Finnmatkat Lomalento - tarkistakaa luottokorttilaskunne!

Jamppa Öö

Moi,

Vinkkinä kaikille Finnmatkojen Lomalennolla (lennon numero BLX...) tax-free -ostoksia tehneille, että kannattaa tarkistaa luottokorttilaskusta veloituksen oikeellisuus.

Itse ostin 27.10. koneesta ostoksia, joiden hinnat oli annettu euroissa ja kuitissakin summa oli euroissa. Luottokortilta (Amex) veloitus oli kuitenkin tehty Ruåtsin kruunuissa, jolloin luottokorttiyhtiö tapansa mukaan vetää pari prosenttia välistä ja luottokorttiveloituksen loppusumma olikin tasan 2% suurempi kuin ostoskuitissa näkyvä summa.

Vaikka kyseessä olikin vain muutama euro, niin periaatteen vuoksi pyysin heitä korjaamaan virheensä, ja he lupasivatkin siirtää rahat tililleni. Ehkä ottavat opikseenkin ja korjaavat järjestelmänsä, jos tarpeeksi moni aiheuttaa heille lisätyötä muutaman euron takia.

Reklamaatiot jne. voi soittaa Finnmatkat Skystorelle, 0800-114318 (arkisin 9-12 ja 13-17).

13

1811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkistä

mutta
      jos multa velotettaisiin kruunuissa se minkä
      oon ostanu euroissa , niin olisin melko tyytyväinen...

• Jamppa Öö

Just näin. Tajusitko tahallasi väärin vai oletko muuten vain tyhmä?

• Amexissa
        Jamppa Öö kirjoitti:

...Visa ei ole veloittanut ainakaan mitään ylimääräistä.

• Jampalle
        Jamppa Öö kirjoitti:

"Itse ostin 27.10. koneesta ostoksia, joiden hinnat oli annettu euroissa ja kuitissakin summa oli euroissa. Luottokortilta (Amex) veloitus oli kuitenkin tehty Ruåtsin kruunuissa"

Jos ostokset maksaa 100€ ja se veloitetaan Ruotsin kruunuissa 100 Ruottin kruunua niin siinähän saa ostamuksena melkein 90€ halvemmalla. Siistii.
        Jamppa on pelle.

• rosvousta

kun meinasivat 2 % silmään sahata, nosta oikeusjuttu että ei enää toistu, ihan kauheeta tuomoinen on ...leikkaa amex myös kahtia ja laita kunnon kortti

• ilmeisesti

ainut selväjärkinen joka tajus asian :) Hyvä tuo on tietää :)

• visalainen kaupan täti

Meillä esim ei kaupassa tuo american express käy koska siinä on kauppaliikkeelle paljon isommat kulut kuin luottokunnan korteissa.
      Olisko näin että jotkut firmat sitten ottaa osan noista korttikuluista sitten maksajalta. Tätähän tapahtuu jossakin ulkomailla ihan kortin kuin kortin kanssa.
      Hankipa halvempi kortti niin et tarviste valittaa.
      ja miksi päättelit että sinulta otettiin maksu kruunuissa ja siitä se 2 prossaa? Veikkaisin että kalliista kortista.

• periminen

Ulkomailla on yleistä että myyjä lisää
        kortin kulut eli muutaman prossan laskun päälle.
        Suomessa se on ainakin Visaa myöntävän
        Luottokunnan sääntöjen vastaista.

• on kertoa

tämmöiset vähän epämääräiset jutut muillekin niin osaavat sitten tarkistaa laskut saadessaan onko kaikki oikein.
      Luottokorttilaskuthan pitää aina tarkistaa ja erityisesti jos on käyttänyt niitä muuallakin kuin kotikaupassa.
      Kiitos sinulle joka toit asian täällä esiin asiallisesti.

• etelänmatkaaja

ole veloitettu mitään muuta, kuin ostosten loppusumma. Maksoin ostokset Mastercardilla ja kaikki pelasi vallan loistavasti!

• Varasin haluamani paikat lennolle ja maksoin Mastercardilla. Finnmatkojen mukaan paikka maksaa menopaluuna 20 euroa, mutta minulta ei veloitettu edes niin paljon. Eli maksoin vähemmän kuin piti...

• kateellinen
        BlueRoan kirjoitti:

Varasin haluamani paikat lennolle ja maksoin Mastercardilla. Finnmatkojen mukaan paikka maksaa menopaluuna 20 euroa, mutta minulta ei veloitettu edes niin paljon. Eli maksoin vähemmän kuin piti...

kannattaa olla onnellinen jos olet säätänyt 2o euroa, kyllä käy kateeksi kun minä jouduin maksamaan ikkunapaikasta ...minä saan sen mutta epäilen että sinä et ?

• kateellinen kirjoitti:

kannattaa olla onnellinen jos olet säätänyt 2o euroa, kyllä käy kateeksi kun minä jouduin maksamaan ikkunapaikasta ...minä saan sen mutta epäilen että sinä et ?

Kyllä ne mulle ikkunapaikan antoi ja vieläpä juuri sieltä, mistäs toivoinkin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      225
      4033
    2. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      133
      3487
    3. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      295
      2822
    4. Kesäaika on normaaliaika...

...siten illalla on valoisaa tunnin pitempään, on sitten kesä tai talvi. Voi nauttia päivän jatkumisesta. Kuka nyt aamul
      Maailman menoa
      262
      2344
    5. Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa

taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta
      Maailman menoa
      81
      1986
    6. Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?

Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva
      Ähtäri
      43
      1689
    7. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      51
      1686
    8. Ähtärin päättäjät

Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b
      Ähtäri
      53
      1407
    9. Tulen hulluksi hänestä

Hän on vanha ja varattu. Mutta olen ihan hulluna häneen. Haluan hänet omakseni. Haluan olla hänen kanssaan ajasta ikuisu
      Ikävä
      70
      1328
    10. Ensimmäinen kuukausi palkatatta

Siis ei jumankauta näitä kokoomuksen ehdoituksia. Nytkin joku Otto Meri ehdoittaa, että ensimmäinen kuukausi pitäisi ty
      Kansallinen Kokoomus
      109
      1158
    Aihe