Tekemättömät synnit

sattuma62

Koska emme ole enää kuolemattomia, voimme paikata listaa tekemättömien syntien kohdalla. Joudummehan kuolivuoteella kuitenkin katumaan niitä moninverroin enemmim kuin tehtyjä syntejämme,

53

2805

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääsky64

synnit sen puolen olen kyllä hoitanut,nyt vain odotan että ne siirretään minusta niin kauas kun itä on lännestä.
      Niinkuin luvataan,ihminen on luotu sellaiseksi ettei se voi elää tekemättä syntiä.
      Pitää muistaa mieli kääntää luojan luo ja pyytää anteeksi.
      Niitä tekemättömiä mitä sanotaan isossa kirjassa.Minkä olet jättänyt tekemättä minun vähemmille veljilleni,siihen voin itse vaikuttaa.

• Odottelen innolla josko vielä voisi tehdä sellaista mielekästä mitä nuoruusiässä tehtiin, jotain niistä kutsuttiin myös synniksikin, - Moralistit.

• kun kaikki sallittu
        ylikypsa kirjoitti:

Odottelen innolla josko vielä voisi tehdä sellaista mielekästä mitä nuoruusiässä tehtiin, jotain niistä kutsuttiin myös synniksikin, - Moralistit.

Milläs sitä enää pääsee tekemään pientä eikä isoakaan syntiä kun mitään ei enää synniksi lasketakkaan.

• Hintriika
        kun kaikki sallittu kirjoitti:

Milläs sitä enää pääsee tekemään pientä eikä isoakaan syntiä kun mitään ei enää synniksi lasketakkaan.

Tai jos ei muista enää, miten sitä syntiä tehdään...

• Pääsky64
        ylikypsa kirjoitti:

Odottelen innolla josko vielä voisi tehdä sellaista mielekästä mitä nuoruusiässä tehtiin, jotain niistä kutsuttiin myös synniksikin, - Moralistit.

olisit voinut tehdä edes pientä,kun olet niin kiltti tai taidampa arvata!!!No sinulla olisi jäänyt tyttöjä suremaan jos olisi jääneet kutittamatta.

• Katleija
        Hintriika kirjoitti:

Tommottishan mun olisis se pitäny sanoa.

• Pääsky64 kirjoitti:

olisit voinut tehdä edes pientä,kun olet niin kiltti tai taidampa arvata!!!No sinulla olisi jäänyt tyttöjä suremaan jos olisi jääneet kutittamatta.

Kyllähän sitä vieläkin hellästi kutitteleisi, vain kutitteleisi, mutta jos tällä ikää, niin se on kuulemma syntiä, häpeisit edes, sanotaan.

• Pääsky64
        ylikypsa kirjoitti:

Kyllähän sitä vieläkin hellästi kutitteleisi, vain kutitteleisi, mutta jos tällä ikää, niin se on kuulemma syntiä, häpeisit edes, sanotaan.

leikkisiä papparaisia nuoret ymmärrä,mutta ikäiset kyllä.Olempa tälläkin nähnyt jonkun sanovan että nam nam ylikypsä.
        Vaikka on nuorista mukava nähdä iloinen pappa kun surullinen ,eivät vain tiedä mikä sen saa iloiseksi.

• Pääsky64 kirjoitti:

leikkisiä papparaisia nuoret ymmärrä,mutta ikäiset kyllä.Olempa tälläkin nähnyt jonkun sanovan että nam nam ylikypsä.
        Vaikka on nuorista mukava nähdä iloinen pappa kun surullinen ,eivät vain tiedä mikä sen saa iloiseksi.

Tietäähän tään, mikä tällaisen papparaisen saa iloi sexsi.

• kaipaatko....?
        ylikypsa kirjoitti:

Kaipaanko?
        No tietysti!
        Ei vain ole rohkeutta ääneen sanoa.
        Iloseksi tekisi iloiseksi, tottakai, nainen ei oo koskaan liian vanha sanovat viisaammat.
        Mikä ikä on väärä ikä aloittaa tekemään ne tekemättömät synnit, jokohan olen liian vanha?

Tulee kuvina mieleen monta syntiä, ja ihan tuntuukin siltä.

• Pääsky64
        kaipaatko....? kirjoitti:

Kaipaanko?
        No tietysti!
        Ei vain ole rohkeutta ääneen sanoa.
        Iloseksi tekisi iloiseksi, tottakai, nainen ei oo koskaan liian vanha sanovat viisaammat.
        Mikä ikä on väärä ikä aloittaa tekemään ne tekemättömät synnit, jokohan olen liian vanha?

Tulee kuvina mieleen monta syntiä, ja ihan tuntuukin siltä.

ikuinen seuralainen siihen oppii vaan kokeneempana käsittelemään.
        Kun nuorena menin tunturiin sen elämään ,kaipaus tuntui kosketeltavana.
        Kirjoitin runokirjaan:
        tänne kaipauksen haamun ,
        jättänyt on moni palavampi sielu,
        ne mieltäin raastaa ,
        ikuisuuden salaisuuteen,
        vaatii vastausta.

• Pääsky64
        Pääsky64 kirjoitti:

ikuinen seuralainen siihen oppii vaan kokeneempana käsittelemään.
        Kun nuorena menin tunturiin sen elämään ,kaipaus tuntui kosketeltavana.
        Kirjoitin runokirjaan:
        tänne kaipauksen haamun ,
        jättänyt on moni palavampi sielu,
        ne mieltäin raastaa ,
        ikuisuuden salaisuuteen,
        vaatii vastausta.

yössä kaltion,
        oon ikihonkain kanssa yhtä vertaa,
        myrskypilven lailla kaipaus,
        vaaran siluetin takaa,
        päälleni vyöryy.
        Ikuisuuden kaipausta maisen ruumiin ,
        liian raskas kantaa,
        alle näännyn,
        Käännän katseeni Luojan luo,
        vain hän voiman antaa ,
        ken kaiken hengen, maan ja meren loi.

• mummeliini
        Hintriika kirjoitti:

jos vaikka pieniä syntejä olisi tehnytkin, vaan kun ei tuu mieleen, mitä on tullut tehdyksi. Se unhoituksen ihana taito:DDDDDDD

Tässä taisikin olla kysymys tekemättömistä synneistä. Ehtiihän noita tehdä tällä elämän iltapuolellakin.

• jussi
        ylikypsa kirjoitti:

niin helvetisti, kun meidän vuokraemätä tuli kanssani erääseen pieneen komeroon ja kosketti pehmeällä lanteelaan omaani. Ja minulla seisoi niin että kipeää teki! Olin silloin vasta viidentoista. En saanut koskaan siltä naiselta, mutta kai hänen avopuolisonsa sai siitäkin edestä. Harmittaa vieläkin!!!

• Jussi
        ylikypsa kirjoitti:

Nainen saa iloisexsi. Hanki viakraa ja nainen ja sen jalkeen kaikki on kuin vuosikymmeniä sitten!!!

• pääsen jyvälle

uskonu kun nauran niin kauheesti kun luin tänän aloituksen.

• ani_liini

Toivottavasti ei jää kovin paljon kaduttavaa tekemättömien syntien osalta.
      Olen tehnyt synniksi ainakin uskovaisten luokittelemia asioita kohtuullisesti.
      Olen vieläkin sen verran utelias että jotain pientä voisi harrastaa.
      Katumaan ei kannata alkaa, nyt on vaikeampaa aikaa, mutta luotan siihen että huominen on parempi.

• Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että olisi ihan kiva tehdä vielä jotain kilttiä syntiä.

Uskovaiset pitävät syntinä sitäkin, jos kaksi eri sukupuolta olevaa ihmistä asuvat yhdessä, vaikka usein nämä ihmiset ovat paljon onnellisempia, kuin nämä uskovat. Jotka riideltyään ja kahinoituaan viikolla saavat kaikki synnit anteeksi seuraavassa seurassa, kun saarnaaja anataa kaikki synnit anteeksi.

Ei kun vain pikkusyntiä tekemään ja nauttimaan näistä viimeisistä vuosista, ei näitä enää hirveesti varmaan olekaan.

• Sinisilmä
        ylikypsa kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että olisi ihan kiva tehdä vielä jotain kilttiä syntiä.

Uskovaiset pitävät syntinä sitäkin, jos kaksi eri sukupuolta olevaa ihmistä asuvat yhdessä, vaikka usein nämä ihmiset ovat paljon onnellisempia, kuin nämä uskovat. Jotka riideltyään ja kahinoituaan viikolla saavat kaikki synnit anteeksi seuraavassa seurassa, kun saarnaaja anataa kaikki synnit anteeksi.

Ei kun vain pikkusyntiä tekemään ja nauttimaan näistä viimeisistä vuosista, ei näitä enää hirveesti varmaan olekaan.

Elin mainitsemallasi tavalla pikkusynnissä. Osittainen yhdessäasuminen ilman papin Aamenta, sain kumppaniltani syytökset. Hän näet piti itseään uskovaisena. Olin syntinen nainen joka oli hänet puhtaan pulmusen vietellyt leskeyden alkuvaiheessa.

Riita huipentui,sanansäilää käytin parhaan taitoni mukaan, sinkosin sanat, aloitteenteko on joka kerta ollut sinulla. Johon vastaus, olin vietellyt hänet syntiin kun hänen lihansa oli niin heikko.

Sorom-noo kuljetaan molemmat omia polkujamme,oli toteamukseni. Myöhemmin kuulin hänen pimahtaneen uskovan sisaren käsittelyssä.
        Minulle oli onni lähteä omille teilleni.

• Sinisilmä kirjoitti:

Elin mainitsemallasi tavalla pikkusynnissä. Osittainen yhdessäasuminen ilman papin Aamenta, sain kumppaniltani syytökset. Hän näet piti itseään uskovaisena. Olin syntinen nainen joka oli hänet puhtaan pulmusen vietellyt leskeyden alkuvaiheessa.

Riita huipentui,sanansäilää käytin parhaan taitoni mukaan, sinkosin sanat, aloitteenteko on joka kerta ollut sinulla. Johon vastaus, olin vietellyt hänet syntiin kun hänen lihansa oli niin heikko.

Sorom-noo kuljetaan molemmat omia polkujamme,oli toteamukseni. Myöhemmin kuulin hänen pimahtaneen uskovan sisaren käsittelyssä.
        Minulle oli onni lähteä omille teilleni.

Jos kaksi vapaata ihmistä rakastaa toisiaan ja todella rakkaudesta tekevät mitä mieli tekee yhteisestä sopimuksesta, se ei voi olla syntiä. Asuvat he sitten yhdessä, tai erikseen.

Ei muuta, kuin kerran vielä pojat, "syntiä" tekemään.

• ne synnit, jotka haluan.
      Jo kauan yksi elämäni kantavista ajatuksista on ollut, etten halua joutua katumaan tekemättömiä asioita, vaan kadun mieluummin tehtyjä - ja niitäkin vain tarvittaessa.
      Olen näet tullut myös suvaitsevammaksi - ainakin itseäni kohtaan. ;))

• Jussi

sillä teit nähtävästi senkin synnin jonka minä jätin tekemättä! Harmittaa niin helvetisti!

• Älä turhaan yritä välttää kiusauksia, kun tulet vanhemmaksi ne alkavat vältellä sinua. - Jokohan se aika on lähestymässä?

• Miina**

Kieltämättä kiusaukset ovat vähentyneet.
        Tulee joskus tunne että kaikki on jo kertaalleen nähty.
        En ole koskaan ollut kovin sosiaalinen, nyt tuntuu että on aina vain vähemmän sanomista.
        Kuuntelen nuorten puheita, huvittaa kun he ovat niin innoissaan asioista jotka on jo koettu aikoja sitten, ja useimmiten havaittu tyhjänpäiväisiksi.
        Mikähän elämässä on todella tärkeää oman jälkikasvun lisäksi.

• Miksi synti aina kääntyy seksiin. Mitä syntiä se on? Tee muille niinkuin haluat muiden itsellesi tekevän, julistavat kaikkien uskontojen eepokset!
      Todellisia syntejä (tappaa, varastaa, loukata tahallisesti...) en halua tehdä kellekään.
      Jos joskus olen tehnyt jotakin, jolla olen toista loukannut - sitä kadun - jos muistan, mutta pilke pitää säilyttää silmässä loppuun asti.
      PS 6. käsky rajaa vain maksulliset toimet!

• BilMan

Olet synnitön kun synnyt.
        Velkaa sinulla on ja silloinkin.
        Syntisesti sinut voi olla saatettu tänne.
        Syntisenä yhteiskunta sinut voi keskuuteensa ottaa.
        Sinut synnitön.!
        Mikäli olet lojaali.
        Syntisi on, jos et pidä "omaasi" . Heikot karsitaan jo kättelyssä. Vahvuutesi saavutat vain eläessäsi, elämän virratessa sinussa.

Miks`ei "heikot" mukamas pärjää.?
        Kyllä pärjää, mutta "painivat" henkisten arvojen parissa ja tasapainoittavat " vahvempien" sanomain virrassa.

Toisin sanoen kuljemme saman aallon harjalla, josta jokaisella on tyveneen, ja luovittava omaan rauhallisuuteensa miettimään seuraavaa askelta.

Itse kukin linjansa luo. Kuvansa kirjoittaa tekemiensä tauluun.

• Pääsky64
        BilMan kirjoitti:

Sinut synnitön.!
        Mikäli olet lojaali.
        Syntisi on, jos et pidä "omaasi" . Heikot karsitaan jo kättelyssä. Vahvuutesi saavutat vain eläessäsi, elämän virratessa sinussa.

Kyllä pärjää, mutta "painivat" henkisten arvojen parissa ja tasapainoittavat " vahvempien" sanomain virrassa.

Toisin sanoen kuljemme saman aallon harjalla, josta jokaisella on tyveneen, ja luovittava omaan rauhallisuuteensa miettimään seuraavaa askelta.

suvun jatkuminen on voimakkaimmat vietit.Niitä pitää saada toteuttaa.
        Niin vaikeaa tilannetta ei olekkaan ettei halua elää ja tervessä ihmisessä on aina jonkinlaista seksiä vireillä.
        Kun kaikki halut lopahtaa niin seksikään ei innosta.
        Kun sielle vietille laitetaan esteitä se patoutuu ja alkaa virrata vääriä uomia. Näitä vääristymisiä luulisin pidetään syntinä.
        Minä en sano aina synniksi maksettuakaan koska se saattaa pelastaa "pahemmasta synnistä".
        Synti on katsojan silmissä,minä luotan armoon .

• Sinisilmä
        BilMan kirjoitti:

Sinut synnitön.!
        Mikäli olet lojaali.

Synti käsitteenä on vaikea. Onko se vain pelottelua, sana jolla ihmisiä halutaan nöyryyttää? Monet uskovaiset sitä käyttävät piiskana saadakseen alistettua muita. Jopa sana perisynti on selvittämätön käsite. Alistaminen synti käsitteellä on väärin ihmisiä kohtaan.

Pahat teot ovat tekoja jonka maallinen tuomioistuin rankaisee. Poliisi ja tuomioistuin ovat yhteiskunnan järjestyksen valvojia jotka takaavat meille turvallisuutta.

• Pääsky64
        Sinisilmä kirjoitti:

Synti käsitteenä on vaikea. Onko se vain pelottelua, sana jolla ihmisiä halutaan nöyryyttää? Monet uskovaiset sitä käyttävät piiskana saadakseen alistettua muita. Jopa sana perisynti on selvittämätön käsite. Alistaminen synti käsitteellä on väärin ihmisiä kohtaan.

Pahat teot ovat tekoja jonka maallinen tuomioistuin rankaisee. Poliisi ja tuomioistuin ovat yhteiskunnan järjestyksen valvojia jotka takaavat meille turvallisuutta.

enempää kun sinäkään mutta raamattu sanoo:synti on sydämen luopumista Jumalasta.
        Mikä meidät eniten erottaa Jumalasta,siinäpä jokaiselle omkohtaista miettimistä.Siihen ei kukaan muu voi sanoa lakia kun itse ja omatunto.
        Mutta jota on kohdeltu niin huonosti että ei ole syntynyt omaatuntoa ,onko se syyllinen mitä se tekee?
        Sellaiselle maallinen laki tekee rajat, ja Luojalle kuuluu tuomitseminen ei meille.
        Ei ole niin suurta syntistä ettei sille kuulu armo.

• Pääsky64 kirjoitti:

enempää kun sinäkään mutta raamattu sanoo:synti on sydämen luopumista Jumalasta.
        Mikä meidät eniten erottaa Jumalasta,siinäpä jokaiselle omkohtaista miettimistä.Siihen ei kukaan muu voi sanoa lakia kun itse ja omatunto.
        Mutta jota on kohdeltu niin huonosti että ei ole syntynyt omaatuntoa ,onko se syyllinen mitä se tekee?
        Sellaiselle maallinen laki tekee rajat, ja Luojalle kuuluu tuomitseminen ei meille.
        Ei ole niin suurta syntistä ettei sille kuulu armo.

Mistä Jumalasta. Espanjassa on syystä tai toisesta Jumala = El Dios MONIKOLLINEN. Siispä varmuuden vuoksi monta jumalaa, mutta yksiköllinen artikkeli edessä (maskuliini). Entäpäs jos Jumala onkin naaras. Onko espanjalaiset uskoneet väärin.
        Synti on sitä mikä toista loukkaa - uskonnosta riippumatta!
        Siis eletään ottamatta turhia perisyntejä niskoillemme, vaikka kolmanteen polveen rakastava Jumala niitä jakelee

• De Mentia
        vaarivaari kirjoitti:

Mistä Jumalasta. Espanjassa on syystä tai toisesta Jumala = El Dios MONIKOLLINEN. Siispä varmuuden vuoksi monta jumalaa, mutta yksiköllinen artikkeli edessä (maskuliini). Entäpäs jos Jumala onkin naaras. Onko espanjalaiset uskoneet väärin.
        Siis eletään ottamatta turhia perisyntejä niskoillemme, vaikka kolmanteen polveen rakastava Jumala niitä jakelee

eikös se ollut neljänteen polveen?

• Siellähän ne synnit luetellaan, Katekismus on luettu ja moni asia synniksi havaittu.

En ole vielä ehtinyt kaikkia käskyjä tiedostetusti rikkoa, sillä en ole himoinnut naapurin isäntää, enkä karjaa, eikä siellä ole palvelijaa... joten jäänee tuokin synti tekemättä, vaikka haitanneeko tuo mittään.

Kaikki mikä maistuu hyvälle on kielletyä, ja syntiäkö myös, sekin mikä aiheuttaa himon, onko suklaanhimo syntiä.... kyllä on vaikeaa päättää mitä syntejä vieläpä katuisin.

• uzma-m
        vaarivaari kirjoitti:

on kai katolisille kuin jumala jota palvotaan,siis sellainen puol jumala.

• Pääsky64
        kirjar kirjoitti:

Siellähän ne synnit luetellaan, Katekismus on luettu ja moni asia synniksi havaittu.

En ole vielä ehtinyt kaikkia käskyjä tiedostetusti rikkoa, sillä en ole himoinnut naapurin isäntää, enkä karjaa, eikä siellä ole palvelijaa... joten jäänee tuokin synti tekemättä, vaikka haitanneeko tuo mittään.

Kaikki mikä maistuu hyvälle on kielletyä, ja syntiäkö myös, sekin mikä aiheuttaa himon, onko suklaanhimo syntiä.... kyllä on vaikeaa päättää mitä syntejä vieläpä katuisin.

olisi himoinnut ketään,olen varmaan kaikkiin katkismuksen synteihin syyllistynyt,enkä tuomitse toisia.
        Lievempiin ,en ole tappanut ketään ,mutta vanttuita kutonut pimeästi kotona ,se on varastamista kun siitä ei maksa veroa.
        Jos tulee mätkäytys veroa tästä, niin sekin synti poistuu.
        Minä pidän katolisia ja kaikkia joilla sama Isä Jumala ,hänen lapsinaan.

• Riitta
        Pääsky64 kirjoitti:

olisi himoinnut ketään,olen varmaan kaikkiin katkismuksen synteihin syyllistynyt,enkä tuomitse toisia.
        Lievempiin ,en ole tappanut ketään ,mutta vanttuita kutonut pimeästi kotona ,se on varastamista kun siitä ei maksa veroa.

sanan paikale sopisi paremmin "fariseus."
        Farisealainen ihminen ei koe tehneensä syntiä. Hän kiittää Jumalaa, "ettei ole niinkuin tuo publikaani."
        Muuten katolilaisuus, ei luterilaisuus, sen enempää kuin ortodoksisuuskaan eivät tee ihmisestä Jumalan lapsia.
        Johanneksen evankeliumi ensimmäinen luku jakeet 11 ja 12 kuuluvat ."Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan (juutalaiset), mutta kaikille jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä."

• Kirjarejk
        Pääsky64 kirjoitti:

enhän niin toki kirjoittanut.
        Naapurin paljelijoita, karjaa... jne.
        Niitä en ole vielä himoinnut, vaikka siellä onkin ollut paljon hevosia, ja autoja, ja kaikkea mitä minulta puuttuu !

Himot ne on hiirelläkin, niitä en edes kiellä, ja toki olen himoinnut, enkä kai siitä eroon pääse, haluaisin nytkin, mutta unohtui jo mitä se oli!!!!!

• Pääsky64
        Kirjarejk kirjoitti:

enhän niin toki kirjoittanut.
        Naapurin paljelijoita, karjaa... jne.
        Niitä en ole vielä himoinnut, vaikka siellä onkin ollut paljon hevosia, ja autoja, ja kaikkea mitä minulta puuttuu !

Himot ne on hiirelläkin, niitä en edes kiellä, ja toki olen himoinnut, enkä kai siitä eroon pääse, haluaisin nytkin, mutta unohtui jo mitä se oli!!!!!

kysymys,isänän paremminkin.
        Minua on lapsena sen varran synnitetty että olen tullut immuniksi sille sanalle.
        Tyttäreni koetti saada mummulta selvää ,että mitä hän ei saa tehdä kysyi jos pyörahti pirtinlattialla,hei mummu onko tämä syntiä.Aina mummu sanoi että on se syntiä.
        Niin minullekkin sanoi.

Kun siellä taivaassa on eri huoneita eri uskonnoille niin yhdestä huoneesta mentäessä Pietari sano.hss,,, olkaa tässä hiljaa,miksi? Kun luulevat ettei täällä ole muita.

Minulle nämä huoneet ovat ilman kattoa ja niitten päällä kulkevat ne jotka eivät erottele mihinkään uskontokuntaan kuuluvia, jotka haluavat uskoa.

• De Mentia kirjoitti:

eikös se ollut neljänteen polveen?

kolmanteen ja neljänteen - yritin olla vaatimaton ;-)

• uzma-m kirjoitti:

on kai katolisille kuin jumala jota palvotaan,siis sellainen puol jumala.

Asun puoli vuotta maassa, jossa Mariaa rukoillaan enemmän kuin Jumalia. Kyse on siitä, että Jumalalla ei ole aikaa kaikille, mutta Maria voi toimia lähettinä ja kertoa pojalleen kulloisenkin toiveen. Muuten, katolinen uskonto on iloista ja joka asiasta voi kehittää juhlantynkää, eikä aina hautua syntitaakkansa alla kuinm Luteraanit. Kun Mariaa kannetaan saatossa kirkosta toiseen, kuuluu siihen viini olennaisena osana ja sitten taas syödään kun urakka on ohi. Entäs Suomessa - ei kanneta eikä kyllä juhlitakaan. Jos juhlitaan, on naapureille taas juoruamista ;-)

• Tyynentyttö

Kaipa meillä vielä omatunto toimii ja jossakin sisällä tuntuu pahalta kun olemme tehneet tai sanoneet jotain pahaa.Ei ole pyhimyksen kehää pään päällä ja syntinen koen olevani.Ei siinä pelasta kun usko armoon kuten pääsky totesi.Uskovaisen mittaan en yltä.Minä uskon auta minua epäuskossani.

• sattuma 62

Luin viestiketjun läpi ja ilokseni huomasin monien osallistuneen keskusteluun. Tekemättömät synnit? Mitä ne ovat? Varmasti jotain seksiin liittyvää?

Niin se vaan näyttää olevan, että ikäpolvemme liittää edelleen synnin ja seksin toisiinsa niin todella lujasti.

Onko rakkaus sallittua avioliiton ulkopuolella? Onk se syntiä? Tarkoitan pettämistä.

Suhde, jossa kolmatta petetään voi olla syvään rakkauteen pohjautuva. Se voi olla todella antoisa. Toiminta, joka lisää rakkautta maailmaan on mielestäni hyväksi. Toiminta, joka vaähentää maailmasta rakkautta on mielestäni pahasta.

Onko suhde, jossa kolmatta petetään, vaikkakin kenenkään tietämättä, onko se pahasta vai hyvästä? Saanko vielä tähän ystävällisiä ajatuksia?

• Minä ainakin olen luvannut rakastaa vaimoani elämän loppuun asti, eikä vielä ole tarvetta lupausta katua. Se, että saako rakastaa muitakin, onkin sitten jo toinen kysymys.
        Miksi kaikki uskonnot pyrkivät sanelemaan käskyjä ja rajoitteita?
        Katolisten rippi ja sen myötä anteeksianto on hyvä tapa vähentää mielisairauksia, jotka heräävät lapsena istutetusta synnintunnosta. Jos olet lipsahtanut aidan vihreämmälle puolelle, lue 20 Ave Mariaa ja syntisi on anteeksiannettu tai jos olet varakas, kustanna kirkon kuorin maalaus...
        Mitä en tiedä - siitä en voi murhettakaan kantaa.
        Lukekaa Ave Marianne hiljaa itseksenne ja säästäkää muut tietämisen tuskalta!

• se on.

Kuitenkin kallistun sille kannalle, että mikäli suhteesta ei koidu haittaa osapuolille, niin rakkaus voittaa.
        Jokaiselle yksilölle on suotu oma elämä.

• Pääsky64

rakastunutta ihmistä, se on ollut joku kehitysvaihe jonka sen on pitänyt käydä, tullakseen paremmaksi tai ymmärtaväisemmäksi toisia kohtaan.
        Rakkaudeton ihminen on niin hyvä itsesään ettei se ymmärrä toisia.
        Siitä hyötyy koko yhteisö jos on onnellinen ihminen vieressä.
        Itse se siitä tuskansa kärsii,vaikka toinen ei tulisi tietämäänkään.
        Kokenut tietää mikä on hyvä, ei se kuulu muille,luoja kyllä luodunsa tietää.
        Olen samaa mieltä ripistä,se olisi tärkeä ja pitäisi kuulua jokaiselle.

• reetta2
        vaarivaari kirjoitti:

Minä ainakin olen luvannut rakastaa vaimoani elämän loppuun asti, eikä vielä ole tarvetta lupausta katua. Se, että saako rakastaa muitakin, onkin sitten jo toinen kysymys.
        Miksi kaikki uskonnot pyrkivät sanelemaan käskyjä ja rajoitteita?
        Katolisten rippi ja sen myötä anteeksianto on hyvä tapa vähentää mielisairauksia, jotka heräävät lapsena istutetusta synnintunnosta. Jos olet lipsahtanut aidan vihreämmälle puolelle, lue 20 Ave Mariaa ja syntisi on anteeksiannettu tai jos olet varakas, kustanna kirkon kuorin maalaus...
        Mitä en tiedä - siitä en voi murhettakaan kantaa.
        Lukekaa Ave Marianne hiljaa itseksenne ja säästäkää muut tietämisen tuskalta!

Olen samaa mieltä vaarivaarin kanssa katolisesta ripistä ja sen mielenterveyttä parantavasta asiasta.

Katolisissa maissa rikkoja menee kirkkoon jossa tunnustaa rikkomuksensa papille ripittäytymis nurkassa "aidan takaa". Pappi keskustelee ja rukoilee ripittäytyjän kanssa ja lupaa anteeksiannon, kotiläksyksi tulee esim. 10 Ave Mariaa. Ripin jälkeen rikkomus-riita on ohi. Papit ovat paikalla joka päivä tiettynä aikana, sinne voi mennä "tilaamatta" aikaa.

Asia ei jää painamaan mieltä. Me suomalaiset "jurnutamme" riidan jälkeen puolin ja toisin pitkiäkin aikoja ja teemme hallaa omalle mielenterveydellemme.

Ave Maria on minullekin tullut hyvin tutuksi. Kannattaa kokeilla tarpeen tullen.

• Siellä

todettiin:
        *Iloista antajaa Jumala rankaisee tappamalla AIDSiin*.
        Kuolemanrangaistus voimassa.

• siihen
        Siellä kirjoitti:

todettiin:

tautiin, sairaana on saman verran, jotka pian kuolevat, surkeita lapsia lastenkodit täys, niilla raukkaparoilla HIV ja molemmat vanhemmat kuolleet
        Suomen raja-alueilla Virossa ja Venäjällä HIV-tartunnat tuplaantuneet neljässä vuodessa...
        Viina, porno, seksi holtittomasti...=nykymenoa.

• uzma-m
        Siellä kirjoitti:

todettiin:

antajat ole iloisia antajia,vaan raiskattuja,tyttoja,poikia,naisia ja miehiakin.
        Joka tahallaan levitta AID: sia on murhaaja.

• uzma-m
        reetta2 kirjoitti:

Olen samaa mieltä vaarivaarin kanssa katolisesta ripistä ja sen mielenterveyttä parantavasta asiasta.

Katolisissa maissa rikkoja menee kirkkoon jossa tunnustaa rikkomuksensa papille ripittäytymis nurkassa "aidan takaa". Pappi keskustelee ja rukoilee ripittäytyjän kanssa ja lupaa anteeksiannon, kotiläksyksi tulee esim. 10 Ave Mariaa. Ripin jälkeen rikkomus-riita on ohi. Papit ovat paikalla joka päivä tiettynä aikana, sinne voi mennä "tilaamatta" aikaa.

Asia ei jää painamaan mieltä. Me suomalaiset "jurnutamme" riidan jälkeen puolin ja toisin pitkiäkin aikoja ja teemme hallaa omalle mielenterveydellemme.

Ave Maria on minullekin tullut hyvin tutuksi. Kannattaa kokeilla tarpeen tullen.

rippi olisi terveellista,nuorisohan ei halua keskustella aikuisten kanssa pulmistaan,verhon takana ripittaytyminen sopisi heille hyvin.

• Pääsky64
        siihen kirjoitti:

tautiin, sairaana on saman verran, jotka pian kuolevat, surkeita lapsia lastenkodit täys, niilla raukkaparoilla HIV ja molemmat vanhemmat kuolleet
        Suomen raja-alueilla Virossa ja Venäjällä HIV-tartunnat tuplaantuneet neljässä vuodessa...
        Viina, porno, seksi holtittomasti...=nykymenoa.

laitat ne kärsimykset,eiköhän itse belsepuupin.Osoittakaa oikeaa syylistä kun puhutte,miksi pitää vääristellä ne Jumalan teoiksi.

• Pääsky64
        uzma-m kirjoitti:

rippi olisi terveellista,nuorisohan ei halua keskustella aikuisten kanssa pulmistaan,verhon takana ripittaytyminen sopisi heille hyvin.

miksi kirkko ei huomio nuorten ja ihmisten oikeita tarpeita.
        Siksikö nuorilla on niin paljon mielenterveys ja itsetuho ongelmia,kun ei voi uskoutua todellisista mieltä painavista asioista.
        Kyllä se meille itsekullekkin tulisi tarpeeseen,vaikka tällä pikkujoulu reissulla ei tullutkaan paljon sotkettua omia ja toisten asioita.

• Eletty

Ovatko tekemättömät synnit elämätöntä elämää. Ei ainakaan seksi ja rakastelu ole syntiä vaanhyvän tekemistä molemmille. Sen tahallinen tekemättömyys jostain syystä on elämätöntä elämää, jota katuisi kuollessaan.

• Jussi

Olisi kertonut tuon minullekin vuosikymmeniä sitten. Moni ihminen tässä maassa olisi ollut onnellinen.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      69
      4899
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      192
      3840
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      188
      3611
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      78
      3279
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2979
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      2004
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1961
    8. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      185
      1833
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1696
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      43
      1405
    Aihe