Hyvää alkavaa viikkoa. Jahka tämänpäivän jaksaa(jaksatte ainakin te, työssä kävijät),niin teidän psyyke on jo pitkällä tulevassa viikonlopussa. Toivon,ennenkaikkea teille,te arvoisat työn raskaan raatajat hyvää viikkoa. Samaa myös meille kotona löhäville "rupuporukalle"!!...---...
Täytyy,ainakin yrittää muistaa tämä M.Chevalierin ajatus; Jos jäät odottamaan(kotiin)sitä täydellistä hetkeä,jolloin kaikki on vaaratonta ja varmaa, saat(joudun)ehkä odottaa turhaan. Vuoret jäävät kiipeämättä ja kilpailut voittamatta tai kestävä onni saavuttamatta. Hymm--..tuo kestävä onni ehkä saa minut tänään liikkeelle!!!
Uusi viikko,eikä uudet kujeet
33
1503
Vastaukset
Hengessä pitää olla mukana saattamasa vaimo työn äärelle.
Keli on hiukan siinä 'nakkilankirkon' vaihteella,pitäiskö heittää talvirenkaat alle vai odotella,että "liukas keli suistaa" autoja ojaan tai vieläkin pahemmin,jonkun toisen kanssa nokat vastakkain,saati käveljän/pyöräilijän päälle.
Taidan tänään laittaa ainakin "työautoon" talvikiekot.Harmi vain,kun kitkarenkaat on jo senverran vaiheessa,ettei viitsi niitä enää laittaa alle.
Yleensä on toisessa autossa on kitkat ja toisessa pereinteiset nastarenkaat.
Onneksi sama rengaskoko,niin voi sekoitella renkaita tarpeen mukaan.
Vaikka olenkin tätä kotona löhöävää rupuporukkaa,niin tänään aion olla taas vaihteeksi työn sankari ja mennä sorvin ääreen aloittamaan sellainen pienehkö työurakka,jotta postin konttoreissa olis työntekijöillä hieman paremmin toimivat "systeemit"erään työhön liittyvän laitteen käytössä.
Hyvää huomenta myös omasta puolesta ja 'kirkasotsaista' syksyn jatkoa sekä että, hekilöille,siis *ruvuille ja orjille*Välähti...olen sun nikkä aatellut...ja perhana nyt sytty lamppu...sehän on automerkki...saksalainen.....:))
Makeeta kun huomaa itsessä että viellä jokin liikkuu...
Mulla oli muuten moottoripyörä...MZ 300 cc
ton kokosia oli suomessa vain tietääkseni kuusi kappaletta...hai kirjoitti:
Välähti...olen sun nikkä aatellut...ja perhana nyt sytty lamppu...sehän on automerkki...saksalainen.....:))
Makeeta kun huomaa itsessä että viellä jokin liikkuu...
Mulla oli muuten moottoripyörä...MZ 300 cc
ton kokosia oli suomessa vain tietääkseni kuusi kappaletta...siis tänäänkin herätä.
MZ merkkinäkin oli "hieman"hienostuneenpi,kuin esim.IC-350,jollaisia meillä oli kaikkiaan kolme kpl.
Moottorin käynti MZ oli aika tärinätöntä ja sen ulkomuoto vähän skootterimainen ja etuvalo näytti aina suoraan etupyörän asennosta riippumatta.emw34 kirjoitti:
siis tänäänkin herätä.
MZ merkkinäkin oli "hieman"hienostuneenpi,kuin esim.IC-350,jollaisia meillä oli kaikkiaan kolme kpl.
Moottorin käynti MZ oli aika tärinätöntä ja sen ulkomuoto vähän skootterimainen ja etuvalo näytti aina suoraan etupyörän asennosta riippumatta.Eikä ollut hassumpi ajettava...siinä oli keinuhaarukka edessä...nousi ylös jarruttaessa...:)
Ja kulki se kun oikein puristi 140 kymppiä..
Joo oli mulla IC-350..sellainen kaksipyttyinen....emw34 kirjoitti:
siis tänäänkin herätä.
Moottorin käynti MZ oli aika tärinätöntä ja sen ulkomuoto vähän skootterimainen ja etuvalo näytti aina suoraan etupyörän asennosta riippumatta.mallia Honecker...
sitroen kirjoitti:
mallia Honecker...
olla "kuuntelulaitteet" sen ajan "tuontiautoissa",vai olivatko ko.autot vaikka ns.työsuhdeautoja.
No vitsinä kirjoitin;ettei tule väärinkäsityksiä.- yönlapsonen
emw34 kirjoitti:
olla "kuuntelulaitteet" sen ajan "tuontiautoissa",vai olivatko ko.autot vaikka ns.työsuhdeautoja.
No vitsinä kirjoitin;ettei tule väärinkäsityksiä.Näin maalaiskaupunki äijänkäppyrän on vaikea tietää,ei edes luulla mitään,pysyä vain kolossaan!!
yönlapsonen kirjoitti:
Näin maalaiskaupunki äijänkäppyrän on vaikea tietää,ei edes luulla mitään,pysyä vain kolossaan!!
Asun maalaiskaupungin naapurissa ja tässä tapauksessa sanoisin,että;onneksi.
Meillä on alhainen veroäyri ja yhteishenki kunnassa aivan eri luokkaa kuin naapurikaupungin päättäjien.
Lisäksi manse on tuossa vähän etäänpänä joka on se paikka,missä voi käydä,jos haluaa jonottaa,odottaa,etsiä,lukita,maksaa,löytää,muttei sentään asua.
Kyllä maalla on mukavaa,jos on maalais-rotua, kuten minäkin.- yönlapsonen
emw34 kirjoitti:
Asun maalaiskaupungin naapurissa ja tässä tapauksessa sanoisin,että;onneksi.
Meillä on alhainen veroäyri ja yhteishenki kunnassa aivan eri luokkaa kuin naapurikaupungin päättäjien.
Lisäksi manse on tuossa vähän etäänpänä joka on se paikka,missä voi käydä,jos haluaa jonottaa,odottaa,etsiä,lukita,maksaa,löytää,muttei sentään asua.
Kyllä maalla on mukavaa,jos on maalais-rotua, kuten minäkin.Kaupunki,tai kaupungit,siis arvaus on joko toijala tai valkeakoski. Joo tampereesta sanotaan,että se on niin vasemmistovetoinen kaupunki,hämärän saapuessa vaalenpunainen usva leijuu mansen yllä!
saisi mielellään tulla ulkoiluttamaan minuakin. ;)
- yönlapsonen
Kun sinusta on Orvokki kyse,niin meiltä joutaa mies(minä,jos nyt minua voi muuten mieheksi sanoa,se ainkin,että on minulla miehen sos-tunnus),vaikka parhaaseen viljankorjuuaikaan! Sinä Kyltyyri ihmisenä olet haastava ulkoilutettava!!
- yönlapsonen
Menin metsään koska halusin elää harkitusti,halusin(ja haluan)katsoa silmästä silmään elämän olennaisia tosiasioita ja nähdä,enkö voisi oppia, mitä sillä oli opetettavaa,ja valtää kuolemani hetkellä sitä mahdollista havaintoa(etten saattanut Orvokkia lenkille),etten elänyt.En halunnut elää sitä,mikä ei ollut elämää,sillä elämä on on niin rakasta,en myöskään halunnut harjoitella elämästä luopumista,ellei se olisi aivan välttämätöntä. Halusin(haluan)elää syvästi ja imeä elämästä sen ydinmehun,halusin elää niin tukevasti ja spartalaisesti,että kaikki mikä ei ollut elämää,kaikkoaisi ympäriltäni.(H.Thoreau,mukkaus,yönlapsosen)
- sinulla
yönlapsonen kirjoitti:
Menin metsään koska halusin elää harkitusti,halusin(ja haluan)katsoa silmästä silmään elämän olennaisia tosiasioita ja nähdä,enkö voisi oppia, mitä sillä oli opetettavaa,ja valtää kuolemani hetkellä sitä mahdollista havaintoa(etten saattanut Orvokkia lenkille),etten elänyt.En halunnut elää sitä,mikä ei ollut elämää,sillä elämä on on niin rakasta,en myöskään halunnut harjoitella elämästä luopumista,ellei se olisi aivan välttämätöntä. Halusin(haluan)elää syvästi ja imeä elämästä sen ydinmehun,halusin elää niin tukevasti ja spartalaisesti,että kaikki mikä ei ollut elämää,kaikkoaisi ympäriltäni.(H.Thoreau,mukkaus,yönlapsosen)
omaaakin sanomista,vaikuttaa että vain kopioit muiden tekstejä?
- yönlapsonen
sinulla kirjoitti:
omaaakin sanomista,vaikuttaa että vain kopioit muiden tekstejä?
toki on sanomista,paljonkin.Minä kun kopioin toisten tekstiä,niin yleensä laitaan nimen,siis alkuperäisen kirjoittajan.Enkä kuin jotkut,kopioivat kirjoittamaansa ja kirjoittavat sitten omanaan. Se on vääryyttä. Vääryyttä on niin monenlaista,monimuotioisena. Eikä ystävä rakas sinun suuttuman pidä,vaikka minä onneton joudun kopioimaan,ei kaikilla kynä ole niin hallinnassa kuin sinulla! Ihan kuin juoppohulluuskohtauksen saanut vääpeli kuvittelee olevansa itse Mannerheimi,että sillä viisii!
yönlapsonen kirjoitti:
Kun sinusta on Orvokki kyse,niin meiltä joutaa mies(minä,jos nyt minua voi muuten mieheksi sanoa,se ainkin,että on minulla miehen sos-tunnus),vaikka parhaaseen viljankorjuuaikaan! Sinä Kyltyyri ihmisenä olet haastava ulkoilutettava!!
vaikka ihan itsekseenkin riittävän usein liikkeelle, siihen en välttämättä tarvitse apua.
Kestävä Onni saisi ottaa haasteekseen kiskoa minut mukaansa luontoretkille, kuntopoluille yms, kun melontakauden loputtua minulla on taas hieman vaikeuksia saada itseäni patistetuksi "ylös, ulos ja lenkille".
Muista kertoa kutsustani, kun seuraavan kerran filosofeeraatte yhdessä. ;))- yönlapsonen
optimisti-orvokki kirjoitti:
vaikka ihan itsekseenkin riittävän usein liikkeelle, siihen en välttämättä tarvitse apua.
Kestävä Onni saisi ottaa haasteekseen kiskoa minut mukaansa luontoretkille, kuntopoluille yms, kun melontakauden loputtua minulla on taas hieman vaikeuksia saada itseäni patistetuksi "ylös, ulos ja lenkille".
Muista kertoa kutsustani, kun seuraavan kerran filosofeeraatte yhdessä. ;))Niin anteeksi,ei ollut tarkoitus loukata sinua sanalla,kylttyyri. Kuinka iloiten sinun kanssasi lähtinsinkään,sillä jotenkin koen,että meillä voisi olla samantapaisia harrastuksia.Tosin melomaan ei minusta ole,tai miksei olisi,kun ottaisin vain pässiä sarvista kiinni. Olen Orvokki iloinen siitä, vaikka jo iäkäämmällä iälläni sain kokea muutakin kultturia kuin juomisen alakulttuuria.Ettei kukaan vain suutu,sanon kokemuksesta,että alkoholisteissa on luovia ihmisiä. Ikävä kyllä,alkoholi hävittää kemiallisesti ja puuduttaa tunteettomaksi juopon luomista!
- yönlapsonen
optimisti-orvokki kirjoitti:
Muista kertoa kutsustani, kun seuraavan kerran filosofeeraatte yhdessä. ;))voi -voi,kunpa voisin edes sähköisesti keskustella kanssasi,niin puolet näkymättömästä taakastani häipyisi sen silen tien!!
- Pirre*
Täällä sitä vain rupuillaan, leivät ovat uunissa ja töilläni vatsat täynnä ruokaa, siis... kiipeän vuortani.
- yönlapsonen
Kerro-kerro mistä kohtaa vuorta alan kiipeilemään?
- yönlapsonen
Eikö mitään uutta kuulu länsirintamalta!!!????
- Pirre*
yönlapsonen kirjoitti:
Eikö mitään uutta kuulu länsirintamalta!!!????
vaatii osansa, ja hengästykseltäni en pysty nyt vastaamaan, kuin ylöspäin vaan oisi vielä mentävä...
- yönlapsonen
Pirre* kirjoitti:
vaatii osansa, ja hengästykseltäni en pysty nyt vastaamaan, kuin ylöspäin vaan oisi vielä mentävä...
ja minä kun odotan vuoren juurella niin kovasti sinua, sinun!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Pirre*
yönlapsonen kirjoitti:
ja minä kun odotan vuoren juurella niin kovasti sinua, sinun!!!!!!!!!!!!!!!!!
se siellä..:)
Voivoi... alamäki ei ole vielä kohtakkaa...ylöspäin vain oisi vielä kiivettävä..tullopi pitkäksi aika sulla ootellessa.. - yönlapsonen
Pirre* kirjoitti:
se siellä..:)
Voivoi... alamäki ei ole vielä kohtakkaa...ylöspäin vain oisi vielä kiivettävä..tullopi pitkäksi aika sulla ootellessa..Mistäs tiesit,minua sanotaan tähtisiläksi,enkä ole moista sanontaa vastaan laittanut.Yhä odottelen köyttä jossa on silmukoita,alhaalla vuoren juurella,tosin olen jo sinut vilahdukseltaan nähnyt,no se olivain vilahdus!
- työajat
miten sattuu, eikä 7-16, niin ei kyllä ole ajatukset maanantaina tulevassa viikonlopussa, ei.
- yönlapsonen
Et kai ole ylitöissä,vai??
- yönlapsonen
Et kai ole ylitöissä,vai??
- yönlapsonen
Heitä sieltä vuoden huipulta minulle käysi,muista laittaa solmuja,etten tipu!!,,no väliökä silläkään oisi!!!!!
- Pirre*
mut muista piellä kovasti kiinni..joohan.
- yönlapsonen
Pirre* kirjoitti:
mut muista piellä kovasti kiinni..joohan.
Yhä edelleen odotan käyttä,nyt tosin köyttä jossa on silmukka!
En luovu,enne kuin silmäsi nään!! - Pirre*
yönlapsonen kirjoitti:
En luovu,enne kuin silmäsi nään!!rasvvoo sitä...:/
Eipä näissä ennee mittää näkköö ou..:) - yksiN
yönlapsonen kirjoitti:
En luovu,enne kuin silmäsi nään!!...minä tein lampunsydämestä (löysin sitä ullakolta) köyden, kiipesin sitä pitkin ikkunasta ulos, kävelin viisi kilometriä kylätietä pitkin lavatansseihin ja tapasin elämäni rakkauden joka tosin jäi lyhytaikaiseksi...kuusitoistavuotiaana.
- yönlapsonen
yksiN kirjoitti:
...minä tein lampunsydämestä (löysin sitä ullakolta) köyden, kiipesin sitä pitkin ikkunasta ulos, kävelin viisi kilometriä kylätietä pitkin lavatansseihin ja tapasin elämäni rakkauden joka tosin jäi lyhytaikaiseksi...kuusitoistavuotiaana.
Toki minulla köysi olisi,mutta'mutta mitenkähän minä heitän sen köyteni ylös vuorille!??
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645110Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362319- 2562303
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662277Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191494Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191428Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai49998- 89986
- 66917
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12909