"värisevä" näyttö tietokoneessa

mitenon?

Eli töissä tietokoneessa oleva näyttö "värisee" todella paljon ja aiheuttaa nopeasti pääsärkyä jo heti aamusta (olen koneella koko päivän 8h).

Kuinka paljon tämä vaikuttaa näkööni? näyttöä on aika vaikea katsoa, kun se ottaa silmiin niin paljon. Työ kestää 3 kk, ehtiikö tässä ajassa tapahtua mitään?

7

1195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt mitään tapahtuu

... mutta ota nyt ihmeessä asia puheeksi työnantajasi kanssa ja vaadi kunnon näyttö. Ei se työnantaja siitä suutu.

• Neito

Sama vika oli minullakin, sinun täytyy vaihtaa näytön asetuksista taajuus. Klikkaa hiiren oikealla näytön päällä ja valitse "ominaisuudet". Valitse välilehti asetukset ja paina lisäasetukset näppäintä: sieltä löytyy näyttöasetukset. Vaihda virkistystaajuus vähintään 75 HZ, mutta kokeile myös 80 ja 85, mikä tuntuu silmissä parhaalta. Homma hoidettu.

Jos virkistystaajuus on liian pieni, ottaa helposti silmiin (ja näyttää kuvailemaltasi värinältä silmissä), etenkin jos käyttää silmälaseja. Hassua siinä on se, että se riippuu ihmisestä, tuntuuko "värinä" ikävältä, joten työtoverisi mielestä sama näyttö saattaa vaikuttaa ihan OK:lta. Käsittääkseni virkistystaajuus tarkoittaa nopeutta, jolla kuvaputki päivittää värejä näytölle ja monelle meistä esim. 60 on liian hidas ja aiheuttaa mainitsemiasi oireita.

• paljon

vinkistä. en ole alkuperäisen viestin kirjoittaja, mutta mulla oli sama ongelma. eikös telkkareissakin, alle 100 hertsin kuvaputki saata olla ihan vaarallinen. ne ainakin värisee mielettömästi, huomaa kun sivu silmällä kattoo.

mul on kyl uusi näyttö ettei ees oo vanha, mut silti on värissy, oon yrittäny poistaa sitä muuttamal näytön tosi himmeeks, siis vähentämällä kirkautta, mut nyt muutin ton 60stä 85, ja toimii :)

kiitos siis :).

• mää
        paljon kirjoitti:

vinkistä. en ole alkuperäisen viestin kirjoittaja, mutta mulla oli sama ongelma. eikös telkkareissakin, alle 100 hertsin kuvaputki saata olla ihan vaarallinen. ne ainakin värisee mielettömästi, huomaa kun sivu silmällä kattoo.

mul on kyl uusi näyttö ettei ees oo vanha, mut silti on värissy, oon yrittäny poistaa sitä muuttamal näytön tosi himmeeks, siis vähentämällä kirkautta, mut nyt muutin ton 60stä 85, ja toimii :)

kiitos siis :).

Voiko näkö huonontua, jos katsoo XP:n perus näyttöä joka päivä muutaman tunnin? :%

• jeppe
        mää kirjoitti:

Voiko näkö huonontua, jos katsoo XP:n perus näyttöä joka päivä muutaman tunnin? :%

XP on käyttöjärjestelmä ja siitä riippumatta näyttö voi olla mitä vaan shittiä tai sitten ihan laadukas.

• taas minä
        jeppe kirjoitti:

XP on käyttöjärjestelmä ja siitä riippumatta näyttö voi olla mitä vaan shittiä tai sitten ihan laadukas.

Ihan tavallinen kannettavan tietokoneen hyvä näyttö, aika kirkas, mutta ei mikään hyppivä tai muuten "viallinen"

• taas minä kirjoitti:

Ihan tavallinen kannettavan tietokoneen hyvä näyttö, aika kirkas, mutta ei mikään hyppivä tai muuten "viallinen"

eikai kannettavan näyttö silmiä vie ku se on kidenäyttö eikä kuvaputkinäyttö.siinä ei muutu kun vain ne pikselit missä tapahtuu jotain ja ne pikselit missä ei tapahdu mitään palaa kokoajan.

mutta voiko kännykän näyttö viedä näön siinä vasta pulma?;D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin

Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän
      Maailman menoa
      51
      2695
    2. Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella

👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h
      Maailman menoa
      91
      2325
    3. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      6
      1701
    4. En tiedä mitä olet mulle

Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa
      Ikävä
      54
      1210
    5. Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.

Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.
      Maailman menoa
      278
      1082
    6. On mullakin

Sua ikävä. En vain pysty siihen mitä toivot. Siksi toivon joskus että voisin vain olla hetken lähelläsi
      Ikävä
      70
      1066
    7. Mikä on kaunein naisennimi jonka tiedätte?

Kotimainen tai ulkomainen.
      Sinkut
      71
      914
    8. Vittumaista Joulua Kuhmolaisille.

Siinäpä se tiivistettynä.
      Kuhmo
      17
      910
    9. Ikävä edelleen sinua

Tänään tunnen sen vahvasti. Kaipaan sinua elämääni. En haluaisi heittää hukkaan sitä mitä meillä oli, mutta ollaan aja
      Ikävä
      21
      810
    10. Sekaisin ihastuksesta

Oletko mennyt joskus sekaisin ihastuksesta? Miten se on näkynyt, tuntunut tai saanut sinut käyttäytymään? Onko jotain, m
      Ikävä
      54
      761
    Aihe