mitä mieltä talutintyypistä? olen hankkimassa dogo pennulleni flexiä, onko niin että tällä taluttimella koira ei ole hallittavissa?
Flexi
12
806
Vastaukset
- wuffis
Tästä on keskusteltu kautta historian ja mielipiteet jakautuu aina kahtia. Mun mielestä flexilla koira on kaikkea muuta kuin hallinnassa, varsinkin pentukoira joka ei kaikkea osaa. En suosittele, muuta saa hoitaa sen puolen.
- sudenkorento75
ja en varsinkaan tuonkokoisen pennun ulkoilutusvälineeksi.
- Blango
Unohda se Flexi jo esittelyssä ,tuskin kasvattajakaan sitä suosittele isolle voimakkaalle koiralle !! Dogo on kovasti vahva
luonteinen "jästipää" siinä sinulla onkin
pitelemistä ,onneksi olkoon.
Toivotaan että Dogosi on terve eikä allergialle
altis jottei ruuan ja elämisen kanssa tule
hankaluuksista jokapäiväistä ???
Tutki ettei pennulla ole luovutusiässä jo ihottumaa ja tsekkaa myös emä.- koirallinen
jos sinusta on kyseessä sairas rotu! Meidän koirilla kun ei milloinkaan ole ollut mitään iho-oireita eikä ongelmia, joten tuntuu hiukan hassulta, että heti siihen kiinnität huomiota.
- dogolle
koirallinen kirjoitti:
jos sinusta on kyseessä sairas rotu! Meidän koirilla kun ei milloinkaan ole ollut mitään iho-oireita eikä ongelmia, joten tuntuu hiukan hassulta, että heti siihen kiinnität huomiota.
Parempi varoa kuin katua !
Sinulla on ollut kovasti hyvä tuuri terveen Dogon kanssa ??? Varmasti eri linjasta kuin meidän ?
Tiedän kyllä useamman sairaan Dogon ovat kyllä
samaalinjaa ,siksi toivonkin että uudet pennun ostajat osaisivat olla tarkkoina koska luovutus
iässä jo näitä näppylöitä voi ilmetä.
Ei minusta lainkaan HASSUA kun ihottuman hoito ja ell on arkea "kaulurin"kanssa eläämistä !!!. - koirallinen
dogolle kirjoitti:
Parempi varoa kuin katua !
Sinulla on ollut kovasti hyvä tuuri terveen Dogon kanssa ??? Varmasti eri linjasta kuin meidän ?
Tiedän kyllä useamman sairaan Dogon ovat kyllä
samaalinjaa ,siksi toivonkin että uudet pennun ostajat osaisivat olla tarkkoina koska luovutus
iässä jo näitä näppylöitä voi ilmetä.
Ei minusta lainkaan HASSUA kun ihottuman hoito ja ell on arkea "kaulurin"kanssa eläämistä !!!.no meillä on niitä kaksi ja molemmat eri linjoista, mitään ongelmia ei ole ollut. Olen kyllä kuullut noista ongelmista, mutten silti koe, että olisi mitenkään ollut tuuria, kun meillä on terveitä dogoja. Tiedän kyllä linjan, jossa noita ongelmia on... Itse pidän rotua melko terveenä ja uskon, että ravinnolla on jonkin verran merkitystä noissa ihojutuissa.
- valkoisilla koirilla
koirallinen kirjoitti:
no meillä on niitä kaksi ja molemmat eri linjoista, mitään ongelmia ei ole ollut. Olen kyllä kuullut noista ongelmista, mutten silti koe, että olisi mitenkään ollut tuuria, kun meillä on terveitä dogoja. Tiedän kyllä linjan, jossa noita ongelmia on... Itse pidän rotua melko terveenä ja uskon, että ravinnolla on jonkin verran merkitystä noissa ihojutuissa.
Tietenkin on tuuria kun saa terveen pennun !!!
Tällä Dogolla oli pentu näppylöitä jo luovutusiässä mutta kasvattaja vakuutti että lähtevät pian pois ?.Dogomme on jo 4 vuotta sama jatkuu hoidoista, ruuasta huolimatta.Myöskin muilla saman kasvattajan Dogoissa on vastaavaa sairautta ,jalostus pohjaa/linjaa pitäisi vaihtaa.Siksi asioista viisaantuneena en valitsisi jo sairasta pentua ,mutta tyhmänä luotin kasvattajan sanoihin.
- Mä vaan
En ole täysin samaa mieltä koiran hallittavuudesta flexin kanssa. Siis koira voi olla täysin hallinnassa flexin kanssa, mutta se edellyttää taas sitä että koira osaa käyttäytyä. Myönnän että pennun ja kouluttamattoman koiran kanssa ongelmia olisi. Mutta jos koira osaa mennä flexissä fiksusti ja hallitset sen silloinkin niin ihan yhtä hyvä on kuin hihnakin. Meillä käytetään pelkkää flexiä lenkeillä, näyttelyissä tietysti hihnaa.
Tuohon flexin sopivuuteen juuri tuolle rodulle en ota kantaa koska en rotua kummemmin tunne, mutta siis kuten sanottu: flexi toimii jos koira on koulutettu hyvin. - Cindy85
Olen kyllä sitä mieltä, että flexi sopii vaan pienille koirille, jotka ovat sillä hallittavissa. Ja edellisen kirjoittajan kanssa vähän samoilla linjoilla, että jos koira on hyvin koulutettu (mitä pentu tuskin vielä on)flexi saattaa sopia. Kaupungissa en rupeaisi flexilla kuljettaan noin voimakasta koiraa. (Olet varmaan tutustunut rotuun?) Ja mun mielestä flexi opettaa vaan koiraa vetämään. Ainakin jos koiran päästää pitkän matkan päähän se saattaa oppia, että "mitä enemmän vedän, sitä enemmän saan narua mennä". Nämä oli vaan mun mielipiteitä. Kommentoida toki saa:).
40kg seropi, enkä käytä sillä muuta kuin flexiä. On totaalisesti hallinnassa, kun on käskyn alla, ja vapaanakin saa haistella vähä laajemmilti. Isolle ja voimakkaalle koiralle en suosittele, mä en ainakaa oo nähny ku 100kg vetovoimaan asti kestäviä flexejä. Entinen koirani, 50kg, hajotti flexin ihan vaan kiskomalla. Mut sitä ei pidellykkää ku ranteen paksunen vaijeri.. ;D
Opeta PENTU ihan aluksi kävelemään tavallisessa hihnassa. Se on sille itselleenkin turvallisinta. Tuolla keskustelupalstan hamassa historiassa on monia keskusteluja flexin hyödystä, mutta etupäässä haitoissa.
Jos kuitenkin opetat koiran sitten AIKUISENA, kun on tottunut tavalliseen hihnaan, flexille, opta se kävelemään tasan tien samalla puolella, jolla itse kävelet. Sanoo nimimerkki flexiin kompastunut. Tuonkokoinen koira saanee myös flexin aika keveesti myös rikki...
Ja koiran pitää olla hallinnassa ja sellainen, joka ei lähde äkkiä nykäisemällä mihinkään. Oma koirani joutui toisen koiran hyökkäyksen kohteeksi, kun hyökkääjä (tanakka sekarotuinen, noin bassetin kokoinen) sai kiskomalla flexin poikki. Koiralleni ei tullut vammoja ja nähdessäni tuon toisen koiran seuraavan kerran sillä oli nähdäkseni rautakaupasta haettu köysi taluttimena.
Ja taluttimista vielä sen verran, että koira on ainakin meillä paremmin hallussa kaulapannalla kuin valjaissa. Vaikka nää kyllä kulkee valjaissa.- koirallinen
jo monta vastausta tuosta aiheesta ja parin dogon omistajana voin sanoa, että kannattaa tosiaan panostaa aluksi kunnon koulutukseen ja ihan vaan tavallisen remmin kanssa. Flexi on kyllä ihan ok juttu, kunhan koira on hallinnassa ja juuri tälläisen vahvan ja riistaviettisen koiran kanssa siihen kannattaa kiinnittää todella paljon huomiota aluksi.
Toivottavasti sinulla on mahdollisuus pitää pentua auki, jolloin on helppo seurata miten pentu reagoi irtioloon ym. ja samalla huomaat tuleeko se luoksesi käskystä jne. Nuo kun on melko tärkeitä juttua viimeistään siinä vaiheessa, kun koirasi on aikuinen, koska ainakin itse olen jo ihan vaan itseäni säästääkseni joskus irrottanut flexistä, kun rusakko on kutsunut koiran juoksemaan ja tuon kokoinen koira kyllä vie mukanaan, kun se nopeasti reagoi ja ehtii ottaa flexin mahdollistaman muutaman metrin vauhdin rusakon perässä...
Itse suosittelisin käyttämään tosiaan ihan vaan tavallista remmiä ja totuttamaan pentua mahdollisimman paljon kaikkeen uuteen, jotta jatkossa elämä dogon kanssa olisi mukavaa ja helppoakin(?).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354403- 553035
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462928- 302723
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3402661Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82625- 382299
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542055- 41764
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461693