Kaksi Windows XP home konetta jotka haluaisin yhdistää ristiinkytketyllä kaaapelilla.
TCP/IP asetukset
kone1:
IP:192.168.0.1
peite:255.255.255.0
oletuskäytävä:192.168.0.2
kone2:
IP:192.168.0.2
peite:255.255.255.0
oletuskäytävä:192.168.0.1
Poistettu palomuurit käytöstä. Koneessa 1 Norton (pöytäkone) ja koneessa 2 Norman (kannettava) Ei myöskään Windowsin omia päällä!
Verkkoympäristössä näkyvät molemmat koneet. Pöytäkoneelta (kone1) pääsee hyvin kannettavan (kone2) jaettuihin tiedostoihin käsiksi. Jakamisoikudet siis tehty! Ja osaan jakaa tiedostoja/kansioita! Mutta toistepäin ei onnistu vaan herjaa aina samaa ongelmaa:
KÄYTTÖOIKEUDET EIVÄT RIITÄ VERKKORESURSSIEN KÄYTTÖÖN. OTA YHTYETTÄ PALVELIMEN JÄRJESTELMÄVALVOJAAN OIKEUKSIESI SELVITTÄMISEKSI
PALVELIMELLA LIIAN VÄHÄN TILAA TÄMÄN KOMENNON SUORITTAMISEEN
Mistäköhän johtuu ja mitäs vois tehdä? Miten voi tarkistaa onko palvelimella tarpeeksi tilaa?
Kotiverkko ristiinkytketyllä kaapelilla
3
820
Vastaukset
Pöytäkoneessasi W2K tai XP Pro.
Kaneettavassasi XP Home.
Eli Pro käyttikset ei päästä näitä leluversioita ronkkimaan tiedostoja.
Itellä sama juttu. Pöytäkone W2K ja kannettavassa XP Home. Pöytäkoneelta voi siirrellä tiedostoja molempiin suuntiin mutta kannettavasta ei.
En ole sen syvällisemmin asiaa tutkinut koska näinkin pärjään.
Tietysti olisi mukava jos joku on saanut toimimaan ko. käyttiksien välillä molemmista niin kertoisi mitä asetuksia on joutunut rukkaamaan.- apua kaipaava
Niin siis molemmissa koneissa on Windows XP home niinkuin viestini ensimmäisessä lauseessa lukee.
- oletuskäytävät
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 92518
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 42457
- 47427