Rajanylitys Nuijamaalta

Itämies85

Kertoisiko joku seikkaperäisesti miten rajanylitys tapahtuu Nuijamaalla henkilöautolla ylittäessä. Lähinnä kiinnostaa tietää missä luukulla pitää näyttää mitkäkin paperit jne. Aiheesta on linkki: http://www.travel.vbg.ru/fin/rajanylitys/rajanylitys2.shtm
Mutta kuten tunnettua, tuolla itänaapurissa tavat ja käytännöt muuttuvat.
Löysin listan papereista joita tulee olla mukana: Auton kuljettajalla on oltava kahtena kappaleena täytetty tulliselvityslomake, alkuperäinen Venäjän liikennevakuutus ja sen kopio, auton rekisteriote, passi ja voimassa oleva Venäjän-viisumi, monikertaviisumista kopio.

10

3312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itämies85

      Ja tuo kohta, "Monikertaviisumista kopio" minulla on passiin liimatun viisumin lisäksi viereisellä sivulla niitillä kiinni "Arrival card" ja
      "Departure card" Mitä näillä käytännössä tekee? Ja pitääkö kopio ottaa näistäkin?
      Tarvitseeko mukana pitää paperia jonka sain matkatoimistosta, ja josta ilmenee minut Venäjälle kutsuneen yrityksen tiedot.
      Tulliselvitys lomakkeesta sen verran, riittääkö jos täyttelee sen wordilla valmiiksi, ja tulostaa tietoineen ja lopuksi allekirjoitus käsin alle? Vai onko tuostakin joku naapurin oma käytäntö?
      Kiitos sille joka osaa auttaa!

      • ammattimatkaaja

        matkatoimistossa kerro rajanylitysohjeita? Vanhoja ohjeita näyttää olevan travelvyborgin sivuilla. Näin minun mielestäni pitäisi olla: Rajatarkastuskopilla passi (ja viisumi) ja rekisteriote, tullitarkastuksessa passi, rekisteriote, autovakuutus ja tulliselvitys 2 kappaleena. Kopioita ei tarvitse maahatulokortista, viisumista eikä vakuutuksesta. Voivat tulkita tulliselvityksen kopioksi jos siis koneella täytät, joka ei ainakaan aina kelpaa Svetogorskin rajanylityksessä, Nuijamaasta ei tarkempaa tietoa ole. Esim. Niiralassa on vaadittu ainoastaa englannin tai venäjän kielisiä tulliselvityksiä. Kaikkeen pitää varautua.


      • reissaaja
        ammattimatkaaja kirjoitti:

        matkatoimistossa kerro rajanylitysohjeita? Vanhoja ohjeita näyttää olevan travelvyborgin sivuilla. Näin minun mielestäni pitäisi olla: Rajatarkastuskopilla passi (ja viisumi) ja rekisteriote, tullitarkastuksessa passi, rekisteriote, autovakuutus ja tulliselvitys 2 kappaleena. Kopioita ei tarvitse maahatulokortista, viisumista eikä vakuutuksesta. Voivat tulkita tulliselvityksen kopioksi jos siis koneella täytät, joka ei ainakaan aina kelpaa Svetogorskin rajanylityksessä, Nuijamaasta ei tarkempaa tietoa ole. Esim. Niiralassa on vaadittu ainoastaa englannin tai venäjän kielisiä tulliselvityksiä. Kaikkeen pitää varautua.

        Tuo pitää paikkansa täysin.

        Sveton tulliselvityksen kopioista en tosin tiedä (siellä muuten riittää 1 tullliselvitys, niinkuin kai muuallakia, eli Nuijamaa on poikkeus).

        t:reissaaja


      • ammattimatkaaja
        reissaaja kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa täysin.

        Sveton tulliselvityksen kopioista en tosin tiedä (siellä muuten riittää 1 tullliselvitys, niinkuin kai muuallakia, eli Nuijamaa on poikkeus).

        t:reissaaja

        tullihenkilöstä, yksi kerran sanoi, että "suomihulikaani kopio ei hjyvä seuraava kerta täytyy olla orginal". Mutta joillekin muille on kopiot kelvanneet. Tiijä näistä.


      • Itämies85
        ammattimatkaaja kirjoitti:

        matkatoimistossa kerro rajanylitysohjeita? Vanhoja ohjeita näyttää olevan travelvyborgin sivuilla. Näin minun mielestäni pitäisi olla: Rajatarkastuskopilla passi (ja viisumi) ja rekisteriote, tullitarkastuksessa passi, rekisteriote, autovakuutus ja tulliselvitys 2 kappaleena. Kopioita ei tarvitse maahatulokortista, viisumista eikä vakuutuksesta. Voivat tulkita tulliselvityksen kopioksi jos siis koneella täytät, joka ei ainakaan aina kelpaa Svetogorskin rajanylityksessä, Nuijamaasta ei tarkempaa tietoa ole. Esim. Niiralassa on vaadittu ainoastaa englannin tai venäjän kielisiä tulliselvityksiä. Kaikkeen pitää varautua.

        Paljon puhutusta Reflux oy:stä Lappeenrannasta, ja kysyin erityisesti onko heillä olemassa mitään suomenkielistä ohjetta rajanylittämiseen, mutta virkailija totesi: "itse en ole koskaan ylittänyt rajaa henkilöautolla, joten en osaa auttaa." ja neuvoi "menemään rajan yli ensin jonkun muun seurassa". Harmi kun näissä opiskelupiireissä ei ole näitä itätankkaajia paljon mukana.
        Taitanee olla paras käydä maanantaina ko. liikkeessä tiedustelemassa tilannetta. Mutta ihmetyttää kyllä, sillä tilasin samasta liikkeestä autovakuutuksen 156e viisumi 99e=255e eikä siihen rahaan saa kunnon ohjetta rajanylittämiseen?!


      • bajahali
        Itämies85 kirjoitti:

        Paljon puhutusta Reflux oy:stä Lappeenrannasta, ja kysyin erityisesti onko heillä olemassa mitään suomenkielistä ohjetta rajanylittämiseen, mutta virkailija totesi: "itse en ole koskaan ylittänyt rajaa henkilöautolla, joten en osaa auttaa." ja neuvoi "menemään rajan yli ensin jonkun muun seurassa". Harmi kun näissä opiskelupiireissä ei ole näitä itätankkaajia paljon mukana.
        Taitanee olla paras käydä maanantaina ko. liikkeessä tiedustelemassa tilannetta. Mutta ihmetyttää kyllä, sillä tilasin samasta liikkeestä autovakuutuksen 156e viisumi 99e=255e eikä siihen rahaan saa kunnon ohjetta rajanylittämiseen?!

        Kyllä siinä rajalla Saimenskissakin (Nuijamaan kautta)
        on melkein aina finski tovereita/autoja,joilta voi
        systeemeisttä kysyä (ehkä aamuyötä lukuunottamatta)
        Ns:sta Venäjän kaistoiltakin löytyy apua ja usimmiten oikeaa tietoo.

        Russian viranomaisetkin kyllä neuvoo vaikka viittomakielellä vaikka eivät aina katsokaan että asiakas "asikas" loppujen lopukksi heidän palkan maksaa.

        Toisten perässä vaan mallia ottaen >>>|>|>>>>>


      • ammattimatkaaja kirjoitti:

        matkatoimistossa kerro rajanylitysohjeita? Vanhoja ohjeita näyttää olevan travelvyborgin sivuilla. Näin minun mielestäni pitäisi olla: Rajatarkastuskopilla passi (ja viisumi) ja rekisteriote, tullitarkastuksessa passi, rekisteriote, autovakuutus ja tulliselvitys 2 kappaleena. Kopioita ei tarvitse maahatulokortista, viisumista eikä vakuutuksesta. Voivat tulkita tulliselvityksen kopioksi jos siis koneella täytät, joka ei ainakaan aina kelpaa Svetogorskin rajanylityksessä, Nuijamaasta ei tarkempaa tietoa ole. Esim. Niiralassa on vaadittu ainoastaa englannin tai venäjän kielisiä tulliselvityksiä. Kaikkeen pitää varautua.

        täyttelen koneella nipun valmiiksi,ovat aina kelvanneet vaalimaalla.


      • Itämies85
        ammattimatkaaja kirjoitti:

        matkatoimistossa kerro rajanylitysohjeita? Vanhoja ohjeita näyttää olevan travelvyborgin sivuilla. Näin minun mielestäni pitäisi olla: Rajatarkastuskopilla passi (ja viisumi) ja rekisteriote, tullitarkastuksessa passi, rekisteriote, autovakuutus ja tulliselvitys 2 kappaleena. Kopioita ei tarvitse maahatulokortista, viisumista eikä vakuutuksesta. Voivat tulkita tulliselvityksen kopioksi jos siis koneella täytät, joka ei ainakaan aina kelpaa Svetogorskin rajanylityksessä, Nuijamaasta ei tarkempaa tietoa ole. Esim. Niiralassa on vaadittu ainoastaa englannin tai venäjän kielisiä tulliselvityksiä. Kaikkeen pitää varautua.

        ammattimatkaajan ohjeet pitivät täysin paikkansa. Toiseen tulliselvityspaperiin piti kirjoittaa "Viranomaisen merkintöjä" kohtaan oma osoite.


      • Itämies85 kirjoitti:

        ammattimatkaajan ohjeet pitivät täysin paikkansa. Toiseen tulliselvityspaperiin piti kirjoittaa "Viranomaisen merkintöjä" kohtaan oma osoite.

        Molo

        Kiva, että sait toimivat ohjeet. Mut voin lohduttaa, et kolmen viikon päästä ne voi olla jo vanhat, meinaan se käytäntö muuttuu koko ajan.

        Mielestäni yksi hyvä keino on vaan siinä jonossa kysellä muilta mallia ja seurata muita. Ja tuskinpa sitä nyt kenenkään matkan teko siihen pelättyyn venäjän tulliin katkeaa, jos passit viisumit ja auton paprut on kunnossa.


      • reissaaja
        marko135kg kirjoitti:

        Molo

        Kiva, että sait toimivat ohjeet. Mut voin lohduttaa, et kolmen viikon päästä ne voi olla jo vanhat, meinaan se käytäntö muuttuu koko ajan.

        Mielestäni yksi hyvä keino on vaan siinä jonossa kysellä muilta mallia ja seurata muita. Ja tuskinpa sitä nyt kenenkään matkan teko siihen pelättyyn venäjän tulliin katkeaa, jos passit viisumit ja auton paprut on kunnossa.

        ...viitata, että aina kaikillahan ne autopaprut ei ole kunnossa...;-)

        (Ai että kun pääsin kerrankin heittämään oikean sisäpiirin vitsin... Pelasti päiväni, ja egokin alkaa nousta taas pimeyden suosta. Tulisi nyt pian tuo yks kypsynyt huhheli korjaamaan tilanteen!)

        t:reissaaja "paperit aina kunnossa jo vuodesta 1971"


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe