Konginkangas ja muut liikenneonnettomuudet

Saetkae

taustana, ihmettelen milloi kuskit heräävät vaatimaan oikeuksiaan!! Miksi kaikki vaan valittavat, eikä kukaan uskalla tehdä mitään!

Minusta joka kuljettajalla on oikeus ajaa sellaisilla kuormilla jotka täyttävät lain kirjaimen. Kuskeilla on myös oikeus pitää heille kuuluvia lepotaukoja. Ajoreitit ja aikataulut täytyy laatia niin että voi ajaa lain ja kelin sallimissa rajoissa.
Vuorokausilevosta on voitava pitää kiinni, ilman että uhataan lopputilillä.

Eihän se ole tarkoitus että ollaan töissä oman henkensä (ja muiden) kaupalla. Kuskien kuuluu voida ansaita elantonsa työllään, ilman että heistä tulee rikollisia.

"Nyt pitää nostaa ääntä sekä työnantaja että työntekijä puolen liitoissa sekä Rahtarit-järjestössä tästä" epäkohdasta, että kuljettajia usein vaaditaan luopumaan oikeuksistaan työpaikkansa/palkkansa menettämisen uhalla.

Toivon voimia ja jaksamista onnettomuusrekan kuskille ja oikedelle viisaita päätöksiä asiassa.



-Hitaasti kiirehtimällä ehtii perille saakka-

7

1493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon muuta lisättävää ,
      kuin minne kaikilla nykyään on niin kiire??

    • homma

      Mitäs noiden nykyajan pikavuorokuskien tilanteesta pitäisi todeta. Lujaa täytyy heidänkin ajaa, jos meinaavat myöhästyä VAIN vähän aikatauluista. Tilanne yhtä hulluheilläkin.

      • mutta

        työaika on paremmin, tauot ja lepoajat ok.
        Mutta aikataulut on vähän niin ja näin, sitten kun mennään niin todella mennään.


    • Rattimatti

      Isot herrat on pelotellut kuljetusyrittäjät paskat housuun, joten he taas pelottelevat kuskinsa paskat housuun. On muka pakko ajaa tai ei tarvi seuraavana päivänä tulla. Pitäis saada isoilla herroilla paskat housuun, jotta oppisivat tajuamaan, että ihmiset ne näitäkin töitä tekee. Mutta kun heillä ei ole mitään vastuuta tästä touhusta, on helppo mennä lupailemaan asiakkaille ihan järjettömiä toimitusten suhteen. Tätä kutsutaan putkiajatteluksi. Eli suomeksi:"Vittu, mua ei kiinnosta pätkääkään, miten kuskit selviää. Pääasia, että itse saa papukaijamerkin seinälle ja vähän helvetin hyvän kauppakumppanin maineen. Antaa poikien juosta!"

      • Harmittaa pirusti

        Olimme kaverin kanssa isossa kaasuyhtiössä töissä vuosikaudet, työvuodet yhteensä 58, kun päättivät ulosliputtaa kuljetuspuolen kokonaan. Uusi omistaja oli sitä mieltä että hän halua laittaa omat halvat kuskinsa meidän tilalle ja niinpä meille näytettiin maantie, vassoguu. Mottona vieläkin pitempiä työpäiviä ja vieläkin paljon halvemmalla.
        Ps. Jonkun vääräleuan on turha tähän heittää jotain kommenttia kuten esim. "No johon teidän oli aika siirtyä eläkkeelle", koska näin ei kyllä todellisuudessa ollut, siihen olisi vielä ollut reilusti aikaa.


      • ajoa

        Näin se monta kertaa on. Kuljetusliike tekee asiakkaan kans sopimuksen ja hinnat otetaan esim kilojen mukaan. No vaikka kyseisen firman alihankkija kuski tuntee sen nahoissaan kun kyseessä esim. Fin lava 0,5lvm.(925kg rahdituspaino). No paino otetaan sit esim 300kgn mukaan koska kuljetus sopimus sanoo niin. Alihankkijallekin maksetaan 300kgn mukaan. Yrittäminen on sitten hienoa....


      • varmasti
        ajoa kirjoitti:

        Näin se monta kertaa on. Kuljetusliike tekee asiakkaan kans sopimuksen ja hinnat otetaan esim kilojen mukaan. No vaikka kyseisen firman alihankkija kuski tuntee sen nahoissaan kun kyseessä esim. Fin lava 0,5lvm.(925kg rahdituspaino). No paino otetaan sit esim 300kgn mukaan koska kuljetus sopimus sanoo niin. Alihankkijallekin maksetaan 300kgn mukaan. Yrittäminen on sitten hienoa....

        pärjää jos vaan ei aja kenenkään lukuun vaan suoraam laskuttaa asiakasta, tälleen saataisiin hyvin pitkälle taksat alalla kohdalleen kun nämä kaikki välistävetäjät saataisiin pois


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe