Lumilinko mökkikäyttöön

Lumilinko

Onko kokemusta minkälaisista perässäjuostavista lumilingoista, mikä tulisi mökille huussin polun aukaisuun.Tekeekö niillä mitään vai onko massikan perään asennettu se ainoa oikea.

11

12377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunttajussi

      Kun hätä on suurin on työkin jo tehty.Jos hyysipolokua meinaat aukaasta,niin lapiolla se tuloo tehtyä pikkupakon takia nopiaa ja aivan ilimatteeksi.Siinon suuri vaara jotton keriinny pieru tulla varren kans kun nypit vielä linkua käyntihin, jos sattuu olemahan vaikka bensa lopus.

      • näköjään tulikin jo edellisessä viestissä kysymykseen.
        Eipä tuohon paljon lisäämistä.


      • muute

        Niitä lumilinkoja on muute startista käynnistyviä mallejaki.


      • Maan ilveilijä
        muute kirjoitti:

        Niitä lumilinkoja on muute startista käynnistyviä mallejaki.

        Kai se massikkakin on,en oo kuullu narusta nypittävästä massikasta.


      • juostavissa
        Maan ilveilijä kirjoitti:

        Kai se massikkakin on,en oo kuullu narusta nypittävästä massikasta.

        On perässä juostavissa linkoissa sähköstarttikin,mutta useinmiten 240V:lla(Ariens poikkeus eli 12V).Tarvitaan siis jatkojohtoa jotta napin painallus auttaa.Ja tietty juuri silloin,lumimyräkän keskellä,on sähköt poikki.


      • volvo bm
        juostavissa kirjoitti:

        On perässä juostavissa linkoissa sähköstarttikin,mutta useinmiten 240V:lla(Ariens poikkeus eli 12V).Tarvitaan siis jatkojohtoa jotta napin painallus auttaa.Ja tietty juuri silloin,lumimyräkän keskellä,on sähköt poikki.

        eiks niiden ns isomman "paremman" lumilingon hinnalla osta jo majurin ja siihen käytetyn lingon perään ei tarvi pelleillä.majuri tosin tarvii tonttia senverran et sillä on jotain tekemistäkin.meillä ollu taavetti 30 v sillä nyt on tehty pöllinajoakin. kaveri osti jontikan ja romun lingon perään on kehunut et on hyvä, ei aina tarvi naapurin ukkoa pyytää, kuin ei tiedä tuleeko vai ei.


    • ja halpa

      on potta.

      • SIVUSTA SEURANNUT

        Katsoppa google/HONDA lumilingot ja sieltä tyyppi HS 622 HTS ei puutu kuin ajovalo.


      • justavissa
        SIVUSTA SEURANNUT kirjoitti:

        Katsoppa google/HONDA lumilingot ja sieltä tyyppi HS 622 HTS ei puutu kuin ajovalo.

        Äkkiseltäänaika kallis linko 55cm työleveydellä.Hyvä varmaan kylläkin.Jonkun Husqvarnan liki 80cm levyisen saa 1700e.
        Yksi edullinen vaihtoehto potan lisäksi on laittaa lankut tolppien varaan huusille asti.Voi juosta lankkuja pitkin ja pidätellä...


      • routsa
        SIVUSTA SEURANNUT kirjoitti:

        Katsoppa google/HONDA lumilingot ja sieltä tyyppi HS 622 HTS ei puutu kuin ajovalo.

        kyllä tossa kyseisessä mallissa on ajovalo.HS 622


    • lumetpois

      osta tarpeeks tehokas linko niin pärjäät vaikka olisi enemmänkin tullut lunta ......tommoisilla "10hv" teholuokkaa olevilla puhkot polun sellaiseen 60-70 cm hankeen ,,,eikä oo paljon välii onko puuteria vai nuoskalunta...esim Murray 9/27 k-raudasta sähkö ja narustartilla on mulla mökillä ja hyvin on polut auennut....lähtee kyllä narullakin käyntiin tosi kevyesti....noilla halvemmilla "5hv" malleilla pärjäät kyllä semmoiseen 40-50senttiin asti , mutta lumen on sitten parempi olla melko kuivaa....märkä lumi tahtoo pakkautua poistotorveen........ja sit tietysti halvemmissa ja pienemmissä katsottava ehdottomasti että on myös poistoputkessa oma syöttökierukka,,,elikkä ovat 2-toimilinkoja......
      Elikkä mitä enemmän tehoa ,,,sitä paremmin pärjäät myös huonoissa olosuhteissa......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe