Nykänen murtomiehenä Vuokatissa

Halipatsui

Nykäsen Matti oli aikoinaan Vuokatissa leirillä ja murtautui kioskiin. Minkälainen tapaus se olikaan? Muistelen Matin saneen ehdonalaista. Mitä ne sieltä Vuokatin kioskista varastivat ja ketä oli Nykäsellä kaverina? Kuka muistaa sen tapauksen? Mikä oli tarkka aika?

67

3865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • makasen nytti

      oli keppanaa ja karkkia vienyt, sai tukkapöllyvä

      • MattiR

        Eikö se varastanut olutta. Kai se sai ainakin sakkoja.


      • heppu hei

        Nykaenen on hyppas kultaa vuokatinpiirikunnallisissa, ja siitä sotkamolaiset katkerana


    • jallumies

      tainnut olla vielä silloin kioskeissa olutta. Eikös se rikostoveri ollut joku kajaanilainen mäkikotka.

      • ?????

        v...m.... ent.mäkikotka.


      • tsajajaja

        yolo


    • seon

      "nuorena se on kitska väännettettävä" :D

      • korjaaan

        eiku kitska käännettävä


    • Matin jutut

      Matin asiaa löytyy kun kirjoittaa Matti Nykänen.Kioskimurto selviää www.student.oulu.fi~tima/matti/nuorimatti.html

      • alias

        Ei löydy tuolla osoitteella.


      • Mikä ettei

    • Masa

      Mutta mitenkäs kävi meidän niittykadun kioskin??? Värikäs kaveri meidän mattihan se oli asialla..

      • PikkuVälskärissäollut

        Silloinkin Matti erehtyi pikkurikollisten siipiveikkojen kynittäväksi... porukalla siirtyivät taksilla kuppilasta toiseen kuuluisaa "kaveriaan" esittelemässä ja kierroksia tiluuttamassa... aamuyöstä Matin käteisen loputtua tekivät kioskimurron ja lähinnä talutuskuntoisen Matin piikkiin meni sekin lööpeissä.
        Paikkakunnalla, Sotkamo-Kajaani, vaikuttanut pääkonnamäkihypynkeskinkertaisuus olisi pitänyt yksin tuomita teosta, mutta poliisit ja käräjäoikeus halusivat osansa Matista. Silleen se meni, silloinkin.


      • Völänen

        Niittykadun kioski sijaitsi Purolassa Niittykadun ja Lamminkadun kulmassa. Ei kai se Matti siellä käynyt tietääkseni.


    • 102938

      Kuka viitsii vanhan ketjun tänne laittaa. HÄPEÄ!

      • anonyymi_ZcG

        Ei kainuulainen osaa hävetä etenkään silloin kun kerrankin saa keksittyä jutun aihetta vanhaakin sillä vanhoja asioita täällä maakunnassa pengotaan hyvin mielellään...mistä johtunee.


      • muistoaankunnioittaen
        anonyymi_ZcG kirjoitti:

        Ei kainuulainen osaa hävetä etenkään silloin kun kerrankin saa keksittyä jutun aihetta vanhaakin sillä vanhoja asioita täällä maakunnassa pengotaan hyvin mielellään...mistä johtunee.

        Joku vissiin päättänyt kirjoittaa Matin poismenon johdosta syntilistan.

        Siihen kai hän sitä tietoa tarvitsee.

        Tai sitten hän muuten vaan haluaa muistaa Matista kaiken.

        Tiivistettynä: Matti oli Matti ja teki mitä mieleen juolahti.

        Matti otti liikaa ja liian usein sitä miestä väkevämpää. Se vei terveyden ja saattoi olla osallisena siihen, että noin nuorena menehtyi. Matti poistui ja kärsimykset on hänen osaltaan kaikki kärsitty lopullisesti.


    • kakathousussa

      Olihan se katin kullassa vessan lattiallekkin paskantanut kun ei ollut päässyt pöntölle

    • AinakinVähän

      Valmentaja kehotti tarkistaa, että monot ovat suksissa kiinni ennen hyppyä.

    • ssos

      Kusipäät kaivelee vanhoja asioita Niillä ei ole mulkulle muuta käyttöä. Kunnia sillle kenelle se kuuluu.

    • Saappi

      Mulla ei ole kuin hyviä muistoja Matista kun oli Vuokatissa leireillä. Turbosaabilla huristeli ja otti kyytiinkin! Oi sitä ihanaa nuoruusaikaa...

    • Valmari

      Nykäsen saavutuksia mäkihypyssä ei voi kieltää mutta fakta kuitenkin on että mies oli useaan otteeseen rikoksista tuomittu juoppo. Ja kansalla on hirveä ikävä tätä pellehermannia, voi Jeesus...

      • lasilintunen

        Niinhän sitä muistellaan aina hautajaisissa vainajaa, vaikka olisi ollut eläissään täydellinen mulkvisti..korusanoja, mutta,toisaalta helpotusta omaisille mulkvistin poismenolle(esittää täytyy tottakait hautajaisissa, ei voi sanoa ääneen mitä ajattelee, tai mikä 'turhake'haudataan),Tämä kommentti ei koske Nykäsen Mattia, vaan on ihan yleistä.Jjulkkiksia suretaan ja lööpit huutaa viikon kuolemasta...tavan tallaaja unohtuu heti kuolon käydessä....ja viimeistään silloin kun perintö on jaettu.


      • Valmari

        minäkin olen homppeli


    • Säälittäviä.olette

      Imekää vehkeitänne pellet. Aika kultaa muistot, mutta teidän tapauksessa ei. Olette säälittäviä vätyksiä. Menisitte edes töihin kurjat.

    • Monotvinossa

      Juoppo mäkihyppääjä,siinä se tiivistettynä.

      • Monotvinossa

        Minulla faktat hallussa,sinulla ei.


      • Monotvinossa
        Monotvinossa kirjoitti:

        Minulla faktat hallussa,sinulla ei.

        minä junkkaan joka aamu ja ilta ,unohtui sanoa junkatessa roiskuu äiti sitten pesee pyykin.


    • Haipatsui

      Tässä mietin runkatessa minkä pöljän aloituksen tekisin.

      • hävetkäähaukkujat

        Eikö tällainen ketju olisi syytä poistaa täältä.

        Kuolleesta ihmisestä kirjoitellaan mitä sattuu.

        Niin kuin ei muita puheenaiheita maailmassa olisi.


      • Orwell.oli.oikeassa

        Niinpä! Tutuushan on orwellilaisessa uussuomessa vihapuhetta. Pitää puhua ja kirjoittaa uussuomea: sakotusautomaatti on polpon liikennevalvontaa, sairauskeskuksesta tehtiin terveyskeskus, sakko on tarkastusmaksu, puumulkusta tehtiin eliittipervoille trendikäs dildo. jonka tuottajalle valtiolta rahaa lapioidaan https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005994151.html , etelämaitten vankiloitten dumppausjäte on täällä pakolaisia, joille siionistinen valtaeliittimme jo vuonna 2016 jakeli virallisen tilaston mukaan rahaa keskimäärin 5833,30 euroa kuukautta ja henkilöä kohti. Veroa tästä ei pidätetty. Jne loputtomiin.


    • horotkelpas

      kova oli huorissa kulkemaan tämä kansan matti !

      • Näin.se.aina

        Naisille mieluinen oli, oikea naistenmies! Tällaisista ne naiset oikein tykkää! Monta kertaa naimisissakin, minä surkimus vain yhden kerran ja vähän aikaa senkin ja pieleenhän se menikin. Vaan viinaakin on minulla mennyt paljon vähemmän enkä niitä ökyautoja pystynyt ostamaan koskaan. Oikeaa työtäkin piti tehdä ettei kylmä ja nälkä niin ahdistelisi. Vuorotyötäkin 33 vuotta. Ja kouluja sen pakollisen lisäksi 6 vuotta, ei ollut varaa jättää kesken niinkuin kultalusikka suussa syntyneillä.
        Tätähän se on. Eikä niitä tilejä kai koskaan tasata, vaikka sellaista jotkut väittää. Ainakin karma, suomalaiselta nimeltään kosto, elää ja vaikuttaa inkarnaatiosta toiseen. Tiedän niitä tässä elämässä makselevani, vaikka niitten pahojen tekojen muistaminen otettiin minulta pois. Tässä elämässä tekemäni muistan enkä purnaa niitten kostosta, makselen vain pois. Hyvä vain jos saan sovitettua menneet tässä elossa niin, ettei tänne enää tarvitsisi tulla, mistä en kyllä ole yhtään vakuuttunut.


    • horotkelpas

      minä saa niitäkään kun pieni pili junkkaan äidin iloksi vintillä jäi sanomatta.

      • Vatipää

        Lapsi nukkumaan ja lopeta se energiajuoman lipitys


    • Vatipää

      horotkelpas on minun kaveri.

      • TampioOon

        Ei mikään ihme, jos vatipää olet.
        Voi voi näitä energiajonneja. Sääliksi käy.


    • Paapeli

      Ei kannata mattia haukkua kunnon mäkimies teki Suomelle mainetta vaikka joskus vähän töppöili Kajaanin entisten mäkimiesten kanssa Muistan tapauksen mattia syytettiin vaikka oli siinä muitakin mukana.

    • Sämppiön

      Onneks kaikki muut on täydellisiä eikä kenessekään oo mitään huonoja puolia. Onko alkoholisti jotenkin huonompi ihminen? Jos on epäonnea rakkaudessa sekö tekee ihmisestä huonon? Matti oli maailmanmestari eikä siihen pysty kukaan suomessa eikä tekemään samanlaisia urheilusuorituksia! Julmaa arvostella elettyä elämää! Elämä on tarkoitettu elettäväksi, kukin tyylillään.

      • Kierros.jatkuu

        Vaan saiko Matti aikaan mitään oikeasti hyödyllistä muille ihmisille? Edes vähän?
        En kehu, mutta minä kuitenkin ihmisten kulkuneuvoja korjasin ja tein. Sitten tein paljon muovia josta muillekin paljon hyötyä jos haittaakin. Ja sähköä hirveät määrät - kai siitä osa meni tarpeeseenkin?
        Eipä minua eikä miljoonia kaltaisiani muisteta sen jälkeen kun poistumme täältä ja mahdollinen perintö on jaettu. Vaikka muistettaneeko noita Mattejakaan enää peijaisten ja perinnönjkojen jälkeen? Näitähän riittää ja näillä rahastavia.


      • Hans_Lankarina

        "Kierros.jatkuu",

        oletko tehnyt yksilötasolla jotain merkittävää, joka tunnustetaan maailmalla ja kotimaassa?

        Olen minäkin rakentanut kerrostaloja, voimaloita ja laitoksia etc, enkä niistä ole maailmanlaajuista mainetta saanut, koska en niitä ole yksilötasolla tehnyt maailmanlaajuista tunnettavuutta kotimaalleni tuoden.

        Matti on ansainnut kalliisti maksamalla saavutuksiensa arvostuksen. Vain suomalaiset haluaa lyödä lokaan tausta-asioiden vellomisella valtavat saavutukset urheilumaan eteen.

        Kunnia urheilijana, esikuvana ja uranuurtajana Matille. R.I.P


    • pohjanpoijat

      KannuMatti ei ollut esimerkki pohjalaisLapsille.
      kiellettiin katsomasta kisojakin vaikka voitti,
      meille alkoholi vastenmielisin tuote maailmassa.

    • pojanpoijat

      meillä jo lapsena junkattiin tai lirputettiin isä junkkas äiti lirputti jäi sanomatta

    • Monotvinossa

      Humalassa oli öykkäri.

    • Tara-Olivia

      Juoppo naisten hakkaaja,hyvä että siitäkin päästiin.
      Ai niin ja olen töissä

      • Heikki-Helena

        Samaa olen kuullut.
        Niin, minä en ole töissä enää. Vanhuuseläkkeellä jo 15 vuotta. Itse maksamallani.


      • Säälittäviä.olette
        Heikki-Helena kirjoitti:

        Samaa olen kuullut.
        Niin, minä en ole töissä enää. Vanhuuseläkkeellä jo 15 vuotta. Itse maksamallani.

        Varmasti olet. Lottana taisit olla sodissakin.
        Saa töissä käydä, vaikka eläkkeellä olisi. Suomeksi : Mene töihin, kun et näköjään muuta fiksua keksi


      • Tara-Olivia

        Unohtui sanoa olen pimpeli päästäni,lasken aina hiusuun äiti korjaa pois paskat ja pissit.


      • Heikki-Helena
        Heikki-Helena kirjoitti:

        Samaa olen kuullut.
        Niin, minä en ole töissä enää. Vanhuuseläkkeellä jo 15 vuotta. Itse maksamallani.

        Tara-Olivia on minun hyvä pissi kaveri paskannetaan toistemme housuun heh se on mukavaa.


    • hannujuntunen

      Ehkä puukotin ehkä en

    • Mattiforever

      Matti oli ja on maailmanmparas! Repikää siitä haukkujat!

    • Monotvinossa

      Ei ollut. Weissflog oli parempi ja hänellä on enemmän mitskuja kuin änkkä-Matilla. Faktat on faktoja.

      • HuomentaAnkka

        Oletko sinä homoseksuaali? Kuulostat pepputaistelijalta.


    • Valtiolliset hautajaiset olisivat olleet ehdottomasti paikallaan, sillä senhän muutkin kansan luottamusrosvot saavat.

    • jumjunkjunkjunkjunk

      Pennanen on junkkaji

    • Monotvinossa

      Heräsin taas junkkaamaan,että äitillä pyykkäämistä riittäs.

      • KylläJeeveliHoitaa

        Noh noh löysä nakki. Ookko nää vähä yrittäny dippailla pikku prinssiä siiri-mummelin piirakkaan?


    • Monotvinossa

      Linnakundi oli,ei mikään esimerkillinen ihminen. Luusereiden sankari.

      • TöihinApina

        Mikä sinä olet muita tuomitsemaan? Luuletko olevasi hauska? Toivottavasti löydät elämääsi sisältöä ilman, että lipität energiajuomaa joka päivä. Sääliksi käy vässykkää. Menisit edes töihin.


    • Monotvinossa

      Sisko otti suihin jäi sanomatta.

      • HanskaMarkku

        Kuka löysää nakkia haluaa imeä? Mene hoitoon aivoton jonne.


    • ehkäsivalsinehkäen

      Völän kans teki murron kioskiin.

    • Ei ollut maailman paras, Weissflog oli parempi.Faktat on faktoja. Oli täällä palstalla pätevien kaljaluusereiden sankari. Puukotti naista selkään.

      • EdieTheEgg

        Äläpäs ruikkukukko ala inisemään. Menisit edes töihin vätys.


      • TosiONnäin

        Weissflog oli parempi mäkihyppääjä !


      • EdieTheEgg
        TosiONnäin kirjoitti:

        Weissflog oli parempi mäkihyppääjä !

        Saatanan riikinkukko. Lopettaisit sen poikaystäväsi säkkien imemisen, kun päässä viiraa jo näin pahasti. Siitä ei seuraa mitään hyvää.


    • Halipatsui

      Mr.Peyron meillä on hyvä junkkaus porukka

      ehkäsivalsinehkäen Monotvinossa hannujuntunen Tara-Olivia horotkelpas Matin jutut Halipatsui Masa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe