Floppy disk(s) fail (80)

XP'n asennus Sata levylle

Sivuaa hieman kovalevyosastoa joten ajattelin asian sopivan kuitenkin teemaan.

Olen asentamassa XP Pro'ta uudelleen SATA-levylle. Ongelmana "floppy disk(s) fail (80)" jonka vuoksi ei ole mahdollista asentaa sata-ajureita lerpulta ja sen vuoksi asennusta ei voi jatkaa. Itse floppy-asema ja lattakaapeli ovat olleet uudesta alkaen varastoituna pahviboxissaan, joten hieman outoa jos olisivat vioittuneet. Edellisen kerran asentaessani kaikki oli ok.

Kyse on barebonesta (jossa ei ole floppy-asemaa) johon liitin vanhaan malliin flopyn vierelle( satan ajureita varten ) lattakaapelilla ja virtaa kylkeen.

Emokorttiin lattakaapeli asettuu vain yhteen asentoon ja floppiin sen voi laittaa kahteen asentoon, 180°, kumpikin vaihtoehto testattu. Toisessa lattakaapelin asennossa flopyn merkkivalo palaa jatkuvasti ja toisessa se pysyy sammuneena koko ajan.

Kun asennus tulee vaiheeseen "F6" ja ohjelma kysyy disketin laittoa floppyyn, niin kysyy aina vain uudestaan ja korppuasema ei vaikuta toimivan normaalisti. Uudelleen startin alkusivulla tuo ilmoitus "floppy disk fail" jonka mukaan se tai kaapeli olisi viallinen? Voisiko kyse olla jostakin muusta,

Kaikki biosin asetusvaihtoehdot olen jo testannut, jote se puoli ok.

8

2460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeinpäin?

      Onko kaapelin päät oikeissa paikoissa. Ristiin menevä pää tulee korppuaseman päähän.

      Silloinku valo palaa jatkuvasti on liitin 180 astetta väärinpäin. Mutta kaapelin voi laittaa myös "päät vääriin päihin".

      • XP'n asennus Sata levylle_

        Olen testannut kaapelia "useampaan suuntaan", mutta varmistan sen kuitenkin tuolla mainitsemallasi tavalla, kiitos. Ps. Voisiko olettaa valon palamisesta jatkuvasti (vaikka kaapeli silloin onkin 180° 'mutkalla') itse korppuaseman kuitenkin olevan ok kunnosa?

        Nyt kuitenkin ensin hieman 'unihiekkaa' rattaisiin ja huomena homma uusiksi...


      • XP'n asennus Sata levylle

        Nyt kun korppuaseman piuhat on asennettu oikealla tavalla, tilanne jatkuu entisen laisena, eli XP'n asennus stoppaa tuohon samaan kohtaan, kun ei asenna korpulta ajureta. Korppuaseman valokaan ei syty koko aikana, vaikka korppu lukijassa ja "enter".

        Kun floppy-asema on kokonaan irroitettuna koneesta ja startatessa uudestaan, niin tuo sama "floppy disk(s) fail (80)" tulee silloinkin uudestaan mustaan aloitusruutuun ja sitten kysyy "F1" jotta voi jatkaa starttausta normaaliin tapaan.

        Onkohan korppuasemassa tai kaapelissa vikaa vai onkohan kyse jostakin muusta, emolevy? bios?, vaikuttaisi hieman oudolta.


      • asema
        XP'n asennus Sata levylle kirjoitti:

        Nyt kun korppuaseman piuhat on asennettu oikealla tavalla, tilanne jatkuu entisen laisena, eli XP'n asennus stoppaa tuohon samaan kohtaan, kun ei asenna korpulta ajureta. Korppuaseman valokaan ei syty koko aikana, vaikka korppu lukijassa ja "enter".

        Kun floppy-asema on kokonaan irroitettuna koneesta ja startatessa uudestaan, niin tuo sama "floppy disk(s) fail (80)" tulee silloinkin uudestaan mustaan aloitusruutuun ja sitten kysyy "F1" jotta voi jatkaa starttausta normaaliin tapaan.

        Onkohan korppuasemassa tai kaapelissa vikaa vai onkohan kyse jostakin muusta, emolevy? bios?, vaikuttaisi hieman oudolta.

        "This error is related to the computer floppy drive.
        CAUSES:
        floppy cable not connected properly.
        bad floppy cable
        bad floppy drive - I/O
        SOLUTION:
        Verify that the floppy disk drive cable is properly connected and set up.
        if floppy disk drive appears to be set up properly and the light is not always on it is possible that the floppy drive cable may be bad. therefore, visit a local computer hardware store and purchase a new cable.
        If issues still persists then it is most likely that either the floppy drive is bad or the I/O board or motherboard is bad."

        Ton mukaan korppusasema olisi viallinen. Tai sit emolevyn ajuri.

        Katso onko korppuasemasta painunut piikkejä sisään. Minulla muistaakseni painui kerran yksi piikki sisään jonka sai vetämällä/työntämällä takas.


      • Tsekattu
        XP'n asennus Sata levylle kirjoitti:

        Nyt kun korppuaseman piuhat on asennettu oikealla tavalla, tilanne jatkuu entisen laisena, eli XP'n asennus stoppaa tuohon samaan kohtaan, kun ei asenna korpulta ajureta. Korppuaseman valokaan ei syty koko aikana, vaikka korppu lukijassa ja "enter".

        Kun floppy-asema on kokonaan irroitettuna koneesta ja startatessa uudestaan, niin tuo sama "floppy disk(s) fail (80)" tulee silloinkin uudestaan mustaan aloitusruutuun ja sitten kysyy "F1" jotta voi jatkaa starttausta normaaliin tapaan.

        Onkohan korppuasemassa tai kaapelissa vikaa vai onkohan kyse jostakin muusta, emolevy? bios?, vaikuttaisi hieman oudolta.

        PC'n myynyt liike testasi korppuaseman ja lattakaapelin, ovat kunnosa.

        Tuon "floppy disk fail 80" ilmoituksen tullessa aloitussivulle silloinkin kun korppuasema on irroitettuna viitannee emolevyyn. Boisin asetukset ovat ok ja A-asemana korppu. Rakenteellisesti kaikki liittimet ovat moitteettomat.

        Huollossa antoivat vinkin Clear CMOS-jummpperin siirrosta edestakaisin ketaalleen, jotta biosin voisi nollata kokonaan ja viilailla uudestaan. Jos tuokaan ei auta niin ilmeisesti ongelmana (yks'kaks') emolevy.(?)


    • Laita jokin boottikorppu asemaan niin näet toimiiko asema.

    • FDF

      Mulla tulee myös tuo, ja ihmettelin koska ei tule joka bootissa. Floppy asema kuitenkin toimii boottauksen jälkeen, vaikka tuo sanoma oiskin tullut bootissa.
      Epäilisin myös emolevyä, ...

      • lentävälentäjänpoika

        Oli kerran samanlaista herjaa ja emo meni vaihtoon, Kaikki muu kokeiltiin ja mikään ei auttanut eli ilmeisesti southbridge jotenkin sökö.
        CMOS resetti on tietysti kokeilemisen arvoinen.
        Pahaa pelkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe