kyntäjä

kokkare

sori kyntäjät kun tuutte pellollta maantielle nin ois asiallista jollain kepakolla tai vast koputella irto muta möykyt sinne pellon reunamille.koska siihen muta möykkyyn kun moottoripyörällä ajaa niin se on mukki ja huonosti käy.ei millään pahall mut pystyssä kivempi kuin mullissa hautuu maalla.

13

1802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjeistaja

      Kumit täytyy puhdistaa ennen pihaan ajoa,tulee kurat muuten pihalle.Et ole kysynyt tukipyöriä mopoosi.Joku seppä voi askaroida kottikärryn pyöristä,jos et valmiita mistään saa.Mutta pidä itsesi miehenä äläkä ala vollottamaan,jos muut mopopojat irvailevat tukipyörillesi.Kiusaamistakin saattaa esiintyä.

      • ilimat

        on tainna kaveri jäähä sonnin ja seinän välliin.tai suorastaan haran alle.ja jakokeskus siinä on vaurioitunt.ei nää kaurahatut tajua näköjään tie-turvallisuudesta yhtään mitään.onneks suomesta loppuu maatalous ja pöperöt tuodaan muualta.saattaa asia kyrsii mut niin kyrsii meitsiäkin.SARVI ON TOSISSAAN SOHASSU.T.YAMAHA 1000 FZR


      • sonni
        ilimat kirjoitti:

        on tainna kaveri jäähä sonnin ja seinän välliin.tai suorastaan haran alle.ja jakokeskus siinä on vaurioitunt.ei nää kaurahatut tajua näköjään tie-turvallisuudesta yhtään mitään.onneks suomesta loppuu maatalous ja pöperöt tuodaan muualta.saattaa asia kyrsii mut niin kyrsii meitsiäkin.SARVI ON TOSISSAAN SOHASSU.T.YAMAHA 1000 FZR

        Etkös ymmärtänyt, että tuo renkaanpuhdistuspyyntö jo itsessään oli ihan naiivi ja lapsellinen. EI NIITÄ KUMEJA PUHTAAKSI SIELLÄ PELLOLLA SAA. Sopivalla kelillä ne renkaiden ripakuviot vetää ihan tukkoon. Parempi olla varovainen maaseudulla, kun kyntöaikoina liikkuu. Ei tähän nyt juuri muuta lääkettä ole. YAMAHA 2100


      • sonni kirjoitti:

        Etkös ymmärtänyt, että tuo renkaanpuhdistuspyyntö jo itsessään oli ihan naiivi ja lapsellinen. EI NIITÄ KUMEJA PUHTAAKSI SIELLÄ PELLOLLA SAA. Sopivalla kelillä ne renkaiden ripakuviot vetää ihan tukkoon. Parempi olla varovainen maaseudulla, kun kyntöaikoina liikkuu. Ei tähän nyt juuri muuta lääkettä ole. YAMAHA 2100

        Hmh. Tosiasia on, että savee tulee pellolta tulon jälkeen tielle, vaikka mitä tekis. Painepesuria ei pellolle saa mukaan, hiukan saa tikulla tms pois. Se on motoristin ymmärrettävä, muta on yksi haaste matkalla siinä missä mutkakin. Ympäristöä voi lukea: Koulu -juoksevia lapsia, silta -mustaa jäätä, peltotie - työkoneita ja ehkä mutaakin.

        Kuten kaikessa, tässäkin voi syyttää EU-ta: suuremmat tilakoot, siirtoajot teitä pitkin. Terveisin Valmet ja Yamaha Tenere.


      • johan deer 8200
        ilimat kirjoitti:

        on tainna kaveri jäähä sonnin ja seinän välliin.tai suorastaan haran alle.ja jakokeskus siinä on vaurioitunt.ei nää kaurahatut tajua näköjään tie-turvallisuudesta yhtään mitään.onneks suomesta loppuu maatalous ja pöperöt tuodaan muualta.saattaa asia kyrsii mut niin kyrsii meitsiäkin.SARVI ON TOSISSAAN SOHASSU.T.YAMAHA 1000 FZR

        mitä ihmettä teidä moottoripyörä pässien aina pitää tukkia,minun jontikan ja ladan eteen ei kerkii edes jarruttaa, kuin työ oootte niillä munanpidennyspyrillänne tuolla ladani ja jontikan edessä.seuravan kerran kuin tulet siihen jontikan perrään roikkumaan lyön liinat kiinni siitäpähän saatte.


    • Ex-valmet

      Se on lopuuksi aika vaikiaa krassata niitä rapoja siältä kripojen välistä, on sitä koitettu joskus teherä. Monta kertaa liittymätkin on niin rapaasia, jotta pitääs tullä tiälle putsaamahan, js saat kummit putsattua, ja ajat pari metriä etehen päin niin sun renkahien ripojen väli on yhtä kuras kun ennen putsootaki.

      Koitetahan kumminki tuara niitä rapoja maharollisimman vähä, ja hissuksensa kiihrytellen lähäretähän matkahan ja vasta naapurin pellon kohoralla pistetähän kaasu pohojahan.

      Mutta ei kai kukaa seleväjärkinen moottoripyärällä ajakkaa, ainakaan tähän vuarenaikahan.

      • kuraa tielle

        Minä ainakin ajan pellolta tullessa niin pientareella kuin mahdollista. Ainakin oikean puoleisen pyörän kurat jää sitten ajoradan ulkopuolelle. Ja jos pyörissä on paljon kuraa, niin ei ole iso vaiva ajaa pieni spurtti ja potkia suuremmat kokkareet sivuun.


      • juissi
        kuraa tielle kirjoitti:

        Minä ainakin ajan pellolta tullessa niin pientareella kuin mahdollista. Ainakin oikean puoleisen pyörän kurat jää sitten ajoradan ulkopuolelle. Ja jos pyörissä on paljon kuraa, niin ei ole iso vaiva ajaa pieni spurtti ja potkia suuremmat kokkareet sivuun.

        siinä järki kamu.ottakaas mallia muut kyntäjät.


      • Mutku
        kuraa tielle kirjoitti:

        Minä ainakin ajan pellolta tullessa niin pientareella kuin mahdollista. Ainakin oikean puoleisen pyörän kurat jää sitten ajoradan ulkopuolelle. Ja jos pyörissä on paljon kuraa, niin ei ole iso vaiva ajaa pieni spurtti ja potkia suuremmat kokkareet sivuun.

        Toisaalta kun ajaa oikean puolen pyörän pientareelle tulee vasen puoli keskelle ajokaistaa ja moottoripyörät ajaa useimmiten keskellä ajokaistaa. Ja nimenomaan moottoripyöräilijälle yllättävä kokkare saattaa olla hengenvaarallinen.


    • maitofani

      jos on ollu märkä ilma niin ei niitä saa pois vaika kuinka hiki hatusa tökis.Ei sitä oo kyntö aikaan pako ajaa tietä pitkin voihan sitä ajaa mopolla pyörätietä pitkin.

    • vastaa

      jotta pyärräkuski ehtii väisteleen ne kokkareet, vai onko niin kiirus kualemahan jottei eheri..? Jonsei eheri väistää kiinteetä estettä tiällä, niin milläs luulet ehtiväs väistään valtion lehemää ku se karhun kynsistä tiälle karkuun juaksee. Minoon itte ajanu pyärrällä 30 vuatta ja yhtää ei oo kokkareet haitannu, aina on ehtiny väistää. Menkää moottoritiälle ajaan muavimopoillanne, jos ette pysty paskoja väisteleen...

    • farmari.

      ymmärrän ongelman ite ajan prätkää samoin kuin caseakin.. moni ei ajattele että pelkkä tasanen savi sateenjälkeen tiellä on yhtä liukasta kuin jää kesärenkaiden alla. itse yritän välttää tuomasta savea tielle mutta aina sitä jonkuverran tulee.. ja paskanajon jälkeen pukkaan kauhalla vielä liittymän kohdan puhtaaksi.. ei oo suuri vaiva ja tietää ettei kenenkään kuolema jää omalle kontolle.

      • se on ja en tiedä miten se joillekin on niin vaikeaa ajatella muuta kuin itseään,
        ainakin noista joistakin vastauksista saa sen käsityksen. R1


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe