Elikkä kummat on teidän mielestä fiksumpia, kissat vai koirat?
Kissat on mun mielestä ystävällisiä kaikille, ne eivät pidä omistajaansa kautta ruokkijaansa muita kummoisempina. Koirat taas ovat uskollisia nimenomaan omistajalleen, ja tottelevat juuri häntä.
Mun mielestä koirat on siinä mielessä fiksumpia että ne varmistaa selustansa. Mutta kissat on ehkä muuten kivempia, koska ne ei syrji ketään:)
Kummat on kivempia?
11
408
Vastaukset
sivua taakseppäin niin on juttu todella ilkeästä häirikkökissasta :) ja oma tuttavuus sellainen joka eteisen hattuhyllyltä aina sähisee ja lyö kunnolla kynsillä jos ylettyy...
- Nintendogs
koira on ihanampi... mutta en osaa päättää on meillä kissa sekä koira koira on minun ja kissa on veljeni
- mitä tehny muka
en löydä iiiik?? taida ollakaan sellasta..mikä nimi alotuksella?
- hirvitys
Kannattais pikkaisen kunnioittaa eläintä ja kohdella sitä hyvin, niin tietäisit toisenkin "totuuden", kissanrääkkääjä!
hirvitys kirjoitti:
Kannattais pikkaisen kunnioittaa eläintä ja kohdella sitä hyvin, niin tietäisit toisenkin "totuuden", kissanrääkkääjä!
taas vaan mutta täällä on ollut jossain sivulla juttua kissasta joka ulkona tosissaan hyökkäili ohikulkijoiden kimppuun ja hattuhylly kissaan en ole koskaan edes yrittänyt koskea,mutta on ahdas eteinen niin siitä ohi on pakko mennä.
- mistä se roikkuu..
Mielestäni kummatkin ovat kivoja seuralaisia ja ystäviä,niin kissat kuin koiratkin. Valitsisin kyllä ihan elämäntilanteen mukaan kumman ottaisin. koira tarvitsee hiukan enemmän aikaa ja huomiota kuin kissat. Tosin rotukissoistakin löyty niitä jotka tarvitsevat omistajansa aikaa ja huomiota.
Toisaalta maatiaiskissat tuntuvat olevan omanlaisia persoonia hekin,kaikki eivät ole niin seurallisia. En tykkäisi kissasta joka ei piittaa omistajastaan sen kummemmin. Kun ottaa rotukissan niin tietää mitä saa aivan niinkuin koiraroduissakin.
Koiria voisi sanoa sen perusteella fiksuimmiksi että niitä voi ihminen hyödyntää/käyttää apunaan mitä erilaisimpiin tehtäviin. Kissa lähinnä toimittaa seuralaisen/jyrsijöiden tuhoajan tehtävää... - ninttut
pidän enemmän koirista. Fiksuudesta en osaa sanoa. Olen tuntenut monia kissoja,itsekin omistanut. Joukkoon mahtuu aivan ihania kisuja,mutta enemmän niitä arvaamattomia,jotka hyökkäilevät jalkoihin tai raapivat. Koirista pidän siksi enemmän,koska niitä osaan kouluttaa. Tiedän yhden ainoan kissan joka tulee luokse kutsuttaessa,kun taas saman taidon omaavia koiria tunnen monia. Kissat on liian itsenäisiä mun makuuni.
- Ranali00
täysin kummankin elukan luonteesta.
Minullakin on kaksi luonteeltaan aika erilaista koiraa.
Vanhempi on vieraita kohtaan aika epäileväinen ja yleensä tarkkailee vieraita pitkään ennen kuin menee tervehtimään (ja nämä koiran tervehdyksenkään mitään suurieleisiä ole) kun taas nuorempi menee vieraan luo erittäin ystävällisesti ja pusuttelee ja viihtyy vieraiden ihmisten luona (ja tottelee myös vieraita ihmisiä jonkin verran). Kummatkin ovat kyllä aivan ihania "omia" ihmisiä kohtaan.
Kälylläni on kaksi kissaa, joista toista olen tuskin edes nähnyt, se on niin arka luonteeltaan ja toinen taas kunnon sylikissa.
Kissat eivät vaadi omistajaltaan samalla tavalla aikaa ja huomiota kuin koirat. Toisaalta koirien kanssa mukava tehdä kaikenlaista, koska yleensä koirat tykkäävät olla siellä missä omat ihmisetkin. Itse en pitäisi sellaisesta lemmikistä, joka pitää minua vain ruoka-automaattina.
Kissaa olen kuitenkin tähän taloon ottamassa =) Nuorin poikani on kissaa aina halunnut (tiedän, ettei minkään eläimen hyvinvoinnista vastuusta voida kokonaan laittaa lapsen harteille, vaan olen myös itse vanhempana vastuussa siitä). Koirat ja kissat ovat yhtä viksuja minun mielestäni. MUTTA ne ajattelevat tyystin eri tavalla!
Koira on laumaeläin, joten se yleensä pitää ihmisen miellyttämisestä. Kun tähän ynnätään vielä sopiva koko, älykkyys (=oppimiskyky?) ja se, että koiraa aikanaan, ja miksei vieläkin, voitiin käyttää moneen eri tehtävään, saadaan hyvin hyödyllinen eläin.
Kissallakin oli tehtävä: pitää tuholaiset loitolla. Kun rotta-ja hiiriongelmia ei nyt enää ole, ne ovat mukavia lemmikkejä. Miksi? Kissat ovat kauniita, persoonallisia, seurallisia, mutta itsenäisiä, ja helppohoitoisia. Ja myös älykkäitä, ainakin jollain tavalla.
Minulla on kokemusta molemmista eläimistä, kun kotoa kummankin lajin edustajia löytyy. Kumpiakin olen koittanut opettaa, mutta kissaa ei yksinkertaisesti huvita, jos palkka ei ole hyvä, jos silloinkaan. ;-)
Ja kyllä meillä kissat kattoo yhtä tarkkaan ku koiratkin, kenen kanssa seurustelevat.- blackmagictiger
No molemmat
- blackmagictiger
mun mielestä koirat¸olen aina tykännyt isoista kuolaroduista bernhardilainen esim
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354573- 553155
- 302853
- 562758
- 62370
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542165- 151579
- 171564
- 161494
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….71484