Maan tukipylväät

1. Sam. 2:8 ".. Sillä maan tukipylväät ovat Herran, hän on asettanut niiden päälle maanpiirin."

Raamatun mukaan maa on litteä ja seisoo pylväiden päällä. Eikö Jumalalla ole parempaa tietoa ollut?

46

1143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tode'

sitä on sitten tullut opiskeltua sitä ateismia sieltä vapaa-ajattelijoiden oppikirjasta.

siinä se taas nähdään, kun antautuu toisten sokeiden kuljetettavaksi: "viedään, kuin pässiä narusta".

*luehan, työmies, koko jae, plus 9-10, ja kerro sitten, kuka/ketkä ovat maan tukipylväät.*

koko luku 2 alusta lähtien on lukemisen arvoinen.

• Nassen

on sellainen hihhuli joka poimii mieleisensä kohdat ja tulkitsee niitä tarkoituksenmukaisesti.

• tode'
        Nassen kirjoitti:

on sellainen hihhuli joka poimii mieleisensä kohdat ja tulkitsee niitä tarkoituksenmukaisesti.

työmieshän se on rusinapullamössönsyöjä, kun irroittelee lauseita jakeista.

• Kysymykseni oli tarkoitettu hihhuleille vastattavaksi, ei minulle. Minulla ei ole sitä "taivaallista pyhänhengen viisautta", jota teillä taas kuulemma on.

Jes 19:10 "Maan peruspylväät murskataan, ja kaikki palkkalaiset ovat murheellisella mielellä."

Selitä samalla tuokin.

P.S: Parempi minun onkin, kun saan vapaasti ajatella. Kaikille se ei ole itsestäänselvyys.

• tode' kirjoitti:

työmieshän se on rusinapullamössönsyöjä, kun irroittelee lauseita jakeista.

Jos kerran väität uskovasi Raamatun sanaan täytenä totuutena, ole hyvä ja usko todellakin, äläkä selittele sitä mieleiseksesi.

• hansutuulia
        Nassen kirjoitti:

sitä olevan, poimitaan tiettyjä jakeita, mutta ymmärrystä ei Sanaan näytä olevan.

• hansutuulia kirjoitti:

sitä olevan, poimitaan tiettyjä jakeita, mutta ymmärrystä ei Sanaan näytä olevan.

Selitäpä Hansu, kuinka se pitäisi "oikeasti" ymmärtää. Sitähän minä tässä koitan selvittää.

• opiksi?
        Työmies2 kirjoitti:

Kysymykseni oli tarkoitettu hihhuleille vastattavaksi, ei minulle. Minulla ei ole sitä "taivaallista pyhänhengen viisautta", jota teillä taas kuulemma on.

Jes 19:10 "Maan peruspylväät murskataan, ja kaikki palkkalaiset ovat murheellisella mielellä."

Selitä samalla tuokin.

P.S: Parempi minun onkin, kun saan vapaasti ajatella. Kaikille se ei ole itsestäänselvyys.

Raamattu neuvoo myös,ettei ole tarvis helmiä sioille heittää,ymmärsit???

• opiksi? kirjoitti:

Raamattu neuvoo myös,ettei ole tarvis helmiä sioille heittää,ymmärsit???

Oliko kysymykseni sinulle liian vaikea vastattavaksi?

P.S: Mitä tarkoitat helmillä? Uskovaisten taivaallista viisautta, josta sinäkin olet päässyt osalliseksi?

• tode'
        Työmies2 kirjoitti:

Kysymykseni oli tarkoitettu hihhuleille vastattavaksi, ei minulle. Minulla ei ole sitä "taivaallista pyhänhengen viisautta", jota teillä taas kuulemma on.

Selitä samalla tuokin.

liekö tuota nyt niin kehuttavaksi tai kadehdittavaksi asti?

minusta tuossa jesajan ennustuksessa on ajatuksena aivan samat tukipylväät, kuin on hannan ylistysvirressäkin.
        raamatun yksi punainen lanka, Jumalan kunnioitus ja luottaminen Häneen kaikessa ovat ne tukipylväät, jotka maata, kansakuntia pitävät kasassa.

• tode' kirjoitti:

liekö tuota nyt niin kehuttavaksi tai kadehdittavaksi asti?

minusta tuossa jesajan ennustuksessa on ajatuksena aivan samat tukipylväät, kuin on hannan ylistysvirressäkin.
        raamatun yksi punainen lanka, Jumalan kunnioitus ja luottaminen Häneen kaikessa ovat ne tukipylväät, jotka maata, kansakuntia pitävät kasassa.

Niinhän sitä Raamatun tekstiä mukautetaan. Alan ymmärtää teidän periaatteitanne...

• frihet
        Työmies2 kirjoitti:

Niinhän sitä Raamatun tekstiä mukautetaan. Alan ymmärtää teidän periaatteitanne...

Nyt voit kertoa kun ymmärryksesi on avautumassa,mitä ja mihin saakka ymmärrät näitä "periaatteita"?
        Tietenkin kun pääset ymmärrykselläsi myös raamatun teologiseen oppiin,niin kerro mitä itse ymmärrät,kun kysymyksiä esität.

• frihet kirjoitti:

Nyt voit kertoa kun ymmärryksesi on avautumassa,mitä ja mihin saakka ymmärrät näitä "periaatteita"?
        Tietenkin kun pääset ymmärrykselläsi myös raamatun teologiseen oppiin,niin kerro mitä itse ymmärrät,kun kysymyksiä esität.

Raamattu perustuu kirjoittajiensa aikaisiin näkemyksiin maailmankuvasta, tieteestä ja mooraalisista käsityksistä. On täysin virheellistä pitää Raamattua Jumalan sanana. Jumala olisi kirjoittaessaan tiennyt, millainen hänen luomansa maailma on eikä olisi kirjoittanut täyttä potaskaa.

Sinäkään et osaa tuota väitettäni muutoin kumota, kuin inttämällä tietäväsi totuuden. Raamatulla et ole pystynyt väitteitäsi perustelemaan. Hihhuleille tyypillisesti alat tarjoamaan parannusta ja esittämään syytöksiä, jos kysäisen vähän hankalampia kysymyksiä. Se oikeastaan minulle riittääkin, tiedänhän toki, että perusteluiden löytäminen on mahdotonta. Olen vaan yrittänyt selvittää, miten reagoitte, kun ette osaa vastata loogisesti. Olet antanut hyvän esimerkin, käsitykseni on selventynyt.

• Eila

...maanpiiri tarkoittaakin maanpintaa? Ja esim peruskallioita voitaneen sanoa maan tukipylväiksi? Kyllähän se on tutkimuksissa todettu, että maa ei ole ontto kuori. Sisustakin on täyttä ainetta.

Siis taas on kyseessä oma tulkintani, jota en ole tullut viisaammilta kysyneeksi.

• ja kyseessä on myös heprean kielen sanastollinen ongelma, sillä hepreassa ei ole lainkaan sanaa "pallo". Se on aina korvattu sanalla, joka merkitsee "ympyrää" tai "piiriä". Jesajan kirjassa on paikka, jossa sanotaan, että maapallo on tyhjän päällä.

• Saako Jumalan sanaa mennä mielensä mukaan muuttelemaan? Minusta kyllä pylväs ja kallio on eri asioita. Sinänsä mielenkiintoista Raamatun tulkintaa, että tarvittaessa muutellaan jopa sanoja, että saadaan asia oman mielen mukaiseksi ja jotenkuten ymmärrettäväksi.

• Laurentius kirjoitti:

ja kyseessä on myös heprean kielen sanastollinen ongelma, sillä hepreassa ei ole lainkaan sanaa "pallo". Se on aina korvattu sanalla, joka merkitsee "ympyrää" tai "piiriä". Jesajan kirjassa on paikka, jossa sanotaan, että maapallo on tyhjän päällä.

Dan. 4:8 "Puu kasvoi ja vahvistui, niin että sen latva ulottui taivaaseen ja se näkyi kaiken maan ääriin."

Miten puu, vaikka kuinka korkea, voi näkyä pallon joka puolelle? Kuinka korkealla taivas on?

• Laurentius kirjoitti:

ja kyseessä on myös heprean kielen sanastollinen ongelma, sillä hepreassa ei ole lainkaan sanaa "pallo". Se on aina korvattu sanalla, joka merkitsee "ympyrää" tai "piiriä". Jesajan kirjassa on paikka, jossa sanotaan, että maapallo on tyhjän päällä.

Ellei nyt muistini aivan petä, VT:n kirjoittamisen aikoihin ajateltiin ja käsitettin maan olevan levy, joka kellui alkumeressä. Juutalaisille Jerusalem oli tämän alkumeressä kelluvan laatan keskipisteessä.

Yleisestikin ottaen eri kansoilla on ollut käsitys,että heidän asuinpaikkansa tai pyhä kaupunkinsa on tavalla tai toisella "kaikkeuden" keskus.

Myös se, minkä päällä maa lepää, on vaihdellut eri kulttuureissa: intiassa uskottiin ja ajateltiin norsun kannattelevan maailmaa.

• Epiktetos kirjoitti:

Ellei nyt muistini aivan petä, VT:n kirjoittamisen aikoihin ajateltiin ja käsitettin maan olevan levy, joka kellui alkumeressä. Juutalaisille Jerusalem oli tämän alkumeressä kelluvan laatan keskipisteessä.

Yleisestikin ottaen eri kansoilla on ollut käsitys,että heidän asuinpaikkansa tai pyhä kaupunkinsa on tavalla tai toisella "kaikkeuden" keskus.

Myös se, minkä päällä maa lepää, on vaihdellut eri kulttuureissa: intiassa uskottiin ja ajateltiin norsun kannattelevan maailmaa.

Siinähän tuli asiallista tietoa, eikä mitään höpinää. Minun motiivini tässä keskustelussa on tietenkin herättää kysymys, kannattaako Raamattuun ylipäätänsäkään uskoa kirjaimellisena totuutena ja moraalin oppikirjana.

• Opiksi?
        Työmies2 kirjoitti:

Siinähän tuli asiallista tietoa, eikä mitään höpinää. Minun motiivini tässä keskustelussa on tietenkin herättää kysymys, kannattaako Raamattuun ylipäätänsäkään uskoa kirjaimellisena totuutena ja moraalin oppikirjana.

Ei homon kannata moraaliinsa raamatusta ohjeita etsiä ennen nöyrtymistä.

Turha se on pyllistellä,jos kakat on jo housuissa.

• Opiksi? kirjoitti:

Ei homon kannata moraaliinsa raamatusta ohjeita etsiä ennen nöyrtymistä.

Turha se on pyllistellä,jos kakat on jo housuissa.

Ensinnäkin, kunnon hihhuli puhuu mieluummin "parannuksesta" kuin "nöyrtymisestä".

Olen yrittänyt päästä selvyyteen, mitä se pyhänhengen teihin tosiuskovaisiin vuodattama taivaallinen viisaus oikein on. Oliko tuo nyt sitä (itseään)?

• tode'
        Työmies2 kirjoitti:

olisi itsellesi käynyt vuonna 4000 ennen Ristin Miestä? olisiko ällisi ja lentokykysi riittänyt kuinkakin mittaviin geologisiin faktoihin?

• tode' kirjoitti:

olisi itsellesi käynyt vuonna 4000 ennen Ristin Miestä? olisiko ällisi ja lentokykysi riittänyt kuinkakin mittaviin geologisiin faktoihin?

Raamattuhan on Jumalan sanaa, vai kuinka? Vai onko niin, että ne kohdat missä homot tuomitaan, on Jumalan sanaa ja muissa kohdissa kyse onkin vaan vaajaaällisten höperöiden kirjoituksista?

Missä teidän loogisuutenne on Raamatun tulkinnassa?

• tode'
        Työmies2 kirjoitti:

Raamattuhan on Jumalan sanaa, vai kuinka? Vai onko niin, että ne kohdat missä homot tuomitaan, on Jumalan sanaa ja muissa kohdissa kyse onkin vaan vaajaaällisten höperöiden kirjoituksista?

Missä teidän loogisuutenne on Raamatun tulkinnassa?

eikö vajaa-älyisellä ja oppimattomalla ihmisellä sentään ole jotakin eroa?

laitetaan yksi lause homoista, niin pääsee poikalapsikin hiekkalaatikolle pitkästä aikaa:
        minusta seksuaalisuus ei ole kulttuurisidonnainen asia, toisin kuin esimerkiksi juutalais-naisten päänpeittopakko oli.
        naisen asema on vieläkin hyvin huono monessa kulttuurissa. muhamenttilaiset taitavat vieläkin uskoa, ettei naisella ja kissalla ole sielua ja meno on usein sen mukainen (ja sinä höyryät helluntai-naisten alistuksesta, pah)

raamattu kun ei pohjaudu nykyisenlaiseen länsimaiseen elämäntyyliin, vaikka soveltuukin oikein hyvin 2000 -lukulaisen elämänohjeeksi. siksi siitä onkin joskus niin vaikea ns. tulkita, mikä on kulttuurisidonnaista ja mikä ei.

elä hermostu: *Pyhä Henki (Jumala itse) on oiva opastaja, kun alkaa lukemaan raamattua. ja miksei olisi, onhan raamattu Hänen omasta suustaan lähtenyttä tekstiä.*

• tode' kirjoitti:

laitetaan yksi lause homoista, niin pääsee poikalapsikin hiekkalaatikolle pitkästä aikaa:
        minusta seksuaalisuus ei ole kulttuurisidonnainen asia, toisin kuin esimerkiksi juutalais-naisten päänpeittopakko oli.
        naisen asema on vieläkin hyvin huono monessa kulttuurissa. muhamenttilaiset taitavat vieläkin uskoa, ettei naisella ja kissalla ole sielua ja meno on usein sen mukainen (ja sinä höyryät helluntai-naisten alistuksesta, pah)

raamattu kun ei pohjaudu nykyisenlaiseen länsimaiseen elämäntyyliin, vaikka soveltuukin oikein hyvin 2000 -lukulaisen elämänohjeeksi. siksi siitä onkin joskus niin vaikea ns. tulkita, mikä on kulttuurisidonnaista ja mikä ei.

elä hermostu: *Pyhä Henki (Jumala itse) on oiva opastaja, kun alkaa lukemaan raamattua. ja miksei olisi, onhan raamattu Hänen omasta suustaan lähtenyttä tekstiä.*

"elä hermostu: *Pyhä Henki (Jumala itse) on oiva opastaja, kun alkaa lukemaan raamattua. ja miksei olisi, onhan raamattu Hänen omasta suustaan lähtenyttä tekstiä."

Niin varmaan on. Pyhällä hengellä ei sitten ilmeisesti ole ollut ajantasaista tutkimustietoa maailman rakenteestakaan. Miten pyhä henki sinulle on virheensä perustellut?

Helluntailahkossa siis mielestäsi toteutuu sukupuolten välinen tasa-arvoisuus? Ei varmasti toteudu, tietänet sen itsekin. Raamattukin puhuu selkeästi naisen alempiarvoisuuden puolesta.

Et pysty selittämään Raamatun virheellisyyksiä. Eri asia tietysti on, jos todella uskot Raamattuun totuutena. Varo vaan maailmalla matkustellessasi sitten, ettet putoa reunalta...

• tode'
        Työmies2 kirjoitti:

"elä hermostu: *Pyhä Henki (Jumala itse) on oiva opastaja, kun alkaa lukemaan raamattua. ja miksei olisi, onhan raamattu Hänen omasta suustaan lähtenyttä tekstiä."

Niin varmaan on. Pyhällä hengellä ei sitten ilmeisesti ole ollut ajantasaista tutkimustietoa maailman rakenteestakaan. Miten pyhä henki sinulle on virheensä perustellut?

Helluntailahkossa siis mielestäsi toteutuu sukupuolten välinen tasa-arvoisuus? Ei varmasti toteudu, tietänet sen itsekin. Raamattukin puhuu selkeästi naisen alempiarvoisuuden puolesta.

Et pysty selittämään Raamatun virheellisyyksiä. Eri asia tietysti on, jos todella uskot Raamattuun totuutena. Varo vaan maailmalla matkustellessasi sitten, ettet putoa reunalta...

missä kohtaa raamattu minua alistaa? siinäkö, että juutalaisessa kulttuurissa oli tapana peittää pää tai naisten olla taka-vasemmalla ja kuunnella inahtelematta? siinäkö, että juutalaisen paavalin mielestä naisen ei sopinut opettaa Sanaa, eikä muuten mitään muutakaan?
        miksi naisen asema on niin vaikea tänäkin päivänä monessa "pakanakulttuurissa"? sellaisessa, jossa kristinuskoa, eikä paavalin opetuksia ei olla kuultu eikä nähty?

hermostuit siis kuitenkin!

• tode' kirjoitti:

missä kohtaa raamattu minua alistaa? siinäkö, että juutalaisessa kulttuurissa oli tapana peittää pää tai naisten olla taka-vasemmalla ja kuunnella inahtelematta? siinäkö, että juutalaisen paavalin mielestä naisen ei sopinut opettaa Sanaa, eikä muuten mitään muutakaan?
        miksi naisen asema on niin vaikea tänäkin päivänä monessa "pakanakulttuurissa"? sellaisessa, jossa kristinuskoa, eikä paavalin opetuksia ei olla kuultu eikä nähty?

hermostuit siis kuitenkin!

"siinäkö, että juutalaisen paavalin mielestä naisen ei sopinut opettaa Sanaa, eikä muuten mitään muutakaan?"

Nythän sinä kyseenalaistit Paavalin mielipiteiden soveltumisen nykyajan moraalisäännöiksi. Jos homoista tulee kyse, silloin Paavalin puheet kuitenkin nousevat arvoon arvaamattomaan hihhulien argumenteissa.

• tode'
        Työmies2 kirjoitti:

"siinäkö, että juutalaisen paavalin mielestä naisen ei sopinut opettaa Sanaa, eikä muuten mitään muutakaan?"

Nythän sinä kyseenalaistit Paavalin mielipiteiden soveltumisen nykyajan moraalisäännöiksi. Jos homoista tulee kyse, silloin Paavalin puheet kuitenkin nousevat arvoon arvaamattomaan hihhulien argumenteissa.

tottakai voin kyseenalaistaa paavalin juutalaiset säännöt, jotka eivät ole moraalisäännöksiä, vaan kulttuurin mukanaantuomia tapoja/säädöksiä. niistä ihminen vain rakentaa mielellään moraalisääntöja itselleen ja varsinkin toisilleen.

raamatun moraalisäännökset on tärkeätä eroittaa kulttuuritavoista, koska ne pohjautuvat Jeesuksen opetuksiin ja ovat täysin irrallaan kulttuureista, tavoista tai ihmisen luomista säännöistä.
        seksuaalikäyttäytyminen on minun ymmärtääkseni aivan erillään kansakuntien moraalisäännöksistä. siksi paavalin lausunnot homoseksin harjoittamisesta olivat ajankohtaisia niin alkuseurakunnalle, kuin 2000 -luvun ihmisellekin

• tode' kirjoitti:

tottakai voin kyseenalaistaa paavalin juutalaiset säännöt, jotka eivät ole moraalisäännöksiä, vaan kulttuurin mukanaantuomia tapoja/säädöksiä. niistä ihminen vain rakentaa mielellään moraalisääntöja itselleen ja varsinkin toisilleen.

raamatun moraalisäännökset on tärkeätä eroittaa kulttuuritavoista, koska ne pohjautuvat Jeesuksen opetuksiin ja ovat täysin irrallaan kulttuureista, tavoista tai ihmisen luomista säännöistä.
        seksuaalikäyttäytyminen on minun ymmärtääkseni aivan erillään kansakuntien moraalisäännöksistä. siksi paavalin lausunnot homoseksin harjoittamisesta olivat ajankohtaisia niin alkuseurakunnalle, kuin 2000 -luvun ihmisellekin

Paavali puhui joissain asioissa oman aikansa käsityksen mukaisesti mutta seksuualisuuteen liittyen taas nykyaikaankin sovellettavaa taivaallista viisautta? Ei sinulla ole minkäänlaista johdonmukaisuuden tajua, kunhan vaan pääset tuomioita julistamaan vaikka näkemyksissäsi ei ole päätä eikä häntää. Toisaalta, jos fiksuutta vaaditaan, sitä ei löydy helluntailaisuudesta muutoinkaan. Jos Raamattua luettaisiin loogisesti järkevällä tavalla, ei varmaan olisi koko lahkoa. Tämä keskustelu kuitenkin vahvisti käsityksiäni, joten hukkaan se ei mennyt.

• Työmies2 kirjoitti:

Dan. 4:8 "Puu kasvoi ja vahvistui, niin että sen latva ulottui taivaaseen ja se näkyi kaiken maan ääriin."

Miten puu, vaikka kuinka korkea, voi näkyä pallon joka puolelle? Kuinka korkealla taivas on?

Daniel 4:8 ei kerro Jumalan niin sanoneen, vaan se oli Baabelin kuningas Nebukadnessarin näkemää unta, (2. jae), ja etkö sinä tiedä, että unissa on kaikki mahdollista?

Kalenterien laatijat vieläkin käyttävät sanontoja: "Aurinko nousee" ja "aurinko laskee", vaikka tietävät, että ne liikkeet johtuvat maapallon muodosta ja pyörähdyksistä!

Samaten fyysikot puhuvat mustien aukkojen "nieluista", avaruudessa olevista "linnunradoista" sekä "madon rei'istä" jne, jne! Luulevatko he lintujen siellä tyhjyydessä lentelevän ja matojen reikiä kaivelevan?

Tosi asia on, että jo vanhan ajan viisaat olivat niin viisaita etteivät käyneet tietämättömille selittelemään maailmankaikkeuden rakennetta, vaan käyttivät nykyisten ja kieltämättä viisaiden tiedemiesten tapaan kansanomaisia sanontoja niistä ilmiöistä, jotka silloin tavallinen kansakin tunsi sellaisina, miltä ne lihallisille silmille näkyivät; auringon nousu.

Keksikää ateistit parempia verukkeita. Kyseessä olevilla ilmaisette vain oman tyhmyytenne!

• Nassen
        tode' kirjoitti:

nyt tuli klassinen "elä hermostu" - kortti.

*nauraa

• ekivaari kirjoitti:

Daniel 4:8 ei kerro Jumalan niin sanoneen, vaan se oli Baabelin kuningas Nebukadnessarin näkemää unta, (2. jae), ja etkö sinä tiedä, että unissa on kaikki mahdollista?

Kalenterien laatijat vieläkin käyttävät sanontoja: "Aurinko nousee" ja "aurinko laskee", vaikka tietävät, että ne liikkeet johtuvat maapallon muodosta ja pyörähdyksistä!

Samaten fyysikot puhuvat mustien aukkojen "nieluista", avaruudessa olevista "linnunradoista" sekä "madon rei'istä" jne, jne! Luulevatko he lintujen siellä tyhjyydessä lentelevän ja matojen reikiä kaivelevan?

Tosi asia on, että jo vanhan ajan viisaat olivat niin viisaita etteivät käyneet tietämättömille selittelemään maailmankaikkeuden rakennetta, vaan käyttivät nykyisten ja kieltämättä viisaiden tiedemiesten tapaan kansanomaisia sanontoja niistä ilmiöistä, jotka silloin tavallinen kansakin tunsi sellaisina, miltä ne lihallisille silmille näkyivät; auringon nousu.

Keksikää ateistit parempia verukkeita. Kyseessä olevilla ilmaisette vain oman tyhmyytenne!

"Jes 19:10 "Maan peruspylväät murskataan, ja kaikki palkkalaiset ovat murheellisella mielellä."

Jos vaari taivaallisessa viisaudessaa selittäisi sitten vaikka tuon kohdan. Olivatkos muuten Paavalin kirjeetkin pelkkiä unia...?

• Nassen

hemmot, siis lahkolaiset, itsekin ymmärtävät umpikujan.

Heillä on vain sisäine pakko inttää vastaan, muissa vaihtoehdoissa lopputuleman ymmärtää jopa uskis itse.

Chillatkaa, luopukaa harhaisesta uskostanne, synneistänne, alkakaa elämään sitä ainoaa elämää joka teillä on.

• Olen huomannut. Jos jotakin ongelmallista Raamatun kohtaa pyytää selittämään Jumalan absoluuttisena totuutena, alkaa tulla kehoituksia parannuksen tekoon ja syytöksiä pilkkaamisesta, aamen:ta ja hallelujaa:ta tehosteena. Vastauksia ei kuulu. Vastaamista kierretään kuin kissa kuumaa puuroa. Väistämätön totuushan on, että Raamattu on lopen ristiriitainen ja runsaasti asiavirheitä sisältävä teos. Sen myöntäminen olisi ilmeisesti hihhuleille vaan liian kipeä asia.

• frihet
        Työmies2 kirjoitti:

Olen huomannut. Jos jotakin ongelmallista Raamatun kohtaa pyytää selittämään Jumalan absoluuttisena totuutena, alkaa tulla kehoituksia parannuksen tekoon ja syytöksiä pilkkaamisesta, aamen:ta ja hallelujaa:ta tehosteena. Vastauksia ei kuulu. Vastaamista kierretään kuin kissa kuumaa puuroa. Väistämätön totuushan on, että Raamattu on lopen ristiriitainen ja runsaasti asiavirheitä sisältävä teos. Sen myöntäminen olisi ilmeisesti hihhuleille vaan liian kipeä asia.

Ymmärsiköhän Nasse mitä kirjoitit?
        Aattelin kun ei vieläkään ole vastannut.

Muutenhan Raamattu on virheetön,älä nyt vain hypi housuistas,mut näin on näreet.

Ei sitä nii yks kantaan tajuu,mutta se on selvää,että elämä alkaa todellakin mahtavasti kun synnytään Jumalan lapseksi uskon myötä ja sehän alkaa tää iänkaikkinen elämä Herramme seurassa jo täällä telluksella.

Taitaa olla iltapalan aika joten pari siunausta ja halleluujaa säestysten mukana muutama aamenkin,koita nyt tutkia taas SANAA,kyl se viel sieltä avautuu, Sanakin sanoo etsivä löytää,kolkuttavalle avataan ja anovakin saa,jot hyvät luku hetket.

• Nasse
        frihet kirjoitti:

Muutenhan Raamattu on virheetön,älä nyt vain hypi housuistas,mut näin on näreet.

Ei sitä nii yks kantaan tajuu,mutta se on selvää,että elämä alkaa todellakin mahtavasti kun synnytään Jumalan lapseksi uskon myötä ja sehän alkaa tää iänkaikkinen elämä Herramme seurassa jo täällä telluksella.

Taitaa olla iltapalan aika joten pari siunausta ja halleluujaa säestysten mukana muutama aamenkin,koita nyt tutkia taas SANAA,kyl se viel sieltä avautuu, Sanakin sanoo etsivä löytää,kolkuttavalle avataan ja anovakin saa,jot hyvät luku hetket.

tuota uskiksen itsepetosta lukiessa tulee mieleen pieni lapsi ja lapsen kyky hahmottaa ympäröivää maailmaa ja todellisuutta.

Siitä ei ole pitkä matka taantua jokeltelun tasolle, kielilläpuhumiseen.

• frihet kirjoitti:

Luulen kyllä, että hänellä on luetun ymmärtämisen taito paljon korkeammalla tasolla kuin hihhuleilla ikään. Sinä et ole vieläkään ymmärtänyt edes aloituksessa esittämääni kysymystä!

"Muutenhan Raamattu on virheetön,älä nyt vain hypi housuistas,mut näin on näreet."

Vai oliko tuo vastauksesi siihen? Tarkoitatko, että maailmankuvan osalta Raamattu antaa väärää tietoa mutta muutoin se on mielestäsi virheetön? Minä en aina meinaa päästä tekstiesi ajatuksiin käsiksi. Jospa oletkin ollut vähän hengessä niitä kirjoittaessasi...

• armahdettu syntinen
        Nasse kirjoitti:

tuota uskiksen itsepetosta lukiessa tulee mieleen pieni lapsi ja lapsen kyky hahmottaa ympäröivää maailmaa ja todellisuutta.

Siitä ei ole pitkä matka taantua jokeltelun tasolle, kielilläpuhumiseen.

kuka se siellä jokeltelee.kait sinä tiedät että lasten kaltaisten on taivasten valtakunta.sillä ellette te nöyrry ja tule lastenkaltaisiksi ette voi periä taivasten valtakuntaa

• Nassen
        armahdettu syntinen kirjoitti:

kuka se siellä jokeltelee.kait sinä tiedät että lasten kaltaisten on taivasten valtakunta.sillä ellette te nöyrry ja tule lastenkaltaisiksi ette voi periä taivasten valtakuntaa

lapsi, jotta tuollaiseen harhaan voi uskoa.

• armahdettu syntinen
        Nassen kirjoitti:

>lapsi se on jumalankin lapsi.siunausta,tiedätkös muuten miten jumala siunaa uskomatonta.hän pelastaa.me kaikki olemme joskus olleet samassa veneessä sinun kanssa,nyt meidät erottaa toisistamme se että sinä olet mailman lapsi,me "hihhulit"olemme jumalan lapsia.

• armahdettu syntinen
        Nassen kirjoitti:

miksi sinunlaisesi "viisas ehkä" valitsee tietoisesti häviäjän puolen.ei tässä tarvitse mennä kuin muutama vuosi eteenpäin niin sinä tulet itse omin silmin näkemään sen että jumalan kansa on sittenkin oikeassa.toivoisin että sinäkin heräisit kuoleman unestasi,heittäisit roskakoppaan kaiken sen saastan jolla sinä luulet uskovaisille tekeväs vahinkoa.oman sielus sinä siinä vahingoitat.pimeyden vallat on Golkatalla voitettu kristuksen veressä.se mikä meissä uskovissa asuu on suurempi kuin on saatanan valta koskaan.veri jeesuksen puhdistaa uudistaa ja suojelee meitä.jos sinä olet lukenut raamattua,olet huomannut sieltä kertomuksen jeesuksen ja perkeleen kohtaamisesta erämaassa.Jeesus sanoi perkeleelle:älä kiusaa herraa sinun jumalaasi.riivaajatkin on alistettu hänen valtansa alle.
        >vaihda puolta hylkää se jumalaton roska ja siirry häviäjän puolelta voittajan puolelle.
        Jeesus Kristus Jumalan poika on minun Herrani ja Vapahtajani häneen minä turvaan.Hänen verihaavojensa kautta meidät onparannettuja Hänen maahanvuotaneessa veressä on voittovoima tänäänkin.
        tässä olis raamatun jakeet juttuni tueksi matt.4:1-11 lue pois jos herras antaa sulle luvan. matt.4:7 on myös sanottu älä kiusaa herraa sinun jumalaasi.matt.4:10 silloin jeesus sanoi hänelle:mene pois, saatana,sillä on kirjoitettu:herraa sinun jumalaasi,sinun tulee kumartaa ja vain häntä palvella.jae 11 silloin paholainen jätti hänet.ja jeesuksen luokse tuli enkeleitä ja palveli häntä .aamen Ylistetty olkoon Herra,hän on todella mahtava ja voimallinen,Häneen minä panen turvani.
        >ystäväni jätä uppoava laiva tule tukevalle Kristus kalliolle.aamen.Ylistys ja kunnia Isälle Pojalle ja PyhälleHengelle.Aamen.

• armahdettu syntinen kirjoitti:

miksi sinunlaisesi "viisas ehkä" valitsee tietoisesti häviäjän puolen.ei tässä tarvitse mennä kuin muutama vuosi eteenpäin niin sinä tulet itse omin silmin näkemään sen että jumalan kansa on sittenkin oikeassa.toivoisin että sinäkin heräisit kuoleman unestasi,heittäisit roskakoppaan kaiken sen saastan jolla sinä luulet uskovaisille tekeväs vahinkoa.oman sielus sinä siinä vahingoitat.pimeyden vallat on Golkatalla voitettu kristuksen veressä.se mikä meissä uskovissa asuu on suurempi kuin on saatanan valta koskaan.veri jeesuksen puhdistaa uudistaa ja suojelee meitä.jos sinä olet lukenut raamattua,olet huomannut sieltä kertomuksen jeesuksen ja perkeleen kohtaamisesta erämaassa.Jeesus sanoi perkeleelle:älä kiusaa herraa sinun jumalaasi.riivaajatkin on alistettu hänen valtansa alle.
        >vaihda puolta hylkää se jumalaton roska ja siirry häviäjän puolelta voittajan puolelle.
        Jeesus Kristus Jumalan poika on minun Herrani ja Vapahtajani häneen minä turvaan.Hänen verihaavojensa kautta meidät onparannettuja Hänen maahanvuotaneessa veressä on voittovoima tänäänkin.
        tässä olis raamatun jakeet juttuni tueksi matt.4:1-11 lue pois jos herras antaa sulle luvan. matt.4:7 on myös sanottu älä kiusaa herraa sinun jumalaasi.matt.4:10 silloin jeesus sanoi hänelle:mene pois, saatana,sillä on kirjoitettu:herraa sinun jumalaasi,sinun tulee kumartaa ja vain häntä palvella.jae 11 silloin paholainen jätti hänet.ja jeesuksen luokse tuli enkeleitä ja palveli häntä .aamen Ylistetty olkoon Herra,hän on todella mahtava ja voimallinen,Häneen minä panen turvani.
        >ystäväni jätä uppoava laiva tule tukevalle Kristus kalliolle.aamen.Ylistys ja kunnia Isälle Pojalle ja PyhälleHengelle.Aamen.

"--ei tässä tarvitse mennä kuin muutama vuosi eteenpäin niin sinä tulet itse omin silmin näkemään sen että jumalan kansa on sittenkin oikeassa."

Rupesi kiinnostamaan, varmaan Nasseakin, mitä arvelet tapahtuvan muutaman vuoden päästä? Pudottautuuko Jesse maahan, oletko povaavinasi Nasselle kuolemaa vai mitä?

Oletko aineessa vai hengessä, kun tuommoisia latelet?

• armahdettu syntinen
        Työmies2 kirjoitti:

"--ei tässä tarvitse mennä kuin muutama vuosi eteenpäin niin sinä tulet itse omin silmin näkemään sen että jumalan kansa on sittenkin oikeassa."

Rupesi kiinnostamaan, varmaan Nasseakin, mitä arvelet tapahtuvan muutaman vuoden päästä? Pudottautuuko Jesse maahan, oletko povaavinasi Nasselle kuolemaa vai mitä?

Oletko aineessa vai hengessä, kun tuommoisia latelet?

ei jeesus vielä siinä vaiheessa tule maanpäälle hän hakee vain seurakuntansa kotiin karitsan häihin.Ei minun tarvitse povata uskoa ainoastaan raamatunsanaan.toivottavasti hengessä.Jeesus Kristus on luvannut Pyhänhengen niille jotka häntä odottavat.aamen ylistetty olkoon Herramme Jeesus Kristus.aamen.

• ??????

kamoonhei.
      Tämä väittely on käyty jo 500 v sitten.
      Menkää kysyyn paavilta ja muilta inkvisiittoreilta lisää.
      Aika moni fiksu tyyppi laitettiin roviolle.
      Ei viittis jatkaa aiheesta, lopputulos kun ei taaskaan kaikille aukee.
      Jos tahtoa on niin väittelyn voi alottaa vaikka perseenpyyhkimistekniikasta.
      Fiksut vaikenee.

• Niinhän se juuri taitaa olla, kuten sanoit. Ei nämä totuudet kaikille vaan kertakaikkiaan hahmotu, vaikka rautalangasta vääntäisi.

• Niekka

Vai oletko tyhmä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      281
      11153
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      6990
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5663
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      38
      5048
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4241
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3889
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3504
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3452
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      2985
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      78
      2894
    Aihe