Oikeastikko?

sijoitus

Saako perhekodissa käyttää fyysisiä voimakeinoja?
Tyttöni soitti eilen myöhään itkien, että hänellä oli olut hakaneula korvanlehdessä ja "isä" oli käskenyt ottamaan sen pois ja tyttö ei olisi halunnut, niin koska meillä ei hakaneuloja korvissa pidetä sinä otat sen pois tai minä otan.
Oli tarttunut tyttöä päästä että saisi neulan pois, milloin tyttäreni oli antanut periksi ja ottanut itse neulan pois. puhuin "isän" kanssa ja olin ihmeissäni kun tuntuu että nuorilla on näitä neuloja kulmissa ja nenässäkin huulessakin olen nähnyt..niin hän sanoi vain että meillä näitä ei pidetä piste. Tyttö oli ihan hysteerinen kun ei meillä koskaan ole käyty käsiksi oli varmasti järkyttävä kokemus. uusi paikka, uudet säännöt, ikävä kotiin ja sitten vielä tullaan koskemaan.
Pyysi koko ajan hae minut kotiin täältä äiti kiltti....

35

1603

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hae tyttöäsi

kotia. Tai jos haluat sen helvetin jatkuvan missä tyttäresi oli kotona ollesaan niin silloin se ei merkitse mitään mitä sinä ulet sanomaan.
      Kyllä kuule joudutaan lasta nuorta pitämään välillä lujastikkin kiinni vaikka tietenkin siinäkin on omat tarkoituksensa.
      Anna tyttäresi valittaa ja kuuntele aidosti mukanaollen.
      Jos on sellaista joka menee yli sallittujen rajojen niin niistä kannattaa puhua vanhempien kanssa ja tuo hakaneulajuttu siinä saat kyllä olla kannustamassa näitä vanhempia. Onko tuollainen sinusta hyväksyttävää. Minusta ei niitä pidä kaäyttää varsinkaan kun nuori on taisteluhaluinen.
      Aikuiset laittavat säännöt ja niitä myös noudatetaan sitä et ole ehkä johdonmukaisesti tehnyt kotioloissa.
      Kuulostaa kait hankalalta mutta miten muuten toimit kun nuori ei eleelläänkään näytä että tekisi sinun tahtosi eli vaatimuksesi mukaan.

• ...........

Perhekodissa toimittiin aivan oikein:)

• tietää

Kuinka itse, bioäiti, olisit poistanut vastaanpanevalta tytöltä tulehdus- ja allergiariskin aiheuttavan neulan, jos puhe ei tehoa?

• ulla

Kuule, kaikkein parhaiten sinä voit auttaa lastasi niin, että hyväksyt, että lapsellesi laittaa rajat nyt joku muu kuin sinä. Sinä et päätä, pitääkö lapsesi korvassa hakaneulaa vai ei. Sen päätöksen tekevät perhekodin vanhemmat. Eikä tuo nyt ole mikään kauhea vaatimus.

Ole samoilla linjoilla perhekodin vanhempien kanssa. Joskus vaaditaan vähän tiukkoja otteitakin, mutta kun ne pysyvät järkevissä mitoissa, niistä ei ole haittaa. Meillä perhekodin vanhemmat eivät hyväksyneet lävistyksiä eikä tatuointeja ja olen samoilla linjoilla heidän kanssaan. Sanonkin lapselleni aina, että ensin keskustellaan perhekodin vanhempien kanssa.

• sijoitus

tyttöni on ollut kodissa vasta viikon ei siis päässyt sisään talon tavoille. Kertoi tänään että hän oli ollut sängyssä kun "isä" oli painanut polvella lonkan päälle ja pitänyt käsistä kiinni samalla kun oli yrittänyt irroittaa neulaa. Mitä jos korvanlehti olisi revennyt, olisiko sekin ollut oikein?
        Minä en hyväksy fyysistä väkivaltaa, tyttö oli saanut paniikkikohtauksen oli istunut pitkään komerossa ja luullut kuolevansa.
        Miten olisin saanut neulan pois, puhumalla ei tarvitse uskoa, mutta se olisi lähtenyt puhumalla ja perustelemalla.
        Nyt voi sitten alkaa huuteleen että , miksi lapsi on perhekodissa ja siihen vastaan ettei ole pitkään. Tulee lennossa kotiin jos ei täällä pärjätä niin ei sitten missään, minun lapseni paikka ei ole siellä.
        Luulin tämän olevan oikea ratkaisu, mutta ei se meidän kohdalla ole.
        Ja minulla kun ei ole päihde eikä mielenterveysongelmia, niin ei ole mitään syytä heittää pyyhettä kehään.

Tällainen entinen kadun kasvatti auktoriteettien vastainen kuin minä itse olen ollut ja olen vieläkin.
        Niin tuon ikäisenä minua ei olisi mikään pitänyt tuollaisessa paikassa ei mikään eikä kukaan.
        Ajattelin aina että oli rankkaa elää 2 vuotta katulapsena, mutta nyt tiedän että se oli minulle itselleni parempi kuin joku laitos.
        Ja ihan kunnon ihminen silti tuli työssä käyvä itsensä elättävä yhteiskunta kelpoinen.

En silti sitä tietä muille suosittele, puhun vain omasta kokemuksesta ja luonteesta.

• varten
        sijoitus kirjoitti:

tyttöni on ollut kodissa vasta viikon ei siis päässyt sisään talon tavoille. Kertoi tänään että hän oli ollut sängyssä kun "isä" oli painanut polvella lonkan päälle ja pitänyt käsistä kiinni samalla kun oli yrittänyt irroittaa neulaa. Mitä jos korvanlehti olisi revennyt, olisiko sekin ollut oikein?
        Minä en hyväksy fyysistä väkivaltaa, tyttö oli saanut paniikkikohtauksen oli istunut pitkään komerossa ja luullut kuolevansa.
        Miten olisin saanut neulan pois, puhumalla ei tarvitse uskoa, mutta se olisi lähtenyt puhumalla ja perustelemalla.
        Nyt voi sitten alkaa huuteleen että , miksi lapsi on perhekodissa ja siihen vastaan ettei ole pitkään. Tulee lennossa kotiin jos ei täällä pärjätä niin ei sitten missään, minun lapseni paikka ei ole siellä.
        Ja minulla kun ei ole päihde eikä mielenterveysongelmia, niin ei ole mitään syytä heittää pyyhettä kehään.

Tällainen entinen kadun kasvatti auktoriteettien vastainen kuin minä itse olen ollut ja olen vieläkin.
        Niin tuon ikäisenä minua ei olisi mikään pitänyt tuollaisessa paikassa ei mikään eikä kukaan.
        Ajattelin aina että oli rankkaa elää 2 vuotta katulapsena, mutta nyt tiedän että se oli minulle itselleni parempi kuin joku laitos.
        Ja ihan kunnon ihminen silti tuli työssä käyvä itsensä elättävä yhteiskunta kelpoinen.

