sisä- ulko- sisä- ulko- sisä- ulkokissa

utelias

mua nyt erityisesti kiinnostaa et mikä siinä on niin väärin et jos mä pidän maalla kissaani ulkoa. kissa on leikattu eikä kukaan naapuri oo vielä valittanu että kissa kävis niitten kukkapenkissä tarpeilla.
onko se jotenkin teiltä pois ku pidän kissaani ulkona?
miksi teidän pitää aina ruveta haukkuun jos joku täällä asiallisesti kysyy ulkokissan ongelmista, niin te ootte heti tukka pystyssä huutamassa että oma vika idiootti mitäs päästät kissan ulos!
mä lopetan täällä keskustelun tähän ja kiitän kaikkia teitä jotka hyväksytte kummankin tavan.
ja anteeks jos sanoin jotain väärää olkaa hyvä ja pilkatkaa, en kommentoi, enään ikään!

48

982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanna

      Olen ihan samaa mieltä! Mun mielipide kissoista on se et kissan kuuluu olla ulkona, paitsi jos nyt asuu jossain Helsingin keskustassa ni tietenkin sen kuuluu olla sisäkissa...Mut ite en ottaisi sisäkissaa, kissan luontoon kuuluu saalistaminen ja vaaniminen jne. kaikki se mitä se sisällä ei pysty tekemään. Joten, ole tyytyväinen että kissasi temmeltää ulkona! On varmaan onnellisempi ulkona kuin sisällä! =)

      • Me kaksi ja minä

        Ja kun kukaan muu ei vastaa, niin vastaanpa itse itselleni. Käytän kuitenkin eri nimimerkkiä, ettei kukaan vain huomaa mitä on tekeillä...


      • utelias

        mutta täällä saat juntin leiman otsaas jos uskallat olla erimieltä.
        ikävä tuottaa teille muille pettymys mut mun kissa oikeesti on onnellinen pihalla.
        varmaan muuten kynsis mut hengiltä jos en päästäis ulos ;)


      • Katiska

        Olen ollut nelisen kuukautta ihanan persialaiskisun omistaja, ikää on tyttöselle kertynyt 7-vuotta. Aikaisemmin kissani oli äitini hoivissa, mutta siskoni astman takia muutti kissani oikeelle omistajalleen.

        Aiemmin Iitu-kissani oli täysin sisäkissa, ja askel rappukäytävään oli sen suurin seikkailu. Pelkäsinkin ensin, et mitä siitä oikein tulee, kun kissa joutuu suurten muutosten eteen, ja joutuu aivan ensimmäisenä automatkalle.

        Mutta kaikki on sujunut mitä hienommin! Kissani on sopeutunut ihailtavan helposti, ja olemme kuin paita ja peppu! Aluksi toki kisuli oli ihmeissään, ja automatkalla hermostutti, mutta nyt tällä hetkellä kissani viettää kissanpäiviä mökillä poikaystäväni kanssa. Ja nauttii suunnattomasti ulkona olemisesta! Ja seitsemän vuotta oli elänyt "vankeudessa"!

        Eli totta tosiaan kissan kuuluu päästä ulkoilemaan, omat riskinsä siinä toki on, mutta kyllä annan senkin pienen ilon kissalleni, kun että sen pitäisi olla päivästä toiseen kaksiossani sisällä. Ja katsella kaihoisasti ulos.

        Joten annetaan kaikkien kissojen, niin hienohelmojen (rotukissojen) kuin ehtojen maatiaiskissojen nauttia ulkoilmasta! Kyllä tämä meidänkin persialainen sitten taas ilmojen kylmetessä nauttii taas mielellään patterin lämmöstä sisätiloissa.

        Kaikkea hyvää kaikille kissojen omistajille!


      • ihminen ja 7 kissaa
        Katiska kirjoitti:

        Olen ollut nelisen kuukautta ihanan persialaiskisun omistaja, ikää on tyttöselle kertynyt 7-vuotta. Aikaisemmin kissani oli äitini hoivissa, mutta siskoni astman takia muutti kissani oikeelle omistajalleen.

        Aiemmin Iitu-kissani oli täysin sisäkissa, ja askel rappukäytävään oli sen suurin seikkailu. Pelkäsinkin ensin, et mitä siitä oikein tulee, kun kissa joutuu suurten muutosten eteen, ja joutuu aivan ensimmäisenä automatkalle.

        Mutta kaikki on sujunut mitä hienommin! Kissani on sopeutunut ihailtavan helposti, ja olemme kuin paita ja peppu! Aluksi toki kisuli oli ihmeissään, ja automatkalla hermostutti, mutta nyt tällä hetkellä kissani viettää kissanpäiviä mökillä poikaystäväni kanssa. Ja nauttii suunnattomasti ulkona olemisesta! Ja seitsemän vuotta oli elänyt "vankeudessa"!

        Eli totta tosiaan kissan kuuluu päästä ulkoilemaan, omat riskinsä siinä toki on, mutta kyllä annan senkin pienen ilon kissalleni, kun että sen pitäisi olla päivästä toiseen kaksiossani sisällä. Ja katsella kaihoisasti ulos.

        Joten annetaan kaikkien kissojen, niin hienohelmojen (rotukissojen) kuin ehtojen maatiaiskissojen nauttia ulkoilmasta! Kyllä tämä meidänkin persialainen sitten taas ilmojen kylmetessä nauttii taas mielellään patterin lämmöstä sisätiloissa.

        Kaikkea hyvää kaikille kissojen omistajille!

        kuulla että joku antaa rotukissankin ulkoilla vapaana ;)


      • Hajuun kyllästynyt
        Me kaksi ja minä kirjoitti:

        Ja kun kukaan muu ei vastaa, niin vastaanpa itse itselleni. Käytän kuitenkin eri nimimerkkiä, ettei kukaan vain huomaa mitä on tekeillä...

        Ei muuta kuin kaikki lemmikit vapaaksi, kissat, koirat, hevoset, käärmeet, skorpionit... niin että tulevat onnellisiksi! Onneksi kissan omistajita löytyy vastuuntunoisiakin jotka huolehtivat lemmikistään kuten kuuluu eivätkä pukkaa sitä pihalle naapurien kiusaksi!


      • Hajuun kyllästynyt kirjoitti:

        Ei muuta kuin kaikki lemmikit vapaaksi, kissat, koirat, hevoset, käärmeet, skorpionit... niin että tulevat onnellisiksi! Onneksi kissan omistajita löytyy vastuuntunoisiakin jotka huolehtivat lemmikistään kuten kuuluu eivätkä pukkaa sitä pihalle naapurien kiusaksi!

        Onni on naapurit, jotka eivät vihaa kaikkea elollista.


      • Anonyymi
        Katiska kirjoitti:

        Olen ollut nelisen kuukautta ihanan persialaiskisun omistaja, ikää on tyttöselle kertynyt 7-vuotta. Aikaisemmin kissani oli äitini hoivissa, mutta siskoni astman takia muutti kissani oikeelle omistajalleen.

        Aiemmin Iitu-kissani oli täysin sisäkissa, ja askel rappukäytävään oli sen suurin seikkailu. Pelkäsinkin ensin, et mitä siitä oikein tulee, kun kissa joutuu suurten muutosten eteen, ja joutuu aivan ensimmäisenä automatkalle.

        Mutta kaikki on sujunut mitä hienommin! Kissani on sopeutunut ihailtavan helposti, ja olemme kuin paita ja peppu! Aluksi toki kisuli oli ihmeissään, ja automatkalla hermostutti, mutta nyt tällä hetkellä kissani viettää kissanpäiviä mökillä poikaystäväni kanssa. Ja nauttii suunnattomasti ulkona olemisesta! Ja seitsemän vuotta oli elänyt "vankeudessa"!

        Eli totta tosiaan kissan kuuluu päästä ulkoilemaan, omat riskinsä siinä toki on, mutta kyllä annan senkin pienen ilon kissalleni, kun että sen pitäisi olla päivästä toiseen kaksiossani sisällä. Ja katsella kaihoisasti ulos.

        Joten annetaan kaikkien kissojen, niin hienohelmojen (rotukissojen) kuin ehtojen maatiaiskissojen nauttia ulkoilmasta! Kyllä tämä meidänkin persialainen sitten taas ilmojen kylmetessä nauttii taas mielellään patterin lämmöstä sisätiloissa.

        Kaikkea hyvää kaikille kissojen omistajille!

        Ymmärrän ajatuksesi ja olen kansSASI SAMAA MIELTÄ PITKÄLTI. Mutta kisakin sopeutuu hyvin sisäkissana oloon, jos sill annetaan muita virikkeitä.. Ulkona vaanivat vaarat, sudet, ketut,autot, ihmiset, linnut ja paljon muitakin vaaroja. Itse henkilökohtaisesti halua saattaa kissaani näidelle vaaroille altiiksi.


      • Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Onni on naapurit, jotka eivät vihaa kaikkea elollista.

        Ei ne niitä vihaa. Et vaan tosiaan ymmärrä mistä o kysmys. Ei sisäkissojen arvitse olla ulkona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne niitä vihaa. Et vaan tosiaan ymmärrä mistä o kysmys. Ei sisäkissojen arvitse olla ulkona.

        No ajattelin enemmänkin et on ihanaa, jos on sellaset naapurit, jotka ei räksytä kaikesta mahdollisesta joka on katsojan kodin ulkopuolella.


      • Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        No ajattelin enemmänkin et on ihanaa, jos on sellaset naapurit, jotka ei räksytä kaikesta mahdollisesta joka on katsojan kodin ulkopuolella.

        Olisi kovasti ihanaa, jos olisi sellaiset naapurit, etteivät tunge lemmikkejään syyttömien ihmisten pihoihin sotkemaan.

        Ketään tuskin ärsyttää lemmikki, joka pysyy omistajansa pihassa, mutta hyvinkin monia sellainen lemmikki, joka ei pysy.

        Siitä näissä kissa-asioissa useimmiten on kyse.


    • ent.kissan omistaja

      Ehdottomasti kissan tulee saada olla ulkona ja vapaasti, ilman talutushihnaa! Se kuuluu kissan luontoon (saalistaminenkin). Kerrostaloissa kissan pito kuuluisi ehdottomasti lailla kieltää.Kyllä niitä ylensyötettyjä sisäkissoja, jotka riutuvat liikunnanpuutteesta on tarpeeksi nähty.Onnellisinta kissanelämää on olla maalla puolittain hiirikissana ihmisten hellää huolenpitoa unohtamatta!

      • Hessu

        siis pitää saada olla vapaana, koska se kuuluu kissan luontoon?
        No miksi helvetissä ei sitten koiria päästetä laumoissa juoksemaan ympäri metsiä ja saalistamaan poroja ja hirviä, kun sekin kerran kuuluu niiden luontoon??

        siis herranjestas, kuinka joku osaa olla tyhmä...


      • kuoma

        siis pitää saada olla vapaana, koska se kuuluu kissan luontoon?

        No miksi helvetissä ei sitten koiria päästetä laumoissa juoksemaan ympäri metsiä ja saalistamaan poroja ja hirviä?? katsos sehän olisi koiraeläinten normaalia ja "niiden luontoon kuuluvaa" elämää, ja "eihän kukaan nyt koiria voisi pitää kotona ja taluttaa hihnassa, sehän ois jo kidutusta hei!!"


        siis herranjestas, kuinka joku osaa olla tyhmä...


      • entinen....

        ...jäikö kissasi auton alle,katosi mystisesti näillä ulkoilureissuillaan???? Vai kuoliko vanhuuttaan?? Et kai antanut kissasi pois kyllästyttyäsi siihen??


      • mon

        aivan samaa mieltä. heh.
        edellinen pyydystämäni kissa meni loukkuun, jonka olin jättänyt liiteriin ilman syöttiä, ilmeisesti haistoi jotain sieltä, oli kuule laiha ja huonokuntoisennäköinen kisu. ei varmaan kukaan koskaan ollut ruokkinut sitä... se siitä onnellisesta kissanelämästä.
        mutta kuten kaikkien muidenkin lemmikkien kohdalla, myös kissan tulee olla omistajansa kontrollissa koko ajan.


      • Anonyymi

        Et tosiaan tiedä mitään kissoista: Luulet vaan ! Taivahan tosi. Olet lisäksi ihmisenäkin hölmö.


      • Anonyymi
        Hessu kirjoitti:

        siis pitää saada olla vapaana, koska se kuuluu kissan luontoon?
        No miksi helvetissä ei sitten koiria päästetä laumoissa juoksemaan ympäri metsiä ja saalistamaan poroja ja hirviä, kun sekin kerran kuuluu niiden luontoon??

        siis herranjestas, kuinka joku osaa olla tyhmä...

        Onko koirasi saanut montakin hirveä tapettua...lol
        Niin kuka olikaan se tyhmä....:D


    • laiton

      Kissan päästäminen ulos ilman valvontaa on:
      a) laitonta
      b) moraalitonta
      c) epäkohteliasta
      d) kaikin puolin arveluttavaa

      ... sekä kissaa että luontoa ja sen eläimiä kohtaan. Lisäksi irtaallaan kulkevat kissat aiheuttavat kaikenlaista harmia naapureille.

      Onneksi loukut, haulikot ja muut oikeat ulkokissan ystävät on keksitty. Myös autojen alle kuolee moni vapaana vaeltaja.

      • täh

        Kissojen irti pitäminen LAITONTA??????


      • usko pois
        täh kirjoitti:

        Kissojen irti pitäminen LAITONTA??????

        Kyllä vain on!

        Pykälät löytyy eläinsuojelulaista, yleiseurooppalaisesta lemmikkieläinten suojelusopimuksesta (joka Suomessa saatettu voimaan asetuksella) metsästyslaista sekä lisäksi joittenkin kuntien järjestyssäännöistä.

        Tarkemmat viittaukset pykäliin löytyvät aiemmista keskusteluista, (voit myös etsiä ne itse finlexistä, jos et muuten usko) joten ei niistä tässä sen enempää.


      • Anonyymi
        usko pois kirjoitti:

        Kyllä vain on!

        Pykälät löytyy eläinsuojelulaista, yleiseurooppalaisesta lemmikkieläinten suojelusopimuksesta (joka Suomessa saatettu voimaan asetuksella) metsästyslaista sekä lisäksi joittenkin kuntien järjestyssäännöistä.

        Tarkemmat viittaukset pykäliin löytyvät aiemmista keskusteluista, (voit myös etsiä ne itse finlexistä, jos et muuten usko) joten ei niistä tässä sen enempää.

        Ulkomailla kissat pyörivät bungalovien pihoilla samoin kuin katuravintoloiden sisätiloissa.
        Ne kissat eivät olleet talutushihnoissa vaan vapaina. Olivat hetken katsastamassa ja sitten lähtivät jatkamaan matkaansa.


    • tiina

      Olen itsekkin väsynyt kiistelemään asiasta, kun keskustelu vedetään niin pitkäksi ja kumpikin osapuoli pitää kiinni mielipiteestään.

      Lain mukaan kissan tulisi ulkoilla vain valvotusti samoin, kuin koiran. Mikä oikeus kissalla on juosta naapurin pihoissa ympäriinsä sen enempää kuin koirallakaan.

      Ja siitä, että kissalle sattuu jotain, on turha alkaa säälimään itseään, oma vikansahan se on. Kissa ei ilmeisesti ole ollut tarpeeksi rakas jos seuraavakin kissa saa ulkoilla ilman valvontaa. Kuitenkin jotkut ihmiset järkiintyvät sen jälkeen kun rakas kissa on hävinnyt ja seuraavalle kissalle järjestetäänkin turvallinen ulkoilu. Silti on kissanomistajia, jotka edelleen jatkavat samaa rataa, vaikka kissoja olisikin menetetty jo useita, mitäs se kun kissat on ilmaisia. ;(

      Mitä tätä enää vatvomaan. Ihmiset pitköön mielipiteensä, vaikka lakia eivät noudatakkaan. Eiväthän ihmiset noudata lakia monessa muussakaan asiassa, että se siitä..

      • no

        sun viestistä jotenkin paisto läpi sun masennus älä nyt kuitenkaan ittees hirtä. ei se oo sulta pois jos joku haluu pitää kissansa vapaana.
        älä sinäkään lähde sieltä kotoa mihinkään, voit pian jäädä auton alle tai punkki iskee kiinni. sun äitistä on pakko sanoa että olispa kasvattanu sut paremmaksi sisäihmiseksi.


      • Tiina
        no kirjoitti:

        sun viestistä jotenkin paisto läpi sun masennus älä nyt kuitenkaan ittees hirtä. ei se oo sulta pois jos joku haluu pitää kissansa vapaana.
        älä sinäkään lähde sieltä kotoa mihinkään, voit pian jäädä auton alle tai punkki iskee kiinni. sun äitistä on pakko sanoa että olispa kasvattanu sut paremmaksi sisäihmiseksi.

        Näitä provojahan riittää, kommenttini tähän aiheeseen saa jäädä. Jätän viestisi omaan arvoonsa. :/


      • Hajuun kyllästynyt
        no kirjoitti:

        sun viestistä jotenkin paisto läpi sun masennus älä nyt kuitenkaan ittees hirtä. ei se oo sulta pois jos joku haluu pitää kissansa vapaana.
        älä sinäkään lähde sieltä kotoa mihinkään, voit pian jäädä auton alle tai punkki iskee kiinni. sun äitistä on pakko sanoa että olispa kasvattanu sut paremmaksi sisäihmiseksi.

        Näitä Tiinojahan näyttää olevan ikävä kyllä! Entä sitten kun samanhenkisen koiran omistajan kilttihauva kävisi kaivamassa kasvimaasi, ulostamassa nurkkiisi ja häiritsisi lapsiasi koiralle kuuluvaan vapauteen vedoten. Virikkeitä vaan koirille ja kaikielle muillekin lemmikeille tasapuolisesti. Voisi alkaa masentaan Tiinaakin!


      • Hajuun kyllästynyt
        Hajuun kyllästynyt kirjoitti:

        Näitä Tiinojahan näyttää olevan ikävä kyllä! Entä sitten kun samanhenkisen koiran omistajan kilttihauva kävisi kaivamassa kasvimaasi, ulostamassa nurkkiisi ja häiritsisi lapsiasi koiralle kuuluvaan vapauteen vedoten. Virikkeitä vaan koirille ja kaikielle muillekin lemmikeille tasapuolisesti. Voisi alkaa masentaan Tiinaakin!

        Meni otsikot ja nimimerkit sekaisin viestini oli tarkoitettu no:lle!


      • Anonyymi
        no kirjoitti:

        sun viestistä jotenkin paisto läpi sun masennus älä nyt kuitenkaan ittees hirtä. ei se oo sulta pois jos joku haluu pitää kissansa vapaana.
        älä sinäkään lähde sieltä kotoa mihinkään, voit pian jäädä auton alle tai punkki iskee kiinni. sun äitistä on pakko sanoa että olispa kasvattanu sut paremmaksi sisäihmiseksi.

        "sun viestistä jotenkin paisto läpi sun masennus älä nyt kuitenkaan ittees hirtä. ei se oo sulta pois jos joku haluu pitää kissansa vapaana."

        Itsekästä ajattelua tuollainen. Kyllä se on vähän kaikiltakin pois kun Suomen luontoon kuulumaton vieraslaji mellastaa vapaana hävittäen Suomen luontoon kuuluvia alkuperäisiä lajeja.


    • miukumau

      ..olen sitä mieltä, että maalla kissa saa olla vapaana-
      edellyttää tietysti että naapureita ei ole kovin lähellä,
      heilläkin kissat ovat vapaana yms. Jos siis yleisesti
      on hyväksyttyä että kissoja siellä kulkee, niin mielestäni
      ne saavat silloin myös siellä kulkea.

      Ja kun toivottavasti joskus jostain maalta talon hankin,
      aion myös päästää kissani ulos mikäli se naapureille
      sopii. Ihan tien vierestä en taloa haluakaan, joten
      sellaista surmanloukkua ei tulisi lähellä olemaan.

      Ymmärrän silti niitäkin, jotka vihastuvat kysymyksiin "naapuri
      hoitaa vapaana kulkevaa kissaani, mitä teen?!",
      mielestäni jokainen itse ottaa vastuun siitä jos kissansa
      ulos irti päästää- kissa voi loukkaantua, jäädä auton alle,
      naapuri voi tappaa kissan tms. Ne ovat riskejä, ja ne on myös
      itse ymmärrettävä- ei silloin voi alkaa huutamaan muille
      jos on itse päästänyt kissan ulos.

      Kissa ei varmaan kuulu suomen luontoon, mutta kyllä se kissa
      siitä nauttii kun saa hiiriä pyydystellä ja kaikkea muuta vapaata
      touhuilua. Minä tulen päästämään kissani joskus ulkokissaksi
      sopivalla alueella, mutta en myöskään ala syyttämään muita ihmisiä
      vaikka mitä tekisivät. Kissan pitäminen sisällä kuitenkin ehkäisee
      kaikki ne ongelmat joita ulkokissan kanssa voi tulla. Oma valinta!

      • Anonyymi

        Kissa nauttii muustakin kuin hiirien pyydystämisestä ilman että olisi valvottuna. "MINÄ tulen päästämään kissani ulkokissaksi," kertoo sinun vastuuttomuudestasi. On minulla niitä lähipiirissä samanlaisia (laiskoja) ja riittää niitä varmaan paljonkin. Tyhmyys ei ole katoava luonnonvara, olet todiste siitä.


    • Sisällä kuten lemmikin kuuluu

      Miten hitossa te, maalaistollot kissanomistajat olette niin paljon lain yläpuolella? Onhan teillä hevoset, lampaat ja lehmätkin sisällä, tai ulkoaitauksessa! Sen sanelee laki ja terve järkikin, että kun ihminen ottaa eläimen, hän pitää siitä HUOLTA! Ulos vapauteen laskeminen ei ole huolenpitoa, vaan siinä itsekkäästi päästää itsensä helpommalla ja säästää kissanhiekkakuluissa vaivaa ja rahaa. Miksi kissa ei voisi olla onnellinen vankeudessa siinä missä koirat, kanit ja marsutkin? Niille pitää rakentaa aktiviteetteja SISÄLLE tai tarhaan, ei laskea ulos "aktivoitumaan" siksi, ettei sisälle ole vaivauduttu tekemään leikkipaikkoja!

      • jeah

        mutta tuskin mahtuu maalaisihmisen päähän. Laskisivat samantien lehmät ja lampaansakkin vapaiksi, kyllähän niiden pitäis saada tilaa liikkua samoin, kuin kissan ja koirat kanssa. Kaikki vapauteeen!!!


    • Näin

      Ja lemmikkieläimet pitää jo lainkin mukaan pitää aina valvotuissa olosuhteissa. Koirankin saa vapauttaa hihnasta vain valvottuna, kissalla ei ole sen enempää etuoikeutta olla vapaana kuin muillakaan lemmikeillä. Teidänlaisten ääliöiden takia on kissavihaajia olemassa!

      • höpöhöpö

        Mitä vihaamista se on, jos ystävällisesti, nopeasti ja tuskattomasti napsauttaa heitteille jätetyn eläinpolon pois kuljeksimasta?

        Nopea ja tuskaton lopettaminen ei ole eläinrääkkäystä, mutta heitteille jättäminen on.


      • sami

        Teetkö sinä aina kaiken niinkuin laki sanoo? Lakiko on absoluuttinen totuus?

        Maailmassa suurin ongelma taitaa kyllä olla se etteivät ihmiset osaa ajatella, ei se että ulkona on kissoja.


      • sami
        höpöhöpö kirjoitti:

        Mitä vihaamista se on, jos ystävällisesti, nopeasti ja tuskattomasti napsauttaa heitteille jätetyn eläinpolon pois kuljeksimasta?

        Nopea ja tuskaton lopettaminen ei ole eläinrääkkäystä, mutta heitteille jättäminen on.

        Varo etten kävele sinua vastaan missään metsikössä. Voin tulkita sinut heitteillejätetyksi ja napsauttaa pois päiviltä. Samoin jos näen sinut jalkakäytävällä, pyörätiellä tai ihan missä vain.


        Eiköhän olisi sinunkin paras soittaa äidillesi ja pyytää häntä huolehtimaan sinusta vielä muutaman vuoden..


      • Näin
        sami kirjoitti:

        Teetkö sinä aina kaiken niinkuin laki sanoo? Lakiko on absoluuttinen totuus?

        Maailmassa suurin ongelma taitaa kyllä olla se etteivät ihmiset osaa ajatella, ei se että ulkona on kissoja.

        Mutta kyllä eläisuojelulakeja noudatan, kerran eläinrakas olen. Olen tehnyt paljon vapaaehtoistyötä kuntani eläinsuojeluvirannomaisen kanssa ja kyllästyttää kerätä autojen runtelemia ja rääkättyjä kissoja, niitä on enemmän kuin mitään muita lemmikkejä ja se on vain siksi, ettei niitä pidetä suojattuina! Että niin "ajattelevaista" on päästää kissat ulos! Ei tarvita lakipykälää tajuamaan, että eläimen heittäminen kaikkien vaarojen sekaan on vääryys. Kaikkien aivot vain eivät riitä ajattelemaan tarpeeksi, tai ehkä ei ole tietoa tosiasioista, tervetuloa vaan tekemään vapaaehtoistyötä eläinsuojelujärjestöihin, kyllä silloin totuus valkenee mitä karmeimmalla tavalla!


      • höpöhöpö
        sami kirjoitti:

        Varo etten kävele sinua vastaan missään metsikössä. Voin tulkita sinut heitteillejätetyksi ja napsauttaa pois päiviltä. Samoin jos näen sinut jalkakäytävällä, pyörätiellä tai ihan missä vain.


        Eiköhän olisi sinunkin paras soittaa äidillesi ja pyytää häntä huolehtimaan sinusta vielä muutaman vuoden..

        Jos te kissanomistajat huolehtistte lemmikeistänne, olisiko kenelläkään tarvetta (tai edes mahdollisuutta) napsautella heitteille jätettyjä eläinpoloja päiviltä?

        Käsi sydämelle sami, kenen se varsinainen syy on?


      • Anonyymi
        höpöhöpö kirjoitti:

        Mitä vihaamista se on, jos ystävällisesti, nopeasti ja tuskattomasti napsauttaa heitteille jätetyn eläinpolon pois kuljeksimasta?

        Nopea ja tuskaton lopettaminen ei ole eläinrääkkäystä, mutta heitteille jättäminen on.

        toisen kissan tappaminen on rikos. kissan ulkona pitäminen ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toisen kissan tappaminen on rikos. kissan ulkona pitäminen ei.

        Peräkammarin poika alias trolli nostelee vanhoja ketjuja, nyt vuodelta 2002. Voi voi kun ei ole omaa elämää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toisen kissan tappaminen on rikos. kissan ulkona pitäminen ei.

        Kissan hylkääminen ja heitteillejättö on kiellettyä, löytyy metsästyslaista.
        Kissa on heitteillä, kun se poistuu omistajansa pihasta.
        Sinun mielipiteellä ei ole merkitystä, vain lailla on.
        Lakien mukaan irtokissan saa maanomistaja pihastaan loukuttaa, ja viedä löytöeläintalolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toisen kissan tappaminen on rikos. kissan ulkona pitäminen ei.

        Eihän niitä loukata saa.Kuljetus vaan löytöeläintalolle.

        Omistaja sieltä hakee, ja saa neuvot jatkoon.Monet ei hae, ja useat luopuu pitovaikeuksien vuoksi kissastaan.


      • Anonyymi
        sami kirjoitti:

        Teetkö sinä aina kaiken niinkuin laki sanoo? Lakiko on absoluuttinen totuus?

        Maailmassa suurin ongelma taitaa kyllä olla se etteivät ihmiset osaa ajatella, ei se että ulkona on kissoja.

        Kyllä kissan kohdalla kannattaisi noudattaa lakia. Sisäkissat on vaan niin paljon fiksumpiakin kuin villikissat tai puhumattakaan niiden omistajista.


    • Anonyymi

      "mua nyt erityisesti kiinnostaa et mikä siinä on niin väärin et jos mä pidän maalla kissaani ulkoa."

      Se siinä on väärin että se on laissa kielletty. Siis sellainen ulkona pitäminen että kissa pystyy pääsemään pois pihapiiristäsi.

      • Anonyymi

        ok, kiitos.
        Kävin lukemassa tuosta, ja kyllä, oikeassa olet.
        Luulin että kissat saa vapaana kulkea, naapurit kertoi ettei saa.Olin yllättynyt ja ihmeissäni.Ja nyt kun asiaa tutkin.Niin tosiaan, kissat saa olla kyllä vapaana.Mutta pitäisi estää kulku naapuriin.Vaikeata on, mutta jotain on tehtävä.Kolmesta talosta on käyty tuosta kertomassa.Täytyy miettiä mitä tehdään.Ei voi ulos päästää, kun ei pystytä sitä vahtimaan.Vaikeaksihan tämä menee.Toisaalta harmittaa, mutta myös hävettää kun toimittu kokoajan väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ok, kiitos.
        Kävin lukemassa tuosta, ja kyllä, oikeassa olet.
        Luulin että kissat saa vapaana kulkea, naapurit kertoi ettei saa.Olin yllättynyt ja ihmeissäni.Ja nyt kun asiaa tutkin.Niin tosiaan, kissat saa olla kyllä vapaana.Mutta pitäisi estää kulku naapuriin.Vaikeata on, mutta jotain on tehtävä.Kolmesta talosta on käyty tuosta kertomassa.Täytyy miettiä mitä tehdään.Ei voi ulos päästää, kun ei pystytä sitä vahtimaan.Vaikeaksihan tämä menee.Toisaalta harmittaa, mutta myös hävettää kun toimittu kokoajan väärin.

        "Täytyy miettiä mitä tehdään.Ei voi ulos päästää, kun ei pystytä sitä vahtimaan.Vaikeaksihan tämä menee."

        Mitäpä vaikeutta siinä nyt oikeastaan on. Kissa sisällä tai ulkona valjaissa. Itsellä oli kissa 15 vuotta sillä systeemillä ja hyvin toimi sillä lailla. Enimmäkseen tykkäsi olla sisällä mutta viihtyi se aina hetken aikaa ulkonakin ulkoilman tuoksuja tunnustellen, ilmaisi aina selvästi kun ulkoilu riitti ja halutti taas sisälle. Kesällä mökillä tuntui ulkona olevan kivempaa kuin kaupungissa mutta kyllä se mökilläkin enimmäkseen sisällä viihtyi.


    • Anonyymi

      Väärin on se, että rikot lakia ja jätät kissasi heitteille.

      • Anonyymi

        Niin tuossa jo aikaisemmin kirjoitin, että tiedän sen, ja nyt mietitään eri vaihtoehtoja.
        Tullut monenlaista neuvoa, netisstäkin.Mutta kyllä tuo metsästysten laki selkeyttää.Kiitos tiedosta, ja kyllä nyt minäkin tiedän.Turhaa tässä ihmetellä enää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe