Kertoisiko joku seikkaperäisesti miten rajanylitys tapahtuu Nuijamaalla henkilöautolla ylittäessä. Lähinnä kiinnostaa tietää missä luukulla pitää näyttää mitkäkin paperit jne. Aiheesta on linkki: http://www.travel.vbg.ru/fin/rajanylitys/rajanylitys2.shtm
Mutta kuten tunnettua, tuolla itänaapurissa tavat ja käytännöt muuttuvat.
Löysin listan papereista joita tulee olla mukana: Auton kuljettajalla on oltava kahtena kappaleena täytetty tulliselvityslomake, alkuperäinen Venäjän liikennevakuutus ja sen kopio, auton rekisteriote, passi ja voimassa oleva Venäjän-viisumi, monikertaviisumista kopio.
Rajanylitys Nuijamaalta
10
3312
Vastaukset
- Itämies85
Ja tuo kohta, "Monikertaviisumista kopio" minulla on passiin liimatun viisumin lisäksi viereisellä sivulla niitillä kiinni "Arrival card" ja
"Departure card" Mitä näillä käytännössä tekee? Ja pitääkö kopio ottaa näistäkin?
Tarvitseeko mukana pitää paperia jonka sain matkatoimistosta, ja josta ilmenee minut Venäjälle kutsuneen yrityksen tiedot.
Tulliselvitys lomakkeesta sen verran, riittääkö jos täyttelee sen wordilla valmiiksi, ja tulostaa tietoineen ja lopuksi allekirjoitus käsin alle? Vai onko tuostakin joku naapurin oma käytäntö?
Kiitos sille joka osaa auttaa!- ammattimatkaaja
matkatoimistossa kerro rajanylitysohjeita? Vanhoja ohjeita näyttää olevan travelvyborgin sivuilla. Näin minun mielestäni pitäisi olla: Rajatarkastuskopilla passi (ja viisumi) ja rekisteriote, tullitarkastuksessa passi, rekisteriote, autovakuutus ja tulliselvitys 2 kappaleena. Kopioita ei tarvitse maahatulokortista, viisumista eikä vakuutuksesta. Voivat tulkita tulliselvityksen kopioksi jos siis koneella täytät, joka ei ainakaan aina kelpaa Svetogorskin rajanylityksessä, Nuijamaasta ei tarkempaa tietoa ole. Esim. Niiralassa on vaadittu ainoastaa englannin tai venäjän kielisiä tulliselvityksiä. Kaikkeen pitää varautua.
- reissaaja
ammattimatkaaja kirjoitti:
matkatoimistossa kerro rajanylitysohjeita? Vanhoja ohjeita näyttää olevan travelvyborgin sivuilla. Näin minun mielestäni pitäisi olla: Rajatarkastuskopilla passi (ja viisumi) ja rekisteriote, tullitarkastuksessa passi, rekisteriote, autovakuutus ja tulliselvitys 2 kappaleena. Kopioita ei tarvitse maahatulokortista, viisumista eikä vakuutuksesta. Voivat tulkita tulliselvityksen kopioksi jos siis koneella täytät, joka ei ainakaan aina kelpaa Svetogorskin rajanylityksessä, Nuijamaasta ei tarkempaa tietoa ole. Esim. Niiralassa on vaadittu ainoastaa englannin tai venäjän kielisiä tulliselvityksiä. Kaikkeen pitää varautua.
Tuo pitää paikkansa täysin.
Sveton tulliselvityksen kopioista en tosin tiedä (siellä muuten riittää 1 tullliselvitys, niinkuin kai muuallakia, eli Nuijamaa on poikkeus).
t:reissaaja - ammattimatkaaja
reissaaja kirjoitti:
Tuo pitää paikkansa täysin.
Sveton tulliselvityksen kopioista en tosin tiedä (siellä muuten riittää 1 tullliselvitys, niinkuin kai muuallakia, eli Nuijamaa on poikkeus).
t:reissaajatullihenkilöstä, yksi kerran sanoi, että "suomihulikaani kopio ei hjyvä seuraava kerta täytyy olla orginal". Mutta joillekin muille on kopiot kelvanneet. Tiijä näistä.
- Itämies85
ammattimatkaaja kirjoitti:
matkatoimistossa kerro rajanylitysohjeita? Vanhoja ohjeita näyttää olevan travelvyborgin sivuilla. Näin minun mielestäni pitäisi olla: Rajatarkastuskopilla passi (ja viisumi) ja rekisteriote, tullitarkastuksessa passi, rekisteriote, autovakuutus ja tulliselvitys 2 kappaleena. Kopioita ei tarvitse maahatulokortista, viisumista eikä vakuutuksesta. Voivat tulkita tulliselvityksen kopioksi jos siis koneella täytät, joka ei ainakaan aina kelpaa Svetogorskin rajanylityksessä, Nuijamaasta ei tarkempaa tietoa ole. Esim. Niiralassa on vaadittu ainoastaa englannin tai venäjän kielisiä tulliselvityksiä. Kaikkeen pitää varautua.
Paljon puhutusta Reflux oy:stä Lappeenrannasta, ja kysyin erityisesti onko heillä olemassa mitään suomenkielistä ohjetta rajanylittämiseen, mutta virkailija totesi: "itse en ole koskaan ylittänyt rajaa henkilöautolla, joten en osaa auttaa." ja neuvoi "menemään rajan yli ensin jonkun muun seurassa". Harmi kun näissä opiskelupiireissä ei ole näitä itätankkaajia paljon mukana.
Taitanee olla paras käydä maanantaina ko. liikkeessä tiedustelemassa tilannetta. Mutta ihmetyttää kyllä, sillä tilasin samasta liikkeestä autovakuutuksen 156e viisumi 99e=255e eikä siihen rahaan saa kunnon ohjetta rajanylittämiseen?! - bajahali
Itämies85 kirjoitti:
Paljon puhutusta Reflux oy:stä Lappeenrannasta, ja kysyin erityisesti onko heillä olemassa mitään suomenkielistä ohjetta rajanylittämiseen, mutta virkailija totesi: "itse en ole koskaan ylittänyt rajaa henkilöautolla, joten en osaa auttaa." ja neuvoi "menemään rajan yli ensin jonkun muun seurassa". Harmi kun näissä opiskelupiireissä ei ole näitä itätankkaajia paljon mukana.
Taitanee olla paras käydä maanantaina ko. liikkeessä tiedustelemassa tilannetta. Mutta ihmetyttää kyllä, sillä tilasin samasta liikkeestä autovakuutuksen 156e viisumi 99e=255e eikä siihen rahaan saa kunnon ohjetta rajanylittämiseen?!Kyllä siinä rajalla Saimenskissakin (Nuijamaan kautta)
on melkein aina finski tovereita/autoja,joilta voi
systeemeisttä kysyä (ehkä aamuyötä lukuunottamatta)
Ns:sta Venäjän kaistoiltakin löytyy apua ja usimmiten oikeaa tietoo.
Russian viranomaisetkin kyllä neuvoo vaikka viittomakielellä vaikka eivät aina katsokaan että asiakas "asikas" loppujen lopukksi heidän palkan maksaa.
Toisten perässä vaan mallia ottaen >>>|>|>>>>> ammattimatkaaja kirjoitti:
matkatoimistossa kerro rajanylitysohjeita? Vanhoja ohjeita näyttää olevan travelvyborgin sivuilla. Näin minun mielestäni pitäisi olla: Rajatarkastuskopilla passi (ja viisumi) ja rekisteriote, tullitarkastuksessa passi, rekisteriote, autovakuutus ja tulliselvitys 2 kappaleena. Kopioita ei tarvitse maahatulokortista, viisumista eikä vakuutuksesta. Voivat tulkita tulliselvityksen kopioksi jos siis koneella täytät, joka ei ainakaan aina kelpaa Svetogorskin rajanylityksessä, Nuijamaasta ei tarkempaa tietoa ole. Esim. Niiralassa on vaadittu ainoastaa englannin tai venäjän kielisiä tulliselvityksiä. Kaikkeen pitää varautua.
täyttelen koneella nipun valmiiksi,ovat aina kelvanneet vaalimaalla.
- Itämies85
ammattimatkaaja kirjoitti:
matkatoimistossa kerro rajanylitysohjeita? Vanhoja ohjeita näyttää olevan travelvyborgin sivuilla. Näin minun mielestäni pitäisi olla: Rajatarkastuskopilla passi (ja viisumi) ja rekisteriote, tullitarkastuksessa passi, rekisteriote, autovakuutus ja tulliselvitys 2 kappaleena. Kopioita ei tarvitse maahatulokortista, viisumista eikä vakuutuksesta. Voivat tulkita tulliselvityksen kopioksi jos siis koneella täytät, joka ei ainakaan aina kelpaa Svetogorskin rajanylityksessä, Nuijamaasta ei tarkempaa tietoa ole. Esim. Niiralassa on vaadittu ainoastaa englannin tai venäjän kielisiä tulliselvityksiä. Kaikkeen pitää varautua.
ammattimatkaajan ohjeet pitivät täysin paikkansa. Toiseen tulliselvityspaperiin piti kirjoittaa "Viranomaisen merkintöjä" kohtaan oma osoite.
Itämies85 kirjoitti:
ammattimatkaajan ohjeet pitivät täysin paikkansa. Toiseen tulliselvityspaperiin piti kirjoittaa "Viranomaisen merkintöjä" kohtaan oma osoite.
Molo
Kiva, että sait toimivat ohjeet. Mut voin lohduttaa, et kolmen viikon päästä ne voi olla jo vanhat, meinaan se käytäntö muuttuu koko ajan.
Mielestäni yksi hyvä keino on vaan siinä jonossa kysellä muilta mallia ja seurata muita. Ja tuskinpa sitä nyt kenenkään matkan teko siihen pelättyyn venäjän tulliin katkeaa, jos passit viisumit ja auton paprut on kunnossa.- reissaaja
marko135kg kirjoitti:
Molo
Kiva, että sait toimivat ohjeet. Mut voin lohduttaa, et kolmen viikon päästä ne voi olla jo vanhat, meinaan se käytäntö muuttuu koko ajan.
Mielestäni yksi hyvä keino on vaan siinä jonossa kysellä muilta mallia ja seurata muita. Ja tuskinpa sitä nyt kenenkään matkan teko siihen pelättyyn venäjän tulliin katkeaa, jos passit viisumit ja auton paprut on kunnossa....viitata, että aina kaikillahan ne autopaprut ei ole kunnossa...;-)
(Ai että kun pääsin kerrankin heittämään oikean sisäpiirin vitsin... Pelasti päiväni, ja egokin alkaa nousta taas pimeyden suosta. Tulisi nyt pian tuo yks kypsynyt huhheli korjaamaan tilanteen!)
t:reissaaja "paperit aina kunnossa jo vuodesta 1971"
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683