En silti sitä tietä muille suosittele, puhun vain omasta kokemuksesta ja luonteesta.

eivät siellä sijaiskodissa osta lapselle desinfiointiainetta, jolla putsaisi reikää tulehduksen ehkäisemiseksi.
        Tuntuu sairaalta siellä sijarien toiminta. Minun tyttärelläni oli lävistys, eikä se tulehtunut. Myös veljeni vaimolla oli aikoinaan hakaneula korvassa ja hän on nyt sairaanhoidon opettaja, kylläkään hakaneulaa hän ei enää pidä.
        Sijari-isä joka käy käsiksi tuollaisen verukkeen takia, on vaarallinen toisille ja pakkohoidon tarpeessa. Hän vaarantaa käytöksellään nuoren elinympäristön.

• sijoitus
        varten kirjoitti:

eivät siellä sijaiskodissa osta lapselle desinfiointiainetta, jolla putsaisi reikää tulehduksen ehkäisemiseksi.
        Tuntuu sairaalta siellä sijarien toiminta. Minun tyttärelläni oli lävistys, eikä se tulehtunut. Myös veljeni vaimolla oli aikoinaan hakaneula korvassa ja hän on nyt sairaanhoidon opettaja, kylläkään hakaneulaa hän ei enää pidä.
        Sijari-isä joka käy käsiksi tuollaisen verukkeen takia, on vaarallinen toisille ja pakkohoidon tarpeessa. Hän vaarantaa käytöksellään nuoren elinympäristön.

Luulen että kysymyksessä ei niinkään ole rajat kuin tahdon murtaminen, psyykkaaminen.
        Ja saatan olla väärässä, mutta ehkä perhekoti ei oikein ole odottanut näin aktiivista yhteydenpitoa, minä olen käynyt nyt 2 kertaa iso veli 3 kertaa isä kerran ja sisko joka asuu kauempana on soittanut jo mutamia kertoja. Siis olemme olleet koko perhe yhtydesssä 8 vrk aikana näin usein. Me emme vain aio jättää häntä oman onnensa nojaan vieraitten ihmisten keskelle.
        Se saattaa olla rasite kodille..

• tyttäreesi hyvin
        sijoitus kirjoitti:

Luulen että kysymyksessä ei niinkään ole rajat kuin tahdon murtaminen, psyykkaaminen.
        Ja saatan olla väärässä, mutta ehkä perhekoti ei oikein ole odottanut näin aktiivista yhteydenpitoa, minä olen käynyt nyt 2 kertaa iso veli 3 kertaa isä kerran ja sisko joka asuu kauempana on soittanut jo mutamia kertoja. Siis olemme olleet koko perhe yhtydesssä 8 vrk aikana näin usein. Me emme vain aio jättää häntä oman onnensa nojaan vieraitten ihmisten keskelle.
        Se saattaa olla rasite kodille..

tiiviisti. Kun ja jos menet käymään sinne perhekotiin niin ota mukaasi joku hyväksytty tukihenkilö ja samalla otat esiin näitä asioita ja toivot että nämä ei tule jatkumaan jos ne nyt ovat tosi tapauksia. Tyttö saattaa hädissään myös keksiä syytteitä jotta hakisit hänet sieltä pois. Näinkin käy hyvin usein, on nääs kiikissä eikä pääse toteuttamaan mielihalujaan.
        Sinä sitten vuorostasi kasvattelet mielessäsi noita asioita ja niistä muodostuu sinulle pakonomainen paniikki.
        Luottamus pitää saada vahvaksi molemminpuolin ei riitä että sinä luotat vaan tyttäresi on luotettava aikuisiin ja aikuisten häneen.
        Siinä se ongelma ehkä onkin on se luottamuksen puute aikuiseen jota tyttäresi niin kovasti huutaa eikä kukaan vielä kuule eikä ymmärrä.
        Tuo fyysinen kosketus/kiinnipito on joskus valitettavasti pakko tehdä että tilanne saadaan hallintaan. Tutustu perheeseen ja kuuntele heidän ajatuksiaan se on tässä kaikkein tärkein juttu.
        Ota esiin se hakaneulajuttu silloin kun myös tyttäresi on mukana ja kerro se mitä tyttäresi on sinulle ketonut. Seuratkaa molempia tytärtä sekä perhekodin isän/äidin ilmeitä eleitä ja se sanoo ehkä sen totuuden josta jompi kumpi reagoi tavallaan. Eikä tässä tapauksessa perhekodin isän tarvitse olla ollenkaan ylireagoiva tai vaarallinen se on mahdollista että tyttäresi reagoi tunteilla jotka ovat hänelle vieraita.

• huomioon
        tyttäreesi hyvin kirjoitti:

tiiviisti. Kun ja jos menet käymään sinne perhekotiin niin ota mukaasi joku hyväksytty tukihenkilö ja samalla otat esiin näitä asioita ja toivot että nämä ei tule jatkumaan jos ne nyt ovat tosi tapauksia. Tyttö saattaa hädissään myös keksiä syytteitä jotta hakisit hänet sieltä pois. Näinkin käy hyvin usein, on nääs kiikissä eikä pääse toteuttamaan mielihalujaan.
        Sinä sitten vuorostasi kasvattelet mielessäsi noita asioita ja niistä muodostuu sinulle pakonomainen paniikki.
        Luottamus pitää saada vahvaksi molemminpuolin ei riitä että sinä luotat vaan tyttäresi on luotettava aikuisiin ja aikuisten häneen.
        Siinä se ongelma ehkä onkin on se luottamuksen puute aikuiseen jota tyttäresi niin kovasti huutaa eikä kukaan vielä kuule eikä ymmärrä.
        Tuo fyysinen kosketus/kiinnipito on joskus valitettavasti pakko tehdä että tilanne saadaan hallintaan. Tutustu perheeseen ja kuuntele heidän ajatuksiaan se on tässä kaikkein tärkein juttu.
        Ota esiin se hakaneulajuttu silloin kun myös tyttäresi on mukana ja kerro se mitä tyttäresi on sinulle ketonut. Seuratkaa molempia tytärtä sekä perhekodin isän/äidin ilmeitä eleitä ja se sanoo ehkä sen totuuden josta jompi kumpi reagoi tavallaan. Eikä tässä tapauksessa perhekodin isän tarvitse olla ollenkaan ylireagoiva tai vaarallinen se on mahdollista että tyttäresi reagoi tunteilla jotka ovat hänelle vieraita.

että sijarit ovat täysiä kivikasvoja. Heitä ei ilmeestä eikä puheista saa kiinni. Usko tytärtäsi ja usko omiin vaistoihisi.
        Sellainen ei ole normaalia, että kimppuun hyökätään korun pois ottamista varten. Kyse on korusta, mikäli juuri tyttäresi valitsema koru ei miellytä sijareita, voitte keskustella mikä koru olisi sijarienkin mieleen ja päästä tässä molempia oaspuolia tyydyttävään ratkaisuun. En kyllä ymmärrä, mitä varten korun pitäisi miellyttää sijareita, eikö pitäisi kunnioittaa kuitenkin lapsen valintaa.
        Kuitenkin tunteet kuumenivat SIJAISISÄLLÄ ja hän käytti fyysistä väkivaltaa. Tee nyt ihmeessä ainakin tutkintapyyntö poliisille ja vaadi rangaistusta sekä kärsimyskorvausta. Älä jätä asiaa puheen asteelle.
        Sijarien kanssa päällekarkauksesta ei kannata keskustella, muut keskustelevat.

