Mikä jyrsijä minulle?

]uulia91

Moi. Mikä jyrsijä/kani/.. minulle sopisi?
Kriteereinä olisi:

- Sosiaalinen, omistajaansa kiintyvä, seurallinen (koira tyyppinen..)
- Ei kovin haiseva. Ei haju nyt kauheasti haittaa :)
- Ei mikään todella vaativa

11

1198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noopp

käy katselemassa eläinkaupassa ja eläinmessuilla, ja katso mihin ihastut. :) etsi tietoa kaikista jyrsijöistä ja mieti mikä sopisi parhaiten sinulle. kani on sosiaalinen elukka ja kiintyy omistajaansa jos pidät sille paljon seuraa ja et pakota sitä mihinkään. se tosin saattaa haista (tai ei se vaan sen häkki)
      kani ei ole myöskään mikään vaikea hoidokki.

• zuzulia

omasta mielestäni chinchilla, koska se on juuri tuon luonteinen, pari huonoa juttua siinä kuitenkin on:se tarvitsee joka ilta 2 tuntia ulkoilua(sisällä)ja se saattaa olla korkean hintainen.itselläni on chinchilla, mutta siinä ei todellakaan ole vaivaa.kerran viikossa häkin pesu, hajuton, ja erittäinen sosiaalinen(huom!!chinchilla on pitkäikäinen, jopa yli 15 vuotta)

Julia

ps.jos kiinnostaa niin vastaa niin voin laittaa pari linkkiä kyseisestä eläimestä ja tietoja

• jenni

mun mielestä ne on hamsteri ja kissa

• Kiti

Rotta taitaa täyttää vaatimuksesi.
      Se kiintyy omistajaansa "ruokkijaan"
      On seuralinen
      Helppohoitoinen.
      Lähes kaikki ruokainen.
      - Niitä täytyy aina olle vähintään kaksi.

• Yksisarvi

En suosittelisi rottia henkilölle joka valitsee eläimiä samalla tavalla kun ripsivärejä. "No kun toi sano et se on ihan hyvä"

Kaikki rotat läheskään eivät ole seurallisia. Itselläni ollut nyt 8 rottaa(4 tällähetkellä) ja niistä 3 on ollut/on sellaisia, että niitä ei saanut syliin sitten kirveelläkään.

Hoidonhelppoudestakin voi olla montaa mieltä.

"Lähes kaikki ruokainen" Pitää tietää hyvin mitä rotalle ei saa antaa ja mitä saa antaa. Väärät valinnat voivat maksaa rotan hengen.

• Reetta

Noihin kriteereihin sanoisin, että chinchilla. On tietysti itsestäsi kiinni, kuinka paljon jaksat sen kanssa viettää aikaa, että kuinka seurallinen ja sosiaalinen siitä tulee (jollei jo ennestään ole). Eikä juurikaan haise. Kaikki eläimet vaativat omansa, niin myöskin chinchilla. Sille pitää "omistautua" ja siitä pitää huolehtia ja jaksaa sen pitkän elämän ajan (15-20v). Mikään ei ole inhottavampaa kuin, että hankitaan eläin hetken huumassa, kun ne vaan ovat niin kivoja ja hauskoja ja kun arki eläimen kanssa ei enää kiinnostakaan, se myydään pois. Chinchilla tosin maksaa. Sellaseen 80-150e/eläin pitäisi varautua ja sitten vielä häkki ja kaikki muut mitä tarvitsee (ruuat, hiekat, tavarat jne.) Mikään halpa kyseinen eläin ei ole. Suosittelen etsimään netistä eri vaihtoehtoja eläimistä ja miettimään mikä sopisi sulle parhaiten.
      Chinchilloista saat tietoa osoitteista :
      www.kolumbus.fi/slc
      www.kingis.net
      ja mun omat sivut ovat osoitteessa www.koti.phnet.fi/reepur

• ~Jemina~

Suosittelen etsimään tietoa kaikista jyrsijöistä ylipäätänsäkkin kuinka paljon vaativat seuraa ja vapaana pitoa yms... millaisen häkin tavarat tarvitsevat... mitä ruokaa syövät ja mitä muuta pitää ottaa huomioon...
        En suosittele mitään eläintä ihmiselle, joka vain haluaa jonkun ihan minkä vaan ja nyt heti!

• Elkku pelkku

hei! Sinulle voisi sopia kani poika tai tyttö.jos haluat kania niin ilmoitte minä myyn kaneja jos haluatluppa korva poikasia niin poikasia on tulossa ja minululla on 30 kuukautinen poika pupu sen rotu on leijonaharjas hyvästä kodista maalta voi kyllä olla ulkona jos ei mahdu sisälle mutta on kyllä ollut sisällä ilmoittele.Asun tuusulassa.sinulle kyllä hyvin sopii kani tekstin perusteella T:elkku

• Jenna

Syyrialainen hamsteri on ihmiselle joka ei ole maksamassa paljon eläinlääkäri kuluja ja haluamassa oppivaa eläintä. Mutta ensikertalaisena sun tulee ottaa uros.. Se haisee kamalalle. Mutta hyvä puoli on että syyrialaisen hamsterin äiti kiintyy tähän.. Siski lähinnä että silklä on vain pieni nypykkä häntänä. Ja kannattaa lukee ensin ainakin 3kuukautta muuten ei tuu mitään.. Ja multa saat sitteen kysyy lisää:) Mulla on ittelläni uros..Ja se on ihana.. On oppinut tapoja.. Se järsii yhtä kalterikulmaa kun haluaa pois.. Kolistelee siemenekuppia jos haluaa tuoretta..

• marsu22

*gerbiilit sopis sulle..terraan kun laitat häkin siivoat vain ku alkaa haista..
      chinchilla on hyvin vaativa* ja siksi en ole itselleni sellaista vielä ottanut..
      *marsut aina 2 tai enemmän..*itselläni on 2 marsua,kani,2 hamsteria *talvikko ja kultahamsteri* ja 2 gerbiiliä...kanilla oli kanikaveri mut ei enää kun..... vanhuuteen!!!

• Gerbiilit sopis....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      32
      7107
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4353
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      24
      3755
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      184
      3457
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2507
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2455
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2122
    8. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      26