Luin koirat.comista keskustelua lenkkeilyttämisestä: kuinka usein ja kuinka pitkään.
Tuli huono omatunto, sillä luulin olevani ihan kohtuullinen lenkkeilyttäjä, mutta ilmeisesti olenkin varsin huono lenkkeilyttäjä.
Käyn junior-ikäisen koirani kanssa aamupissillä (10min) kun herätään eli hyvin aikaisin, varsinainen aamulenkki (30min) tehdään muutaman tunnin kuluttua. Päivälenkkejä teen yleensä kaksi, pituudeltaan noin 30-60 minuuttia - tällöin koira saa riehua vapaana metsässä.
Iltalenkki on taas vain iltapissitys eli noin 10 minuuttia.
Tämän lisäksi käymme pari kertaa viikossa koirapuistossa jossa juniori saa riehua kaiken energiansa muiden koirien kanssa.
Olenko ainoa "huono lenkittäjä" kun koirat.comissa kaikki käyvät (ainakin väittivät niin) tunnin aamulenkkejä, parin tunnin iltalenkkejä sekä useita pissityslenkkejä päivässä..?
Lenkkeily - kuinka usein, kuinka pitkään
8
621
Vastaukset
- Hekotius
koirat.com:ssa olla työttömiä tai eläkeläisiä kun on noin paljon vapaa-aikaa päivässä! Heh heh.
Kyllä tuo sinun lenkkeilysi kuulostaa sopivalta tietämättä koirasi rotua paremmin.
Itse en lenkkeile kovinkaan paljoa, mutta meillä on suuri aidattu piha, jossa koirat ovat vapaana ja lisäksi juoksutan poikia läheisessä metsässä pallon perässä.
Jokainen tyylillään =) - toinen "huono omatunto...
Meillä käydään päivässä yksi noin tunnin lenkki, tosin ei sitäkään ihan jokaisena viikon päivänä, mutta pääsääntöisesti viitenä päivänä viikossa. Muuten koirat saavat olla vapaana aidatulla pihallamme. Ihan tyytyväisiltä nuo vaiikuttavat, että relaa vaan. Koirat.comissa onkin aikamoisia "vouhkaajia" ja moralisteja.
- tosi huono =(
Meillä käydään aamulla reilu puoli tuntia, päivällä tunteroinen, josta suurimman osan lenkistä koira (laittomasti)metsässä irti. Ilalla käudään vaan n.15-20min pikku mutka. Lisäksi koulutuksissa pari kertaa viikossa. Jos koiru mukana tallilla, jossa juoksentelee kaverin kans irti 2-3h jätetään päivälenkki väliin. Koira on vuoden vanha springerspanieli.
- sakunMamma
Mullakin on puolustuksena vaan tuo oma iso piha ja kaupungin koirapuisto. Kyllä olet minuun verrattuna ihan super :) ... hih ... toisaalta - valehtele sinäkin siellä koirat.comissa!
Meiän koiriin verrattuna sun koiras saa paljon liikuntaa. Huhhuh! Mistä sä revit ajan siihen?
Meillä ku koirat pääsee aamulla pikaselle pissitykselle ja sit iltapäivällä ku väki tulee koulusta ja töistä, pääsevät uudestaan ulos ja minä kuskaan toista, yleensä vähän pitemmälle kävelylle ja päästän sitä juoksemaan vapaana. Toista ei voi päästää, ku on äksyluontonen ja lähtee heti ku näkee toisia eläimiä.illalla ne pääsee sit taas ulos, ja ovat vähän kauemmin ku aamulla. Eikä ole omakotitaloa saati sit pihaa johon päästää juoksenteleen.
Niin että sulla taitaa asiat olla hyvis kantimis. Meiän koirat kyllä tykkäis olla enempikin pihalla. Ja mulle on ihan käsittämätöntä, ku jokkut herää kuudelta viemään koiraa piitkälle lenkille. Mä ite herään sillon et ehtisin kouluun, ku sinne menee tunti bussilla ja oon kauheen hidas kaikissa kotiaskareissa ja muussa sellasessa.- tosi huono =(
Ottaa yhteyttä johonki viranomaisiin, me ollaan kaikki varmaan eläinrääkkääjiä. Koirat saa vaan pari tuntia päivässä lenkkeilyä.
Voihan tietenkin olla et koirat.comissa on vaan koululaisia joilla on päivällä aikaa. Ne ottaa koiran mukaan ja menee kaverien kans ulos istuun jonnekki puistonpenkille pariksi tunniksi, ja väittää et on käyny koiran kans lenkillä... - tosi huono =(
Koiranhan voi käyttää pissalla samalla kun ite käy pihalla tupakalla...
- nyhyy
Itse käy meillä koira tavallisesti vain aamupissillä, joskus päiväpissillä (tai lenkillä.)
riippu meillä ulkoiluttajasta, joskus koira pääsee aamulla puoleksi tunniksi tai sitten vartiksi. Päivällä ehkä vain vartiksi, puoleksitunniksi tai tunniksi. Illalla sitten vain puolentunnin lenkki. Että huonosti menee. Onneksi koira voi muuten hyvin ja otan sen aina mukaan jos lähden jonnekkin, esim. moikkaamaan lampaita joita nyt enää ei tuolla mettätien päässä ole. ja koska olemme vast ikää muuttaneet ei täällää ole oikein ehtinyt tutustua ympäristöön joten en edes tiedä kuinka hyvät lenkkeilymahdollisuudet täällä olisi.....
Niin ja tosiaan, minä olen koululainen... Eikä aika silti riitä. Uskomatonta, joskus kesällä tein joka aamu tunnin lenkkejä ja päivisin sitten tunnin myös...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354403- 553035
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462928- 302723
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3402661Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82625- 382299
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542055- 41764
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461693