Onko kokemusta minkälaisista perässäjuostavista lumilingoista, mikä tulisi mökille huussin polun aukaisuun.Tekeekö niillä mitään vai onko massikan perään asennettu se ainoa oikea.
Lumilinko mökkikäyttöön
11
12377
Vastaukset
- Kunttajussi
Kun hätä on suurin on työkin jo tehty.Jos hyysipolokua meinaat aukaasta,niin lapiolla se tuloo tehtyä pikkupakon takia nopiaa ja aivan ilimatteeksi.Siinon suuri vaara jotton keriinny pieru tulla varren kans kun nypit vielä linkua käyntihin, jos sattuu olemahan vaikka bensa lopus.
- muute
Niitä lumilinkoja on muute startista käynnistyviä mallejaki.
- Maan ilveilijä
muute kirjoitti:
Niitä lumilinkoja on muute startista käynnistyviä mallejaki.
Kai se massikkakin on,en oo kuullu narusta nypittävästä massikasta.
- juostavissa
Maan ilveilijä kirjoitti:
Kai se massikkakin on,en oo kuullu narusta nypittävästä massikasta.
On perässä juostavissa linkoissa sähköstarttikin,mutta useinmiten 240V:lla(Ariens poikkeus eli 12V).Tarvitaan siis jatkojohtoa jotta napin painallus auttaa.Ja tietty juuri silloin,lumimyräkän keskellä,on sähköt poikki.
- volvo bm
juostavissa kirjoitti:
On perässä juostavissa linkoissa sähköstarttikin,mutta useinmiten 240V:lla(Ariens poikkeus eli 12V).Tarvitaan siis jatkojohtoa jotta napin painallus auttaa.Ja tietty juuri silloin,lumimyräkän keskellä,on sähköt poikki.
eiks niiden ns isomman "paremman" lumilingon hinnalla osta jo majurin ja siihen käytetyn lingon perään ei tarvi pelleillä.majuri tosin tarvii tonttia senverran et sillä on jotain tekemistäkin.meillä ollu taavetti 30 v sillä nyt on tehty pöllinajoakin. kaveri osti jontikan ja romun lingon perään on kehunut et on hyvä, ei aina tarvi naapurin ukkoa pyytää, kuin ei tiedä tuleeko vai ei.
- ja halpa
on potta.
- SIVUSTA SEURANNUT
Katsoppa google/HONDA lumilingot ja sieltä tyyppi HS 622 HTS ei puutu kuin ajovalo.
- justavissa
SIVUSTA SEURANNUT kirjoitti:
Katsoppa google/HONDA lumilingot ja sieltä tyyppi HS 622 HTS ei puutu kuin ajovalo.
Äkkiseltäänaika kallis linko 55cm työleveydellä.Hyvä varmaan kylläkin.Jonkun Husqvarnan liki 80cm levyisen saa 1700e.
Yksi edullinen vaihtoehto potan lisäksi on laittaa lankut tolppien varaan huusille asti.Voi juosta lankkuja pitkin ja pidätellä... - routsa
SIVUSTA SEURANNUT kirjoitti:
Katsoppa google/HONDA lumilingot ja sieltä tyyppi HS 622 HTS ei puutu kuin ajovalo.
kyllä tossa kyseisessä mallissa on ajovalo.HS 622
- lumetpois
osta tarpeeks tehokas linko niin pärjäät vaikka olisi enemmänkin tullut lunta ......tommoisilla "10hv" teholuokkaa olevilla puhkot polun sellaiseen 60-70 cm hankeen ,,,eikä oo paljon välii onko puuteria vai nuoskalunta...esim Murray 9/27 k-raudasta sähkö ja narustartilla on mulla mökillä ja hyvin on polut auennut....lähtee kyllä narullakin käyntiin tosi kevyesti....noilla halvemmilla "5hv" malleilla pärjäät kyllä semmoiseen 40-50senttiin asti , mutta lumen on sitten parempi olla melko kuivaa....märkä lumi tahtoo pakkautua poistotorveen........ja sit tietysti halvemmissa ja pienemmissä katsottava ehdottomasti että on myös poistoputkessa oma syöttökierukka,,,elikkä ovat 2-toimilinkoja......
Elikkä mitä enemmän tehoa ,,,sitä paremmin pärjäät myös huonoissa olosuhteissa......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä702078- 1291406
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321383- 1431092
- 105957
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten360884Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664