• äiti aikuinen
        huomioon kirjoitti:

että sijarit ovat täysiä kivikasvoja. Heitä ei ilmeestä eikä puheista saa kiinni. Usko tytärtäsi ja usko omiin vaistoihisi.
        Sellainen ei ole normaalia, että kimppuun hyökätään korun pois ottamista varten. Kyse on korusta, mikäli juuri tyttäresi valitsema koru ei miellytä sijareita, voitte keskustella mikä koru olisi sijarienkin mieleen ja päästä tässä molempia oaspuolia tyydyttävään ratkaisuun. En kyllä ymmärrä, mitä varten korun pitäisi miellyttää sijareita, eikö pitäisi kunnioittaa kuitenkin lapsen valintaa.
        Kuitenkin tunteet kuumenivat SIJAISISÄLLÄ ja hän käytti fyysistä väkivaltaa. Tee nyt ihmeessä ainakin tutkintapyyntö poliisille ja vaadi rangaistusta sekä kärsimyskorvausta. Älä jätä asiaa puheen asteelle.

ja hänellä aikuisen vastuu. Ensisijassa on keskusteltava perhekodin vanhempien kanssa ja se lähtökohtana sitten tutkintapyyntöön.
        Minä ainakin puhuisin ja tutustuisin hyvin perhekotiin ja perheeseen.
        On heti alkuunsa kumma käsite tuosta että ehkä väärästä syytteestä panna joku syytteeseen. Sanot heti tapausta väkivallaksi vaikka et tiedä todellista tilannetta ja sen kulkua. Jos se olikin se tyttö joka oli väkivaltainen ja perhekodin isä joutui estämään sen pahepmpia seuraamuksia. Siis asia on keskusteltava aikuisten kesken ja mukana joku henkilö esim Äidin oma isä mutta ei ketään tilapäisiä mieskokelaita niitä ei tarvitse perhekodin päästää edes keskusteluun mukaan.
        Lapsi/nuori saattaa olla niin voimakas tunnepurkauksissaan että ei katso mitä tekee ja ketä syyttää. Jos muuta väität niin ei sinulla juuri ole kojkemusta lapsista jotka voivat huonosti syystä kun ei saa sitä tahtoaan läpi mitä haluaa. Siis selvät rajat oikeaa rakkautta ei pelkkiä sanoja ne eivät kenellekkään lapselle riitä. Esim. Kun tyttö hakkaa päätään seinään ja on täysin apaattinen ne hetket on vaikeita ja menevät ohi. Syyttää voi siitäkin että perhekodissa pahoinpideltiin. Kaikki vihaavat häntä vaikka se vihaaminen oikeasti kohdistuu usein omiin vanhempiin mutta sitä ei voi/uskalla sanoa. Lapsi/nuori tuntee että äiti/isä petti hänet mutta kenet tämä tyttö on pettänyt eihän vaan omaa äitiään. Koko elämäntausta on meiltä tietämättömissä joten ei kommenttia. Äiti ravoitti hiukan omaa taustaansa mutta se sai aikaan vaan kysymysmerkkiä asioihin joita ei tarvitse edes täällä vatvoa.
        Jos vanhemmat tappelevat viisi vuotiaan kanssa niin miten sitten on 15 vuotiaan kanssa? Kuka antaa periksi ja miksi? Mitkä ovat vanhempien mielikuvat kasvatuksesta ja sen pyrkimyksistä?

• lapsi on peloissaan
        äiti aikuinen kirjoitti:

ja hänellä aikuisen vastuu. Ensisijassa on keskusteltava perhekodin vanhempien kanssa ja se lähtökohtana sitten tutkintapyyntöön.
        On heti alkuunsa kumma käsite tuosta että ehkä väärästä syytteestä panna joku syytteeseen. Sanot heti tapausta väkivallaksi vaikka et tiedä todellista tilannetta ja sen kulkua. Jos se olikin se tyttö joka oli väkivaltainen ja perhekodin isä joutui estämään sen pahepmpia seuraamuksia. Siis asia on keskusteltava aikuisten kesken ja mukana joku henkilö esim Äidin oma isä mutta ei ketään tilapäisiä mieskokelaita niitä ei tarvitse perhekodin päästää edes keskusteluun mukaan.
        Lapsi/nuori saattaa olla niin voimakas tunnepurkauksissaan että ei katso mitä tekee ja ketä syyttää. Jos muuta väität niin ei sinulla juuri ole kojkemusta lapsista jotka voivat huonosti syystä kun ei saa sitä tahtoaan läpi mitä haluaa. Siis selvät rajat oikeaa rakkautta ei pelkkiä sanoja ne eivät kenellekkään lapselle riitä. Esim. Kun tyttö hakkaa päätään seinään ja on täysin apaattinen ne hetket on vaikeita ja menevät ohi. Syyttää voi siitäkin että perhekodissa pahoinpideltiin. Kaikki vihaavat häntä vaikka se vihaaminen oikeasti kohdistuu usein omiin vanhempiin mutta sitä ei voi/uskalla sanoa. Lapsi/nuori tuntee että äiti/isä petti hänet mutta kenet tämä tyttö on pettänyt eihän vaan omaa äitiään. Koko elämäntausta on meiltä tietämättömissä joten ei kommenttia. Äiti ravoitti hiukan omaa taustaansa mutta se sai aikaan vaan kysymysmerkkiä asioihin joita ei tarvitse edes täällä vatvoa.
        Jos vanhemmat tappelevat viisi vuotiaan kanssa niin miten sitten on 15 vuotiaan kanssa? Kuka antaa periksi ja miksi? Mitkä ovat vanhempien mielikuvat kasvatuksesta ja sen pyrkimyksistä?

ja tietää, että hän ei väkivallalla saa muuta kuin häiriintyneen paperit. Kyllä aikuisen miehen ja naisen pitäisi osata käyttäytyä. Ei lapsi tai nuori tahallaan valehtele. Hänhän on ihan uudessa ympäristössä YKSIN, ei vielä tiedä edes muita sijoitettuja.

Minä näen tapahtuman sellaisena, että sijaisisä halusi nolata, alistaa lapsen. Ja hän tiesi oman asemansa.

• sijoitus
        huomioon kirjoitti:

Sieltä on päästävä, fyysinen koskemattomuus on jokaisen oikeus jos ei ole vaaraksi itselleen tai ympäristölle, mitä tämä hakaneula ei ollut.
        täällä on puhuttu tulehdusriskeistä jne. en usko vanhaan parantuneeseen reikän laitetun neulan tulehdusta aiheuttavan, no se on sivuseikka.
        En tue kasvatumenetelmiä mitä en hyväksy, minä saisin syytteen pahoinpitelystä jos tekisin vastaavaa.
        Jos nuorella on ongelmia niin en tajua miten ne natsikurilla hoidetaan, kapinaa ja katkeruutta kasvattaa ja vihaa. Kai vaikeuksiin joutunut nuori ansaitsee myös ihmisarvoisen kohtelun.
        Ja tyttäreni sanomat sanat minulle oli juuri täältä puuttuu ihmisyys. ei keskiviikkona on palaveri ja toivon että silloin asia saadaan käsiteltyä ja tyttö kotiin. Hakisin heti vaan kun en tiedä onko sossulla sitten oikeus ottaa välittömästi pakkohuostaan....

• Äiti 4:lle
        sijoitus kirjoitti:

Sieltä on päästävä, fyysinen koskemattomuus on jokaisen oikeus jos ei ole vaaraksi itselleen tai ympäristölle, mitä tämä hakaneula ei ollut.
        täällä on puhuttu tulehdusriskeistä jne. en usko vanhaan parantuneeseen reikän laitetun neulan tulehdusta aiheuttavan, no se on sivuseikka.
        En tue kasvatumenetelmiä mitä en hyväksy, minä saisin syytteen pahoinpitelystä jos tekisin vastaavaa.
        Jos nuorella on ongelmia niin en tajua miten ne natsikurilla hoidetaan, kapinaa ja katkeruutta kasvattaa ja vihaa. Kai vaikeuksiin joutunut nuori ansaitsee myös ihmisarvoisen kohtelun.
        Ja tyttäreni sanomat sanat minulle oli juuri täältä puuttuu ihmisyys. ei keskiviikkona on palaveri ja toivon että silloin asia saadaan käsiteltyä ja tyttö kotiin. Hakisin heti vaan kun en tiedä onko sossulla sitten oikeus ottaa välittömästi pakkohuostaan....

että tyttösi tällä hakaneulalla voisi vahingoittaa itseään tai muita? Kysyn siksi, että pojallani ei saa olla mitään terävää pienryhmäkodissa. Ei esim. nastoja julisteiden kiinnittämiseen. Ja esim. purkinavaaja on lukkojentakana keittiössä, samoin sakset ym.
        Jospa takana olisikin hyvä ajatus, vaikka tökerösti tuotiinkin esiin.

• sijoitus
        Äiti 4:lle kirjoitti:

että tyttösi tällä hakaneulalla voisi vahingoittaa itseään tai muita? Kysyn siksi, että pojallani ei saa olla mitään terävää pienryhmäkodissa. Ei esim. nastoja julisteiden kiinnittämiseen. Ja esim. purkinavaaja on lukkojentakana keittiössä, samoin sakset ym.
        Jospa takana olisikin hyvä ajatus, vaikka tökerösti tuotiinkin esiin.

Hän on vaikka kuinka kamala pentu muuten niin ei koskaan vahingoittaisi ketää toista, kuin sanoilla paremmin arka.
        Aikaisemmin on ollut viiltely, mutta se on ollut pois n vuoden verran hänellä on nyt vain ollut sellainen koristeluvaihe on muutenkin hyvin persoonallinen pukeutumisen suhteen erottuu massasta, aina ollut, välillä on hakaneula, milloin risti, tai sulkakoru, pitkäriipus jne...

• oikeassa mutta
        lapsi on peloissaan kirjoitti:

ja tietää, että hän ei väkivallalla saa muuta kuin häiriintyneen paperit. Kyllä aikuisen miehen ja naisen pitäisi osata käyttäytyä. Ei lapsi tai nuori tahallaan valehtele. Hänhän on ihan uudessa ympäristössä YKSIN, ei vielä tiedä edes muita sijoitettuja.

Minä näen tapahtuman sellaisena, että sijaisisä halusi nolata, alistaa lapsen. Ja hän tiesi oman asemansa.

sinulla kun ei ole kokemuksia tällaisista tilanteista mitä ne nuoret saattavat olla niin on turha ruveta niitä heti nostamaan syytösasteelle, tutkimusvaatimuksiin, vaan keskustelu on se ensimmäinen ja tärkein.
        Jos lapsi on nyt joutunut ahtaalle niin ei sinulla ole siitä lapsesta mitään mielikuvaa miten hän silloin käyttäytyy. Kokemuksia nurista yksilöistä pitää olla ja paljon ennen kuin voi saada sellaisen tyyppi kuvan eri tyyppisistä nuorista.
        Tällaiseen tilanteeseen joutunut nuori ei ole niin herkkä että tunnemaailmassaan, koska on ollut tilanne niin vaikea että huostaanotto on katsottu ainoaksi toimenpiteeksi. Enempi voi miettiä että mitä nuori on joutunut kokemaan joka sitten nyt valtaa sen oman minän repeytymisen, se ei olekkaan enään sen uhrin tai muun hyväksikäytetyn ja hyväksytyksitulemisen identiteetti.
        Mitä kuvittelet yleensä valehtelevista nuorista missä tekemisissä olet yleensä lasten ja nuorten parissa. Kyllhän ne osaavat olla hyvinkin laskelmoivia ja häikäilemättömiä ilman että tiedostavat sen seuraamusia. Nuoret ovat todella raatelevan raakoja jos se tilanne heidän mielestään on tarpeen.
        Juuri tuo uusi ympäristö onkin tälle nuorelle se kauhun tunne. Toivottavasti se olisi jo nyt hänelle opiksi että ei yhteiskunnassa elletä aivan kuten itse halutaan. Toivoa voi myös että nyt arvostaa äitinsä sanomia sekä toiveita. Emmekä me tiedä mitä lapsi saa perhekodista sen huonon elämän tyylin tilalle turhaa sitä on ruveta heti vertaamaan johonkin ja kyseenalaistamaan.
        Tässä on äiti joka päättää tulevaisuudesta mutta se on sitten myös hänen hallussaan ja hyväksynnässä jos haluaa lapselleen samanlaisen nuoruuden polun/valtatien kuin oli omansa tai sitten vielä kauheamman. Lapsi on peloissaan, sanoiko hän niin? ja miksi? Mene ja tiedä, siksi keskustelu on tärkeää.

• manipulointiin ja
        oikeassa mutta kirjoitti:

sinulla kun ei ole kokemuksia tällaisista tilanteista mitä ne nuoret saattavat olla niin on turha ruveta niitä heti nostamaan syytösasteelle, tutkimusvaatimuksiin, vaan keskustelu on se ensimmäinen ja tärkein.
        Jos lapsi on nyt joutunut ahtaalle niin ei sinulla ole siitä lapsesta mitään mielikuvaa miten hän silloin käyttäytyy. Kokemuksia nurista yksilöistä pitää olla ja paljon ennen kuin voi saada sellaisen tyyppi kuvan eri tyyppisistä nuorista.
        Tällaiseen tilanteeseen joutunut nuori ei ole niin herkkä että tunnemaailmassaan, koska on ollut tilanne niin vaikea että huostaanotto on katsottu ainoaksi toimenpiteeksi. Enempi voi miettiä että mitä nuori on joutunut kokemaan joka sitten nyt valtaa sen oman minän repeytymisen, se ei olekkaan enään sen uhrin tai muun hyväksikäytetyn ja hyväksytyksitulemisen identiteetti.
        Mitä kuvittelet yleensä valehtelevista nuorista missä tekemisissä olet yleensä lasten ja nuorten parissa. Kyllhän ne osaavat olla hyvinkin laskelmoivia ja häikäilemättömiä ilman että tiedostavat sen seuraamusia. Nuoret ovat todella raatelevan raakoja jos se tilanne heidän mielestään on tarpeen.
        Juuri tuo uusi ympäristö onkin tälle nuorelle se kauhun tunne. Toivottavasti se olisi jo nyt hänelle opiksi että ei yhteiskunnassa elletä aivan kuten itse halutaan. Toivoa voi myös että nyt arvostaa äitinsä sanomia sekä toiveita. Emmekä me tiedä mitä lapsi saa perhekodista sen huonon elämän tyylin tilalle turhaa sitä on ruveta heti vertaamaan johonkin ja kyseenalaistamaan.
        Tässä on äiti joka päättää tulevaisuudesta mutta se on sitten myös hänen hallussaan ja hyväksynnässä jos haluaa lapselleen samanlaisen nuoruuden polun/valtatien kuin oli omansa tai sitten vielä kauheamman. Lapsi on peloissaan, sanoiko hän niin? ja miksi? Mene ja tiedä, siksi keskustelu on tärkeää.

vallankäyttöön sijaivanhemmat pystyvät. Siksi lapsi on peloissaan!

• sijoitus
        äiti aikuinen kirjoitti:

Siis otetaan nyt vähän rauhallisemmin? Tyttäreni ei ole koskaan ollut väkivaltainen paremminkin arka, eikä milloinkaan uskaltaisi käydä aikuisen miehen kimppuun. Ja on kasvanut elänyt naisvaltaisessa ympäristössä, niin hän ei varmasti ole ollut käymässä tämän isän päälle ja keskustelussa "isän" kanssa ei kerrottu että tyttöni olisi ollut väkivaltainen, ainoastaan kieltäytynyt tottelemasta.
        Tietysti tilanne selvitetään ja ihan asiaan kuulumaton heitto "isäkokelaita"!!!! Minun lapsella kun nyt on yksi isä eikä yhtään kokelasta.
        Sijoitus oli vapaaehtoinen ja minun pyynnöstä tehty ja nyt kun ulkoisia asiota, jotka eivät ole riippuneet lapsesta tai minusta on saatu muutettua ja tukihenkilö, sekä terapia järjestyy perhekodin ulkopuolelta niin en näe mitään syytä sijoituksen jatkamiseen.

• sijoitus
        sijoitus kirjoitti:

Siis otetaan nyt vähän rauhallisemmin? Tyttäreni ei ole koskaan ollut väkivaltainen paremminkin arka, eikä milloinkaan uskaltaisi käydä aikuisen miehen kimppuun. Ja on kasvanut elänyt naisvaltaisessa ympäristössä, niin hän ei varmasti ole ollut käymässä tämän isän päälle ja keskustelussa "isän" kanssa ei kerrottu että tyttöni olisi ollut väkivaltainen, ainoastaan kieltäytynyt tottelemasta.
        Tietysti tilanne selvitetään ja ihan asiaan kuulumaton heitto "isäkokelaita"!!!! Minun lapsella kun nyt on yksi isä eikä yhtään kokelasta.
        Sijoitus oli vapaaehtoinen ja minun pyynnöstä tehty ja nyt kun ulkoisia asiota, jotka eivät ole riippuneet lapsesta tai minusta on saatu muutettua ja tukihenkilö, sekä terapia järjestyy perhekodin ulkopuolelta niin en näe mitään syytä sijoituksen jatkamiseen.

Et sinä voi alkaa yhden nettikeskustelun perusteella vetämään minkäälaisia johtopäätösiä esim. minun kokemuksista nuorten kanssa, tai elämän tilanteesta ym. Minä olen tehnyt paljon töitä lasten, nuorten ja kehitysvammaisten parissa, myös olen ollut töissä mielenterveys ja päihdepuolella. Myös pakolaislasten ja nuorten kanssa olen tehnyt töitä.
        Silti olen ensimmäistä kertaa oma kohtaisesti kokijana sijoitetun lapsen vanhempana, tiedän että tietyissä tilanteissa voimankäyttö on sallittu, mutta hakaneula korvassa ei ole sellainen.
        Se mitä olen omassa nuoruudessani kokenut ja siitä huolimatta olen menestynyt elämässäni antaa vain mahdollisuuden nähdä asiat sieltä toiseltakin puolelta, eikä vain vahvan kaikki tietävän aikuisen. Monet nuoret ovat hyvin älykkäitä ja ajattelevia yksilöitä heillä vain ei vielä ole kaikki valmiudet kehittyneet ja tunteet määräävät paljon käyttäytymistä, se on aikuisen ymmärrettävä ei voida vaatia sellaista mitä ei ole. Elämään opitaan omien kokemusien kautta ja sijoituksenkin pitäisi olla mahdollisimman vähän traumatisoiva.

• et voi tietää miten
        sijoitus kirjoitti:

hän käyttäytyy muualla. Tiedätkö mitä hä tekke reissuillaan kun lähtee omille teilleen. Onko hän silloinkin arka?
        Mitä merkitystä on sillä jos tyttäresi on kasvanut naisvaltaisessa ympäristössä?
        Eikä ole asiaankuulumaton heitto koska enhän tiedä toisten elämäntavoista sanoin vain sen varoituksena että et näi tekisi. Siitä sitten taas suuri metakka kun ei saanut ottaamukaan...jne. Tätä muuten tapahtuu yllättävän paljon.
        Eikö yleensä aina sijoitus ole vapaaehtoinen joitaki vakavia tapauksia on ja silloin pakkohuostaanotto.
        Tuosta vielä että kyllä ne tytöt uskaltavat käydä kenen kimppuun tahansa on kokemusta ja sai olla kolme aikuista riistämässä eräitäkin tyttöjä aikuisen niskasta eikä heidänkään pitänyt olla väkivaltaisia.
        Minä vaan ihmettelen koko juttua aina vaan enempi
        mitä teit tyttöäsi kohtaan ja aivanko syyttä oliko aiheellista edes hakea sijoitusta lapselle.
        Nämä ovat vaan arvailuja sinä tiedät asian vakavuuden.

• Äiti 4:lle
        sijoitus kirjoitti:

Hän on vaikka kuinka kamala pentu muuten niin ei koskaan vahingoittaisi ketää toista, kuin sanoilla paremmin arka.
        Aikaisemmin on ollut viiltely, mutta se on ollut pois n vuoden verran hänellä on nyt vain ollut sellainen koristeluvaihe on muutenkin hyvin persoonallinen pukeutumisen suhteen erottuu massasta, aina ollut, välillä on hakaneula, milloin risti, tai sulkakoru, pitkäriipus jne...

En tarkoittanut, että tyttösi vahingoittaisi ketään, vaan yleisesti, onko se hakaneula sellainen, että sitä voisi käyttää vahingoittamiseen, esim. terävä.
        Kun olen ollut ymmärtävinäni, että kaikenlaiset terävät jutut on kiellettyjä, ainakin poikani laitoksessa.
        Yritän vain löytää jonkun hyväksyttävän syyn sen korun poistoon. Tuntuu väärältä, jos koru poistettiin vain vallan osoituksena.

• käyttää
        sijoitus kirjoitti:

väkivaltaa muihinkin siellä oleviin kun hermostuu pikkuasioista. Ei varmasti ollut ensimmäinen kerta, mutta viimeinen saisi olla. Puheet sikseen, tee se tutkintapyyntö. Eikä sitä tarvitse nyt heti sossuun kertoa, vie jonkin verran aikaa kun se etenee siihen, että kuulevat sijari-isää. Toivottavasti lapsesi on siinä vaiheessa kotona ja selvittelyt käynnissä, mitä siellä perhekodissa oikeen tapahtuu.
        Päällekarkaus on tuomittavaa, korun poisottamisesta kieltäytyminen ei sellaiseen oikeuta. Sijareilla tuntuu olevan näkemys, että väkivalta olisi sallittua. Ei ole.

• ja minkälaisia
        sijoitus kirjoitti:

Et sinä voi alkaa yhden nettikeskustelun perusteella vetämään minkäälaisia johtopäätösiä esim. minun kokemuksista nuorten kanssa, tai elämän tilanteesta ym. Minä olen tehnyt paljon töitä lasten, nuorten ja kehitysvammaisten parissa, myös olen ollut töissä mielenterveys ja päihdepuolella. Myös pakolaislasten ja nuorten kanssa olen tehnyt töitä.
        Silti olen ensimmäistä kertaa oma kohtaisesti kokijana sijoitetun lapsen vanhempana, tiedän että tietyissä tilanteissa voimankäyttö on sallittu, mutta hakaneula korvassa ei ole sellainen.
        Se mitä olen omassa nuoruudessani kokenut ja siitä huolimatta olen menestynyt elämässäni antaa vain mahdollisuuden nähdä asiat sieltä toiseltakin puolelta, eikä vain vahvan kaikki tietävän aikuisen. Monet nuoret ovat hyvin älykkäitä ja ajattelevia yksilöitä heillä vain ei vielä ole kaikki valmiudet kehittyneet ja tunteet määräävät paljon käyttäytymistä, se on aikuisen ymmärrettävä ei voida vaatia sellaista mitä ei ole. Elämään opitaan omien kokemusien kautta ja sijoituksenkin pitäisi olla mahdollisimman vähän traumatisoiva.

johtopäätöksiä.
        Jos ajattelet että nuori on älykäs ja ajatteleva yksilö niin mikä on silloin mennyt pieleen kun ei tule toimeen omassa kotona äitinsä kanssa?
        Sinuhan pitäisi ymmärtää nämä asia koska olet tyskennellyt lasten parissa. Mitä olet vaatinut jota ei tyttärelläsi ole. Anna tyttären opetella elämää omien kokemusten kautta ja nauti myös niistä saavutuksista jos kerran noin ajattelet. Mutta mikä on vanhempien rooli lapsen kasvatuksessa ei ainakaan heitteillejättö.
        Olisit miettinyt ensin sitäkin että sijoitus on aina traumatisoivaa ja vasta sitten vakavasti keskustellut tyttäresi kanssa ja pannut ehdot joko tai. Mitä selität nyt tyttärellesi jos otat hänet kota ja elämä jatkuu samaa vanhaa polkua. Onko syy sitten vain ja pelkästään perhekodissa.
        Ota asia puheeksi siellä perhekodissa ja tyttären läsnäollessa se kritiikki on myös hänen itsensä kuultava. Olen vahva aikuinen ja tiedänkin aika paljon asioita siinä en voi alentua tietämättömäksi koska siihen ei ole aikaa vaan nuorten elämä odottaa palvelujani.

• asiallinen tuntija
        sijoitus kirjoitti:

>Tällainen entinen kadun kasvatti auktoriteettien >vastainen kuin minä itse olen ollut ja olen >vieläkin.

Auktoriteettivastaisena et ole osannut laittaa lapsellesi rajoja. Vai minkä muun vuoksi hän muka olisi perhekodissa?

Kyllä lapselle rajat saa pistää, eihän tuossa nyt ollut mistään väkivallasta kyse, vaan määrätietoisesta toiminnasta. Jos ei totella hyvällä, niin sitten pahalla. Lapsesi taisi saada paniikkikohtauksen, koska ensimmäistä kertaa ei halunnut tehdä just niinkuin itse tahtoi.

>Niin tuon ikäisenä minua ei olisi mikään pitänyt >tuollaisessa paikassa ei mikään eikä kukaan.
        >Ajattelin aina että oli rankkaa elää 2 vuotta >katulapsena, mutta nyt tiedän että se oli minulle >itselleni parempi kuin joku laitos.
        >Ja ihan kunnon ihminen silti tuli työssä käyvä >itsensä elättävä yhteiskunta kelpoinen.

No jos noin yhteiskuntakelpoinen olet niin miksi muksusi on perhekodissa? Mene nyt vähän itseesi. Jos haluat, että perhekotiajasta on apua niin tuo heitä kasvatustyössään, äläkä asetu lapsen puolelle heitä vastaan. Tottakai se murkku kotiin haluaa, kun kotona saa mesoa miten tykkää.

• olen minäkin
        asiallinen tuntija kirjoitti:

>Tällainen entinen kadun kasvatti auktoriteettien >vastainen kuin minä itse olen ollut ja olen >vieläkin.

Auktoriteettivastaisena et ole osannut laittaa lapsellesi rajoja. Vai minkä muun vuoksi hän muka olisi perhekodissa?

Kyllä lapselle rajat saa pistää, eihän tuossa nyt ollut mistään väkivallasta kyse, vaan määrätietoisesta toiminnasta. Jos ei totella hyvällä, niin sitten pahalla. Lapsesi taisi saada paniikkikohtauksen, koska ensimmäistä kertaa ei halunnut tehdä just niinkuin itse tahtoi.

>Niin tuon ikäisenä minua ei olisi mikään pitänyt >tuollaisessa paikassa ei mikään eikä kukaan.
        >Ajattelin aina että oli rankkaa elää 2 vuotta >katulapsena, mutta nyt tiedän että se oli minulle >itselleni parempi kuin joku laitos.
        >Ja ihan kunnon ihminen silti tuli työssä käyvä >itsensä elättävä yhteiskunta kelpoinen.

No jos noin yhteiskuntakelpoinen olet niin miksi muksusi on perhekodissa? Mene nyt vähän itseesi. Jos haluat, että perhekotiajasta on apua niin tuo heitä kasvatustyössään, äläkä asetu lapsen puolelle heitä vastaan. Tottakai se murkku kotiin haluaa, kun kotona saa mesoa miten tykkää.

siksi vähän utelinkin mikä oikeasti olisi sen homman nimi. Nyt sinä sanoit sen selvästi mitä myös ajattelin tämän tytön äidin kirjoiuksista.

Luulen että siinä äitikin tarvitsisi kuulla kasvatuksen varjopuolista ei ne ole ratkottvissa pelkällä puhumalla kuten äiti tuolla jossakin mainitsi. On kysymys pitkästä ajasta mikä nyt on sitten tarjottimella oman työn kiitos, vai voiko näin tyhmästi sanoa.
        Vanhemman pitää uskaltaa olla maailman tyhmin, -kauhein,-rumin, -inhottavin jne.

• sijoitus
        olen minäkin kirjoitti:

siksi vähän utelinkin mikä oikeasti olisi sen homman nimi. Nyt sinä sanoit sen selvästi mitä myös ajattelin tämän tytön äidin kirjoiuksista.

Luulen että siinä äitikin tarvitsisi kuulla kasvatuksen varjopuolista ei ne ole ratkottvissa pelkällä puhumalla kuten äiti tuolla jossakin mainitsi. On kysymys pitkästä ajasta mikä nyt on sitten tarjottimella oman työn kiitos, vai voiko näin tyhmästi sanoa.
        Vanhemman pitää uskaltaa olla maailman tyhmin, -kauhein,-rumin, -inhottavin jne.

viimeinen viestini tuolta alta ja en ole koskaan väittänyt että olisin hyvä kasvattaja tai äiti ja olen tehnyt virheitä ja varmasti tulen tekemään jatkossakin se on inhimillistä. Miksi kerroin omasta nuoruudesta vain osoittaakseni että vaikeistakin olosuhteista voi kasvaa silti kunnon ihminen.
        Ja miksi kaunistella tai näyttää parempaa kuin on eikö ole hyvä että tiedostaa vikansa, en ole sanallakaaan mennyt lapseni puolelle perhekoti aikana olen sanonut että siellä on omat säännöt ja siellä eletään niiden mukaan. Ei se silti tarkoita ettenkö voisi olla eri mieltä tai hyväksyisin fyysisen kajoamisen, lakikin sen kieltää.
        Jokainen on yksilö ja minusta ei ole lyömään, tarttumaan kiinni. Ja sekin on hyväksyttävä. Ei mikään sijoitukseen päätynyt ongelma ole yksiselitteinen ja toki myös tämän nuoren elämään on vaikuttaneet toisetkin ihmiset kuin minä yksin ja ei hän ole pyhästä hengestä syntynyt, että isäkin on olemassa ja hänellä on oma osuutensa tapahtumien kulussa.
        Mutta lukekaa tuolla alhaalla oleva teksti missä kerron lapsestani.
        Toki saatte näiden hajanaisten viestien pohjalta luoda oman käsityksen asiasta, se ei kuitenkaan vaikuta lopputulokseen millään tavalla.
        Uskon kuitenkin että jokainen ihminen tekee parhaansa ja sen minkä osaa lastensa eteen.

• noin
        lapsi on peloissaan kirjoitti:

Sijaiset näyttävät usein heti alkuunsa valtansa lapseen kovinkin keinoin. Tällainen ei ole harvinaista.

Sijoitettuja lapseia pelotellaan ja uhkaillaan. Muutenhan monet heistä lähtisivät kotiin tuota pikaa. Joka päivä on näitä lapsia karkureissuilla.

• eivät ota
        sijoitus kirjoitti:

Sossut eivät ota pakkohuostaan ketään.

Pakkohuostaanotto tarkoittaa sitä, että vanhemmat vastustavat huostaanottoa, jolloin asian käsittely siirtyy hallinto-oikeuteen.

• sijoitus

kun tuossa välissä joku henkilö kommentoi ilman nicciä niin ei tiedä kelle vastaisi??
      En ala väittelemään kuka pystyy mihinkin, kun vanhemmat ei ole paikalla. Tunnen vain omani. Ja minusta valtaosa nuorista on älykkäitä ja ajattelevia yksilöitä ja jokainen tarvitsee arvostusta.
      Kyllä sijoitus oli väärä ratkaisu meidän ongelmaan joka on se ettei vanha hippi sitten osaa pitää niitä rajoja vaan mieluummin vetoaa järkeen ja tunteeseen. Ja isäpappa sitten kaataa ne pienetkin rajat mitkä äiti on rakentanut.
      Ei se minua sen paremmaksi/huonommaksi tee kun jossain epäonnistun se on sallittua meille ihmisille äideille ja isille myös.
      Ja sijoituspäätös on ollut tietenkin monien asioiden summa.
      Jos tämä henkilö lukisi eikä olisi niin kiihtyneessä tilassa siellä en kyllä ymmärrä miksi, niin kirjoitin jo että tyttöni saa tukihenkilön ja säännöllisen terapian se varmaan auttaa kotona asumisessa ja säännöllinen kontakti myös sossuun.
      Tyttö oli itse soittanut sosiaaliin ja ei sielläkään katsottu hakaneulan korvanlehdessä olevan riittävä syy käydä kiinni.
      JA IHAN LOPUKSI PERHEKODIN ISÄ EI SANONUT TYTTÖNI OLLEEN VÄKIVALTAINEN VAAN HÄN EI OLLUT TOTELLUT!!!

• sijoitus

Luin vielä kerran tuolta välistä nuo viestit ja täytyy myöntää oma tyhmyys kun en ymmärrä niistä juuri mitään.
        Olenkohan tässä kirjoitellessa hukannut aivosolujani johonkin, ne harmaat, tiedättehän? Etsin täältä mutta jos ei löydy ja teillä jollain tuntuu että ois yhtäkkiä tullut ylimääräisiä niin voi olla minun!
        Saa sitten palauttaa takaisin ei niistä niin kamalasti hyötyä ole että kannattais pitää. Minäkin pidän ihan tunnesyistä tärkeinä on päässyt jotenkin kiintymään niihin näiden vuosien aikana:))))Pliis.

• en ymmärrä minäkään
        sijoitus kirjoitti:

Luin vielä kerran tuolta välistä nuo viestit ja täytyy myöntää oma tyhmyys kun en ymmärrä niistä juuri mitään.
        Olenkohan tässä kirjoitellessa hukannut aivosolujani johonkin, ne harmaat, tiedättehän? Etsin täältä mutta jos ei löydy ja teillä jollain tuntuu että ois yhtäkkiä tullut ylimääräisiä niin voi olla minun!
        Saa sitten palauttaa takaisin ei niistä niin kamalasti hyötyä ole että kannattais pitää. Minäkin pidän ihan tunnesyistä tärkeinä on päässyt jotenkin kiintymään niihin näiden vuosien aikana:))))Pliis.

koko ketjua ja sen sisältöä. Se on kuin tekaistu juttu mutta kait siitä joku jotakin nappaa omaksi ilokseen.
        Kyllä ne harmaatsolut katoaa jos käyttää kiellettyjä ainehia.

• kiellettyä 1
        en ymmärrä minäkään kirjoitti:

koko ketjua ja sen sisältöä. Se on kuin tekaistu juttu mutta kait siitä joku jotakin nappaa omaksi ilokseen.
        Kyllä ne harmaatsolut katoaa jos käyttää kiellettyjä ainehia.

onko tietsikan käyttö kieletyn aineen käyttöä?
        Taidan olla sitten jo pahasti koukussa, jos kurkkais tuonne laatikon sisään jos vaikka sieltä löytisivät..

• ainetta jota voi
        kiellettyä 1 kirjoitti:

onko tietsikan käyttö kieletyn aineen käyttöä?
        Taidan olla sitten jo pahasti koukussa, jos kurkkais tuonne laatikon sisään jos vaikka sieltä löytisivät..

käyttää. Se on vaan sellainen kone joka saa monen solut kuihtumaan kuten varmaan olet huomannut. Helppo tekaista juttuja joissa ei tarvitse olla mitään järjellistä asiaa. Lue vaikka juttusi sisältöä loogisesti ajatellen.
        Toivottavasti selviät loppusuorallakin minä kyllä kannustan sinua puhumaan. Miten on tyttäresi koulunkäynti lintsaako vai?

• sijoitus
        ainetta jota voi kirjoitti:

käyttää. Se on vaan sellainen kone joka saa monen solut kuihtumaan kuten varmaan olet huomannut. Helppo tekaista juttuja joissa ei tarvitse olla mitään järjellistä asiaa. Lue vaikka juttusi sisältöä loogisesti ajatellen.
        Toivottavasti selviät loppusuorallakin minä kyllä kannustan sinua puhumaan. Miten on tyttäresi koulunkäynti lintsaako vai?

Olemme oikein todella miettineet, sillä hän ei oikeasti lintsaa, hän myöhästyy aina ja kaikesta n 15min. Ihan päiväkoti-ikäisestä asti on taisteltu siitä ettei ehdi ajoissa mihinkään.
        Ja on psykologien mukaan olemassa oikeasti ihmisiä joiden sisäinen klo. on sellainen. En sitten tiedä jotenkin ajantaju puuttuu. Aina se 15min. sitä on koitettu aikaistaa ja vaikka mitä,siitä tulee paljon ongelmia koulussa koska tunneille on tultava ajallaan eikä kukaan ansaitse erityiskohtelua. itse olen antanut periksi ja sain yhden sossun tädiltä kuulla että hänen lapsensa on ihan samanlainen ja yksi työkaveri, ja tuli siihen tulokseen että tällaiset ihmiset tarvitsevat liukuvan työajan.
        Varmaan perinnöllistä koska itse myöhästelen kanssa enkä tahallani, lapseni ovat jo tottuneet ai sanoi tulevansa klo 17 ootetaan sitä sitten klo19 maissa ja se myöhästyy omista hautajaisistaankin...toinen tyttäreni on myös sellainen viime tinkaan ehtijä ja poika on aina ajoissa joka paikassa. tahallista lintsaamista on ollut hyvin vähän. Koulu menestys ei ole kehuttava koska ei kiinnosta, on todella hyvä kaikissa taideaineissa niistä tule hyvät numerot ja kielistä. Sitten harrastaa ratsastusta ja on erittäin tunnollinen hevoshoitaja ja hyvä uimari on harrastanut sitäkin, samoin ilmakivääriammuntaa aikaisemmin kävi kilpailuissa ja pärjäsi kivasti, mutta missä nyt asumme ei ole seuraa. Kirjoittaa paljon.
        Meidän ongelmat alkoivat hirveyksiin menneestä koulukiusauksesta jonka seurauksena tyttö joka oli valoisa avoin halaamassa kaikkia ja hyvin suosittu, muuttui varovaiseksi ja kovetti itsensä että kestäisi ja sitten löytyi kaltaista seuraa.
        Oli muuten mallina myös eräälle taiteilijalle keijuksi.
        Siis paljon hyvääkin kaiken surkeuden keskellä.
        Taas kirjoitin hirveän pitkään.

• Tyttäresi

Kuullostaa tutulta. Onkohan tyttäresi samassa paikassa, jossa minunkin tyttäreni on ollut? Varo seuraavaksi perheen poikia!

• sijoitus

Siis mitä??
        Onneksi pääsee kotiin jo ensi viikolla, oltiin palaverissa kodilla ja kaikki oli niin hyvin, että ...onneksi en ollut yksin vaan kokenut kaveri matkassa joka sai soskun tyypit tajuamaan ettei vastaus katsotaan nyt ja keskustellaan riitä vaan selvät päätökset eikä ihmisiä pidetä koukussa ja epävarmuudessa, milloin mitäkin tapahtuu. Koska se kai on raskainta olla epävarmuudessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      53
      3455
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      35
      3147
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2510
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      53
      1959
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1138
    Aihe