Eli töissä tietokoneessa oleva näyttö "värisee" todella paljon ja aiheuttaa nopeasti pääsärkyä jo heti aamusta (olen koneella koko päivän 8h).
Kuinka paljon tämä vaikuttaa näkööni? näyttöä on aika vaikea katsoa, kun se ottaa silmiin niin paljon. Työ kestää 3 kk, ehtiikö tässä ajassa tapahtua mitään?
"värisevä" näyttö tietokoneessa
7
1148
Vastaukset
- nyt mitään tapahtuu
... mutta ota nyt ihmeessä asia puheeksi työnantajasi kanssa ja vaadi kunnon näyttö. Ei se työnantaja siitä suutu.
- Neito
Sama vika oli minullakin, sinun täytyy vaihtaa näytön asetuksista taajuus. Klikkaa hiiren oikealla näytön päällä ja valitse "ominaisuudet". Valitse välilehti asetukset ja paina lisäasetukset näppäintä: sieltä löytyy näyttöasetukset. Vaihda virkistystaajuus vähintään 75 HZ, mutta kokeile myös 80 ja 85, mikä tuntuu silmissä parhaalta. Homma hoidettu.
Jos virkistystaajuus on liian pieni, ottaa helposti silmiin (ja näyttää kuvailemaltasi värinältä silmissä), etenkin jos käyttää silmälaseja. Hassua siinä on se, että se riippuu ihmisestä, tuntuuko "värinä" ikävältä, joten työtoverisi mielestä sama näyttö saattaa vaikuttaa ihan OK:lta. Käsittääkseni virkistystaajuus tarkoittaa nopeutta, jolla kuvaputki päivittää värejä näytölle ja monelle meistä esim. 60 on liian hidas ja aiheuttaa mainitsemiasi oireita.- paljon
vinkistä. en ole alkuperäisen viestin kirjoittaja, mutta mulla oli sama ongelma. eikös telkkareissakin, alle 100 hertsin kuvaputki saata olla ihan vaarallinen. ne ainakin värisee mielettömästi, huomaa kun sivu silmällä kattoo.
mul on kyl uusi näyttö ettei ees oo vanha, mut silti on värissy, oon yrittäny poistaa sitä muuttamal näytön tosi himmeeks, siis vähentämällä kirkautta, mut nyt muutin ton 60stä 85, ja toimii :)
kiitos siis :). - mää
paljon kirjoitti:
vinkistä. en ole alkuperäisen viestin kirjoittaja, mutta mulla oli sama ongelma. eikös telkkareissakin, alle 100 hertsin kuvaputki saata olla ihan vaarallinen. ne ainakin värisee mielettömästi, huomaa kun sivu silmällä kattoo.
mul on kyl uusi näyttö ettei ees oo vanha, mut silti on värissy, oon yrittäny poistaa sitä muuttamal näytön tosi himmeeks, siis vähentämällä kirkautta, mut nyt muutin ton 60stä 85, ja toimii :)
kiitos siis :).Voiko näkö huonontua, jos katsoo XP:n perus näyttöä joka päivä muutaman tunnin? :%
- jeppe
mää kirjoitti:
Voiko näkö huonontua, jos katsoo XP:n perus näyttöä joka päivä muutaman tunnin? :%
XP on käyttöjärjestelmä ja siitä riippumatta näyttö voi olla mitä vaan shittiä tai sitten ihan laadukas.
- taas minä
jeppe kirjoitti:
XP on käyttöjärjestelmä ja siitä riippumatta näyttö voi olla mitä vaan shittiä tai sitten ihan laadukas.
Ihan tavallinen kannettavan tietokoneen hyvä näyttö, aika kirkas, mutta ei mikään hyppivä tai muuten "viallinen"
taas minä kirjoitti:
Ihan tavallinen kannettavan tietokoneen hyvä näyttö, aika kirkas, mutta ei mikään hyppivä tai muuten "viallinen"
eikai kannettavan näyttö silmiä vie ku se on kidenäyttö eikä kuvaputkinäyttö.siinä ei muutu kun vain ne pikselit missä tapahtuu jotain ja ne pikselit missä ei tapahdu mitään palaa kokoajan.
mutta voiko kännykän näyttö viedä näön siinä vasta pulma?;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup437381Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1366719- 604047
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233782Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1363716Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253065Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.413005Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla362816Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?412509- 492344