Miksi metsästätte? Miksi ammutte viattomia eläimiä kuoliaiksi? Olisiko kiva jos teidät ammuttaisi huviskeen kuoliaiksi?
Ammutte viattomia
27
2396
Vastaukset
- ikinä metsästänyt
mutta silti tuollainen kommentti on mielestäni hölmö. Hei, elämä on! Maailma on paha paikka, jossa tapahtuu koko ajan hirveitä asioita. Tuollainen kommentti kertoo esittäjästään sen, että hän ei ymmärrä maailmaa tai ympäristöään missä elää. Sitäpaitsi ei niitä eläimiä huvikseen ammuskella. Vaan esim. ruoaksi. Onnellisempana nuo eläimet kuolevat kuin jotkut tehokasvatetut kanat tai muut kaupan pakkaustuotteet. Ja kyllä, ihminen on lihansyöjä ja tulee aina olemaan. Sama kun toruisi eläimiä siitä, että ne tappavat toisiaan ja vielä hyvin julmalla tavalla.
Ps. tiedän kyllä mikä erottaa ihmisen muista eläimistä, ei tarvitse kertoa.- paljon metsästänyt
ei paljoa lisättävää. varmaan joku 12v tyttö kirjoittanu tuon kysymyksen joka luulee että makkarat ja muut lihat kaupassa syntyy kukkapurkeissa kasvattamalla.
- nellukka03
puhut asijooo
joku "aivopesty" pentu on taas kirjotellu joka ei tiedä asijoista yhtään mittäään....
hyvvee joulun odotusta sulle
t. nellukka
- Erämies!
Kukaan meistä ei elä ikuisesti, ei ihmiset ei eläimet.
Ihminen on peto jonka elimistö vaatii monipuolista sekaravintoa mm. runsaasti proteiineja.
Jos kerta sudet ja karhut tappavat "viattomia" eläimiä niin mielestäni ihmisellä on aivan sama oikeus tappaa riistaa syödäkseen.
Väitän että hirvet, jänikset, teeret ja muut riistalinnut viettävät onnellisemman elämän luonossa kuin lehmät, siat ja kanat ihmisten rakentamissa karsinoissa ja häkeissä.
Eli mielestäni on eettisempää metsästää ja syödä hirviä kuin pelkästään ostaa makkaraa ja hampurilaisia. On helppoa olla eläinsuojelija ja vetää kinkkupitsaa naamaan mutta missä on moraali ja henkilökohtainen vastuunkanto?
Jos ostat kaupasta yhdenkin tuotteen olet samalla tuhonnut luonto ja tappanut "viattomia" eläimiä.
Energian etsintä, tuotanto ja kuljetus pelkästään tuhoaa ympäristöä voimakkaasti. Suomen teiden varsille kuolee vuosittain miljoonia hyönteisiä, lintuja, piennisäkkäitä tavarankuljetuksen ja ihmisten liikkumisen takia.
Jos olet istunut autoon ja matkustanut, olet samalla surmannut lukuisan määrän viattomia eläimiä!- metsästyskoira
Sen takia minä yritänkin välttää autolla matkustamista. Tykkään pyöräillä ja mennä junalla. Minä vastustan sitä, että ihan huvin vuoksi tapetaan eläimiä, että niitä ei edes syödä, silkasta tappamisen ilosta vain ammutaan. Miksi sellaista pitäisi hyväksyä?
- tino
metsästyskoira kirjoitti:
Sen takia minä yritänkin välttää autolla matkustamista. Tykkään pyöräillä ja mennä junalla. Minä vastustan sitä, että ihan huvin vuoksi tapetaan eläimiä, että niitä ei edes syödä, silkasta tappamisen ilosta vain ammutaan. Miksi sellaista pitäisi hyväksyä?
ootko aatellu montako elukkaa junat tappaa?älä kulje junalla enää,jookosta?aja pyörälläkin varovasti pidä kypärä päässä.
- Jammu
No ei ne kaikki tapa niitä huvikseen.. riista eläimillä on sentään mahdollisuus paeta mut ei lehmillä ole.. eka ne syötetään lihaviksi ja sit tapetaan.. parempi kun eläin kuolee eikä ihminen..
- repe
Tappamisen iloahan se vaan on. Eikös se ole parempi, että se metsästys- ja tappamisvietti tyydytetään metsässä, eikä esim. aktivistien mielenosoituksessa, vaikka mielihaluja siihenkin olisi.
- kuulat
pyöräileppä miellä päin ja pane maalitaulu selkään että saadaan huviksemme ammuskella ku ei kuulemma ees syödä mitä ammutaan ni miks sit tappaa eläimiä ku sununlaisia piipertäji piisaa tässä maassa mitä AMPUA !!!!!!!!!!
- nellukka03
Minä vastustan sitä, että ihan huvin vuoksi tapetaan eläimiä, että niitä ei edes syödä, silkasta tappamisen ilosta vain ammutaan.
sinä sanot näin.
ja tämä ei pidä PAIKKAANSA METSÄSTÄJÄT EI TAPA HUVIN VUOKSI.
KUN ON OIKEA METSÄSTÄJÄ joka on käynyt kurssit ja hankkinut aseet ja luvat maille niin siihen on männyt tovi aikaa ja jonkin verran rahaakin.
niin ei me metsästetä HUVIN vuoksi, kyllä me myös syödään mitä metästetäänkin.
jos sinä näin ajattelet niin sulla on erittäin kieroutunut mielikuvitus ja et sinä tiedä metästyksestä yhtään mitään.
ELI älä PUHU PASKAA!!!!
- repe
Huvikseen ammutaan, tuollaset viestit provosoi ampumaan vaan lisää ja lisää ja lisää!
- jahti
hmmn.. kuka ampuu riistaeläimiä huvikseen??Täytyy aika noobi olla... ite metästän ja todellakin käytän kaikki ampumani ja ruuaksi kelpaavan ravinnoksi! Mut on se hyvä että tälläisiä viherpiiperoita on olemassA!!!! Hei aja munki puolesta pyörällä, ok? Ai niin ethän siekään koskaan ole tappanu yhtään hyönteistä??? perkeleen hölmö
- ---
se kaupasta ostamasi kala, katkarapu, broileri tai porsaankyljys on tehnyt? Sitäkään ei olisi tapettu, ellei kukaan söisi sitä. Otahan nyt järki käteen ennenkun toisia mollaat...
- metsämiess
haista sinä valittaja pitkä paska. metsästys on hyvä harrastus ja minä jatkan sitä pitkäääännn
- signal
Harrastukset on vain merkki tyhjästä elämästä.
- Tähtääjä
signal kirjoitti:
Nyt ei ihan auennut. Anna vaikka joitain esimerkkejä.
signal kirjoitti:
mutta luulempa että sinäkin harrastat jotain itse sitä tietämättä, olla tekemättä mitään se vasta on tyhjä elämä.
- realisti
tapahtuu maailmassa jatkuvasti,onko se uutinen sinulle?
- Korppu
...huomaan.
- xyz
Sinun kannattaisi vaihtaa nimimerkkiä, kun olet metsästyksen vastustaja ja metsästyskoirat auttavat metsästäjiä metsällä ja jotkut metsästävät itsekkin.
- palstaakin
"metsästyskoiran" pitäis vaihtaa myös palstaa koska metsästyksen vastustajille on varattu ihan ikioma palsta!
Mutta mutta mutta...Luulenpa ettei vaihda...
- hunter
No on aika lapsellista ajatella että mitä jos meidätki ammuttas huvikseen. Metsästys on ollut ennen elinkeino nro1. Ja sitä vartenhan sitä nykyääänkin ammuskellaan lintuja ja hirviä että kannat pysyis kurissa ja ruokaa ois pöydässä. Että ei se mitää turhanpäivästä hommaa ole. Entäs sitte jos mitää ei metsästettäs. Ois hirviä nii perhanasti että ei ite sovi sekaan. Ajatelkaa vähän.
- sonni
jos syötte lihaa, niin miten voitte tukea teollista lihan tuotantoa. Teollisuudessa eläimillä ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia puolustautua. Eläimet elävät koko elämänsä häkeissä ja aitauksissa tullakseen vain tapetuiksi. Miten voitte perustella sen asian, että syötte lihaa joka on peräisin eläimestä, joka ei ole milloinkaan saanut itselleen elämää. Metsästyksessä eläimellä on elämä, teollisuudessa pelkkä häkki. Pysähtykää ihmiset hetkeksi ajattelemaan ja miettikää eläimen elämää muualla kuin sen luonnollisessa ympäristössä. Jos olisi mahdolista, niin kaikilla eläimillä pitäisi olla mahdollisuus elää luonnossa ja tulla mieluummin metsästetyksi ja sitä kautta ravintoketjun yhdeksi osaksi.Meitä ihmisiä on monenlaisia ja niin varmasti metsästäjiäkin on erilaisia.
- iki metsästäjä
Kuuleppa, on sulla aika pienet harmit... yritä ensin saaha tuo turhanpäivänen ihmisten tappaminen loppumaan, ja tuu sitten meille saarnaan eläinten metsästämisestä.... Kyllä sullakin alkas olla aika ankiaa,ja vaarallista liikenteessä jos hirviäkään ei metsästettäs ollenkaan!!!!
- nellukka03
minä haluan luonnonmukaista ruokaa....
muuten minä sitä en saa jos en ammu
viaton???
mistäs se liha lihakaupan hyllylle tulee ja oks ne mullit viattomia
lopeta ihmisten tappaminen tuolla jossain ja tule sit puhumaan meille viattonmien tappamisesta.
ja metsästys on verissä ja ampuminen on nopea tapa päättää eläimen kärsimys
eipä ole kärsinyttä lihaaa niin kuin esim. mullit...navetassa
puhu sinä mitä puhut ja mee metälle niiin sinäkin viisastut....ja näet tämän elämän toiselta ja peremmalta kantilta - metsätär
Toivottavasti nimimerkki metsästyskoira "suojelee" eläimiä myös pidättäytymällä lemmikkien pidosta, sillä mikään ei minusta ole niin turhamaista ja tyhjänpäiväistä kuin pitää viatonta eläintä sisällä asunnossa ja kenties vielä häkkiin suljettuna.
- Guerren
Hyvä harrastus kun muksusta saakka on metsässä pyörinyt vanhempien mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku655410Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti842717- 2742521
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362399Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191884Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2311581Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai551197Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131123- 881105
- 901096