On USKOMATONTA, että samaan aikaan kun MILJOONIA lapsia on yhä vailla omaa kotia, kattoa pään päällä ja rakastavia vanhempia, on kansainvälinen adoptio silti yhä näin vaikeaa ja vaivalloista! Mitä täytyy tapahtua, että kansainvälistä adoptiota vihdoin viimein yksinkertaistetaan ja byrokratiaa karsitaan RASKAALLA KÄDELLÄ!? Lännessä on jokatapauksessa TUHANSIA lapsettomia perheitä, jotka tekisivät ja maksaisivat melkein MITÄ TAHANSA vain saadakseen vihdoin viimein ikioman rakkaan lapsen! Miksei heille anneta vihdoin viimein mahdollisuutta saada ikioma rakas lapsi? Miksei adoptiojonoja vihdoin viimein pureta? Eikö se kaiken järjen mukaan olisi kaikkien edun mukaista?
ADOPTIOJONOT PURETTAVA!
4
833
Vastaukset
- suomalainen
..lapsi ei kelpaa??
Vai onko kaikki jo adoptoitu? - adoptio
Valitettavaa on myös, että tuhannet myyvät lapsensa muutamasta roposta länsimaisille. Pitääkö tämäkin lapsikauppa tehdä entistä helpommaksi? Onko se näiden lasten etujen mukaista? Onko tämä "meidän kulttuuri" sittenkään parempaa kuin ne meidän mielestä köyhemmät olot siellä jossakin?
- lapsia
Lapsen voi muutamasta rovosta myydä joku muukin kuin biologinen vanhempi. Esimerkiksi Aasiassa kyläyhteisöissä valta on ns. kylänvanhemmalla. Siellä miehet yleensä päättävät asioista tämän kylänvanhemman joukolla. Jos on esimerkiksi kylässä köyhyyttä tai sato on mennyt, niin lapsia voidaan vielä miesten päätöksillä lastenkotiin tai vielä ikävämpiin paikkoihin. Ei joka paikassa äideillä ole mitään sananvaltaa tai lapsi voidaan varastaa äidiltä. Pienet lapset ovat köyhissä kylissä rasitteita koko kylälle. Pienetkin lapset tarvitsevat ruokaa, jota voi olla vähän. Lisäksi lasten äidit ovat samaan aikaan poissa riisipellolta tai muista tärkeistä töistä. Ikävää. Näistä meidän oloista en edes viitsi kirjoittaa, kun olen käynyt kehitysmaissa. Vatsatauteja olen siellä sairastanut ja mukavuuksia oli ensin ikävä. Mutta ihmisten iloisuus, sosiaalisuus ja ystävällisyys on täällä vertaansa vailla. Ei siellä ole tämmöistä kireää elämänmenoa kuin meillä täällä.
lapsia kirjoitti:
Lapsen voi muutamasta rovosta myydä joku muukin kuin biologinen vanhempi. Esimerkiksi Aasiassa kyläyhteisöissä valta on ns. kylänvanhemmalla. Siellä miehet yleensä päättävät asioista tämän kylänvanhemman joukolla. Jos on esimerkiksi kylässä köyhyyttä tai sato on mennyt, niin lapsia voidaan vielä miesten päätöksillä lastenkotiin tai vielä ikävämpiin paikkoihin. Ei joka paikassa äideillä ole mitään sananvaltaa tai lapsi voidaan varastaa äidiltä. Pienet lapset ovat köyhissä kylissä rasitteita koko kylälle. Pienetkin lapset tarvitsevat ruokaa, jota voi olla vähän. Lisäksi lasten äidit ovat samaan aikaan poissa riisipellolta tai muista tärkeistä töistä. Ikävää. Näistä meidän oloista en edes viitsi kirjoittaa, kun olen käynyt kehitysmaissa. Vatsatauteja olen siellä sairastanut ja mukavuuksia oli ensin ikävä. Mutta ihmisten iloisuus, sosiaalisuus ja ystävällisyys on täällä vertaansa vailla. Ei siellä ole tämmöistä kireää elämänmenoa kuin meillä täällä.
jonoja puretaan se mikä ehditään! Tärkeintä näissä kaikissa adoptiotapauksissa on LAPSEN paras! Ja silloin on syytä selvittää perinpohjin ja molemminpuolin että perhe ja lapsi ovat oikealla asialla...se nyt vaan sattuu viemään oman aikansa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392020
- 49846
- 85834
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7711Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35691Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 64553
- 43477
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28469Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78457