Kuinka moni lomittaja raportoi tehdyt työt ylös. Olen lomittanut vuoden ja huomannut automaattiisesti kirjaavani ylös tehtyjen töitten järjestyksen ja toimenpiteet.
Kirjaan solutestit, antamani lääkkeet, jonkin lehmän erikoisen käyttäytymisen tai syömättömyyden, vasikoiden juotot jne...
Onko tämä yleinen käytäntö ja pidättekö isännät/emännät tästä. Saako valmiita pohjia jostain?
Asun Etelä suomessa ja haluaisin suorittaa karjanhoitajan ammattitutkinnon työni ohessa. Olen "kouluttamaton" ja tehnyt hommia lähitiloilla satunnaisesti. Onko kertoa kokemuksia oppisopimuskoulutuksesta tai monimuoto-opiskelusta?
Raportointi
5
428
Vastaukset
- rehupuntti
Juu kyllä kelpaa lukea raporttia lomituksen tapahtumista.
Välillä kirottaa, kun ei kaikki lomittajat älyä edes kiiman tarkkailua, saati edes syömättömyyttä.- raportteja
ainakaan täällä Pohjois-Savossa. Kuhan vaan saavat hommat äkkiä tehtyä ja sitte kotiin.
- Äpyli.
raportteja kirjoitti:
ainakaan täällä Pohjois-Savossa. Kuhan vaan saavat hommat äkkiä tehtyä ja sitte kotiin.
Onko se mielestäsi huono asia, että kunhan hommat saadaan nopeasti tehtyä? Haluat varmaan tietää, mitä ja miten on tehty lomasi jälkeen?
Voisitteko isännät/emännät kertoa mitä erityisesti haluaisitte raportissa esiintyvän? No, kiiman- ja syömistarkkailua, annetut lääkkeet (jos tarvii), solumuutokset, vasikoiden juotot ainakin. Mitä muuta? Äpyli. kirjoitti:
Onko se mielestäsi huono asia, että kunhan hommat saadaan nopeasti tehtyä? Haluat varmaan tietää, mitä ja miten on tehty lomasi jälkeen?
Voisitteko isännät/emännät kertoa mitä erityisesti haluaisitte raportissa esiintyvän? No, kiiman- ja syömistarkkailua, annetut lääkkeet (jos tarvii), solumuutokset, vasikoiden juotot ainakin. Mitä muuta?tuossa jo luettelitkin, mielestäni kaikki poikkeamat normaalista mitä huomaat, niistä ei varmaan
kenellekkään ole haittaa tietää, jatka vaan
samaan malliin teet hienoa työtä, kumpa
kaikki arvostaisivat teitä lomittajia tarpeeksi.
- AB.
Todella hienoa,että löytyy lomittajia,jotka viitsivät tarkkailla eläimiä. Minun mielestäni ainakin kiimaepäilyt ja syömättömyys olisi tärkeää tiedottaa heti eteenpäin. Lypsykarjatilalla tietysti myös kaikki maidon laatuun vaikuttavat tekijät. Onneksi sellaiset lomittajat joilla on kiire pois joka ainoa päivä ovat vähentyneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681889- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1311320- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten344862Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654