikki leimaa heti tuon mokoman kuningaskuluttajan tähden!

        Ei tämä varmastikkaan tähän jää. Minäkin vaadin että pois jätetty osa NÄYTETTÄISIIN!

        Minä katsoin kyseisen kuningaskuluttajan (nettiversion) ja vilahtihan siellä v-kirves. Nauratti siinä kohtaa kun Fiskarssilla meni puut halki kun sitä ei v-kirveen videoissa koskaan tapahdu. Itseasiassa käyttivät samalla tavalla kuin v-kirvestä reunoilta alkaen kohti keskustaa lopputuloksen ollessa sama Fiskarssillakin.

        Siinäkö se testaajien virhe oli?


      • Testaajien virhe?
        nikkeli8 kirjoitti:

        Sattuu niitä virheitä kelle tahansa ja tässä niistä on hyvä esimerkki että tv-formaattikin voi tehdä virheen. Niin kun tuolla ylempänä sanottiin että testaatajat teki virheen, ei keksijä. Tässä näemme että toisen virheistä voi hyvin monessa asiassa kärsiä toinen henkilö. Tässä esimerkissä on kyllä ikävä seuraus se että kaikki leimaa heti tuon mokoman kuningaskuluttajan tähden!

        Ei tämä varmastikkaan tähän jää. Minäkin vaadin että pois jätetty osa NÄYTETTÄISIIN!

        Minä katsoin kyseisen kuningaskuluttajan (nettiversion) ja vilahtihan siellä v-kirves. Nauratti siinä kohtaa kun Fiskarssilla meni puut halki kun sitä ei v-kirveen videoissa koskaan tapahdu. Itseasiassa käyttivät samalla tavalla kuin v-kirvestä reunoilta alkaen kohti keskustaa lopputuloksen ollessa sama Fiskarssillakin.

        Siinäkö se testaajien virhe oli?


    • 23

      tuokin vipukirves voi olla jotain mutta siihen liittyvä mainostaminen tuo mieleeni uskonnollisia piirteitä kirvesjumalaa kohtaan. uskonnoista esitettäessä kielteistä tulevat sisaret kilvan sättimään ja puolustamaan olematonta (tieteellisesti ei ole vielä asiaa todettu todeksi).

      tästä johdettuna mieleeni toi jonkin viisaan päivän ajatus: "Uskovaisten kanssa väittely on sama kuin yrittäisi pelata shakkia pulun kanssa: Se kaataa nappulat, paskoo pitkin lautaa ja lopuksi vielä lentää laumansa luokse ja väittää voittaneensa."

      • Täällä lisää

      • valmis politiikkaan?
        Täällä lisää kirjoitti:

        http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/3131

        Vipu-Heikki
        7.9.2012 12:23
        Saan päivittäin kymmeniä puheluja. En voi tietää soittajaa ennakkoon.
        Vastaan puheluihin, kuten tapa vaatii. Jos minulta kysytään neuvoa Vipukirveen käytössä, niin tokihan sitä annan.


        Vipu-Heikki
        7.9.2012 13:56
        Pettymyksekseni Vipukirves osiota ei näytetty.
        Se, että vastaan puheluihin ja kysyttäessä neuvon Vipukirveen käyttöä ei mielestäni ole mikään rikos.


        nikkeli8
        8.9.2012 23:29
        Sattuu niitä virheitä kelle tahansa ja tässä niistä on hyvä esimerkki että tv-formaattikin voi tehdä virheen. Niin kun tuolla ylempänä sanottiin että testaatajat teki virheen, ei keksijä.

        Testin säännöt
        Kirjoittanut kk_toimitus Ke, 12/09/2012 - 15:44.


        Vipukirves jätettiin pois testistä, koska kirveen suunnittelija otti yhteyttä testaajiin ja kävi tapaamassa heitä ottamatta huomioon sitä, mitä olimme hänelle sanoneet.

        Ilmoitimme keväällä Kärnälle, että hänen on syytä jättää väliin testaajien tapaaminen myös testin ns kakkososan aikana.

        Näin mm siksi, että haluan tehdä testin normaalissa kuluttajatilanteessa. Valmistaja ei takaa jokaiselle tuotteen ostajalle henkilökohtaista opetusta asiakkaan kotipaikkakunnalla.

        Testeihini ei ole ennenkään kuulunut sellaista, että olisin sallinut yksittäisen testituotteen valmistajan ja testaajien tapaamisen testauksen aikana.

        Yleisesti ottaen testi ei näytä enää ulos päin tasapuoliselta, kun yhdellä valmistajalle on tällainen etulyöntiasema ja tilaisuus puhua henkilökohtaisesti tuotteensa puolesta.

        (23 11.9.2012 21:08 "Uskovaisten kanssa väittely on sama kuin yrittäisi pelata shakkia pulun kanssa: Se kaataa nappulat, paskoo pitkin lautaa ja lopuksi vielä lentää laumansa luokse ja väittää voittaneensa.")


      • ( h e h )

      • Pehmustettu koppi

    • Kokeilunhaluinen123

      Mistä tälläisen kirveen saa ostaa ja mikä on hinta? Olisin hyvin kiinnostunut kokeilemaan ko.keksintöä.

      • humpuuuukia

        Kokeile kirvestä jossain messuilla, ei kannata noin kallista ostaa vain kokeillakseen sitä.


    • 20v

      Pankaa jo per......le stoppi tuolle palstalla mainostamiselle ylläpitäjä hoida hommas.

    • lisää ja lisää ja li
    • sadstory

      Noinkohan osaa käydä edes ruokakaupassa ilman että pitää kassanhoitajalle puolen tunnin myyntipuheen vipukirveestä maksaessaan ruokaostoksensa? Tutut siirtyy toiselle puolen tieltä hänet nähdessään toivoen siten säästyvänsä vakiomantroilta jotka ovat kuulleet kyllästymiseen asti.

      Jos ei omaa myytävää tuotetta, saarnojen aiheena hänen kaltaisillaan on yleensä uskonto. Joko jeesus tai keskustapuolue tms. tuo "pelastuksen" helvetti paratiisi asetelmalla. Ota herra (jessus/kepu) sydämmeesi tai pala helvetin tulessa. Noin se aina menee pienenä muistutuksena näin kuntavalituksien..vaalien alla.

    • JopeLo098

      Ja takasin aiheeseen..

      Klapikone pitäis saada, polttomoottorilla kun mökillä ei ole sähköä.
      Kives on kokeiltu ja ylimääräisen liikunnan saa salilta jos sitä tekee mieli.

      Onkos kukaan testannu tuommosta -> http://www.puutarhatukku.fi/product/41/green-garden-22t-650-halkaisukone

      Kellään kokemuksia Puutarhatukusta, uskaltaako tilata ??
      Ettei ole samanlainen kun tuo "kulaassi" eli kone glans...

      • kiinanhärpäke

        Paska mikä paska. Kiinan koneita tuokin härpäke


    • tila-auto ja hauva..

      "Mistä mökille edullinen halkaisukone tai siis puunpilkkomiskone tms. Ihan valovirralla pitäisi toimia. Ovatko käytännöllisiä?
      Itse en meinaa jaksaa pilkkoa niitä suurimpia koivuhalkoja. "


      Edullinen halkaisukone on kirves, mutta kermap erseen mielestä semmoinen on "retroa".
      Mökinkin pitää olla "rantamökki".

      Enää kyse on siitä onko kerman laatu mikä.

    • Heikki Kärnä
    • Anonyymi

      Kyllä näitä riittää. Netissä Verkkomikko.fi kauppaa edullista halkomakonetta, viikon pitivät rahoja ennen kuin ilmoittivat, ettei tuotetta edes ole heillä ja edelleen näkyy verkkokaupassa, että on tilattavissa. Saapas nähä kuinka kauon menee ennen kuin palauttavat rahat olemattomasta myynnistään. Älkää menkö halpaan!!!

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe