Käsi kehtoa keinuttaa

reader

Tietääkö joku kuka on kirjoittanut sellaisen romaanin kuin Käsi kehtoa keinuttaa.Oli joskus telkkarissa leffana.Onko kirja yhtä hyvä kuin leffa?

6

2934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehtoa keinuttaa

      on Mary Higgin Clarckin kirjoittama.
      En voi verrata elokuvaa ja kirjaa keskenään, sillä elokuvaversiota en ole nähnyt.
      Kirja kyllä oli jännittävä omassa lajissaan, ei kuitenkaan mitään kauhutasoa, jos sellaista odotat.

      • explorer1

        Erehdys. Mary Higgins Clarkin kirja 'Kylmä kehto' ei ole kyseisen elokuvan lähdeteos. Elokuva perustuu Amanda Silverin alkuperäiskäsikirjoitukseen.


      • Näsäviisas
        explorer1 kirjoitti:

        Erehdys. Mary Higgins Clarkin kirja 'Kylmä kehto' ei ole kyseisen elokuvan lähdeteos. Elokuva perustuu Amanda Silverin alkuperäiskäsikirjoitukseen.

        Olen lukenut sekä kirjan, että nähnyt elokuvan. Higgins Clarkin kirja on nimeltään Käsi, joka kehtoa keinuttaa. Kyllä minun mielestäni elokuva menee aika paljon kirjan juonen mukaisesti. Käsikirjoittajahan on aina eri kuin kirjailija, jonka kirjan mukaan elokuva tehdään.


      • Näsäviisaampi
        Näsäviisas kirjoitti:

        Olen lukenut sekä kirjan, että nähnyt elokuvan. Higgins Clarkin kirja on nimeltään Käsi, joka kehtoa keinuttaa. Kyllä minun mielestäni elokuva menee aika paljon kirjan juonen mukaisesti. Käsikirjoittajahan on aina eri kuin kirjailija, jonka kirjan mukaan elokuva tehdään.

        Käsikirjoittajahan ei AINA ole eri kuin kirjailija. ;) Esim. Peter Franzenin Tumman veden päällä.


      • Sotket asioita
        Näsäviisas kirjoitti:

        Olen lukenut sekä kirjan, että nähnyt elokuvan. Higgins Clarkin kirja on nimeltään Käsi, joka kehtoa keinuttaa. Kyllä minun mielestäni elokuva menee aika paljon kirjan juonen mukaisesti. Käsikirjoittajahan on aina eri kuin kirjailija, jonka kirjan mukaan elokuva tehdään.

        Mary Higgins Clarkin kirja EI ole suomenkieliseltä nimeltään "Käsi joka kehtoa keinuttaa" vaan "Kylmä kehto" kuten sinulle jo kerrottinkin.

        Alkuperäiseltä nimeltään teos on "The Cradle Will Fall" ja siitä on tehty tv-elokuva: http://www.imdb.com/title/tt0416665/

        Tuolla tv-elokuvalla ei ole mitään tekemistä elokuvan "The Hand That Rocks the Cradle" kanssa (joka siis on suomenkieliseltä nimeltään "Käsi joka kehtoa keinuttaa") ja joka siis perustuu Amanda Silverin käsikirjoitukseen (joka EI perustu mihinkään romaaniin).

        Elokuvien juoni on täysin eri; Kylmä kehto kertoo sairaalasta jossa lääkäri tekee kokeita lapsettomuudesta kärsiville naisille, ja tuossa toisessa elokuvassa psyko lastenhoitaja muuttaa perheen kotiin ja tekee näiden elämästä helvetin.


      • Tunnustan virheeni
        Sotket asioita kirjoitti:

        Mary Higgins Clarkin kirja EI ole suomenkieliseltä nimeltään "Käsi joka kehtoa keinuttaa" vaan "Kylmä kehto" kuten sinulle jo kerrottinkin.

        Alkuperäiseltä nimeltään teos on "The Cradle Will Fall" ja siitä on tehty tv-elokuva: http://www.imdb.com/title/tt0416665/

        Tuolla tv-elokuvalla ei ole mitään tekemistä elokuvan "The Hand That Rocks the Cradle" kanssa (joka siis on suomenkieliseltä nimeltään "Käsi joka kehtoa keinuttaa") ja joka siis perustuu Amanda Silverin käsikirjoitukseen (joka EI perustu mihinkään romaaniin).

        Elokuvien juoni on täysin eri; Kylmä kehto kertoo sairaalasta jossa lääkäri tekee kokeita lapsettomuudesta kärsiville naisille, ja tuossa toisessa elokuvassa psyko lastenhoitaja muuttaa perheen kotiin ja tekee näiden elämästä helvetin.

        Olet oikeassa! Olen kyllä lukenut Kylmän kehdon ja se oli silloin mielestäni tosi hyvä kirja. Muistin väärin, että Higgins Clarkilla olisi ollut myös tästä psykosta lastenhoitajasta kertova kirja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2097
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1610
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1236
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1150
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1145
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe