koirakouluja?

kyselijä

Titääköhän kukaan hyviä koirakouluja pirkanmaalla?

Yhteen soitin, mutta mielipiteet erosi niin rankasti, etten sinne todellakaan halunnut!

4

482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä kyselit? Millaista koirakoulua tarkoitat? Missäpäin Pirkanmaata? Mitä koiralle olisi tarkoitus opettaa?

      Ainakin Tampereella ja sen lähikunnissa on paljon erilaisia koirakerhoja, jotka järjestävät erilaisia koulutuksia. Kyselepä niistä, jos sen tyyppistä ohjattua koulutusta kaipaat. Ja ainakin yhden ongelmakoirakouluttajan tiedot löytyvät keltaisilta sivuilta.

      Yhtäkkiä seuroista tulee mieleen Tamsk,
      Ylökk,
      Taves,
      Tampereen agilityurheilijat tai vastaavan muistaisin myös olleen.
      Lisäksi on eri rotuyhdistysten paikkakuntakohtaisia alajaostoja ja kokouksia.

      Kennelliitostakin voisi näitä koiraseuroja kysellä, ja ehkä kennelpiiristä.

      • aloittaja

        Ihan koiran peruskoulutusta..
        Koirat on jo aikuisia.

        Paikka, josta kysyin, nimeä en viitsi mainita.. Mutta mielestäni kannanotto oli heiltä turhan suoraa (ja minäkin kestän kyllä kuunella melkoista soopaa, mutta nyt kyllä korvia punotti!).. Minähän sen lystin kuitenkin maksaisin.. Tämän henkilön mielestä aikuisen koiran tuonti koirakouluun on yhtä kuin hullu koira.. Ja hinnat oli erittäin korkeat.. Tottakai tietävät asioista enemmän kuin minä, kokemustakin heillä on paljon enemmän, mutta kyllä minä silti koirani parhaiten tunnen kun niiden kanssa melkein jatkuvasti olen!

        Mutta soittelen paikallisiin yhdistyksiin jne. katsotaan, jos löydän jonkun vähän asiallisemman henkilön minua ja koiriani auttamaan! =)


      • aloittaja kirjoitti:

        Ihan koiran peruskoulutusta..
        Koirat on jo aikuisia.

        Paikka, josta kysyin, nimeä en viitsi mainita.. Mutta mielestäni kannanotto oli heiltä turhan suoraa (ja minäkin kestän kyllä kuunella melkoista soopaa, mutta nyt kyllä korvia punotti!).. Minähän sen lystin kuitenkin maksaisin.. Tämän henkilön mielestä aikuisen koiran tuonti koirakouluun on yhtä kuin hullu koira.. Ja hinnat oli erittäin korkeat.. Tottakai tietävät asioista enemmän kuin minä, kokemustakin heillä on paljon enemmän, mutta kyllä minä silti koirani parhaiten tunnen kun niiden kanssa melkein jatkuvasti olen!

        Mutta soittelen paikallisiin yhdistyksiin jne. katsotaan, jos löydän jonkun vähän asiallisemman henkilön minua ja koiriani auttamaan! =)

        Että on noin huonosti kohdeltu! Kyllä aikuisenkin koiran kanssa voi mennä koirakouluun, eikä se välttämättä ole edes ns. ongelmakoira... Vanha tapoihinsa juurtunut eläin ei välttämättä opi niin nopeasti kuin nuori, mutta oppii kuitenkin! mun käsittääkseni koirakoulussa harjoitellaan just liikkeitten tekemistä kun on muita ja asiantuntija katsomassa ja opastamassa, varsinaisia juttuja harjoitellaan ja kerrataan tarkemmin kotona, ainakin jos tahtoo kisakoiran tai oikein hyvin kulkevan koiran.


    • krb

      Saman asian kanssa olen pähkäillyt ja tähän koirakouluun olen ilmoittautunut. toivottavasti ei ole se mihin olit soitellut, koska nettisivuillaan ainakin sanoo alkeiskurssistaan, että sopii myös vanhemmille koirille. Onhan se melko kallis, mutta olen kyllä valmis maksamaan koirani koulutuksesta.
      olen kuullut, että Tamskiin on vaikea päästä (tosin olen puhunut vaan pentukoulutuksesta, joten en tiedä mikä on tilanne vanhemmilla koirilla).
      Tässä linkki koirakoulun sivuille:

      http://www.saunalahti.fi/koirapsy/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe