kannettava

ylösalaisin?

Kestääkö kannettava ylösalaisin käyttämistä? Vai hajoaako jotain pidemmän päälle, esim kovalevy? Tarkoitus olisi asentaa vanha läppäri veneen kattoon karttaplotteriksi.

8

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pende

      niissä kovalevyissäkään taida olla määrättyä "tämäpuoli ylöspäin", tosin hamassa menneisyydessä ei kaikki kovikset löytäneet mitään jos pisti koneen vaikka syrjälleen, siis pöytäkoneen, mutta nykyisin pelataan pienemmillä toleransseilla.
      Kai tärinä lienee vaarallisempaa, tiedä sitten mitä heilahtelu vaikuttaa, koska siitä tulee hyrrä, ja hyrrä pyrkii kumoamaan heilunnan...

      • sitten

        Tärinä varmastikin olisi ainakin kuluttavaa, mutta kun viritys on tulossa purjeveneeseen, niin eipä se juuri tärise.


      • sitten kirjoitti:

        Tärinä varmastikin olisi ainakin kuluttavaa, mutta kun viritys on tulossa purjeveneeseen, niin eipä se juuri tärise.

        Kaverilla on ollut vanha IBM-läppäri (166MMX) veneessä jo useamman vuoden. Välistä on päästelty aallokossa 30mph ja ryske on sitä luokkaa että ajattelee että on se lasikuitu pirun kestävää kun moista ryskettä kestää. Läppäri kuitenkaan ei ole moksiskaan moisesta sadismista.


    • pitemmäksi aikaa

      Yleisesti käytetään polvien päällä ja siinähän tulee erilaisia kaltevuuksia, mutta aivan ylösalaisin voi olla eri juttu.

      Todennäköisesti kiintolevyjen valmistajien sivuilla on asiaan kuin asiaan amerikkalaistyyppinen ohje(tyyliin: kiintolevyn nielemisen yrittäminen saattaa johtaa tukehtumiskuolemaan) tai ainakin maahantuoja kertoo kysyttäessä.

      Oma veikkaukseni on että saattaa se kiintolevy kestää, mutta ota huomioon myös jäähdytyksen tarve, oma kannettavani ainakin tarvitsee jäähdytysilman pohjan kautta.

      • kyselijä

        "Oma veikkaukseni on että saattaa se kiintolevy kestää, mutta ota huomioon myös jäähdytyksen tarve, oma kannettavani ainakin tarvitsee jäähdytysilman pohjan kautta. "

        Vaikka kyseessä onkin laptop, niin kyllä niitä useimmiten pöydällä käytetään. Jäähdytyksen kannalta lienee aivan sama onko pöydällä vai katossa.


      • Pende

        ettei sitä konetta sinne kattoon laiteta pelikoneeksi vaan merikorttia ajamaan GPS:lla, joten ei sen nyt pahemmin pitäisi lämmetä, sillä purjeveneellä ei kovin tiuhaan tarvinne näyttöää vaihtaa...


      • pitemmäksi aikaa
        Pende kirjoitti:

        ettei sitä konetta sinne kattoon laiteta pelikoneeksi vaan merikorttia ajamaan GPS:lla, joten ei sen nyt pahemmin pitäisi lämmetä, sillä purjeveneellä ei kovin tiuhaan tarvinne näyttöää vaihtaa...

        Ei tosiaan kuumene kevyessä käytössä.
        Omia päähuuruja oli kun kuvittelin että se kone tulisi kattoon upottamalla.

        Jos pohjan alle jää sama tila kuin pöydällä niin jäähdytys toimii.
        CD-asemaan levyjen syöttö ylösalaisin voi olla hankalaa mallista riippuen ja niskoille karttojen lukeminen katosta vaikuttaa haitalliselta.


      • ympäri
        pitemmäksi aikaa kirjoitti:

        Ei tosiaan kuumene kevyessä käytössä.
        Omia päähuuruja oli kun kuvittelin että se kone tulisi kattoon upottamalla.

        Jos pohjan alle jää sama tila kuin pöydällä niin jäähdytys toimii.
        CD-asemaan levyjen syöttö ylösalaisin voi olla hankalaa mallista riippuen ja niskoille karttojen lukeminen katosta vaikuttaa haitalliselta.

        Juu ei ole katossa paksuutta upottamiselle. CD-levyjä ei ole tarkoitus käyttää, vaan kartta-aineistot mahtuvat kyllä kovalevylle. Niskan säästämiseksi kuvan voi kääntää ympäri Pivot pro -nimisellä ohjelmalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe