uusi bios (flash)

miten asennetaan

iltaa.

olen ladannut uuden biosin työpöydälle (rar-muoto) ja se pitäisi ottaa käyttöön.

mitä minun tulee tehdä?

kiitos vastanneille!!!

15

1252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aotes

      Rarrista löytyy varmaan read me-tiedosto. Tai sitten se löytyy sieltä mistä latasit biosin. Mutta todennäköisesti asennus tapahtuu purkamalla tiedostot johonkin (vaikka työpöydälle) ja ajamalla .exe tiedosto...

      • miten asennan

        minulla on se rar.tiedosto, mutta se ei suostu purkamaan sitä mihinkään kansioon. tai jos puran sen kansioon, kansion on edelleen tyhjä.

        eli sen kun saisin tehtyä, voisin jatkaa ehdottamasi .exe tiedoston ajamisella.

        KIITOS


    • vielä tämä

      sain purettua filen työpöydälle. ohjeissa lukee, että se tulee asentaa flopylle ja sieltä asentaa dossissa. ongelma on, ettei minulla ole floppy-asemaa.

      voikohan sen asentaa cd-rommille ja tehdä vastaavan toimenpiteen sieltä?

      thank you. i hope for the last time.

      • Aotes

        Kyllä kai sen voi cd:ltäkin asentaa. Eihän kokeilemisessa mitään menetä, sillä jos et voit .exe:ä cd:ltä ajaa, eihän mikään ei voi mennä vikaan.

        Omaan kannettavaan latasin HP:n sivuilta uuden BIOS:in ja asentaminen onnistui ihan vaan ajamalla .exe windowsissa ja ohjelma itse boottasi koneen ja asensi uuden BIOS:in. Itsekkin ihmettelin BIOS:in päivittämisen helppoutta... :)


      • Wäinömoinen

      • mutta liian vaikeaa
        Wäinömoinen kirjoitti:

        Sinun tarvitsee tehdä boottaava romppu, jolla päivität BIOSin.

        Täältä saat käynnistyvän imagen: http://colt.projectgamma.com/bios/win98-boot.img
        Täältä flash-ohjelman: http://uniflash.org/

        Hyvässä lykyssä lataamassasi päivityspaketissa on jo mukana molemmat.


        Sitten yhdistät tiedostot iso-imageksi. Vaikka näin: http://www.bay-wolf.com/bootcd.htm

        olisin tarvinnut biosin päivitystä, koska en saa muuten wlan korttiani toimimaan kannettavassani (tosin en ole varma saanko päivityksen avullakaan).

        näyttää siltä, että wlan kortin asennus jää tältä mieheltä haaveeksi.

        paljon kiitoksia wäinämöiselle ja muille vastauksista.

        jaksan vieläkin ihmetellä miten mukavia ihmiset voivat olla. auttavat toisia ilman mahdollisuutta saada vastalahjaa. :)


      • Wäinö
        mutta liian vaikeaa kirjoitti:

        olisin tarvinnut biosin päivitystä, koska en saa muuten wlan korttiani toimimaan kannettavassani (tosin en ole varma saanko päivityksen avullakaan).

        näyttää siltä, että wlan kortin asennus jää tältä mieheltä haaveeksi.

        paljon kiitoksia wäinämöiselle ja muille vastauksista.

        jaksan vieläkin ihmetellä miten mukavia ihmiset voivat olla. auttavat toisia ilman mahdollisuutta saada vastalahjaa. :)

        Pistä linkki siihen päivitystiedostoon, niin teen sinulle imagen, jonka voit polttaa itse.


      • vai kusetatko? :)
        Wäinö kirjoitti:

        Pistä linkki siihen päivitystiedostoon, niin teen sinulle imagen, jonka voit polttaa itse.

        "Pistä linkki siihen päivitystiedostoon, niin teen sinulle imagen, jonka voit polttaa itse."

        etsin huomenna linkin jos jeesaat, eikä tämä ole kusetus. :)

        jos olet mr wäinö, miksi et kirjautunut suomi24 tunnuksilla?

        anyways, jatkoja


      • Pende
        mutta liian vaikeaa kirjoitti:

        olisin tarvinnut biosin päivitystä, koska en saa muuten wlan korttiani toimimaan kannettavassani (tosin en ole varma saanko päivityksen avullakaan).

        näyttää siltä, että wlan kortin asennus jää tältä mieheltä haaveeksi.

        paljon kiitoksia wäinämöiselle ja muille vastauksista.

        jaksan vieläkin ihmetellä miten mukavia ihmiset voivat olla. auttavat toisia ilman mahdollisuutta saada vastalahjaa. :)

        sinulla ei ole kokemusta asiasta, suosittelen ettet sitä ala hankkimaankaan ellet ole valmis myös luopumaan koneestasi.
        Mutta voit viedä sen alan liikeeseen ja ne tekee homman jollakin kympillä ja säästyt ainakin kylmältä hieltä.
        Siinä on etenkin äkkinäisellä monta mahdollisuutta mennä pieleen, ellei se ole tehtävissä suoraan Windowsista.


      • Wäinö
        vai kusetatko? :) kirjoitti:

        "Pistä linkki siihen päivitystiedostoon, niin teen sinulle imagen, jonka voit polttaa itse."

        etsin huomenna linkin jos jeesaat, eikä tämä ole kusetus. :)

        jos olet mr wäinö, miksi et kirjautunut suomi24 tunnuksilla?

        anyways, jatkoja

        Ei aina viitsi kirjautua, voi katsos harrastaa multinickeilyä.

        Jos sulla on nyt sen läppärin merkki ja malli, niin pistä näkyville.

        BIOSin päivittäminen on yksi helpoimmista ja eniten pelotelluista toimenpiteistä.


      • erittäin kiitollinen
        Wäinö kirjoitti:

        Ei aina viitsi kirjautua, voi katsos harrastaa multinickeilyä.

        Jos sulla on nyt sen läppärin merkki ja malli, niin pistä näkyville.

        BIOSin päivittäminen on yksi helpoimmista ja eniten pelotelluista toimenpiteistä.

        http://www.fujitsu-siemens.com/support/downloads.html

        ja sieltä valitaan bios ja windows xp professional -> go.

        ärsyttävää kun toi deskupdate ei toimi, olisi näet niin vaivatonta.

        olet palauttanut uskoni ihmiskuntaan mr w. :)


      • Wäinö
        erittäin kiitollinen kirjoitti:

        http://www.fujitsu-siemens.com/support/downloads.html

        ja sieltä valitaan bios ja windows xp professional -> go.

        ärsyttävää kun toi deskupdate ei toimi, olisi näet niin vaivatonta.

        olet palauttanut uskoni ihmiskuntaan mr w. :)

        Tarvitsis kyllä sen koneen tarkan mallin. Tuohon linkkiin ei tallennu ne valinnat jotka olet ilmeisesti tehnyt.


      • Wäinömoinen
        erittäin kiitollinen kirjoitti:

        http://www.fujitsu-siemens.com/support/downloads.html

        ja sieltä valitaan bios ja windows xp professional -> go.

        ärsyttävää kun toi deskupdate ei toimi, olisi näet niin vaivatonta.

        olet palauttanut uskoni ihmiskuntaan mr w. :)

        Taisit itsekin huomata, että tuolta löytyy valmiit iso-imaget päivitykseen. Deskupdatekin varmaan toimii, kun selaimessa käyttää IE:tä ja activeX on toiminnassa.


      • mutta kokeilen ensin toista
        Wäinömoinen kirjoitti:

        Taisit itsekin huomata, että tuolta löytyy valmiit iso-imaget päivitykseen. Deskupdatekin varmaan toimii, kun selaimessa käyttää IE:tä ja activeX on toiminnassa.

        olen bios-päivitystä vailla kun wlan-korttini ei toimi. saattaapi olla, että vika onkin kortissa eikä muualla.

        kiitos sinulle wäinö ajastasi.

        ps. ei toimi deskupdate ie:llä vaikka activex on toiminnassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe