Jos veri oli kerran pyhää eikä sitä saanut käyttää ravinnoksi, niin miksi Jumala loi eläimiä, joiden pääravintoa on nimenomaa veri?
Veren pyhyys
28
1179
Vastaukset
- suupaltti
käytetty lihaakaan ravinnoksi silti lihansyöjiä oli!! sääntö koski vain ihmistä. eihän sillä eläimille ole merkitystä!
- sööpäri
Muistat varmaan että raamatun mukaan jumala ENNALLISTAA paratiisin. Paratiisista on monia hienoja kuvauksia raamatussa jt-opin mukaan. Varmaan muistat että leijonat ja lampaat ovat silloin kavereita ja pikkulapsi voi leikkiä myrkkykäärmeen kanssa.
- theos
...eläimetkään syöneet muuta kuin ruohoa. Ainakaan raamatun mukaan. Kun Jumala muutti ravintomääräyksiään, hänen piti muuttaa kaikkien eläinten ja ihmisen elimistöä niin, että ne kykenivät käyttämään ja hyödyntämään tuota uudenlaista ravintoa.
Veren käyttökielto tuli sen jälkeen, kun Jumala oli parannellut luomuksiaan lepopäivänään, jona hän lepäsi kaikesta luomisesta. Omituistako? - theos
sööpäri kirjoitti:
Muistat varmaan että raamatun mukaan jumala ENNALLISTAA paratiisin. Paratiisista on monia hienoja kuvauksia raamatussa jt-opin mukaan. Varmaan muistat että leijonat ja lampaat ovat silloin kavereita ja pikkulapsi voi leikkiä myrkkykäärmeen kanssa.
...se myrkkykäärme paratiisissa myrkkyään käyttää?
Onko tullut pohdittua asiaa? - sööpäri
theos kirjoitti:
...se myrkkykäärme paratiisissa myrkkyään käyttää?
Onko tullut pohdittua asiaa?Olen miettinyt ihan samaa. Käärmeen pitäisi syödä tomua, joten mihin se myrkky käytetään. Leijona "vetää heinää", joten mihin caninuksia tarvitaan. Millä jääkarhu elää? Tai pingviini.
- theos
sööpäri kirjoitti:
Olen miettinyt ihan samaa. Käärmeen pitäisi syödä tomua, joten mihin se myrkky käytetään. Leijona "vetää heinää", joten mihin caninuksia tarvitaan. Millä jääkarhu elää? Tai pingviini.
...siihen, mikä on eläin ja mitä saa tai ei saa vahingoittaa, on mielenkiintoinen.
Mikä on tilanne paratiisissa hyttysten suhteen... tai vaikka pölypunkkien, joita saatamme vahigossa nukkuessamme popsia muutaman? - sipe
theos kirjoitti:
...siihen, mikä on eläin ja mitä saa tai ei saa vahingoittaa, on mielenkiintoinen.
Mikä on tilanne paratiisissa hyttysten suhteen... tai vaikka pölypunkkien, joita saatamme vahigossa nukkuessamme popsia muutaman?Tämähän meni hauskaksi pohdinnaksi, sitähän tässä pohtii jokainen kun tuo raamattu ei sitä kerro.. sittenhän se aikanaan nähdään.
- theos
sipe kirjoitti:
Tämähän meni hauskaksi pohdinnaksi, sitähän tässä pohtii jokainen kun tuo raamattu ei sitä kerro.. sittenhän se aikanaan nähdään.
...asia valmiiksi. Olisihan se ikävää, jos paratiisiin selvittyäsi vanhasta tottumuksesta läimäisisit liiskaksi hyttysen poskeltasi ja iso-J sen johdosta läimäisisi sinut liiskaksi.
Paratiisin nopein pahuuden poistaminen ei kai olisi kannaltasi katsottuna kovinkaan mielekäs meriitti? - sipe
theos kirjoitti:
...asia valmiiksi. Olisihan se ikävää, jos paratiisiin selvittyäsi vanhasta tottumuksesta läimäisisit liiskaksi hyttysen poskeltasi ja iso-J sen johdosta läimäisisi sinut liiskaksi.
Paratiisin nopein pahuuden poistaminen ei kai olisi kannaltasi katsottuna kovinkaan mielekäs meriitti?höpön höpö.. en näe tuossa mitään järkeä
theos kirjoitti:
...siihen, mikä on eläin ja mitä saa tai ei saa vahingoittaa, on mielenkiintoinen.
Mikä on tilanne paratiisissa hyttysten suhteen... tai vaikka pölypunkkien, joita saatamme vahigossa nukkuessamme popsia muutaman?hyttyset syövät heinää ja lisääntyvätkin sen avulla. Pölypunkit vetävät pelkästään hilsettä.
En nyt muista tarkkaan, mutta mikäs niiden dinojen tarkoitus oli paratiisissa, vai luotiinko ne sen jälkeen? Esim tyranosaurus rexin hampaat kun viittaavat kovin toisenlaiseen ravintoon kuin vegaanimpi hippi antaisi ymmärtää...
- sipe
Verta koskevat säädökset annettiin ihmisille ei eläimille!
- theos
...ettei veressä itsessään ole mitään pyhää tai merkittävää, vaan ainoastaan tuon säädöksen sisältämä itseisarvo on tärkeää?
- takia
jt:t valikoivat verettömiä valmisruokia lemmikeilleen.
- sipe
theos kirjoitti:
...ettei veressä itsessään ole mitään pyhää tai merkittävää, vaan ainoastaan tuon säädöksen sisältämä itseisarvo on tärkeää?
Ihmisveressä on nimenomaan elämä ja senvuoksi se juuri onkin niin pyhää, eikä sitä pidä vuodattaa.
Jos syöt eläimen lihaa niin teurastaessasi sen sinun on vuodatettava sen veri maahan(siinä on sen elämä)Katso raamatustasi.
Lihansyöntiähän ei ole kielletty. Miksi ihmeessä te ette kysele todistajilta kun tapaatte heitä? - mami
takia kirjoitti:
jt:t valikoivat verettömiä valmisruokia lemmikeilleen.
juuri sen takia että niihin on laitettu verta.
- lainatakseni
mami kirjoitti:
juuri sen takia että niihin on laitettu verta.
>>Verta koskevat säädökset annettiin ihmisille ei eläimille!
Tunnustaako eläimetkin jt uskontoa? - Markku_Meilo
takia kirjoitti:
jt:t valikoivat verettömiä valmisruokia lemmikeilleen.
Ja karttavat verta sisältäviä lannoitteita.
- Juhani.P
vain ihmistä, koska vain ihminen lunastetaan lunastusuhrin perusteella.
- theos
...sitä, että veressä itsessään ei ole mitään erikoista, miksi sitä ei saa syödä, vaan kysymys on aivan muusta sille annetusta ulkopuolisesta merkityksestä.. kuten tuo lunastus, johon viittaat?
- Juhani.P
theos kirjoitti:
...sitä, että veressä itsessään ei ole mitään erikoista, miksi sitä ei saa syödä, vaan kysymys on aivan muusta sille annetusta ulkopuolisesta merkityksestä.. kuten tuo lunastus, johon viittaat?
tarkoitan, veri ei ole myrkyllistä eikä sen takia vaarallista. Verensiirroista on tosin raportoitu kompilikaatioita, sen saaneet paranevat huomattavasti hitaammin kuin vastaavissa leikkauksissa olleet joille ei ole annettu verensiirtoa.
- theos
Juhani.P kirjoitti:
tarkoitan, veri ei ole myrkyllistä eikä sen takia vaarallista. Verensiirroista on tosin raportoitu kompilikaatioita, sen saaneet paranevat huomattavasti hitaammin kuin vastaavissa leikkauksissa olleet joille ei ole annettu verensiirtoa.
...veren syöttämisen eläimille?
- Juhani.P
theos kirjoitti:
...veren syöttämisen eläimille?
teurastustilanteessa veri tuli laskea maahan, mutta jos joku ampuu koiran ruuaksi vaikka jäniksen, niin silloin ei tarvitse tehdä sen kummempaa. Verta ei säilötä eläimelle.
- theos
Juhani.P kirjoitti:
teurastustilanteessa veri tuli laskea maahan, mutta jos joku ampuu koiran ruuaksi vaikka jäniksen, niin silloin ei tarvitse tehdä sen kummempaa. Verta ei säilötä eläimelle.
...3.Moos.17:10-16.
- Juhani.P
theos kirjoitti:
...3.Moos.17:10-16.
kuten sanoin, veri on laskettava maahan, eikä ihminen saa sitä syödä.
Suoraan eläimille pyydetyistä riistaeläimistä ei ole annettu ohjeita.
- theos
Miksi ihminen ei saa syödä eläimen verta, mutta toinen eläin saa sitä syödä?
- timotei
ei ole sielua. Luulisin, että oikeastaan kysymys on ollut alunperin hygieninen, mutta se on mystissoitu. Jt:t ovat tarttuneet tähän asiaan kovin kirjaimellisesti, monta muuta kohtaa kyllä kovasti tulkitaan. Verikysymys on ennallistetun paratiisimaan ohella pääopinkappaleita.
Uutta valoa kehiin! - timotei
timotei kirjoitti:
ei ole sielua. Luulisin, että oikeastaan kysymys on ollut alunperin hygieninen, mutta se on mystissoitu. Jt:t ovat tarttuneet tähän asiaan kovin kirjaimellisesti, monta muuta kohtaa kyllä kovasti tulkitaan. Verikysymys on ennallistetun paratiisimaan ohella pääopinkappaleita.
Uutta valoa kehiin!niin yksinkertaista, että kukaan ei ole asiakseen viitsinyt vastamaan.
- fger
timotei kirjoitti:
niin yksinkertaista, että kukaan ei ole asiakseen viitsinyt vastamaan.
En tajunnut kysymystä. Anteeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116968- 125906
- 83708
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten283699Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483