hemmetin bussikuski!!

krb

Kyllä taas otti päähän niin, että p******! lähdimme Sheltti pentumme kanssa pentupiiriin ja menimme bussilla, niin kuin aina ennenkin. Menomatka sujui hienosti, mieskuski päästi pennun ilmaiseksi. Matka kestää bussilla n. 5min, joten pentu menee aina hienosti sylissä.
Pentu riehuu tunnin muiden pentujen kanssa. lähdemme sitten kotimatkalle, nousemme bussiin ja kuinka ollakaan. Olen kantamassa väsynyttä pentua kuskin ohi, kun kuski tokaisee (todella töykeästi) "Collie ei ole sylikoira". "Juuh, ei olekaan, eikä tämä ole collie", huomautan. noh, kysyn kuitenkin paljonko se sitten maksaa...2,60€!! koiranpentu 5min matkasta!! Ja arvatkaa vaan oliko yhtään käteistä? -no ei tietenkään.
olipa sitten kiva tallustella puoli tuntia rätti väsyneen koiran kanssa. Eipä se pitkä matka silleen ollu, mutta periaatteesta vaan otti päähän. saman firman bussikuski päästää pennun ilmaiseksi tuntia aikaisemmin ja sitten tunnissa siitä tulee liian iso sylikoiraksi.
Näin tampereella. mitenkäs muilla paikkakunnilla bussikuskit suhtautuu koiriinne?

28

3122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missä päin Suomea tuollaista vielä on?

• krb

Kyseessä ei kuitenkaan ollut Tampereen Liikennelaitos, vaan Paunu...

• oho
        krb kirjoitti:

No enpä vielä koskaan ole itse moiseen törmännyt. Kyllä meitin koira on saanut ilmaiseksi matkustaa linja-autoissa ihan aina.

• krb kirjoitti:

ole ainakaan havaintojeni mukaan ollut miesmuistiin tuollaista tapaa rahastaa. Meillä pääsee ilmaiseksi niin koirat kuin lastenvaunutkin ja lykkijä.

• Pikku-Hukka.

Jotkut kuskit ottavat koiran kyytiin toiset eivät, tämä on kuulema kuskin päätettävissä, sylikoitran koon kuski päättelee myöd itse, mutta nyrkkisääntönä, että sylikoiran omistaja pystyy pitämään sylissä, oli sitten vaikka berhandilainen :) näin minulle selvitettiin, kun asiaa tiedustelin kesällä, yksi kuski ei ottanut minua ja kipeää koiraani kyytiin vesisateessa, seuraava onneksi otti ja veloitti koirasta normaali hinnan, koira ei kyllä matkustanut sylissäni, vaan lastenvaunuille tarkoitetussa kolossa.

• krb

Tarkoittaako se siis sitä, että jos minulla olisi joku rodultaan pieni koira, saisi se matkustaa ilmaiseksi koko ikänsä? mitä tasa-arvoa se nyt on!
        Ja mitä! eikö se ensimmäinen kuski ottanu teitä ollenkaan kyytiin? Kyllä välillä kiristää hampaita tämmöiset arkiset asiat, jotka eivät ole kunnossa...

• grrrrrrrr
        krb kirjoitti:

Tarkoittaako se siis sitä, että jos minulla olisi joku rodultaan pieni koira, saisi se matkustaa ilmaiseksi koko ikänsä? mitä tasa-arvoa se nyt on!
        Ja mitä! eikö se ensimmäinen kuski ottanu teitä ollenkaan kyytiin? Kyllä välillä kiristää hampaita tämmöiset arkiset asiat, jotka eivät ole kunnossa...

Ideana tuossa sylikoirahommassa on ilmeisesti, että pieni koira vie tilaa vain omistajansa sylissä, kun isompi taas yhden penkin verran. Heh, onhan meillä myös lasten alennus pieniä ihmisiä varten.

• Pikku-Hukka
        krb kirjoitti:

Ei vaan tre kuulema säädetty viimevuonna pykälä, laki, mikä lie, et bussiin ei pääse enää kuin ns. sylikoirat ja niistä menee normaali aiukuisen maksu, mutta munkin, ei sylikoira kyllä pääsi kyytiin, kuskista kiinne kauheesti, mutta eka kuski sanoi, et ei ota koiraa kyytiin, koska niitä ei tarvi ottaa, jos ovat isoja.
        Sanoin kyllä, et matkaa kotiin on noin 15km ja koira on kipee,(sekä itse olin kuumeessa,) eikä jaksa kävellä.
        Seuraava onneks otti kyytiin.

• grrrrrrrrrr
        Pikku-Hukka kirjoitti:

Ei vaan tre kuulema säädetty viimevuonna pykälä, laki, mikä lie, et bussiin ei pääse enää kuin ns. sylikoirat ja niistä menee normaali aiukuisen maksu, mutta munkin, ei sylikoira kyllä pääsi kyytiin, kuskista kiinne kauheesti, mutta eka kuski sanoi, et ei ota koiraa kyytiin, koska niitä ei tarvi ottaa, jos ovat isoja.
        Sanoin kyllä, et matkaa kotiin on noin 15km ja koira on kipee,(sekä itse olin kuumeessa,) eikä jaksa kävellä.
        Seuraava onneks otti kyytiin.

kyytiin. Toisaalta tuon ymmärtää, iso koira, jota omistaja ei kykene pitelemään voi aiheuttaa tuhoja bussissa. Normaalisti käyttäytyvät rekut pitäisi silti ottaa kyytiin, avikka kokoluokka olisikin suurempi.

• Pikku-Hukka
        grrrrrrrrrr kirjoitti:

kyytiin. Toisaalta tuon ymmärtää, iso koira, jota omistaja ei kykene pitelemään voi aiheuttaa tuhoja bussissa. Normaalisti käyttäytyvät rekut pitäisi silti ottaa kyytiin, avikka kokoluokka olisikin suurempi.

Kun meidänkin matka meni ihan hyvin, koira ei liikahtanutkaan koko aikana, istua nökötti paikoillaan, mutta totta, kuten sanoit voisi isoista koirista tulla ongelmia ja osa ihmisistä kuitenkin pelkää koiria, mikä ois kauheampaa, kuin joku vasikan kokoinen koira istumassa selän takana ja itsellä koirapelko.

• Linsku

Pääkaupunkiseudulla kaikenkokoiset koirat matkustavat ilmaiseksi niin busseissa, ratikoissa kuin metrossa ja paikallisjunissa. Metrossa ja paikallisjunissa täytyy vain valita sellainen vaunu, johon koiran saa viedä.

On naurettavaa, että eri kaupungeissa on erilaiset säännöt.

• krb

just joo, että Helsingissä ja Turussakin ilmaista. Pitääköhän tästäkin laittaa taas päättäjille mielipiteitään menemään, kun ehdin jo laittaa koiraverostakin. Kävin katsomassa kyseisen Paunun nettisivuja ja sinne ei ole edes uskallettu laittaa "palaute" osiota. Taidan kuitenkin kirjoittaa ihan virallisen valituksen kirjeen muodossa. Ne varmaan otetaan vähän vakavammin. Vaikka en kyllä odotakaan, että se mitään muuttaisi. Olen vain sellainen ihminen, että haluan saada mielipiteeni julki. Jos edes jonkun silmät avaisi.

kyllä sapettaa.

• lounastarjous
        krb kirjoitti:

just joo, että Helsingissä ja Turussakin ilmaista. Pitääköhän tästäkin laittaa taas päättäjille mielipiteitään menemään, kun ehdin jo laittaa koiraverostakin. Kävin katsomassa kyseisen Paunun nettisivuja ja sinne ei ole edes uskallettu laittaa "palaute" osiota. Taidan kuitenkin kirjoittaa ihan virallisen valituksen kirjeen muodossa. Ne varmaan otetaan vähän vakavammin. Vaikka en kyllä odotakaan, että se mitään muuttaisi. Olen vain sellainen ihminen, että haluan saada mielipiteeni julki. Jos edes jonkun silmät avaisi.

kyllä sapettaa.

On siellä nettisivuilla palauteosio. Katos tästä linkistä.

http://www.paunu.fi/yhteystiedot.html

• krb
        lounastarjous kirjoitti:

On siellä nettisivuilla palauteosio. Katos tästä linkistä.

http://www.paunu.fi/yhteystiedot.html

Voihan nyt...niinpä onkin! Nyt täytyy puntaroida onko parempi kirjoittaa sinne vai lähettää se kirje...hmm...

mut kiitti!

• hatam

Tampereella ei saa viedä koiria linja-autoon. Paitsi niitä sylikoiria.
      Siitä on jo vuosia väännetty kättä. Päättäjät väittävät syyksi sen että heidän on ajateltava allergikkoja mutta eivät käsitä sitä tosiasiaa että samanlailla ne sylikoirat sitä allergiaa siellä bussissa tuovat kuin isommatkin.

• Luulisi, että linja-auton sisällä ilmassa leijailee jo valmiiksi niin paljon kaikenlaista pölyä ja muuta ärsyttävää, esim. voimakkaita hajuvesilemuja, että allergikko saa siitä oireita, jos on saadakseen. Joten, miten on, jos tämän joku allerginen lukee?

Mä en ole lukenut, että koirasta peritään maksu, en muista sitä mainitun missään. Olenko huolimaton? Tosin en matkusta koiran kanssa linja-autolla. Taitaisi kuski olla koirani sylikoosta eri mieltä. Se on n. 23 kg ja säkä 60 cm. Menee kyyllä minun syliini ihan kevyesti :-) , vaikka naishenkilö olenkin.

• moona69

onpas törkeää!Täällä Joensuussa olen myös törmännyt näihin töykeisiinkin kuskeihin mutta onneksi harvemmin.Täällä aikuisesta,isokokoisesta koirasta täytyy maksaa lapsen eli 1.60e hinta.Pennut ja sylikoirat kyllä kulkee ilmaiseksi.Ja isonkin hurtan kanssa olen kyllä pari kertaa päässyt ihan ilmatteeks kun sattunut koira immeinen kuskiks!;)

• Pikku-Hukka

Tämä on aivan suoraan bussiaikataulusta:

Linja-autossa voivat matkustaa vain pienet, sylissä pidettävät lemmikkieläimet, joista ei peritä maksua. Kuljettajalla on valta harkita, milloin koiraa voidaan pitää sylikoirana.

Kuljettaja voi kieltäytyä ottamasta autoon lemmikkieläintä, jos auto on kovin täynnä, siellä on jo lemmikkieläimiä tai muut matkustajat vastustavat eläimen autoon ottamista.

Että silleen täällä meillä.

• Pikku-Hukka

Rahat takaisin, ihan periaatteesta, maksoithan enemmän kuin normaali maksun aikuisesta ja tuon ohjeen perusteellahan, koiran olisi kuulunut päästä ilmaiseksi, tosin se lause "kuskilla oikeus päättää..." jospa kuski ei tykkää koirista ja on sitä mieltä, että sylikoirien raja on joku olemattoman pieni...

• d-wa

sattu teille:(
      Meijän kylän (kotkan) kuskit on ollu kivoja. aina ovat silittäneet koiraa ja kehuneet kauniiksi!=)

• oma palsta

Jos yrittäisit laittaa tämän sinne, niin voisit saada enemmän keskustelua.Tämä on koirista eikä täällä monikaan ole bussialan asiantuntija.Siellä keskustellaan busseista, takseista ym.

• krb

mielestäni tämä aihe liittyy nimenomaan koiriin, koska kyselin kuinka muiden koiriin ollaan busseissa suhtauduttu...
        En mitään bussialan asiantuntemusta ole odottanutkaan.

• käy keskustelu
        krb kirjoitti:

mielestäni tämä aihe liittyy nimenomaan koiriin, koska kyselin kuinka muiden koiriin ollaan busseissa suhtauduttu...
        En mitään bussialan asiantuntemusta ole odottanutkaan.

otetaanko hintaa koirasta vai juu..ei..juu
        Ja otetaanko koiraa bussiin laisinkaan.
        Kukaan ei tunnu tietävän mikä on oikea käytäntö.
        Kannattaa ottaa asioista selvää sieltämissä tietoa on!!!

• ylempänä
        käy keskustelu kirjoitti:

otetaanko hintaa koirasta vai juu..ei..juu
        Ja otetaanko koiraa bussiin laisinkaan.
        Kukaan ei tunnu tietävän mikä on oikea käytäntö.
        Kannattaa ottaa asioista selvää sieltämissä tietoa on!!!

siinähän se lukee aivan suomeksi kirjoitettuna, Ei koiria bussiin paitsi pienet ja piste.

• krb

• HuuHaa osiosta.

• Matkustaja_

Tottakai haisevan elukkanne täytyy ilmaiseksi saada matkustaa. Ehdotan että keräät tulevaisuudessa vielä kolehdin matkustajilta. Syystä että niin pontevasti olet järjestänyt naapureille viihdykettä haukunnan ja ulvonnan muodossa ja ajankulua kun saavat vuoksesi kaapia paskaa kengistään päivittäin. Mitä muuta yhteiskunta voisi vielä tehdä viihtyvyytesi vuoksi?

• krb

Hyvä Matkustaja.
        Pointti oli kuskin töykeys ja epätasaväkinen käytäntö. Tuntia aikaisemmin maksua ei peritty. Kyllä minä maksan, ei se siitä ole kiinni. Huvittavaa sinänsä, että sanot näin: "Syystä että niin pontevasti olet järjestänyt naapureille viihdykettä haukunnan ja ulvonnan muodossa ja ajankulua kun saavat vuoksesi kaapia paskaa kengistään päivittäin." Meille kun on naapurit sanonut, että inahdustakaan ei meiltä kuulu, kun koira on yksin. ja koska olen kuitenkin kerännyt jokaikisen kakkakikkareen oli se sitten hoidettu alue tai ei.
        Säälittää itsekeskeisyytesi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4593
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3165
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2863
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      60
      2787
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2370
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2165
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      15
      1589
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      17
      1564
    9. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1504
    10. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1498
    Aihe