metsäkoneenkuljettajan työ ja palkka?

emma

niin eli yritin jo kerran kysyä ja olisi kiva jos koku vastaisi eli millaista palkkaa saa metsätyö mies(metsäkoneenkujettaja) ja millaiset ovat työ olosuhteet?

325

108950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiaaa

      no kai se palkka on siinä 10 euron molemmin pyolin , mulla yli 10e tunti,työolosuhteen on ,, vesisateella ja räpäskäkelilläkin tehään hommia ja vaikka oli yö tai päivä , pimee ja aurinkonpaiste niin tehään töitä.ajelee puita tai kaatelee puita motolla keskellä yötä, vaik haluis tyttötstävan kainaloon mut töitä yksin keskellä erämaata monta kilometriä lähimmästä talosta , satoi tai paistoi oli pakkasta nin tankkailee konetta ja korjailee rikkoutunutta esin kouran letkua , valot näyttää rajallisesti , radiosta tulee nukuttavaa musiikkia , alalla kauhee työmiespulaa , munki työn antaja hakee ajokuskii niin mä pääsen moton puikkoihin...t:metsäkoneen kuljettaja

      • emma

        eli kiitos ja saisim mä vie kysyä et paljo se tekee kuussa? (laiska ei laske) ja just tota me poikaystävän kanssa mietittii että si saattais olla poissa pitkää, harkittee meinaa sitä alaa..


      • 50h
        emma kirjoitti:

        eli kiitos ja saisim mä vie kysyä et paljo se tekee kuussa? (laiska ei laske) ja just tota me poikaystävän kanssa mietittii että si saattais olla poissa pitkää, harkittee meinaa sitä alaa..

        moi jos palkka on esim 10e ja keskimäärin 28 pvm kuussa ja 8 h päivässä niin tekee 80 egee päivä ja 2240e miinus verot , en tie sun veroprosenttii....
        no mä kyllä teen noin 300- 350 h kuussa .
        ja ylityöt juoksee..


      • emma
        50h kirjoitti:

        moi jos palkka on esim 10e ja keskimäärin 28 pvm kuussa ja 8 h päivässä niin tekee 80 egee päivä ja 2240e miinus verot , en tie sun veroprosenttii....
        no mä kyllä teen noin 300- 350 h kuussa .
        ja ylityöt juoksee..

        joo siis ei tässä vie mitää veroja makseta mutta kiitos vastauksesta.


      • Moto kuski
        50h kirjoitti:

        moi jos palkka on esim 10e ja keskimäärin 28 pvm kuussa ja 8 h päivässä niin tekee 80 egee päivä ja 2240e miinus verot , en tie sun veroprosenttii....
        no mä kyllä teen noin 300- 350 h kuussa .
        ja ylityöt juoksee..

        Annahan kysyjälle oikeaa tietoa,onneksi laitoit paljon ehdolle.
        Urakoitsia ei koskaan usko tuollaiseen tuntimäärään kuukaudessa eikä maksa sitä.
        Oikea keskimääräinen tuntipalkka on 8-9 ekeä tunti,ja ylityöt juoksee mutta ilman prosentteja se on yleinen käytäntö ja siihen on tyytyminen.


      • julkki
        emma kirjoitti:

        eli kiitos ja saisim mä vie kysyä et paljo se tekee kuussa? (laiska ei laske) ja just tota me poikaystävän kanssa mietittii että si saattais olla poissa pitkää, harkittee meinaa sitä alaa..

        Tuskin siellä nyt tarttee loppuikäänsä yövuoroa painaa. Ja onhan ne kai viikonloput vapaat mettämiehilläkin. Ja voihan sitä tyttöystävän tussukan kimpussa olla päiväsaikaan jos joutuu yöllä töissä oleen. Toisaalta jos vähän joutuu viikolla olemaan ilman niin viikonloppuna ottaa korkojen kanssa takasin.


      • 50h
        Moto kuski kirjoitti:

        Annahan kysyjälle oikeaa tietoa,onneksi laitoit paljon ehdolle.
        Urakoitsia ei koskaan usko tuollaiseen tuntimäärään kuukaudessa eikä maksa sitä.
        Oikea keskimääräinen tuntipalkka on 8-9 ekeä tunti,ja ylityöt juoksee mutta ilman prosentteja se on yleinen käytäntö ja siihen on tyytyminen.

        moi no kyl on pakko uskoo ku kuljen työnantajan kanssa samalla kyydillä kun samalla lotilla olen hommissa ja satun asuun työnantajan naapurissa ja kyl ihan on tuntien mukaan tullut tili , hullukaan sellasella ole töis jos ei maksa tehtyjen tai siis laskutettuja tuntei ei maksa..


      • jokainen
        50h kirjoitti:

        moi no kyl on pakko uskoo ku kuljen työnantajan kanssa samalla kyydillä kun samalla lotilla olen hommissa ja satun asuun työnantajan naapurissa ja kyl ihan on tuntien mukaan tullut tili , hullukaan sellasella ole töis jos ei maksa tehtyjen tai siis laskutettuja tuntei ei maksa..

        Mul tulee vähintään 450H joka kuukaus siis 11 kk
        vuos . Mut hinnat on ihan perseestä silti.


      • valmet 860
        jokainen kirjoitti:

        Mul tulee vähintään 450H joka kuukaus siis 11 kk
        vuos . Mut hinnat on ihan perseestä silti.

        no taidat sit tehdä 7 päivää viikossa ei sitä oikein muuten tule tunteja !! itsellä 8 h päivä
        5 päivänä viikossa ja kyl sitä jotenkin pärjää !!


      • Lähtisin
        valmet 860 kirjoitti:

        no taidat sit tehdä 7 päivää viikossa ei sitä oikein muuten tule tunteja !! itsellä 8 h päivä
        5 päivänä viikossa ja kyl sitä jotenkin pärjää !!

        Minä en lähde torpalta mihinkään 8h takia.
        Ajan vähintään 15 h päiviä. Minusta jotenkinpär-
        jääminen ei riitä nyt on työnteon aika .


      • 8 h
        Lähtisin kirjoitti:

        Minä en lähde torpalta mihinkään 8h takia.
        Ajan vähintään 15 h päiviä. Minusta jotenkinpär-
        jääminen ei riitä nyt on työnteon aika .

        oletkos jo monta vuotta 15 h päivässä ajanut mites terveys,ja mahd eukko ja lapset onko?.


      • ei liikaa
        8 h kirjoitti:

        oletkos jo monta vuotta 15 h päivässä ajanut mites terveys,ja mahd eukko ja lapset onko?.

        takavuosina kävi mulle et töitä tehtiin 15-18h päivä ja viikonloput myös.eräänä päivänä sain rytmi häiriön ja siitä paikasta sairalaan sen jälkeen olen tehnyt 8-10h päiviä mies 32


      • valtuutettu
        50h kirjoitti:

        moi jos palkka on esim 10e ja keskimäärin 28 pvm kuussa ja 8 h päivässä niin tekee 80 egee päivä ja 2240e miinus verot , en tie sun veroprosenttii....
        no mä kyllä teen noin 300- 350 h kuussa .
        ja ylityöt juoksee..

        Hulluhan sää oot saatana!


      • päällikkö
        jokainen kirjoitti:

        Mul tulee vähintään 450H joka kuukaus siis 11 kk
        vuos . Mut hinnat on ihan perseestä silti.

        Jumalautaku mää löydän sun ponsses mettästä katkon kaikki letkut peijooni!


      • laskukone
        jokainen kirjoitti:

        Mul tulee vähintään 450H joka kuukaus siis 11 kk
        vuos . Mut hinnat on ihan perseestä silti.

        Jos teet 450 h kuukaudessa töitä se on 15 h / vrk, joten teet laitonta touhua... MIKÄLI ET SATU OLEMAAN YRITTÄJÄ ITE. Sit mie ymmärrän jos niin on koska sehän on tottuus, et yrittäjät itse tekevät ihan hulluja päivijä - kun nääs on pakko...


      • laskukone
        jokainen kirjoitti:

        Mul tulee vähintään 450H joka kuukaus siis 11 kk
        vuos . Mut hinnat on ihan perseestä silti.

        Eipä liene kehumista enää työtehosta eikä tuloksestakaan jos jok ikinen päivä kuukaudesta teet 15 tuntia töitä. OON ihan matti, et työntuotokset on suhteessa palkkaan. Mikäli joku aikoo tehä tulosta on myös muistettava, että lihaa ja verta on miehen nahan alla EIKÄ NE KESTÄ SAMAA KUN RAUTA - kysyn vaan kuinka kauan aiot rääkätä ittiäs?


      • Lähde pois
        laskukone kirjoitti:

        Jos teet 450 h kuukaudessa töitä se on 15 h / vrk, joten teet laitonta touhua... MIKÄLI ET SATU OLEMAAN YRITTÄJÄ ITE. Sit mie ymmärrän jos niin on koska sehän on tottuus, et yrittäjät itse tekevät ihan hulluja päivijä - kun nääs on pakko...

        Kenenkään ei ole pakko tehdä 15 tuntista päivää. Myy koneet pois jollekin vielä sinuakin pöljemmälle, joka kirjoittelee tänne sitten, että joudun tekemään 16 tuntista päivää.
        Sulaa hulluutta koko metsäkonehomma näillä hinnoilla. Olen monta metsästä lähtenyttä tavannut, eikä yksikään ole lähtöään katunut. Ei kuskit, eikä urakoitsijat.


      • mieltä
        laskukone kirjoitti:

        Eipä liene kehumista enää työtehosta eikä tuloksestakaan jos jok ikinen päivä kuukaudesta teet 15 tuntia töitä. OON ihan matti, et työntuotokset on suhteessa palkkaan. Mikäli joku aikoo tehä tulosta on myös muistettava, että lihaa ja verta on miehen nahan alla EIKÄ NE KESTÄ SAMAA KUN RAUTA - kysyn vaan kuinka kauan aiot rääkätä ittiäs?

        Kyllähän tuottavuus laskee jos tekee pitkää päivää. Ite vaadin sen kaheksan tuntia kuskilta ja sen mukaan maksan. Pyrin itekki siihen kaheksaan tuntiin. Onhan elämässä muutaki...


      • jonspa
        Moto kuski kirjoitti:

        Annahan kysyjälle oikeaa tietoa,onneksi laitoit paljon ehdolle.
        Urakoitsia ei koskaan usko tuollaiseen tuntimäärään kuukaudessa eikä maksa sitä.
        Oikea keskimääräinen tuntipalkka on 8-9 ekeä tunti,ja ylityöt juoksee mutta ilman prosentteja se on yleinen käytäntö ja siihen on tyytyminen.

        Kellokortti systeemi on keksitty.


      • töihin

        Täälä olisi yksi kuljettaja vapaana töihin kokemusta löytyy 8 kuukautta ajokoneella ajosta. 050-4407759


      • samaa
        Moto kuski kirjoitti:

        Annahan kysyjälle oikeaa tietoa,onneksi laitoit paljon ehdolle.
        Urakoitsia ei koskaan usko tuollaiseen tuntimäärään kuukaudessa eikä maksa sitä.
        Oikea keskimääräinen tuntipalkka on 8-9 ekeä tunti,ja ylityöt juoksee mutta ilman prosentteja se on yleinen käytäntö ja siihen on tyytyminen.

        mieltä.


      • met
        emma kirjoitti:

        eli kiitos ja saisim mä vie kysyä et paljo se tekee kuussa? (laiska ei laske) ja just tota me poikaystävän kanssa mietittii että si saattais olla poissa pitkää, harkittee meinaa sitä alaa..

        pysykää kaukana metsä kone hommista palkkaus perseestä mulla 25v kokemus jaa ennen vaikka postia


      • peku.
        met kirjoitti:

        pysykää kaukana metsä kone hommista palkkaus perseestä mulla 25v kokemus jaa ennen vaikka postia

        onko näin. ite jakanu postia kohta 7 vuotta ja meinasin lähteä kouluttautumaa motokuskiksi. pitänee siis vielä miettiä.


      • tietoa

        no onko se työ mukavaa??


      • 34343434
        jonspa kirjoitti:

        Kellokortti systeemi on keksitty.

        Niin ja koneissa ajanseuranta. Jos ei ole niin arvaapa kuinka helppo sellainen on toteuttaa. Ja voihan työskentelyn todistaa vaikka kuormapäiväkirjoista jne...


      • Anonyymi
        50h kirjoitti:

        moi no kyl on pakko uskoo ku kuljen työnantajan kanssa samalla kyydillä kun samalla lotilla olen hommissa ja satun asuun työnantajan naapurissa ja kyl ihan on tuntien mukaan tullut tili , hullukaan sellasella ole töis jos ei maksa tehtyjen tai siis laskutettuja tuntei ei maksa..

        On niitä työnantajiakin mulkkuja, tiedän erään jolta lähti kaikki kuskit lätkimään eikä saanut uusia, niin joutui myymään koneet pois.


      • Anonyymi
        Lähde pois kirjoitti:

        Kenenkään ei ole pakko tehdä 15 tuntista päivää. Myy koneet pois jollekin vielä sinuakin pöljemmälle, joka kirjoittelee tänne sitten, että joudun tekemään 16 tuntista päivää.
        Sulaa hulluutta koko metsäkonehomma näillä hinnoilla. Olen monta metsästä lähtenyttä tavannut, eikä yksikään ole lähtöään katunut. Ei kuskit, eikä urakoitsijat.

        Urakoisijat sanovat että ei ole varaa maksaa kuskeille kun on hakkuu taksat niin huonot, laittasivat koneet seisomaan niin eiköhän muutaman viikon päästä taksat nousisi, puun hintaa kyllä nostetaan ja hakkuu taksoja tiputetaan.


      • Anonyymi
        töihin kirjoitti:

        Täälä olisi yksi kuljettaja vapaana töihin kokemusta löytyy 8 kuukautta ajokoneella ajosta. 050-4407759

        Olet varmaan turvenuija joka elää tukijaisilla.


      • Anonyymi
        50h kirjoitti:

        moi jos palkka on esim 10e ja keskimäärin 28 pvm kuussa ja 8 h päivässä niin tekee 80 egee päivä ja 2240e miinus verot , en tie sun veroprosenttii....
        no mä kyllä teen noin 300- 350 h kuussa .
        ja ylityöt juoksee..

        Parasta tossa on viel se että mestari liiottelee ihan kunnolla ja mettä alalta kun ei edes ylityö korvauksia saa


      • Anonyymi
        jokainen kirjoitti:

        Mul tulee vähintään 450H joka kuukaus siis 11 kk
        vuos . Mut hinnat on ihan perseestä silti.

        Eipä toho sitte enään yhtään vapaa päivää sovi ja jos 11k vuodes ajat sulla menee kyllä aivan vitun hyvin kun koneet ei oo 11k vuodes mettäs


    • motomies

      Ottaen huomioon että lähtöpalkka on 6.30E. ajokoneella alin palkka 8.63, motolla 9.25e/h iltavuorolisä 0.75E/H. kilometrikorvaus oman auton käytöstä 0.37E/km. ylitöistä ei oo viä yksikään mulla ollu työnantaja maksanu. tunnit 150-170/kk. Tässä firmassa motomies saa 9.50E/H. ja ajokonekuski 8.63E/H. Lisää ei tuu vaikka pyytää...

      • opa

        Eikös se km-korvaus ole nykyään 0.40€/km. Ainakin meilläpäin. Pidähän huoli ettei se sun pihi työnantajas kuseta suo noissa km-rahoissa samanlailla kun palkoissa. Eihän tollaset palkat ole mistään kotoisin.


      • motomies
        opa kirjoitti:

        Eikös se km-korvaus ole nykyään 0.40€/km. Ainakin meilläpäin. Pidähän huoli ettei se sun pihi työnantajas kuseta suo noissa km-rahoissa samanlailla kun palkoissa. Eihän tollaset palkat ole mistään kotoisin.

        Kyllä se työehtosopimuksessa on 0.38


      • valmet 860
        motomies kirjoitti:

        Kyllä se työehtosopimuksessa on 0.38

        vuoden alusta saa 0,42 km jos verottajaan on uskomista !!


      • motomies
        valmet 860 kirjoitti:

        vuoden alusta saa 0,42 km jos verottajaan on uskomista !!

        Työehtosopimus määrää!!!!


      • valmet 860
        motomies kirjoitti:

        Työehtosopimus määrää!!!!

        no sama se mulle on paljonko saa korvausta
        mut mä saan ainakin ensi vuonna 0.42 km


      • Se on kohtuuton
        motomies kirjoitti:

        Työehtosopimus määrää!!!!

        Kyllä alapitkän suunnallaki maksetaan hyvällä tuurilla 10senttiä/km,enempää ei tipu ota tai jätä.


      • valmet 860
        Se on kohtuuton kirjoitti:

        Kyllä alapitkän suunnallaki maksetaan hyvällä tuurilla 10senttiä/km,enempää ei tipu ota tai jätä.

        jaa et oikein 10c km jopas tulee.


      • Pätkä työ
        valmet 860 kirjoitti:

        jaa et oikein 10c km jopas tulee.

        No jopas on rasvaset matka korvaukset,tartte paljo muuta tehä ku autolla rulettaa.


      • yrit

        palkka maksetaan sen mukaan mitä teet ,kuusi työntekijää halvin tuntikorvaus 10,5 kallein 14,5
        plus päiväraha ,loma-ajanpalkka ja lomaltapaluuraha 50%
        loma-ajanpalkasta ja talon auto


      • met

        ota hyvämies lopputili alan palkkaus aivan perseestä


      • Metsätyömies
        motomies kirjoitti:

        Kyllä se työehtosopimuksessa on 0.38

        Ette ole kyllä koskaan km korvauksia saanut sillä se on metsätöissä 0.45 € km ja mun palkka ajokoneella on 10.75 €


      • perkale
        Metsätyömies kirjoitti:

        Ette ole kyllä koskaan km korvauksia saanut sillä se on metsätöissä 0.45 € km ja mun palkka ajokoneella on 10.75 €

        kauanko olet ollu ajo-hommisa? Palio tullee tunteja kuusa? ite 10 e tunti, heikoin palkka mitä olen n.7 vujen aikana saanu... mahtaa tulla paluu kaivurin rattiin, oli sentään palakka eri luokkaa


      • 252525225

        Ja koneyrittäjät tienaa ihan saatanasti eivätkä silti voi maksaa kunnolla? melko kusipäistä porukaa. Meillpäin verotiedoissa aina hyvillä tuloksilla.


      • tototom
        yrit kirjoitti:

        palkka maksetaan sen mukaan mitä teet ,kuusi työntekijää halvin tuntikorvaus 10,5 kallein 14,5
        plus päiväraha ,loma-ajanpalkka ja lomaltapaluuraha 50%
        loma-ajanpalkasta ja talon auto

        Kouluun siis.


      • Anonyymi
        valmet 860 kirjoitti:

        jaa et oikein 10c km jopas tulee.

        Jos hän ajaakin työmatkat polkupyörällä, eikö se ole noin 10 cent, km.


    • pop

      Mulla tuntipalkka 12.10e ja ylityöt maksetaan. firman auto ja ei tarttee olla yötöissä eikä välttämättä viikonloppuisin.

      • on jäänyt

        sellanen kuva noista palkka keskusteluista ,et
        enemmän saa jos autolla ajaa valmiiks katkottuja ja kasattuja puita tehtaalle......
        Remonttia tienpäällä vähemmän ja sentään joskus aina ihmisiäkin näkee...


      • pidä........
        on jäänyt kirjoitti:

        sellanen kuva noista palkka keskusteluista ,et
        enemmän saa jos autolla ajaa valmiiks katkottuja ja kasattuja puita tehtaalle......
        Remonttia tienpäällä vähemmän ja sentään joskus aina ihmisiäkin näkee...

        paikkaansa, jos rahan takia on töissä niin rekka hommat täytyy kiertää kaukaa, on niin piukkaan väännetty ala ettei tosikaan - toisaalta mitä muuta on odotettavis rekka ala on tunnetusti näiden ala jotka ei muualle kelpaa(varmaan löytyy poikkeuksia) mutta pääsääntöisesti näin,
        itellä motoajosta 13,70 tunnilta ja kaikesta ylityöstä räpsähtää ylityökorvaus sekä kaikki mahdolliset verottomat korvaukset (ei päiväraha - verottaja ei hyväksy) ja kesälomaraha paluurahoineen kilahtaa tilille. Siis jos joku tekee alle kympillä ym. heikennyksillä näitä hommia niin itteensä saa peilistä kattoa, kytkin ylös uuteen työpaikkaan mutta ei missään nimessä näihin firmoihin jotka esim. mol,lissa kuukaudesta ja vuodesta toiseen hakee kuskeja - niitä on siellä muutama jotka etsii näitä "kiertopalkintoja" ja edut on sitte mitä on.


      • moto
        pidä........ kirjoitti:

        paikkaansa, jos rahan takia on töissä niin rekka hommat täytyy kiertää kaukaa, on niin piukkaan väännetty ala ettei tosikaan - toisaalta mitä muuta on odotettavis rekka ala on tunnetusti näiden ala jotka ei muualle kelpaa(varmaan löytyy poikkeuksia) mutta pääsääntöisesti näin,
        itellä motoajosta 13,70 tunnilta ja kaikesta ylityöstä räpsähtää ylityökorvaus sekä kaikki mahdolliset verottomat korvaukset (ei päiväraha - verottaja ei hyväksy) ja kesälomaraha paluurahoineen kilahtaa tilille. Siis jos joku tekee alle kympillä ym. heikennyksillä näitä hommia niin itteensä saa peilistä kattoa, kytkin ylös uuteen työpaikkaan mutta ei missään nimessä näihin firmoihin jotka esim. mol,lissa kuukaudesta ja vuodesta toiseen hakee kuskeja - niitä on siellä muutama jotka etsii näitä "kiertopalkintoja" ja edut on sitte mitä on.

        Asiaa puhut. Kyllä motomies on mettässä vielä ammattimies rekkakuskiin verrattuna. Eikä kannata lähtee palkkoja polkemaan vaikka kuinka mieli tekis päästä moton sarviin.


      • motomies
        moto kirjoitti:

        Asiaa puhut. Kyllä motomies on mettässä vielä ammattimies rekkakuskiin verrattuna. Eikä kannata lähtee palkkoja polkemaan vaikka kuinka mieli tekis päästä moton sarviin.

        Taidanpa ruveta sit vääntään asiasta työnantajan kanssa. palataan astialle...


      • valmet 860
        motomies kirjoitti:

        Taidanpa ruveta sit vääntään asiasta työnantajan kanssa. palataan astialle...

        ainahan palkasta on rutistu mut itse olen sitä mieltä et hyvä jos saa 10 ja autoedun eikä työmaat ole kovin kaukana ni hyvin menee !!!


      • mehtämies
        valmet 860 kirjoitti:

        ainahan palkasta on rutistu mut itse olen sitä mieltä et hyvä jos saa 10 ja autoedun eikä työmaat ole kovin kaukana ni hyvin menee !!!

        ootte pojat auringonlaskun alan valinneet..
        tänään oli radiossa uutinen et keväällä alkaa sahoilla yt-neuvottelut 1000 henkee meinaavat laittaa kortistoon ....tukkia ei enää saa metistä ulos ...kaikki jotka kykenee siirtää sirkkelit venäjälle...
        mut onhan niitä ensiharvennuksia...


      • Tietty
        mehtämies kirjoitti:

        ootte pojat auringonlaskun alan valinneet..
        tänään oli radiossa uutinen et keväällä alkaa sahoilla yt-neuvottelut 1000 henkee meinaavat laittaa kortistoon ....tukkia ei enää saa metistä ulos ...kaikki jotka kykenee siirtää sirkkelit venäjälle...
        mut onhan niitä ensiharvennuksia...

        Vaan täyspöljä notkuu hydrauliletkun jatkona metsässä. Kaikista hommista kurjimpia on just nää pikku yrittäjien hommat. Kun talossa alkaa oleen pari sataa henkeä töissä alkaa oleen joukkovoimaa, eikä tartte olla sukulaisilla tai naapurinukolla orjana.
        Kun meette töihin muualle, saatte ylityökorvaukset ja kaikki pelkkänä trukkikuskina. Mulla nousi palkka motosta trukkin hypätessä 3,5 € tunnilta. Ylityöt tulee automaattisesti, että silleen. Kyllä kurjuutta riittää, kun kurjuuteen suostuu.


      • Janne
        moto kirjoitti:

        Asiaa puhut. Kyllä motomies on mettässä vielä ammattimies rekkakuskiin verrattuna. Eikä kannata lähtee palkkoja polkemaan vaikka kuinka mieli tekis päästä moton sarviin.

        No kyllä on ylpeetä porukkaa liikkeellä näillä palstoilla. Kyllä se on sillä lailla että ei onnistu motokuskin hommat autokuskilta mutta ei onnistu kyllä autokuskin hommat motokuskiltakaan. Tähän aikaan vuodesta kyllä ois poikkeus semmonen motokuski joka sais autolla puut pois vähänkin pehmeemmän tien varresta. Se on heleppo katella sieltä mehtäkonneen kopista kun nämä teidän amatöörit ajjaa "kovalla" tiellä puuautolla.


      • hermostu
        Janne kirjoitti:

        No kyllä on ylpeetä porukkaa liikkeellä näillä palstoilla. Kyllä se on sillä lailla että ei onnistu motokuskin hommat autokuskilta mutta ei onnistu kyllä autokuskin hommat motokuskiltakaan. Tähän aikaan vuodesta kyllä ois poikkeus semmonen motokuski joka sais autolla puut pois vähänkin pehmeemmän tien varresta. Se on heleppo katella sieltä mehtäkonneen kopista kun nämä teidän amatöörit ajjaa "kovalla" tiellä puuautolla.

        ne on nuo ylpeet niitä einarin aivopesemiä..
        monelle riittää palkaks työnantajan antamat ponssen haalarit ,lippis,ja autoeduks se myrkyn vihree avolava....
        autopuolella arvostus kuitenkin ihan toista ku mehtäherroja kuuntelee...
        lahtosen sivuja kun lukee ...sitä marinaa palkoista....


      • olla tyytyväinen
        Tietty kirjoitti:

        Vaan täyspöljä notkuu hydrauliletkun jatkona metsässä. Kaikista hommista kurjimpia on just nää pikku yrittäjien hommat. Kun talossa alkaa oleen pari sataa henkeä töissä alkaa oleen joukkovoimaa, eikä tartte olla sukulaisilla tai naapurinukolla orjana.
        Kun meette töihin muualle, saatte ylityökorvaukset ja kaikki pelkkänä trukkikuskina. Mulla nousi palkka motosta trukkin hypätessä 3,5 € tunnilta. Ylityöt tulee automaattisesti, että silleen. Kyllä kurjuutta riittää, kun kurjuuteen suostuu.

        Mie saan 10 tunnilta,mutta saan ajaa lähes uutta ponssee 3000 h,ja olen ihan tyytyväinen.


      • Saa-ajaa
        olla tyytyväinen kirjoitti:

        Mie saan 10 tunnilta,mutta saan ajaa lähes uutta ponssee 3000 h,ja olen ihan tyytyväinen.

        Sinä varmaan maksaisit jos sasit uuden koneen.
        Ja sanoisit tienaavasi hyvin. Elätkö kotona
        äiskän soosilla vai muijas tienestillä? KATO
        peiliin KYRSÄ?


      • Tuota
        Saa-ajaa kirjoitti:

        Sinä varmaan maksaisit jos sasit uuden koneen.
        Ja sanoisit tienaavasi hyvin. Elätkö kotona
        äiskän soosilla vai muijas tienestillä? KATO
        peiliin KYRSÄ?

        Kyllä leipee on riittänä ku mie ajan yleensä 6 pv viikossa joskus 7,kyl mie ainakii tykkeen konehommista.


      • jamppa
        hermostu kirjoitti:

        ne on nuo ylpeet niitä einarin aivopesemiä..
        monelle riittää palkaks työnantajan antamat ponssen haalarit ,lippis,ja autoeduks se myrkyn vihree avolava....
        autopuolella arvostus kuitenkin ihan toista ku mehtäherroja kuuntelee...
        lahtosen sivuja kun lukee ...sitä marinaa palkoista....

        taksojaan vertailla niin paljon kun lystää,mutta tosiasia on se,että on justiin sama tienaako 10euroa vai 15euroa tunti.Viivan alla se ei kuitenkaan näy.Verottaja pitää siitä kyllä huolen.Että se niistä palkkanarinoista.


      • Muutakaan
        Tuota kirjoitti:

        Kyllä leipee on riittänä ku mie ajan yleensä 6 pv viikossa joskus 7,kyl mie ainakii tykkeen konehommista.

        Mitäs muuta siellä kopissa sit pureskelis jos
        ei leipää. Minä olen 25W kulettanut eväät ja
        tullut siihen tulokseen et leivät voi pureskella
        yhtä tyytyväisenä vaik tunkion reunal. Et ei se työ konekuskina ole kuin pellen hommaa.


      • Kade

        Kerro heti missä oot töissä mä tulen ja poljen sut taksalla pois?Voin alkaa 11.ekellä kunhan saan lippiksen.


      • asdasdasd11
        pidä........ kirjoitti:

        paikkaansa, jos rahan takia on töissä niin rekka hommat täytyy kiertää kaukaa, on niin piukkaan väännetty ala ettei tosikaan - toisaalta mitä muuta on odotettavis rekka ala on tunnetusti näiden ala jotka ei muualle kelpaa(varmaan löytyy poikkeuksia) mutta pääsääntöisesti näin,
        itellä motoajosta 13,70 tunnilta ja kaikesta ylityöstä räpsähtää ylityökorvaus sekä kaikki mahdolliset verottomat korvaukset (ei päiväraha - verottaja ei hyväksy) ja kesälomaraha paluurahoineen kilahtaa tilille. Siis jos joku tekee alle kympillä ym. heikennyksillä näitä hommia niin itteensä saa peilistä kattoa, kytkin ylös uuteen työpaikkaan mutta ei missään nimessä näihin firmoihin jotka esim. mol,lissa kuukaudesta ja vuodesta toiseen hakee kuskeja - niitä on siellä muutama jotka etsii näitä "kiertopalkintoja" ja edut on sitte mitä on.

        kelpaisin varmaan muuallekin, mutta 3500-3700e/kk pitää vielä toistaseks rekkakuskina. Tunteja tulee alle 50/vko. Se siitä rekkakuskien paskasta palkasta, pitää vaan olla töissä oikeissa paikoissa.


      • Anonyymi
        Saa-ajaa kirjoitti:

        Sinä varmaan maksaisit jos sasit uuden koneen.
        Ja sanoisit tienaavasi hyvin. Elätkö kotona
        äiskän soosilla vai muijas tienestillä? KATO
        peiliin KYRSÄ?

        Hän on maajussin poika joka elää tukijaisilla.


    • Reppanat

      Olette todella kurjaa sakkia. Biisis valitetaan
      ettei kundist tul virkamiest eikä poliisii, siit
      tul rekkamies. Tulkohan niitten TÄHTEIST Motomiehii,jotka veisaa tuol metsä,k .fi :llä
      taksoistaan . Eihä edes aputyöläiset lähde
      tollasil hinnoil duuniin. Mut kait joku popula
      on alimmal tasol .Ei siis mitään Mensa porukkaa?
      Kattokaa peiliin avuttomat AATUT.

      • ainakii

        ite tienattua,ei kunnan leipee.


      • Moto evp nitrotasku
        ainakii kirjoitti:

        ite tienattua,ei kunnan leipee.

        Juu painakaa pojat vaan 300-400h kuussa.Niinpä tein minäkin yli 25vuotta.Ja tässä sitä tuijotellaan seiniä ja syödään uni masennuslääkkeitä,miettien oliko sen arvoista olla huippujätkä.Mitä kunnanleipään tulee niin nälässä sekin maistuu.


      • hilu

        Kyl jonku täytyy ne kurjat moto/ajokone hommatkin tehä. Ei siinä kovin muu auta että lähtee ite pois hommista ja laittaa nuoremmat hölmöt kuatamaan pöllejä.


      • evp.evvk
        hilu kirjoitti:

        Kyl jonku täytyy ne kurjat moto/ajokone hommatkin tehä. Ei siinä kovin muu auta että lähtee ite pois hommista ja laittaa nuoremmat hölmöt kuatamaan pöllejä.

        On vaan sääli niitä nuoria jotka näihin töihin lähtevät.Koskam pois lähtiessä on jo vammoja psyykessä ja fysiikassa.Vaan niin kai se on että pitää kunkin vuorollaan saada hakata päätänsä mäntyyn.Kovat on vaan nuo oppirahat.


      • nyt meille
        evp.evvk kirjoitti:

        On vaan sääli niitä nuoria jotka näihin töihin lähtevät.Koskam pois lähtiessä on jo vammoja psyykessä ja fysiikassa.Vaan niin kai se on että pitää kunkin vuorollaan saada hakata päätänsä mäntyyn.Kovat on vaan nuo oppirahat.

        kaikille missä se onni ja autuus työelämässä aukeaa???????? joka työssä löytyy hyviä ja huonoja työnantajia ja kaikkia siltä väliltä, ja jos luonnossa työskennellessä saa jotain henkisiä ongelmia itelleen aikaseksi niin mitähän ne ongelmat mahtaa jossain sementti viidakossa sitten ollakkaan, ja nyt en tarkoita etteikö esim. metsätöissä olisi paljon korjattavaa (missä ei olisi) vaan tarkoitan jotta lähes aina ne ongelmat on itse itelle tehtyjä eli peilin edessä keskustelusta tutun naaman kanssa voisi olla paljon hyötyä.


      • noita vitun
        evp.evvk kirjoitti:

        On vaan sääli niitä nuoria jotka näihin töihin lähtevät.Koskam pois lähtiessä on jo vammoja psyykessä ja fysiikassa.Vaan niin kai se on että pitää kunkin vuorollaan saada hakata päätänsä mäntyyn.Kovat on vaan nuo oppirahat.

        natisijoita riittää,ku vaa kaikki sais valmiina eteen ja vähä yliki,ettei vaa tarttes herätä aamulla kovi aikasee.


      • Batman
        noita vitun kirjoitti:

        natisijoita riittää,ku vaa kaikki sais valmiina eteen ja vähä yliki,ettei vaa tarttes herätä aamulla kovi aikasee.

        Naulan kantaan Robin siihenhän sitä pitäis sinunkin pyrkiä!Ei katkeruutta ystävä hyvä.


      • Narisija
        nyt meille kirjoitti:

        kaikille missä se onni ja autuus työelämässä aukeaa???????? joka työssä löytyy hyviä ja huonoja työnantajia ja kaikkia siltä väliltä, ja jos luonnossa työskennellessä saa jotain henkisiä ongelmia itelleen aikaseksi niin mitähän ne ongelmat mahtaa jossain sementti viidakossa sitten ollakkaan, ja nyt en tarkoita etteikö esim. metsätöissä olisi paljon korjattavaa (missä ei olisi) vaan tarkoitan jotta lähes aina ne ongelmat on itse itelle tehtyjä eli peilin edessä keskustelusta tutun naaman kanssa voisi olla paljon hyötyä.

        Tässä sulle muutama.Kai palkkauksentulisi olla edes sellaisellatasolla että se riittää NORMAALI elämään NORMAALI tuntimäärällä.Nykyään on kovin monessa talossa käskytetty että "8.h takia ei tarvii työmaalle tulla"Niimpä useimman pojan pelkkä työaika venyy 10-15h/päivä matkat päälle.Siellä betoniviidakossa näitä tällaisia luonnon arvoja tulee tuskin kovin usein mietittyä.Että tämmösiä vitun narisijoita täällä luonnonhelmassa.


      • vieläkään
        Narisija kirjoitti:

        Tässä sulle muutama.Kai palkkauksentulisi olla edes sellaisellatasolla että se riittää NORMAALI elämään NORMAALI tuntimäärällä.Nykyään on kovin monessa talossa käskytetty että "8.h takia ei tarvii työmaalle tulla"Niimpä useimman pojan pelkkä työaika venyy 10-15h/päivä matkat päälle.Siellä betoniviidakossa näitä tällaisia luonnon arvoja tulee tuskin kovin usein mietittyä.Että tämmösiä vitun narisijoita täällä luonnonhelmassa.

        mitään niin sanottua paljon ... paljon parempaa vaihtoehtoa, sinähän aljoit nyt rutisee palkasta ja se on täysin kiinni sun ammattitaidosta, kukaan ei voi maksaa toiselle ihmiselle karmeita palkkoja jollet sinä myös tuota jotakin siis ei millään alalla maailmassa, ensin pitää olla jaettavaa, itse onnistun tienaamaan vuodessa hakkuukoneenpuikoissa 39000 euroa verottomat korvaukset vuodessa, töitä tehään vuodessa noin 9-10kuukautta 8-10 tuntia päivässä viitenä päiväna viikossa mutta HUOMAA mulla on vuodes täysin vapaata aikaa 2-3 kuukautta, hitto missä sementtiviidakon hommassa on tollaset edut? arvaten siellä saa monesta hommasta parempaa liksaa mutta on sielä kulut lähes kaikki automatkoja lukuunottamata potenssiin 2 maaseudun elämää korkeammat, asioista pitää nähä valoisetkin puolet eikä aina olla perus negatiivinen.


      • 25vuottaalalla
        vieläkään kirjoitti:

        mitään niin sanottua paljon ... paljon parempaa vaihtoehtoa, sinähän aljoit nyt rutisee palkasta ja se on täysin kiinni sun ammattitaidosta, kukaan ei voi maksaa toiselle ihmiselle karmeita palkkoja jollet sinä myös tuota jotakin siis ei millään alalla maailmassa, ensin pitää olla jaettavaa, itse onnistun tienaamaan vuodessa hakkuukoneenpuikoissa 39000 euroa verottomat korvaukset vuodessa, töitä tehään vuodessa noin 9-10kuukautta 8-10 tuntia päivässä viitenä päiväna viikossa mutta HUOMAA mulla on vuodes täysin vapaata aikaa 2-3 kuukautta, hitto missä sementtiviidakon hommassa on tollaset edut? arvaten siellä saa monesta hommasta parempaa liksaa mutta on sielä kulut lähes kaikki automatkoja lukuunottamata potenssiin 2 maaseudun elämää korkeammat, asioista pitää nähä valoisetkin puolet eikä aina olla perus negatiivinen.

        No kuule ei tässä olla sitä paljon ...paljon parempaa vaillakaan kunhan se kaikkein tärkein asia olis kohdallaan ,enkä tällä tosiaan tarkoita mitään maaseudun idylliä ja raitista ilmaa.Tärkeitä varmasti nekin mutta kerroppa miten sinä koet eduksesi 2-3kk.n pakkoloman ja ylipitkät työpäivät.jos olet perheellinen miten läheisesi kokevat sen.Mitä noihin ansioihin tulee niin oletpa onnellisten tähtien lapsi.Ettei vaan olis isän tai jonkun lähisukulaisen kone.Kuitenkin onnea ja menestystä ja jaksamista sekä terveyttä sinulle.


      • tulee
        vieläkään kirjoitti:

        mitään niin sanottua paljon ... paljon parempaa vaihtoehtoa, sinähän aljoit nyt rutisee palkasta ja se on täysin kiinni sun ammattitaidosta, kukaan ei voi maksaa toiselle ihmiselle karmeita palkkoja jollet sinä myös tuota jotakin siis ei millään alalla maailmassa, ensin pitää olla jaettavaa, itse onnistun tienaamaan vuodessa hakkuukoneenpuikoissa 39000 euroa verottomat korvaukset vuodessa, töitä tehään vuodessa noin 9-10kuukautta 8-10 tuntia päivässä viitenä päiväna viikossa mutta HUOMAA mulla on vuodes täysin vapaata aikaa 2-3 kuukautta, hitto missä sementtiviidakon hommassa on tollaset edut? arvaten siellä saa monesta hommasta parempaa liksaa mutta on sielä kulut lähes kaikki automatkoja lukuunottamata potenssiin 2 maaseudun elämää korkeammat, asioista pitää nähä valoisetkin puolet eikä aina olla perus negatiivinen.

        paksua palkkatekstiä.Taitas moni urakoitsijakin vaihtaa sun kanssas paikkaa.Älä ny kuule viitti ihan höpöjä alkaa kirjotteleen.Kato tyhmiä voidaan olla mut ei mekän ny aivankaikkee uskota sentäs.Voihan sitä ny leuhkuutesa muutenkin näyttää ku palkkasa valehtelemalla.Ajatteletkos vallan joku kansakoulun opettaja olevas ku 3kuukaude pakkolomaki sulle niinku etu on.Ei millään pahalla mut mieti ny vähä tykönäs.


      • ihmettä???????
        tulee kirjoitti:

        paksua palkkatekstiä.Taitas moni urakoitsijakin vaihtaa sun kanssas paikkaa.Älä ny kuule viitti ihan höpöjä alkaa kirjotteleen.Kato tyhmiä voidaan olla mut ei mekän ny aivankaikkee uskota sentäs.Voihan sitä ny leuhkuutesa muutenkin näyttää ku palkkasa valehtelemalla.Ajatteletkos vallan joku kansakoulun opettaja olevas ku 3kuukaude pakkolomaki sulle niinku etu on.Ei millään pahalla mut mieti ny vähä tykönäs.

        niin että rasvasta puhetta! mitä vitun hyötyy mulle olis täälä sulle tai jollekin muulle sun tapaselle kateelliselle leuhkii perättömällä palkalla! palkka on taivaan tosi ja kun veropörssiä uteliaisuuttani oon katellu niin en tosiaankaan ole maailman ainut tuollasta palkkaa nauttiva motokuski! näen sieltä toki niitä sunki lukuja ja ymmärrän ne luvut pirun hyvin kun tunnen kaverit - perkele niissäkin palkoissa on puolet liikaa.
        Se seisokkiaika on minusta pirun iso etu - se on aina suomen luontoa ajatellen ja omia harrastuksiani ajatellen huippu vuoden aikaan ja talous pyörii mukavasti kesälomarahoilla sekä talven säästöillä - nääs kun minä tiedän että paussi tulee kuin manulle illallinen niin en heti kättelyssä tuhlaa rahojani vaan ajattelen myöskin eteenpäin ja perhe tykkää vapaista viikonlopuista sekä runsaista kesälomista - täytyy olla tavallinen perseaivo jollei tuota vajaata 40000tuhatta saa riittämään koko vuodelle, mutta kaikki perustuu siihen kun kone käynnistyy niin töitä tehään eli 8-10 tuntia vuorokaudes ja 180-250 litrasta mehtää aina yli 300 kuutiota kumoon ja sitte kotio.


      • Normaali

        menoilla kympillä tulee toimeen ihan kivasti.


      • Meininkiä
        ihmettä??????? kirjoitti:

        niin että rasvasta puhetta! mitä vitun hyötyy mulle olis täälä sulle tai jollekin muulle sun tapaselle kateelliselle leuhkii perättömällä palkalla! palkka on taivaan tosi ja kun veropörssiä uteliaisuuttani oon katellu niin en tosiaankaan ole maailman ainut tuollasta palkkaa nauttiva motokuski! näen sieltä toki niitä sunki lukuja ja ymmärrän ne luvut pirun hyvin kun tunnen kaverit - perkele niissäkin palkoissa on puolet liikaa.
        Se seisokkiaika on minusta pirun iso etu - se on aina suomen luontoa ajatellen ja omia harrastuksiani ajatellen huippu vuoden aikaan ja talous pyörii mukavasti kesälomarahoilla sekä talven säästöillä - nääs kun minä tiedän että paussi tulee kuin manulle illallinen niin en heti kättelyssä tuhlaa rahojani vaan ajattelen myöskin eteenpäin ja perhe tykkää vapaista viikonlopuista sekä runsaista kesälomista - täytyy olla tavallinen perseaivo jollei tuota vajaata 40000tuhatta saa riittämään koko vuodelle, mutta kaikki perustuu siihen kun kone käynnistyy niin töitä tehään eli 8-10 tuntia vuorokaudes ja 180-250 litrasta mehtää aina yli 300 kuutiota kumoon ja sitte kotio.

        Kuule kyllä noi sun juttus voi upota jossaki isäntien pikkujoulussa mut älä ny viitti täällä alkaa tommosta paskaa nakkeleen.Et päivä ku päivä ni alta 10h.Aina yli 300kuutioo.Oiskohan sulla ny käyny niin et on menny pinomotit ja kiinnot hiukka sekaste.Niinku ma sen sanon tyhmii voiraan olla mut ei niin saatanan tyhmiä et tota uskotaan.Kyllä meikäläinen on nähny noita sun kaltasia supermiehiä joskus ennekki mut ku on oltu vertailu kelposissa mettissä hommis nii yhtään enempää sitä tavaraa ei oo sunkan rännistä suollettu.Mut onhan se varmaan kiva käyrä täällä vähän toisille kehuskeleen.Alan oleen pikkuhiljaa mäki sitä samaa mieltä ton yhre aikasemman karpaasin ka et sulla taitaa olla isän kone ja sillä viä renki ajamassa ja sä lasket senki tekemät pinomotit omiis.Jos sulle on toi tommone koulu opettajan mittanen ,palkaton kesäloma hyvä ni pirä se hyvänäs ei siinä mitä.Mut kai sä ny ittekki sen verran ymmärrät et tosiasioissa kannattaa pitäytyy.


      • vähemmälläkin
        Normaali kirjoitti:

        menoilla kympillä tulee toimeen ihan kivasti.

        kun saa asua ilmaseksi isin ja äipän luona.Ja saa sitten kans ilmasen ruuan ja eväät kotoo.Eikä tietenkään maksele turhia liiton jäsenmaksuja.Viikon loppuna on sitten jollekki kaverille kuskina kaverin autolla tietty.Sunnuntai aamuna voi sitte käydä heittää äidin kirkkoon pientäkorvausta vastaan ja käydä huoltsikan baarissa kahvilla kun sattu yks tuttu konemies paikalle ja tarjos.Siinä sit istutaan ja puhutaan konehommista lahjus lippikset päässä.Samalla voit esitellä kuin sattumalta lasin taakse ajamaasi firman avolavaa."Työntivät ton romun mulle mut lupas se sen ens talvena vaihtaa uudempaan jos multa näyttää puu rupeevan kulkee.Ja sehän kulkee perkele.Joo mut nyt mun pitää lähtee hakee äiti kirkosta ja jotuu kotiin tekee eväät ,meinaan lähtee ottaan näin pyhänä löysät pois ni isäntäkin tykkää.Nähdään taas joskus mut nyt voi olla niin kiire talvi et ei ehdi kotona kämään ku pari kolmetuntia nukkumassa ja eväät uusimassa!Moikka molopää.


      • tuommosia
        ihmettä??????? kirjoitti:

        niin että rasvasta puhetta! mitä vitun hyötyy mulle olis täälä sulle tai jollekin muulle sun tapaselle kateelliselle leuhkii perättömällä palkalla! palkka on taivaan tosi ja kun veropörssiä uteliaisuuttani oon katellu niin en tosiaankaan ole maailman ainut tuollasta palkkaa nauttiva motokuski! näen sieltä toki niitä sunki lukuja ja ymmärrän ne luvut pirun hyvin kun tunnen kaverit - perkele niissäkin palkoissa on puolet liikaa.
        Se seisokkiaika on minusta pirun iso etu - se on aina suomen luontoa ajatellen ja omia harrastuksiani ajatellen huippu vuoden aikaan ja talous pyörii mukavasti kesälomarahoilla sekä talven säästöillä - nääs kun minä tiedän että paussi tulee kuin manulle illallinen niin en heti kättelyssä tuhlaa rahojani vaan ajattelen myöskin eteenpäin ja perhe tykkää vapaista viikonlopuista sekä runsaista kesälomista - täytyy olla tavallinen perseaivo jollei tuota vajaata 40000tuhatta saa riittämään koko vuodelle, mutta kaikki perustuu siihen kun kone käynnistyy niin töitä tehään eli 8-10 tuntia vuorokaudes ja 180-250 litrasta mehtää aina yli 300 kuutiota kumoon ja sitte kotio.

        itsensä kehujia nähty ja kuultu aina sillon tällön mutta tämä kaveri alkaa olla jo yliveto.On aika naurettavaa tulla brassailemaan noilla huippupäivien tuotoksilla,ja sitte vielä yleistää ne joka päiväseks tapahtumaks.Mut jos on aivojen paikalla mädäntyneet ameebat nin kaikki näkyy olevan mahdollista.Ompele sillä seuraavalla pitkällä etuoikeus lomalla kaiken varalta muutama ylimääränen tikki sinne niskan puolelle,ettei alaleuka irtoo kun tuntuu et on nyt enää vähä niskasta kiini.Noista sun jutuista vaan päättelin!


      • lisää
        ihmettä??????? kirjoitti:

        niin että rasvasta puhetta! mitä vitun hyötyy mulle olis täälä sulle tai jollekin muulle sun tapaselle kateelliselle leuhkii perättömällä palkalla! palkka on taivaan tosi ja kun veropörssiä uteliaisuuttani oon katellu niin en tosiaankaan ole maailman ainut tuollasta palkkaa nauttiva motokuski! näen sieltä toki niitä sunki lukuja ja ymmärrän ne luvut pirun hyvin kun tunnen kaverit - perkele niissäkin palkoissa on puolet liikaa.
        Se seisokkiaika on minusta pirun iso etu - se on aina suomen luontoa ajatellen ja omia harrastuksiani ajatellen huippu vuoden aikaan ja talous pyörii mukavasti kesälomarahoilla sekä talven säästöillä - nääs kun minä tiedän että paussi tulee kuin manulle illallinen niin en heti kättelyssä tuhlaa rahojani vaan ajattelen myöskin eteenpäin ja perhe tykkää vapaista viikonlopuista sekä runsaista kesälomista - täytyy olla tavallinen perseaivo jollei tuota vajaata 40000tuhatta saa riittämään koko vuodelle, mutta kaikki perustuu siihen kun kone käynnistyy niin töitä tehään eli 8-10 tuntia vuorokaudes ja 180-250 litrasta mehtää aina yli 300 kuutiota kumoon ja sitte kotio.

        No voi jumalauta mikä helevettin ittens kehuja oikeen täältä löyty.Oikeen tyyppi esimerkki varsinaisesta munapäästä.Aattele ny jos kerran aatteleen pystyt...Tuskin on sun tai sun isäntäskän etuje mukasta suu vaahdos hehkutella noilla muutaman päivän huippu tuotoksilla.ja vedellä ne koko vuoden mittasiks.Kyllä se on niin poikaressu että ne keski tuotokset tuppaa oleen jotain aivan muuta sunkin kohrallas!Mitä helvettiä ku pojan jutut ei oo ehki etes tältä planeetalta.Passaa siinä urakoittijan käyrä taksa neuvotteluja ku tommonen saatanan kekkeruusi on suu vaahdossa enste virman herrolle tommosia käyny leuhkiin.Pysy saatana siä kotonas jos sul ei oo parempaa asiaa.Meinaan vaa et vois olla sun isäntälleski parempi pitkänpäälle hankkiutua tommosesta saatanan honkkelista eroon.Mitä tohon juoru kalenteriin tulee ni mistä sä saatanan viisas tiet mitä kaikkia tuloja niihin sisältyy.Älä kuule ala yleisteleen noitten tietojen perusteella ja tekeen mitään kovin pitkälle meneviä johto päätöksiä,mitä kykyä kyl kohrallas rohkenen epäillä.Saatana että alalle pitää ajautua joku tommonen kusipää.Sun kohtallas ei ois pahasti tehty jos joku vähän tukistas ja opettas oleen miehiks.


      • nyt....
        lisää kirjoitti:

        No voi jumalauta mikä helevettin ittens kehuja oikeen täältä löyty.Oikeen tyyppi esimerkki varsinaisesta munapäästä.Aattele ny jos kerran aatteleen pystyt...Tuskin on sun tai sun isäntäskän etuje mukasta suu vaahdos hehkutella noilla muutaman päivän huippu tuotoksilla.ja vedellä ne koko vuoden mittasiks.Kyllä se on niin poikaressu että ne keski tuotokset tuppaa oleen jotain aivan muuta sunkin kohrallas!Mitä helvettiä ku pojan jutut ei oo ehki etes tältä planeetalta.Passaa siinä urakoittijan käyrä taksa neuvotteluja ku tommonen saatanan kekkeruusi on suu vaahdossa enste virman herrolle tommosia käyny leuhkiin.Pysy saatana siä kotonas jos sul ei oo parempaa asiaa.Meinaan vaa et vois olla sun isäntälleski parempi pitkänpäälle hankkiutua tommosesta saatanan honkkelista eroon.Mitä tohon juoru kalenteriin tulee ni mistä sä saatanan viisas tiet mitä kaikkia tuloja niihin sisältyy.Älä kuule ala yleisteleen noitten tietojen perusteella ja tekeen mitään kovin pitkälle meneviä johto päätöksiä,mitä kykyä kyl kohrallas rohkenen epäillä.Saatana että alalle pitää ajautua joku tommonen kusipää.Sun kohtallas ei ois pahasti tehty jos joku vähän tukistas ja opettas oleen miehiks.

        vähäsen kun sieltä tunnekuohustas vähän rauhotut jotta mikä nyt niin kamalasti risoo? jos joku haluaa varmennuksen asialle niin pistä puhelin numero esille niin heti kun numeron näen niin pirautan ja kerron osoitteen mihin uteliaat voi lähtee kahtomaan.


      • opetusta
        nyt.... kirjoitti:

        vähäsen kun sieltä tunnekuohustas vähän rauhotut jotta mikä nyt niin kamalasti risoo? jos joku haluaa varmennuksen asialle niin pistä puhelin numero esille niin heti kun numeron näen niin pirautan ja kerron osoitteen mihin uteliaat voi lähtee kahtomaan.

        sinä kaipaat näköjään.Jos et tuosta edellisetä selvää saanut.Oli mielestäni sen verran selvä sanaista tekstiä että vähän tämmöinen tyhmempikin tuon kyllä ymmärsi.


      • on vähä
        vähemmälläkin kirjoitti:

        kun saa asua ilmaseksi isin ja äipän luona.Ja saa sitten kans ilmasen ruuan ja eväät kotoo.Eikä tietenkään maksele turhia liiton jäsenmaksuja.Viikon loppuna on sitten jollekki kaverille kuskina kaverin autolla tietty.Sunnuntai aamuna voi sitte käydä heittää äidin kirkkoon pientäkorvausta vastaan ja käydä huoltsikan baarissa kahvilla kun sattu yks tuttu konemies paikalle ja tarjos.Siinä sit istutaan ja puhutaan konehommista lahjus lippikset päässä.Samalla voit esitellä kuin sattumalta lasin taakse ajamaasi firman avolavaa."Työntivät ton romun mulle mut lupas se sen ens talvena vaihtaa uudempaan jos multa näyttää puu rupeevan kulkee.Ja sehän kulkee perkele.Joo mut nyt mun pitää lähtee hakee äiti kirkosta ja jotuu kotiin tekee eväät ,meinaan lähtee ottaan näin pyhänä löysät pois ni isäntäkin tykkää.Nähdään taas joskus mut nyt voi olla niin kiire talvi et ei ehdi kotona kämään ku pari kolmetuntia nukkumassa ja eväät uusimassa!Moikka molopää.

        samanlaista ku sullakii,ootsä kauan ajanu,mä oon 1,5 vuotta ja ens viikolla pitäs tulla uus valmetti.


      • jatkuu
        on vähä kirjoitti:

        samanlaista ku sullakii,ootsä kauan ajanu,mä oon 1,5 vuotta ja ens viikolla pitäs tulla uus valmetti.

        tänä iltana.Mut aikaa on kulunu 25 vuotta ja kaveri on jonkun verran vanhentunu...n.klo 22.00> jatkoa tulee!


      • se vaan
        lisää kirjoitti:

        No voi jumalauta mikä helevettin ittens kehuja oikeen täältä löyty.Oikeen tyyppi esimerkki varsinaisesta munapäästä.Aattele ny jos kerran aatteleen pystyt...Tuskin on sun tai sun isäntäskän etuje mukasta suu vaahdos hehkutella noilla muutaman päivän huippu tuotoksilla.ja vedellä ne koko vuoden mittasiks.Kyllä se on niin poikaressu että ne keski tuotokset tuppaa oleen jotain aivan muuta sunkin kohrallas!Mitä helvettiä ku pojan jutut ei oo ehki etes tältä planeetalta.Passaa siinä urakoittijan käyrä taksa neuvotteluja ku tommonen saatanan kekkeruusi on suu vaahdossa enste virman herrolle tommosia käyny leuhkiin.Pysy saatana siä kotonas jos sul ei oo parempaa asiaa.Meinaan vaa et vois olla sun isäntälleski parempi pitkänpäälle hankkiutua tommosesta saatanan honkkelista eroon.Mitä tohon juoru kalenteriin tulee ni mistä sä saatanan viisas tiet mitä kaikkia tuloja niihin sisältyy.Älä kuule ala yleisteleen noitten tietojen perusteella ja tekeen mitään kovin pitkälle meneviä johto päätöksiä,mitä kykyä kyl kohrallas rohkenen epäillä.Saatana että alalle pitää ajautua joku tommonen kusipää.Sun kohtallas ei ois pahasti tehty jos joku vähän tukistas ja opettas oleen miehiks.

        niin on,että työllä se raha tulee,eikä paskanjauhannalla,huonon ja hyvän kuskin ero helposti 50%.


      • jonspa
        ihmettä??????? kirjoitti:

        niin että rasvasta puhetta! mitä vitun hyötyy mulle olis täälä sulle tai jollekin muulle sun tapaselle kateelliselle leuhkii perättömällä palkalla! palkka on taivaan tosi ja kun veropörssiä uteliaisuuttani oon katellu niin en tosiaankaan ole maailman ainut tuollasta palkkaa nauttiva motokuski! näen sieltä toki niitä sunki lukuja ja ymmärrän ne luvut pirun hyvin kun tunnen kaverit - perkele niissäkin palkoissa on puolet liikaa.
        Se seisokkiaika on minusta pirun iso etu - se on aina suomen luontoa ajatellen ja omia harrastuksiani ajatellen huippu vuoden aikaan ja talous pyörii mukavasti kesälomarahoilla sekä talven säästöillä - nääs kun minä tiedän että paussi tulee kuin manulle illallinen niin en heti kättelyssä tuhlaa rahojani vaan ajattelen myöskin eteenpäin ja perhe tykkää vapaista viikonlopuista sekä runsaista kesälomista - täytyy olla tavallinen perseaivo jollei tuota vajaata 40000tuhatta saa riittämään koko vuodelle, mutta kaikki perustuu siihen kun kone käynnistyy niin töitä tehään eli 8-10 tuntia vuorokaudes ja 180-250 litrasta mehtää aina yli 300 kuutiota kumoon ja sitte kotio.

        Ammattimies ei moteilla kersku.


      • unohtua
        se vaan kirjoitti:

        niin on,että työllä se raha tulee,eikä paskanjauhannalla,huonon ja hyvän kuskin ero helposti 50%.

        alku osa pois.Nimittäin,kuskin työllä se raha tulee..........


      • Anonyymi
        tulee kirjoitti:

        paksua palkkatekstiä.Taitas moni urakoitsijakin vaihtaa sun kanssas paikkaa.Älä ny kuule viitti ihan höpöjä alkaa kirjotteleen.Kato tyhmiä voidaan olla mut ei mekän ny aivankaikkee uskota sentäs.Voihan sitä ny leuhkuutesa muutenkin näyttää ku palkkasa valehtelemalla.Ajatteletkos vallan joku kansakoulun opettaja olevas ku 3kuukaude pakkolomaki sulle niinku etu on.Ei millään pahalla mut mieti ny vähä tykönäs.

        Tuli sama mieleen, ei ole tainnut kaverilla heilua hihat muualla kun pyykkinarulla.


      • Anonyymi
        lisää kirjoitti:

        No voi jumalauta mikä helevettin ittens kehuja oikeen täältä löyty.Oikeen tyyppi esimerkki varsinaisesta munapäästä.Aattele ny jos kerran aatteleen pystyt...Tuskin on sun tai sun isäntäskän etuje mukasta suu vaahdos hehkutella noilla muutaman päivän huippu tuotoksilla.ja vedellä ne koko vuoden mittasiks.Kyllä se on niin poikaressu että ne keski tuotokset tuppaa oleen jotain aivan muuta sunkin kohrallas!Mitä helvettiä ku pojan jutut ei oo ehki etes tältä planeetalta.Passaa siinä urakoittijan käyrä taksa neuvotteluja ku tommonen saatanan kekkeruusi on suu vaahdossa enste virman herrolle tommosia käyny leuhkiin.Pysy saatana siä kotonas jos sul ei oo parempaa asiaa.Meinaan vaa et vois olla sun isäntälleski parempi pitkänpäälle hankkiutua tommosesta saatanan honkkelista eroon.Mitä tohon juoru kalenteriin tulee ni mistä sä saatanan viisas tiet mitä kaikkia tuloja niihin sisältyy.Älä kuule ala yleisteleen noitten tietojen perusteella ja tekeen mitään kovin pitkälle meneviä johto päätöksiä,mitä kykyä kyl kohrallas rohkenen epäillä.Saatana että alalle pitää ajautua joku tommonen kusipää.Sun kohtallas ei ois pahasti tehty jos joku vähän tukistas ja opettas oleen miehiks.

        Onkohan tuo koskaan nähnytkään metsäkonetta, sossun maksamaa kaljaa kittaa ja on pontevaa.


    • tukki puu

      no en niin tiedä mitkä työolot sit ovat, mut olen tossa seurannut yhtä työmaata jossa on 2 motoa ja 2 ajokonetta. ne aloitaa työt 7 aikoihin ja lopettaa klo 16 eikä sielä sen jälkeen enään kukaan aja.
      eikä sie viikonloppusinkaan ketään aja.
      sitä ihmettelen kun tätä sivuan on seurannut ni töitä tehdään niin ettei edes vapaa aikaa ole. joku tossa kerto et ajaa 450 h/kk et sillai

      • veromuutos

        alkaa puremaan ...
        Työnantajalla ei saata olla uusia leimikoita ostettuna,niin työttömyys töinä tekevät päiväsaikaan...
        Ellei sit ole jonkun koulun koneet töissä...niillä työt tehdään virka-aikana.

        Tuolla kun Suomea kiertää aika vähän savotoita teitten varsilla..ei tietysti pikiteitten varsilla ole kunnolla hakattavaakaan enää...


      • näin sitä
        veromuutos kirjoitti:

        alkaa puremaan ...
        Työnantajalla ei saata olla uusia leimikoita ostettuna,niin työttömyys töinä tekevät päiväsaikaan...
        Ellei sit ole jonkun koulun koneet töissä...niillä työt tehdään virka-aikana.

        Tuolla kun Suomea kiertää aika vähän savotoita teitten varsilla..ei tietysti pikiteitten varsilla ole kunnolla hakattavaakaan enää...

        ajattelin myös minä asian olevan.Tuskin sinne kahta koneketjua ois tuotu jos toiselle olis töitä muualla.Mutta just näinhän se menee,et töitä on välillä ihan vitusti ja ykskaks sit ei ookkaan mitään.Mut annetaan poikien nauttia konttori työajoista kerrankin.Vai oisko käytävä vittuileen et seuraavat 2viikkoo ajattekin sitte puolellapalkalla ku on noin herraskaiset työ ajat.Etteivät vaan ala kuvitteleen ja vaatiin näin myös jatkossa?...


      • tukki puu
        näin sitä kirjoitti:

        ajattelin myös minä asian olevan.Tuskin sinne kahta koneketjua ois tuotu jos toiselle olis töitä muualla.Mutta just näinhän se menee,et töitä on välillä ihan vitusti ja ykskaks sit ei ookkaan mitään.Mut annetaan poikien nauttia konttori työajoista kerrankin.Vai oisko käytävä vittuileen et seuraavat 2viikkoo ajattekin sitte puolellapalkalla ku on noin herraskaiset työ ajat.Etteivät vaan ala kuvitteleen ja vaatiin näin myös jatkossa?...

        no terve ei ne ole koululaisia vaa ihan urakoitsia. ainakin koneen kyljessä niin oli
        on sitä leimikoo siinä yli 40 hehtaaria ja koko ala pääte hakuuta
        mut se 450h muo vaan ihmetytti jos 7-16 tehdään ni ei tule 450h kuukaudessa.


      • alan pilanneitteen
        tukki puu kirjoitti:

        no terve ei ne ole koululaisia vaa ihan urakoitsia. ainakin koneen kyljessä niin oli
        on sitä leimikoo siinä yli 40 hehtaaria ja koko ala pääte hakuuta
        mut se 450h muo vaan ihmetytti jos 7-16 tehdään ni ei tule 450h kuukaudessa.

        työ narkomaanien tunteja ja juttuja tuommoset 450h.t.Olen muuuten joskus nähny ku tämmönen pitkänpäivän tekijä on vuoronsa lopulla töissä nii ei sitä voi juuri työnteoksi sanoa .Enempi nysväämiseltä tuo näytti.Skarppi ja levännyt jätkä tekee samat hommat puolta nopeemmmin.Joskus oon aatellu et mitähän urakoitsijaki tuommosissa tuntipelleissä näkee.Tuskin mitään huippu tuotoksia ainakaan.Mutta kai niillä tunneilla voi jossain porukoissa kehuskella.


      • tukki puu
        alan pilanneitteen kirjoitti:

        työ narkomaanien tunteja ja juttuja tuommoset 450h.t.Olen muuuten joskus nähny ku tämmönen pitkänpäivän tekijä on vuoronsa lopulla töissä nii ei sitä voi juuri työnteoksi sanoa .Enempi nysväämiseltä tuo näytti.Skarppi ja levännyt jätkä tekee samat hommat puolta nopeemmmin.Joskus oon aatellu et mitähän urakoitsijaki tuommosissa tuntipelleissä näkee.Tuskin mitään huippu tuotoksia ainakaan.Mutta kai niillä tunneilla voi jossain porukoissa kehuskella.

        joo kyl sitä vähän aikaa jaksaa tehdä vaik 500h/kk mut voi olla et valkotakkiset miehet noutaa sieltä koneesta sekavan ukkelin parempaan talteen. tai sit elin ikä voi olla lyhyt ??


      • ihmislasta
        tukki puu kirjoitti:

        joo kyl sitä vähän aikaa jaksaa tehdä vaik 500h/kk mut voi olla et valkotakkiset miehet noutaa sieltä koneesta sekavan ukkelin parempaan talteen. tai sit elin ikä voi olla lyhyt ??

        metsäkone kuskiks joutumasta.Kun näitä juttuja lukee niin toivois et ne valkotakit kävis hakeen jo siinä vaiheessa kun joku suunnittelee koko helvetin alalle lähtöö.Eiks teillä oo mitään liitto tai vastaavaa et asioille vois jotain alkaa tekeen.Vai onks kaikki niin vellihousuja et "Niihin punikki lafkoihin ei kuuluta"Kai ne edut kelpais kuitenkin kaikille.Vai onko isäntien nuoleskelu sitä luokkaa et ei paljon uskalleta ääneen puhua epäkohdista. Sit täällä itketään surkeutta ja kurjuutta.Oisin sitä mieltä et rohkeesti vaan mirri pöydälle ja aletaan rynkyttään!


      • tulee
        ihmislasta kirjoitti:

        metsäkone kuskiks joutumasta.Kun näitä juttuja lukee niin toivois et ne valkotakit kävis hakeen jo siinä vaiheessa kun joku suunnittelee koko helvetin alalle lähtöö.Eiks teillä oo mitään liitto tai vastaavaa et asioille vois jotain alkaa tekeen.Vai onks kaikki niin vellihousuja et "Niihin punikki lafkoihin ei kuuluta"Kai ne edut kelpais kuitenkin kaikille.Vai onko isäntien nuoleskelu sitä luokkaa et ei paljon uskalleta ääneen puhua epäkohdista. Sit täällä itketään surkeutta ja kurjuutta.Oisin sitä mieltä et rohkeesti vaan mirri pöydälle ja aletaan rynkyttään!

        asiaa.Muta kun suurin osa rengeistä on olevinaan enemmän isäntää kun urakoitsija itse,niin on melko hankala saada mitään rotia hommaan.Nää isäntien leikkijät ne on suurin jarru niin urakoitsijoiden kun oikeitten renkijenkin palkka kehitykselle.Koitettinhan sitä muutama vuosi sitten petrata mut suurin osa jätkistä paino töitä yötä myöten ja varsinkin perässähiihtäjien liitossa...olevat. (lue yksit.kassa)Sitten nää samat saatanan sekasikiöt ilkeävät vielä kehua työ kavereilleen olevansa liitossa.Mitään ei olla valmiita tekemään jos se vaatis vähän omia uhrauksia.Mutta kyllä edut sitten kelpaa kun joku on viitsinyt vaivan nähdä.Ja urakoitsijoilla sama juttu ei muuta kun kyräillään ja kadehditaan toisia mutta taksojen korjaamiseks ei muuta tehdä kun maristaan kuskeille että ei pytty ei pytty.No ei varmasti pysty jos asioille viitsitä mitään tehdä.Toiminta malleja varmasti löytyy jos tahtoa ja todellista halua on.Muistan taka vuosina oli joku urakoitsijoiden järkkäämä toiminta päivä ja piti olla koneet seis että olis huolleltu vehkeitä ja noin ,niin minunki isäntä sano vaan että pitäkää puhelimet kiinni ja tehkää töitä normaalisti.Kyllä sillon tuli mieleen että mitähän sinunkin päässäs mahtaa liikkua?Minuakin vannotti että ei saa kertoo kellekkään että ollaan töissä.Tuumasin siihen että jos joku kysyy niin empä tuon takia valehtelemaankaan viitsi ruveta.No siinä meni mukavan miehen maine.Pienenä vinkkinä vaan että oliskohan yhteishengessä vähän helpompi koittaa saada epä kohtia korjattua.


      • tukki puu
        tulee kirjoitti:

        asiaa.Muta kun suurin osa rengeistä on olevinaan enemmän isäntää kun urakoitsija itse,niin on melko hankala saada mitään rotia hommaan.Nää isäntien leikkijät ne on suurin jarru niin urakoitsijoiden kun oikeitten renkijenkin palkka kehitykselle.Koitettinhan sitä muutama vuosi sitten petrata mut suurin osa jätkistä paino töitä yötä myöten ja varsinkin perässähiihtäjien liitossa...olevat. (lue yksit.kassa)Sitten nää samat saatanan sekasikiöt ilkeävät vielä kehua työ kavereilleen olevansa liitossa.Mitään ei olla valmiita tekemään jos se vaatis vähän omia uhrauksia.Mutta kyllä edut sitten kelpaa kun joku on viitsinyt vaivan nähdä.Ja urakoitsijoilla sama juttu ei muuta kun kyräillään ja kadehditaan toisia mutta taksojen korjaamiseks ei muuta tehdä kun maristaan kuskeille että ei pytty ei pytty.No ei varmasti pysty jos asioille viitsitä mitään tehdä.Toiminta malleja varmasti löytyy jos tahtoa ja todellista halua on.Muistan taka vuosina oli joku urakoitsijoiden järkkäämä toiminta päivä ja piti olla koneet seis että olis huolleltu vehkeitä ja noin ,niin minunki isäntä sano vaan että pitäkää puhelimet kiinni ja tehkää töitä normaalisti.Kyllä sillon tuli mieleen että mitähän sinunkin päässäs mahtaa liikkua?Minuakin vannotti että ei saa kertoo kellekkään että ollaan töissä.Tuumasin siihen että jos joku kysyy niin empä tuon takia valehtelemaankaan viitsi ruveta.No siinä meni mukavan miehen maine.Pienenä vinkkinä vaan että oliskohan yhteishengessä vähän helpompi koittaa saada epä kohtia korjattua.

        huh huh jo oli kovaa kirjotusta.
        enkä yhtään väitä ettei pitäsi paikkaasa.


      • selvät
        tukki puu kirjoitti:

        huh huh jo oli kovaa kirjotusta.
        enkä yhtään väitä ettei pitäsi paikkaasa.

        sävelet.Kyllä kaveri ihan asiaa kirjoitti.Monissa kysumyksissä se yhteistyö ja muu semmoinen antaa sen parhaimman loppu tuloksen.Omalla kohdallani olen huomannut liittoihin kuuluvien olevan mieleisempiä neuvottelu kumppaneita kuin jotkut muut.Heillä on asiat selvästi paperilla.Erimielisyyden tullessa otetaan tessi käteen ja katsotaan yhdessä oikea ratkaisu ja tarvittaessa kysellään liittojemme edustajilta mielipiteet.Tähän asti ainakin ovat asiat selvinneet varsin mallikkaasti.Kun on mustaa valkoisella ja nimet alla niin miksi ei toimisi.Ikäväkseni on todettava myös se tosi asia minkä mainitsit urakoitsijoiden yhteis hengestä .Luvalla sanoen se on varsin huono johtuen ehkä osaltaan raastavan kovasta kilpailusta ja valitettavaa kyllä myös kateudestakin.Myös meidänkin järjestäytymis asteessamme olisi korjaamisen varaa.Jos tarkoitit yhteistyöllä mahd. yrittäjien ja työntekijöiden välistä yhteistoimintaa paremman taksa ja palkka politiikan kehittämisen suhteen niin kyseessä olisi sangen mielenkiintoinen päänavaus.Tietenkin olisi aluksi selvitettävä miten lainsäädäntö reagoisi ko.asiaan(kilpailuvirasto..eu.ym.. Näin ensi tuntumalta varsin raikaskin keskustelun avaus.Jäädäänpä mielenkiinnolla odottelemaan kommentteja aiheesta.


      • tukki puu
        selvät kirjoitti:

        sävelet.Kyllä kaveri ihan asiaa kirjoitti.Monissa kysumyksissä se yhteistyö ja muu semmoinen antaa sen parhaimman loppu tuloksen.Omalla kohdallani olen huomannut liittoihin kuuluvien olevan mieleisempiä neuvottelu kumppaneita kuin jotkut muut.Heillä on asiat selvästi paperilla.Erimielisyyden tullessa otetaan tessi käteen ja katsotaan yhdessä oikea ratkaisu ja tarvittaessa kysellään liittojemme edustajilta mielipiteet.Tähän asti ainakin ovat asiat selvinneet varsin mallikkaasti.Kun on mustaa valkoisella ja nimet alla niin miksi ei toimisi.Ikäväkseni on todettava myös se tosi asia minkä mainitsit urakoitsijoiden yhteis hengestä .Luvalla sanoen se on varsin huono johtuen ehkä osaltaan raastavan kovasta kilpailusta ja valitettavaa kyllä myös kateudestakin.Myös meidänkin järjestäytymis asteessamme olisi korjaamisen varaa.Jos tarkoitit yhteistyöllä mahd. yrittäjien ja työntekijöiden välistä yhteistoimintaa paremman taksa ja palkka politiikan kehittämisen suhteen niin kyseessä olisi sangen mielenkiintoinen päänavaus.Tietenkin olisi aluksi selvitettävä miten lainsäädäntö reagoisi ko.asiaan(kilpailuvirasto..eu.ym.. Näin ensi tuntumalta varsin raikaskin keskustelun avaus.Jäädäänpä mielenkiinnolla odottelemaan kommentteja aiheesta.

        no heitän tässä tälläsen asian taas kun eikö tuo kuljetus puolella ole vähän samaa et ajetaan vaan vaikka lepoajatkin täytys pitää. onkos noissa metsäkoneissa mitään millä työ aikaa tarkkailaan ?
        mukava seurata tätä palstaa .


      • en ole
        tulee kirjoitti:

        asiaa.Muta kun suurin osa rengeistä on olevinaan enemmän isäntää kun urakoitsija itse,niin on melko hankala saada mitään rotia hommaan.Nää isäntien leikkijät ne on suurin jarru niin urakoitsijoiden kun oikeitten renkijenkin palkka kehitykselle.Koitettinhan sitä muutama vuosi sitten petrata mut suurin osa jätkistä paino töitä yötä myöten ja varsinkin perässähiihtäjien liitossa...olevat. (lue yksit.kassa)Sitten nää samat saatanan sekasikiöt ilkeävät vielä kehua työ kavereilleen olevansa liitossa.Mitään ei olla valmiita tekemään jos se vaatis vähän omia uhrauksia.Mutta kyllä edut sitten kelpaa kun joku on viitsinyt vaivan nähdä.Ja urakoitsijoilla sama juttu ei muuta kun kyräillään ja kadehditaan toisia mutta taksojen korjaamiseks ei muuta tehdä kun maristaan kuskeille että ei pytty ei pytty.No ei varmasti pysty jos asioille viitsitä mitään tehdä.Toiminta malleja varmasti löytyy jos tahtoa ja todellista halua on.Muistan taka vuosina oli joku urakoitsijoiden järkkäämä toiminta päivä ja piti olla koneet seis että olis huolleltu vehkeitä ja noin ,niin minunki isäntä sano vaan että pitäkää puhelimet kiinni ja tehkää töitä normaalisti.Kyllä sillon tuli mieleen että mitähän sinunkin päässäs mahtaa liikkua?Minuakin vannotti että ei saa kertoo kellekkään että ollaan töissä.Tuumasin siihen että jos joku kysyy niin empä tuon takia valehtelemaankaan viitsi ruveta.No siinä meni mukavan miehen maine.Pienenä vinkkinä vaan että oliskohan yhteishengessä vähän helpompi koittaa saada epä kohtia korjattua.

        liitossa enkä missään muussakaan kommarijutskassa,mut ompaha parempi palkkaki ku liitossa olevilla.MITÄS SIIHEN SANOT rassukka,eipähä voi ku ihmetellä paksua lompsaa,siellä on nimittäin RAHHOO.


      • niisä
        tukki puu kirjoitti:

        no heitän tässä tälläsen asian taas kun eikö tuo kuljetus puolella ole vähän samaa et ajetaan vaan vaikka lepoajatkin täytys pitää. onkos noissa metsäkoneissa mitään millä työ aikaa tarkkailaan ?
        mukava seurata tätä palstaa .

        vaan eihän konemiehet ja autokuskit tunne rahaa eikä kelloo!


      • tulee
        selvät kirjoitti:

        sävelet.Kyllä kaveri ihan asiaa kirjoitti.Monissa kysumyksissä se yhteistyö ja muu semmoinen antaa sen parhaimman loppu tuloksen.Omalla kohdallani olen huomannut liittoihin kuuluvien olevan mieleisempiä neuvottelu kumppaneita kuin jotkut muut.Heillä on asiat selvästi paperilla.Erimielisyyden tullessa otetaan tessi käteen ja katsotaan yhdessä oikea ratkaisu ja tarvittaessa kysellään liittojemme edustajilta mielipiteet.Tähän asti ainakin ovat asiat selvinneet varsin mallikkaasti.Kun on mustaa valkoisella ja nimet alla niin miksi ei toimisi.Ikäväkseni on todettava myös se tosi asia minkä mainitsit urakoitsijoiden yhteis hengestä .Luvalla sanoen se on varsin huono johtuen ehkä osaltaan raastavan kovasta kilpailusta ja valitettavaa kyllä myös kateudestakin.Myös meidänkin järjestäytymis asteessamme olisi korjaamisen varaa.Jos tarkoitit yhteistyöllä mahd. yrittäjien ja työntekijöiden välistä yhteistoimintaa paremman taksa ja palkka politiikan kehittämisen suhteen niin kyseessä olisi sangen mielenkiintoinen päänavaus.Tietenkin olisi aluksi selvitettävä miten lainsäädäntö reagoisi ko.asiaan(kilpailuvirasto..eu.ym.. Näin ensi tuntumalta varsin raikaskin keskustelun avaus.Jäädäänpä mielenkiinnolla odottelemaan kommentteja aiheesta.

        No tuota en kyllä ihan sitä tarkottanu mut asiaa vähän funtsittuani niin on kai niitä hullumpiakin ideoita joskus syntynyt ihan vahingossa.Ja kun nyt eletään jo hyvällä alulla olevaa 2000 lukua niin olis varmaan paikallaan ravistella noita luutuneita asenteita puolin ja toisin.Mut ensimmäinen ehto varmaan olis kunnollinen järjestäytyminen niin isäntien ku kuskienkin puolelta.Muuten homma kusee heti alkuunsa.Sillä rahastahan tässä kuitenkin tullaan puhumaan.Ottakaaskin liittojen möhömaha toimitsijat joskus näistä vinkeist vaarin ja laskeutukaa niistä norsunluu torneistanne tänne syvien rivien pariin. Antakaa palaa palautetta.


      • vähä
        en ole kirjoitti:

        liitossa enkä missään muussakaan kommarijutskassa,mut ompaha parempi palkkaki ku liitossa olevilla.MITÄS SIIHEN SANOT rassukka,eipähä voi ku ihmetellä paksua lompsaa,siellä on nimittäin RAHHOO.

        vipata köyhälle RAHHOO ku ei oo latinlatii


      • tukki puu
        en ole kirjoitti:

        liitossa enkä missään muussakaan kommarijutskassa,mut ompaha parempi palkkaki ku liitossa olevilla.MITÄS SIIHEN SANOT rassukka,eipähä voi ku ihmetellä paksua lompsaa,siellä on nimittäin RAHHOO.

        no kai se verottaja sentään suokin muistaa ? vai
        oletko kuutamo hommissa...


      • hankkia
        en ole kirjoitti:

        liitossa enkä missään muussakaan kommarijutskassa,mut ompaha parempi palkkaki ku liitossa olevilla.MITÄS SIIHEN SANOT rassukka,eipähä voi ku ihmetellä paksua lompsaa,siellä on nimittäin RAHHOO.

        enste itteleen elämä.Toivotaan ettei sun surkee isäntäskää oo. Sittenhä teitä on jo 2 viisasta samassa lafkassa.


      • etes
        en ole kirjoitti:

        liitossa enkä missään muussakaan kommarijutskassa,mut ompaha parempi palkkaki ku liitossa olevilla.MITÄS SIIHEN SANOT rassukka,eipähä voi ku ihmetellä paksua lompsaa,siellä on nimittäin RAHHOO.

        perässä hiihtäjissä?Toivon sulle niitä opettajan kesälomia


      • sitä
        en ole kirjoitti:

        liitossa enkä missään muussakaan kommarijutskassa,mut ompaha parempi palkkaki ku liitossa olevilla.MITÄS SIIHEN SANOT rassukka,eipähä voi ku ihmetellä paksua lompsaa,siellä on nimittäin RAHHOO.

        ny kovin piruksee voi olla ku ne kerran LOMPSAAN sopivat.


      • tukki puu
        tulee kirjoitti:

        No tuota en kyllä ihan sitä tarkottanu mut asiaa vähän funtsittuani niin on kai niitä hullumpiakin ideoita joskus syntynyt ihan vahingossa.Ja kun nyt eletään jo hyvällä alulla olevaa 2000 lukua niin olis varmaan paikallaan ravistella noita luutuneita asenteita puolin ja toisin.Mut ensimmäinen ehto varmaan olis kunnollinen järjestäytyminen niin isäntien ku kuskienkin puolelta.Muuten homma kusee heti alkuunsa.Sillä rahastahan tässä kuitenkin tullaan puhumaan.Ottakaaskin liittojen möhömaha toimitsijat joskus näistä vinkeist vaarin ja laskeutukaa niistä norsunluu torneistanne tänne syvien rivien pariin. Antakaa palaa palautetta.

        no kun näitä kirjotuksia olen lukenut ni tulee vaan mieleen et mikä on se todellisuus
        et puhutaan et pakko painaa pitkää päivää ja kun mä tienaan niin niin paljon.


      • tommosia
        tukki puu kirjoitti:

        no kun näitä kirjotuksia olen lukenut ni tulee vaan mieleen et mikä on se todellisuus
        et puhutaan et pakko painaa pitkää päivää ja kun mä tienaan niin niin paljon.

        helevetin honkkeleita kun tuo ykski teoillaan kehuja oli.Poikaraasu kehuskeli muutamalla parhaalla päivä tuotollaan ja yleisti ne koko vuoden kattavaks.Pää asiassa se valehteli koko juttunsa ajan.Miten lyhkösessä ajassa tulee nin jumalattomasti mottei.Eihän kukaa alalla oikeesti pitempään työskennelly semmosia usko.Onha tää jo nähty ja näkyy koko ajan et pudotuspelit on käynnis.


      • jos.........
        vähä kirjoitti:

        vipata köyhälle RAHHOO ku ei oo latinlatii

        lainaisit niiltä sun liiton miehiltä kun ovat sulle niin hyvän liksankin neuvotellu.......... kaikki liitot pitäis välittömästi lopettaa paitsi loimaan liitto.


      • määävaan
        selvät kirjoitti:

        sävelet.Kyllä kaveri ihan asiaa kirjoitti.Monissa kysumyksissä se yhteistyö ja muu semmoinen antaa sen parhaimman loppu tuloksen.Omalla kohdallani olen huomannut liittoihin kuuluvien olevan mieleisempiä neuvottelu kumppaneita kuin jotkut muut.Heillä on asiat selvästi paperilla.Erimielisyyden tullessa otetaan tessi käteen ja katsotaan yhdessä oikea ratkaisu ja tarvittaessa kysellään liittojemme edustajilta mielipiteet.Tähän asti ainakin ovat asiat selvinneet varsin mallikkaasti.Kun on mustaa valkoisella ja nimet alla niin miksi ei toimisi.Ikäväkseni on todettava myös se tosi asia minkä mainitsit urakoitsijoiden yhteis hengestä .Luvalla sanoen se on varsin huono johtuen ehkä osaltaan raastavan kovasta kilpailusta ja valitettavaa kyllä myös kateudestakin.Myös meidänkin järjestäytymis asteessamme olisi korjaamisen varaa.Jos tarkoitit yhteistyöllä mahd. yrittäjien ja työntekijöiden välistä yhteistoimintaa paremman taksa ja palkka politiikan kehittämisen suhteen niin kyseessä olisi sangen mielenkiintoinen päänavaus.Tietenkin olisi aluksi selvitettävä miten lainsäädäntö reagoisi ko.asiaan(kilpailuvirasto..eu.ym.. Näin ensi tuntumalta varsin raikaskin keskustelun avaus.Jäädäänpä mielenkiinnolla odottelemaan kommentteja aiheesta.

        Kyllä täälläpäin kattotaan kieroon niitä jotka ovat liitossa ja jos sanot et kysytään asiaa liitosta kuinka se menee niin vastaus on "että sellaisille miehille jotka hoitavat asiansa liiton kautta ei löydy kohta töitä" että keiku siinä sitten (karvia-parkano-kuru-kihniö)


      • siellä
        määävaan kirjoitti:

        Kyllä täälläpäin kattotaan kieroon niitä jotka ovat liitossa ja jos sanot et kysytään asiaa liitosta kuinka se menee niin vastaus on "että sellaisille miehille jotka hoitavat asiansa liiton kautta ei löydy kohta töitä" että keiku siinä sitten (karvia-parkano-kuru-kihniö)

        siellä onki nii paljo kiero silmäsii konepoikii.Sattuks olee lippis etu vai takaperin tota ikää vaan meinaan.Toivotaan ettei sun isäntäskä ole,nii ootte koko sakki yhtä fiksuja.


      • olla sen
        määävaan kirjoitti:

        Kyllä täälläpäin kattotaan kieroon niitä jotka ovat liitossa ja jos sanot et kysytään asiaa liitosta kuinka se menee niin vastaus on "että sellaisille miehille jotka hoitavat asiansa liiton kautta ei löydy kohta töitä" että keiku siinä sitten (karvia-parkano-kuru-kihniö)

        verran kova pula ammatti miehistä että ei siinä paljon liittoon kuulumiset paina jos ammatti miestä tarvitaan!


      • määävaan
        siellä kirjoitti:

        siellä onki nii paljo kiero silmäsii konepoikii.Sattuks olee lippis etu vai takaperin tota ikää vaan meinaan.Toivotaan ettei sun isäntäskä ole,nii ootte koko sakki yhtä fiksuja.

        Ei taija enään tän poijan päässä lippis olla vääriäpäin...meinaan ikää olla jo 24. eikä se täälä tunnu näkyvän se kova kuski pula, kaikki virman työntekijät laitetaan lomille 1.6.2006 asti, ihmettelen vaan koska se tulee, meinaan se tekijä pula... töitä olis jos tekis alle työehtosopimusten mutta kun ei suostu niin täytyy sitten olla lomilla vähän enempi.


      • napa
        en ole kirjoitti:

        liitossa enkä missään muussakaan kommarijutskassa,mut ompaha parempi palkkaki ku liitossa olevilla.MITÄS SIIHEN SANOT rassukka,eipähä voi ku ihmetellä paksua lompsaa,siellä on nimittäin RAHHOO.

        huh huh solidaarinen kyrpä-änkerö


    • tukki puu

      no kun tuli mieleen et lukeeko näitä viestejä
      työnantajat.
      vai onko ne tietoisia tilaanteesta et missä mennään ?

      • öijyli

        Kyllä tietää missä menään mutta ku tyhmiä tekijöitä riittää mitä painostaa niin homma pyörii...(ruovesi)


      • tukki puu
        öijyli kirjoitti:

        Kyllä tietää missä menään mutta ku tyhmiä tekijöitä riittää mitä painostaa niin homma pyörii...(ruovesi)

        aivan varmaan löytyy.
        mut onko se järkevää ?


      • sen
        tukki puu kirjoitti:

        aivan varmaan löytyy.
        mut onko se järkevää ?

        sivuja lueskellessaan että älykkyys loistaa poissa olollaan.Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.Kaiken kaikkiaan näyttäisi olevan niin että metsä alalle olisi kulkeutunut"hieman"alle normaali älykkyysosamäärän omaavaa väestönosaa.Varmaankaan tämä no sanoisinko pieni puute ei haitanne varsinaista työn suorittamista.Kunhan työ suoritetaan kohtuullisen valvonnan alaisuudessa.Ehdotankin työn suorittajien ihon alle asetettavia inplatteja.Tällöin työn suorittajien valvonta helpottuisi ja tästä ei koituisi yhteis kunnalle kohtuuttomia kustannuksia.


      • tukki puu
        sen kirjoitti:

        sivuja lueskellessaan että älykkyys loistaa poissa olollaan.Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.Kaiken kaikkiaan näyttäisi olevan niin että metsä alalle olisi kulkeutunut"hieman"alle normaali älykkyysosamäärän omaavaa väestönosaa.Varmaankaan tämä no sanoisinko pieni puute ei haitanne varsinaista työn suorittamista.Kunhan työ suoritetaan kohtuullisen valvonnan alaisuudessa.Ehdotankin työn suorittajien ihon alle asetettavia inplatteja.Tällöin työn suorittajien valvonta helpottuisi ja tästä ei koituisi yhteis kunnalle kohtuuttomia kustannuksia.

        mites isännät katsoo sellaista tunti listaa jossa on joku 450h/kk no taitavat olla tyytyväisiä et jopa on kaveri ollut töissä ?
        vai pitäisikö silloin hälytyskellojen soida et ei
        tälläisiä tunteja voi kukaan tehdä !!!


      • nee
        tukki puu kirjoitti:

        mites isännät katsoo sellaista tunti listaa jossa on joku 450h/kk no taitavat olla tyytyväisiä et jopa on kaveri ollut töissä ?
        vai pitäisikö silloin hälytyskellojen soida et ei
        tälläisiä tunteja voi kukaan tehdä !!!

        ahneuden kiilto silmissä hulluttelee itekkin.onhan sitä tietysti niitäkin jotka ovat oivaltaneet kupletin juonen et hullu töitä tekee viisas pääsee vähemmällä.Mutta ovat kahta kauheempia kirittämään kuskeja"Kato se teki niin ja niin paljo on siinä kova jätkä"Ja tää onneton renki ottaa haasteen vastaan ja pidentää päivää.Arvatkaa vaan kuka nauraa matkalla pankkiin.Tai jos tuo ei vielä tehoo niin sit aletaan itkee "kyllä taitaa sultakin pian työt loppua kun taitaa mennä tää virma nurin näin meidän kahden kesken sanottuna"Arvatkaa kuka taas pidentää päivää?Parin viikon päästä ilmestyy isännän pihaan taas uus mersu.Renki ressukka siinä vähän huuli pyöreänä kattelee et mitä vittua tää oikein on.Isäntä siihen jotta "Oli pakko vaihtaa kato ku entisessä rupes olee niin paljo mittarissa(40tuh.) ois kohta arvo pudonnu niin paljo et ois tullu kintuille tosi pahasti.Mutta rahat on nyt kyllä tositiukalla .Kyllähän te kovia poikia ootte painaa ja tiukoilla varmaan ittekkin mutta teihin mä luotan ja uskon et tästä vielä selvitään.Sanonkin tolle urakoitsija tuttavalle jotta jos mun renkini ei ota mettästä kahisevaa nin jää se muiltakin ottamatta.Joo niin se sanoo ja parhaassa tapauksessa läimäsee viel olkapäälle,ja vinkkaa silmää.Että näin sitä apinaa koijataan.


      • hitto..............
        nee kirjoitti:

        ahneuden kiilto silmissä hulluttelee itekkin.onhan sitä tietysti niitäkin jotka ovat oivaltaneet kupletin juonen et hullu töitä tekee viisas pääsee vähemmällä.Mutta ovat kahta kauheempia kirittämään kuskeja"Kato se teki niin ja niin paljo on siinä kova jätkä"Ja tää onneton renki ottaa haasteen vastaan ja pidentää päivää.Arvatkaa vaan kuka nauraa matkalla pankkiin.Tai jos tuo ei vielä tehoo niin sit aletaan itkee "kyllä taitaa sultakin pian työt loppua kun taitaa mennä tää virma nurin näin meidän kahden kesken sanottuna"Arvatkaa kuka taas pidentää päivää?Parin viikon päästä ilmestyy isännän pihaan taas uus mersu.Renki ressukka siinä vähän huuli pyöreänä kattelee et mitä vittua tää oikein on.Isäntä siihen jotta "Oli pakko vaihtaa kato ku entisessä rupes olee niin paljo mittarissa(40tuh.) ois kohta arvo pudonnu niin paljo et ois tullu kintuille tosi pahasti.Mutta rahat on nyt kyllä tositiukalla .Kyllähän te kovia poikia ootte painaa ja tiukoilla varmaan ittekkin mutta teihin mä luotan ja uskon et tästä vielä selvitään.Sanonkin tolle urakoitsija tuttavalle jotta jos mun renkini ei ota mettästä kahisevaa nin jää se muiltakin ottamatta.Joo niin se sanoo ja parhaassa tapauksessa läimäsee viel olkapäälle,ja vinkkaa silmää.Että näin sitä apinaa koijataan.

        sun kirjotuksia!!!!!!! sinällänsä ihan oikein meni mutta saatanan typerää yleistää tua ainoastaan metsäkonehommiin suorastaan idioottimaista!!!!!! kerro nyt kaikkiviisaana mistä löytyy sellainen ala ja nyt et saa unohtaa minkään valtakunnan maaimankolkkaa - etteikö työnantajalla olisi aina siis AINA ketunhäntä kainalossa ja omarapussi mielessä ja työntekijän kusetus mielessä, jos sinä haluat tuohon parannuksen niin ei muutako kuin itse yrittämään omalla yrityksellä, huomaa että minä en halua syyllistää missään nimessä työnantajia vaan siirrän vastuuta myös työntekijälle, kaikessa siis aivan KAIKESSA pätee tää totuus ettei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa - SE ON SITÄ MARKKINATALOUTTA jossa ei kaiketi ole vielä mukana pohjois-korea kaiketi lähes kaikki muut kansallisuudet ovat. Että ole noin perkeleen tyhmä ja yleistä tuata ongelmaa tai ei se ole edes ongelma vaan nykyinen yleinen järjestelmä ja syytä siitä pelkästään metsäkonekuskeja.


      • aikaaaa
        hitto.............. kirjoitti:

        sun kirjotuksia!!!!!!! sinällänsä ihan oikein meni mutta saatanan typerää yleistää tua ainoastaan metsäkonehommiin suorastaan idioottimaista!!!!!! kerro nyt kaikkiviisaana mistä löytyy sellainen ala ja nyt et saa unohtaa minkään valtakunnan maaimankolkkaa - etteikö työnantajalla olisi aina siis AINA ketunhäntä kainalossa ja omarapussi mielessä ja työntekijän kusetus mielessä, jos sinä haluat tuohon parannuksen niin ei muutako kuin itse yrittämään omalla yrityksellä, huomaa että minä en halua syyllistää missään nimessä työnantajia vaan siirrän vastuuta myös työntekijälle, kaikessa siis aivan KAIKESSA pätee tää totuus ettei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa - SE ON SITÄ MARKKINATALOUTTA jossa ei kaiketi ole vielä mukana pohjois-korea kaiketi lähes kaikki muut kansallisuudet ovat. Että ole noin perkeleen tyhmä ja yleistä tuata ongelmaa tai ei se ole edes ongelma vaan nykyinen yleinen järjestelmä ja syytä siitä pelkästään metsäkonekuskeja.

        joku kirjottaa asiaakin!
        minkäköhän takia nokiaKIN siirtää valmistustaan ties minnekkä pois suomesta sekä moni muu firma??? senkö takia jotta suomalaisilla työntekijöillä menisi paremmin???????
        OOTTE TE TOLLOJA syyllistätte metsäkonekuskeja siitä mikä on kaikkialla yleinen meno maailmassa, mutta kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla pyytää..........


      • tukki puu
        aikaaaa kirjoitti:

        joku kirjottaa asiaakin!
        minkäköhän takia nokiaKIN siirtää valmistustaan ties minnekkä pois suomesta sekä moni muu firma??? senkö takia jotta suomalaisilla työntekijöillä menisi paremmin???????
        OOTTE TE TOLLOJA syyllistätte metsäkonekuskeja siitä mikä on kaikkialla yleinen meno maailmassa, mutta kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla pyytää..........

        kyllä ollaan montaa mieltä asiasta
        ja se on ihan oikein.
        itse olen sitä mieltä et kyl näitä metsäkonekuskejakin tarvitaan ei se puu sieltä metsästä yksin tule !
        eikös sitä ole sanottu et suomen kulta on metsä.


      • Hitolle
        hitto.............. kirjoitti:

        sun kirjotuksia!!!!!!! sinällänsä ihan oikein meni mutta saatanan typerää yleistää tua ainoastaan metsäkonehommiin suorastaan idioottimaista!!!!!! kerro nyt kaikkiviisaana mistä löytyy sellainen ala ja nyt et saa unohtaa minkään valtakunnan maaimankolkkaa - etteikö työnantajalla olisi aina siis AINA ketunhäntä kainalossa ja omarapussi mielessä ja työntekijän kusetus mielessä, jos sinä haluat tuohon parannuksen niin ei muutako kuin itse yrittämään omalla yrityksellä, huomaa että minä en halua syyllistää missään nimessä työnantajia vaan siirrän vastuuta myös työntekijälle, kaikessa siis aivan KAIKESSA pätee tää totuus ettei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa - SE ON SITÄ MARKKINATALOUTTA jossa ei kaiketi ole vielä mukana pohjois-korea kaiketi lähes kaikki muut kansallisuudet ovat. Että ole noin perkeleen tyhmä ja yleistä tuata ongelmaa tai ei se ole edes ongelma vaan nykyinen yleinen järjestelmä ja syytä siitä pelkästään metsäkonekuskeja.

        Kuka tässä on sanonu et toi juttu koskis pelkästään metsäkone alaa.Mutta kun tällä tällä sivustolla nyt satutaan keskusteleen ko. alan asioista,ni enkai mä tässä ala kokomaailmaa syleileen.Kunha ny saatas enste tää meittin oma pesä jonku laiseen kuntoon.Kato eiks se oo niin et jos ei pysty huolehtiin omistans nii ei paljo kannata ruveta keuhkoon toistenkan asioista.Ja mitä helvettii joku Omar pussi tähän kuuluu ookko sä joku saakelin namusetä?Totta kai isännällä saa olla ketun häntä vaik haaruste välissä mut sitähän mä just meinasin,et renkin ei pitäs olla se joka antaa itteens verättää.Mun mielestä se jaettava hyvä tulis ottaa ja saada sieltä urakan antajan puolelta(puun hankinta virmat).Mut totuushan on tämä et se otetaan sieltä mistä se helpoten on saatavissa täs tapauksessa se ny sattuu oleen kuski.Eikös tää ny johru just siitä et urakoittijat ja kuskit ei osaa pitää puoliaan. vertaa ny melkein mihin teollisuure alaa tahasa.Kait sen ny jokaine joka alalla on pitempään työskennelly tietää et miten vaativa työ kone kuskin homma on jos se tehrään kunnolla.Vaan niin kauvon sua nyljetään ku sus jotai nylkemist o.Kyllä meittille on tässä tullu mieleen ku on seurannu noitten virmojen saamia voittoja ja osinkojen jakoo osakkeen omistajille et kyl se mettä miesten työn tuoma voitto ja muu hyvä näkyy valuvan jonku muun taskuun ku niitten joille siitä myös hiukka kuulus.Että näin sitä apinaa pumpataan.


      • kitinää
        Hitolle kirjoitti:

        Kuka tässä on sanonu et toi juttu koskis pelkästään metsäkone alaa.Mutta kun tällä tällä sivustolla nyt satutaan keskusteleen ko. alan asioista,ni enkai mä tässä ala kokomaailmaa syleileen.Kunha ny saatas enste tää meittin oma pesä jonku laiseen kuntoon.Kato eiks se oo niin et jos ei pysty huolehtiin omistans nii ei paljo kannata ruveta keuhkoon toistenkan asioista.Ja mitä helvettii joku Omar pussi tähän kuuluu ookko sä joku saakelin namusetä?Totta kai isännällä saa olla ketun häntä vaik haaruste välissä mut sitähän mä just meinasin,et renkin ei pitäs olla se joka antaa itteens verättää.Mun mielestä se jaettava hyvä tulis ottaa ja saada sieltä urakan antajan puolelta(puun hankinta virmat).Mut totuushan on tämä et se otetaan sieltä mistä se helpoten on saatavissa täs tapauksessa se ny sattuu oleen kuski.Eikös tää ny johru just siitä et urakoittijat ja kuskit ei osaa pitää puoliaan. vertaa ny melkein mihin teollisuure alaa tahasa.Kait sen ny jokaine joka alalla on pitempään työskennelly tietää et miten vaativa työ kone kuskin homma on jos se tehrään kunnolla.Vaan niin kauvon sua nyljetään ku sus jotai nylkemist o.Kyllä meittille on tässä tullu mieleen ku on seurannu noitten virmojen saamia voittoja ja osinkojen jakoo osakkeen omistajille et kyl se mettä miesten työn tuoma voitto ja muu hyvä näkyy valuvan jonku muun taskuun ku niitten joille siitä myös hiukka kuulus.Että näin sitä apinaa pumpataan.

        Kuinkahan moni teistäkää on edes ajanu jotain konetta,kuha vaa lämpimiksenne kirjoittelette.Itse olen ollu työrintamalla vuodesta -76 lähtien ja jokapäivä leipää on syöty talo rakennettu autolla ajettu,mutta kitiseminen jätetty vähemmälle.Ja olen muute huomannu,että valittajat ajaa poikkeuksetta yrityksen vanhimmalla kalustolla,mikä on kyllä minunkin mielestä täysin oikein ja aina olen omat polttopuut ajanu firman koneilla ilman rahallista korvausta,mutta täytyy olla myös reilu taloa kohtaan,muuten ei homma pelaa.


      • valmet 860
        kitinää kirjoitti:

        Kuinkahan moni teistäkää on edes ajanu jotain konetta,kuha vaa lämpimiksenne kirjoittelette.Itse olen ollu työrintamalla vuodesta -76 lähtien ja jokapäivä leipää on syöty talo rakennettu autolla ajettu,mutta kitiseminen jätetty vähemmälle.Ja olen muute huomannu,että valittajat ajaa poikkeuksetta yrityksen vanhimmalla kalustolla,mikä on kyllä minunkin mielestä täysin oikein ja aina olen omat polttopuut ajanu firman koneilla ilman rahallista korvausta,mutta täytyy olla myös reilu taloa kohtaan,muuten ei homma pelaa.

        joo se on kyl hieno homma kun lähellä koto nurkkia on leimikko ni saa ilmaiset poltinpuut.

        käskee vaan motokuskin karsii latvaan asti.


      • Ajattelisit, jos osaisit
        kitinää kirjoitti:

        Kuinkahan moni teistäkää on edes ajanu jotain konetta,kuha vaa lämpimiksenne kirjoittelette.Itse olen ollu työrintamalla vuodesta -76 lähtien ja jokapäivä leipää on syöty talo rakennettu autolla ajettu,mutta kitiseminen jätetty vähemmälle.Ja olen muute huomannu,että valittajat ajaa poikkeuksetta yrityksen vanhimmalla kalustolla,mikä on kyllä minunkin mielestä täysin oikein ja aina olen omat polttopuut ajanu firman koneilla ilman rahallista korvausta,mutta täytyy olla myös reilu taloa kohtaan,muuten ei homma pelaa.

        Jumalauta, mitä tarinaa ! " Valittajat ajaa poikkeuksetta firman vanhimmalla kalustolla" ja " ....aina olen omat polttopuut ajanu firman koneilla ilman rahallista korvausta" .

        Sinunlaisiasi tyhmääkin tyhmempiä tolloja Suomen metsäteollisuus tarvitsee. Koeta nyt hyvä mies varoa, ettet lisäänny. Se olisi tulevia sukupolvia kohtaan aivan väärin.


      • toveri
        Ajattelisit, jos osaisit kirjoitti:

        Jumalauta, mitä tarinaa ! " Valittajat ajaa poikkeuksetta firman vanhimmalla kalustolla" ja " ....aina olen omat polttopuut ajanu firman koneilla ilman rahallista korvausta" .

        Sinunlaisiasi tyhmääkin tyhmempiä tolloja Suomen metsäteollisuus tarvitsee. Koeta nyt hyvä mies varoa, ettet lisäänny. Se olisi tulevia sukupolvia kohtaan aivan väärin.

        minusta puhui ihan asiaa,mikä kohta siinä ei miellyttänyt sinua ??


      • valmet 860
        toveri kirjoitti:

        minusta puhui ihan asiaa,mikä kohta siinä ei miellyttänyt sinua ??

        mikä siinä on jos homma käy ja henki haisee ??


      • täysin...
        valmet 860 kirjoitti:

        mikä siinä on jos homma käy ja henki haisee ??

        oikeassa "860", olen lukenu tämänkin koko kirjotus viestin ja olen täysin vakuuttunut jotta nää alaa mollaavat ovat yksinkertaisesti niin surkeeta sakia etteivät kykene tältä alalta kunnon palkkaa asiallisilla työ ajoilla tienaamaan (oma vuosi palkka motokuskina 35400euroa), mutta ompahan noita kuskiehdokkaita meidänkin firmassa avoimia työ paikkoja käyny kokeilemas ja ehdottomasti alle 1/10 on paikkansa ansainnu kyvyillään, ei mikään ihme jos täälä sitte nää 9/10 parkuvat alan surkeutta - peiliin katsominen riittää vallan mainiosti.


      • sitä
        kitinää kirjoitti:

        Kuinkahan moni teistäkää on edes ajanu jotain konetta,kuha vaa lämpimiksenne kirjoittelette.Itse olen ollu työrintamalla vuodesta -76 lähtien ja jokapäivä leipää on syöty talo rakennettu autolla ajettu,mutta kitiseminen jätetty vähemmälle.Ja olen muute huomannu,että valittajat ajaa poikkeuksetta yrityksen vanhimmalla kalustolla,mikä on kyllä minunkin mielestä täysin oikein ja aina olen omat polttopuut ajanu firman koneilla ilman rahallista korvausta,mutta täytyy olla myös reilu taloa kohtaan,muuten ei homma pelaa.

        taas yhtä apinaa koijataan. Voi hyvä Sylvi sentäs etten paremmin sano.Sun kohdallas taitaa jo olla vähä myöhästä enää ees hakeutuu hoitoon.Mitähän sirola opistoo sunkin on su vanhempas pakottanu käymään.Vai sitä varten sä käyt töissä jotta saat ajaa virman uusimmalla koneella.Mut ootha muistanu olla se verran reilu et oot tehny ylityöt ja muut semmoset ilmatteeks.Ei kyllä musta tuntuu et tommonen hampuusi ei oo ollu missään TYÖ RINTAMALLA vaan sonta patterin vieres sä oot seissu koko sun surkeen elämäs aja.Vai että on oikee autollakin ajettu.Voi ristus sentäs!Ja taloki viä rakennettu että ompa sitä ny olemista .Oot kyllä paljon vartijaks päässy.Ehkä kuiteski oli sun isäntäs talo mitä olit ilta puhteella reiluus päissäs pykäämässä.Tai paremminki hiekkaa lapioitteen ei ne sua oo kuitenkan tellinkeille hirvinny päästää kalliit tiilet sylissäs.


      • monta
        kitinää kirjoitti:

        Kuinkahan moni teistäkää on edes ajanu jotain konetta,kuha vaa lämpimiksenne kirjoittelette.Itse olen ollu työrintamalla vuodesta -76 lähtien ja jokapäivä leipää on syöty talo rakennettu autolla ajettu,mutta kitiseminen jätetty vähemmälle.Ja olen muute huomannu,että valittajat ajaa poikkeuksetta yrityksen vanhimmalla kalustolla,mikä on kyllä minunkin mielestä täysin oikein ja aina olen omat polttopuut ajanu firman koneilla ilman rahallista korvausta,mutta täytyy olla myös reilu taloa kohtaan,muuten ei homma pelaa.

        sataa hehtaaria omistat.Näkee tosta sun tekstistäs että on jonkun verran oltava omaakin mettää,kerran sieltä oikeen koneela polttopuuta ajetaan.eikä nuo sun juttus ole muutenkaan palkallaan eläjän tarinoita.vaan sen takia kai sä onneton käytkin mettässä polkee palkkoja et jäis enemmän kantohintoihin ittelles saatavaa.Vai mitä tuumaat.Juuri tuollaiset tuohilakit joutas konehommista helvetin kuuseen.


      • Mukavampi
        sitä kirjoitti:

        taas yhtä apinaa koijataan. Voi hyvä Sylvi sentäs etten paremmin sano.Sun kohdallas taitaa jo olla vähä myöhästä enää ees hakeutuu hoitoon.Mitähän sirola opistoo sunkin on su vanhempas pakottanu käymään.Vai sitä varten sä käyt töissä jotta saat ajaa virman uusimmalla koneella.Mut ootha muistanu olla se verran reilu et oot tehny ylityöt ja muut semmoset ilmatteeks.Ei kyllä musta tuntuu et tommonen hampuusi ei oo ollu missään TYÖ RINTAMALLA vaan sonta patterin vieres sä oot seissu koko sun surkeen elämäs aja.Vai että on oikee autollakin ajettu.Voi ristus sentäs!Ja taloki viä rakennettu että ompa sitä ny olemista .Oot kyllä paljon vartijaks päässy.Ehkä kuiteski oli sun isäntäs talo mitä olit ilta puhteella reiluus päissäs pykäämässä.Tai paremminki hiekkaa lapioitteen ei ne sua oo kuitenkan tellinkeille hirvinny päästää kalliit tiilet sylissäs.

        mitä sinä muuten teet ammatiksesi,vai oletko niitä kunnan elättejä,jotka me koville työtätekevät elätämme.Kyllä täytyy sanoa,että minua ei tosiaankaan työnteko vituta,ja kyllä on mukava omassa torpassa asustella,mutta se vois olla niinkin ,että ei ois mitää omaisuutta jos olis ollu tuo luonteelaatu niiku sulla,ja joka markka/euro on työllä tullu eikä suunsoitolla.


      • rajusti
        monta kirjoitti:

        sataa hehtaaria omistat.Näkee tosta sun tekstistäs että on jonkun verran oltava omaakin mettää,kerran sieltä oikeen koneela polttopuuta ajetaan.eikä nuo sun juttus ole muutenkaan palkallaan eläjän tarinoita.vaan sen takia kai sä onneton käytkin mettässä polkee palkkoja et jäis enemmän kantohintoihin ittelles saatavaa.Vai mitä tuumaat.Juuri tuollaiset tuohilakit joutas konehommista helvetin kuuseen.

        jos se sua vaivaa,ni sitä on noin 6.5 ha ja sekii on muute omalla rahalla ostettu,ku nuorempana tuli vähä enempi ajettua,ni pitihä ne rahat johonki sijottaa.


      • valmet 860
        Ajattelisit, jos osaisit kirjoitti:

        Jumalauta, mitä tarinaa ! " Valittajat ajaa poikkeuksetta firman vanhimmalla kalustolla" ja " ....aina olen omat polttopuut ajanu firman koneilla ilman rahallista korvausta" .

        Sinunlaisiasi tyhmääkin tyhmempiä tolloja Suomen metsäteollisuus tarvitsee. Koeta nyt hyvä mies varoa, ettet lisäänny. Se olisi tulevia sukupolvia kohtaan aivan väärin.

        SAITKO SÄ HEPULIN JOS TOINEN SAA ILMAISET POLTINPUU
        EI SIINÄ MITÄÄN IHMEELISTÄ PITÄISI OLLA ??


      • turhaa.........
        valmet 860 kirjoitti:

        SAITKO SÄ HEPULIN JOS TOINEN SAA ILMAISET POLTINPUU
        EI SIINÄ MITÄÄN IHMEELISTÄ PITÄISI OLLA ??

        kuule näille kommentoida, suurin osa porukasta on epäonnistunu kun ovat luulleet tän alan olevan vain "raktorilla ajoa" ja nyt täälä parkuvat kuinka kamalan surkeeta täälä metsässä on. Kattelkaa parkujat maaseutu alueiden veropörssejä kyllä sieltä seasta löytyy vaan todella kovaa meneviä metsäkourakoittijoita kuskeineen, mutta sepä on niin että eihän kaikilla puhelimen valmistajillakaan mene yhtä hyvin kuin nokialla.


      • tullut
        Mukavampi kirjoitti:

        mitä sinä muuten teet ammatiksesi,vai oletko niitä kunnan elättejä,jotka me koville työtätekevät elätämme.Kyllä täytyy sanoa,että minua ei tosiaankaan työnteko vituta,ja kyllä on mukava omassa torpassa asustella,mutta se vois olla niinkin ,että ei ois mitää omaisuutta jos olis ollu tuo luonteelaatu niiku sulla,ja joka markka/euro on työllä tullu eikä suunsoitolla.

        mieleesikään että jollakin saattaa olla elämää myös työn ulkopuolella?Kaikki eivät vällttämättä hukkaa elämäänsä vain "koville työn tekoon".Toisille perhe ja harrastuksetkin saattavat merkitä jotain sellaista mitä nämä työn sankarit eivät tule eivätkä osaa ajatella.Koska heille raha on se mikä menee KAIKEN yläpuolelle.Loppupeleissä nämä "omaisuuden" kerääjät kuolevat yksinäisinä ja katkerina omiin "torppiinsa"Työtä ja tekemistä ihminen tarvitsee mutta sen ei tulisi olla elämän ainoa tarkoitus.Kuten kirjoituksestasi käy ilmi katkeruutesi on jo hyvällä alulla suhtautumisessasi ns.kunnan elätteihin.Onko kuitenkaan tullut mieleesi että tämä kunnan elätti saattaa olla vaikka työ uupumuksesta kärsivä alasi edustaja tai joku läheisesi jota olet laimin lyönyt.Useinhan menestyjät ovat niitä jotka tallovat jalkoihinsa kaikki lähipiiristään jotka he kokevat uhaksi omalle etenemisellleen.Mitä ammattiini tulee niin työssäni joudun usein kohtaamaan ja auttamaan näitä mainitsemiasi kunnan"elättejä".Mutta viimevuosina on alkanut tulla myös autettavia huomattavan paljon edustamaltasi ammatti alalta.Jos ihminen on työ narkomaani sitä ei välttämättä tule edellyttää tai ainakaan vaatia toisilta.Työ narkomaani on sairas ja usein sairastutta myös koko työ yhteisön oman egonsa korostuksella.


      • siinäki jo
        rajusti kirjoitti:

        jos se sua vaivaa,ni sitä on noin 6.5 ha ja sekii on muute omalla rahalla ostettu,ku nuorempana tuli vähä enempi ajettua,ni pitihä ne rahat johonki sijottaa.

        olemista.Kelpaa sitä lauvantaki ehtooma pussihousut ja maihari kenkät jalaassa.Pienessä kippura häntä humalassa manttaaleitans käyskennellä.Samalla paukutella henskeleitä ja tuumia jotta" Joo ei oo munkan ylityöni hukkahan männy tässä sitä ny on maata missä kelpaa isännän käyskennellä.Eukkohan tuo otti ja lähti jonku maito auto kuskin matkaan ku ehämmä paljon ehtiny ehtoolla kotona oleen.Mut mitäs tosta emmä tervekätinen mies ny nin kovi naista kaipaakkan.Mitä ny tuppaa joskus aamuyön yksinäisinä ja hikisinä kohmelo tunteina vähä yksinäistä oleen.Vaik emmä sitä sano etteikö ne mukulatkin kivoja olis mut kylhän se niittenkin kouluttaminen maksaa.Toisaalta ihan kiva näin ku ma sain tän maapalstan tolta naapurin höppänä leskeltä kohvoijjattua.Ku ei ny vaan tulis mitään saatanan sosialisti lakia et ne ottaa ja viä mun mantuni.Noista tiiä helevetin kommareista.Joo no pitäsköhän tästä pikkuhiljaa lähtee maate...,minkähän laine se jallun keskiaukeeman tyttö mahtokaan tälläviikolla oleen pitääki ihan kattoo ku mä petille oikasen koko komeuteni.Niin se onki huomenna sunnuntaki kai siä pitää muutama tunti mettässäkin käyrä ko rupee ne nuoret sällit silmille hyppiin noissa kuorma luvuissa.Ja sit ko ne vielä kehuuvatten palkoillans voi saatana mä en oo ikinään mihkä liittoon kuulunu enkä niistä perustanu ja näin hyvin oon pärjänny nytki on 8 euroo tunti. joo ei tartte räkä nokat alkaan silmille hyppiin.Juu tartteeki maanantaki pänä nulkeille muistuttaa kuka se virman vanhin kuski o.Kummasti o alkanu viime aikoina syrän alasta puristeleen aina ku vähänki jostain kiihtyy ni kohta o pantava nitro kielen alle.Vaan eipähän tuo enää eläke kaukana oo mitäs siihe ny o joo viä 21 vuotta ku jaksaa riehuun ni sitte helpottaa.


      • sama
        aikaaaa kirjoitti:

        joku kirjottaa asiaakin!
        minkäköhän takia nokiaKIN siirtää valmistustaan ties minnekkä pois suomesta sekä moni muu firma??? senkö takia jotta suomalaisilla työntekijöillä menisi paremmin???????
        OOTTE TE TOLLOJA syyllistätte metsäkonekuskeja siitä mikä on kaikkialla yleinen meno maailmassa, mutta kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla pyytää..........

        alter ego ollut liikkeellä.


      • Anonyymi
        Ajattelisit, jos osaisit kirjoitti:

        Jumalauta, mitä tarinaa ! " Valittajat ajaa poikkeuksetta firman vanhimmalla kalustolla" ja " ....aina olen omat polttopuut ajanu firman koneilla ilman rahallista korvausta" .

        Sinunlaisiasi tyhmääkin tyhmempiä tolloja Suomen metsäteollisuus tarvitsee. Koeta nyt hyvä mies varoa, ettet lisäänny. Se olisi tulevia sukupolvia kohtaan aivan väärin.

        Ei lisäänny, tuo on turvenuija ei sitä kukaan tyttö huoli, tyhminhän aina jää tukijais elätiksi, viisaat pojat lähtee oikeisiin töihin.


    • lunta tupaan

      en yhtään ihmetele kun isännät pistää nuoret pojat ajaan ylipitkää päivää kun katselin metsäkoneen
      hintoja..

      • Fantom

        mistä helpoiten saadaan.(vanha viidakon sanonta)


      • tukki puu
        Fantom kirjoitti:

        mistä helpoiten saadaan.(vanha viidakon sanonta)

        niin et kuikas moni on ollut ulkomailla metsäkonehommissa ?
        et onkos palkka parempi kuin suomessa.
        katselin et nyt haetaan ulkomaille kovasti kuskeja
        .


      • pistämällä

        pistää,pitkää päivää ajamaan.Kyllä se taitaa olla sen ajurin vika jos alkaa hulluttelemaan työnsä kanssa.Koneet on kalliita se on tosi mutta ei sitä nyt ole tarkoituskaan saada ensimmäisinä kuukausina maksetuksi.Asiallisella käytöllä ja huollolla koneitten uusimis tiheyttä saa kyllä harvennettua.Mutta jos koneilla alkavat kuljettajat vaihtua kovin tiheään niin syöksy kierre on valmis.


      • sumaarum
        pistämällä kirjoitti:

        pistää,pitkää päivää ajamaan.Kyllä se taitaa olla sen ajurin vika jos alkaa hulluttelemaan työnsä kanssa.Koneet on kalliita se on tosi mutta ei sitä nyt ole tarkoituskaan saada ensimmäisinä kuukausina maksetuksi.Asiallisella käytöllä ja huollolla koneitten uusimis tiheyttä saa kyllä harvennettua.Mutta jos koneilla alkavat kuljettajat vaihtua kovin tiheään niin syöksy kierre on valmis.

        Monen lainen on kirjo mielipiteissä.Vaan niinpä lienee kirjoa myös työn tekijöissä kuin työn antajissakin.Kehottaisin kuitenkin muistamaan muutamia yleispäteviä seikkoja metsäalalta töitä etsiessä.Metsäkone töihin aikovan on syytä kiinnittää huomiota mm.Urakoitsijan vakavaraisuuteen ilmenee, kaluston keski ikänä,työntekijöitten vaihtuvuutena,onko yrityksessä niin sanottuja isännän "lellikkejä"ja erikois asemassa pidettäviä.(kertoo paljon sisäisestä ilmapiiristä)Jututtamalla ja kyselemällä työntekijöitä näistä asioista pääsee yllättävän nopeasti perille.Myös itse urakoitsijan kanssa keskustellessa varsin pian selviää onko kyseessä ns mielistelijä tyyppi vai onko taksojen itku päällimmäisenä puheen aiheena.On olemassa myös ns. "kaikki irti ja mies kuoppaan" periaatteella toimivia isäntiä jotka vähät välittävät henkilö kuntansa yleisestä hyvin voinnista.(työterveys huolto yms.)Mutta on olemassa harva lukuinen joukko oikeita URAKOITSIJOITA jotka ovat oivaltaneet että työn tekijään asiallisesti suhtautumalla aidosti työ ilmapiiristä huolta pitämällä,Satsataan yrityksen jatkuvuuteen ja ammatti taitoisen työvoiman saantiin.On olemassa yrityksiä joihin "päästään" töihin ja on yrityksiä joihin "joudutaan"Uskallampa väittää että tässä "päästään" yrityksessä ovat ne motivoituneimmat ja ahkerat työn tekijät joilta tarvittaessa löytyy myös sitä ns.jouston varaa. Toisen ihmisen kunnioittaminen ei maksa mitään eikä se ole keneltäkään toiselta pois.


      • määävaan
        sumaarum kirjoitti:

        Monen lainen on kirjo mielipiteissä.Vaan niinpä lienee kirjoa myös työn tekijöissä kuin työn antajissakin.Kehottaisin kuitenkin muistamaan muutamia yleispäteviä seikkoja metsäalalta töitä etsiessä.Metsäkone töihin aikovan on syytä kiinnittää huomiota mm.Urakoitsijan vakavaraisuuteen ilmenee, kaluston keski ikänä,työntekijöitten vaihtuvuutena,onko yrityksessä niin sanottuja isännän "lellikkejä"ja erikois asemassa pidettäviä.(kertoo paljon sisäisestä ilmapiiristä)Jututtamalla ja kyselemällä työntekijöitä näistä asioista pääsee yllättävän nopeasti perille.Myös itse urakoitsijan kanssa keskustellessa varsin pian selviää onko kyseessä ns mielistelijä tyyppi vai onko taksojen itku päällimmäisenä puheen aiheena.On olemassa myös ns. "kaikki irti ja mies kuoppaan" periaatteella toimivia isäntiä jotka vähät välittävät henkilö kuntansa yleisestä hyvin voinnista.(työterveys huolto yms.)Mutta on olemassa harva lukuinen joukko oikeita URAKOITSIJOITA jotka ovat oivaltaneet että työn tekijään asiallisesti suhtautumalla aidosti työ ilmapiiristä huolta pitämällä,Satsataan yrityksen jatkuvuuteen ja ammatti taitoisen työvoiman saantiin.On olemassa yrityksiä joihin "päästään" töihin ja on yrityksiä joihin "joudutaan"Uskallampa väittää että tässä "päästään" yrityksessä ovat ne motivoituneimmat ja ahkerat työn tekijät joilta tarvittaessa löytyy myös sitä ns.jouston varaa. Toisen ihmisen kunnioittaminen ei maksa mitään eikä se ole keneltäkään toiselta pois.

        kuuluuko meille vai työterveyshuoltokin. Ainakin itse jouduin tappeleen työnantajan kanssa et suostu maksaan(senkin reilusti alle minipalkan,mutta sainhan ees jotain) kun jouduin sairauslomalle. lievässä kuumeessa oon menny töihin ku muutoin lähtee työt ja kylällä liikkuu velton ja sairastelevan miehen maine.


      • valmet 860
        määävaan kirjoitti:

        kuuluuko meille vai työterveyshuoltokin. Ainakin itse jouduin tappeleen työnantajan kanssa et suostu maksaan(senkin reilusti alle minipalkan,mutta sainhan ees jotain) kun jouduin sairauslomalle. lievässä kuumeessa oon menny töihin ku muutoin lähtee työt ja kylällä liikkuu velton ja sairastelevan miehen maine.

        onhan meillä tes palkka jolla korvataan sairaspoissaolot ??


      • järjestäytynyt
        määävaan kirjoitti:

        kuuluuko meille vai työterveyshuoltokin. Ainakin itse jouduin tappeleen työnantajan kanssa et suostu maksaan(senkin reilusti alle minipalkan,mutta sainhan ees jotain) kun jouduin sairauslomalle. lievässä kuumeessa oon menny töihin ku muutoin lähtee työt ja kylällä liikkuu velton ja sairastelevan miehen maine.

        niin yksi puhelin soitto riittää ja se tappelu loppuu siihen!Jos et, niin olet omillasi.Tällaisen oman onnensa sepän ei juurikaan kannata sairastua.


      • tukki puu
        määävaan kirjoitti:

        kuuluuko meille vai työterveyshuoltokin. Ainakin itse jouduin tappeleen työnantajan kanssa et suostu maksaan(senkin reilusti alle minipalkan,mutta sainhan ees jotain) kun jouduin sairauslomalle. lievässä kuumeessa oon menny töihin ku muutoin lähtee työt ja kylällä liikkuu velton ja sairastelevan miehen maine.

        eikös kaikilla työn tekiöillä sellainen KTA eli keskituntiansio jolla maksetaan lomat/sairaspoissaolot ??


      • puhutaankin
        tukki puu kirjoitti:

        eikös kaikilla työn tekiöillä sellainen KTA eli keskituntiansio jolla maksetaan lomat/sairaspoissaolot ??

        metsäkone alasta,ei"näissä hommissa" semmosia helevetin kta.ansioita tunneta.Palkka maksetaan ja saahaan tehdystä työstä.Ei kai nyt kukaan ala tekemättömästä työstä mitään makselemaan.Tämän nyt luulis olevan selevää kaikenmaailman kitisijöillekkin.Näissä hommissa ei VP-pummit pitkään kelkassa pysy ja se on ihan oikein niille.Menkööt konttori hommin semmoset hunaja puput.


      • tukki puu
        puhutaankin kirjoitti:

        metsäkone alasta,ei"näissä hommissa" semmosia helevetin kta.ansioita tunneta.Palkka maksetaan ja saahaan tehdystä työstä.Ei kai nyt kukaan ala tekemättömästä työstä mitään makselemaan.Tämän nyt luulis olevan selevää kaikenmaailman kitisijöillekkin.Näissä hommissa ei VP-pummit pitkään kelkassa pysy ja se on ihan oikein niille.Menkööt konttori hommin semmoset hunaja puput.

        no voi voi sitten.
        ei voi mitään sit.


      • tuosta
        puhutaankin kirjoitti:

        metsäkone alasta,ei"näissä hommissa" semmosia helevetin kta.ansioita tunneta.Palkka maksetaan ja saahaan tehdystä työstä.Ei kai nyt kukaan ala tekemättömästä työstä mitään makselemaan.Tämän nyt luulis olevan selevää kaikenmaailman kitisijöillekkin.Näissä hommissa ei VP-pummit pitkään kelkassa pysy ja se on ihan oikein niille.Menkööt konttori hommin semmoset hunaja puput.

        viisaasta ollu millekkään muulle alalle?Jos tuo kirjoitus lie totta niin toivottavasti et tule silleen vastaan et oltas kahdestaan siitä tapaamisesta ei poistus kadella jalalla kun toinen.


      • määävaan
        järjestäytynyt kirjoitti:

        niin yksi puhelin soitto riittää ja se tappelu loppuu siihen!Jos et, niin olet omillasi.Tällaisen oman onnensa sepän ei juurikaan kannata sairastua.

        Jos olisin ottanut yhteyttä liittoon niin silloin mulle olisi kyllä maksettu kta:n mukaan mutta siitä olisi seurannut ns. potkut eli olisi mennyt sen verran heikommin ettei mulle olisi järjetynyt töitä ja pirkanmaan kaikki yrittäjät tietäisivät ettei mua kannata ottaa töihin koska olen se HANKALA LIITON KANSSA PELLEILJÄ. (maksettiin 40 senttiä alle kta:n) Onko muilla sananlaista vai onko niitä hyviä paikkoja vielä. niihin kun ei pääse kun kukaan ei niistä lähde vapaa ehtoisesti...


      • valmet 860
        määävaan kirjoitti:

        Jos olisin ottanut yhteyttä liittoon niin silloin mulle olisi kyllä maksettu kta:n mukaan mutta siitä olisi seurannut ns. potkut eli olisi mennyt sen verran heikommin ettei mulle olisi järjetynyt töitä ja pirkanmaan kaikki yrittäjät tietäisivät ettei mua kannata ottaa töihin koska olen se HANKALA LIITON KANSSA PELLEILJÄ. (maksettiin 40 senttiä alle kta:n) Onko muilla sananlaista vai onko niitä hyviä paikkoja vielä. niihin kun ei pääse kun kukaan ei niistä lähde vapaa ehtoisesti...

        kaikee kuulee kun vanhaksi elää.
        mun kohdalla on asiat kyl ihan hyvin.


      • vaikuttaa
        määävaan kirjoitti:

        Jos olisin ottanut yhteyttä liittoon niin silloin mulle olisi kyllä maksettu kta:n mukaan mutta siitä olisi seurannut ns. potkut eli olisi mennyt sen verran heikommin ettei mulle olisi järjetynyt töitä ja pirkanmaan kaikki yrittäjät tietäisivät ettei mua kannata ottaa töihin koska olen se HANKALA LIITON KANSSA PELLEILJÄ. (maksettiin 40 senttiä alle kta:n) Onko muilla sananlaista vai onko niitä hyviä paikkoja vielä. niihin kun ei pääse kun kukaan ei niistä lähde vapaa ehtoisesti...

        nykyaikana työ suhteen jatkumiseen se miten jätkä hoitaa ja tekee työnsä.Jos miehen työnteosta ei löydy isompaa huomautettavaa niin empä usko oikeuksistaan kiinipitämisen vaikeuttavan työn jatkumista.Kyllä se oikeuksistaan kiinni pitämisen luulisi olevan tuttua myös urakoitsijalle.sen verran kova on pula ammatti miehistä.Mutta jos irtisanominen tapahtuisi niin se saattaisi koitua ko.urakoitsijalle hyvinkin kalliiksi.Ko. tapauksessa sinulla olisi ILMAINEN oikeusturva liiton puolesta.Ja väitän että tuossa tapauksessa urakan antajakaan ei välttämättä jää nykyisin sivusta katsojaksi(imago kysymys)Mahd. vaikutus puukauppoihin.Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja taitaisi siinä urakoitsijan mainekkin saada jonkin laisen kolauksen.(ei tule toimeen miestensä kanssa)Sana kiirii myös kuljettajien keskuudessa.Joskus on vaan tartuttava härkää sarvista. Jos kovin monta kertaa suostuu kusetettavaksi niin sitä tuppaa sitten riittämään.Tässä sinun tapauksessa kannattaa olla ns. kuulolla mahd. uutta ja parempaa paikkaa ja sopivan paikan tullen viipymättä nostaa kytkintä.Sillä ajan myötä tuollaiset pelle isännät tulevat kyllä häviämään urakoitsija kartalta(ei riitä ammattitaitoisia narrattavaksi)


      • määävaan
        vaikuttaa kirjoitti:

        nykyaikana työ suhteen jatkumiseen se miten jätkä hoitaa ja tekee työnsä.Jos miehen työnteosta ei löydy isompaa huomautettavaa niin empä usko oikeuksistaan kiinipitämisen vaikeuttavan työn jatkumista.Kyllä se oikeuksistaan kiinni pitämisen luulisi olevan tuttua myös urakoitsijalle.sen verran kova on pula ammatti miehistä.Mutta jos irtisanominen tapahtuisi niin se saattaisi koitua ko.urakoitsijalle hyvinkin kalliiksi.Ko. tapauksessa sinulla olisi ILMAINEN oikeusturva liiton puolesta.Ja väitän että tuossa tapauksessa urakan antajakaan ei välttämättä jää nykyisin sivusta katsojaksi(imago kysymys)Mahd. vaikutus puukauppoihin.Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja taitaisi siinä urakoitsijan mainekkin saada jonkin laisen kolauksen.(ei tule toimeen miestensä kanssa)Sana kiirii myös kuljettajien keskuudessa.Joskus on vaan tartuttava härkää sarvista. Jos kovin monta kertaa suostuu kusetettavaksi niin sitä tuppaa sitten riittämään.Tässä sinun tapauksessa kannattaa olla ns. kuulolla mahd. uutta ja parempaa paikkaa ja sopivan paikan tullen viipymättä nostaa kytkintä.Sillä ajan myötä tuollaiset pelle isännät tulevat kyllä häviämään urakoitsija kartalta(ei riitä ammattitaitoisia narrattavaksi)

        En väitä että tulisi potkut vaan toiminta on seuraavaa: työnantaja ilmoittaa että on vähän heikosti töitä, että kattelaan nyt. Menee viikossa 3-4 päivää "ettei ole töitä".
        lomautusilmoitusta ei tarvitse antaa jos löytyy hieman töitä. käy rahapussin päälle, lähdet hakemaan töitä muilta ja nämä soittavat edelliselle työnantajalle ja tämä kertoo liittoon soitoista ja muusta ei niin paikkaansa pitävästä. kumpaa työnantaja uskoo? nuorta kuskia vai toista työnantajaa. niinpä
        Tämä on kohdallani totta täällä pirkanmaalla. ei oikein kiinnosta enään(töitä tarjottiin, mutta alle työehtosopimusten- ei kiitos)


      • tuotakin
        määävaan kirjoitti:

        En väitä että tulisi potkut vaan toiminta on seuraavaa: työnantaja ilmoittaa että on vähän heikosti töitä, että kattelaan nyt. Menee viikossa 3-4 päivää "ettei ole töitä".
        lomautusilmoitusta ei tarvitse antaa jos löytyy hieman töitä. käy rahapussin päälle, lähdet hakemaan töitä muilta ja nämä soittavat edelliselle työnantajalle ja tämä kertoo liittoon soitoista ja muusta ei niin paikkaansa pitävästä. kumpaa työnantaja uskoo? nuorta kuskia vai toista työnantajaa. niinpä
        Tämä on kohdallani totta täällä pirkanmaalla. ei oikein kiinnosta enään(töitä tarjottiin, mutta alle työehtosopimusten- ei kiitos)

        toiminta tapaa esiintyy on totta että alueen urakoitsijat tuntevat toisensa.Tuntevat joskus jopa niin hyvin että osaavat aavistella mikä osa näistä mustamaalaus yritelmistä on totta ja mikä ns.paska puhetta.Usein kuitenkin on niin että näitä vittumaisia miehiä alkaa kummasti sattua aina saman isännän kohdalle ja silloin alkavat monellakin hälytyskellot soida ja näille mustamaalaus yrityksille aletaan hymähdellä.Antaa vaan tällaisten kusettaja tyyppien nyhjätä aikansa omaa pientä peliään.Sillä jatkuvuutta ei sellaisella yritys toiminnalla ole.Kiire aikana kun töitä on tarjolla muuallakin nämä kusettajat tuppaavat jäämään yksin kiireittensä kanssa ja silloin on turha tuntea sääliä lupaisivat nämä sitten mitä tahansa.Ei muuta kun kiitos ja näkemiin se on nilkeille parasta terapiaa.Ehkä siinä vaiheessa heille tulee mieleen olisiko voinut toimia oikeuden mukaisemmin kuskejaan kohtaan.On varsin yleisesti vanhempien kuljettajien keskuudessa tiedossa näitä muutamia kusettaja tyyppejä joita kannattaa varoa kuin ruttoa.Kehotankin kaikkia ottamaan ensin ko.urakoitsijasta hieman selvää ennen kun myy "nahkansa".Ilmaista työtä maailmassa kyllä riittää jos sitä suostuu tekemään.Mutta kun markkina taloudessa eletäään niin omaa panostaan ei kannata myydä liian halvalla.Itse olen ollut n. 30v vieraan palveluksessa ja matkan varrelle on sattunut monen laista isäntää ja isäntärenkiä vaan ammatti taidon kehityttyä on voinut sanoa aivan suoraan jos on touhussa kusetuksen makua. Yleensä riittää kun ottaa avaimet virta lukosta ja ojentaa niitä isännälle ja sieppaa eväs laukkunsa ja sanoo tämän olevan nyt tässä jos ei kerran asiat puhumalla selviä niin näin ne selviävät.Ei muuta kun uutta matoa koukkuun ja keula kohti uusia ja parempia seikkailuja.


      • tärkeä
        tuotakin kirjoitti:

        toiminta tapaa esiintyy on totta että alueen urakoitsijat tuntevat toisensa.Tuntevat joskus jopa niin hyvin että osaavat aavistella mikä osa näistä mustamaalaus yritelmistä on totta ja mikä ns.paska puhetta.Usein kuitenkin on niin että näitä vittumaisia miehiä alkaa kummasti sattua aina saman isännän kohdalle ja silloin alkavat monellakin hälytyskellot soida ja näille mustamaalaus yrityksille aletaan hymähdellä.Antaa vaan tällaisten kusettaja tyyppien nyhjätä aikansa omaa pientä peliään.Sillä jatkuvuutta ei sellaisella yritys toiminnalla ole.Kiire aikana kun töitä on tarjolla muuallakin nämä kusettajat tuppaavat jäämään yksin kiireittensä kanssa ja silloin on turha tuntea sääliä lupaisivat nämä sitten mitä tahansa.Ei muuta kun kiitos ja näkemiin se on nilkeille parasta terapiaa.Ehkä siinä vaiheessa heille tulee mieleen olisiko voinut toimia oikeuden mukaisemmin kuskejaan kohtaan.On varsin yleisesti vanhempien kuljettajien keskuudessa tiedossa näitä muutamia kusettaja tyyppejä joita kannattaa varoa kuin ruttoa.Kehotankin kaikkia ottamaan ensin ko.urakoitsijasta hieman selvää ennen kun myy "nahkansa".Ilmaista työtä maailmassa kyllä riittää jos sitä suostuu tekemään.Mutta kun markkina taloudessa eletäään niin omaa panostaan ei kannata myydä liian halvalla.Itse olen ollut n. 30v vieraan palveluksessa ja matkan varrelle on sattunut monen laista isäntää ja isäntärenkiä vaan ammatti taidon kehityttyä on voinut sanoa aivan suoraan jos on touhussa kusetuksen makua. Yleensä riittää kun ottaa avaimet virta lukosta ja ojentaa niitä isännälle ja sieppaa eväs laukkunsa ja sanoo tämän olevan nyt tässä jos ei kerran asiat puhumalla selviä niin näin ne selviävät.Ei muuta kun uutta matoa koukkuun ja keula kohti uusia ja parempia seikkailuja.

        asia tulee aina muistaa. Uutta työ suhdetta aloittaessa AINA TYÖSOPIMUS KIRJALLISENA.Entisestä työpaikasta tyotodistus aina pois lähdettäessä se on pakko kirjoittaa oli ero miten riitainen tahansa.


      • "näissä
        puhutaankin kirjoitti:

        metsäkone alasta,ei"näissä hommissa" semmosia helevetin kta.ansioita tunneta.Palkka maksetaan ja saahaan tehdystä työstä.Ei kai nyt kukaan ala tekemättömästä työstä mitään makselemaan.Tämän nyt luulis olevan selevää kaikenmaailman kitisijöillekkin.Näissä hommissa ei VP-pummit pitkään kelkassa pysy ja se on ihan oikein niille.Menkööt konttori hommin semmoset hunaja puput.

        hommissa" asenne ei ole enää tätä päivää.Ehkä sinunlaisellesi turvenuijalle tuo asenne sopii mutta ei oikealle palkallaan elelijälle.Taidatkin olla sitä rikkuri ja palkanpolkija ryhmää joka on syntynyt suku rutsan seurauksena!Vissiin jo aivot alkanu mätänemään.


      • suomeen verrattuna
        tukki puu kirjoitti:

        niin et kuikas moni on ollut ulkomailla metsäkonehommissa ?
        et onkos palkka parempi kuin suomessa.
        katselin et nyt haetaan ulkomaille kovasti kuskeja
        .

        Ainaki saksassa on yli 40% paremmat palkat, työn antaja hommaa sulle asunnon työauton, ihme ja kumma mutta jos metsäkoneenkuljettaja on suomessa yleinen sylkykuppi, ni saksassa konekuskia arvostetaan kuin keisaria! mut olkaa tarkkoina mihin meette hommiin! sielläki niitä "kusettajia" riittää, ite huomannu että ulkomailla, ulkomaalainen työnantaja on rehellisempi kuin suomalainen työn antaja ulkomailla!


      • Muuten
        "näissä kirjoitti:

        hommissa" asenne ei ole enää tätä päivää.Ehkä sinunlaisellesi turvenuijalle tuo asenne sopii mutta ei oikealle palkallaan elelijälle.Taidatkin olla sitä rikkuri ja palkanpolkija ryhmää joka on syntynyt suku rutsan seurauksena!Vissiin jo aivot alkanu mätänemään.

        on rikkuri ?


      • niitä
        Muuten kirjoitti:

        on rikkuri ?

        järjestäytymättömiä tai loimaan kassan valopäisiä perässä hiihtelijöitä.Niilä on kuivunutta spermaa suu pielissä ja sian paskaa sepaluksessa.


      • tämä sitte
        niitä kirjoitti:

        järjestäytymättömiä tai loimaan kassan valopäisiä perässä hiihtelijöitä.Niilä on kuivunutta spermaa suu pielissä ja sian paskaa sepaluksessa.

        liiton edustajan virallinen vastaus ? Eipä taida olla hääviä porukkaa sitte sielläkää,voisiko joku antaa asiallisen vastauksen.Mikä tai kuka on rikkuri ?


      • nimenomaan
        niitä kirjoitti:

        järjestäytymättömiä tai loimaan kassan valopäisiä perässä hiihtelijöitä.Niilä on kuivunutta spermaa suu pielissä ja sian paskaa sepaluksessa.

        kuuluu ammattiliittoon.


      • lapsukaiset
        nimenomaan kirjoitti:

        kuuluu ammattiliittoon.

        rikkuri edustaa sitä alinta ihmis tyyppiä ihmiskunnassa.Joka tekee lakon alaista työtä.


      • etkö
        lapsukaiset kirjoitti:

        rikkuri edustaa sitä alinta ihmis tyyppiä ihmiskunnassa.Joka tekee lakon alaista työtä.

        sinäkään osaa kertoa mikä on rikkuri ?


      • liittoon
        "näissä kirjoitti:

        hommissa" asenne ei ole enää tätä päivää.Ehkä sinunlaisellesi turvenuijalle tuo asenne sopii mutta ei oikealle palkallaan elelijälle.Taidatkin olla sitä rikkuri ja palkanpolkija ryhmää joka on syntynyt suku rutsan seurauksena!Vissiin jo aivot alkanu mätänemään.

        Mutta kaveri ei ja ollaan samassa puljussa töissä,mutta mulla on huonompi palkka,liiton miehet sanoo,että ei voi mitään,kohta varmaan erottava liitosta.


      • lukutaito
        etkö kirjoitti:

        sinäkään osaa kertoa mikä on rikkuri ?

        puuttuu niin ikävä kyllä sinua on paha auttaa!


      • se mahtaisi
        liittoon kirjoitti:

        Mutta kaveri ei ja ollaan samassa puljussa töissä,mutta mulla on huonompi palkka,liiton miehet sanoo,että ei voi mitään,kohta varmaan erottava liitosta.

        olla duunarin asema suomessa jos ammattiliittoja ei olisi?.


      • peiliin
        etkö kirjoitti:

        sinäkään osaa kertoa mikä on rikkuri ?

        saattaa löytyä vaikka sieltä,jos ei näy mitään olet jo varmaan mennyt?


      • tukki puu
        liittoon kirjoitti:

        Mutta kaveri ei ja ollaan samassa puljussa töissä,mutta mulla on huonompi palkka,liiton miehet sanoo,että ei voi mitään,kohta varmaan erottava liitosta.

        olisko se kaveri ollut talossa kauvemman hommissa ??


      • ei vaan
        tukki puu kirjoitti:

        olisko se kaveri ollut talossa kauvemman hommissa ??

        tykkää naamasta,liittoon kuulumattomat on "hyviä" miehiä.


      • kyllä
        nimenomaan kirjoitti:

        kuuluu ammattiliittoon.

        Rikkuri on se joka kuuluu ammattiliittoon ja lakon aikana käy kuitenkin töissä,siinä sinulle vastaus.


      • tukki puu
        ei vaan kirjoitti:

        tykkää naamasta,liittoon kuulumattomat on "hyviä" miehiä.

        jaa et saisi "ei liitoon kuuluva lisän" ??


      • "pomot"
        ei vaan kirjoitti:

        tykkää naamasta,liittoon kuulumattomat on "hyviä" miehiä.

        tuppaavat tukehtumaan omaan pullamössöönsä.Jos ajatus malli on tuo niin eipä taida ölla kovin valoisat tulevaisuuden näkymät tuolla "pomolla".Muutamassa vuodessa häviäää ns.luonnollisen poistuman kautta.(Ei saa tosi ammattilaisia töihinsä)


      • Ruikuttaja
        ei vaan kirjoitti:

        tykkää naamasta,liittoon kuulumattomat on "hyviä" miehiä.

        Se toinen kaveri saa parempaa palkkaa ehkäpä siksi,että se saa tulosta aikaan vaikka 20-50% enemmän kuin sinä.Silloin on tietenkin maksettava enemmän,muutenhan se parempi kuski joutus maksaa sunkin palkkas,ajattele hyvä mies !!!


      • määävaan
        Ruikuttaja kirjoitti:

        Se toinen kaveri saa parempaa palkkaa ehkäpä siksi,että se saa tulosta aikaan vaikka 20-50% enemmän kuin sinä.Silloin on tietenkin maksettava enemmän,muutenhan se parempi kuski joutus maksaa sunkin palkkas,ajattele hyvä mies !!!

        Kun toi sun juttus olisi perhe firmassa totta. Toivoisin sitä niin...


      • Simmut ja herää
        määävaan kirjoitti:

        Kun toi sun juttus olisi perhe firmassa totta. Toivoisin sitä niin...

        Kuskien välisiä eroja on ja ne voi olla todella suuria.


      • varmaan
        Simmut ja herää kirjoitti:

        Kuskien välisiä eroja on ja ne voi olla todella suuria.

        työ tehossa vai palkassa. ??


      • niitä
        kyllä kirjoitti:

        Rikkuri on se joka kuuluu ammattiliittoon ja lakon aikana käy kuitenkin töissä,siinä sinulle vastaus.

        lakon alaisen työn tekijitä sanotaan kaikkia rikkureiksi!


      • Juuso7
        määävaan kirjoitti:

        En väitä että tulisi potkut vaan toiminta on seuraavaa: työnantaja ilmoittaa että on vähän heikosti töitä, että kattelaan nyt. Menee viikossa 3-4 päivää "ettei ole töitä".
        lomautusilmoitusta ei tarvitse antaa jos löytyy hieman töitä. käy rahapussin päälle, lähdet hakemaan töitä muilta ja nämä soittavat edelliselle työnantajalle ja tämä kertoo liittoon soitoista ja muusta ei niin paikkaansa pitävästä. kumpaa työnantaja uskoo? nuorta kuskia vai toista työnantajaa. niinpä
        Tämä on kohdallani totta täällä pirkanmaalla. ei oikein kiinnosta enään(töitä tarjottiin, mutta alle työehtosopimusten- ei kiitos)

        Onpa omituista. Kyllä Pirkanmaalla ovat sekä urakoitsijat, että myös "konekuskit" taantuneen ajalle sata vuotta sitten.
        Jokainen valistunut työnantaja ymmärtää, että työehtisopimuksesta kiinni pitäminen on molempien etu. Sairaspäiväkorvauksiin saa työnantaja KELA:sta laskutettua huomattavan osan, eikä kenenkään ole pakko tehdä ylitöitä, ellei kyse ole hätätyöstä.
        Jos surkea kuski tekee rähmii 16-tuntisia päiviä, on tulos vielä kehnompi, kuin kahdeksantuntisilla päivillä.
        Hyvä kuljettaja kannattaa työllistää hyvällä palkalla ja hyvä kuski kuuluu ammattiliittoon.


      • Anonyymi
        liittoon kirjoitti:

        Mutta kaveri ei ja ollaan samassa puljussa töissä,mutta mulla on huonompi palkka,liiton miehet sanoo,että ei voi mitään,kohta varmaan erottava liitosta.

        Mutta kyllä näille liittoon kuulumattomille ääliöille kelpaa liiton tappelemat palkankorotukset kelpaavan.


      • Anonyymi
        ei vaan kirjoitti:

        tykkää naamasta,liittoon kuulumattomat on "hyviä" miehiä.

        Varmaan tarkotit perseen nuolijoita.


    • paperi kone

      kun on palkasta näköjään ollut kovasti puhetta ni pistän tässä pienen uutisen.
      paperi työntekiä sai 48e/h joulun pyhinä 3 vapaa päivää.
      mitäs se metsäkoneenkuljetajan palkka oli pyhinä

      • nyt oli

        tosi tyhmä provo.


      • tyämiäs

        0 euroohan ne oli mutta sentäs VAPAAT !!!!


      • oli ja
        tyämiäs kirjoitti:

        0 euroohan ne oli mutta sentäs VAPAAT !!!!

        ja kellä ei tulipahan useampana päivänä käytyä hommissa.Enkä kysele ylitöistä tai muustakaan punikki paskasta.Mulle riitää kun tulee se 10e ja risat joka tunnista niin hyvin menee.Urputtakaa ja valittakaa vaan te jotka ette näihin hommiin kykene.Kyllä kai se joku teidätkin elättää.Oli oikein rinta rottinkilla kun pistelin suomelle hyvin vointia pyhien aikana.Heikot sortuu elon tiellä jätkä senkun porskuttaa!


      • taas yksi
        oli ja kirjoitti:

        ja kellä ei tulipahan useampana päivänä käytyä hommissa.Enkä kysele ylitöistä tai muustakaan punikki paskasta.Mulle riitää kun tulee se 10e ja risat joka tunnista niin hyvin menee.Urputtakaa ja valittakaa vaan te jotka ette näihin hommiin kykene.Kyllä kai se joku teidätkin elättää.Oli oikein rinta rottinkilla kun pistelin suomelle hyvin vointia pyhien aikana.Heikot sortuu elon tiellä jätkä senkun porskuttaa!

        oikein perus kusetettava läikyttää niin että hanki on keltaisia reikiä täynnä.Tunge jo ittes jonku juurakon alle ja vedä kansi kiinni helvetin ääliö!


      • Vähän
        oli ja kirjoitti:

        ja kellä ei tulipahan useampana päivänä käytyä hommissa.Enkä kysele ylitöistä tai muustakaan punikki paskasta.Mulle riitää kun tulee se 10e ja risat joka tunnista niin hyvin menee.Urputtakaa ja valittakaa vaan te jotka ette näihin hommiin kykene.Kyllä kai se joku teidätkin elättää.Oli oikein rinta rottinkilla kun pistelin suomelle hyvin vointia pyhien aikana.Heikot sortuu elon tiellä jätkä senkun porskuttaa!

        Mutta asiaa.


      • luulin
        oli ja kirjoitti:

        ja kellä ei tulipahan useampana päivänä käytyä hommissa.Enkä kysele ylitöistä tai muustakaan punikki paskasta.Mulle riitää kun tulee se 10e ja risat joka tunnista niin hyvin menee.Urputtakaa ja valittakaa vaan te jotka ette näihin hommiin kykene.Kyllä kai se joku teidätkin elättää.Oli oikein rinta rottinkilla kun pistelin suomelle hyvin vointia pyhien aikana.Heikot sortuu elon tiellä jätkä senkun porskuttaa!

        moi mä jo luulin että olin ainoo pyhien aikaan töissä ,,, ja saman suuntainen palkkakin sulla , mä luulin et olen ainoo joka saa yli 10e tunnilta..
        kyllä täälä on paljon kateellisia keskustelemassa jotka ei oo tainnut edes metsäkonetta nähdä kuin haaveillut vain.
        niin ja sitten purnataan joka asiasta ,, ihan turhaan... miettisivät pikkusen isot miehet, mä ainakin arvostan ammattiotaitoani et pystyn ihmisten metsissä kaatelemaan ja välillä ajelemaankin puita tienvarteen ,, kun ne ei ite osaa edes joulukuustakaan hakea metsästä kuin naapurin puolelta..


      • kunnioituksella
        luulin kirjoitti:

        moi mä jo luulin että olin ainoo pyhien aikaan töissä ,,, ja saman suuntainen palkkakin sulla , mä luulin et olen ainoo joka saa yli 10e tunnilta..
        kyllä täälä on paljon kateellisia keskustelemassa jotka ei oo tainnut edes metsäkonetta nähdä kuin haaveillut vain.
        niin ja sitten purnataan joka asiasta ,, ihan turhaan... miettisivät pikkusen isot miehet, mä ainakin arvostan ammattiotaitoani et pystyn ihmisten metsissä kaatelemaan ja välillä ajelemaankin puita tienvarteen ,, kun ne ei ite osaa edes joulukuustakaan hakea metsästä kuin naapurin puolelta..

        mutta ei kai se työn teon tarkoitus ole viedä ihmisen aikaa niin kokonaan että ei vapaa aikaa ole ollenkaan?Kyllä menee elämä melko ontoksi ja tarkoituksettomaksi jos ei mitään muuta ole.Aika usein on se on kuitenkin pelkkää leuhkuutta jossain kylänpinnassa se viikonloppu työ.Haetaan ns. kovan jätkän leimaa ja ehkä myös hieman lipaistaan isäntää.


      • X Masinisti

        Missä paperitehtassa noin huono liksa.
        30v paperin tekoa nyt eläke 3480 justhan sillä velaton pärjää.
        Älkää tyytykö noihin 10€ liksoihin.


      • Anonyymi

        Kai se sama7.90 €


      • Anonyymi
        oli ja kirjoitti:

        ja kellä ei tulipahan useampana päivänä käytyä hommissa.Enkä kysele ylitöistä tai muustakaan punikki paskasta.Mulle riitää kun tulee se 10e ja risat joka tunnista niin hyvin menee.Urputtakaa ja valittakaa vaan te jotka ette näihin hommiin kykene.Kyllä kai se joku teidätkin elättää.Oli oikein rinta rottinkilla kun pistelin suomelle hyvin vointia pyhien aikana.Heikot sortuu elon tiellä jätkä senkun porskuttaa!

        No ei jätkän päätä järki pakota kun elvistelee 10 € tuntipalkalla, kun rakennuksilla saa lautapoikakin 13 € tunnille.


    • Kaikkien

      aikojen luetuin jutska,nyt jo yli 14000 klikkausta.

      • määävaan

        tosiasiat ovat aina kiinnostavia...


      • olisi
        määävaan kirjoitti:

        tosiasiat ovat aina kiinnostavia...

        ei muuta kun asiaa lisää !!!


      • sitä
        olisi kirjoitti:

        ei muuta kun asiaa lisää !!!

        alalle eksyneet rimpuilevat kun ei mitään muutakaan ole tarjolla,mutta kyllä siellä on tainnut kato käydä viime vuosina!Useammalta tutulta kaverilta on pettänyt terveys miltä fyysinen miltä psyykkinen ja ompa muutamia itsemurhiakin tiedossani.Joten kyllä nuo seikat kertovat omaa karua kieltään metsä alasta.


      • Pitkäpinna
        sitä kirjoitti:

        alalle eksyneet rimpuilevat kun ei mitään muutakaan ole tarjolla,mutta kyllä siellä on tainnut kato käydä viime vuosina!Useammalta tutulta kaverilta on pettänyt terveys miltä fyysinen miltä psyykkinen ja ompa muutamia itsemurhiakin tiedossani.Joten kyllä nuo seikat kertovat omaa karua kieltään metsä alasta.

        niillä metsä miehillä mutta ei se nyt sekään ihan loputtomiin veny.Kyllä se varmaan tulee raja siinäkin vastaan miten alas joku ammattiala voi vajota niin arvostuksen kuin palkkauksen suhteen.Totta on että kyllä niille lippalakki pojille tulee joskus itsekin hymähdeltyä kun heitä aina joskus näkee.Mutta omalla kohdallani kyseessä on enemmänkin hyvän tahtoinen "ymmärtäminen".Tosi asiahan on että pojat tykkäävät leikkiä koneilla ja kaikella sellaisella mikä liikkuu ja mistä ääntä lähtee.Ei siinä tule leikkiessä mieleen että tästä " huvista"pitäisi vielä palkkaakin saada.Toisin voi olla niitten kohdalla jotka ovat alalla jo pitempään olleita heiltä on saattanut jo niin sanotusti "romantiikka"karista ja kyseessä on silloin ihan raaka työ josta pitää saada kunnon korvaus ja toimeentulo perheelle.


      • Kockums
        Pitkäpinna kirjoitti:

        niillä metsä miehillä mutta ei se nyt sekään ihan loputtomiin veny.Kyllä se varmaan tulee raja siinäkin vastaan miten alas joku ammattiala voi vajota niin arvostuksen kuin palkkauksen suhteen.Totta on että kyllä niille lippalakki pojille tulee joskus itsekin hymähdeltyä kun heitä aina joskus näkee.Mutta omalla kohdallani kyseessä on enemmänkin hyvän tahtoinen "ymmärtäminen".Tosi asiahan on että pojat tykkäävät leikkiä koneilla ja kaikella sellaisella mikä liikkuu ja mistä ääntä lähtee.Ei siinä tule leikkiessä mieleen että tästä " huvista"pitäisi vielä palkkaakin saada.Toisin voi olla niitten kohdalla jotka ovat alalla jo pitempään olleita heiltä on saattanut jo niin sanotusti "romantiikka"karista ja kyseessä on silloin ihan raaka työ josta pitää saada kunnon korvaus ja toimeentulo perheelle.

        on pohjimmiltaan kyse. Vanhoja kuskeja suomeksi sanottuna vituttaa nämä lippalakki pojat jotka järjestäytymättöminä tulevat polkemaan palkkoja alas ja kehuvat ympäri maakuntaa miten kovia jätkiä sitä ollaan.Tässä ns.into ja koheltaminen voittavat älyn.Ja tätä vaihetta nuorten koulutuksessa urakoitsijat käyttävät häikäilemättömästi hyväkseen,ja siinä vaiheessa niitä oppirahoja maksellaan.


      • sentään..
        sitä kirjoitti:

        alalle eksyneet rimpuilevat kun ei mitään muutakaan ole tarjolla,mutta kyllä siellä on tainnut kato käydä viime vuosina!Useammalta tutulta kaverilta on pettänyt terveys miltä fyysinen miltä psyykkinen ja ompa muutamia itsemurhiakin tiedossani.Joten kyllä nuo seikat kertovat omaa karua kieltään metsä alasta.

        missäs päin suomee on joku konekuski narun jatkoksi on mennyt ??


      • omaisia kohtaan
        sentään.. kirjoitti:

        missäs päin suomee on joku konekuski narun jatkoksi on mennyt ??

        ja hyvän maun vuoksi näin yksilöön meneviä asioita ei liene tarpeen ruveta tällä foorumilla kertomaan.


      • sulle
        sentään.. kirjoitti:

        missäs päin suomee on joku konekuski narun jatkoksi on mennyt ??

        sit joku uutinen et konekuskit kuuluu riskiryhmään mitä tulee noihi itsareihin.


      • konemiehet
        sulle kirjoitti:

        sit joku uutinen et konekuskit kuuluu riskiryhmään mitä tulee noihi itsareihin.

        enemmän narunjatkona ku joku muu ammattiryhmä,eppäillä tuota soppii,mulla ainakii päivät menee niin joutusaan metässä,ei ole minkäänlaisia ongelmia,mutta ajelenkii VALMETTIA.


      • puhuukin
        konemiehet kirjoitti:

        enemmän narunjatkona ku joku muu ammattiryhmä,eppäillä tuota soppii,mulla ainakii päivät menee niin joutusaan metässä,ei ole minkäänlaisia ongelmia,mutta ajelenkii VALMETTIA.

        konemiehet eikä mitkään valmetin ituniskat!


      • Toimihenkilö
        konemiehet kirjoitti:

        enemmän narunjatkona ku joku muu ammattiryhmä,eppäillä tuota soppii,mulla ainakii päivät menee niin joutusaan metässä,ei ole minkäänlaisia ongelmia,mutta ajelenkii VALMETTIA.

        Olen noin 20v alalla ollut toimihenkilö.En äkkiseltään muista konekuskin itsaria. Tietääkseni maa- ja metsätaloudessa työskentelevillä on keskimääräistä alhaisempi riski päätyä ko. ratkaisuun ja esim lääkäreillä riski on keskiarvoa selvästi korkeampi


      • ettet muista
        Toimihenkilö kirjoitti:

        Olen noin 20v alalla ollut toimihenkilö.En äkkiseltään muista konekuskin itsaria. Tietääkseni maa- ja metsätaloudessa työskentelevillä on keskimääräistä alhaisempi riski päätyä ko. ratkaisuun ja esim lääkäreillä riski on keskiarvoa selvästi korkeampi

        mutta otappa selvää muutamavuosi takaperin oli tehty eri ammattialoja koskeva vertailu tutkimus jossa kyllä konemiehet olivat siellä ns. riskiryhmässä.Omassa tuttava piirissä on sattunut 5 tapausta ja kaikki ovat olleet metsäalan ammattilaisia.Näistä 2konemiestä 1automies 2metsuria.Tästä tutkimuksesta sen verran että tekijää en muista mutta ylen radio uutisissta siitä minä kuulin.Asian arkaluontoisuudesta johtuen eivät varmastikkaan kaikki tapaukset tule yleiseen tietoon.Taitaapa se olla metsä yhtiöillekin sen verran arka "imago" asia että ne pyritään unohtamaan ja vaikenemaan melko nopeasti!


      • se olisi
        ettet muista kirjoitti:

        mutta otappa selvää muutamavuosi takaperin oli tehty eri ammattialoja koskeva vertailu tutkimus jossa kyllä konemiehet olivat siellä ns. riskiryhmässä.Omassa tuttava piirissä on sattunut 5 tapausta ja kaikki ovat olleet metsäalan ammattilaisia.Näistä 2konemiestä 1automies 2metsuria.Tästä tutkimuksesta sen verran että tekijää en muista mutta ylen radio uutisissta siitä minä kuulin.Asian arkaluontoisuudesta johtuen eivät varmastikkaan kaikki tapaukset tule yleiseen tietoon.Taitaapa se olla metsä yhtiöillekin sen verran arka "imago" asia että ne pyritään unohtamaan ja vaikenemaan melko nopeasti!

        Jos metsäalan henkilöille vois tulla ressi siinä missä muillekkii,mutta että olis alttiimpia itsarille ku muut,ni se ei varmaankaan pidä paikkaansa.Kuka muuten teki tutkimuksen,saattais netistä löytyä tietoo?


      • Anonyymi
        Kockums kirjoitti:

        on pohjimmiltaan kyse. Vanhoja kuskeja suomeksi sanottuna vituttaa nämä lippalakki pojat jotka järjestäytymättöminä tulevat polkemaan palkkoja alas ja kehuvat ympäri maakuntaa miten kovia jätkiä sitä ollaan.Tässä ns.into ja koheltaminen voittavat älyn.Ja tätä vaihetta nuorten koulutuksessa urakoitsijat käyttävät häikäilemättömästi hyväkseen,ja siinä vaiheessa niitä oppirahoja maksellaan.

        Mutta ei nämä korvarengas hipit kauan metsässä viihdy.


      • Anonyymi
        ettet muista kirjoitti:

        mutta otappa selvää muutamavuosi takaperin oli tehty eri ammattialoja koskeva vertailu tutkimus jossa kyllä konemiehet olivat siellä ns. riskiryhmässä.Omassa tuttava piirissä on sattunut 5 tapausta ja kaikki ovat olleet metsäalan ammattilaisia.Näistä 2konemiestä 1automies 2metsuria.Tästä tutkimuksesta sen verran että tekijää en muista mutta ylen radio uutisissta siitä minä kuulin.Asian arkaluontoisuudesta johtuen eivät varmastikkaan kaikki tapaukset tule yleiseen tietoon.Taitaapa se olla metsä yhtiöillekin sen verran arka "imago" asia että ne pyritään unohtamaan ja vaikenemaan melko nopeasti!

        OLisikohan syynä tämä kuningas olkoholi, tiedän monia ammattiin katsomatta.


    • päin suomee

      niin misä päin majailet?

      • minun

        asuinpaikani olisi niin oleellisen kiinnostava?Sillä ei nyt liene tämän varsinaisen asian kannalta mitään suurta merkitystä.Vai oletko niin sensaation nälkäinen että haluaisit tietää nimiä.Jos niin on niin tyydytä se sensaation nälkäsi jossain muualla.


      • Hallilla
        minun kirjoitti:

        asuinpaikani olisi niin oleellisen kiinnostava?Sillä ei nyt liene tämän varsinaisen asian kannalta mitään suurta merkitystä.Vai oletko niin sensaation nälkäinen että haluaisit tietää nimiä.Jos niin on niin tyydytä se sensaation nälkäsi jossain muualla.

        ne tyommoiset asiat tulisivat omaiset jollekin toimihenkilölle kertomaan.Taitaa kuitenkin olla niin että viimeisenä niistä firmaan päin ollaan kertomassa.Saattanut se sama toimihenkilö olla sen kaverin taakkaa lisäämässä jollain paskantärkeilyllään ja laatu vittuiluillaan ne ovat toden näköisesti omaisten tiedossa ja siinä vaiheessa ei enää paljon sellaista esimiestä kaivata.


      • mitä???
        minun kirjoitti:

        asuinpaikani olisi niin oleellisen kiinnostava?Sillä ei nyt liene tämän varsinaisen asian kannalta mitään suurta merkitystä.Vai oletko niin sensaation nälkäinen että haluaisit tietää nimiä.Jos niin on niin tyydytä se sensaation nälkäsi jossain muualla.

        mitä sitten puhut täälä paskaa?


      • tunnu paljon
        mitä??? kirjoitti:

        mitä sitten puhut täälä paskaa?

        alan asioista tietävän jos noita juttuja paska puheiksi olet väittämässä.Kyllä noita tapauksia on kuulunut itse kunkin korviin.Vai onko niin että poissa silmistä=poissa mielestä?Vai sattuiko muuten vaan arkaan paikkaan?


      • ei kai.
        tunnu paljon kirjoitti:

        alan asioista tietävän jos noita juttuja paska puheiksi olet väittämässä.Kyllä noita tapauksia on kuulunut itse kunkin korviin.Vai onko niin että poissa silmistä=poissa mielestä?Vai sattuiko muuten vaan arkaan paikkaan?

        ei kai sentään metsäkone ala nyt niin kova ole et tuhon partaalle mennään ??


      • hellan lettas
        ei kai. kirjoitti:

        ei kai sentään metsäkone ala nyt niin kova ole et tuhon partaalle mennään ??

        "Ei kai metsä ala nyt niin...."Onkohan nyt käyny niin että on joltain päässy realiteetit hiukka katoon ku tommosia jeesustellaan!Ittelle tossa ny ei ainakan o mitään uutta ja outoo.On meinaa lyöty teollisuude ja kilpailu puolesta naru sen verran tiukalle mettä alan mieste kaulaan et ei paljo tartte tiukata ku o niskat vallan poikki.Emmä sitä sano etteikö tiukkaa olis johku muillakin aloilla mut mettä alahan se on aina ollu etessä käviä noissa kurjistamis ynnä muissa muutoksissa.Ja sen takia ne suome puujalat ny rutisee pahemman kerran ennen kaatumistan ja katkeemistan.


      • toivotaan
        hellan lettas kirjoitti:

        "Ei kai metsä ala nyt niin...."Onkohan nyt käyny niin että on joltain päässy realiteetit hiukka katoon ku tommosia jeesustellaan!Ittelle tossa ny ei ainakan o mitään uutta ja outoo.On meinaa lyöty teollisuude ja kilpailu puolesta naru sen verran tiukalle mettä alan mieste kaulaan et ei paljo tartte tiukata ku o niskat vallan poikki.Emmä sitä sano etteikö tiukkaa olis johku muillakin aloilla mut mettä alahan se on aina ollu etessä käviä noissa kurjistamis ynnä muissa muutoksissa.Ja sen takia ne suome puujalat ny rutisee pahemman kerran ennen kaatumistan ja katkeemistan.

        et kaikilla on asiat hyvin.


      • ei alaa tunne
        hellan lettas kirjoitti:

        "Ei kai metsä ala nyt niin...."Onkohan nyt käyny niin että on joltain päässy realiteetit hiukka katoon ku tommosia jeesustellaan!Ittelle tossa ny ei ainakan o mitään uutta ja outoo.On meinaa lyöty teollisuude ja kilpailu puolesta naru sen verran tiukalle mettä alan mieste kaulaan et ei paljo tartte tiukata ku o niskat vallan poikki.Emmä sitä sano etteikö tiukkaa olis johku muillakin aloilla mut mettä alahan se on aina ollu etessä käviä noissa kurjistamis ynnä muissa muutoksissa.Ja sen takia ne suome puujalat ny rutisee pahemman kerran ennen kaatumistan ja katkeemistan.

        ei voi kuvitella sitä ilmapiiriä ,joka sopimuksia
        neuvoteltaessa on...
        Tämä nykyinen päätöksiä tekevä, opistoista valmistunut insinöörien ja metsänhoitajien joukko ,joka ei päivääkään ole tarvinnu "rehellistä työtä" tehdä....
        Oikeen ne nauttii,kun saa kyykyttää....


      • teeejiiii
        ei alaa tunne kirjoitti:

        ei voi kuvitella sitä ilmapiiriä ,joka sopimuksia
        neuvoteltaessa on...
        Tämä nykyinen päätöksiä tekevä, opistoista valmistunut insinöörien ja metsänhoitajien joukko ,joka ei päivääkään ole tarvinnu "rehellistä työtä" tehdä....
        Oikeen ne nauttii,kun saa kyykyttää....

        Täysin samaa mieltä,ei heidän tartte kantaa vastuuta(ehkä nimellistä)päätöksistään.Ne luulee olevansa tosi herroja,käytännöstä eivät tiedä hölynpölyä.


      • Irvokas
        teeejiiii kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä,ei heidän tartte kantaa vastuuta(ehkä nimellistä)päätöksistään.Ne luulee olevansa tosi herroja,käytännöstä eivät tiedä hölynpölyä.

        tilanne kun tästä sanelusta vielä käytetään niinkin demokraattista sanaa kuin "neuvottelu".Jumalauta ku ukkeli istuu siinä herraparven keskellä ja on just sen olonen ku olis teuraaks menossa.Herrat mäiskäsee eteen nipun kopioita ja muita esitteitä ja kehuu et kyllä näillä nykyajan mettä koneilla tuo tuotos on sitten mahottoman hyvä.Urakoittia siinä vaan odottaa nitropurkki kädessä että saako sitä ylipäätäns enää jatkaa koko yrittämistä.No viime lyödään eteen tarkistettu sopimus paperi ja sanotaan et tohon kohti ku nimes laitat niin sun kohdallas tää ihanuus viel jatkuu jos sulle kelpaa nää "tarkistetut" taksat(alaspäin).Mut jos ei sulle passaa niin tuossa on kyllä yks urakoittia kärkkymässä uudemmalla kalustolla sun tilalles.Niin siinä ei paljo muu auta ku otta se kynä niihi öljyn ja rasvan pinttämiin sormiin ja raapustaa vapisevalla käsialalla puumerkki alle.Tällaisia ne tuppaavat ne tämän päivän taksa "neuvottelut" olemaan aika monen mettämiehen kohtalla.


      • kyllä
        Irvokas kirjoitti:

        tilanne kun tästä sanelusta vielä käytetään niinkin demokraattista sanaa kuin "neuvottelu".Jumalauta ku ukkeli istuu siinä herraparven keskellä ja on just sen olonen ku olis teuraaks menossa.Herrat mäiskäsee eteen nipun kopioita ja muita esitteitä ja kehuu et kyllä näillä nykyajan mettä koneilla tuo tuotos on sitten mahottoman hyvä.Urakoittia siinä vaan odottaa nitropurkki kädessä että saako sitä ylipäätäns enää jatkaa koko yrittämistä.No viime lyödään eteen tarkistettu sopimus paperi ja sanotaan et tohon kohti ku nimes laitat niin sun kohdallas tää ihanuus viel jatkuu jos sulle kelpaa nää "tarkistetut" taksat(alaspäin).Mut jos ei sulle passaa niin tuossa on kyllä yks urakoittia kärkkymässä uudemmalla kalustolla sun tilalles.Niin siinä ei paljo muu auta ku otta se kynä niihi öljyn ja rasvan pinttämiin sormiin ja raapustaa vapisevalla käsialalla puumerkki alle.Tällaisia ne tuppaavat ne tämän päivän taksa "neuvottelut" olemaan aika monen mettämiehen kohtalla.

        totta puhut.


      • jos onkin
        kyllä kirjoitti:

        totta puhut.

        sillä tavalla että siinä herraporukassa on joku entinen kuskina kyykytetyksi tullut kaveri.On altalipan pistettynä kuskina vittuuntunut jatkuvaan kusetukseen ja onkin lukenut itsensä mti.si.Ja antaa nyt tulla sitten täydeltä laidalta takaisin kokemaansa vääryyttä.Näihän se on lapsi karusellissa eli vahinko kiertämässä.Asioilla on useinkin taipumus kääntyä ns. itseään vastaan.Varsinkin metsä alalla ympyrät ovat sen verran suppeat että aika usein käy niin että ympäri käydään ja yhteen tullaan!


    • tukki puu

      jo on hurja meininki metsäkone alalla kun jo puhutaan et narunjatkoksi porukka on mennyt.
      koitakaa vaihtaa puheen aihetta ettei uudet tulevat kuskit vallan pelästy ja vaihda alaa.

      • se olisikin

        niin helppoa.Mutta jos on juur äskettäin uusitut vehkeet ja velkaa muutamia miljoonia euroja niin ei sitä taakkaa nyt ihan huvikseen viitsi perillistenkään hoidettavaks jättää.


      • ihan

        suoraan.(tukkipuu)Suosittelisitko sinä kone alaa omalle lapsellesi?


      • kyseinen
        ihan kirjoitti:

        suoraan.(tukkipuu)Suosittelisitko sinä kone alaa omalle lapsellesi?

        nimimerkki mutta mielipiteenäni sanon että,ala ennen vaikka narkkariksi mutta pysy kaukana kyseessä olevasta alasta!


      • ihmettelen että
        kyseinen kirjoitti:

        nimimerkki mutta mielipiteenäni sanon että,ala ennen vaikka narkkariksi mutta pysy kaukana kyseessä olevasta alasta!

        jos ne sopimus neuvottelut on niin sanelu tilanteita niin miksi urakoitsijat ei ryhdy puolestaan mihinkään toimen piteisiin?Jos itsellä ei ole neuvottelu taitoa niin kai siihen nyt on vaikka urakoitsija liiton taholta saatavissa apua.Ja eikö sitä voi keskenään sopia että toinen ei tule toisen urakoita sotkemaan.Vai toimiiko kateus tässä "kilpailuvirastona"


      • jumalauta
        ihmettelen että kirjoitti:

        jos ne sopimus neuvottelut on niin sanelu tilanteita niin miksi urakoitsijat ei ryhdy puolestaan mihinkään toimen piteisiin?Jos itsellä ei ole neuvottelu taitoa niin kai siihen nyt on vaikka urakoitsija liiton taholta saatavissa apua.Ja eikö sitä voi keskenään sopia että toinen ei tule toisen urakoita sotkemaan.Vai toimiiko kateus tässä "kilpailuvirastona"

        urakoitsijat itseänne niskasta kiinni jos te kerran metsä miehiä olette, ainakin ennen ne pysty näyttämään mistä päästä kana kusee.Mutta ei se teollisuus niitä parannuksia teille tyrkyttämään tule.Pitää sitä nyt miesten sen verran saada suutansa auki että puoliaan osaa pitää.Vai onko teidän turvat niin hyvin tukittu ettei sieltä muuta kuulu kun että on niin pirunhuonot taksat tyylistä piipitystä.Sitten se on ihan sama kun meette Äitille kertomaan et isot pojat tyrkkii ja pyyhitte nenänne hameenne helmaan!Onko teistä ihan akkoja tullu!


      • Kockums
        jumalauta kirjoitti:

        urakoitsijat itseänne niskasta kiinni jos te kerran metsä miehiä olette, ainakin ennen ne pysty näyttämään mistä päästä kana kusee.Mutta ei se teollisuus niitä parannuksia teille tyrkyttämään tule.Pitää sitä nyt miesten sen verran saada suutansa auki että puoliaan osaa pitää.Vai onko teidän turvat niin hyvin tukittu ettei sieltä muuta kuulu kun että on niin pirunhuonot taksat tyylistä piipitystä.Sitten se on ihan sama kun meette Äitille kertomaan et isot pojat tyrkkii ja pyyhitte nenänne hameenne helmaan!Onko teistä ihan akkoja tullu!

        Keskinäinen kateus ja vahingon ilo on vieny kone puolella kaiken mahdollisen yhteishengen.Mieluummin on niin että yrittäjät y r i t t ä ä kampittaa kaikilla mahdollisilla tavoilla toisiaan.Jollakin jos alkaa ote lipsua että on vaikka päässy "urheilu uutisiin"niin viikon aikana on jo useita sopimuksen kyselijöitä piirikonttorilta.Ja kaikenlainen musta maalaaminen on välittömästi täydessä vauhdissa.Että se siitä yhteis hengestä.


      • Fantom
        Kockums kirjoitti:

        Keskinäinen kateus ja vahingon ilo on vieny kone puolella kaiken mahdollisen yhteishengen.Mieluummin on niin että yrittäjät y r i t t ä ä kampittaa kaikilla mahdollisilla tavoilla toisiaan.Jollakin jos alkaa ote lipsua että on vaikka päässy "urheilu uutisiin"niin viikon aikana on jo useita sopimuksen kyselijöitä piirikonttorilta.Ja kaikenlainen musta maalaaminen on välittömästi täydessä vauhdissa.Että se siitä yhteis hengestä.

        mitä tilaa.(vanha viidakon sanonta)No tämähän on nyt sitä vapaata markkina taloutta.Piruako siinä ruikutatte.Katsokaa vaikka lähteeseen helvetin ääliöt.


      • MÖRKÖ
        jumalauta kirjoitti:

        urakoitsijat itseänne niskasta kiinni jos te kerran metsä miehiä olette, ainakin ennen ne pysty näyttämään mistä päästä kana kusee.Mutta ei se teollisuus niitä parannuksia teille tyrkyttämään tule.Pitää sitä nyt miesten sen verran saada suutansa auki että puoliaan osaa pitää.Vai onko teidän turvat niin hyvin tukittu ettei sieltä muuta kuulu kun että on niin pirunhuonot taksat tyylistä piipitystä.Sitten se on ihan sama kun meette Äitille kertomaan et isot pojat tyrkkii ja pyyhitte nenänne hameenne helmaan!Onko teistä ihan akkoja tullu!

        reippaat terveiset metsien neitokaisille!Mutta eikös se ole parempi kun pidetään vaan turpaa kiinni.


      • LOKARITMI
        MÖRKÖ kirjoitti:

        reippaat terveiset metsien neitokaisille!Mutta eikös se ole parempi kun pidetään vaan turpaa kiinni.

        Eipä tuo näytä metsäkone urakoitsijoilla kovin huonosti menevän ainakaan kun katsoo heidän käyttämäänsä kalustoa.(uusia koneita ja autoja)Tulee vaan sellainen tunne että se taksa vikinä on enemmänkin "viran puolesta"Metsä miehistä on tosiaan nykyisin tullut suomen pahimpia kitisijöitä.Kyllä se markkinatalous pitää huolen niistä itkijä eukoista.Jos ei pysy pelissä niin putoaa pois.Ei se sen kummempaa ole.


      • uudet
        LOKARITMI kirjoitti:

        Eipä tuo näytä metsäkone urakoitsijoilla kovin huonosti menevän ainakaan kun katsoo heidän käyttämäänsä kalustoa.(uusia koneita ja autoja)Tulee vaan sellainen tunne että se taksa vikinä on enemmänkin "viran puolesta"Metsä miehistä on tosiaan nykyisin tullut suomen pahimpia kitisijöitä.Kyllä se markkinatalous pitää huolen niistä itkijä eukoista.Jos ei pysy pelissä niin putoaa pois.Ei se sen kummempaa ole.

        urakoitsiat alalle vaan, vielä mahtuu mukaan.Kunnollisesti hoidettuna metsäkone urakointi on erittäinkin kannattavaa liiketoimintaa.Mutta se edellyttää asioiden kokonaisvaltaista ymmärtämistä.On vaan osattava sopeutua kulloiseenkin tilanteeseen ja otettava realiteetit huomioon.Heitetään turhat itkut ja kitinät pois ja keskitytään olennaiseen.Tosi on jos urakoitsian aika alkaa mennä hurvitteluun ja hauskan pitoon niin ennnen pitkää noutaja tulee.Nykyisin varsinkin venäjällä urakoivat yritys johtajat tuntuvat aika ajoin kadottavan todellisuuden tajunsa,liekö suomalaiselle kansan luonteelle ominaista että halpa viina ja halvat naiset eivät meille sovi.Jos oma elämä ei ole hallinnassa on turha kuvitella pystyvänsä hallitsemaan ja johtamaan edes metsäkone alan yritystä.Näitä esimerkkejä löytyy varmasti jokaisen tuttava piiristä.Kyllä perus asiat täytyy olla kunnossa.On varsin hyvin menestyneitä yrityksiä alkanut sortumaan näiden "savotan katselu" reissujen jälkeen.


      • Kockums
        uudet kirjoitti:

        urakoitsiat alalle vaan, vielä mahtuu mukaan.Kunnollisesti hoidettuna metsäkone urakointi on erittäinkin kannattavaa liiketoimintaa.Mutta se edellyttää asioiden kokonaisvaltaista ymmärtämistä.On vaan osattava sopeutua kulloiseenkin tilanteeseen ja otettava realiteetit huomioon.Heitetään turhat itkut ja kitinät pois ja keskitytään olennaiseen.Tosi on jos urakoitsian aika alkaa mennä hurvitteluun ja hauskan pitoon niin ennnen pitkää noutaja tulee.Nykyisin varsinkin venäjällä urakoivat yritys johtajat tuntuvat aika ajoin kadottavan todellisuuden tajunsa,liekö suomalaiselle kansan luonteelle ominaista että halpa viina ja halvat naiset eivät meille sovi.Jos oma elämä ei ole hallinnassa on turha kuvitella pystyvänsä hallitsemaan ja johtamaan edes metsäkone alan yritystä.Näitä esimerkkejä löytyy varmasti jokaisen tuttava piiristä.Kyllä perus asiat täytyy olla kunnossa.On varsin hyvin menestyneitä yrityksiä alkanut sortumaan näiden "savotan katselu" reissujen jälkeen.

        Ulkomailla työskentely vaatii aivan oman rotunsa niin urakoijan kuin kuskienkin suhteen.Jos aikoo ulkomaille töihin on asennepuoli oltava kunnossa.Pelkkä maailman katselun halu ei kovin pitkälle kanna.Esim.kielitaidottomana yritys on tuhoon tuomittu.ym.ym.


      • ku kuulee
        Kockums kirjoitti:

        Ulkomailla työskentely vaatii aivan oman rotunsa niin urakoijan kuin kuskienkin suhteen.Jos aikoo ulkomaille töihin on asennepuoli oltava kunnossa.Pelkkä maailman katselun halu ei kovin pitkälle kanna.Esim.kielitaidottomana yritys on tuhoon tuomittu.ym.ym.

        millä liksoilla jätkät siellä töitä tekee varsinkin suomalais firmoissa nii eipä juur mieli tee lähtee.Kotimaassa sentäs marketin kassatki tienaa paremmi mitä nää ulkomaan "matkailijat"


      • interrail
        ku kuulee kirjoitti:

        millä liksoilla jätkät siellä töitä tekee varsinkin suomalais firmoissa nii eipä juur mieli tee lähtee.Kotimaassa sentäs marketin kassatki tienaa paremmi mitä nää ulkomaan "matkailijat"

        Antaahan se matkailu uusia kokemuksia.Ei se raha niin tärkeätä ole pääseepähän käymään ulkomailla ja hyvä niin.


      • joo
        interrail kirjoitti:

        Antaahan se matkailu uusia kokemuksia.Ei se raha niin tärkeätä ole pääseepähän käymään ulkomailla ja hyvä niin.

        interreiliä venäjän malliin!Mitäköhän se sitten on?


      • poikien
        joo kirjoitti:

        interreiliä venäjän malliin!Mitäköhän se sitten on?

        jorinoita!


      • paistaa
        poikien kirjoitti:

        jorinoita!

        aika monen kuskin tekstistä,enkä paljon ihmettele.Hopi Hopi alan vaihtoon, voisi tehdä hyvää monelle, ahkera kaveri pärjää muunkin teollisuuden parissa.Onhan jo teollisuuden kta.>12e/h.Turhaa siellä metsässä on antaa itseään sellaisen kiusata joka ei sitä ehdoin tahdoin halua!


      • yhtään
        paistaa kirjoitti:

        aika monen kuskin tekstistä,enkä paljon ihmettele.Hopi Hopi alan vaihtoon, voisi tehdä hyvää monelle, ahkera kaveri pärjää muunkin teollisuuden parissa.Onhan jo teollisuuden kta.>12e/h.Turhaa siellä metsässä on antaa itseään sellaisen kiusata joka ei sitä ehdoin tahdoin halua!

        ihmettele.


      • Vörkki
        yhtään kirjoitti:

        ihmettele.

        vielä viittii ja jaksaa roikkua noissa duuneissa.Eikös 60-luku mennyt jo.


      • varmaan
        Vörkki kirjoitti:

        vielä viittii ja jaksaa roikkua noissa duuneissa.Eikös 60-luku mennyt jo.

        siirtyneet nyt 50-luvulle.Aika uskomatonta porukkaa!


      • hesu´gyj
        varmaan kirjoitti:

        siirtyneet nyt 50-luvulle.Aika uskomatonta porukkaa!

        Ainakin tämän metsäkonepalstan kirjoittajissa on yksi yhteinen piirre. Jokaisella on tekstissään yhdyssanavirheitä. Se on tyhmyyden ja moukkamaisuuden merkki.


      • 16161616
        varmaan kirjoitti:

        siirtyneet nyt 50-luvulle.Aika uskomatonta porukkaa!

        Tuota tuota, oliko 50- ja 60-luvulla tietokoneita "rattoreissa". Kohta noissa koneissa on tehokkaammat pc:t kuin teillä on kotona. Käykääpä huviksenne kattomassa koneen sisällä, koettakaa laittaa kone käyntiin ja koettakaa saada tehtyä vaikkapa harvesterilla puita. Tulkaa sitten palstalle vielä ihmettelemään, jos ilkeätte.


      • eipersesua
        hesu´gyj kirjoitti:

        Ainakin tämän metsäkonepalstan kirjoittajissa on yksi yhteinen piirre. Jokaisella on tekstissään yhdyssanavirheitä. Se on tyhmyyden ja moukkamaisuuden merkki.

        Äidilläs oli yhdyssana virhe kun sut sai :)))))


      • Anonyymi
        se olisikin kirjoitti:

        niin helppoa.Mutta jos on juur äskettäin uusitut vehkeet ja velkaa muutamia miljoonia euroja niin ei sitä taakkaa nyt ihan huvikseen viitsi perillistenkään hoidettavaks jättää.

        Minkä takia pitää myydä itsensä metsäfirman orjaksi.


      • Anonyymi
        hesu´gyj kirjoitti:

        Ainakin tämän metsäkonepalstan kirjoittajissa on yksi yhteinen piirre. Jokaisella on tekstissään yhdyssanavirheitä. Se on tyhmyyden ja moukkamaisuuden merkki.

        Eikö se ole aika moukka joka tuolle alalle lähtee.


      • Anonyymi
        LOKARITMI kirjoitti:

        Eipä tuo näytä metsäkone urakoitsijoilla kovin huonosti menevän ainakaan kun katsoo heidän käyttämäänsä kalustoa.(uusia koneita ja autoja)Tulee vaan sellainen tunne että se taksa vikinä on enemmänkin "viran puolesta"Metsä miehistä on tosiaan nykyisin tullut suomen pahimpia kitisijöitä.Kyllä se markkinatalous pitää huolen niistä itkijä eukoista.Jos ei pysy pelissä niin putoaa pois.Ei se sen kummempaa ole.

        Eräs urakoitsia sanoi että kun sai moton ja ajokoneen maksettua, niin metsä yhtiön mulkku oli vaatinut vaihtamaan uusiin että olisi nöyrää poikaa kun on paljon velkaa kun tehdään urakkasopimuksia, niin hän oli sanonut että vitut, ja oli myynyt hyväkuntoset koneet pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole aika moukka joka tuolle alalle lähtee.

        Eräs tuntemani konekoulun käynyt nuorimies meni urakoitsian motoa ajamaan, niin ensimmäinen työmaa oli ollut tiheä ennakko raivaamaton risukko viidakko, isäntä oli käynyt piruilemassa muutamana päivänä kun ei tule parpeeksi motteja, vajaan viikon päästä poika lähti lätkimään ja pääsi ajamaan kaivinkonetta, ja tykkää olla sillä alalla.


      • Anonyymi
        LOKARITMI kirjoitti:

        Eipä tuo näytä metsäkone urakoitsijoilla kovin huonosti menevän ainakaan kun katsoo heidän käyttämäänsä kalustoa.(uusia koneita ja autoja)Tulee vaan sellainen tunne että se taksa vikinä on enemmänkin "viran puolesta"Metsä miehistä on tosiaan nykyisin tullut suomen pahimpia kitisijöitä.Kyllä se markkinatalous pitää huolen niistä itkijä eukoista.Jos ei pysy pelissä niin putoaa pois.Ei se sen kummempaa ole.

        Miksi monivuotisen koulun käyneet kuskit lähtee minimi palkalla noinkin vaativaan työhön, kun kesätyön tekijä opiskelija poikakin saa enempi puutarhatöissä.


    • vanha 05

      tarina on alkannut monta vuotta sitten 24.5-05
      asiat on hiukan eri nyt.

      • tohot

        Eivätpä ole asiat ainakaan parantuneet näihinpäiviin tultaessa.


    • 100 euroa

      asiat ovat samallaiset kun vuonna 2005 huono palkka ja työolot karseet no täytyy vaan jaksaa !!

      • gr

        Miulla on tuntipalkka 8,5.Lain mukaan vähittäispalkka pitäis olla 10,43.

        Pomolle alussa asiasta sanoessani hän viittasi "harjaantumattomuuteen ja ammattitaidottomuuteen".
        Pomoni pitää alipalkkana p-ryhmä a:n 8,34 € tuntipalkkaa vaikka se pitäis olla palkkaryhmä II.Jos ajaisinkin vain yhden kuorman päivään, silti alin palkka pitäis olla 10,43, ainakin teoriassa.
        Valmistuin viime keväänä mettäkonekoulusta.Liiton asiamiehen mukaan pomoni rikkoo sopimusta.Jiäräpiä ku on


      • daivu
        gr kirjoitti:

        Miulla on tuntipalkka 8,5.Lain mukaan vähittäispalkka pitäis olla 10,43.

        Pomolle alussa asiasta sanoessani hän viittasi "harjaantumattomuuteen ja ammattitaidottomuuteen".
        Pomoni pitää alipalkkana p-ryhmä a:n 8,34 € tuntipalkkaa vaikka se pitäis olla palkkaryhmä II.Jos ajaisinkin vain yhden kuorman päivään, silti alin palkka pitäis olla 10,43, ainakin teoriassa.
        Valmistuin viime keväänä mettäkonekoulusta.Liiton asiamiehen mukaan pomoni rikkoo sopimusta.Jiäräpiä ku on

        no en maksais minäkään harjottelijalle ainakaan kakkosluokan palkkaa sitäpaitsi sulla ei ole riittävästi työkokemusta siihen luokkaan


      • Veräjä
        daivu kirjoitti:

        no en maksais minäkään harjottelijalle ainakaan kakkosluokan palkkaa sitäpaitsi sulla ei ole riittävästi työkokemusta siihen luokkaan

        Paljonko työkokemusta kakkosluokan palkkaan vaaditaan?


      • Anonyymi
        gr kirjoitti:

        Miulla on tuntipalkka 8,5.Lain mukaan vähittäispalkka pitäis olla 10,43.

        Pomolle alussa asiasta sanoessani hän viittasi "harjaantumattomuuteen ja ammattitaidottomuuteen".
        Pomoni pitää alipalkkana p-ryhmä a:n 8,34 € tuntipalkkaa vaikka se pitäis olla palkkaryhmä II.Jos ajaisinkin vain yhden kuorman päivään, silti alin palkka pitäis olla 10,43, ainakin teoriassa.
        Valmistuin viime keväänä mettäkonekoulusta.Liiton asiamiehen mukaan pomoni rikkoo sopimusta.Jiäräpiä ku on

        Mene ajamaan kaivinkonetta on paljon miellyttävämpi työ ja parempi palkka.


    • 1270E

      kyllähä se semmone yli 14€/h pitää motokuskin palkan olla. ja siihen viel ylityökorvaukset ja 45snt/km. jossei työnantaja ole autoa hommannu.

    • ellu--

      Ajokoneella 12€/h, ylityöt tulee bonuksina tai vapaapäivinä, 0,46€ kilometriltä. Ylitöitä ei tarvi minuuttiakaan tehdä jos ei halua. Niin ja mulla alle vuoden työkokemus.
      Ei ilmaseks kannata tehdä jossei pyydettyä makseta, tehkööt ja ajakoot puunsa itse sitten. Tosin vaikuttaahan osaaminenkin siihen.
      Ainoa negatiivinen asia metsä alalla on isot firmat joiden pompotuksessa urakoitsijat yrittää pärjätä.
      Nimimerkillä juuri irtisanottu .

    • osku

      9€/h pärjää vallanmainiosti

      • Anonyymi

        Olet varmaan turvenuijien peräkamari poika ja elät tukijaisilla.


    • jooujou

      Alalle aion olettepa te sitten asista mitä mieltä tahansa, mutta nuo koulut hieman mietityttää, eli siis kuumpaankko kannattaisi mennä jämsänkoskelle vaiko kurulle?

      • Kokemusta on !!!!!!

        Ne ovat leikkikouluja,Valtimoon verrativassa !!!!!!


    • tärräräää

      Apukoulu olisi loistava vaihtoehto

      • Anonyymi

        Samaa mieltä jos aikoo metsäalalle.


    • mettäkone

      Kattokaa faiorin tekimiä videoita you tubesta nii näätte oikeen ammattimiehen työssään!

    • pieni poika vain

      mulla on oma bordelli tienaan hikiset 2e tunti

      • letku riittää

        nuori palomies etsii lempeää seuraaq nimimerkilla letku riittää


    • EVP

      Älä usko noihin allaoleviin häpinöihin..Kyllä oiken kuskien palkat pyörii kokemuksesta riippuen 10-16 € paikkeilla keskimäärin. Eikä siellä tehdä kuin 170-200 h kk riippuen keliosuhteista.

      • Anonyymi

        Ei tuo kyllä häävi palkka ole, kun on monivuotinen koulukin takana, tuttu kaveri on maanrakennus virmassa lapiomiehenä ja tuntipalkka on17,5 €.


    • yrittäjä moto2

      virolaisia tulossa koneiden puikkoihin vuoden alussa,ovat tehokkaampia,taitavampia,halvempia,eivätkä rutise joka asiasta,ja hoitavat koneen huollon ilman peukalon pyöritystä,ja se ei ole keskellä kämmentä,eikä heti olla soittamassa huoltoon.Muutkin firmat kuulemma alkavat kouluttamaan viron poikia,niissä on tulevaisuus alalle

      • Anonyymi

        No ryssäthän ei osaa tehdä muuta sutta ja paskaa.


      • Anonyymi

        Vai viron poikia, noista nyt ei ole muuhun kun varastamaan, sen ne hallitsee, rakennuksillakin tekevät sutta ja paskaa.


    • Wiru saadana

      Pitäkää alanne on parempiakin töitä

      • urakoitsija motosta

        Itsellä 16 kuskia töissä.Maksan 13 euroa tunti plus lisät.Joka kuski saa saman palkan.Henki on hyvä porukassa eikä tarvitse kilpailla keskenään.Maksimi päivän pituus 8 tuntia per ukko.jos on joku meno niin voi lähteä aikasemmin.


    • harmin paikka

      "Itsellä 16 kuskia töissä.Maksan 13 euroa tunti plus lisät.Joka kuski saa saman palkan.Henki on hyvä porukassa eikä tarvitse kilpailla keskenään.Maksimi päivän pituus 8 tuntia per ukko.jos on joku meno niin voi lähteä aikasemmin."


      Hah, kenellä on 16 kuskia töissä?
      Ja maksaa vielä 13 egee tunti :))
      Aikamoinen heitto :)

      Ihmettelen miten aina löytyy uusia hölmöjä urakoitsijoiksi tekemään ympärivuotisia päiviä. Kelan peruspäiväraha 24 egee/päivä olisi suurempi kuin mitä hommasta useimmille urakoitsijoille jää.

      Edes halvemmat kuskit virosta tai puolasta ei paljon auta kun kate bisneksessä on useimmilla jo alle 0%. Konkurssit arkipäivää ja onnekkaimpia ovat ne jotka pääsevät pienillä tappioilla eroon koko hommasta.

      Viimeisen 30 vuoden aikana on näköjään muuttunut vain huonompaan suuntaan. Tämä on urakoitsijoilta kuultua.

      Muuten olisi ihan mielekästä hommaa mutta kun palkanmaksusta ei ole varmuutta kuskillekaan.

    • harmin paikka

      Valistuneet työnhakijat tarkistavat nykyään ennen työhakemusta yrityksen taloudellisen tilanteen. Ennen koulutukseen hakeutumista kannattaa tutkia alan tilannetta laajemminkin. Ilmaiseksi yritysten tietoja esim. www.finder.fi tai taloussanomat.fi/yritykset

      Tutkin juuri muutaman kymmenen alan yrityksen tiedot. Positiivisiakin poikkeuksia löytyy mutta muuten omasta mielestäni karmivaa luettavaa.

      Urakoitsijoilta saamieni tietojen ja tuon "taloustutkimukseni" perusteella jätän nyt hakematta alan koulutukseen.

    • alalle haluava

      Mikä on tänä pävänä keskimääräinen tunti palkka tai kuukausi palkka
      motokuskilla itse olen alalle haluava nuori ja asun itä suomessa niin palkka tällä aluella on mikä?

    • 5656

      Enpä tiedä, mitä metsäkoneenkuljettajat tienaavat, mutta jos tuntipalkka on alle 15 euroa, niin en kadehdi. Se on aivan orjan hommaa.

      Sitäkään en ymmärrä, kuinka joku uskaltaa alkaa metsäkoneyrittäjäksi? Koneet maksavat niin saa''nasti ja siellä metsässä saa suurin piirtein asua, jotta se homma on kannattavaa.

      Sitten vielä saat "tapella" metsänomistajien kanssa, jos teet huonoa työtä. Metsäyhtiönkin pomo varmaan hiillostaa, että koska on valmista jne...

      Että aika äijien hommaa se on, ei siellä mitkään kermaperseet pärjää.

      • alalle haluava

        Joo otin selvää täältä pohjois savon palkka tason ja päivien pituuden niin kahdelta urakoitsijalta kuulin et 8 tunnin päiviä ja 12,50 euroa tunti ja toisella oli 16 euroa tunti ylityöt ja kilometri korvaukset ja viikolla työt ja viikonloppu vapaata et minusta lepposta työtä ja palkkakin ihan hyvä :).


      • mitä hourailet

        missä ammatissa saat 15 euroa ja yli jos olet vasta valmistunut??


    • onttonen.h

      Kuulin et siel savossa maksetaa 22€/h kaikki lisät,sama onko työkokemusta tai ei

    • alalle haluava

      En nyt tiiä tosta 22 eurosta täytyy olla kyllä hyvä työnantaja.
      mut kai se on toss 13-17euron kieppeillä tuo palkka tunnilta.

    • alan vaihtanut 23e/h

      Kuvastaa alan palkkatasoa ja muutakin alan kehitystä hyvin kun vuonna 2005 alkaneen viestiketjun sen aikaiset palkat ovat samaa luokkaa vielä 2013 eli 10e kahtapuolen.
      Joten eiköhän liene selvää ettei ko.alalle ainakaan kannata hakeutua!

    • veskuri1

      ja minä pöljä miettinyt jättäväni nyk. työpaikkani, jossa saan n.3000e kuussa...mut kuitenkin, olisiko mukavampaa vaik metsään mennä :)

      • motokoski

        Siis olen viimeistä vuotta opiskelemassa metsäkoneen kuljettajaksi pieksänmäellä eli aloitetaan ilmainen asunto ilmaiset ruuat saat kuorma-auto kortin ilmaiseksi kanssa ja en ole enää koulussa vaan metsässä konetta ajamassa ja palkka on 11,25e ja 10 tunnin päiviä ja jos joku sanoo että tolla ei pärjää niin kumma joten metsäalalle vaan ! :)


      • alalle aikova
        motokoski kirjoitti:

        Siis olen viimeistä vuotta opiskelemassa metsäkoneen kuljettajaksi pieksänmäellä eli aloitetaan ilmainen asunto ilmaiset ruuat saat kuorma-auto kortin ilmaiseksi kanssa ja en ole enää koulussa vaan metsässä konetta ajamassa ja palkka on 11,25e ja 10 tunnin päiviä ja jos joku sanoo että tolla ei pärjää niin kumma joten metsäalalle vaan ! :)

        Pystyykö tällöin itse siirtämään niitä metsäkoneita kuorma autolla kun kerran saa sen kortin


    • Niin niin2.0

      Siivoojan palkka tosta noin euron tunti vaan vähemmän vertaa kummassa isompi vastuu

    • harvesteri77

      Palkalla ei väliä, koska työtä on vain muutama kuukausi vuodessa.
      Sivutyönä tätä suurin osa tekee, elämiseen ei palkka riitä vaikka tehdään 12h päiviä.
      Kannattaa opiskella joku muu ala.

    • HainKoulutukseeenAlalle

      Millainen palkka on alalla vuonna 2016? muita kokemuksia? Kuulemma aika yksinäistä hommaa mut töitä löytyy..

      • papadontprewach

        Palkka on neuvottelukysymys. Toiset tyytyvät liiton minimiin tai vielä pienempään ja toiset voi saata mettäkonetöistä 40 euroo tunnilta bruttoa konekuskina vieraalla.


    • 10eeeeeeeeee

      ei saa 10e tunti ja sekin maksetaan välillä viikkoja myöhässä

    • Kiinnostunut_alasta

      Paljonko maksetaan moton kuljettajallille nykyään vasta valmistuneelle? Ja paljonko kokeneimmille?

      • Anonyymi

        Vasta valmistujalle isäntä vain vittuilee, kun tulosta pitää tulla heti, suosittelen vaikka kaivinkone kuskiksi, parempi palkka eikä ole niin ressaava työ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasta valmistujalle isäntä vain vittuilee, kun tulosta pitää tulla heti, suosittelen vaikka kaivinkone kuskiksi, parempi palkka eikä ole niin ressaava työ.

        Ja metsänomistaja vittuilee että tukkia on laitettu massapuuksi, ja virman pomo piruilee että on tehty raakki tukkeja, niin kyllä siinä v: käyrä nousee.


    • Motomasa

      Työehtosopimus löytyy netistä. Alle sen ei tarvitse tehdä.

    • Motorenki

      Eihän monikaan hanki rengille edes työasua, sen verran arvostetaan työntekijää tällä alalla. Minunkin piti opettaa yli 40 vuotta toimineelle yritykselle miten iltavuoro lisät maksetaan.

    • Motorenki

      Kierrä kaukaa tämän alan työt. Kuvissa ja puheissa vaikuttaa hienolta, mutta isäntä-renki asetelma on vahvasti läsnä tänäkin päivänä alalla. Kuljettajaa ei kukaan arvosta.
      Iltavuorostakin saat kokonaisen euron lisää tunnille. Muita lisiä ei sitten tulekaan.

    • Anonyymi

      9/10 työnantajista kusettajia tällä alalla. Kiertäkää kaukaa nämä hommat.

    • Anonyymi

      Työntekijän perusoikeuksia ei tällä alalla kunnioiteta... Firman etua pelkästään ja kuskin palkkakin on mitä sattuu. Työnantajat toimivat mielivaltaisesti ja halvimman mukaan.
      Kiertäkää nämä hommat kaukaa!

      • Anonyymi

        Konekoulu kumminkin kestää monta vuotta ja tunti palkka alle kympin. nuoret miehet älkää menkö tuolle alalle.


    • Anonyymi

      Paljonko minimi palkka noussu 2000-2019 paljonko elinkustannukset

    • Anonyymi

      Metsäkonelalla:
      - Huono palkkaus
      - Epäpätevät esimiehet
      - Huono opastaminen
      - Tieto ei kulje
      - Tee työsi niinkuin olisit itse yrittäjä
      - Liikaa työtä palkkaan nähden
      - Ei arvostusta
      - Ei tukea esimiehiltä, pärjää miten pärjää tilanteessa kuin tilanteessa
      - Työntekijän syyllistäminen kun et repiä työssäsi, vaikka saikulla porukkaa
      - Tulos tai ulos-meininki(työntekijä syyllinen)
      - Epäillään sairastuneen sairautta...
      - Ei virkistysiltapäiviä
      - Ei Joululahjoja
      - Ei kiitosta
      - Ei tunnetta, että olisit tärkeä, tai tekisit työsi hyvin
      - Ainoa palaute työnantajalta: Eikö se ole hyvä, että sinulla on töitä.

    • Anonyymi

      Edelliseen, kun lisää vielä sen, että kylillä ja kaupoissa ei kehtaa Ponssen ja Jonteerin työvaatteet päällä liikkua, kun porukka naureskelee. Kuulin kerran, kun joku sanoi konekuskiin päin katsellen, että " eikö tuokaan saa mistään oikeaa työtä, ettei metässä tarvihtis aikaasa kuluttaa".

      • Anonyymi

        Jos saisi edes työvaatteet olisi hyvä. Mutta ei työnantaja hanki rengille edes semmosia.


    • Anonyymi

      Tämä keskustelu kertoo aika paljon alasta ja sen ilmapiiristä😁

      • Anonyymi

        Poliitikot väittelee, kuinka monta 10tä miljoonaa mottia voi hakata. Kyllä tökkää hakkuut siihen, kun ei ole motokuskeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliitikot väittelee, kuinka monta 10tä miljoonaa mottia voi hakata. Kyllä tökkää hakkuut siihen, kun ei ole motokuskeja.

        Nimenomaan. Koulupojilta jää motit tekemättä. Kun alkavat oppia hommat huomaavat että työnantaja kusettaa sen minkä kerkiää, Siihen päälle vielä surkea ilmapiiri ja lomautukset ilman varoituksia ym. Ihmekkö tuo jos alkaa muut hommat kiinnostaa siinä vaiheessa.


      • Anonyymi

        Eräs tuttu motokuski oli hakannut ennakko raivaamatonta ensiharvennusta, niin oli tullut isäntä käymään ja vittuillut kun tulee niin vähän motteja, kaveri oli haistatellut äijää ja ottanut lopputilin, ja aivan oikein.


    • Anonyymi

      mUN UKKO AJAA puuta kasaan ja saa 3500 käteen ja firman auto.Minusta ihan ok.Pitää työstään ja on hyvä siinä.Se riippuu niin firmasta ja miehestä.

      • Anonyymi

        Ja ukko tekee töitä max 8 kuukautta vuodessa, kun on kelirikkoa keväällä ja syksyllä.?


      • Anonyymi

        On tehokas ukko kun tekee 3 miehen työt.


      • Anonyymi

        ja sun luona käy silläaaikaa joku ahmed pitämässä sinua hyvänä kun äijäsi on töissä hankkimassa perheelle leipää,täydellistä...


    • Anonyymi

      Siihen vielä yllätyksenä menekkivaikeuksista johtuvat pakkolomat niin johan kelpaa...

    • Anonyymi

      Mulla palkka yli kaksket vuotta tehneenä 23,50/h.Korotettu ateriakorvaus ja iltalisä,oman auton käytöstä toki kilometrikorvaukset.Ei kummoset tulot mutta toimeen on tultu,saatu maksettua jo talot ym .tarpeelliset ja tarpeettomatkin kulut...

    • Anonyymi

      10e-15e tunti on normi orjan tuntipalkka tällä alalla

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe