Meidän rakkaaalla äiteellä on joulun pyhinä 6-kymppiset ja myö ollaan pulassa, kun ei keksitä, mitä pyhiin soveliasta juhlintaa sitä voi pienessä porukassa järjestää. Tarkoitus on siis juhlia ihan perhepiirissä.
Olisiko teillä hyviä ehdotuksia tai mietteitä siitä, miten itse haluaisitte/halusitte tuota merkkipäivää juhlistaa?
Kiitos tuhannesti jo etukäteen!
Ideointi-apua kaivataan!
4
378
Vastaukset
- a-woman1
...viedä teatteriin/konserttiin ja senjälkeen syömään jonnekin tasokkaaseen ravintolaan. Jos ei paikkakunnalla/lähellä ole sopivaa esitystä, tilatkaa joku musikantti kotiin soittamaan ja laittakaa ruokapöytä koreaksi. Joku voisi ruuanlaiton ajaksi viedä äitinne ajelulle lapsuuden/tai muuten rakkaan maiseman tienoille.
Kolmas vaihtoehto olisi, että teette itse ohjelman. Muistelette lapsuuttanne kuvin, dia-esityksin, musiikin kera, sketsejä esittäen. Kun olette porukalla koossa, antakaa äitikullalle essu, jossa on 100 taskua (tai ainakin melkein). Jokaiseen taskuun joku pikkutavara tai henkilökohtainen pikkulahja lapsilta. Kun essu luovutetaan, se on ensin jonkun toisen päällä ja hän tai avustaja kertoo mitä milläkin tavaralla tehdään tai miksi se on siellä.
"Suurennuslas1 - kun nuo silmät kohta tarvitsevat apua. Pieni lehtiö, kun muistikin alkaa pettää, Osoitelappuja lapsille ja lapsenlapsille, ettei tarvitse kirjoitella kortteihin, kun kuitenkin postia lähtee (kaukomatkoilta). Aspiriinia, kun kuitenkin kolottaa... Lämpimät sukat mamas girliltä muistona lapsuuden villasukista..."Kaikkein mieluiten haluaisin kiiretöntä aikaa läheisiltäni. Jo se, että he muistavat ja haluavat ilahduttaa, lämmittävää. Muistot hyvistä hetkistä kantavat harmaiden päivien yli ja jättävät hyvän mielen ja kauniita muistoja kaikille osallistujille. - 6-kymppinen on vielä nuori, joten toivottavasti saatte järjestää vielä monia juhlia äidillesi.
(Minua on monesti lohduttanut ja ilahduttanut "väkisin" järjestämäni juhlat äidin 70-vuotispäivänä. Muistan vieläkin äitini iloisesti solisevan naurun, jota en pitkään aikaan ollut kuullutkaan. Hän myös innostui kertomaan omia muisteluksiaan, kun esittelin onnellisten päivien dioja. Paikalle tilattu muusikko viipyi koko juhlan ajan ja soitti hänen lempimusiikkiaan nuoruusvuosilta. - Onneksi järjestimme iloiset juhlat. Emme olisi osanneet arvata,että ne jäivät viimeisiksi ennen hautajaisia.)
Löysin samasta aiheesta jo kirjoittamani jutut, joten laiskuuttani lainaan sieltä suoraan:
Lahjoista:
Esimerkiksi itse tehdyn lahjakortin, jossa luvataan jotain sellaista mitä et muuten tekisi äitisi kanssa tai hänen hyväkseen. Esim. 10 kertaa (itse antamasi) jalka- tai hartiahieronta, siivous-, kuljetus- tai muu sopiva palvelus. Yhteinen teatteri-, konsertti- tai elokuvakäynti, risteily tai pikkumatka.
Vieras- tms. kirja, johon kokoat kuvia ja muita muistoja äitisi elämän parhaista hetkistä ja/tai johon synttärivieraat voivat kirjoittaa omia tervehdyksiään.
Jotain sellaista henkilökohtaista, mihin olet käyttänyt enemmän omaa aikaasi ja luovaa mielikuvitusta kuin rahaa.
* * * * *
Ohjelmasta:
Voisitte kysyä, josko vieraista löytyisi halukkaita esiintyjiä. Saattaisi löytyä paljonkin yllätyksiä, runoja, lauluja, sketsejä ym.
Pitkin juhla-aikaa voisitte antaa kunkin vieraan kertoa jonkin hassun, hauskan tai synttärisankariin liittyvät hullunkurisen muiston. Jos jutut alkaisivat lapsuudesta, luulen siitä riittävän pitkäksi aikaa ohjelmaa.
Kootkaa joukolla runo synttärisankarista. Joku aloittaa, paperi kiertämään ja kukin kirjoittaa vuorotellen jatkoa. Samoin voisitte piirtää hänestä muotokuvan.
Vanhoista valokuvista voisi järjestää kokoelman ja yhdistää ehkä jonkin kilpailun. Esim. kuinka vanha juhlakalu kussakin kuvassa on tms. Tai ehkä joku kuvassa esiintyvä voisi vuorollaan kertoa kuviin liittyviä tarinoita.
Vuosien takaisten kaitafilmien, videoiden tai erityisesti koottujen ”onnellisten päivien” diakuvien esitys voisivat käynnistää hauskoja muisteluksia.
Leikkiminen on aina mukavaa, jos sellaista harrastatte.
Hauskoja juhlia, sinullekinVarsinkin yhteiset muistot lämmittävät.
Anopille järjestettiin 85-vuotisjuhlat, joihin jokainen lapsenlapsi toi vaatekappaleen,jonka mummo oli kutonut. Innosti mummonkin kertomaan ajoista, jolloin ne parikymmentä vuotta sitten oli tehty.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694899KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1923840- 1883611
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?783279Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502979- 252004
- 241961
- 1851833
- 301696
- 431405