Hei kissaystävät,
mitäs luulette, saataisiinkohan tähän pieni esittelyketju
Suomessa kasvatettavista kissaroduista??
Minulle on tulossa elämäni ensimmäinen kissa :) Poika on
ihana aito suomalainen maatiainen ja se tulee luokseni
joulun jälkeen. Sen tuloon varustautuen olen etsinyt
(ja etsin) ihan kaikenlaista yleistietoa kissoista,
mutta olen nyt huomannut kiinnostuneeni myös erilaisista
rotukissoista ja aloittelija kun olen, niin tietoa
mielelläni kuulisin. Olen tottakai käynyt kissaliiton
sivuilla, missä rodut esitellään, mutta siellä on niin
pitkät esittelyt kaikista roduista, että menee päivä
niitä lukiessa...
Niinpä ajattelin kysyä, jos joitakuita eri roduista
tietäviä kiinnostaisi kertoa "omasta" rodustaan joitain
yleistietoja ja faktoja?
Esimerkiksi
* rodulle tyypillisestä luonteesta: onko seurallinen,
vetäytyvä, vilkas, rauhallinen, puhelias, hiljainen ym.
tai onko edes rodulle tyypillistä luonnetta??
* onko työläs hoitaa (turkki, mahdolliset sairaudet)?
* mitä "yllätyksiä" voi tulla jos tämän rodun edustajan
ottaa? (hyviä ja huonoja ylläreitä)
Ynnä muuta - olkaa hyvät, areena on teidän!
Kiittäen etukäteen,
Elsa
*
Millainen kissa - rotuasiaa
4
463
Vastaukset
- Antero..
Mielestäni näillä mainitsemillasi kissasivuilla kerrotaan rotukissoista lyhyesti nuo tärkeimmät tiedot, joihin on saatavissa lisätietoja rodun kasvattajilta. Kovin lyhyesti kerrottuna ei eri roduista voi saada riittävästi tietoa tarpeellisen kokonaiskuvan luomiseksi.
Tässä linkki:
http://www.kolumbus.fi/mainecoon/
eräälle rodun kotisivulle- Elsa
Ajattelin, että tähän olisi voinut tehdä sellaisen
"yhdellä silmäyksellä" listan juuri koska sellaista
ei oikein missään ole...
En tietenkään tarkoita, että kukaan valitsisi kissarotua
tai kissayksilöä silmäyksellä vain, kevyin perustein.
Ajattelin, että sellaisesta listasta voisi hyötyä
muutkin uudet kissaihmiset. Silloin kun ei tiedä vielä
"mitään", aloittelijain rotu tutuksi-lista olisi
ollut minusta kiva. Kiitos kuitenkin että vastasit,
täytyy jatkaa pitkien esittelyjen lukemista.
Meillä on abessinialainen ja tässä vähän pinnallista tietoa MEIDÄN kissasta:
Sillä on käheä ääni ja olisin kuullut että monella muullakin abessiinilla olisi.
siltä lähtee paljon karvaa
jos se jää lukkojen taa johonkin huoneeseen, se menee "asialle" nurkkaan.
Kaunis ja näyttävä kissä, joka herättää huomiota ulkoillessa ja on kuin elävä veistos
rakastaa kameraa ja tulee aina poseeraamaan kun huomaa, että jollakulla on kamera mukana.
se on seurallinen
turkki on kuin samettia ja riistanvärinen
Abessinialaisen erikoisuus on se, että jokainen karva on raidallinen eli yhdessä karvassa on tummempia ja vaaleampia vyöhykkeitä. tämä luo turkille erittän kauniin ja mielenkiintoisen värin. Vastaava pitkäkarva on somalin nimellä tunnettu.- Elsa
Kiitos Neeta!
(ja kyllä alkoi kiinnostaa tuokin rotu).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201081- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514