Miksi monissa sierroissa oma mukaan lukien ei toimi kierroslukumittari, onko kukaan selvittänyt mistä se johtuu ja onko korjattavissa itse/helposti???
Sierran jenkakello
6
787
Vastaukset
- ford-mies
Omassani (-88) jenkakello pätkii, eli
toimii silloin tällöin esim. startin
jälkeen 5 minuuttia. Joku kosketusvika
varmaan jossain koska toimintahenkeä
kuitenkin löytyy?
Missähän ko. härvelin anturi on, liekö
jossain laatikon kyljessä?- S:K:
En osaa sanoa missä anturi on kun on vasta ensimmäinen sierra menossa ja kuukauden verran ajossa. Korjauskäsikirjaa ei ole, siitä saattaisi olla apua. Sen verran on kuulopuheista jäänyt mieleen ja joillain kavereilla on sierraa niin eipä toimi kiekkamittari niissäkään. Omanikin on -88 mallia. (Ajoonhan sen puute ei vaikuta, ainoastaan tunnelmaan) ;)
Varsinaista erillistä anturia ei ole vaan varvikellosta mennee vihreä (muistaakseni) johto puolan samaan napaan kuin virranjakajasta menee "pikkujohto". Eli varvikello mittaa jakajan katkomista.
Todennäköisesti vikaa löytyy viallisesta komponentista mittariston sisältä.
- etsco
Mulla on 98 escort siinä myös kieppikellossa
vikaa näyttää välillä hurjia lukemia ja välillä oiken, varmaan sama vehje kuin sierrassa.
Itse olen myös etsinyt vikaa irrotellut liittimiä
ja putsaillut,korjausoppaan sähkökaaviosta anturia ei löydy.- varmaa tietoa
Yleisin vika tuohon kiekkamittarin toimimattomuuten on mittaristossa olevat kylmäjuotokset, eli ei muuta kuin mittari irti ja kolvaamaan uusia juotoksia...
- S.K.
varmaa tietoa kirjoitti:
Yleisin vika tuohon kiekkamittarin toimimattomuuten on mittaristossa olevat kylmäjuotokset, eli ei muuta kuin mittari irti ja kolvaamaan uusia juotoksia...
Täytynee tehdä tutkimus vastusmittarilla jospa löytyisi vika sieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 93535
- 65531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437