koiraongelmia..

Turhautunut!

Kyseessä uroskoira, joka muutti meille muutama viikko sitten toisen narttukoiran kanssa.

Ongelmana on toiset koirat. Lenkillä koira ihan sekoaa, kun näkee muita koiria! Kyseessä keskikokoinen EIRÄTTÄIN vahva koira, enkä välillä meinaa edes jaksaa pidellä sitä.. Mieletöntä haukkumista, vinkumista, repimistä, tempomista, hyppimistä.. Kerran lensi selälleen riehuessaan!

Rauhoittelua (että otan koirasta kiinni ja puhun sille jne.) ei mitään tehoa. Kieltäminen ei myöskään onnistu, koska koira on "kouluttamaton"!

Ollut kuitenkin tähän asti pienessä laumassa.

Naapuri antoi koirani mennä oman leikatun narttukoiransa lähelle, eikä uros siitä sitten ollut moksiskaan, kunhan pääsi luokse. Mutta kuitenkin samalla kun tutustui toiseen koiraan, niin murisi ja ärisi, mutta vaikutti silti iloiselta! Ristiriitaista!!!

Eli koira ei kuitenkaan ole agressiivinen, ehkäpä innostunut??
Toisaalta, jos olisin itse vieraan ihmisen pöksyissä, niin menisin kovaa ja kauas, koska koirani käytös on erittäin "vaarallisen" oloista.

Eli miten tulisi koiraa asiassa kouluttaa?

Suihkupulloa on käytetty ei:n opettelussa. Eli aina suihkaistu vettä nenälle, jos ei usko. Pitäisikö sitä yrittää?
Tuo herkuilla opettaminen onkin sitten vaikeampaa, kun on toinen koira toisessa kädessä ja yleensä minä huomaan viimeisenä sen vieraan koiran!

Todella ikävä tilanne, neuvoja!

14

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turhautunut.

Koira ei normaalisti edes hauku, ei edes yöllä, kun aamulehti tulee postiluukusta!

On muuten oikea sylikoira, aina pyytää rapsutuksia..

Auttaisiko leikkaus?

• aloittaja

Koira ei normaalisti edes hauku, ei edes yöllä, kun aamulehti tulee postiluukusta!

On muuten oikea sylikoira, aina pyytää rapsutuksia..

Auttaisiko leikkaus?

• sudenkorento75

joko lenkitytät koirat erikseen ja opetat samalla sille perusohituksia, koska kahden koiran kanssa se on todellakin mahdoton tehtävä.
      Nameja, makupaloja aina mukaan ja toisen koiran tulessa vastaan jo hyvissä ajoissa kiinnität huomion siihen makupalaan ja sitä myötä itseesi. Jos koira alkaa kiinnittämään huomiota toiseen koiraan niin heti taas makupalaa nenän eteen.
      Jos et voi lenkittää eriaikoina (jonka hyvin ymmärrän koska aika on rajallista) niin sitten katso oman alueesi koirakoiluja, siellä treenataan juuri näitä ohituksia ja kaikkea muuta perustottelevaisuutta. Siellä saa hyviä ohjeita mitä itse tekee väärin (niikuin yleensä tahtoo olemaan) ja saa hyviä apuja kouluttamiseen.

• sudenkorento75

kun laitat sitä makupalaa nenäneteen niin älä siinä anna vielä sitä vaan sitten kun ohitus on suoritettu ilman tempomista.

• tinttu
        sudenkorento75 kirjoitti:

kun laitat sitä makupalaa nenäneteen niin älä siinä anna vielä sitä vaan sitten kun ohitus on suoritettu ilman tempomista.

niitä makupaloja on annettava kyllä koko ajan tilanteen ollessa päällä.itselläni on kaksi vilkasta nuorta koiraa, jotka yksin olleessaan taitavat kyllä ohitukset..mutta heti ku ovat yhdessä ni ei onnistukkaan. siirryn niiden kanssa aina sivummalle aktivoimaan toisen koiran tullessa vastaan. aina kun koirasi kiinnittää huomiota sinuun ja makupalaan, niin heti namia!kestää kauan ennen kuin ohitukset toimivat mutta kärsivällisyyttä ja aikaahan se vie...naksutinta käytän myös apuna.

• vinkkailija

Mm, monella kouluttamattomalla uroskoiralla näitä ongelmia. Ensinnäkin: pyri itse huomaamaan vieraat koirat ennen koiraasi. Asennoidu jo valmiiksi niin, että koira ei pääse aloittamaan riehumista ollenkaan. Kun kyseessä on iso koira, niin pakkohan ongelmalle on jotain tehdä.

Jos ei ole mahdollisuutta koirakouluihin (esim. meillä täällä maalla ei todellakaan ole!), niin konsteja on monia. Sanoit yrittäneesi jo sitä, että vedät koiran poskista kiinni kasvoihisi ja komennat sitä - ei auta. Sudenkorennon mainitsema namitemppu on hyvä, mutta ei toimi kaikille koirille (meillä ei oikeastaan mikään koira ole ollut namien perään, ei ole kovin ahne rotuisia). Ja sitten se vihonviimeinen konsti on se remmi. Meillä ei muu auttanut uroskoiralle. Ei sillä tarvi kovaa lyödä, mutta sen verran, että tuntuu kuitenkin. Takapuolelle remmistä ja samanaikaisesti kieltosana.

Vesipullo on sisällä ihan toimiva juttu.

• tinttu

ja minkäkähän takia sulla on koira, kun et edes osaa/jaksa kouluttaa niitä...tuolla vesipullo, remmi jutulla sulla on kohta lisää ongelmia..olet avuton, sinula ei riitä taito!hae apua koirasi kanssa!remmi,vesipullo huhuhuh....sitä paitsi ne makupalat alkaa toimia kun antaa riittävästi ja kehuu oikeaan aikaan, jolloi koira ei turhaudu...opiskele!

• aloittaja
        tinttu kirjoitti:

ja minkäkähän takia sulla on koira, kun et edes osaa/jaksa kouluttaa niitä...tuolla vesipullo, remmi jutulla sulla on kohta lisää ongelmia..olet avuton, sinula ei riitä taito!hae apua koirasi kanssa!remmi,vesipullo huhuhuh....sitä paitsi ne makupalat alkaa toimia kun antaa riittävästi ja kehuu oikeaan aikaan, jolloi koira ei turhaudu...opiskele!

koirakouluttaja suositteli meille tuota vesipulloa.. Remmiä en ole ikinä todellakaan ollut edes aikeissa käyttää!!

Samaan kastiin tuo vesipullo menee, kun naksuttimet, pillit jne.

• tinttu
        aloittaja kirjoitti:

koirakouluttaja suositteli meille tuota vesipulloa.. Remmiä en ole ikinä todellakaan ollut edes aikeissa käyttää!!

kouluttajia on todela eri lähtöön...heitätkö koiraa vesipullolla vai sen viereen??ymmärsin, että koiraa, koska niitäkin tapauksia näkee...sitäpaitsi monet koirat ja kasvattajat pilaavat koiria typerillä neuvoillaan...varsinkin näiden vahtivien ja vaikeiden rotujen kasvattajat...

• tinttu
        aloittaja kirjoitti:

olisi todellakin mielenkiinoista tietää miten käytät vesipulloa...kuuolstaa...naksutin koulutin perustuu palkitsemiseen..vesipullo kuulostaa perustuvan säikyttelyy...että niin!

• Aloittaja.
        tinttu kirjoitti:

olisi todellakin mielenkiinoista tietää miten käytät vesipulloa...kuuolstaa...naksutin koulutin perustuu palkitsemiseen..vesipullo kuulostaa perustuvan säikyttelyy...että niin!

jos lukisit tuon alkutekstin niin huomaisit sieltä sen; Jos ei käsky ei mene perille, niin sitten suihkaisen koiraa vedellä.
        Että joo, en ihan heittele sitä vesipulloa koirani päälle!

Mutta kiitos vaan näistä erittäin rakentavista vinkeistä, joista varmasti opin jotain!

• tinttu
        Aloittaja. kirjoitti:

jos lukisit tuon alkutekstin niin huomaisit sieltä sen; Jos ei käsky ei mene perille, niin sitten suihkaisen koiraa vedellä.
        Että joo, en ihan heittele sitä vesipulloa koirani päälle!

Mutta kiitos vaan näistä erittäin rakentavista vinkeistä, joista varmasti opin jotain!

menin sekaisin kun alussa puhuit suihkupullosta ja sitten vesipullosta...no tsemppiä kuitenkin...

• aloittaja
        tinttu kirjoitti:

menin sekaisin kun alussa puhuit suihkupullosta ja sitten vesipullosta...no tsemppiä kuitenkin...

väärinymmärrykset on ihan ok!=)

• tinttu kirjoitti:

Ite vouhkasin kovin innostuneena eräälle tutulleni, kun olin nähnyt tulevan suojelumalinoisin tottelevaisuustreeniä. Hehkutin kovaan ääneen, kuinka koiraa oli koulutettu patukalla.

Tuttu kattoo mua kummasti ja sanoo sitten. "Minä en kyllä ymmärrä, miksi sitä koiraa pitää lyödä!"

Siihen minä selittämään: "Ei kun mä tarkotin, et se patukka on sen koiran lelu ja se saa leikkiä sillä kun se tekee oikein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4573
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3155
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2853
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      56
      2758
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2370
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2165
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      15
      1579
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      17
      1564
    9. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1494
    10. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      7
      1484
    Aihe