kuonopanta vai

vedonestovaljaat

onko kokemuksia siitä kummat on paremmat keskikokoselle koiralle.kuonopanta vai vedonestovaljaat.

10

713

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täysin koirasta,toisella valjaat ei auta,toisella taas ei kuonopanta.halvempi vaihtoehto on koittaa lainata joltain tai ostaa ensin kuonopanta..muuta en osaa sanoa.

• PoliceGirl82

Suosittelen tapausta näkemättä kuonopantaa. Ainakin lyhytturkkisilla tuntuvat nuo valjaat aiheuttavan hankaumia ja jopa haavoja. Toisaalta e toimivat kyllä iihan oikein, eli veto loppuu. Kunopannan kanssa kannattaa tehdä sivullakulkemisharjotuksia ja palkita kunnolla oikeanlaisesta toiminnasta. Voi olla, että pystyt sitten käyttämään ihan kaulapantaakin.

Kunopanta ei kumminkaan ole mikään huono valinta, onhan hevosillakin käytetty päitsiä ikuisuuden ajan. Miksi ei siis suurilla koirilla vastavaa viritystä? Tai pienemmälläkin, jos ongelmia on.

• on mielestäni hyvä ja sallittu,toimii yleensä.halvat valjaat on huonoja ja siksi ensin kuonopantaa suosittelin kun kunnon valjaat maksaa maltaita,eivät sitten hinkkaa ja hankaa.

• mindetys

ei meillä vaan tehonnut vedonestovaljaat..

• Meillä käytetään kuonopantaa,ja toimii! Kannattaa tosiaan lainata joltain ja katsoa kumpi on se teidän juttu!:)

• mun rotikka aikoinaa ei suostunu noi valjaat päällä kävelemään ollenkaan Eipähän tietty vfetänyt mut ei kyl liikkunut muutenkaa. Kun hinasin sen perässäni metsän reunaan ja päästin irti niin herra jäi istumaan eikä liikunu ennenkuin otin valjaat pois, johan oli ilo ylimmillään. Siirryttiin kuonopantaan jota käytettiin sit loppu elämä. Oikein hyvä esim liukkaalla kun olen selkävaivainen.

• Tupu

Olen kyllä sitä mieltä et toi kuonopannan käyttö on eläinrääkkäystä. Okei, toki jos sitä käytetään ihan hetkittäin tai vain koulutus tilanteessa.
      Mut surukseni huomaan, ihmisten käyttävän niitä ympäri vuoden ja monta vuotta. Huh-huh.
      Vedonesto valjaat koulutuskäytössä on kans oiva apu.
      Eihän niitä tarvi koko ajan käyttää.
      Mut nää oli mun mielipiteitä. Itse käytän isoilla koirillani, joskus vedonesto valjaita, eikä ole tullut hankaumia. Mut kyl ne yleensä tottelee, ihan peruspannassakin.

• minä

että mitenkä kuonopanta on eläinrääkkäystä?

• moona69

itse suosittelisin kuonopantaa...=)Vedonestovaljaista olen kuullut paljon etteivät olisikaan toimineet,mutta omaa kokemusta ei kyllä löydy....Ehkä voisit vaikka lainata joltakin näitä ja kokeilla kumpi tuntuu paremmalta....

• neuvoista

koklaan tota kuonapantaa.ei se kyl mitää rääkkäystä oo.koiran vetäminen pikemminkin . ;P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi kuoli kolarissa Outokummussa

-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei
      Outokumpu
      118
      5705
    2. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      153
      5524
    3. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      54
      4374
    4. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      88
      3844
    5. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      12
      3841
    6. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      33
      3670
    7. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      57
      3408
    8. Anna palautetta kaivatullesi.

Sana on vapaa!
      Ikävä
      226
      2694
    9. Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut

Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan
      Maailman menoa
      1
      2403
    10. HYRYNSALMEN TORILLE KLO 20.00

KAIKKI NUORET JA KAIKKI MUUT MYÖS TÄNÄÄN HYRYNSALMEN TORILLE KLO 20.00!!!!!
      Hyrynsalmi
      26
      1319
    Aihe