Kasvisruoka lounasravintoloissa

remmari

Minä pidän kasviksista. Syön paljon vihanneksia ja hedelmiä. - Söisin mielelläni myös kasvisruokia, mutta koska syön aina lounaani ravintolassa en koskaan voi syödä kasvisruokaa.

Miksikö? Siksi, että ne ovat niin mahdottoman RASVAISIA! Niissä on moninverroin se kalorimäärä, joka on lihassa tai kalassa. Olen aika pulska, enkä haluaisi syödä sellaista määrää rasvaa (tai öljyä tai mitä niissä lieneekään). Ne ovat kertakaikkiaan lihottavia ja epäterveellisiä. Öljy on 100-prosenttista rasvaa. En saata ymmärtää, miksi sitä nimitetään kevyeksi. Voissakin on vähemmän rasvaa ja kaloreja kuin öljyssä.

Mikä kumma siinä lieneekään? Miksi juuri kasvisruoista tehdään sellaisia rasvapaukkuja?

12

632

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loistava.polku

Kierrettiin 80-luvulla mieheni kanssa matkailuautolla Itä-Suomea. Vakio kasvisruoka-annos matkan varren ruokapaikoissa oli ranskalaiset perunat keitetyt pakastevihannekset.

• ja vielä voissa paistettuina kuului entisessä lounaspaikassani Amican listalle vähintään kerran viikossa. Siksi siitä tulikin entinen. Seuraavassa paikassa tarjoiltiin myös rasvassa uivia kasvisruokia, palautteesta oltiin kiinnostuneita, mutta muutos parempaan tuntui käsittämättömän vaikealta. Kyse taitaa usein olla taidon ja ajan puutteesta.

Mielestäni ainoa mitä me voisimme tehdä, on valittaminen ja palautteen antaminen. Aina se ei tehoa, mutta jos jaksaisimme jatkaa, joukkovoima voisi vähitellen tuoda muutosta tilanteeseen.

Ehdotan, että antaisimme kaikki rehellistä palautetta ja valittaisimme asioista, kun siihen on aihetta ja itse jaksamme. Kohteliaasta "Kiitos hyvältä maistui" -vastauksesta taitaa lopulta olla vähän iloa kenellekään. Monissa ravintoloissa toivottaisiin rehellistäkin palautetta - vaikka kaikki eivät haluakaan kuulla sellaista ja jotkut loukkaantuvat. ;)

Yritetään yhdessä, niin lapsenlapsemme saavat syödä terveellisemmin - ravintolassakin. ;)

• Blondi

voi jostain ruokakaupoista ostaa ruokaa. Minä tavallisesti käy hakemassa salaattitarpeet ja teen sitten eväät mukaani. Ruokalista lähipaikassa on sellainen kiertävä 3 viikon välein. Aamuisin ohi mennessä jo tietää minkä viikon lista on menossa ja samalla päätyy syömään omia eväitä. Joskus kun kokki on vaihtunut, niin sen kyllä huomaa ja saattaa saada jonkun rasvattoman ruoankin. Ja se salaatti on melkein poikkeuksetta kaalia suikaloituna, joku raaka kukkakaali vielä siinä mukana ja öljypohjaiset kastikkeet. Palautekuponkeja on täytelty tuloksetta.

• Remmari ek

Työpaikallani on kaksi lounasravintolaa. Toiseen olen minä ja monet työtoverini antaneet palautetta jo lähes kymmenen vuotta siitä, että ruoka on liian suolaista. - Omistaja yhtä johdonmukaisesti kymmenen vuotta kieltänyt, ettei ruoassa ole liikaa suolaa. Minä ole äänestänyt jaloillani.

Aikaisemmin talossa oli S***xho. Sillä oli suuri taulu keskellä ravintolaa, jossa kerrottiin sen saamasta laatupalkinnosta. Laatupalkinnon perusteissa ei mainuttu sanallakaan ruokaa ja sen laatua.

• Angiina

Pääsen pikapuoliin muutamaksi viikoksi Helsinkiin (jip-pii). Koska en ole kuitenkaan asunut kaupungissa vakituisesti kymmeneen vuoteen, olen totaalisesti pihalla siitä, missä Helsingissä sijaitsevat oikeat kasvisravintolat. Olen tuskin vieläkään toipunut Korkeavuorenkadun perinteikkään (Oraan suojelijoiden 70-luvulla perustaman) Kasvisravintolan lopettamisesta. Mistä löytäisin jotain vastaavaa? Tai edes jotain sinnepäin.

• Loistava.polku

Fabianinkatu 4, Kasarmitorin kulmilla.

Parin ihastuttavan homopoitsun ylläpitämä kasvisravintola. Tosi hyvä. Haetaan sieltä usein myös työpaikkalounaat.

• Angiina
        Loistava.polku kirjoitti:

Fabianinkatu 4, Kasarmitorin kulmilla.

Parin ihastuttavan homopoitsun ylläpitämä kasvisravintola. Tosi hyvä. Haetaan sieltä usein myös työpaikkalounaat.

... vinkistä, Polku. Käyn varmasti tarkistamassa. Tiedätkö, onko sellainen paikka vielä olemassa kuin Aurinkotuuli (tai jotain sinnepäin) jossain Marian sairaalan lähellä? Entä missä on se S. Silvon ravintola?

• Loistava.polku
        Angiina kirjoitti:

... vinkistä, Polku. Käyn varmasti tarkistamassa. Tiedätkö, onko sellainen paikka vielä olemassa kuin Aurinkotuuli (tai jotain sinnepäin) jossain Marian sairaalan lähellä? Entä missä on se S. Silvon ravintola?

Aurinkotuulesta en tiedä mitään mutta Silvoplee sijaitsee Kalliossa Toisella linjalla. En ole käynyt.

• jalle.h

On aika laaja linkki Hesan kasvisravintoloista ja linkkejä myös ravintoloiden kotisivuille,pari ihan houkuttelevaa

• Setä
      • Setä

• jalle.h

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1232
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      695
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      101
      625
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56