Lenkkeily - kuinka usein, kuinka pitkään

*huono omatunto*

Luin koirat.comista keskustelua lenkkeilyttämisestä: kuinka usein ja kuinka pitkään.

Tuli huono omatunto, sillä luulin olevani ihan kohtuullinen lenkkeilyttäjä, mutta ilmeisesti olenkin varsin huono lenkkeilyttäjä.

Käyn junior-ikäisen koirani kanssa aamupissillä (10min) kun herätään eli hyvin aikaisin, varsinainen aamulenkki (30min) tehdään muutaman tunnin kuluttua. Päivälenkkejä teen yleensä kaksi, pituudeltaan noin 30-60 minuuttia - tällöin koira saa riehua vapaana metsässä.
Iltalenkki on taas vain iltapissitys eli noin 10 minuuttia.

Tämän lisäksi käymme pari kertaa viikossa koirapuistossa jossa juniori saa riehua kaiken energiansa muiden koirien kanssa.

Olenko ainoa "huono lenkittäjä" kun koirat.comissa kaikki käyvät (ainakin väittivät niin) tunnin aamulenkkejä, parin tunnin iltalenkkejä sekä useita pissityslenkkejä päivässä..?

8

653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hekotius

      koirat.com:ssa olla työttömiä tai eläkeläisiä kun on noin paljon vapaa-aikaa päivässä! Heh heh.

      Kyllä tuo sinun lenkkeilysi kuulostaa sopivalta tietämättä koirasi rotua paremmin.

      Itse en lenkkeile kovinkaan paljoa, mutta meillä on suuri aidattu piha, jossa koirat ovat vapaana ja lisäksi juoksutan poikia läheisessä metsässä pallon perässä.

      Jokainen tyylillään =)

    • toinen "huono omatunto...

      Meillä käydään päivässä yksi noin tunnin lenkki, tosin ei sitäkään ihan jokaisena viikon päivänä, mutta pääsääntöisesti viitenä päivänä viikossa. Muuten koirat saavat olla vapaana aidatulla pihallamme. Ihan tyytyväisiltä nuo vaiikuttavat, että relaa vaan. Koirat.comissa onkin aikamoisia "vouhkaajia" ja moralisteja.

    • tosi huono =(

      Meillä käydään aamulla reilu puoli tuntia, päivällä tunteroinen, josta suurimman osan lenkistä koira (laittomasti)metsässä irti. Ilalla käudään vaan n.15-20min pikku mutka. Lisäksi koulutuksissa pari kertaa viikossa. Jos koiru mukana tallilla, jossa juoksentelee kaverin kans irti 2-3h jätetään päivälenkki väliin. Koira on vuoden vanha springerspanieli.

    • sakunMamma

      Mullakin on puolustuksena vaan tuo oma iso piha ja kaupungin koirapuisto. Kyllä olet minuun verrattuna ihan super :) ... hih ... toisaalta - valehtele sinäkin siellä koirat.comissa!

    • Meiän koiriin verrattuna sun koiras saa paljon liikuntaa. Huhhuh! Mistä sä revit ajan siihen?

      Meillä ku koirat pääsee aamulla pikaselle pissitykselle ja sit iltapäivällä ku väki tulee koulusta ja töistä, pääsevät uudestaan ulos ja minä kuskaan toista, yleensä vähän pitemmälle kävelylle ja päästän sitä juoksemaan vapaana. Toista ei voi päästää, ku on äksyluontonen ja lähtee heti ku näkee toisia eläimiä.illalla ne pääsee sit taas ulos, ja ovat vähän kauemmin ku aamulla. Eikä ole omakotitaloa saati sit pihaa johon päästää juoksenteleen.

      Niin että sulla taitaa asiat olla hyvis kantimis. Meiän koirat kyllä tykkäis olla enempikin pihalla. Ja mulle on ihan käsittämätöntä, ku jokkut herää kuudelta viemään koiraa piitkälle lenkille. Mä ite herään sillon et ehtisin kouluun, ku sinne menee tunti bussilla ja oon kauheen hidas kaikissa kotiaskareissa ja muussa sellasessa.

    • tosi huono =(

      Ottaa yhteyttä johonki viranomaisiin, me ollaan kaikki varmaan eläinrääkkääjiä. Koirat saa vaan pari tuntia päivässä lenkkeilyä.

      Voihan tietenkin olla et koirat.comissa on vaan koululaisia joilla on päivällä aikaa. Ne ottaa koiran mukaan ja menee kaverien kans ulos istuun jonnekki puistonpenkille pariksi tunniksi, ja väittää et on käyny koiran kans lenkillä...

    • tosi huono =(

      Koiranhan voi käyttää pissalla samalla kun ite käy pihalla tupakalla...

      • nyhyy

        Itse käy meillä koira tavallisesti vain aamupissillä, joskus päiväpissillä (tai lenkillä.)

        riippu meillä ulkoiluttajasta, joskus koira pääsee aamulla puoleksi tunniksi tai sitten vartiksi. Päivällä ehkä vain vartiksi, puoleksitunniksi tai tunniksi. Illalla sitten vain puolentunnin lenkki. Että huonosti menee. Onneksi koira voi muuten hyvin ja otan sen aina mukaan jos lähden jonnekkin, esim. moikkaamaan lampaita joita nyt enää ei tuolla mettätien päässä ole. ja koska olemme vast ikää muuttaneet ei täällää ole oikein ehtinyt tutustua ympäristöön joten en edes tiedä kuinka hyvät lenkkeilymahdollisuudet täällä olisi.....

        Niin ja tosiaan, minä olen koululainen... Eikä aika silti riitä. Uskomatonta, joskus kesällä tein joka aamu tunnin lenkkejä ja päivisin sitten tunnin myös...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe