Olen velkaa elämälle.
Olen velkaa kiitoksen.
Se on täyttänyt tyhjät käteni.
Näyttänyt monet kasvonsa.
Olen saanut tuntea lasten poskien pehmeyden,
ja vanhusten kasvoissa elämän karheuden.
Olen saanut tuntea iloa
ja syvintä surua,
erojen tuskaa
ja kuoleman läheisyyttä.
Olen tuntenut rakkauden voiman.
Tiedän mitä on lähteä
ja mitä tulla takaisin.
Mitä on tarttua käteen
ja irrottaa ote siitä.
Kiitän silmistäni, jotka näkevät,
korvistani, jotka kuulevat
ja käsistäni joilla voin tehdä työtäni.
Kiitän illoista, kun uupuneena voin käydä lepäämään,
aamuista ja tulevasta päivästä,
jonka sisältö on vielä kirjoittamaton.
Kiitän kevään heleydestä
ja metsien vihreydestä,
auringonnousuista ja auringonlaskuista,
aamukasteesta ja kesäiltojen viileydestä.
Kiitän syyskesän kypsästä täyteläisyydestä.
Kiitän sateista,tuulista
ja meren äärettömyydestä.
Kiitän öistä, tähdistä,
kuun himmeästä valosta.
Kiitän hiljaisuuden antamasta rauhasta.
Elämä- lauluista kaunein.
Kiitän elämää
7
450
Vastaukset
Kaunista, viisasta runoa. Mitä olisikaan tämä palsta ilman sinua! Toivottavasti jaksat kirjoittaa tänne, vaikka monet ovat omista syistään luopuneet. Nuoret tarvitsevat esimerkkiä runosta, sen tarkoituksesta, joka on mielestäni paitsi kuvata kirjoittajan tunteita, myös antaa lukijoille jotain. Luoda kauneutta, nostaa korkeuteen, rohkaista ja parantaa, joskus myös kivun kautta. Kiitos sinulle!
voi tarpeeksi kiittää, elämä on ainut laatuinen.
Kumpa me kaikki sen osaisimme.
Kiitos runostasi:)- Anna.
Kiitän sanoistanne tem ja ruusu-kielo.
Olet rohkaiseva, tem.
Olen huomannut, että moni runoilija, joiden runot koskettivat, on poistunut ruudulta.
Mutta kaikellahan on aikansa ja olemme täällä itse kukin niin kauan,kun koemme tämän mielekkääksi. - TöllinLiisa
Ihana ylistyslaulu,joka on saanu syntynsä sydämessäs.Jossa kauniisti,elämän makuisesti vuodatat.Olet elämääs jakanu kanssaihmisille,ilossa ja surussa.
Sinulle kaikkea hyvää ,kiitos kauniista runosta. - eerikka
Kiitos sinulle Anna erittäin herkästä,kauniista ja koskettavasta ( ainakin minua ) runosta, ajatuksista.
Aihetta kiitokseen meillä tosiaan on. Aina vaan emme huomaa kaikkea sitä hyvää mitä meillä itsellä kullakin on. - Nimpparit!
Onnea nimpparipäivänäsi, Anna!
- Anna.
Kiitos vastauksista runooni ja kiitos nimipäiväonnittelusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀874362BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1983584- 2022971
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome692800Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main552704- 781260
- 601236
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381052MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t120963- 58949