Kannattaisiko ostaa Radeon X800XL?

Juugeli

Olisi myynnissä Radeon X800XL 256mb, hinta 199 euroa. Mitä mieltä olette hinta/laatu-suhteesta? Olisi tässä vähitellen päivitettävä vanha Radeon 9600, koska kohta ei markkinoilla ole enää ohjaimia jotka toimisivat 300W virtalähteellä.

15

2085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jam
      • Jepjejp

        Kannattaako ostaa radeon x850 xt, mikäli sattuis saamaan kohtuu hintaan(350€), vai pitäisikö "tyytyä" johonkin toiseen x850 malliin tai x800xt? Tarkotus ois kellottaa korttia jonkunverran ja käväisi sellanen asia mielessä, että voikohan tota x850xt kellottaa enään kuinka paljon? Onko noissa niin, että mitä parempi toi malli on, niin sitä enenmmän ne on tehdasylikellotettuja, eli tollasen parhaan mallin(xt) kellottaminen ei välttämättä ole hyödyllistä jos tehoja ei saada ylöspäin.


      • Jam
        Jepjejp kirjoitti:

        Kannattaako ostaa radeon x850 xt, mikäli sattuis saamaan kohtuu hintaan(350€), vai pitäisikö "tyytyä" johonkin toiseen x850 malliin tai x800xt? Tarkotus ois kellottaa korttia jonkunverran ja käväisi sellanen asia mielessä, että voikohan tota x850xt kellottaa enään kuinka paljon? Onko noissa niin, että mitä parempi toi malli on, niin sitä enenmmän ne on tehdasylikellotettuja, eli tollasen parhaan mallin(xt) kellottaminen ei välttämättä ole hyödyllistä jos tehoja ei saada ylöspäin.

        Asus Radeon X850 XT 256 Mt AGP 355 €

        Juu, enpäs tiedä oikein onks järkevä ostos.

        Ennemin toi R X800XT se on halvempi ja melkein yhtä nopee kortti kun toi 850 XT

        ASUS Radeon X800 XT 256 Mt AGP 299 €

        Riippuu tietysti rahatilanteesta?

        Myös toi X850Pro on yhtä nopee kortti

        Connect 3D Radeon X850 Pro 256 Mt AGP 275 €

        http://www.3dcenter.org/artikel/ati_radeon_x850/index4.php

        Mut jos tota testiä vertaa niin toi X800XT tai X850 XT

        Rahaa voi pikkaisen säästää kun ottaa ton X800 XT tai sit toi 850 XT tosta kainaloon.

        Toi kellotus juttu täytyy viel hakea, voi olla ihan hyvin niin et toi X850 XT on jo aika huipussa, riippuu onks noissa korteissa samat Coret


      • Jam
        Jam kirjoitti:

        Asus Radeon X850 XT 256 Mt AGP 355 €

        Juu, enpäs tiedä oikein onks järkevä ostos.

        Ennemin toi R X800XT se on halvempi ja melkein yhtä nopee kortti kun toi 850 XT

        ASUS Radeon X800 XT 256 Mt AGP 299 €

        Riippuu tietysti rahatilanteesta?

        Myös toi X850Pro on yhtä nopee kortti

        Connect 3D Radeon X850 Pro 256 Mt AGP 275 €

        http://www.3dcenter.org/artikel/ati_radeon_x850/index4.php

        Mut jos tota testiä vertaa niin toi X800XT tai X850 XT

        Rahaa voi pikkaisen säästää kun ottaa ton X800 XT tai sit toi 850 XT tosta kainaloon.

        Toi kellotus juttu täytyy viel hakea, voi olla ihan hyvin niin et toi X850 XT on jo aika huipussa, riippuu onks noissa korteissa samat Coret

        Juu, tossa oli joku kellotanut Sapphire X850 XT

        Ja toimiva kellotus oli ilman ongelmia:

        Core 550Mhz
        Muistit 555Mhz

        Eli, näkyy olevan tossa kortissa kellotus vara vakio coolerilla huono.

        Vakio kellot:

        Core 520Mhz
        Muistit 540Mhz

        http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=782&pageID=1465


      • Jam
        Jam kirjoitti:

        Juu, tossa oli joku kellotanut Sapphire X850 XT

        Ja toimiva kellotus oli ilman ongelmia:

        Core 550Mhz
        Muistit 555Mhz

        Eli, näkyy olevan tossa kortissa kellotus vara vakio coolerilla huono.

        Vakio kellot:

        Core 520Mhz
        Muistit 540Mhz

        http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=782&pageID=1465

        Tässä tään kortin testi:

        Tää kellottu taas näin:

        Core 563Mhz
        Muistit 607Mhz

        ----

        Vakio kellot:

        Core 520Mhz
        Muistit 560Mhz

        http://www.tweaktown.com/reviews/684/12/sapphire_x800_xt_page_12_overclocking_and_conclusion/index.html

        Kumpi sit kantsii ostaa? Säästää 50 euroa tai sit suoraan toi X850 XT

        Mut, etsi viel kellotuksia Googlella.


      • Jepjep
        Jam kirjoitti:

        Tässä tään kortin testi:

        Tää kellottu taas näin:

        Core 563Mhz
        Muistit 607Mhz

        ----

        Vakio kellot:

        Core 520Mhz
        Muistit 560Mhz

        http://www.tweaktown.com/reviews/684/12/sapphire_x800_xt_page_12_overclocking_and_conclusion/index.html

        Kumpi sit kantsii ostaa? Säästää 50 euroa tai sit suoraan toi X850 XT

        Mut, etsi viel kellotuksia Googlella.

        Päätinpä sitten tilata tuon Connect3d x850 pro:n koska oli sen verran edullinen. Toinen syy oli se, että kaverini kellotti oman club3d x800 pro:n ja sai 528MHz/567MHz, alkuperäiset olivat siis 475/450, eli suht hyvä nousu =)


      • Jam
        Jepjep kirjoitti:

        Päätinpä sitten tilata tuon Connect3d x850 pro:n koska oli sen verran edullinen. Toinen syy oli se, että kaverini kellotti oman club3d x800 pro:n ja sai 528MHz/567MHz, alkuperäiset olivat siis 475/450, eli suht hyvä nousu =)

        Oliks kaverillas Vivo malli? Se kyllä kellottuu, tosta pelkästä Proosta en tiedä. Mut pitääpäs tutkia asiaa.


      • Jepjep
        Jam kirjoitti:

        Oliks kaverillas Vivo malli? Se kyllä kellottuu, tosta pelkästä Proosta en tiedä. Mut pitääpäs tutkia asiaa.

        Pitää kysyä kun tulee mahdollisuus. Mitäs se vivo tarkottaa? Vaikuttaako se sit suoraan kellottuvuuteen jos on vivo tai ei?


      • Jam
        Jepjep kirjoitti:

        Pitää kysyä kun tulee mahdollisuus. Mitäs se vivo tarkottaa? Vaikuttaako se sit suoraan kellottuvuuteen jos on vivo tai ei?

        No siinä on vivo liitin, joka on -> Video IN ja OUT

        Tavallisessa proossa on vain -> Video Out

        Eli voit kytkeä vaikka videokameran tohon Vivo rööriin ja se näkyy sit koneessa.

        En ole ihan varma onks mitään kellotus vaikutusta, mut ton vivon voi modata XT PE malliks.

        Mut tietysti omalla vastuulla, niinkö myös kellotus jutut!!


      • Jam kirjoitti:

        No siinä on vivo liitin, joka on -> Video IN ja OUT

        Tavallisessa proossa on vain -> Video Out

        Eli voit kytkeä vaikka videokameran tohon Vivo rööriin ja se näkyy sit koneessa.

        En ole ihan varma onks mitään kellotus vaikutusta, mut ton vivon voi modata XT PE malliks.

        Mut tietysti omalla vastuulla, niinkö myös kellotus jutut!!

        Näin vähän ajattelinkin, että jotain tekemistä ton video out ja in:in kanssa. Modaamaan en ole aikomassa, ihan vaan kellotus riittää. Taidampa siis tyytyä tuohon verkkokauppa.com:in x850 pro:hon. Mutta mikäli jaksat niin katsotko onko tuo vivo ( http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16616 )... Nimessä ei lue, niinkuin noissa yleensä, mutta tuotetiedoissa lukee "Videon sisään- ja ulostulot sekä D-Sub ja DVI -liitännät.", joten oisko vivo? Senverran kun näistä ymmärrä, niin mikäli toi on vivo niin aika halpa kortti, eikö?


      • TMU-82 kirjoitti:

        Näin vähän ajattelinkin, että jotain tekemistä ton video out ja in:in kanssa. Modaamaan en ole aikomassa, ihan vaan kellotus riittää. Taidampa siis tyytyä tuohon verkkokauppa.com:in x850 pro:hon. Mutta mikäli jaksat niin katsotko onko tuo vivo ( http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16616 )... Nimessä ei lue, niinkuin noissa yleensä, mutta tuotetiedoissa lukee "Videon sisään- ja ulostulot sekä D-Sub ja DVI -liitännät.", joten oisko vivo? Senverran kun näistä ymmärrä, niin mikäli toi on vivo niin aika halpa kortti, eikö?

        Tulipas taas hätäiltyä ja kysyttyä asioita ennenkuin itse olen yrittänyt ottaa selvää...Mikäli tosiaan en ole aivan käsi, niin tuo on vivo kortti. Tuotetiedoissa lukee että connect3d tuotekoodi 6071 ja kun menee katsomaan connect3d:n sivuja, niin siellä tolla tuotekoodilla tulee tällänen kortti "Radeon X850 Pro 256MB GDDRIII DVI VIVO. (PART NO.6071)"...


      • Jam
        TMU-82 kirjoitti:

        Tulipas taas hätäiltyä ja kysyttyä asioita ennenkuin itse olen yrittänyt ottaa selvää...Mikäli tosiaan en ole aivan käsi, niin tuo on vivo kortti. Tuotetiedoissa lukee että connect3d tuotekoodi 6071 ja kun menee katsomaan connect3d:n sivuja, niin siellä tolla tuotekoodilla tulee tällänen kortti "Radeon X850 Pro 256MB GDDRIII DVI VIVO. (PART NO.6071)"...

        Kyllä se on vivo, jeps.

        http://www.connect3d.com/docs-pdf/X850 AGP Ref Sheet.pdf

        Ja halpa on hinta Verkkokaupassa.


      • omistaja

        on hyvä kortti


      • omistaja kirjoitti:

        on hyvä kortti

        AGP väylään samoissa hinnoissa.

        XL on hyvä, mutta XT on nopeempi ja hinta ero vain 10€


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe